'PEC Zwolle zag in 35-jarige oud-Ajacied vervanger van naar PSV vertrokken Thomas'

    'PEC Zwolle zag in 35-jarige oud-Ajacied vervanger van naar PSV vertrokken Thomas'

    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:45

    PEC Zwolle heeft een poging gewaagd om Michael Krohn-Dehli terug te halen naar de Eredivisie. De club zag in de Deense oud-Ajacied een vervanger van de naar PSV vertrokken Ryan Thomas.

    Dat meldt het Algemeen Dagblad. Krohn-Dehli (35) is momenteel speler van het Spaanse Deportivo La Coruna. Duidelijk is niet in hoeverre de transferpoging kans van slagen had, want veel meer info meldt het AD niet. De krant schrijft alleen dat PEC een poging waagde voor Krohn-Dehli.

    De transfer van Thomas zat eraan te komen, maar ondanks dat had PEC geen vervanger paraat. Naast Krohn-Dehli gooide PEC ook een lijntje uit naar Thomas Lam (24), die weg mag bij Nottingham Forest. Voetbal International meldde maandag dat Lam een van de vier opties is die PEC heeft.

    'De selectie is er nog niet naar om plaats 9 van vorig seizoen te overtreffen. Excuses tellen alleen niet meer voor het ambitieuze PEC', aldus het AD. PEC verloor de eerste twee competitiewedstrijden.

    Plaats een reactie

    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:50
    Waar heeft Krohn-Dehli nog meer gespeeld dan alleen bij Ajax en Deportivo?
    Geloof er niets van dat PEC hem wilt hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:03
    Bij Ajax heeft hij vooral onder contract gestaan maar niet echt veel gespeeld daarvoor bij RKC wel en later nog wel een redelijk goede periode gehad bij Celta de Vigo
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:05
    Oke, dank je.
    Is bekende naam maar kon hem niet plaatsen waar hij overal gespeeld had.
    Vind ik leuk
    pure_afca +78
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:28
    Was een prima speler. Aantal jaar bij sevilla gespeeld ook
    Vind ik leuk
    Stewie89 +527
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:48
    De beul van Oranje in 2012!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31564
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:44
    Sevilla.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16654
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:17
    RKC, Sparta, Brondby, Celta de Vigo, Sevilla..

    PEC kan zijn salaris nooit betalen.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5325
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:59
    Scouting van lik me vessie momenteel aan de Ceintuurbaan
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:43
    Gelukkig begint iedereen wakker te worden dat je met die Nijkamp geen stap verder komt. Die wil dan ook nog een stap maken met een ambitieus plan. Gaat met hem nooit lukken. Ruimt de hele selectie op, inclusief alle linkspoten, trekt dan eerstedivisiespelers aan die sterkhouders moeten vervangen maar is een kruidenier pur sang. I.p.v. in december met teveel wijn op de doelstelling wijzigen maar verzaakt een goed spelersplan te maken, terwijl je weet wie er weg gaan en geld opleveren en wie je van de loonlijst wil schrappen. En wat staat er nu, een team dat in de verste verte niet mee kan.
    Ik wordt gezien als een Nijkamp-,,hater'' wat nogal overdreven is, maar deze man is na alle mislukte pogingen om elders onderdak te vinden bij andere clubs en de KNVB steeds te licht bevonden en is nu aan het klungelen geslagen en schromelijk overschat in z'n kwaliteiten. Heeft totaal geen enkel netwerk, daar lift hij louter mee op anderen. Als PEC niet oppast, gaat het heel snel FCT achterna. Nijkamp is zogenaamd ambitieus maar heeft te weinig kwaliteit en is louter bezig om zichzelf te handhaven in het PEC-pluche en voetballand. Nijkamp moet weg en Visser weer even met de beentjes op de grond en niet de oren laten hangen naar een Amsterdams kliekje en blind vertrouwen op die zweverige benadering van Nijkamp. Dat gaat uiteindelijk vanzelf fout al is nu de gehele tendens dat het allemaal wel goed komt. Tja!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 09:55]
    Vind ik leuk
    Pec Man +798
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:31
    Buiten Nijkamp om. Wat vind je van van't Schip?
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:52
    Z'n CV is zelfs bij PEC nog niet geweldig en het vuur spat nog niet uit z'n ogen. De spelopvatting van afgelopen week was droevig en weet echt niet waar hij het vertrouwen op baseert. Duidelijk geen speelwijze uit of thuis, ook niet na de dramatische cijfers. Je zou haast denken dat wanneer je weer in de problemen komt zoals zondag aan de linker kant, dit simpel op te lossen met een twee-spitsen-systeem (Van Duinen/Van Crooy) en met een extra verdedigend ingestelde speler. Inmiddels heeft hij 4 rechtsbenige CV (v.d. Berg, Marcellis, Lachman en Van Polen) om vervolgens nu te lezen dat er interesse is in nog een rechtspoot, terwijl hij zonder problemen v.d. Pavert en Freire laat gaan omdat hij het niet zit zitten. Nu heeft hij niets, terwijl dit geen geweldenaren zijn, maar voor de balans prima en zelfs beide kopsterk en een prima mentaliteit.
    Ook hij is verantwoordelijk voor de samenstelling en denkt het louter met eerstedivisie-talenten te kunnen doen, terwijl Van Crooy/Leemans een uitstekend eerste eredivisieseizoen hebben gespeeld bij VVV. Daar mag direct geen leidersrol van verwachten. Hamer is talentvol net als Flemming, maar zullen ook geen dragende rol hebben. Van Duinen is een werkpaard, maar blijf het t.o.v. Veerman een veel mindere voetballer en heb twijfel of hij een leidersrol kan vervullen. Genreau is een vriendendienstje van die assistent, kan, maar geef zo'n jongen de tijd. Ik verwacht er niet veel van, terwijl Lachman heeft aangetoond dat hij na z'n PEC-periode niet beter is gaan spelen. Ik ben sowiezo geen voorstander om oudspelers terug te halen. Valt altijd tegen. Dus, onduidelijke spelwijze en de samenstelling en zelfs mogelijkheden die Van 't Schip zichzelf heeft gecreeerd is matig. Als veldtrainer kan ik hem niet beoordelen, zie trainingen maar zelden.
    Wel vraag ik me af als je 7 miljoen binnen haalt waarvan 8 ton voor Van Crooy/Leemans; 2 ton voor Hamer en Flemming; 7 ton voor Van Duinen; Genreau, Lachman en Paal, geen kosten en nog wat tekorten en vergoedingen richting Robey en het Spelersfonds (zo'n 2 miljoen), dan moet er volgens mijn rekensom nog ruimte zijn om te investeren. De P-rol is met het vertrek van alle spelers behoorlijk geslonken, dus daar moeten gezien de spelersbegroting ruimte genoeg zijn. Dan kun je in de winterstop je doelstelling bijstellen, maar als je weet dat je gaat reorganiseren met je elftal, is het beter om een goed ,,ontwerp'' te maken en daar alle energie in stoppen, zeker als je de doelstelling ,,veilig spelen'' dan al hebt gehaald. Maar niets van dat is aanwezig. Zelfs nu is er geen idee wie Thomas moet vervangen.
    PEC is ambitieus, maar zal dat nimmer met een Nijkamp/Van 't Schip en de af en toe iets te over-ambitieuze Visser gaan redden, terwijl de nieuwe commerciele mensen het nog maar moeten bewijzen. Dus, over reorganiseren gesproken....
    Maar wat vind jij van Van 't Schip en de noodzaak om een vriendje te benoemen als assistent, terwijl wij clubmensen in huis hebben of ,,misters'' PEC met veel talent (Slot) niet nodig hadden?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 13:00]
    Vind ik leuk
    Pec Man +798
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:03
    Grotendeels met je eens dit keer. Ik vraag mij af waarom de club angstvallig de hand op de knip houdt, terwijl men ambitieuze plannen heeft.
    Vind ik leuk
    The Genius +3197
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:37
    Waarom ze het niet uitgeven zullen we nooit weten ben ik bang, er zal ongetwijfeld een reden voor zijn. Of wellicht is er (en dan ga je weer terug naar de schaduwlijstjes) simpelweg enkel veel te duur aanbod met een slechte/mindere kwaliteit.. dan is het weer verstandig om "niks" te doen want alleen geld uitgeven om het uitgeven is nooit verstandig
    Vind ik leuk
    The Genius +3197
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:35
    Voor een "niet nijkamp hater" herhaal je wel erg vaak dat hij weg moet. 1 keer punt maken is ook duidelijk daarnaast deel ik je mening voor 25%. Je zegt dat Nijkamp "mee lift" op anderen... maar ik weet niet wat jij onder een netwerk verstaat maar zo werkt dat dus een beetje... al met al heeft hij dus een prima netwerk is wat je zegt.

    Daarnaast is het erg kort door de bocht te stellen dat hij alleen de zaken niet op orde heeft/ niet goed functioneert. Hij heeft prima werk geleverd in jans zijn tijdperk en in het eerste deel van vorig seizoen was het ook allemaal hosanna. Ik ben van mening dat de gehele staf, dus ook schip, hier een aandeel in heeft. schaduwlijstjes heeft schip toch ook al lang klaar liggen ism zijn scout etc.

    Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat dit artikel inderdaad klopt (zie hier en daar ook dat mensen het niet geloven namelijk) maar PEC heeft weldegelijk geprobeerd deze beste man te halen. Of het nog steeds gaande is ben ik niet helemaal van op de hoogte maar ik dacht van wel.

    Wat ik vooral mis (eigelijk wel elk seizoen) is de wil om te winnen. Een Bram van Polen zal er vast wel alles aan doen hoor, daar twijfel ik niet aan. Maar als team de wil hebben om te winnen en dat omzetten in inzet is iets wat zelden naar boven komt in de selecties van PEC (helemaal bij een achterstand). Afgelopen zondag viel ik van de ene verbazing in de andere... als ze zo blijven spelen dan doe je mee om directe degradatie, daar ben ik van overtuigd.

    Mijn devies; schouders er onder (ook als supp. want "normaal gesproken" had je wellicht 1 ptn gepakt tegen een heerenveen en utrecht uit) en vooral knallen! Daarnaast mag wat mij betreft Hauptmeijer een kans krijgen onder de lat, boer is 2 wedstrijden in mijn inziens fout geweest bij 4 van de 5 goals. Van den berg in de basis (liever dat een jonge gast fouten maakt en daarvan leert dan een routinier die op zn einde loopt)

    Mike van duinen moet het nog maar laten zien, ik heb meteen gezegd dat hij statistisch niet beter is dan pjotr, dus begrijp niet waarom ze hem hebben gehaald.

    Tegen PSV zeg ik bouw gewoon een muur en ga voor een punt. vergeet even mooi voetbal en zorg dat de rust enigszins weer terug komt (weet niet of er intern onrust is maar buitenwacht wel)

    Dus dat :)
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:24
    Ik deel je mening over de periode Jans en de rol van Nijkamp helemaal niet. Het heeft ons zelfs zowat het eredivisieschap gekost als we niet toevallig de uitwedstrijd tegen onze vrienden uit Deventer hadden gewonnen met een huurlingenleger. Al die aangesmeerde talenten van Raiola waren regelrecht een aanfluiting; door compassie van Thomas is een blunder in een contract gelukkig nog recht gezet; contractverlenging altijd te laat, zelfs bij Sandler; blunder bij Tijjani Reijnders; goedgelovigheid van Saymak; dramatische spelers als Achabar met een 4-jarig contract; al die niet-spitsen; grote blunder met Necid, die PEC na de succesvolste periode uit de historie in financiele problemen heeft gebracht waardoor we onder curatele zijn gekomen bij de KNVB. Bovendien is Nijkamp nimmer in staat om spelers voor veel geld weg te brengen, zelfs geen enkele rol gespeeld naar de City Group, dat was Van 't Schip, hoe merkwaardig ook. Ik denk dat jij toch iets teveel de rol van Nijkamp afzet tegen de resultaten van de afgelopen jaren met lucky shots Mokotjo en Rienstra, maar deze spelers hebben na succes geen stuiver opgeleverd. Echt geen stuiver, m.u.v. spelersfondsen, Feyenoord en de spelers zelf. Kleie succesjes waren er met Lukoki en Sainsbury en wat centjes.
    Nijkamp heeft al jaren geen netwerk, daar waren andere minder op de voorgrond tredende PEC-ers verantwoordelijk voor (Hendriks). Het socutingapparaat is bagger. En om nog een met een blunder af te sluiten: Nijkamp heeft een voor 1 ton een contract met Vincent Janssen laten lopen ver voordat AZ ook maar in beeld was en PEC, de scouting en iedereen bij PEC het er over eens waren. Nijkamp is overschat! Dat blijkt ook wel, bij de KNVB waar hij altijd met z'n neus vooraan staat, is hij al meerdere keren gedegradeerd tot de nr. 4 of 5, terwijl de genoemde clubs AZ en zelfs PSV zich dood hebben gelachen met zijn zelf benoemde kandidatuur voor opvolging van Brands en/of Huiberts. Een netwerk heb je opgebouwd in de eerstedivisie, met amateurclubs en TM bij eredivisie-BVO's. Een netwerk heb je met je scouting, hoe denk je dat die er bij staat op dit moment bij PEC? Een netwerk heb je met zaakwaarnemers, maar op afstand! Ik noem dat een goede verstandhouding, tot het moment ze de macht in je organisatie gaan overnemen, zoals Raiola een tijdje heeft gedaan. Gelukkig zijn er mensen geweest bij PEC die dat snel hebben afgekapt.
    Schip heeft lijstjes klaar uit de Amsterdamse grachtengordel en heeft niet veel connecties, m.u.v. de City Group waarvan ik denk dat hij daar nog steeds voor werkt.
    Verder wil ik over Nijkamp nog kwijt dat zijn zweverige ,,kleurentheorie'' mij volstrekt tegen de borst stuit en niets maar dan ook niets te maken heeft met het samenstellen van een voetbalelftal. En die lijstjes.... nogmaals, die zijn er niet. Veel is op basis van toeval en kruideniersmentaliteit. En dat wil dan 20 miljoen investeren? Nee joh, ik respecteer je mening, maar ben het volstrekt met je oneens!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 13:28]
    Vind ik leuk
    The Genius +3197
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:33
    je hebt wellicht wel een punt dat ik de meer naar de resultaten qua team kijk dan naar de (mis)kopen. Je verhaal klopt inderdaad voor het grootste deel betreft spelers. Toch ben ik wel erg benieuwd waarom hij dan nog op zijn positie zit als dit enkel op zijn fungeren kan worden geschreven; dan zitten er dus meer "manken" in zijn buurt die over zijn functioneren bepalen?

    P.S. die kleurentheorie... volgens mij kwam van t schip daar mee toch? en ik moet daar ook helemaal niets van hebben, maar in zijn "defense" veel succesvolle corporates worden ook zo geleid
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:11
    Niet het idee dat nijkamp veel lijntjes heeft in de voetbal wereld ...
    Een club moet lijstje hebben met vervangers voor elke plek in elftal en ook trainers ....beetje los zand in zwolle en afhankelijk van slavenhandelaars ( makelaars)
    Vind ik leuk
    Dezeun +4677
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:15
    Waarom niet maher of siem de jong
    Vind ik leuk
    stefvo +773
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:44
    Deze titel..... toch weer Ajax hierin weten te betrekken, ookal was het 12 jaar geleden dat die voor het laatst in dat shirt rond liep.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3632
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:34
    Lundqvist en Obispo van PSV huren en je hebt veel meer mogelijkheden dit seizoen.
    Vind ik leuk
    ELD070 +717
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:13
    Wat heb ik deze man vervloekt destijds in 2012......
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:20
    Hoezo heeft Nijkamp geen schaduwlijst voor wanneer zijn spelers vertrekken?
    Vind ik leuk
    HanV +4283
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:23
    Het niveau van het AD is belabberd, omdat ze de selectie van PEC niet genoeg vinden voor plaats 9 of beter tellen excuses niet meer? De omgekeerde wereld.
    Maar het is het AD, ze hebben zelfs een plekje voor Warmerdam in het elftal van de week, blijkbaar met het doel om een totaal onverwachte speler op te stellen. Gekozen omdat ze random een linksback trokken uit een grabbelton met alle linksbacks.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:32
    Necid moet komen
    Vind ik leuk
    The Genius +3197