'Feyenoord niet de markt op bij vertrek duo; eigen jeugd krijgt voorrang'

'Feyenoord niet de markt op bij vertrek duo; eigen jeugd krijgt voorrang'

Gepubliceerd: dinsdag 21 augustus 2018 om 06:47di 21-08-2018 om 06:47

Feyenoord gaat niet de transfermarkt op bij een vertrek van Sofyan Amrabat of Jean-Paul Boëtius. De club zal jeugdspelers doorschuiven naar het eerste elftal.

Dat meldt De Telegraaf. Jeugdspelers de kans geven is een ambitieus plan van Feyenoord. De club wil in de toekomst voorrang blijven geven aan zelf opgeleide spelers en streeft ernaar om minstens vijftig procent van het elftal te laten bestaan uit eigen jeugd. Toen Feyenoord het financieel zwaar had, deed de club precies hetzelfde, alleen was het niveau van het elftal toen lager. Daarom werd er extra geld geïnvesteerd in een nieuw trainingscomplex en coaches.

Er staan nu vijftien jeugdspelers extra onder contract in Rotterdam-Zuid. Het aantal contractspelers is van veertig naar vijftig gestegen. Feyenoord wil de talenten de kans geven om in het eerste elftal te spelen om te voorkomen dat ze te vroeg naar het buitenland gaan.

'Het aantal vertrekkende spelers blijft dus gering en wat voor Feyenoord meespeelt is dat zelf opgeleide spelers in tegenstelling tot sommige aankopen de laatste jaren geen Kuip-vrees hebben. Ze groeien op met De Kuip op de achtergrond en begrijpen wat het inhoudt om het Feyenoord-shirt te dragen', schrijft De Telegraaf.

Plaats een reactie

dinsdag 21 augustus 2018 om 06:53
Eindelijk goed nieuws :-D
Vind ik leuk
Snapje? +9633
dinsdag 21 augustus 2018 om 06:56
Bij gebrek aan financiële middelen moet je creatief zijn.
Vind ik leuk
Il Gordo +20858
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:00
Prima besluit. Toch mag er nog een goeie vleugelaanvaller met diepgang bij.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:37
Zeker prima, nu nog via goede scouting topkwaliteit kopen.
Ik geloof dat het de juiste weg is voor ons voetbal. Daarbij moet er in Rotterdam e.o. genoeg talent rondlopen. Ben ik van overtuigd.
Vind ik leuk
Swout +2214
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:15
Scouting en topkwaliteit is precies hetgeen waar het bij Feyenoord aan ontbreekt. Daarbij denk ik dat Feyenoord zonder versterkingen flink gaat tegenvallen dit seizoen.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12524
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:01
Ervaren Verdedigend mogen er zeker nog 2 spelers bij
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:42
En 2 weg.... kan echt niet meer met dat stroperige centrum....
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12524
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:24
Inderdaad wel paar met goed lengte geen kleine trollen😂
Vind ik leuk
repeP +2251
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:58
Beiden dan maar in de aanval laten spelen? Scoren kunnen ze wel ;)
Vind ik leuk
Kuip +10188
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:04
Die el Hankouri bevalt me wel. Lekker laten staan. Wouter Burger erachter en Malacia. De linkerkant is dan klaar.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10462
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:27
Tourre nog...
Vind ik leuk
Il Gordo +20858
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:46
Daarom. Jongens gewoon vertrouwen geven, zeker als je met de beker erbij hooguit 40 wedstrijden speelt dit jaar. Amrabat weg, dan heb je ook Wehrmann en Kokcu nog. Prima.
Vind ik leuk
repeP +2251
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:59
Of je nu echt Burger daar achter moet laten staan? Zou liever Köckü eens zien spelen in het eerste. Die onderscheidde zich echt wel in die Youth League vorig seizoen.
Vind ik leuk
Kuip +10188
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:21
Burger is de toekomst. Een echte linkspoot. Komt uiteindelijk in Oranje.
Vind ik leuk
repeP +2251
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:35
Hoop het met je mee maar ik moet het eerst nog allemaal zien. Zou niet de eerste keer zijn dat een speler het goed doet in de jeugd maar de laatste stap net niet kan zetten.

Vergelijk de voetbal loopbanen tot nog toe eens van Cabral, Achahbar, JPB en de Vilhena. Curieus hoe die zo sterk zijn gaan verschillen.
Vind ik leuk
Kuip +10188
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:43
Tuurlijk weet je het nooit zeker. Maar ik heb die jongen nu een paar keer zien voetballen en hij heeft wel iets speciaals. Ik durf er wel op te gokken.
De trainer moet hem gewoon het hele seizoen opstellen. Kan makkelijk in de eredivisie en Feyenoord gaat toch niet om het kampioenschap meedoen. Dus je hebt niets te verliezen. Er staat genoeg routine om hem heen ( van Persie, Clasie, maar eigenlijk het hele elftal is ervaren).
Vind ik leuk
rotterdammm +1637
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:05
Gewoon een prima lichting
Vind ik leuk
Meneer Smith +3204
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:17
Ze gaan nu ajax nadoen ,met eigen jeugd
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 09:18]
Vind ik leuk
FRchrisss +113
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:55
Hahaha nadoen met eigen jeugd jahoor😂😂 kopen ze allemaal speel 1 Max 2 jaar in de jeugd en het is eigen jeugd hahaha pleur tog op
Vind ik leuk
rinirat +4011
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:06
jij hebt niet zo goed opgelet.
En bovendien bij Feyenoord lopen de beste weg.
Vind ik leuk
FRchrisss +113
dinsdag 21 augustus 2018 om 17:52
Denk dat jij niet goed oplet😉
Vind ik leuk
repeP +2251
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:00
Beetje historisch besef kan geen kwaad. Lees de reacties van Cruijff en de zijnen eens terug met dat de fluwelen revolutie nog moest beginnen inzake de jeugd van Feyenoord en Ajax.
Vind ik leuk
Sparks +243
dinsdag 21 augustus 2018 om 17:36
Karsdorp, Kongolo, Clasie en nog wel meer zijn om dezelfde reden doorgebroken en hebben we met winst kunnen verkopen later dus het hoeft niet per se een nadelig iets te zijn.
Vind ik leuk
heur es +959
dinsdag 21 augustus 2018 om 06:53
Feyenoord word een somber clubje. Ajax en PSV zullen altijd 1 en 2 blijven.
Vind ik leuk
Il Gordo +20858
dinsdag 21 augustus 2018 om 06:58
Ja.
Vind ik leuk
Copr +304
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:00
Zolang er geen nieuw stadion komt zal dat zo blijven ja. Blijft een kwestie van geld.
Vind ik leuk
Il Gordo +20858
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:03
Dan nog. Vorig jaar mei was de stemming compleet anders. Er is vorig seizoen een goed begin gemaakt door voor de jeugd als selectie (uit eigen middelen) een nieuw trainingscomplex neer te zetten.
Vind ik leuk
Copr +304
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:34
Eigen jeugd is prima maar dat zal nooit genoeg zijn om structureel beter te worden. Je zal altijd een paar echte toppers in je team moeten hebben. Spelers die het verschil kunnen maken komen zelden uit je eigen jeugd en zal je dus moeten kopen.
Vind ik leuk
repeP +2251
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:02
Met zoveel in het leven is niet 'of of' maar 'en en.'
Vind ik leuk
COYG +8522
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:19
Trainingscomplex staat er nog niet hoor, als je dat bedoelt. Die is volgend jaar pas klaar. Ze moeten zelfs nog beginnen met bouwen.
Vind ik leuk
Il Gordo +20858
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:43
Klopt. Maar het geld uit eigen middelen is al gereserveerd. Dus als men roeptoetert dat het geld op is: ja, logisch. Voor een investering waar je het hopelijk 15 jaar mee doet.
Vind ik leuk
repeP +2251
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:03
Voor het eerste, 1908, is klaar. Voor de Academy met de SC zijn de bouwwerkzaamheden al stevig onderweg toch?
