Done deal: Na zes jaar zonder speelminuten gaat Denayer weg bij Manchester City

    Done deal: Na zes jaar zonder speelminuten gaat Denayer weg bij Manchester City

    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:15

    Wat al een tijdje in de lucht hing, is werkelijkheid geworden: Jason Denayer is speler van Manchester City af. De Rode Duivel verkast naar Olympique Lyon.

    Denayer, die eerst bij de jeugd van Anderlecht speelde, kwam in 2012 via de Jean-Marc Guillou Academie bij de jeugdopleiding van Manchester City terecht. In het seizoen 2014/2015 mocht hij op stage lopen bij het eerste elftal, maar de doorbraak in het A-elftal kwam er nooit.

    De voorbije seizoenen speelde Denayer op huurbasis voor het Schotse Celtic, het Turkse Galatasaray (2x) en het Engelse Sunderland. Met Celtic veroverde hij onder meer de landstitel. In Turkije won hij de beker.

    Nu begint Denayer aan een nieuw buitenlands avontuur in Frankrijk, waar hij de Nederlanders Kenny Tete en Memphis Depay als teamgenoten krijgt. Vorig seizoen eindigde Lyon derde in Frankrijk.

    Plaats een reactie

    pos +8667
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:19
    Waar gaat die Sandler eigenlijk ballen dit jaar ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:23
    NAC, Girona of Melbourne City denk ik.

    Iets in die klote City-group en ze hopen hem over een aantal jaar voor 10 miljoen te verkopen, want dan heeft Man City weer 7 miljoen gewonnen...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 11:27]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6353
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:00
    Hehe, hoor 't Van 't Schip nog zeggen bij Studio Voetbal: nee, ze hebben met Sandler echt een plan. Nee, hij wordt echt nog behandeld zoals de rest van die talenten....

    Tuurlijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:03
    Idd slaat nergens op!
    Vind ik leuk
    raoul88 +746
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:34
    Bij je zus! :D
    Vind ik leuk
    nacbreda1 +559
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:37
    Die jongen heeft een zware blessure opgelopen. Die gaat voorlopig nergens voetballen.
    Vind ik leuk
    misterTP +349
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:20
    Tjah, hopelijk heeft hij goed zijn zakken kunnen vullen bij City. Lyon is echt wel een lekker ploegje, zeker nu Fekir nog bij Lyon blijft. Gaan met PSG strijden voor de titel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:46
    Bruhh er zijn veel haters, maar Depay is geen waterdrager meer....als hij draait, draait de ploeg pas ook...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 11:47]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:21
    You can't deny this transfer.
    Vind ik leuk
    Kuip +7005
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:26
    Dat betekent einde verhaal voor Tete.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89669
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:31
    Tete is rechtsback, Denayer cv.
    Vind ik leuk
    Kuip +7005
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:37
    Ok, ik dacht dat ie rechtsback was. Desalniettemin komt Tete tegenwoordig al niet meer aan de bak.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89669
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:43
    Tete is vaak geblesseerd geweest.
    Vind ik leuk
    snorrepof +1020
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:58
    Waarom zou dit dan einde verhaal betekenen als Tete tegenwoordig al niet meer aan de bak kwam? Wordt tijd dat de scholen weer beginnen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89669
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:28
    Dit is alleen maar om aan de fifa fair play te voldoen.
    Vind ik leuk
    03051988 +188
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:44
    Nou ja, na 6 jaar op de bank kan ik me voorstellen dat ook zijn allerlaatste druppel hoop verdampte.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 12:13]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89669
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:47
    Zeker. Maar dit past binnen het City beleid. Spelers goedkoop inkopen, uiteindelijk met winst verkopen. Je moet ook verkopen als je wilt kopen volgens de fifa fair play reglementen. Even simpel uitgelegd.
    Vind ik leuk
    03051988 +188
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:08
    Win win situatie voor zowel de speler als de club
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89669
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:16
    Vind het toch jammer. Maar het mag al zie ik het als een soort maas in de wet.
    Vind ik leuk
    Marco S +4296
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:31
    Ik wil ook graag zon baan..
    Vind ik leuk
    Smithsonian +30114
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:40
    Prima beleid daar 😂

    6 jaar lang genaaid geweest,behalve zijn bankrekening.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 11:41]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:45
    Ohhh ik dacht dat die gozer was die altijd de flessen water uitdeelde en de trainingspakken verzamelde na de warming up.....
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18891
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:00
    Was ‘ie ook..
    Vind ik leuk
    hantayo +1002
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:01
    Hij heeft dus wél gespeeld hè.
    Vind ik leuk
    rinirat +2230
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:12
    City beste ploeg uit Engeland!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 12:16]
    Vind ik leuk
    03051988 +188
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:14
    Waarom je bij een artikel over City begint over M United ontgaat me trouwens volledig.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 12:22]
    Vind ik leuk
    rinirat +2230
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:16
    hahahaaha sorry!
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15624
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:20
    Eindelijk.... en nog 10m gevangen lekker.
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +256
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:38
    Heb wel eens samen met hem een biertje gedronken in Antwerpen. Goeie vent, kan alleen voor geen klote voetballen.
    Vind ik leuk
    Truth +2992
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:23
    Melkkoetje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Done deal: Na zes jaar zonder speelminuten gaat Denayer weg bij Manchester City