'Feyenoord niet de markt op bij vertrek duo; eigen jeugd krijgt voorrang'

    'Feyenoord niet de markt op bij vertrek duo; eigen jeugd krijgt voorrang'

    dinsdag 21 augustus 2018 om 06:47

    Feyenoord gaat niet de transfermarkt op bij een vertrek van Sofyan Amrabat of Jean-Paul Boëtius. De club zal jeugdspelers doorschuiven naar het eerste elftal.

    Dat meldt De Telegraaf. Jeugdspelers de kans geven is een ambitieus plan van Feyenoord. De club wil in de toekomst voorrang blijven geven aan zelf opgeleide spelers en streeft ernaar om minstens vijftig procent van het elftal te laten bestaan uit eigen jeugd. Toen Feyenoord het financieel zwaar had, deed de club precies hetzelfde, alleen was het niveau van het elftal toen lager. Daarom werd er extra geld geïnvesteerd in een nieuw trainingscomplex en coaches.

    Er staan nu vijftien jeugdspelers extra onder contract in Rotterdam-Zuid. Het aantal contractspelers is van veertig naar vijftig gestegen. Feyenoord wil de talenten de kans geven om in het eerste elftal te spelen om te voorkomen dat ze te vroeg naar het buitenland gaan.

    'Het aantal vertrekkende spelers blijft dus gering en wat voor Feyenoord meespeelt is dat zelf opgeleide spelers in tegenstelling tot sommige aankopen de laatste jaren geen Kuip-vrees hebben. Ze groeien op met De Kuip op de achtergrond en begrijpen wat het inhoudt om het Feyenoord-shirt te dragen', schrijft De Telegraaf.

    Plaats een reactie

    dinsdag 21 augustus 2018 om 06:53
    Eindelijk goed nieuws :-D
    Vind ik leuk
    Snapje? +7055
    dinsdag 21 augustus 2018 om 06:56
    Bij gebrek aan financiële middelen moet je creatief zijn.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9452
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:00
    Prima besluit. Toch mag er nog een goeie vleugelaanvaller met diepgang bij.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:37
    Zeker prima, nu nog via goede scouting topkwaliteit kopen.
    Ik geloof dat het de juiste weg is voor ons voetbal. Daarbij moet er in Rotterdam e.o. genoeg talent rondlopen. Ben ik van overtuigd.
    Vind ik leuk
    Swout +700
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:15
    Scouting en topkwaliteit is precies hetgeen waar het bij Feyenoord aan ontbreekt. Daarbij denk ik dat Feyenoord zonder versterkingen flink gaat tegenvallen dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9455
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:01
    Ervaren Verdedigend mogen er zeker nog 2 spelers bij
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31279
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:42
    En 2 weg.... kan echt niet meer met dat stroperige centrum....
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9455
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:24
    Inderdaad wel paar met goed lengte geen kleine trollen😂
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:58
    Beiden dan maar in de aanval laten spelen? Scoren kunnen ze wel ;)
    Vind ik leuk
    Kuip +7888
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:04
    Die el Hankouri bevalt me wel. Lekker laten staan. Wouter Burger erachter en Malacia. De linkerkant is dan klaar.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8212
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:27
    Tourre nog...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9452
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:46
    Daarom. Jongens gewoon vertrouwen geven, zeker als je met de beker erbij hooguit 40 wedstrijden speelt dit jaar. Amrabat weg, dan heb je ook Wehrmann en Kokcu nog. Prima.
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:59
    Of je nu echt Burger daar achter moet laten staan? Zou liever Köckü eens zien spelen in het eerste. Die onderscheidde zich echt wel in die Youth League vorig seizoen.
    Vind ik leuk
    Kuip +7888
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:21
    Burger is de toekomst. Een echte linkspoot. Komt uiteindelijk in Oranje.
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:35
    Hoop het met je mee maar ik moet het eerst nog allemaal zien. Zou niet de eerste keer zijn dat een speler het goed doet in de jeugd maar de laatste stap net niet kan zetten.

    Vergelijk de voetbal loopbanen tot nog toe eens van Cabral, Achahbar, JPB en de Vilhena. Curieus hoe die zo sterk zijn gaan verschillen.
    Vind ik leuk
    Kuip +7888
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:43
    Tuurlijk weet je het nooit zeker. Maar ik heb die jongen nu een paar keer zien voetballen en hij heeft wel iets speciaals. Ik durf er wel op te gokken.
    De trainer moet hem gewoon het hele seizoen opstellen. Kan makkelijk in de eredivisie en Feyenoord gaat toch niet om het kampioenschap meedoen. Dus je hebt niets te verliezen. Er staat genoeg routine om hem heen ( van Persie, Clasie, maar eigenlijk het hele elftal is ervaren).
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1267
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:05
    Gewoon een prima lichting
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:17
    Ze gaan nu ajax nadoen ,met eigen jeugd
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 09:18]
    Vind ik leuk
    FRchrisss +118
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:55
    Hahaha nadoen met eigen jeugd jahoor😂😂 kopen ze allemaal speel 1 Max 2 jaar in de jeugd en het is eigen jeugd hahaha pleur tog op
    Vind ik leuk
    rinirat +2652
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:06
    jij hebt niet zo goed opgelet.
    En bovendien bij Feyenoord lopen de beste weg.
    Vind ik leuk
    FRchrisss +118
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:52
    Denk dat jij niet goed oplet😉
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:00
    Beetje historisch besef kan geen kwaad. Lees de reacties van Cruijff en de zijnen eens terug met dat de fluwelen revolutie nog moest beginnen inzake de jeugd van Feyenoord en Ajax.
    Vind ik leuk
    Sparks +265
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:36
    Karsdorp, Kongolo, Clasie en nog wel meer zijn om dezelfde reden doorgebroken en hebben we met winst kunnen verkopen later dus het hoeft niet per se een nadelig iets te zijn.
    Vind ik leuk
    heur es +720
    dinsdag 21 augustus 2018 om 06:53
    Feyenoord word een somber clubje. Ajax en PSV zullen altijd 1 en 2 blijven.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9452
    dinsdag 21 augustus 2018 om 06:58
    Ja.
    Vind ik leuk
    Copr +183
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:00
    Zolang er geen nieuw stadion komt zal dat zo blijven ja. Blijft een kwestie van geld.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9452
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:03
    Dan nog. Vorig jaar mei was de stemming compleet anders. Er is vorig seizoen een goed begin gemaakt door voor de jeugd als selectie (uit eigen middelen) een nieuw trainingscomplex neer te zetten.
    Vind ik leuk
    Copr +183
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:34
    Eigen jeugd is prima maar dat zal nooit genoeg zijn om structureel beter te worden. Je zal altijd een paar echte toppers in je team moeten hebben. Spelers die het verschil kunnen maken komen zelden uit je eigen jeugd en zal je dus moeten kopen.
    Vind ik leuk
    Hast57 +2016
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:14
    Af en toe een paar oudjes terug halen misschien???
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:02
    Met zoveel in het leven is niet 'of of' maar 'en en.'
    Vind ik leuk
    COYG +6133
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:19
    Trainingscomplex staat er nog niet hoor, als je dat bedoelt. Die is volgend jaar pas klaar. Ze moeten zelfs nog beginnen met bouwen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9452
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:43
    Klopt. Maar het geld uit eigen middelen is al gereserveerd. Dus als men roeptoetert dat het geld op is: ja, logisch. Voor een investering waar je het hopelijk 15 jaar mee doet.
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:03
    Voor het eerste, 1908, is klaar. Voor de Academy met de SC zijn de bouwwerkzaamheden al stevig onderweg toch?
    Vind ik leuk
    COYG +6133
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:16
    Nee zijn net begonnen. Vorige week was het startsein. Voor het eerste is wel af inderdaad.
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:35
    Vorige week was het officiële startsein weliswaar maar volgens mij waren ze al toen ook al een aardig eind onderweg hoor: https://www.feyenoordacademy.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/feestelijke-kick-off-nieuwbouw-varkenoord-
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:32
    Zo veel geld als jeugdspelers opleveren, daar kan geen stadion tegen op.
    Elk jaar moet er gewoon 10 a 15 miljoen verdiend worden met de opleiding. Minimaal.