Vind ik leuk
COYG +8522
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:16
Nee zijn net begonnen. Vorige week was het startsein. Voor het eerste is wel af inderdaad.
Vind ik leuk
repeP +2251
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:35
Vorige week was het officiële startsein weliswaar maar volgens mij waren ze al toen ook al een aardig eind onderweg hoor: https://www.feyenoordacademy.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/feestelijke-kick-off-nieuwbouw-varkenoord-
Vind ik leuk
Freddy M. +1402
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:47
Alles begint bij een heldere visie en beleid en dan vervolgens stapje voor stapje hier uitvoering aan geven. Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd!
Vind ik leuk
Bill +899
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:06
Hoezo? De kuip is net zo groot als de arena en veel groter dan het stadion in eindhoven.
Calimero gejank altijd over geld. Ze hebben vorig jaar 28 mln uitgegeven.
Vind ik leuk
Copr +304
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:31
Lekker makkelijk geredeneerd zo. Dan kan ik er ook nog wrl 1.
Ajax heeft alleen dit seizoen al meer geld aan nieuwe spelers uitgegeven als Feyenoord de laatste 8 jaar bij elkaar.
En als geld het verschil niet maakt waarom worden clubs als Excelsior Zwolle Heracles enz nooit kampioen? Hebben die allemaal slechte trainers en directie dan?
Vind ik leuk
Bill +899
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:43
Je vergeet ijsselmeervogels.

Het gaat om de potentie natuurlijk. In nl zijn 3 clubs aan elkaar gewaagd kwa potentie.
Dat feyenoord het telkens weer verkloot ligt puur aan henzelf.
Vind ik leuk
Copr +304
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:07
Met potentie kan je geen spelers kopen of denk je dat bv Tadic naar Amsterdam is gekomen vanwege het potentieel om kampioen te worden?
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:05
Dat nieuwe stadion wordt het failliet van Feyenoord.
Vind ik leuk
Copr +304
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:34
Ja en dan? Jij denkt dat fe gemeente had stadion dan laat verpaupeRen totdat het instort of denk je dat er dan een reddingsplan komt?

Nietsdoen is geen optie. Dan blijft iedereen de komende 30jaar klagen dat we niet meedoen om de titel.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 10:35]
Vind ik leuk
Quaresma +5863
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:01
Zeiken om het zeiken, toch alleen maar positief wat Feyenoord doet?
Vind ik leuk
PoepWagen +2236
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:38
Dat hangt heel erg af van hoe talentvol de jeugd is die ze door willen laten schuiven.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:34
En jou cluppie is twente ....als we het over somber hebben ........4 jaar versus 5 prijzen ja heeeel somber.
Vind ik leuk
allaaff +10
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:38
Als je niet kan spellen, moet je niet schrijven.
Vind ik leuk
Floaz +899
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:40
Is nergens op gebaseerd, maargoed leuke uitspraak joh
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:52
Het blijft altijd Feyenoord en Ajax. PSV moet genoegen nemen met hun derde wiel relatie. Hoe moeilijk het ook is.
Vind ik leuk
Fey67 +151
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:13
Somber clubje?? 5 prijzen in drie jaar!!
Vind ik leuk
Fey67 +151
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:15
Sober clubje? 5 prijzen in drie jaar!!
Vind ik leuk
Stranger +6948
dinsdag 21 augustus 2018 om 06:54
Goh dat ze daar nu al achterkomend.
Vind ik leuk
Floaz +899
dinsdag 21 augustus 2018 om 06:57
Van 40 naar 50 is geen 15, maargoed goede zaak om meer op de jeugd te focussen
Vind ik leuk
PinPelado +1971
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:05
Geld is er ook niet, dus goede keus.
Vind ik leuk
Pieterke +394
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:05
Dat doen ze dan beter als bij vitesse. Die kopen en huren alleen maar
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 07:06]
Vind ik leuk
Sunil010 +328
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:06
Beter zo ...
Vind ik leuk
Futre +5217
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:10
Tot zover de titelaspiraties voor de komende 25 jaar.
Vind ik leuk
Il Gordo +20858
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:14
Hèhè.
Vind ik leuk
Het Brein +4891
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:14
Parodie op een topclub dit, al hebben ze wellicht nog wat talent op Varkenoord.
.
Vind ik leuk
Il Gordo +20858
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:18
Ja. Een parodie
.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 07:18]
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:29
En jij een parodie op een reaguurder?
Vind ik leuk
Het Brein +4891
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:06
reageer inhoudelijk..
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:27
Ze beginnen het weer te begrijpen. Gelukkig maar.
Vind ik leuk
fc roodwit +675
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:31
Eindelijk verstandig beleid ,afwachten of Gio ze ook echt een kans gaat geven,en Boetius moet gewoon blijven en zich niet als zondebok laten gebruiken door Gio,die het allemaal niet meer weet en dan zijn falen afreageert op Boetius.
Vind ik leuk
orion73 +1529
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:35
Kortom, ze zijn er (weer) achtergekomen dat het aantrekken van middelmaat je niet aan de top brengt/houdt. Het is wederom een kapitaalvernietiging geweest van jewelste de laatste paar jaar nadat ze weer eens wat euros hadden. Nu het geld weer op is krijgt opeens de jeugd de kans. De jeugd die de levensader van deze club zou moeten zijn. Jeugd die zeker niet minder is dan al die middelmaat waarin Feyenoord grossieert.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2746
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:35
Vreemd beleid, spelers de kans geven om in het eerste elftal te spelen zodat ze niet vertrekken.. dat moet niet de reden zijn, de spelers moeten het zelf verdienen.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:46
Niet vergeten, dit is gewoon n Telegraaf-samenvatting. Iedereen kan deze optelsom maken. Er is geinvesteerd in n brede selectie, er komt nu weer wat betere jeugd door, en dus mogen jong en oud vechten om n plekkie in t eerste.
Verder is men van plan om Jong ook in de pyaramide te krijgen waardoor jonge spelers n vooruitzicht hebben en niet perse meteen weg hoeven.
Je ziet, je hebt de Telegraaf niet nodig, kunt het ook van mij horen 😉.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2746
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:53
Ik moet het nog zien, het beleid van feyenoord is diep triest de laatste jaren .. vooral op het gebied van inkomende transfers.. er lijkt geen scoutingnetwerk te zijn, het lijkt er meer op dat de vrouw van van Geel in zijn oor fluistert welke spelers zij zou willen hebben.. namen die iedereen al kent en zo niet dan zijn het kneuzen waar geen club ook maar een cent voor zou betalen.. maar behalve dat vind ik dat Gio teveel krediet krijgt, zijn wanpraktijken lijken te zijn verbloemd dankzij de incidentele prijzen die er behaald zijn..
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:24
Ik ga niet voor de 10e keer zeggen dat we 20jr geleden kampioen werden met n team wat net als nu, grotendeels bestond uit de betere Nederlandse spelers, van subtoppers gekocht (Pauwe, Konterman, Van Wonderen, Bosvelt). En net als vorig jaar zomer zeiden alle kenners dat het goed beleid was.
Een groot verschil: toen waren ze 25-28jr en stonden ze er direct, nu 20-23jr en moeten ze eigenlijk nog stappen maken.
Denk dat we dat allemaal graag anders zouden zien maar feit is dat die categorie tegenwoordig ook al vroeg uit Nederland vertrokken is. Of niet te betalen is?
Dus Van Geel roeit met de riemen die hij heeft. En die zijn niet groot en stevig, helaas.

Wel deel ik je kritiek op het vermeende gebrek aan (internationale) scouting, al is ook dát tegenwoordig veel moeilijker geworden. Zou Feyenoord nog n Cruz van 23-24 uit Argentinie kunnen halen? Die is óf al lang vertrokken, óf moet nu al 10-15 milj euro kosten.
Ook ben ik het met je eens met de kritiek op Gio. Tactiek zie ik niet, en spelers worden nooit beter, en daar is n trainer verantwoordelijk voor.
Nu er weer talenten aan komen moet F zich afvragen of het niet beter is om n type Koeman aan te trekken, of iemand die sowieso erg goed met talenten om kan gaan. Qua karakter zou Gio echt ideaal daarvoor zijn, maar uit het al jaaaren matige spel, kan ik alleen maar vaststellen dat er blijkbaar weinig discipline is, en onze staf geen resultaten lijkt te boeken in de begeleiding van de jongere spelers.
Een nieuwe trainer staat bovenaan mijn lijstje. En misschien ook wel n Max Huiberts op de plek van Van Geel, MVG doet weinig verkeerd maar het lijkt mij prima om een heel nieuw duo neer te zetten.
Vind ik leuk
fc roodwit +675
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:31
Ja Blindsy ben het met je eens, alleen toen feyenoord in 1999 kampioen werd en de uefacup 2002 won was Rob Baan technisch directeur en haalde grotendeels deze en ook toen onbekende spelers die er direct stonden,nooit begrepen waarom deze bescheiden vakman weg moest,vd Herik vond het toen nodig om Rob Baan te vervangen door Gullit en Mark Wotte en deze 2 hielpen de club toen naar de klote.
Vind ik leuk
Robby G +1478
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:38
Zou eens beginnen met 2e elftal in KKD te laten voetballen. Wordt de jeugd sterker van.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:25
Zijn ze mee bezig, schijnt.
Vind ik leuk
045Brunssum +1106
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:44
Dan zullen ze ben ik bang maar 1 keer per 17 jaar kanpioen worden!
Maar het blijft wel een mooie club
Vind ik leuk
danny1974 +1880
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:50
Een logisch gevolg, te veel aankopen redeneren niet. Vanuit de huidige basis spelers uit eigen jeugd het elftal in laten groeien. Uiteraard bepaalde aankopen zullen noodzakelijk blijven. Het lijkt wel op het beleid van die club uit de tweede voetbalhoofdstad die later volledig is afgeschoten. Iets met die revolutie door de beste voetballer die Nederland ooit gehad heeft. Maar ja die club is is nu geworden tot koopclub. Verder qua aankopen heb ik nog volledig vertrouwen in Haps, St Juste en Samba Sam.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 07:58]
Vind ik leuk
Optelsom +713
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:54
De geest van Johan is ook in de kuip aanwezig
Vind ik leuk
Kaar +4177
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:56
Blij mee!
Vind ik leuk
BariAFCA +480
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:57
Dat onzinnige verzinsel kuipvrees. Die spelers komen simpelweg dan gewoon kwaliteit tekort. Eigen jeugd op 1 is een keuze die je altijd moet toejuichen. Brengt uiteindelijk je niveau alleen maar omhoog. (Uitzonderingen natuurlijk daargelaten)
Vind ik leuk
Butsbal +14186
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:05
Behalve bij een auto van rechts
Vind ik leuk
Bill +899
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:11
Wat een farce! Tientallen miljoenen verspild met flutaankopen en dan zeggen: we gaan toch maar verder met jeugd. Wie neemt hier de verantwoordelijkheid voor dan?
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:22
Ik kan VP en zijn organisatie toch echt niet serieus nemen als mensen zoals " I cum when I poo op hun site toe laten.
Vind ik leuk
Glenn55 +129
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:27
Niks mis mee! ..... één kanttekening: ik hoop snel een nummer 10 en 9 ( ok, Vente misschien) uit de eigen jeugd te zien en dan wel van t kaliber Iniesta en Bergkamp :) .... maar zonder dollen, dat missen we wel om dan inderdaad die mega miljoenen bij de transfer te pakken. Jammer dat ze een bijvoorbeeld Chong ( Man. United) en Zirkzee (Bayern M) al snel moeten laten gaan. Maar dat soort spelers zijn van harte welkom, durven ze laten spelen gewoon!
Ik denk alleen dat t met een andere trainer moet....... en die scouting op laten zouten graag, tijd om daar ook flink te verversen!!!!
Vind ik leuk
Floaz +899
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:45
Inderdaad als chong en zirkzee waren gebleven, dan stond Feyenoord er heel anders voor.
Vind ik leuk
Nielsk +2380
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:01
Kokcu is de naam en die zit bij de selectie
Vind ik leuk
Glenn55 +129
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:45
Ja dat is zo, hoewel er alweer geruchten zijn dat hij verkocht zou worden, ook omdat hij, net als vele creatieve middenvelders niet snel een kans krijgt, en dan bedoel ik niet een 5 minuten inval beurt!
Nogmaals, niet onder Gio, hij maakt geen ene speler beter en weet ze niet op de juiste manier te raken / coachen / managen. Daarom ook die aanvaringen met Boetius en Amrabat. Gio en zijn assistenten kunnen maar niet met brutaaltjes / balverliefde spelers omgaan dan wel coachen. Ze worden veelal afgeremd in hun manier van spelen. Allemaal worden ze tot grijze muizen gekneed, vooral geen risico in hun spel. Niemand die vanuit t middenveld kan penetreren met de bal aan de voet. Spelen net zo saai en grijs zoals de trainers dat uitstralen! Daarom ben ik bang dat ook de jeugdige talenten straks net zo gaan spelen!
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:27
Mooi die gaan dus standaard voor het rechterrijtje :)
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5985
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:35
Geen Europees voetbal dus men acht het niet noodzakelijk om te investeren.
Vind ik leuk
Nielsk +2380
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:03
Dat is altijd grappig, 'geef je de jeugd eens de kans' 'waar is de zo befaamde jeugd van Feyenoord met al die aankopen?'. Nu gaan ze het van de jeugd doen en is het weer niet goed
Vind ik leuk
Hoen1 +42
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:59
He he...ze beginnen het te snappen in Rotterdam Zuid. Heeft wat miljoenen en middelmatige voetballers gekost maar daar is het licht....🤮
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:03
Wat een treurnis. En van geel gaat straks lopen pronken met de eigen jeugdopleiding, maar het is gewoon noodzaak aangezien zijn scouting waardeloos is.
Vind ik leuk
rinirat +4011
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:04
De beste jeugdspelers zijn al weg gekocht en V Geel is labiel.
Die snapt er helemaal niets van..
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:07
Ik als ajax fan kan dit zeer waarderen, zo hoort het. Alleen een aankoop als het een meerwaarde is. Anders eigen jeugd voorrang. Anders gaan ze op 16/17 jaar weer naar Engeland omdat ze in het 1e toch geen kans krijgen. Al doen ze het nu ook wel bij ajax en feyenoord.Wij kopen Oreguela en Kristensen voor 8 mln samen en een jeugdspeler staat nu rechtback ...
Vind ik leuk
pinkelman +4473
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:07
"De club wil in de toekomst voorrang blijven geven aan zelf opgeleide spelers en streeft ernaar om minstens vijftig procent van het elftal te laten bestaan uit eigen jeugd"

Waar hebben we dat meer gehoord, Brands wilde hier ook naar toe.
Echter alleen AZ en wellicht ajax zijn hier tot heden toe in staat om dan ook nog een succesvol elftal op de mat te krijgen.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18795
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:08
Goede zaak van Feyenoord.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3619
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:17
Verstandige beslissing. Nu kopen ze vooral spelers uit de eredivisie en het zijn er de laatste jaren maar weinig die dan ook bij de top 3 weten te slagen
Vind ik leuk
Wurmpie +309
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:19
Dan is het weer lang wachten op een kampioenschap
Vind ik leuk
ELD070 +983
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:34
Ja, misschien wat langer wachten op een kampioenschap maar wel een constructief plan voor de toekomst. Dat is al een stuk beter dan zonder visie blijven aanmodderen. Zolang Feyenoord talenten blijft voortbrengen, zoals ze al Jaren doen, komen ze er vanzelf wel weer bovenop.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:28
Al het champions league geld erdoorheen gesmeten met het aantrekken van flops. Vraag me af of deze man wel goed functioneert
Vind ik leuk
ELD070 +983
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:30
Mooi! Hand op de knip houden en Eigen talenten laten spelen. Even bezuinigen kan je over een paar jaar misschien weer eens een echte topper halen. Beter dan nu met wat kleingeld een dure speler van buitenaf halen, die ook nog eens je talenten in de weg zit.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:34
Ja, waarom niet? Het seizoen is nu toch al verloren en er is alleen maar geld om middelmaat uit de eredivisie te halen, wat helemaal niets toevoegt. Zie Amrabat. Daar is iedereen het over eens, behalve Amrabat zelf natuurlijk. Die gaat naar Barcelona.
Vind ik leuk
Harry.f +415
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:44
Geewoon kampioenschap vergeten en voor 3e plaats gaan. En zet scouts in voor de grote talenten te halen en tracht de eigen jeugd te behouden aan betere voorwaarden!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 09:46]
Vind ik leuk
Smithsonian +44933
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:45
Geld is op.
Vind ik leuk
rinirat +4011
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:01
50 contractspelers en dan met deze basis spelen...
Zijn die andere dan minder dan wat er nu staat?
Sowieso veel meer jeugd in passen Feyenoord... de Clasies en Toornstra's zijn vervangbaar die hebben het niet echt.
Misschien nog een paar goede centrumverdedigers?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 10:02]
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:01
Dat is een prima beleid.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:13
Jeugd heef de toekomst maar niet bij feyenoord helaas!
Vind ik leuk
linkspoot +767
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:15
Vergeef de jongens Boetius en Amrabat en haal ze weer terug man. Iedereen ziet dat v. Bronckhorst een matige coach is, tenminste, hij kan de jongens blijkbaar niet inspireren of motiveren, dan moet de coach eruit. Met alle respect, bij Ajax kunnen de jongens zich wel beter ontwikkelen. En als ze niet slagen dan zijn ze in ieder geval goed ontwikkeld dat ze elders wel aan de bak kunnen.

Bij Feyenoord lijkt het qua zelfvertrouwen kapot gemaakt te worden. Er is iets goed mis daar, maar niemand durft er voor uit te komen.
Vind ik leuk
Oud Fluks +1204
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:44
Leuk om je jeugd een kans te geven maar het resultaat dáárvan is dat je blij mag zijn om tussen plaats 5 en 8 te eindigen, het betekend dat je de 1e jaren achter de feiten aanloopt en zoveel goede jeugd heeft men niet !
Vind ik leuk
Bill +899
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:54
Je wilt het gewoon niet zien Copr. En ja spelers komen liever naar amsterdam oa omdat daar met de borst vooruit wordt gelopen ondanks ook mindere tijden. Geloof in eigen kunnen zit daar in de aderen. Het gaat wel eens mis en dan sta je een keer voor lul. Boeien!! Ajax was ook ooit op sterven na dood maar is door goed beleid en een geloof in eigen kunnen één van de rijkste clubs in europa geworden en zelfs in europa ondanks de magere successen de laatste jaren nog steeds een top 10 club! Dáár komen spelers idd graag naar toe. Ajax is als wuivend gras zei van praag: het kan nog zo hard waaien, het komt altijd weer overeind. Misschien moet die club uit zuid eens een voorbeeld nemen aan die mentaliteit ipv dat eeuwige gejank over arrogantie en geld.
Dus:
1. Borst vooruit
2 neus omhoog. (Neus hahhahaa kom maar ja)
3. De schoenen gepoetst
4. Spreek luid en duidelijk
5 Geef helder aan wat je wilt
6 wees altijd positief
7 maar nooit te snel tevreden
8 leg de lat hoog
9 accepteer geen middelmaat
10 en dat allemaal ook bij tegenwind.
Succes!
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:16
dat vind ik leuk dat ze aan hun jeugd spelers denken maar zo blijven ze wel in de middenmoot ze moeten zeker 2 spelers aantrekken die ervaring hebben in de ere divisie
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:43
De enige manier om financieel groter te worden. Kijk naar Ajax maar ook naar AZ Ik hoop dat het lukt zodat de Nederlandse competitie sterker wordt. Beter voor iedereen. Geef het 5 jaar de tijd. Van Bronckhorst vind ik overigens een prima trainer. Rust in de tent en in de jeugd investeren.
Vind ik leuk
ronnieb +705
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:20
Ik vind dit een prima zet. We hebben nu Malacia, Burger, Kokcu, EL Hankouri, Wehrman erbij en Justin op goal al. Wat velen niet weten is dat onze O19 een team is wat al 10 jaar samen speelt en waarin echt enkele briljantjes zitten. Dit team (nu door Kuyt gecoached) heeft bijna elk seizoen van Ajax en PSV gewonnen en is kampioen geworden sinds de Fjes dus. Dat is ook het team waar 5 jeugd internationals in zitten. Deze gasten zitten dus heel dicht tegen de selektie aan en in dat opzicht is dit dus een goede beslissing van MvG.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:28
Inderdaad gewoon met eigen jeugd opschalen kijk die El Hankouri een prima speler
tien keer beter dan JP en Larsson.
Dan de Kuip grondig renoveren en dat Feijenoordcity laten voor wat ‘t is dat wordt een financieel debacle.
Op die manier kunnen we 010 en 040 gaan evenaren.
Vind ik leuk
meloen87 +835
dinsdag 21 augustus 2018 om 17:44
Ik vind dit echt geweldig nieuws, maar je offert hiermee wel het kampioenschap op, ook zeer waarschijnlijk het bekertoernooi. Goed, Feyenoord neemt het kampioenschap werkelijk nooit serieus, dus ze doen er goed aan om een tussenjaar in te lassen. Europees voetbal is wel een must, ik bedoel ze moeten niet het lachertje worden van Nederland. Talenten die dit jaar zeer waarschijnlijk zullen doorbreken zijn Bijlow, Malacia en Vente. Geertruida, Kökcü en Burger zullen wellicht wat speelminuten krijgen. En dan zijn er ook nog de "vergeten" talenten: El Hankouri en Verdonk.
Vind ik leuk
Onyx +17
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:15
Hé, Ze hebben het licht gezien.. Goed initiatief! Wie weet hoeven wij nu geen 18 jaar op een titel te wachten. Ik zie het weer zitten, alhoewel er nog werk genoeg te doen is
Vind ik leuk
fer65 +402
woensdag 22 augustus 2018 om 16:57
Nu ze moeten dankzei het bestuur die van feijenoord een puinzooi maken ,en van Geel heeft totaal geen frustraties daar mee beveel is beveel uitvoeren.Zo zit het inelkaar derdeplek is goed genoeg voor de club.Een blinde die alleen kan horen weet dat ik gelijk heb want het is al jaren en jaren zo.Oke er was in het verleden geen geld ,maar nu was het er wel en men blijft op het zelfde nivo inkopen ,en nog lukraak ook.Als je dit voor zo een club geen wanbelijd noemd dan benje blind maar ook nog eens doof.Verleden jaar 7 gebleseerden dit jaar het zelfde liedje wat is dit ? kom ff zeg slapen doen we tog snachts Of zijn ze daar boven in de bestuurskamer in dee veronderstelling dat iedereen blind en doof is beste Pimmeke Blokland .Wat heeft u niet wat ajaks en psv wel hebben,ja geld dat weten nu wel, maar een beetje inzicht of orientatie is er ook niet bij jullie en vrienden.Wanneer er iemand met verstand van voetbal bij u aanklopt zendje hem weg ,Willem van Hanegem ,en Leo Beenhakker,.Dus iets klopt er niet er word stiekem sabotage gepleegd met opzet om de club op een laag nivo te houden.Ik krijg zo het gevoel dat er een link is met ajaks en psv anders kan ik het niet thuis brengen.Verder horen wij nooit wat van jullie hoe dit in hemaals naam nu kan voort duren.Het intreseerd jullie geen ene bal wat er met feijenoord en club gebeurd, dan alleen een schamele schaal en beker waarje totaal alleen maar geschiedenis mee schrijft voor de rest schiet het geen moer op.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws