Update: 'Karius-bedrag kan oplopen tot ruim 10 miljoen, doelman niet in selectie'

    Update: 'Karius-bedrag kan oplopen tot ruim 10 miljoen, doelman niet in selectie'

    maandag 20 augustus 2018 om 19:14

    Liverpool gaat Loris Karius de komende twee seizoenen verhuren, melden diverse Britse media maandagmiddag. De Duitse doelman zal tot 2020 op tijdelijke basis uitkomen voor het Turkse Besiktas.

    Karius wordt al langere tijd aan de club van Jeremain Lens en Ryan Babel gelinkt, maar de geruchten over een tijdelijke overgang worden steeds hardnekkiger. Volgens onder meer Sky Sports, de BBC en The Times bevinden de gesprekken tussen Liverpool en Besiktas zich 'in een vergevorderd stadium'. De Trukse topclub zal bovendien een optie tot koop bedingen.

    De 25-jarige sluitpost staat nog tot de zomer van 2021 onder contract bij Liverpool, maar heeft nauwelijks toekomst op Anfield. Karius beging op 26 mei twee grote blunders tijdens de Champions League-finale tegen Real Madrid en zag Alisson Becker voor vele miljoenen naar Liverpool komen. Tijdens de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen (4-0 zege op West Ham United) zag Karius vanaf de bank hoe Alisson de nul hield.

    Update 19.14: The Liverpool Echo heeft maandagavond aanvullende details over de aanstaande Karius-deal onthuld. Besiktas huurt de Duitser in eerste instantie voor 2,5 miljoen euro en kan hem na twee seizoenen voor ruim acht miljoen overnemen. Karius is maandagavond al niet meer van de partij, wanneer Liverpool het opneemt tegen Crystal Palace.

    Plaats een reactie

    maandag 20 augustus 2018 om 18:14
    Karius is het lachertje van heel de voetbalwereld.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7137
    maandag 20 augustus 2018 om 18:15
    Dat is PSV al.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 18:22
    En toch weer kampioen geworden! Daar kan ik wel om lachen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7137
    maandag 20 augustus 2018 om 18:24
    Verleden.
    Vind ik leuk
    Streaker +3203
    maandag 20 augustus 2018 om 18:47
    Een club wordt herinnerd aan haar verleden.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 19:09
    Het verleden maakt van ons Ajax toch ook gewoon nog steeds de beste club van NL ;)
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2378
    maandag 20 augustus 2018 om 18:15
    Valt mee hoor. Keeper van Liverpool wordt je niet zomaar. Het zijn vooral azijnpissers die lachen om het leed van een ander.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 18:16
    Dat heb je mooi verwoord jonge.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2378
    maandag 20 augustus 2018 om 18:20
    Nou dat ik ooit nog eens de complimenten van jou zou krijgen... Het kan verkeren. Maar welgemeend bedankt.
    Vind ik leuk
    Sjaakhaak +2496
    maandag 20 augustus 2018 om 18:17
    Mensen vergeten even dat Liverpool de finale heeft gehaald mét Karius.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 18:18
    En Ajax heeft de finale gehaald met Riedewald. Zegt ook weer genoeg.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2816
    maandag 20 augustus 2018 om 18:23
    Dat zegt helemaal niks. Als Riedewald een fout zou maken dan zijn er nog altijd teamgenoten die het kunnen oplossen. Als een keeper (in geval Karius) een fout zou maken is er niemand die daar nog wat aan kan doen.

    Karius heeft het afgelopen seizoen gewoon prima gedaan. In de PL had hij goede statistieken en in de CL is hij ook belangrijk geweest. Het is gewoon enorm zonde wat twee fouten in de CL finale mentaal met zo'n jongen doen, waardoor hij nu deze stap moet gaan maken.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 18:25
    Niet als die Sjonnie van een Riedewald de bal uitgooit naar de tegenstander waardoor ManU meteen door scoorde. Maar goed, verleden tijd allemaal.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2816
    maandag 20 augustus 2018 om 18:24
    En dat hij de meeste clean sheets in de CL heeft gehad. Gek genoeg heb ik dat nooit ergens terug kunnen lezen..
    Vind ik leuk
    Streaker +3203
    maandag 20 augustus 2018 om 18:55
    Doodzonde om zo'n man uit te lachen en hem zien te verdwijnen via de achterdeur. In de verste verte onterecht. Hij heeft over het algemeen prima gespresteerd. Maar waarom heeft Liverpool hem niet beschermd? Is het tegenwoordig normaal om naar de media te luisteren en gewoon eventjes 70 miljoen (of wat het ook moge zijn) uit de mouw te schudden?