    En 50.000 seizoenkaarten van 500 euro, is "maar" 25 miljoen. En dan de kosten eraf, van het stadion, beveiliging etc.
    Met de opleiding kun je veel meer verdienen.
    Karsdorp en Kongolo, samen 30 miljoen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 07:33]
    Vind ik leuk
    Ryan82 +980
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:36
    Exact. Zonder jeugd is Feyenoord na het nieuwe stadion failliet. Eigen jeugd is Feyenoord enige hoop.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:40
    Jij zal het wel weten dan.
    Vind ik leuk
    Freddy M. +1040
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:50
    Kongolo en Karsdorp vorig jaar samen voor 29 miljoen verkocht dus idd is de jeugd je levensader!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:52
    En 25 miljoen CL. Een topjaar.

    En ja, dan kan het dit jaar wat tegen vallen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 07:52]
    Vind ik leuk
    Freddy M. +1040
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:56
    Idd Wim. En dan heb je een goeie TD’er nodig die voor dit geld de juiste spelers weet te halen en hierbij heb ik met van Geel mijn twijfels of hij wel de juiste man op de juiste plek is.
    Heb gisteren nog ff zitten googelen maar na AZ heeft hij het bij Ajax en Feyenoord slecht gedaan op het moment dat hij geld had. Op het moment dat hij geen geld had wist hij de juiste spelers te vinden. Zoals bij bv Willem 2 en Roda. Overigens geloof ik dat ook de trainer hier een aandeel in heeft!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9860
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:24
    Van Geel loopt hopeloos achter, niet meer van deze tijd en kon het destijds bij Ajax al niet meer bijbenen.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8212
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:33
    Wst een onzin. Vorig jaar haps en st juste gehaald. Prima aankopen, helaas geblesseerd geraakt masr kan hij niets aan doen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9860
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:43
    He wat jammer nou.......laten we slappe excuses zoeken hoeven we de pijnlijke waarheid niet onder ogen te zien.

    van Geel heeft een begroting van 63 miljoen.
    AZ heeft een begroting van 23 miljoen.
    toch eindigt Feyenoord achter AZ........gek he ?

    Marktwaarde Feyenoord selectie 107 miljoen, marktwaarde AZ 53 miljoen.....hoe kan dat nou ?

    Van Geel is een grote mislukking en heeft een grote schop onder z'n stoffige kont nodig.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9452
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:45
    Ja. En kom zo maar weer met de opmerking dat Overmars voor 250 miljoen heeft verkocht.

    Marktwaarde van AZ heeft vast te maken met het feit dat daar meer jonge spelers in zitten. Prima, daar win je geen prijzen mee. Gaat om de combi. Dat heeft een Ajax met Tadic en Blind ook ontdekt.

    En daarnaast: Ajax heeft al jaren de hoogste begroting en marktwaarde. Maar prijzen? Ja, ik weet het.... Dan zul je vast weer roepen dat ze voor 250 miljoen verkocht hebben. Prima.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 08:50]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9860
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:07
    Dat vergeef ik je......ok ? zand er over ha ha

    Ik denk dat Feyenoord zich op moet maken voor een gigantische moeilijke opgave, gezien alle uitdagingen.
    Dan moet je echt wat "zwaardere" mensen hebben op bepaalde posities......

    Ik hoop dat de Jong gaat reorganiseren bij Feyenoord.

    Ik denk dat men niet zo zwart moet denken, je moet het 1 doen en het ander niet laten.
    1) je moet ervaring hebben in je team.
    2) eigen jeugd.
    3) een gigantisch goed netwerk hebben van scouts, internationaal,
    inkopen en verkopen van spelers is "key" , "daar kan je niet tegenop werken/voetballen"

    Zelfs al win je niks kan je binnenlopen....( Ajax ) dat winnen dat komt dan wel.

    Heb je geen geld dan kan je niet kopen, kan je niet kopen dan kan je niet winnen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 09:08]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9452
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:17
    Je vergeet punt 4: een staf hebben die spelers beter maakt. Alleen dan creëer je transferwaarde. Je kunt goed spelers inkopen. Maar als je die niet beter maakt, dan gebeurt er weinig. Sterker, een goeie staf is randvoorwaarde voor punt 2 en 3.

    Heb je geen goeie staf, dan creëer je geen waarde. Creëer je geen waarde, dan geen geld. En geen geld, kan je niet winnen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9860
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:38
    Daar heb je gelijk in..........toch leer jij wel snel, pienter baasje, niet zo brutaal he ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:15
    Ik vind persoonlijk Blind geen versterking. Daar konden we nog weleens plezier aan beleven als ie eruit wordt gelopen 😊
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:08
    Feyenoord heeft meer tijd nodig dan menigeen graag zou willen om er niet alleen sportief maar ook financieel weer helemaal bovenop te geraken na decennia lang aangemodderd te hebben. Kun je van Geel moeilijk aanrekenen, noch Gudde overigens.

    Onder Gudde is Feyenoord noodgedwongen de tering naar de nering gaan zetten. Sinds die cultuuromslag in de bedrijfsvoering schrijft Feyenoord stelselmatig zwarte cijfers, soms wat minder soms wat meer.

    Investeren in 1908, de Academy, het nieuwe stadion is prima om substantieel mee te gaan doen om de prijzen. Al zie je het rendement daarvan eerst op langere termijn.

    En vergeet niet dat de VvF nog uitgekocht moeten worden. Is Feyenoord dacht ik nu ook mee bezig gegaan.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9860
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:34
    Van Geel kan goed bezuinigen maar geen geld verdienen en dat is te zien.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8212
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:16
    Feyenoord 5 prijzen afgelopen 4 jaar. Az?

    Precies.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9860
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:32
    Dat heeft Gio goed gedaan.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9452
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:43
    Of een trainer nodig die de gehaalde (jonge) spelers beter maakt. Wat al drie jaar niet gebeurt. En daarvoor wel.
    Vind ik leuk
    Freddy M. +1040
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:01
    Is ook absoluut waar. De trainer is ook zeker niet vrij te pleiten!
    Vind ik leuk
    Dezeun +5050
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:28
    Ligt dat aan de hoofdcoach of aan zijn assistenten?
    In mijn ogen is de coach verantwoordelijk voor de resultaten maar de complete staf aan het verbeteren van de spelersgroep
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9452
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:30
    Feitelijk aan de TD. Want die is verantwoordelijk voor de aanstelling van de staf. En onder Koeman en Rutten was Van Gastel ook assistent, samen met Van Bronckhorst. Dan zou het dus aan Wouters moeten liggen ;-)

    Nee, ik zeg in aanleg de hoofdcoach. Spelers ontwikkelen zich ook in een goed spelconcept, zoals bij Bosz en Van Gaal. Ontbreekt er ook al drie jaar aan.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +980
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:27
    wij samen weten het
    Vind ik leuk
    Copr +183
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:42
    Ben ook voorstander van eigen jeugd en dat geld helpt zeker maar de winst in een nieuw stadion komt niet alleen uit de extra seizoenskaarten. Feyenoord heeft nu circa 40business units van gem 125000 pj. Als je dat verdubbeld krijg je ook 5mln per jaar meer. Tel daar de extra hospitality mogelijkheden bij op dan kan je makkelijk meer dan 15mln pj extra binnenhalen. Samen met je jeugdopbtengsten kan je dus het gat met 25mln verkleinen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:47
    Dat zou mooi zijn.

    Maar dat is geld, wat je nu niet hebt. Die fout maakt de regering ook altijd.
    Alleen ... dat is voor hun snel opgelost, met een belastingverhoging.
    O sorry, u moet dit jaar ff 1000 euro extra betalen. Nou ja, volgend jaar hopelijk beter dan maar. We doen ons best.
    En zo niet ... ach, we zitten lekker. En slapen er niet minder om.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 07:47]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9860
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:38
    De kosten gaan altijd voor de baat uit Wim, dat heet investeren.
    Het probleem is echter dat ( ex ) Ambtenaar de Jong elk jaar een zak met belastinggeld op z'n NOS burootje kreeg afgeleverd en dat naar believen mocht uitdelen.

    Nog nooit moeten sappelen om geld te verdienen eigenhandig om met dat geld vervolgens via investeringen weer meer geld te genereren.

    Juist met het oog op de toekomst van Feyenoord; geld, geld en nog eens geld genereren........was het wel handig geweest iemand met een zakelijke achtergrond op die AD positie te hebben.
    Maar goed Sinterklaas is ook leuk.......en jij maakt de rijmpjes dus dat zit wel goed als Mijnheer Wim er even voor gaat zitten.


    Vind ik leuk
    Bossie020 +5373
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:18
    Waarschijnlijk komen er wat meer business lounges/skyboxen in de nieuwe Kuip. Daar valt ook veel aan te verdienen. Plus wellicht een naamsponsor.

    Anderzijds zijn er gigantische kosten die Feyenoord voor een groot deel zelf zal moeten financieren. Dit vereist een flinke rentelast. Het financiele gat qua begroting met PSV is nu slechts
    6 miljoen. Ik denk dat te verwaarlozen is.

    Feyenoord zal (onvoorziene omstandigheden voorbehouden) dit seizoen met Vitesse, AZ en FC Utrecht strijden om plaats 3 t/m 6. Ter indicatie; De begroting van Vitesse, AZ en FC Utrecht samen is ongeveer hetzelfde als die van Feyenoord.

    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:20
    De begroting wel ja. Maar de schuld niet.
    En Vitesse en Utrecht hebben een geldschieter.
    En AZ heeft meer op de bank.

    Een begroting is relatief.
    Over 2 a 3 jaar, dan is Feyenoord hun voorbij.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5373
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:28
    AZ en FC Utrecht hebben geen kampioensaspiraties. Althans dat spreken ze niet uit. Vitesse is meer een Russisch speeltje waar miljarden achter zitten. Die zie ik nog wel een keer kampioen worden, maar die kunnen ook zomaar een keer kapot gaan en dat gun je niemand.

    Feyenoord is het aan z'n stand verplicht om standaard voor het kampioenschap te gaan maar dat gaat erg moeizaam.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8212
    donderdag 23 augustus 2018 om 18:47
    De koers van de Roebel is net flink gekelderd lees ik...
    Daar gaan dan de aspiraties van vitesse.
    Vind ik leuk
    Copr +183
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:25
    Je haalt 2zaken door elkaar(en dat doen er meer) het gaat niet om de begroting maar om het deel wat je kan besteden aan je spelers. Dat is bij Feyenoord circa 18mln. Bij Psv 28 en bij Ajax ong 35 mln. Dit zijn gewoon vaste bedragen die je zo uit het jaarverslag kunt halen. De begroting van Psv ligt inderdaad ong gelijk aan Feyenoord alleen zijn bv bij Feyenoord de stadionkosten kosten veel hoger dan bij Psv omdat daar de stadionkosten ook nog door andere partijen betaald worden.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5373
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:43
    Dat is logisch en meer een beleidskwestie. De stadionkosten zijn beduidend hoger maar de capaciteit van De Kuip is met 51.000 tegen 36.000 ook een stuk uitgebreider.
    Vind ik leuk
    Copr +183
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:48
    Klopt maar als die mensen minder kunnen uitgeven vanwege de slechtere facaliteiten gaat het hard. Daarnaast kan je een dergelijk stadion niet rendabel houden obv die 20 wedstrijden per jaar. Psv verhuurt bv kantoorruimte in het stadion aan een groot accountantskantoor voor zo'n 6 mln per jaar. Dat geld komt ook binnen als er geen wedstrijden zijn.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9860
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:20
    Gewoon en cursusje Overmars volgen.........

    "Hoe verdien je 252 miljoen in 5 jaar ? "




    Vind ik leuk
    Il Gordo +9452
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:20
    Hehe, komt-ie weer ;-)

    Heeft-ie wel netjes gedaan trouwens.
    Vind ik leuk
    Barry10 +1396
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:48
    En dan hebben we de verkoop van Achahbar niet eens meegerekend, moet je nagaan.
    Vind ik leuk
    HanV +4357
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:45
    Het ultieme bewijs dat van Geel een topverkoper is.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:19
    Was karsdorp eigen jeugd ?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17788
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:21
    Seizoenkaarten van 500€?
    Vind ik leuk
    Freddy M. +1040
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:47
    Alles begint bij een heldere visie en beleid en dan vervolgens stapje voor stapje hier uitvoering aan geven. Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:49
    Juistum.

    Het kampioenschap was een meevaller, met zo'n schuld. Ik had het niet verwacht in 2012.
    Vind ik leuk
    Bill +775
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:06
    Hoezo? De kuip is net zo groot als de arena en veel groter dan het stadion in eindhoven.
    Calimero gejank altijd over geld. Ze hebben vorig jaar 28 mln uitgegeven.
    Vind ik leuk
    Copr +183
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:31
    Lekker makkelijk geredeneerd zo. Dan kan ik er ook nog wrl 1.
    Ajax heeft alleen dit seizoen al meer geld aan nieuwe spelers uitgegeven als Feyenoord de laatste 8 jaar bij elkaar.
    En als geld het verschil niet maakt waarom worden clubs als Excelsior Zwolle Heracles enz nooit kampioen? Hebben die allemaal slechte trainers en directie dan?
    Vind ik leuk
    Bill +775
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:43
    Je vergeet ijsselmeervogels.

    Het gaat om de potentie natuurlijk. In nl zijn 3 clubs aan elkaar gewaagd kwa potentie.
    Dat feyenoord het telkens weer verkloot ligt puur aan henzelf.
    Vind ik leuk
    Copr +183
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:07
    Met potentie kan je geen spelers kopen of denk je dat bv Tadic naar Amsterdam is gekomen vanwege het potentieel om kampioen te worden?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:05
    Dat nieuwe stadion wordt het failliet van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Copr +183
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:34
    Ja en dan? Jij denkt dat fe gemeente had stadion dan laat verpaupeRen totdat het instort of denk je dat er dan een reddingsplan komt?

    Nietsdoen is geen optie. Dan blijft iedereen de komende 30jaar klagen dat we niet meedoen om de titel.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 10:35]
    Vind ik leuk
    Quaresma +5495
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:01
    Zeiken om het zeiken, toch alleen maar positief wat Feyenoord doet?
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1793
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:38
    Dat hangt heel erg af van hoe talentvol de jeugd is die ze door willen laten schuiven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:34
    En jou cluppie is twente ....als we het over somber hebben ........4 jaar versus 5 prijzen ja heeeel somber.
    Vind ik leuk
    allaaff +9
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:38
    Als je niet kan spellen, moet je niet schrijven.
    Vind ik leuk
    Floaz +944
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:40
    Is nergens op gebaseerd, maargoed leuke uitspraak joh
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:52
    Het blijft altijd Feyenoord en Ajax. PSV moet genoegen nemen met hun derde wiel relatie. Hoe moeilijk het ook is.
    Vind ik leuk
    Fey67 +152
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:13
    Somber clubje?? 5 prijzen in drie jaar!!
    Vind ik leuk
    Fey67 +152
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:15
    Sober clubje? 5 prijzen in drie jaar!!
    Vind ik leuk
    Stranger +5102
    dinsdag 21 augustus 2018 om 06:54
    Goh dat ze daar nu al achterkomend.
    Vind ik leuk
    Floaz +944
    dinsdag 21 augustus 2018 om 06:57
    Van 40 naar 50 is geen 15, maargoed goede zaak om meer op de jeugd te focussen
    Vind ik leuk
    PinPelado +1616
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:05
    Geld is er ook niet, dus goede keus.
    Vind ik leuk
    Pieterke +45
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:05
    Dat doen ze dan beter als bij vitesse. Die kopen en huren alleen maar
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 07:06]
    Vind ik leuk
    Sunil010 +197
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:06
    Beter zo ...
    Vind ik leuk
    Futre +3110
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:10
    Tot zover de titelaspiraties voor de komende 25 jaar.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9452
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:14
    Hèhè.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4123
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:14
    Parodie op een topclub dit, al hebben ze wellicht nog wat talent op Varkenoord.
    .
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9452
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:18
    Ja. Een parodie
    .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 07:18]
    Vind ik leuk
    Blindsy +12373
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:29
    En jij een parodie op een reaguurder?
    Vind ik leuk
    Het Brein +4123
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:06
    reageer inhoudelijk..
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:25
    Hehe, mocht dat zo wezen. Al die ere divisiesubtoppers zijn echt niet veel beter.
    Zonde van het geld.

    Zelf opleiden en af en toe 1 goede aankoop. Dan is Feyenoord over 3 jaar uit de schulden. En dan kun je het verder uitbouwen. Je moet eerst geld hebben, om wat te kopen.
    Minimaal 5 eigen jeugd spelers, is een prima uitgangspunt.
    Je kunt toch geen kampioenschap kopen.
    Zie United en Ajax. Haha.

    Oh ... sorry.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 07:27]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:50
    Lukt wel bij Bayern München, PSG, Man. City, Juventus, maar het is goed voor het Nederlandse voetbal dat clubs als Feyenoord en Ajax er zijn, want anders zou er nooit een talent doorbreken
    Vind ik leuk
    Blindsy +12373
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:27
    Ze beginnen het weer te begrijpen. Gelukkig maar.
    Vind ik leuk
    fc roodwit +684
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:31
    Eindelijk verstandig beleid ,afwachten of Gio ze ook echt een kans gaat geven,en Boetius moet gewoon blijven en zich niet als zondebok laten gebruiken door Gio,die het allemaal niet meer weet en dan zijn falen afreageert op Boetius.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:34
    Er is een grens. En ik vind dat die wel bereikt is. Na 7 jaar.
    Vind ik leuk
    fc roodwit +684
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:36
    Hoe bedoel je Wim
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:41
    Boetius bakt er niks van.
    Vind ik leuk
    fc roodwit +684
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:57
    Ja maar Hup Wim Jansen bij Koeman speelde die goed,en bij Gio niet,heeft volgens mij met vertrouwen te maken en om hem nu weg te sturen omdat een scheidsrechter zonodig moest laten zien dat die ook rood durft te trekken vind ik geen reden om het slechte spel van Feyenoord aan hem op te hangen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:30
    Maar dit is niet het 1e geintje met meneer J.P.
    Vind ik leuk
    orion73 +1479
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:35
    Kortom, ze zijn er (weer) achtergekomen dat het aantrekken van middelmaat je niet aan de top brengt/houdt. Het is wederom een kapitaalvernietiging geweest van jewelste de laatste paar jaar nadat ze weer eens wat euros hadden. Nu het geld weer op is krijgt opeens de jeugd de kans. De jeugd die de levensader van deze club zou moeten zijn. Jeugd die zeker niet minder is dan al die middelmaat waarin Feyenoord grossieert.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2441
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:35
    Vreemd beleid, spelers de kans geven om in het eerste elftal te spelen zodat ze niet vertrekken.. dat moet niet de reden zijn, de spelers moeten het zelf verdienen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12373
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:46
    Niet vergeten, dit is gewoon n Telegraaf-samenvatting. Iedereen kan deze optelsom maken. Er is geinvesteerd in n brede selectie, er komt nu weer wat betere jeugd door, en dus mogen jong en oud vechten om n plekkie in t eerste.
    Verder is men van plan om Jong ook in de pyaramide te krijgen waardoor jonge spelers n vooruitzicht hebben en niet perse meteen weg hoeven.
    Je ziet, je hebt de Telegraaf niet nodig, kunt het ook van mij horen 😉.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:50
    Blindsy Driessen.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2441
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:53
    Ik moet het nog zien, het beleid van feyenoord is diep triest de laatste jaren .. vooral op het gebied van inkomende transfers.. er lijkt geen scoutingnetwerk te zijn, het lijkt er meer op dat de vrouw van van Geel in zijn oor fluistert welke spelers zij zou willen hebben.. namen die iedereen al kent en zo niet dan zijn het kneuzen waar geen club ook maar een cent voor zou betalen.. maar behalve dat vind ik dat Gio teveel krediet krijgt, zijn wanpraktijken lijken te zijn verbloemd dankzij de incidentele prijzen die er behaald zijn..
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:58
    Overmars wilde deze zomer drie Zuid Amerikanen halen. Nul kwamen er.
    De ere divisie is niet zo aantrekkelijk blijkbaar. Heb je daar al eens aangedacht?
    En helemaal niet als je 3 dubbeltjes te bieden hebt, zoals van Geel.

    Er zijn 1000 clubs op zoek naar spelers. Met ff wat meer geld.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2441
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:11
    Natuurlijk is de vijver niet meer zo vol als voorheen, maar PSV haalt bijvoorbeeld ook gewoon een prima transfervrije CV. Ik weet natuurlijk niet hoe feyenoord scout, maar volgens mij moet feyenoord heus wel interessantere spelers op hun lijstjes hebben staan dan Toornstra, Ayoub, Amrabat, van Persie, Boëtius, vd Heijden, Clasie oftewel spelers waar je geen scoutingnetwerk voor nodig hebt..
    Vind ik leuk
    COYG +6133
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:24
    Kijk het probleem is dat sommige subtop spelers juist wel slaagden. Ik noem een Van der Heijden, Botteghin, Kuyt, Toornstra, Haps, St. Juste. Dan wil Van Geel er meer. Nu blijkt dat je beter de helft subtop kan laten en de rest uit toppers laten bestaan.

    Dus dan had hij Amrabat en Boëtius in moeten ruilen voor spelers die in de top spelen van bijvoorbeeld Denemarken. Zoals met Jørgensen destijds.

    En wat PSV betreft snap ik de stemming niet zo. Zij haalden drie subtop spelers en een verdediger die, behalve bij PEC, overal geflopt is. Subtop heh. Waarom is dat bij hen geen probleem?
    Vind ik leuk
    HanV +4357
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:00
    Hij ging van PEC naar Jiang Suning, dat jaar 2e geworden in de Chinese hoogste divisie, zal best een matig niveau zijn maar hij was er wel vaste keus. Door de buitenlandersregel weg en uiteindelijk uitgeleend aan Grasshoppers waar hij als hij fit was alles speelde en ook aanvoerder was. Hij is nergens geflopt, bij Inter hadden ze hem niet nodig. Vaste keus als international, speelt altijd.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12373
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:35
    Om Viergever transfervrij als cv te halen noem ik ook geen scouten. Verder was hij totaal overbodig bij Ajax, maar dan is hij wel n aanwinst voor de kampioen? Apart.
    Je weet dat Botteghin, Vd Heijden en Ayoub transfervrij waren? En als je Clasie en eerder Berguis huurt, je uiteindelijk een veel schappelijkere transfersom hoeft neer te leggen?
    Nee, PSV heeft meer te besteden en dus kunnen zij nog ns n Lozano (met n gedeeld eigenaarschap!) halen, maar verder doen zij het niet heel veel anders.
    Zij lijken met Dumphries gescoord te hebben, maar Luckassen (6-7 miljoen!) is ook geflopt. Wel, wij scoorden met Haps (mits fit) maar zaten er misschien naast mbt Amrabat.
    En zelfs n Ajax met n bak geld, grijpt nog bijna naast elke Zuid-Amerikaan die ze op de korrel hebben.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12373
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:24
    Ik ga niet voor de 10e keer zeggen dat we 20jr geleden kampioen werden met n team wat net als nu, grotendeels bestond uit de betere Nederlandse spelers, van subtoppers gekocht (Pauwe, Konterman, Van Wonderen, Bosvelt). En net als vorig jaar zomer zeiden alle kenners dat het goed beleid was.
    Een groot verschil: toen waren ze 25-28jr en stonden ze er direct, nu 20-23jr en moeten ze eigenlijk nog stappen maken.
    Denk dat we dat allemaal graag anders zouden zien maar feit is dat die categorie tegenwoordig ook al vroeg uit Nederland vertrokken is. Of niet te betalen is?
    Dus Van Geel roeit met de riemen die hij heeft. En die zijn niet groot en stevig, helaas.

    Wel deel ik je kritiek op het vermeende gebrek aan (internationale) scouting, al is ook dát tegenwoordig veel moeilijker geworden. Zou Feyenoord nog n Cruz van 23-24 uit Argentinie kunnen halen? Die is óf al lang vertrokken, óf moet nu al 10-15 milj euro kosten.
    Ook ben ik het met je eens met de kritiek op Gio. Tactiek zie ik niet, en spelers worden nooit beter, en daar is n trainer verantwoordelijk voor.
    Nu er weer talenten aan komen moet F zich afvragen of het niet beter is om n type Koeman aan te trekken, of iemand die sowieso erg goed met talenten om kan gaan. Qua karakter zou Gio echt ideaal daarvoor zijn, maar uit het al jaaaren matige spel, kan ik alleen maar vaststellen dat er blijkbaar weinig discipline is, en onze staf geen resultaten lijkt te boeken in de begeleiding van de jongere spelers.
    Een nieuwe trainer staat bovenaan mijn lijstje. En misschien ook wel n Max Huiberts op de plek van Van Geel, MVG doet weinig verkeerd maar het lijkt mij prima om een heel nieuw duo neer te zetten.
    Vind ik leuk
    fc roodwit +684
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:31
    Ja Blindsy ben het met je eens, alleen toen feyenoord in 1999 kampioen werd en de uefacup 2002 won was Rob Baan technisch directeur en haalde grotendeels deze en ook toen onbekende spelers die er direct stonden,nooit begrepen waarom deze bescheiden vakman weg moest,vd Herik vond het toen nodig om Rob Baan te vervangen door Gullit en Mark Wotte en deze 2 hielpen de club toen naar de klote.
    Vind ik leuk
    Robby G +1285
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:38
    Zou eens beginnen met 2e elftal in KKD te laten voetballen. Wordt de jeugd sterker van.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12373
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:25
    Zijn ze mee bezig, schijnt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:44
    Dan zullen ze ben ik bang maar 1 keer per 17 jaar kanpioen worden!
    Maar het blijft wel een mooie club
    Vind ik leuk
    danny1974 +1755
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:50
    Een logisch gevolg, te veel aankopen redeneren niet. Vanuit de huidige basis spelers uit eigen jeugd het elftal in laten groeien. Uiteraard bepaalde aankopen zullen noodzakelijk blijven. Het lijkt wel op het beleid van die club uit de tweede voetbalhoofdstad die later volledig is afgeschoten. Iets met die revolutie door de beste voetballer die Nederland ooit gehad heeft. Maar ja die club is is nu geworden tot koopclub. Verder qua aankopen heb ik nog volledig vertrouwen in Haps, St Juste en Samba Sam.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 07:58]
    Vind ik leuk
    Wazzupp +640
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:54
    De geest van Johan is ook in de kuip aanwezig
    Vind ik leuk
    Kaar +854
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:56
    Blij mee!
    Vind ik leuk
    BariAFCA +261
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:57
    Dat onzinnige verzinsel kuipvrees. Die spelers komen simpelweg dan gewoon kwaliteit tekort. Eigen jeugd op 1 is een keuze die je altijd moet toejuichen. Brengt uiteindelijk je niveau alleen maar omhoog. (Uitzonderingen natuurlijk daargelaten)
    Vind ik leuk
    Butsbal +15270
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:05
    Behalve bij een auto van rechts
    Vind ik leuk
    Bill +775
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:11
    Wat een farce! Tientallen miljoenen verspild met flutaankopen en dan zeggen: we gaan toch maar verder met jeugd. Wie neemt hier de verantwoordelijkheid voor dan?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:35
    Tientallen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:22
    Ik kan VP en zijn organisatie toch echt niet serieus nemen als mensen zoals " I cum when I poo op hun site toe laten.
    Vind ik leuk
    Glenn55 +112
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:27
    Niks mis mee! ..... één kanttekening: ik hoop snel een nummer 10 en 9 ( ok, Vente misschien) uit de eigen jeugd te zien en dan wel van t kaliber Iniesta en Bergkamp :) .... maar zonder dollen, dat missen we wel om dan inderdaad die mega miljoenen bij de transfer te pakken. Jammer dat ze een bijvoorbeeld Chong ( Man. United) en Zirkzee (Bayern M) al snel moeten laten gaan. Maar dat soort spelers zijn van harte welkom, durven ze laten spelen gewoon!
    Ik denk alleen dat t met een andere trainer moet....... en die scouting op laten zouten graag, tijd om daar ook flink te verversen!!!!
    Vind ik leuk
    Floaz +944
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:45
    Inderdaad als chong en zirkzee waren gebleven, dan stond Feyenoord er heel anders voor.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1199
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:01
    Kokcu is de naam en die zit bij de selectie
    Vind ik leuk
    Glenn55 +112
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:45
    Ja dat is zo, hoewel er alweer geruchten zijn dat hij verkocht zou worden, ook omdat hij, net als vele creatieve middenvelders niet snel een kans krijgt, en dan bedoel ik niet een 5 minuten inval beurt!
    Nogmaals, niet onder Gio, hij maakt geen ene speler beter en weet ze niet op de juiste manier te raken / coachen / managen. Daarom ook die aanvaringen met Boetius en Amrabat. Gio en zijn assistenten kunnen maar niet met brutaaltjes / balverliefde spelers omgaan dan wel coachen. Ze worden veelal afgeremd in hun manier van spelen. Allemaal worden ze tot grijze muizen gekneed, vooral geen risico in hun spel. Niemand die vanuit t middenveld kan penetreren met de bal aan de voet. Spelen net zo saai en grijs zoals de trainers dat uitstralen! Daarom ben ik bang dat ook de jeugdige talenten straks net zo gaan spelen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:38
    Dus Toornstra op de bank, omdat Kokcu anders vertrekt? En dan vertrekt Toornstra. Je mag er maar 11 opstellen hoor.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1199
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:28
    Toornstra mag vertrekken, heeft zijn tijd bij Feyenoord wel gehad. Geef de jeugd eens de kans, geef een signaal aan jeugdspelers af, dat ze de kans krijgen als ze goed genoeg zijn. Nu zijn ze goed genoeg en vertrekken ze omdat ze geen kans krijgen of verhuurd worden
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:37
    Ik denk, dat dat vanaf nu gaat gebeuren. Er heeft een omslag plaats gevonden, ergens.

    Bijlow, Burger, El Hankouri en Geertruida kregen al een kans.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1199
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:54
    Kokcu laten debuteren en doe dat meer. Die jongens kunnen voetballen
    Vind ik leuk
    Glenn55 +112
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:47
    Maar dat zijn toch de wetten van t voetbal? Als er betere zijn dan moet die spelen, dan bedoel ik zowel invidueel en voor t team. Feit is gewoon dat ik iemand mis die met een actie vanuit t middenveld de boel kan openbreken, natuurlijk is een goede steekpas ook prima, maar een middenvelder die ook nog zijn mannetje kan passeren voegt gewoon iets toe waardoor de tegenstander uit elkaar gespeeld kan worden. Daarom denk ik dat een Larsson best wel op die 10 positie kan spelen, je moet hem wel vertrouwen geven en t publiek ook! Ik vind t een beetje sneu dat ze meer gingen juichen toen El Hankouri inviel, leuk voor hem, maar niet echt bemoedigend voor Larsson. Het publiek kan een speler maken of breken met hun aanmoediging of fluiten.
    Zulke ‘vindingen’ mis ik bij Gio, het is allemaal standaard en voorspelbaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:39
    Eigenlijk een raar fenomeen, dat je je laat beinvloeden door het publiek.
    Daar hebben Suarez, Zlatan en Ronaldo geen last van.
    Eigenlijk moet je je niks aan trekken van publiek. Of ze nou juichen of niet, wat maakt het uit?
    Dus als ze juichen, dan gaan ze naast hun schoenen lopen. Want ... het beinvloed hun hoe het publiek reageert.

    Ronaldo traint altijd serieus door.

    Dus dan ben je niet geschikt als topsporter. Die hebben maar 1 doel : de beste worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:27
    Mooi die gaan dus standaard voor het rechterrijtje :)
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3471
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:35
    Geen Europees voetbal dus men acht het niet noodzakelijk om te investeren.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1199
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:03
    Dat is altijd grappig, 'geef je de jeugd eens de kans' 'waar is de zo befaamde jeugd van Feyenoord met al die aankopen?'. Nu gaan ze het van de jeugd doen en is het weer niet goed
    Vind ik leuk
    Hoen1 +41
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:59
    He he...ze beginnen het te snappen in Rotterdam Zuid. Heeft wat miljoenen en middelmatige voetballers gekost maar daar is het licht....🤮
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:03
    Wat een treurnis. En van geel gaat straks lopen pronken met de eigen jeugdopleiding, maar het is gewoon noodzaak aangezien zijn scouting waardeloos is.
    Vind ik leuk
    rinirat +2652
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:04
    De beste jeugdspelers zijn al weg gekocht en V Geel is labiel.
    Die snapt er helemaal niets van..
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:07
    Ik als ajax fan kan dit zeer waarderen, zo hoort het. Alleen een aankoop als het een meerwaarde is. Anders eigen jeugd voorrang. Anders gaan ze op 16/17 jaar weer naar Engeland omdat ze in het 1e toch geen kans krijgen. Al doen ze het nu ook wel bij ajax en feyenoord.Wij kopen Oreguela en Kristensen voor 8 mln samen en een jeugdspeler staat nu rechtback ...
    Vind ik leuk
    pinkelman +4160
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:07
    "De club wil in de toekomst voorrang blijven geven aan zelf opgeleide spelers en streeft ernaar om minstens vijftig procent van het elftal te laten bestaan uit eigen jeugd"

    Waar hebben we dat meer gehoord, Brands wilde hier ook naar toe.
    Echter alleen AZ en wellicht ajax zijn hier tot heden toe in staat om dan ook nog een succesvol elftal op de mat te krijgen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19564
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:08
    Goede zaak van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3273
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:17
    Verstandige beslissing. Nu kopen ze vooral spelers uit de eredivisie en het zijn er de laatste jaren maar weinig die dan ook bij de top 3 weten te slagen
    Vind ik leuk
    Wurmpie +260
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:19
    Dan is het weer lang wachten op een kampioenschap
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:34
    Ja, misschien wat langer wachten op een kampioenschap maar wel een constructief plan voor de toekomst. Dat is al een stuk beter dan zonder visie blijven aanmodderen. Zolang Feyenoord talenten blijft voortbrengen, zoals ze al Jaren doen, komen ze er vanzelf wel weer bovenop.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1523
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:28
    Denk dat het steeds moeilijk word om aankopen te doen . Als je spelers haalt en die geef je totaal geen kans dat zien andere spelers ook. Zo'n Amrabat tis gewoon zielig je haalt hem belooft veel maar geen speeltijd van pakweg 10 wedstrijden achter elkaar. Wel Clasie die geen ritme had enz en gelijk de basis in.Jammer ook dat de echte topjeugd al vroeg word weggekocht
    [Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 09:09]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:28
    Al het champions league geld erdoorheen gesmeten met het aantrekken van flops. Vraag me af of deze man wel goed functioneert
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:43
    Met het CL geld, is een trainingscomplex aangelegd.
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:30
    Mooi! Hand op de knip houden en Eigen talenten laten spelen. Even bezuinigen kan je over een paar jaar misschien weer eens een echte topper halen. Beter dan nu met wat kleingeld een dure speler van buitenaf halen, die ook nog eens je talenten in de weg zit.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:34
    Ja, waarom niet? Het seizoen is nu toch al verloren en er is alleen maar geld om middelmaat uit de eredivisie te halen, wat helemaal niets toevoegt. Zie Amrabat. Daar is iedereen het over eens, behalve Amrabat zelf natuurlijk. Die gaat naar Barcelona.
    Vind ik leuk
    Harry.f +320
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:44
    Geewoon kampioenschap vergeten en voor 3e plaats gaan. En zet scouts in voor de grote talenten te halen en tracht de eigen jeugd te behouden aan betere voorwaarden!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 09:46]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31779
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:45
    Geld is op.
    Vind ik leuk
    rinirat +2652
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:01
    50 contractspelers en dan met deze basis spelen...
    Zijn die andere dan minder dan wat er nu staat?
    Sowieso veel meer jeugd in passen Feyenoord... de Clasies en Toornstra's zijn vervangbaar die hebben het niet echt.
    Misschien nog een paar goede centrumverdedigers?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 10:02]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:01
    Dat is een prima beleid.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:13
    Jeugd heef de toekomst maar niet bij feyenoord helaas!
    Vind ik leuk
    linkspoot +703
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:15
    Vergeef de jongens Boetius en Amrabat en haal ze weer terug man. Iedereen ziet dat v. Bronckhorst een matige coach is, tenminste, hij kan de jongens blijkbaar niet inspireren of motiveren, dan moet de coach eruit. Met alle respect, bij Ajax kunnen de jongens zich wel beter ontwikkelen. En als ze niet slagen dan zijn ze in ieder geval goed ontwikkeld dat ze elders wel aan de bak kunnen.

    Bij Feyenoord lijkt het qua zelfvertrouwen kapot gemaakt te worden. Er is iets goed mis daar, maar niemand durft er voor uit te komen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:44
    Leuk om je jeugd een kans te geven maar het resultaat dáárvan is dat je blij mag zijn om tussen plaats 5 en 8 te eindigen, het betekend dat je de 1e jaren achter de feiten aanloopt en zoveel goede jeugd heeft men niet !
    Vind ik leuk
    Bill +775
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:54
    Je wilt het gewoon niet zien Copr. En ja spelers komen liever naar amsterdam oa omdat daar met de borst vooruit wordt gelopen ondanks ook mindere tijden. Geloof in eigen kunnen zit daar in de aderen. Het gaat wel eens mis en dan sta je een keer voor lul. Boeien!! Ajax was ook ooit op sterven na dood maar is door goed beleid en een geloof in eigen kunnen één van de rijkste clubs in europa geworden en zelfs in europa ondanks de magere successen de laatste jaren nog steeds een top 10 club! Dáár komen spelers idd graag naar toe. Ajax is als wuivend gras zei van praag: het kan nog zo hard waaien, het komt altijd weer overeind. Misschien moet die club uit zuid eens een voorbeeld nemen aan die mentaliteit ipv dat eeuwige gejank over arrogantie en geld.
    Dus:
    1. Borst vooruit
    2 neus omhoog. (Neus hahhahaa kom maar ja)
    3. De schoenen gepoetst
    4. Spreek luid en duidelijk
    5 Geef helder aan wat je wilt
    6 wees altijd positief
    7 maar nooit te snel tevreden
    8 leg de lat hoog
    9 accepteer geen middelmaat
    10 en dat allemaal ook bij tegenwind.
    Succes!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:16
    dat vind ik leuk dat ze aan hun jeugd spelers denken maar zo blijven ze wel in de middenmoot ze moeten zeker 2 spelers aantrekken die ervaring hebben in de ere divisie
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:43
    De enige manier om financieel groter te worden. Kijk naar Ajax maar ook naar AZ Ik hoop dat het lukt zodat de Nederlandse competitie sterker wordt. Beter voor iedereen. Geef het 5 jaar de tijd. Van Bronckhorst vind ik overigens een prima trainer. Rust in de tent en in de jeugd investeren.
    Vind ik leuk
    ronnieb +538
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:20
    Ik vind dit een prima zet. We hebben nu Malacia, Burger, Kokcu, EL Hankouri, Wehrman erbij en Justin op goal al. Wat velen niet weten is dat onze O19 een team is wat al 10 jaar samen speelt en waarin echt enkele briljantjes zitten. Dit team (nu door Kuyt gecoached) heeft bijna elk seizoen van Ajax en PSV gewonnen en is kampioen geworden sinds de Fjes dus. Dat is ook het team waar 5 jeugd internationals in zitten. Deze gasten zitten dus heel dicht tegen de selektie aan en in dat opzicht is dit dus een goede beslissing van MvG.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:28
    Inderdaad gewoon met eigen jeugd opschalen kijk die El Hankouri een prima speler
    tien keer beter dan JP en Larsson.
    Dan de Kuip grondig renoveren en dat Feijenoordcity laten voor wat ‘t is dat wordt een financieel debacle.
    Op die manier kunnen we 010 en 040 gaan evenaren.
    Vind ik leuk
    meloen87 +784
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:44
    Ik vind dit echt geweldig nieuws, maar je offert hiermee wel het kampioenschap op, ook zeer waarschijnlijk het bekertoernooi. Goed, Feyenoord neemt het kampioenschap werkelijk nooit serieus, dus ze doen er goed aan om een tussenjaar in te lassen. Europees voetbal is wel een must, ik bedoel ze moeten niet het lachertje worden van Nederland. Talenten die dit jaar zeer waarschijnlijk zullen doorbreken zijn Bijlow, Malacia en Vente. Geertruida, Kökcü en Burger zullen wellicht wat speelminuten krijgen. En dan zijn er ook nog de "vergeten" talenten: El Hankouri en Verdonk.
    Vind ik leuk
    Onyx +15
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:15
    Hé, Ze hebben het licht gezien.. Goed initiatief! Wie weet hoeven wij nu geen 18 jaar op een titel te wachten. Ik zie het weer zitten, alhoewel er nog werk genoeg te doen is
    Vind ik leuk
    fer65 +231
    woensdag 22 augustus 2018 om 16:57
    Nu ze moeten dankzei het bestuur die van feijenoord een puinzooi maken ,en van Geel heeft totaal geen frustraties daar mee beveel is beveel uitvoeren.Zo zit het inelkaar derdeplek is goed genoeg voor de club.Een blinde die alleen kan horen weet dat ik gelijk heb want het is al jaren en jaren zo.Oke er was in het verleden geen geld ,maar nu was het er wel en men blijft op het zelfde nivo inkopen ,en nog lukraak ook.Als je dit voor zo een club geen wanbelijd noemd dan benje blind maar ook nog eens doof.Verleden jaar 7 gebleseerden dit jaar het zelfde liedje wat is dit ? kom ff zeg slapen doen we tog snachts Of zijn ze daar boven in de bestuurskamer in dee veronderstelling dat iedereen blind en doof is beste Pimmeke Blokland .Wat heeft u niet wat ajaks en psv wel hebben,ja geld dat weten nu wel, maar een beetje inzicht of orientatie is er ook niet bij jullie en vrienden.Wanneer er iemand met verstand van voetbal bij u aanklopt zendje hem weg ,Willem van Hanegem ,en Leo Beenhakker,.Dus iets klopt er niet er word stiekem sabotage gepleegd met opzet om de club op een laag nivo te houden.Ik krijg zo het gevoel dat er een link is met ajaks en psv anders kan ik het niet thuis brengen.Verder horen wij nooit wat van jullie hoe dit in hemaals naam nu kan voort duren.Het intreseerd jullie geen ene bal wat er met feijenoord en club gebeurd, dan alleen een schamele schaal en beker waarje totaal alleen maar geschiedenis mee schrijft voor de rest schiet het geen moer op.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws