Niet genoeg uitkaarten voor fans FC Twente: 'Dat wordt een probleem dit seizoen'

    Niet genoeg uitkaarten voor fans FC Twente: 'Dat wordt een probleem dit seizoen'

    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:19

    FC Twente wordt in de Keuken Kampioen Divisie door zoveel supporters gesteund dat de meeste stadions de vraag niet aan kunnen. Komende vrijdag kunnen 350 supporters mee naar de eerste wedstrijd tegen Helmond Sport, maar Twente had het dubbele aantal kunnen verkopen.

    Dat stelt Lucas Franssen, voorzitter van de vriendenkring van FC Twente, tegenover Tubantia. Veel clubs die Twente bezoekt kunnen de enorme vraag niet aan. "Dat wordt een probleem dit seizoen", erkent Franssen.

    FC Twente staat al jaren op de vierde plaats als het aankomt op aantal uitsupporters. Alleen de traditionele top drie krijgt nog meer steun. Door de degradatie uit de Eredivisie moet Twente dit seizoen echter meer fans teleurstellen. De club heeft gekozen voor een verdeelsleutel. "Je kunt nooit iedereen helemaal tevreden stellen, maar ik denk wel dat dit de beste oplossing is", aldus Franssen.

    Vak -P krijgt met 33 procent het grootste deel van de kaarten. "Zij zijn de sfeermakers van de club. Wij zitten op 20 procent en de overige supportersverenigingen krijgen de rest", aldus Franssen, die stelt dat het kaartentekort het hele seizoen een probleem zal blijven. "Want de meeste eerste divisieclubs zijn het niet gewend als een club als Twente op bezoek komt."

    Plaats een reactie

    snorrepof +1011
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:21
    Moet je maar niet degraderen
    Vind ik leuk
    Jan_Boskamp +1102
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:23
    Gewoon 10.000 euro vragen per uitduelkaart. Zijn hun ook gelijk van hun schulden af.

    Heeft u een probleem? Vraag het Jan, en wie weet komt hij met een oplossing!
    Vind ik leuk
    Kuip +6946
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:38
    Jan, je bent best grappig heb ik gemerkt. Ga zo door. Liever mensen zoals jij op VP dan al die kinderachtige mensen die elkaars clubje afzeiken.
    Vind ik leuk
    Casuals88 +2369
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:24
    Wel prachtig zulke loyale supporters die ook gewoon in de Keuken Kampioen divisie massaal komen !
    Vind ik leuk
    Jan_Boskamp +1102
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:25
    Doet mij denken aan mijn Feyenoord. Klasse man!
    Vind ik leuk
    Casuals88 +2369
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:38
    Heeft Feyenoord ook recent eerste divisie gespeeld dan ?
    Vind ik leuk
    Jan_Boskamp +1102
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:39
    Wij zien de eredivisie als een eerste divisie. Wij zijn veel te goed voor de eredivisie! Wij gaan onze eigen elite competitie beginnen. De ''Kameraden Competitie''
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +952
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:10
    Daar mag je alleen aan mee doen als je cumulatief voldoet aan de volgende eisen:
    - voldoende bijdragen aan vijandige sferen;
    - klinkers kunnen opgraven én gooien;
    - een IQ onder 60.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 13:11]
    Vind ik leuk
    frhoi +580
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:26
    Zeker mooi, vraag mij alleen af hoelang zoiets zou zijn.
    Vond het zelf altijd wel leuk als twente op bezoek kwam, want zoveel clubs zijn er niet met een vol uitvak
    Vind ik leuk
    Bill +589
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:33
    Dat ze er nog maar lang mogen blijven.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5808
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:01
    Ze blijven er ook minimaal een jaar.. en dat is al best lang. Worden ze misschien een keertje kampioen zonder vals geld!
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1065
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:06
    Je maakt een denkfout. Het kampioenschap is namelijk wel met normaal beleid behaald. De grote fouten zijn in 2012-2014 gemaakt om bij de top te kunnen blijven.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5808
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:21
    Ik snap dat je dat, als supporter, graag wilt denken. Munsterman heeft al veel langer op te grote voet geleefd. Zonder valsheid in geschriften en vals geld had hij nooit dat elftal kunnen samenstellen. Uiteraard is nog niet alles boven komen drijven.. en misschien blijven die lijken voor eeuwig verborgen..
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1065
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:34
    Ik snap dat je dat in al je afgunst van Twente, graag wilt denken. Er is echter uitgebreid onderzoek (rapport Knüppe) naar geweest, dat uitwees dat de malversaties vanaf 2012 begonnen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 15:35]
    Vind ik leuk
    Voebtal +5808
    woensdag 22 augustus 2018 om 12:09
    Dat zeg ik.. het is pas vanaf die datum ontdekt. De oudere lijken komen misschien nog wel eens uit de kast. En als je geluk hebt duurt dat nog heel lang.
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1065
    zaterdag 25 augustus 2018 om 12:55
    Blijf vooral de feiten ontkennen en draai de "waarheid" maar in de richting van je gekleurde mening.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5808
    zaterdag 25 augustus 2018 om 13:21
    Praat je alweer tegen jezelf?
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1065
    zaterdag 25 augustus 2018 om 18:27
    Kun je echt geen discussie op basis van normale argumenten(=feiten) voeren?
    Vind ik leuk
    Voebtal +5808
    zaterdag 25 augustus 2018 om 19:19
    Zegt iemand die slechts verwijten maakt en inhoudelijk niets toevoegt aan de discussie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:34
    Of de kaarten zijn nu alleen betaalbaar 😜
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:24
    en daar kunnen de supporters iets aan doen ja ? (eerst denken dan typen graag)
    Vind ik leuk
    snorrepof +1011
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:27
    Niet huilen, Kevin
    Vind ik leuk
    Enw02 +475
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:56
    Supporters zijn niet gedragdeerd he. Het team. Waar bij de meesre clubs alles wegblijft zit het hier vol. Respect fc twente
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4334
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:30
    Geen speld tussen te krijgen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:52
    Sukkel
    Vind ik leuk
    snorrepof +1011
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:53
    Jullie zijn lekker gedegradeerd
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:55
    Zielig figuur
    Vind ik leuk
    snorrepof +1011
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:56
    Veel plezier en tot nooit!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:59
    Haha krijg je in het dagelijks leven geen aandacht of ben je eenzaam ?
    Vind ik leuk
    snorrepof +1011
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:59
    Succes tegen Telstar!
    Vind ik leuk
    !!!AJAX!!! +2708
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:22
    Moet je maar niet de boel oplichten
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:24
    en daar kunnen de supporters iets aan doen ja ? (eerst denken dan typen graag)
    Vind ik leuk
    !!!AJAX!!! +2708
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:24
    Ja want wij riepen het al jaren en hun stonden toen Joop te beschermen. Of liever gezegd hem op vak p met een lijntje coke op te pijpen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 12:25]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:26
    wij steunen de club jullie fluiten als iemand 1 bal verkeerd geeft
    Vind ik leuk
    !!!AJAX!!! +2708
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:27
    Nee jullie steunen crimineel gedrag ondanks dat heel Nederland jullie waarschuwde
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:00
    Wat loopt er nu aan criminelen rond dan? Leeg geschreeuw van je.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31354
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:12
    Droevig figuur
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:23
    Welk crimineel gedrag ?
    Wie is er opgepakt of veroordeeld bij twente ?
    Vind ik leuk
    Slayerized +1267
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:34
    !!!vraag!!!: waarom !!!gebruik jij!!!zoveel!!!uitroep!!!tekens!!!? Heb je!! soms!!een malle!!! neurologische!!!aandoening!!!?

    !!!beterschap!!!
    !!!slayerized!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:25
    Ajax jij voelt je heel wat of niet. hoezo crimineel gedrag, wie is er volgens het strafrecht veroordeeld dan? Verder heeft er niemand bij Twente nee echt niemand iets gedaan dat bij een andere club niet ook al eens gedaan is ( let op ik zeg niet iedere club maar wel dat ieder vertoond gedrag bij minimaal 1 andere club ook al eens vertoond is en bedoel niet steeds dezelfde club)
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:49
    De pot verwijt de ketel, kijk eens goed de neuzen van jullie supporters na zou ik zeggen!
    Vind ik leuk
    !!!AJAX!!! +2708
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:52
    Daar is de politie voor en die deed al eerder dan bij Twente!


    Alleen hier noemde niemand het een oneerlijke actie of iets dergelijks.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:00
    Tja, voor de Enschedese politie was 20 gram een mega drugsvangst, dit is het normale dagelijkse gebruik van een doorsnee Ajax cocaïne gebruiker, dus de politie van Amsterdam gedoogd dit schijnbaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:37
    Politie in Amsterdam is bang voor de doorgaans geboren snuif grage Amsterdammer..Het word er met de paplepel ingegoten en komt er massaal met vrachtschepen binnen. Bij ons zitten er een paar in vak-p te snuiven misschien.. bij Ajax is heel vak 410 een doorgesnoven menigte met ontblote boven lichamen midden in de winter. En Feyenoord in gelijke..misschien net iets minder. Psv schat ik ook weer wat minder gebruik.. en bij Twente.. ong. gelijke aan de rest van de sub-top waar een fatsoenlijk aantal in een vak kunnen.

    Kortom het verbloemen van je eigen junky club supporters hoef je niet bij de normaal denkende Nederlander te doen hoor.. we weten allemaal beter. Dat erbij gaan we nu het alcohol gebruik en problematiek ook weer goedkeuren? Misschien nog wel zorgwekkender.. makkelijk lullen of niet? Junky hier junky daar..vieze alcoholisten. Geniet en laat andere levens erbuiten ok?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:01
    Nee. Overdreven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:51
    Je roept nog steeds, en hebt ook nog steeds geen idee waar je het over hebt.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +415
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:16
    Haha wist je dat niet? In A'dam lopen alleen maar roeptoeters! Veel geschreeuw weinig wol!
    Vind ik leuk
    Slayerized +1267
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:03
    Dat ‘jaren roepen’ is vooral beleving. Ook is het net als schieten met hagel; je raakt altijd wel wat. Als je maar genoeg roept over allerlei clubs, komt er altijd wat uit. Als je kansberekening ietsjes snapt, snap je dit principe. Notoire domoren geven het een bijzondere betekenis;’ ik ( met de nadruk op ‘ik’) had het altijd al voorspeld’.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5454
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:07
    haha jaja, VI alles en iedereen nam Twente als voorbeeld... we zijn er allemaal ingestonken... overigens is Twente wel legaal aan de top gekomen, na het mislopen van de 2e titel is het fout gegaan en toen Jopie spelers als Fer Castaignos Janko Tadic etc begon te halen van vele miljoenen met miljoenensalarissen... maar daarvoor met Wisgerhof, Ronnie Stam, Douglas, Tiote, Janssen enzo werd er nog goed beleid gevoerd zoals het in de verre toekomst opnieuw mogelijk moet zijn in Enschede.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1267
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:12
    Klopt helemaal. Ik werd zelf wat achterdochtig; hoe kan dit ( Janko, Fer etc, dubbele bezetting dus groot elftal, geen grote uitgaande transfers, miskopen ( Bajrami))?Maar als de accountant het goedkeurt, hoe krijg je als fan er de vinger achter?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 15:16]
    Vind ik leuk
    frankn27 +5454
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:21
    Precies en laat de rest van Nederland maar lekker naief zijn dat het bij hun eigen clubs niet ook gebeurd.
    Het is een miljoenenbranche... wat denk jezelf? :)
    Vind ik leuk
    Slayerized +1267
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:24
    De vraag stellen is hem beantwoorden.
    Nu zitten Groningen en Roda financieel in de problemen. Jammer, mooie clubs.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:46
    accountant ook meegezogen in het Doyen-verhaal?
    Vind ik leuk
    Slayerized +1267
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:38
    Geen idee of het om het Doyen verhaal ging. Volgens mij had een jaarrekening of meerdere niet goedgekeurd mogen worden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 17:41]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:43
    Speciaal voor jou AJAX hooligan!!!! Aka een Daan'tje!
    Ter verduidelijking: Een 'clubliefde' verhaal: onder meer over de hoofdrollen van Daan van der E. (32) en zijn vriendin Tamara F., die een complete drugsorganisatie runden..

    "Voetbalhooligans slagen er al jarenlang in het voetbalplezier voor anderen te bederven", begon de officier van justitie, die zich tijdens de behandeling van de eerste drugszaak van Daan en Tamara uitsprak over de gevolgen van een zaak als deze voor het beeld van de stad Amsterdam, maar ook dat van Ajax. "Vanwege het voetbalgeweld zijn de laatste jaren verregaande maatregelen genomen. Het voetbalstadion wordt niet langer gezien als een plek voor een gezellig familie-uitje, maar als onveilig gebied." Dat hooligans, en met name Vak 410, Ajax en haar supporters in een kwaad daglicht stellen, is wel duidelijk. Aan de reeks incidenten dat zich voordoet in of vanuit het harde kerngedeelte van de Ajax-tribune lijkt geen einde te komen, met als meest recente dieptepunt de pop van Feyenoord-keeper Kenneth Vermeer die vanuit Vak 410 werd opgehangen.

    Het is een vak apart: veel supporters die er zitten, lijken hun status te ontlenen aan het gebruik van geweld en andere vormen van provocatie. Dit tot ergernis van iedereen, maar er wordt op wat (tijdelijke) stadionverboden na weinig tegen gedaan.

    Iets om trots over te zijn? Ga je nu echt beginnen over 11 gram ?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 15:48]
    Vind ik leuk
    RtdDub +11862
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:26
    Die zelfde supporters die Munsterman op de schouders door de Grolsch Veste liepen te sjouwen? Die tot op de dag van vandaag die gast weinig tot niets kwalijk nemen?
    Die supporters?
    Vind ik leuk
    !!!AJAX!!! +2708
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:27
    Exact spiegels hebben ze niet in enschede
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:30
    Ook niet in Amsterdam
    Vind ik leuk
    Neus +250
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:33
    Daar gaat het toch niet om?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:42
    @neus
    Nee?
    "Ons" wordt verweten geen spiegels te hebben.
    Dan mag ik toch ook een tegenantwoord geven?
    Ik bevestig het want ik ontken het niet maar zeg er tevens bij dat diegene die dat zei ook niet eerst zelf in de spiegel heeft gekeken dus er ook geen spiegels in Amsterdam te vinden zijn.
    Tevrteden?
    Vind ik leuk
    Neus +250
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:45
    Ik snap dat je een tegenantwoord wilt geven, echter gaat deze topic niet over Amsterdam.
    Ook snap ik wel wat je zegt hoor, dus begrijp me niet verkeerd. Ik irriteer me alleen aan mensen die andere hele andere zaken/clubs bij een topic moeten betrekken, terwijl de topic daar niet over gaat.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1267
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:35
    Maar het topic gaat helemaal niet over het wangedrag van het oude bestuur.
    Vind ik leuk
    Neus +250
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:06
    Precies
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:15
    Oke, je hebt gelijk maar in eerste instantie dacht ik dat je !!!Ajax!!! in het gelijk stelde en voor hem opkwam.
    Maar deze topic gaat over de hoeveelheid uit suporters van Twente.
    Dan moeten zij ook niet met neven zaken komen want dan spring ik in de bres.
    Vind ik leuk
    Neus +250
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:22
    Oh nee joh, ik neem het in deze discussie voor niemand op. Ook simpelweg omdat ik inhoudelijk zeer weinig weet van de situatie rondom Munsterman, dus voor mij vrij nutteloos om dan maar wat te roepen.
    Vind ik leuk
    !!!AJAX!!! +2708
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:35
    Vreemd aangezien wij altijd kritiek hebben
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:46
    @Ajax
    Klopt dat jullie kritiek leveren op het spel, spelers, trainers etc
    Maar dat deden de Twente supporters ook, kritiek leveren op het spel, spelers, trainers etc
    Dus dan hebben wij beiden toch ongelijk?
    Vind ik leuk
    !!!AJAX!!! +2708
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:51
    Ook op het beleid en dat deden jullie nooit! Vorig seizoen nog met 200 mil op de bank hebben we geklaagd over de bonussen.


    Dus neen niet het zelfde
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:56
    Ach nee?
    Dus we klaagden nooit waarom sommige bestuursleden zoveel betaald kregen?

    Maar aan de andere kant komen wij er voor uit dat Twente gefraudeerd heeft en jullie wijzen alleen maar.
    En jullie zelf?
    Vind ik leuk
    Slayerized +1267
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:11
    Jullie hebben geen kritiek. Jullie zien allemaal fantastische dingen in Ajax die de club domweg niet waar kan maken. De club is een projectie van jullie gestoorde zelfbeeld; de beste, de mooiste, het voorbeeld. Het pathologisch narcisme druipt er vanaf.

    Het is het enigst kind dat alle irreële verwachtingen moet waarmaken. Vandaar zoveel kritiek : het valt allemaal zo snel tegen. Het is geen kritiek, het is een gevoel van niet kunnen verdragen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31354
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:13
    Je moet kritiek niet verwarren met een ontzettend grote bek.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1267
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:06
    Jawel, om zichzelf continu in te bewonderen
    Vind ik leuk
    RtdDub +11862
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:32
    Niet alleen in Enschede hoor en ook niet alleen niet in het voetbal.

    Waar vroeger nog wel eens werd gekeken of iets mis was gegaan door eigen schuld is het tegenwoordig de mode zo snel mogelijk proberen een ander de schuld te geven en dan zelf het slachtoffer uit te gaan hangen.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +415
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:46
    Amen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:52
    Je hebt er geen reet van begrepen duppie
    Vind ik leuk
    RtdDub +11862
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:56
    Lekker kort, goed onderbouwd.
    Je hebt mij overtuigd.


    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:53
    Was niet mijn doel. Maar mooi dat je tot inkeer bent gekomen.
    Vind ik leuk
    Eanske +4442
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:57
    Na jaren goed beleid is een kampioenschap verdient, waarna de vruchten werden geplukt. Ja, achteraf waren dat teveel vruchten, maar jij wil dat de supporters kwalijk nemen, dat de begroting eigenlijk bijv. 10mln lager had moeten liggen? Dat ze dat niet door hebben gehad, wil jij ze nu kwalijk nemen? Die supporters?

    Ja, je hebt gelijk, we hadden eigenlijk de knuppels erbij moeten pakken en die man het stadion moeten uitvechten. Of achteraf, nadat het leed geschied is, hem thuis op moeten zoeken?

    Geen idee hoe Rotterdammers met mensen omgaan (niet persé doelend op Vejinovic hoor v.w.b. iemand thuis opzoeken), maar zo dut wie dat niet hier in't oosten. En gelukkig maar.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11862
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:54
    Wie heeft het er over dat ie thuis opgezocht moet worden?
    Ik heb het over hen die hem nu nog steeds als een held zien, ondanks dat door zijn beleid je nu naar Telstar en Top Oss moet.
    Die supporters.

    Vind ik leuk
    Eanske +4442
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:47
    Omdat je het ons kennelijk kwalijk neemt dat Munsterman op handen werd/wordt gedragen.

    Zijn beleid heeft ons naar een welverdiende titel geleid.
    Daarna gegokt en verloren op CL-inkomsten, terecht afgetreden wegens beleidsmatig falen.
    Als Twente na zijn aftreden één goede voorzitter had gehad, waren we niet afgezakt tot de eerste divisie, ben ik van overtuigd; mede door beleidsmatig falen ná het Munsterman tijdperk staan we waar we nu staan.

    Ik zal Munsterman altijd dankbaar zijn voor zijn bijdrage voor en tijdens ons kampioenschap, en het hem kwalijk nemen voor de riskante en onverantwoorde gokken van na het kampioenschap.

    Het leven is niet zwart/wit, en als supporter heb ik overigens geen zak met het beleid te maken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:49
    Munsterman redde financieel de club in 2006. Toen had hij een prachtige visie waar hij zich vol overgave op stortte. Resulterend in een kampioenschap en toen ging het faliekant fout. De gevolgen kennen wij maar al te goed. Ach er zijn zoveel BN'ERS welke faliekant de fout ingaan. Deze week lag er nog zo'n Amsterdammer met hoogmoedswaanzin met zijn snuit op straat, de cocaïne kwam zijn oren uit. 5 agenten erop, ja, ja. Het lijstje is lang van personen waarbij de narcistische kolder in de kop is geslagen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 13:50]
    Vind ik leuk
    Barbier +39
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:57
    Kijk weer 10 likes .. daar doen we het voor..!
    Vind ik leuk
    RtdDub +11862
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:04
    Nou... jij gaat ook al lekker met je 30.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1267
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:34
    Die zijn er alle zes op aangesproken.
    Het gros ziet heel goed wat het oude bestuur heeft aangericht.
    Je scoort met een mythe die je met 2 hersencellen al kan ontzenuwen.
    Vind ik leuk
    frhoi +580
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:24
    kunnen de fans ook echt iets aan doen.
    daarbij spelen ze daar omdat ze vorig jaar het slechts waren en niet door oplichten
    Vind ik leuk
    !!!AJAX!!! +2708
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:26
    Jawel toen Nederland riep de salarishuis daar klopt niet schoten zei in bescherming van hun joop
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:53
    Gekkie
    Vind ik leuk
    Slayerized +1267
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:12
    Wij beschermen altijd de kleineren en zwakkeren
    Vind ik leuk
    Slayerized +1267
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:30
    Je schrijft joop verkeerd. Het is joob.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:57
    Niet plagen Slayer... Dat is zo ongeveer het enige dat hij goed schreef.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1267
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:07
    Sorry dat ik besta
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:04
    Ga lekker over je eigen club zeuren maffe neus
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20471
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:54
    Ik vroeg je wat in een andere topic?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31354
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:13
    Is veel te ingewikkeld voor die reageertokkie!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31354
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:11
    Wat een sterke reactie.... echt fantastisch.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31354
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:15
    Aldus een supporter van een club van dopinggebruikers.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:19
    Oplichten ?
    Ajax heeft fraude gepleegd in de jaren tachtig en en fraude gepleegd in de jaren negentig en in de jaren 00 .
    Bij ajax werden bestuurders opgepakt en kregen gevangenisstraffen.
    Zover is het gelukkig nooit gegaan bij fc Twente.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:55
    Zielepiet
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:23
    Ach laat ze toch lekker meegaan.
    Goed voor de recettes van alle clubs, goed voor de sfeer en in een vol stadion speel je altijd lekkerder dan in een leeg stadion.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:53
    Helaas kunnen we de stadions niet vullen
    Vind ik leuk
    La Luz +525
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:24
    1+1=3
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:24
    Degradatie is de ideale afslag 'en route' naar de Nederlandse equivalent van de 92.
    Vind ik leuk
    Deck010 +4650
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:25
    Blijf het toch mooi vinden die onvoorwaardelijke steun.
    Jammer dat het bij FC Twente is want als er al een club is die deze steun niet verdiend heeft zijn zij het wel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:54
    Alles en iedereen die er nu zit verdient steun
    Vind ik leuk
    Deck010 +4650
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:06
    Het was ook niet hatelijk bedoeld hoor, zeker niet naar de supporters.
    Ik weet wel dat de huidige top bij Twente niet meer hetzelfde is, alleen is wat mij betreft de gunfactor voor de club Twente na alle soaps en ellende wel eventjes over.
    Vind ik leuk
    Brinkster +352
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:41
    En bij mij is er totaal geen gunfactor richting Feyenoord met die geweldige supporters! Twee moorden gepleegd, overal waar ze komen worden vernielingen aangericht, iedereen krijgt de kk toegewenst etc etc. Top hoor dat legioen. Om trots op te zijn. Echt!
    Vind ik leuk
    Deck010 +4650
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:48
    Nou hoop ik dat ik vannacht in slaap kan komen omdat de grote Brinkster ons niets gunt. Gelukkig weet ik dat er ook voldoende normale Twente supporters zijn want als jij de ambassadeur van je club zou zijn gunt echt helemaal niemand Twente meer iets.
    Vind ik leuk
    Brinkster +352
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:42
    Omdat het de waarheid is? Vervelend he!
    Vind ik leuk
    Deck010 +4650
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:01
    Ja hoor jongen, wij zijn allemaal hooligens die mensen vermoorden en iedereen de kk wensen. Wat jij wil joh.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:51
    Op basis van de verwachting en de neergelegde prestatie's verdient Feyenoord nu ook geen steun en Ajax al helemaal niet.
    Erken jullie meerdere in 'echte clubliefde'. Zal je meer sieren
    Vind ik leuk
    Deck010 +4650
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:03
    Nou niet gelijk doorslaan in je enthousiasme hé.
    De clubliefde voor Twente is mooi om te zien, maar staat nog niet in de schaduw van de trouw van Feyenoord supporters.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:27
    Mooi om te zien!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:28
    Maar een ding is zeker, worden ze wel weer een keer kampioen!!!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 12:28]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:33
    Wanneer?
    KKD is kampioen worden uitgesloten zolang Jong Ajax mee doet.
    Zij kunnen een speler van enkele miljoenen halen waar andere clubs hun gehele selectie mee moet vullen.
    Zij halen gewoon een van de beteren weg (Schuurs) en zetten die in hun eigen elftal in dezelfde competitie.
    Ja allemaal verklaarbaar waarom Ajax dit doet.
    Ook heel logisch dat zij dit doen.
    Alleen zijn ze nog meer dan hun 1ste elftal aan hun stand verplicht om lachend kampioen te worden.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5527
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:37
    Ja, die Schuurs gaat het daar echt niet redden. Jammer van zo'n jongen die dacht even een sprongetje te maken naar de top van de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31354
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:14
    Ruik je het ook?
    Vind ik leuk
    Marco S +4255
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:28
    Goede tekst, denk dat Roda en Sparta dat inderdaad niet gewend zijn. Misschien Emmen.. maar verrek, die doen niet mee.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:29
    Is toch niet meer dan normaal dat alle uitvakken vol zijn als er bij de club zelf bijna 100x zoveel in het stadion past.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:34
    Nee zeker niet normaal.
    Vind ik leuk
    buenosje +717
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:20
    Roda heeft anders ook een aardig stadion staan. Zie ik dit nog niet gebeuren hoor..
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:27
    Eens, moet wel zeggen dat de bezoekersaantallen in de eerste divisie sowieso tegenvallen. Bij mijn club uit de tweede divisie gaan er over het algemeen nog meer supporters naar uitwedstrijden.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:33
    Kickuh man, mooi om te zien. Vaak zie je andersom maar bij Twente had ik dit wel verwacht. Welkom terug alvast op het hoogste niveau voor volgend seizoen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:38
    Ho ho, rustuuuugh.
    Natuurlijk zou ik Twente volgend seizoen weer in de eredivisie zien.
    Maar effe relativeren.
    Dan zal het moeten komen van de nacompetitie dat ze een ingespeeld elftal hebben met hier en daar een versterking erbij.
    Tegen Sparta kon je al zien dat het een hele lange weg wordt.
    Nietemin compliment aan de supporters toch?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:47
    Qua begroting alleen al is promoveren een reële kans. Met 100% steun alweer een stap in de juiste richting. En buiten dat, kampioen worden is niet nodig. Op de juiste moment pieken en dat moet ook. Als jullie niet promoveren dan komen volgend jaar de echte problemen. Dus verwacht het van jullie.


    Edit: toch win je van Sparta.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 12:48]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:52
    Oke, en ik ga er ook vanuit dat de nacompetitie winnen tot een reële kans moet zijn ook kijkend wie je eventueel van de eredivisie clubs zou kunnen treffen.

    Dat we van Sparta wonnen was prachtig alleen al hoe er voor die wedstrijd gebashed werd tegen Twente.

    By the way, de visie is twee jaar overleveren met misschien kans (ligt aan uitgaven - inkomsten) drie jaar.
    Dus als ze dit jaar niet promoveren is er, volgens mij, nog geen man overboord (hoop ik).
    Dit deed ons goed alhoewel we echt wel realistisch zijn, dat dit elftal pas bijelkaar is (sommigen hadden pas 1 oefenwedstrijd mee gedaan), en heel veel geluk (2de helft, eerste helft vond ik Twente verdiend voor staan) aan te pas is gekomen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 12:54]
    Vind ik leuk
    Connycoll +91
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:48
    wie volgend jaar terug in de eredivisie twente laten ze eerst de kkd zien te overleven van sparta winnen zegt niks hoor
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:53
    Aparte zin. Puzzel?

    Dat ze van Sparta winnen kan ze vertrouwen bieden. Als je begint met een verlies, dan zet je een andere toon.
    Vind ik leuk
    Connycoll +91
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:56
    lol ja ik typte zonder punt maar wat ik zeggen wou je hebt ook met jong ajax jong psv en jong az en daar voetballen er ook een paar van bij het grote ajax psv en az
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:59
    Die kunnen allemaal niet promoveren. Meer kans voor Twente.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5454
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:09
    zoals al gezegd we zullen altijd groter dan jullie zijn en blijven...
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:36
    Half lege stadions, maar ze kunnen niet aan de vraag voldoen.
    Aan de ene kant is het voetbal super geprofessionaliseerd, aan de andere zijde leven we nog in de jaren 50.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:57
    Heeft daar niks mee te maken, de uitvakken in de stadions in de KKD zijn gewoon niet groter. Al zit er niemand van de thuisclub op de tribune dan nog zullen er niet meer uitsupporters worden toegelaten dan er in het uitvak kunnen.
    Vind ik leuk
    HanV +3994
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:27
    Dit zal elke uitwedstrijd van Twente wel spelen, behalve misschien bij Roda JC of als de jong-teams uitwijken naar het eredivisie-stadion.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5454
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:10
    stond inderdaad in de rest van het stukje, VP plaatst maar kleine stukjes altijd... Sparta Roda en Eagles kon gewoon zoals anders gaan, overige via verdeelsleutel
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8854
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:38
    Vol is vol, het is eerder een luxe dan een probleem. Gewoon een uitverkocht heet dat
    Vind ik leuk
    Grijs +1243
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:39
    Ik vind het vreemd dat Vak P 33% van de kaarten krijgt. Blijkbaar zijn fans bij Twente niet gelijkwaardig.

    En werkt die beschermde status voor Vak P-ers ook de andere kant op? Als straks bijvoorbeeld de helft van Vak P een uitduel wil bezoeken, valt dan alles >33% buiten de boot?
    Vind ik leuk
    buenosje +717
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:54
    Fans zijn zeker gelijkwaardig, alleen wordt er door de supportersvereniging Vak-P structureel meer uitkaarten afgenomen de afgelopen jaren. Daarom krijgen zij nu ook meer recht op uitkaarten

    Aanvulling op mijn verhaal overigens; de grootte van de supportersvereniging heeft hier natuurlijk ook mee te maken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 12:57]
    Vind ik leuk
    Grijs +1243
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:21
    Als fans gelijkwaardig zijn, waarom wordt dan het onderscheid gemaakt tussen supportersverenigingen? Waarom is het nodig om een soort van 'beschermde status' in te voeren?

    Bij de 'vrienden van Twente' kan ik het begrijpen, die zullen financieel iets hebben bijgedragen. Maar de opsplitsing daarnaast zie ik niet als een meerwaarde. Tenzij Vak P het alleenrecht heeft om sfeer te maken.
    Vind ik leuk
    buenosje +717
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:23
    Pfff.. nogmaals, grootte van vereniging heeft er alles mee te maken.
    Vind ik leuk
    Grijs +1243
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:38
    Discussie gaat nu door elkaar lopen. Misschien handig als je mijn vraag van hierboven beantwoord bij mijn andere reactie (hieronder), als je van plan bent te reageren.

    Want ik vraag waarom er onderscheid gemaakt wordt tussen supporters (en ja, ik vind 'sfeer maken' een heel flauw argument).

    En die vraag kan je niet beantwoorden met: het heeft te maken met de grootte van de vereniging.
    Vind ik leuk
    buenosje +717
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:48
    Als jij als supporter al jarenlang naar de uitwedstrijden gaat, via kaarten van vak-p en je komt in de eerste divisie en dan gaan we de kaarten ineens gewoon via de club verkopen? Dan komt pietje dit seizoen aankakken, die nog nooit een uitwedstrijd heeft bezocht, en die krijgt dan wel een kaart voor Helmond uit. En de supporters die er in goede en slechte tijden zijn geweest moeten maar thuis op de bank zitten? Ik weet niet beter dan dat dit bij een Feyenoord ook gebeurt d.m.v goldcards en silvercards o.i.d. Vaste bezoekers voorrang op dagjesvolk. Dat is meer dan terecht en heeft er niets mee te maken dat er onderscheid gemaakt wordt.

    Daarbij komt dus dat Vak-P de grootste supportersvereniging is, ook qua bezoekers van uitwedstrijden.
    Vind ik leuk
    Grijs +1243
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:00
    Bij Feyenoord, maar ook bij andere clubs wordt er met een loyaliteitssysteem gewerkt. Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik van dit systeem hoor en het verbaasde me dat het bestond (vandaar mijn reactie).

    Ik begrijp dat je het oude systeem niet in 1x kan afschaffen (zeker niet na de degradatie) en ook ik vind dat Pietje het niet heeft verdiend om naar Helmond uit te gaan. Daar zijn we het over eens.

    Ik blijf het een raar systeem vinden. Maar het gaat er natuurlijk vooral om dat jullie er geen problemen mee hebben. Als dat zo is: prima!
    Vind ik leuk
    buenosje +717
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:05
    Dan ben ik nu erg benieuwd naar wat jij voor systeem zou hanteren.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 14:05]
    Vind ik leuk
    HanV +3994
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:30
    Een loyaliteitssysteem per supporter?
    Vind ik leuk
    Grijs +1243
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:38
    Een loyaliteitssysteem.

    De supporters die het meest komen, krijgen voorrang. Of de supporters die de meeste km's maken (verre uitwedstrijden worden dan extra beloond). En zo kan je misschien nog wel wat andere varianten bedenken. En dit wordt uiteraard verdeeld onder bij FC Twente geregistreerde supporters i.p.v. allerlei vage vertakkingen.

    Grote kans overigens dat de mensen van Vak-P er dan gewoon bij zitten, aangezien zij het fanatiekst zijn.

    Maar in de beginselen is dan iedereen gelijkwaardig en ben je niet verplicht om je aan te sluiten bij een supportersvereniging (ik ben zelf nooit zo van die clubjes).
    Vind ik leuk
    buenosje +717
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:32
    Ik las jouw eerste reactie alsof je niet bekend was met het loyaliteitssysteem. Nu lees ik het nogmaals en kan je het ook anders interpreteren.

    In principe is het van Twente nu ook een soort van loyaliteitssysteem, alleen dan verdeeld onder de supportersverenigingen. Waarom hiervoor gekozen is destijds weet ik het antwoord ook niet op.
    Vind ik leuk
    Grijs +1243
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:43
    Nu ik het teruglees begrijp ik dat je het ook anders kan opvatten ja. Dat was uiteraard niet de bedoeling.

    Ik blijf het verdelen over supportersverenigingen raar vinden, maar zoals ik al eerder heb gezegd; ik heb er niets mee te maken, dus het maakt me ook niets uit. :)

    Helaas is het 'waarom' niet naar boven gekomen, maar goed, we hebben er wel een respectvolle discussie aan overgehouden (en die zijn hier zeldzaam).
    Vind ik leuk
    buenosje +717
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:38
    Helemaal eens. Blijkt voor veel mensen lastig te zijn!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:56
    Zijn de sfeermakers. Die willen ze er graag bij hebben. Staat letterlijk in de tekst.
    Vind ik leuk
    Baosje +72
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:06
    de sfeermakers ????
    met die achterlijke trommels zeker .....

    gutte gut het lijkt met tijden de Josti band wel ....

    YNWA inzetten alsof het eigen clublied is .... ook al zoiets doms

    lompe kutclub , dat jullie maar tot in lengte van dagen in die KKD mogen vertoeven !

    Vind ik leuk
    buenosje +717
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:15
    Volgend jaar stuivertje wisselen? Heb je geen last van de trommels
    Vind ik leuk
    Baosje +72
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:19
    volgend jaar fc Fraude meer , dan houdt het vanzelf op

    kan vak P zich aansluiten bij de Josti band


    hier alvast de link om je aan te melden:

    info@jostiband.nl
    Vind ik leuk
    buenosje +717
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:21
    Ben je de beheerder er van? Fijn dat je nog leden zoekt.
    Vind ik leuk
    Baosje +72
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:34
    klopt ...

    jij mag zo'n triangeltje vasthouden en om de 20 seconden er met een stokje tegenaan tikken

    kan ik de documentatie naar je toesturen ?
    dan aub even duidelijk naam en adres vermelden ...komt het dik in orde
    Vind ik leuk
    buenosje +717
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:36
    Jammer dat je de mensen met een beperking weer zo te kakken moet zetten. Hoop niet voor je dat je zo de straat op loopt en onder een auto komt. Piep je wel anders als je wakker wordt in een rolstoel.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:25
    De fraude van NAC was een stuk ernstiger.
    Bij nac werden bestuurders opgepakt, zo erg is het gelukkig nooit geweest bij Twente.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 13:25]
    Vind ik leuk
    Baosje +72
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:35
    slaap verder .....

    omdat Peek ooit gearresteerd is ?

    denk je dat het daardoor ernstiger is dan bij FC Fraude ?

    Twente bestaat enkel nog bij de gratie van de KNVB en Gemeente Enschede
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:45
    Bij Twente is nooit een bestuurder gearresteerd en/ of veroordeeld, dat zijn nu eenmaal de feiten.

    Een ander feit is dat in NAC veel meer gemeentegeld zit dan in fc Twente .....
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:35
    Typefoutje?
    Vind ik leuk
    Slayerized +1267
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:16
    Uit bndestem, 2016:

    Wat heeft de hele gang van zaken rond het NAC-stadion de inwoners van Breda gekost?
    Lastige vraag. Kijkend naar de bedragen die de gemeente de afgelopen twintig jaar in het stadion en de club heeft gestopt, kom je op een slordige 44 miljoen euro uit. De eerlijkheid gebied te zeggen dat bijna de helft van dat bedrag uit leningen bestond. Leningen waarvan overigens niet duidelijk is hoeveel de club daarvan heeft terugbetaald. NAC lijkt de Bredase belastingbetaler een aardige duit te hebben gekost.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:35
    Jeetje.. Gaat het wel met je? Gefrustreerd?

    Ja sfeermakers inderdaad.
    Vind ik leuk
    Baosje +72
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:41
    noem het maar sfeer ... die gemaakte sfeer

    stel van die dorpsgekken die op een trommel staan te hengsten

    maar ja het gros van het volk wat op die tribune staat , staat toch stijf van het snuiven aan de coke ....



    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:42
    Goed verhaal. Doen we niks mee.
    We noemen het nog steeds sfeer.
    Vind ik leuk
    Baosje +72
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:44
    nou heel veel plezier en succes dr mee jongen



    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:45
    Thx!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:26
    Baosje ik heb nu diverse reacties van jouw voorbij zien komen, helaas heb ik je in gene van die reacties kunnen betrappen op ook maar enig respect naar mensen en doelgroepen toe. Ten 1e vind ik dit heel beschamend naar die doelgroepen toe, ondanks hun beperkingen zijn het gewoon medemensen die deel nemen aan het sociale leven ( en in de josti band zie je dat ze plezier hebben in het leven, iets waar ik bang voor ben dat jij dat niet hebt). 2e dat de sfeer die er bij Twente heerst niet jouw smaak is, wil niet zeggend at er geen sfeer is, je mag je mening hebben, maar ongenuanceerde opmerkingen slaan gewoon nergens op.
    Vind ik leuk
    Baosje +72
    woensdag 22 augustus 2018 om 11:02
    respect naar Fc Fraude ....in het geheel niet !

    dat ik hier de naam jostiband gebruik wil niet zeggen dat ik DIE doelgroep wil kwetsen of deze niet respecteer..
    ik respecteer deze groep mensen zelfs enorm

    maar is het niet hetzelfde als de catogorie "de homo's van Breda " die door heel Nederland gebezigd word?

    dan ben je het zeker met me eens dat dit enorm respectloos naar alle homo's toe is?

    beetje kortzichtig dus

    maar bon , ik ben blij dat jullie allemaal erg gelukkig zijn met die zgn sfeer op de tribunes van deze fraudeleuze club
    nog even en jullie zitten allemaal met een vuvuzela op de tribune

    ach als je maar leut hebt he , en je bent er tenslotte mee van straat af .....


    fijne dag nog !
    Vind ik leuk
    Slayerized +1267
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:39
    Zegt een supporter van een club die geen mortel tussen de stenen van het stadion gebruikt, maar gemeentelijke steun.
    In NAC is vele miljoenen gepompt door de gemeente.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:17
    Verdiep je eerst voordat je raaskalt Baosje! YNWA is door Liverpool aan Twente aangeboden! Jaren voordat ene Leentje uit 010 het ook ging brallen. Dit speelde zich af in de jaren 70, Twente speelde toendertijd een aantal duels tegen Liverpool en de overeenkomst /samenhang was het ROOD.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 17:19]
    Vind ik leuk
    Grijs +1243
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:07
    Dank je, ik kan ook lezen.

    Vind het nog steeds vreemd. Alsof zij übersupporters zijn en alles buiten Vak P niet op een trommeltje kan meppen.
    Vind ik leuk
    buenosje +717
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:14
    Het is gewoon de grootste supportersvereniging en nemen altijd al de meeste kaarten af, logisch dus dat 33 procent van de beschikbare kaarten verkocht worden onder leden van Vak-P. Dit is toch niet zo moeilijk te begrijpen of wel? Anders richt ik ook ff lekker een supportersvereniging op, word ik als enige lid en heb ik zodoende altijd een uitkaart. Lezen kun je wel, maar nadenken?
    Vind ik leuk
    Grijs +1243
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:28
    Hoezo moet een uitkaart dan via een supportersvereniging gaan?

    PS. Ik kan ook nadenken
    Vind ik leuk
    buenosje +717
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:34
    Omdat dit al jarenlang de gang van zaken is. Iedere club doet dit weer anders.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:33
    Lezen wel. Begrijpen nog steeds niet. De reden staat er toch gewoon? Waarom vraag je het dan nog?
    Vind ik leuk
    Grijs +1243
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:53
    Mijn vraag is waarom de kaartverkoop via supportersverenigingen gaat. En waarom die kaartverkoop dus zo verdeeld gaat. Ik vind 'sfeer maken' namelijk een heel flauw argument en het voelt voor mij dat FC Twente zwicht voor de eisen van Vak P.

    Als buitenstaander kan ik me niet voorstellen dat je bij voorbaat die verdeeldheid onder supporters wil creëren. Ook snap ik niet dat je Vak P zoveel 'macht' geeft binnen je vereniging. Dat heeft geen enkele harde kern in Nederland. Daarnaast verdient deze dubieuze harde kern deze privileges totaal niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:29
    Grijs wees gerust Twente zwicht niet voor vak P. Vak P en de vriendenkring zijn gewoon de grootste supportersverenigingen waardoor zij de meeste kaarten ontvangen. Of je het eerlijk vind of niet, maar het lid zijn van een supportersvereniging heeft ook zijn voordelen.
    Vind ik leuk
    Grijs +1243
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:02
    Op die manier heeft een supportersvereniging wel zijn voordelen ja.

    Maar verloopt de kaartverkoop dan ook eerlijk? Zit er een systeem in of delen ze 'lukraak' de kaarten uit? Krijgen de trommelaars voorrang? En wie controleert dat hele systeem?

    Je merkt het vast aan mijn vragen; ik vertrouw zulke clubjes niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 07:44
    daar kan ik je geen antwoord op geven en als ik eerlijk ben jeukt mij dat ook niet. ik hoor niet meer bij die mensen die regelmatig mee gaan. door alle regels zoals combi's is voor mij de lol er af. wedstrijden waar ik binnen een half uur kan komen duren nu uren langer ( woon op een uur rijden van Enschede, moet dan eerst naar Enschede en dan pas naar de plaats van de wedstrijd). een wedstrijd avond wordt zo bijna een dagtaak.
    Vind ik leuk
    Eric 1966 +141
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:45
    Dit is het mooiste van voetbal trouwe supporters die hun club blijven steunen,die zelfs een klein stapje lager zijn gaan spelen. Super Fc Twente.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +415
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:47
    Want de meeste eerste divisieclubs zijn het niet gewend als een club als Twente op bezoek komt!

    Dat is alleen dit jaar! Komende jaren weten ze niet beter!
    Vind ik leuk
    Pieterke +23
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:50
    Op het beleid is de laatste jaren veel aan te merken. Maar die steun die ze krijgen van de supporters is top.
    Vind ik leuk
    markie +216
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:54
    Als je normaal met 1000 man komt is 350 man niet zoveel. Waarom niet een extra vak openstellen. Komt er in ieder geval nog iemand kijken in die keuken divisie
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:55
    Kunnen we een keer iets doen op financieel vlak voor de armlastige clubs door hun stadion te vullen, wordt je aan alle kanten weer tegengewerkt. Tja, hoe krom is de wereld. De clubs willen gewoon geen geld van Twente, stel je voor, dan hebben ze niets meer te zeiken!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:14
    "De clubs willen gewoon geen geld van Twente, stel je voor, dan hebben ze niets meer te zeiken!"


    Laten we voorop stellen dat er in de hoogste divisie nog clubs spelen die nog steeds wachten op geld van twente, wat is afgesproken.....en waar de oplichtersbende uit enschede nu onderuit wil vanwege de degradatie!!!!
    Dus wat dat zeiken betreft kunnen ze nog wel ff verder hoor, zolang ze in enschede wederom de gemaakte afspraken niet nakomen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:54
    Twente wacht terecht op alle compensatie voor de onterecht opgelegde aantijgingen en puntenaftrek, boetes, smaad, van alle ratten.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1267
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:53
    Of die compensatie terecht is, doet nu niet ter zake. Het is niet afgesproken, maar met het mes op de keel.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:33
    De compensaties waren onterecht en dmv chantage ongedwongen.
    De afspraak is wel gemaakt, dus laat een rechter er maar eens na kijken.
    Vind ik leuk
    danny117869 +2297
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:56
    in de jupiler league zijn maar 3/4 ploegen die hun stadion een beetje uitverkopen. De rest heeft bijna altijd minder dan 50% bezetting. Maak een tribune vrij voor de fans van twente. Een voller stadion, goed voor de sfeer en voor de omzet.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 12:57]
    Vind ik leuk
    soccer02 +531
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:03
    Als er geen ruzie komt of iets op het veld wordt gegooid. Dan had dat zeker een moghelijkheid kunnen zijn, maar helaas is het bij jc schaal al mis gegaan. Dus dat gaat niet meer gebeuren. Er is altijd een klein groepje, die het moet verpesten voor de rest.
    Vind ik leuk
    danny117869 +2297
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:07
    Die problemen komen voornamelijk door Ajax, Feyenoord, Utrecht..
    Twente supporters gedragen zich over het algemeen en zeker in uit wedstrijden. Zover ik weet dan
    Vind ik leuk
    buenosje +717
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:29
    Ook wij hebben raddraaiers, denk aan Roda uit vorig seizoen. Die zitten gewoon bij elke club.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:37
    Even de laatste wedstrijd van het vorige seizoen vergeten? Ik weet het, andere omstandigheden. Maar door zulke dingen, zal zoiets niet snel gebeuren.
    Vind ik leuk
    Connycoll +91
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:52
    sorry maar twente en heracles altijd wel gezeik
    Vind ik leuk
    danny117869 +2297
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:08
    Maar zoveel gezeik dat je zegt een groter uitvak is onmogelijk?

    In duitsland kan het ook
    Vind ik leuk
    frankn27 +5454
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:16
    heracles gezeik? van die 4 mensen van de harde kern?
    Vind ik leuk
    frankn27 +5454
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:15
    dat moet nog gaan blijken he in de krakkemikkige stadionnekes
    Vind ik leuk
    inimini +2610
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:00
    De meeste stadions in de eerste divisie zijn nog voor geen kwart gevuld. Maak je toch gewoon een uitvak van 50% van het stadion. Verdien je er ook nog wat aan. Je speelt alleen niet echt thuis, maar goed liever een paar uitsupporters die je uitfluiten dan dat je in de ambiance speelt van een zaterdagamateurclub op het 2e of 3e niveau.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:13
    Goed plan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:09
    Gewoon `n paar grote TV schermen ophangen in de Grolsch Veste of in de binnenstad kan iedereen die uitwedstrijden zien
    Vind ik leuk
    inimini +2610
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:34
    Tv schermen zijn niet echt exclusief een uitwedstrijd wel. Je kunt door heel het land in bijna elke kroeg wel voetbal kijken.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2970
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:24
    Ja dat is het gevolg van degraderen je speelt in een hoop kleinere stadions, wel mooi dat er ook dan genoeg vraag voor is.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:28
    In de eredivisie zaten al veel Twente supporter bij uitwedstrijden in de thuisvakken. Dat zal in de 1e divisie nog alleen maar meer zijn.
    Vrijdag zal het merendeel van de twente supporters in de thuisvakken van Helmond zitten.
    Vind ik leuk
    Cster +117
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:31
    zijn het niet gewend als een club als Twente op bezoek komt."

    Alsof United of Madrid op bezoek komt.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5202
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:41
    Uit naar Jong PSV, Jong AZ en Jong Ajax kunnen er nog minder mee. 100-150 max.
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1065
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:32
    Dat worden dan dus wedstrijden in het Philips-Stadion, Afas stadion en de Arena... Kunnen ze daar ook wat aan Twente verdienen terwijl de club geen eredivisie speelt ;)
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5202
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:31
    Jong AZ - FC Twente is wel in het AFAS Stadion.
    Tegen PSV en Feyenoord moeten jullie het helaas op het trainingscomplex doen.
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1065
    zaterdag 25 augustus 2018 om 12:56
    Feyenoord?
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5202
    zondag 26 augustus 2018 om 12:01
    Bedoel natuurlijk Ajax.
    Ik haal die 2 altijd door elkaar.
    Vind ik leuk
    grptje +105
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:57
    De suppporters kunnen er niks aan doen dat sc fraude wanbeleid is gevoerd dus zullen de andere clubs waar nog veel plek is daar de supporters maar stallen maar geen cooke snuivers van vak p
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:11
    Misschien maar beter. Liever 350 man die op maandag met de typhus in hun lijf aan het werk gaan dan 700....
    Vind ik leuk
    AFCA-95 +38
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:20
    Klasse van de supporters tot volgend seizoen twente 😉 ❌❌❌
    Vind ik leuk
    Nbl +551
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:37
    Wel mooi dat er zoveel support is ondanks de degradatie. Supporters zijn wel top hoor respect,.!
    Vind ik leuk
    bierbuik +53
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:46
    Wow wat zijn de reacties onder nieuwberichten over Twente altijd kinderachtig. Hoe leeg moet je leven wel niet zijn als je onder ieder bericht weer moet laten weten hoeveel je de club haat. Hoe zielig ben je als je onzin moet verkondigen om je eigen haat te verantwoorden?

    Blijkbaar kunnen sommige mensen het niet hebben dat de club die ze zo haten nog steeds leeft. Dan moet het toch wel erg diep zitten.
    Vind ik leuk
    VZW291 +770
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:48
    Ben ik de enige die niet snapt waarom Vak P automatisch 1/3 van de kaarten moet krijgen?

    Dan kun je beter zoals bij Feyenoord en Ajax een systeem invoeren met een uitkaart, waarbij mensen die vaker gegaan zijn voorrang krijgen.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5454
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:53
    Die voorzitter van Vriendenkring zei ook nog na de zin: Vak P krijgt 33 procent, dat is terecht zij zorgen voor de meeste sfeer.
    Zien we in dit stukje niet terug, ik dacht ik meld het even in het geval men gaat vermoeden dat hier onenigheid over ontstaat ofzo.
    Vind ik leuk
    repeP +714
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:56
    Kunnen ze de uit-wedstrijden van Twente dan ook niet in de Grolsch Veste spelen en een verdeelsleutel uitvinden voor de recettes?
    Vind ik leuk
    Paco3 +10
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:58
    Wat mij opvalt is dat, ongeacht het onderwerp, iedereen elkaar loopt af te zeiken.. kan toch niet de bedoeling zijn. Respect voor elkaar club en natuurlijk strijd hoort erbij maar svp wel met respect
    Vind ik leuk
    repeP +714
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:59
    Plagen mag natuurlijk wel, hoort er ook wel een beetje bij toch?
    Vind ik leuk
    Paco3 +10
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:31
    Ja dat maakt het leuker en dat is wat voetbal zo leuk maakt. Wat mij opviel dat welk topic dan ook, na 3 reacties gaat het heel ergens ander over en vervalt men al gauw in een een kinderachtige welles nietes situatie. Ik moet wel toegeven dat naast de nodige haat en nijd de humor ook rijk vertegenwoordigd is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:59
    Hoeven niet naar Den Bosch te komen. Toch geen kans op punten.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5202
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:07
    Ik denk ook niet dat ze dat durven.
    FC den Bosch is toch een beetje het Millwall van Brabant.
    Vind ik leuk
    Eanske +4442
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:37
    Je moet nou niet het Twentse publiek gaan vergelijken met dat klapvee op de tribunes bij AZ.

    Wereld van verschil, Bossie, projecteer je eigen angsten en tekortkomingen niet op het Twentse publiek.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5202
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:34
    Ik rij altijd met een grote boog om Twente heen.
    Als ik Herman Finkers op TV hoor dan doe ik het van angst in mijn broek.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5454
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:18
    Hoeveel kunnen er daar in het uitvak? Zal vol zitten :)
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1646
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:25
    350.
    Vind ik leuk
    QPK1985 +552
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:10
    Zo is het ook. Mensen praten elkaar na als papagaaien maar weten niet hoe groot Twente is😁😎
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5202
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:36
    Allemaal gloryhunters, joh.
    Met hun agrarische hooligans.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:22
    Wees blij. Nu worden er maar 350 fans teleurgesteld i.p.v. 700. Helmond Sport gaat deze pot namelijk winnen! 💪🏻
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1646
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:26
    Lol, we zullen zien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:57
    Zo geweldig is twente nou ook weer niet
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:00
    Twente is op zich al een probleem
    Vind ik leuk
    E.boys +0
    donderdag 23 augustus 2018 om 16:36
    Het is niet zo moeilijk thuisspelende club in het uitvak fc Twente in de andere vakken.
    Vind ik leuk
    E.boys +0
    donderdag 23 augustus 2018 om 17:01
    Thuisspelende club in het uitvak Fc Twente in de overige vakken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 23 augustus 2018 om 17:02]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Niet genoeg uitkaarten voor fans FC Twente: 'Dat wordt een probleem dit seizoen'