    In één uur heeft hij tienduizenden trainingsuren waardeloos gemaakt, ook volgens zijn eigen club.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2816
    maandag 20 augustus 2018 om 19:09
    Ik ben juist van mening dat Liverpool er heel veel aan heeft gedaan om hem te beschermen. Bijvoorbeeld dat statement over zijn hersenschudding een paar weken na de CL-finale.

    Klopp heeft deze week tegen Kicker gezegd dat hij deze zomer sowieso Alisson wilde binnenhalen, ongeacht wat er gebeurde in de CL-finale. Liverpool kon eigenlijk sowieso niet het risico lopen om Karius eerste doelman te laten dit seizoen. In het voorbereidingsseizoen heeft hij ook flink wat fouten gemaakt. Alles wat hij deed zag er erg onzeker ui en toen stond hij niet eens onder druk. Na die CL-finale is hij sowieso niet meer de oude geweest. De (social)media heeft sowieso een hele grote rol gespeeld voor zijn mentale toestand. Voetbalsites helpen ook niet echt door maanden na de CL-finale nog steeds over de finale te schrijven en dan heb je ook nog twitter-hooligans, die beweren Liverpool ''fan'' te zijn, maar hem vervolgens bedreigen op twitter. Als hij mentaal er boven op komt ben ik echt van overtuigd dat hij het nog op een redelijk hoog niveau kan maken.
    Vind ik leuk
    Streaker +3203
    dinsdag 21 augustus 2018 om 00:32
    Ze hebben inderdaad het statement gemaakt mbt de hersenschudding. Maar bij mijn weten hebben ze niet (in een vroegtijdig stadium) een statement gemaakt vertrouwen in hem te hebben. Maargoed, als ze Becker toen al op het oog hadden dan is het wellicht niet geheel nodig. Ik vind het sneu voor zo'n jong kereltje, welke nu gebroken is. Iedereen valt over hem heen (media dan, Klopp beschermd hem goed), zelf een fout in de warming-up wordt onder een vergrootglas gelegd, kom op man.

    Hopelijk gaat hij het redden. Het is in potentie een goede keeper en kan nog minimaal tien jaar mee, hopelijk maakt hij mentaal snel stappen!
    Vind ik leuk
    power +5165
    maandag 20 augustus 2018 om 18:18
    Geen keeper maar een clown
    Vind ik leuk
    Foebele +53900
    maandag 20 augustus 2018 om 18:19
    En dat op zich is een heel trieste zaak, want er zijn er veel meer die veel lachwekkender zijn dan deze jongen die 1 zeer ongelukkige pot heeft gespeeld die alles uit zijn verband heeft getrokken!
    Vind ik leuk
    PRICE +32111
    maandag 20 augustus 2018 om 18:24
    Hoe kan 1 wedstrijd een enorme impact hebben op je carrière,jammerlijk 2 blunders in CL finale.
    Vind ik leuk
    Nummertien +4500
    maandag 20 augustus 2018 om 18:31
    Wat vinden we lachwekkender de blunders van Karius.
    Of het val gedrag van Neymar vooral op het WK, de aansteller die meer met acteren bezig was dan met presteren met zijn land...

    Wat vinden we lachwekkender ??
    Vind ik leuk
    Dani82 +1180
    maandag 20 augustus 2018 om 19:00
    Nou nou nou, hij had wel een hersenschudding hoor, hou je daar wel rekening mee🙊😉
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31354
    maandag 20 augustus 2018 om 19:16
    Samen met JP Boetius....
    Vind ik leuk
    City boy +390
    maandag 20 augustus 2018 om 19:24
    Dat is mourinho al
    Vind ik leuk
    Dj Storm +89
    maandag 20 augustus 2018 om 21:20
    Zal in jouw uhhhhhhhm wereldje het lachertje zijn😂 . Figuren als jij zijn in de echte wereld het lachertje 😂😂😍
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 00:39
    DOMME GEIT
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 00:39
    Domme Geit.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29448
    maandag 20 augustus 2018 om 18:15
    Lekker blunderen in turkije. Succes.
    Vind ik leuk
    davidben +4600
    maandag 20 augustus 2018 om 18:15
    Het is een prima keeper
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 18:15
    Komt allemaal goed. Beetje keepen, beetje zwaaien naar de fans, lachend naar je banksaldo kijken. Lekker man
    Vind ik leuk
    Donnygo +2970
    maandag 20 augustus 2018 om 18:15
    Weg uit Engeland zal het beste zijn voor hem om een nieuw begin te krijgen in Engeland zal hij door fans 'afgemaakt' worden.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 18:16
    Je kan zeggen wat je wilt. Maar deze jongen kan wel goed keepen. Zal wel veel anfst hebben nu, hopelijk komt hij er bovenop.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2816
    maandag 20 augustus 2018 om 18:18
    Dit is het beste voor iedereen. Karius kan weer zijn zelfvertrouwen terug krijgen in die twee jaar. En Liverpool ontvangt na die twee jaar misschien ook nog wel een mooi bedrag van een club. In Engeland zie ik sowieso geen toekomst voor hem. Hij zal daar overal worden uitgelachen.

    Ik hoop echt dat Karius weer het niveau kan halen wat hij bij Mainz heeft gehaald. Het was echt een groot talent toen. Jammer dat zijn tijd bij Liverpool zo heeft moeten eindigen.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 18:22
    Hopelijk krijgt hij daar weer wat meer zelfvertrouwen.
    Vind ik leuk
    NvC +3245
    maandag 20 augustus 2018 om 18:25
    Hij is iig teamgenoot van Pepe geworden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 18:25]
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 18:26
    Wat moet Besiktas nou met Karius???
    Vind ik leuk
    030uhf +34
    maandag 20 augustus 2018 om 18:27
    Voor de echte voetbalkenners ! Wie kan mij 1 speler of keeper opnoemen die geen fouten maakt toe zeg t mij ?
    Vind ik leuk
    Sil95 +10699
    maandag 20 augustus 2018 om 18:33
    Die zijn er niet. Neuer maakte afgelopen zomer ook de nodige fouten in de goal van Duitsland.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 19:35
    Manuel Neuer
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 18:30
    Gewoon een prima keeper die een paar hele belangrijke fouten ( blunders) heeft begaan.. kan de beste gebeuren
    Vind ik leuk
    Sil95 +10699
    maandag 20 augustus 2018 om 18:30
    Hoe treurig.. 1 duel maakt waarschijnlijk voorgoed een einde aan de carrière van Karius bij Liverpool. Terwijl de beste man ook zijn aandeel heeft gehad in het feit dat Liverpool de CL finale haalde. Ik hoop dat het goed gaat komen met deze doelman en hij wellicht via een omweg alsnog weer in de top terecht komt.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1281
    maandag 20 augustus 2018 om 18:44
    2 jaar verhuren aan een Turkse club. Maar afwachten je je geld wel krijgt of doen ze dat alleen met speler salarissen
    Vind ik leuk
    Het Brein +3846
    maandag 20 augustus 2018 om 18:52
    Loriş Çariüs! Zijn nieuwe naam..
    Vind ik leuk
    Vinnie J +634
    maandag 20 augustus 2018 om 19:21
    Een club schrijf je altijd in de verleden tijd😂
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 19:42
    Hopelijk komt die jongen daar weer aan spelen toe. Echt sneu hoe zo’n finale je carriere kan bepalen..
    Vind ik leuk
    Twente +101
    maandag 20 augustus 2018 om 20:08
    10 mil voor karius vind ik nog veel te weinig , 20 mil minimaal
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 22:05
    @redactie, het is " De Turkse topclub".
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: 'Karius-bedrag kan oplopen tot ruim 10 miljoen, doelman niet in selectie'