'Cillessen kan alsnog transfer maken door zware blessure Bravo'

'Cillessen kan alsnog transfer maken door zware blessure Bravo'

Gepubliceerd: dinsdag 21 augustus 2018 om 12:46di 21-08-2018 om 12:46

Jasper Cillessen kan mogelijk toch nog een transfer maken. Manchester City zou door de zware blessure van Claudio Bravo kunnen hengelen naar de diensten van de Nederlandse sluitpost.

Dat meldt het Spaanse Mundo Deportivo. De Engelse transfermarkt is al gesloten, maar volgens de reglementen mag bij een ernstige blessure toch nog een speler worden aangetrokken. De 35-jarige goalie van Manchester City scheurde maandag op de training zijn linkerachillespees af. En dus mag Manchester City op zoek naar een nieuwe stand-in voor de Braziliaan Ederson. Volgens Mundo Deportivo is Cillessen een logische optie. 'Er zijn niet zo heel veel keepers die wereldtop zijn. Een van hen is Jasper Cillessen, die meer speeltijd wil dan hij bij FC Barcelona krijgt', aldus het medium.

Het medium benadrukt dat er momenteel niets speelt. 'Maar het is duidelijk dat Pep Guardiola voor zijn spel een type doelman nodig is die vergelijkbaar is met een Barcelona-keeper. Een doelman zoals Jasper Cillessen dus.' Toch is het de vraag of Cillessen een overgang zelf wel ziet zitten, omdat hij in Manchester mogelijk ook als tweede doelman moet fungeren. 'In theorie loopt hij daar tegen hetzelfde probleem aan, tenzij hij zichzelf meer kansen toedicht in de concurrentiestrijd met Ederson dan met Ter Stegen'.

Cillessen heeft bij FC Barcelona een contract tot medio 2021. In zijn contract is een ontsnappingsclausule van 60 miljoen euro opgenomen. Eerder werd echter bekend dat Barcelona bereid is akkoord te gaan met een bod van 30 miljoen euro.

Plaats een reactie

Plattekar bv +32059
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:49
En als hij dan een pingel pakt, roepen we met zijn allen....BRAVO!
Vind ik leuk
Berbr +2224
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:50
Daar schiet Jasper niks mee op: wordt ie weer stand in.
Vind ik leuk
Barry Engels +32289
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:08
Precies.... en het weer is in Barcelona stukken beter.... en zijn gezin zal vast niet op een verhuizing zitten te wachten als ie daar ook weer zitvlees gaat zitten kweken.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:09
Misschien schiet hij er een paar nulletjes achter zijns salarisstrook extra mee op.
Vind ik leuk
ReneAjax +8591
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:18
Manchester City betaald in de regel beter dan Barcelona.
En ik zou liever Guardiola als trainer hebben die volgens de Cruijff methode werkt.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:37
En dan geniet je liever van de zon in Catalonië
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:46
Hij beter in het Spaanse klimaat op het bankje zitten
Vind ik leuk
Lampenpit +1304
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:52
Van 2e doelman van Barca naar 2,5e doelman van city. Schiet je dus geen fuck mee op.

Ook voor city snap ik dit niet, waarom nu ineens een reserve keeper halen voor 30 tot 60 miljoen? Haal er gewoon een van rond de 10 miljoen en je bent een jaar voorzien.
Vind ik leuk
Gu3rilla +15959
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:10
City gaat ook niet Cillesen halen. Dit is gewoon pure opinie van desbetreffende journalist van Mundo.

2de doelman bij City of bij Barça in het zonnige Spanje. Ik wist het wel.
Vind ik leuk
Lampenpit +1304
dinsdag 21 augustus 2018 om 15:08
Dat lijkt me ook idd. Voor beide partijen zou dit echt nergens op slaan namelijk.
Vind ik leuk
Micha EL +1150
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:24
Bij city speel je wel veel meer wedstrijden normaal gesproken. Fa cup, league cup, Champions league en de competitie.
Vind ik leuk
Cookee +12164
dinsdag 21 augustus 2018 om 18:30
Een wisselkeeper wordt nergens zomaar 1e man.
Stekelenburg heeft ook nooit meer vorm gevonden.
Vind ik leuk
Jopi1982 +830
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:50
Originaliteit ten top!!
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:50
Ik denk dat je meer kans hebt dat je bij City miss de CL mag keepen.
Vind ik leuk
TheRedMen +3481
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:51
Zelfs dat denk ik niet. City is nu al jaren bezig om de CL te winnen, dan gaat ze denk ik niet de tweede doelman daarin laten keepen. Waarschijnlijk mag hij dan alleen de league cup en met een beetje geluk de FA cup keepen.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:54
Tsja dan kan hij het beter niet doen. Kan dan beter naar een club gaan waar hij speelt of lekker bij Barca blijven.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:52
Mocht hij willen🤣 ederson is 100 x beter en dat weet pep heel goed cilessen zal net als bravo alleen fa en die andere cup mogen keepen ( denk ik )
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:44
Nee, Ederson is niet 100 keer beter dan Cillessen.. Significant is het verschil op anticiperen en passing. Cillessen heeft daarentegen een duidelijk hogere score op reddingen (bron: Sofascore). Overal heeft Ederson net iets betere statistieken dan Ter Stegen en Cillessen. Enkel vanuit dat perspectief kan hij dus beter in Barcelona blijven. Het is wel zo dat hij met de FA- én de EFL-cup meer wedstrijden keept dan in Spanje met allen de Copa el Rey. Ach ja, lekker aan de geruchtenmolen meedraaien ;-)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 14:00]
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:53
Daar heb je gelijk in maar als ik cillesen zie ik gewoon niet meer minuten maken bij city dan bij barca... ( ik zal gewoon lekker in de spaanse warme zon blijven zitten en Zo lang vp veel clicks krijgt is het goed🤣 🤣
Vind ik leuk
TheRedMen +3481
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:50
Wat schiet hij hier mee op? Daar komt hij ook weer op de bank terecht. Dan zou ik toch lekker bij Barca blijven.
Vind ik leuk
PutaBarca +548
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:50
'Er zijn niet zo heel veel keepers die wereldtop zijn'. Nee dan is Cillessen idd een optie ... man man man
Vind ik leuk
Johan59 +876
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:39
Nou eindelijk kan op VP betrappen op voetbal kennis
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:14
Als je bereid bent om de cijfers tot je te nemen, zie je dat van de bekende Alisson op dit moment de beste prestaties levert, gevolgd door Courtois, Oblak, Buffon en Ederson. Ter Stegen, Cillessen volgen, en grappig genoeg daarna pas De Gea en Donnarumma. Dus als de eerste zes niet beschikbaar zijn is Cillessen een prima optie.

Oh ja, bron: Sofascore (die halen hun gegevens van Opa en laten er eigen algoritmes op los).
Vind ik leuk
Midden-Noord +94681
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:50
Kevin Trapp halen.
Vind ik leuk
Koeroe +12440
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:03
Had begrepen dat ze alleen transfervrije spelers mogen halen. Trapp heeft nog een contract toch?
Vind ik leuk
Donnygo +3959
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:07
Nee bij uitzondelijke gevallen in geval blessures voor lange tijd mogen ze een speler kopen.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:51
En dan zit hij weer op de bank,logische transfer 😂
Vind ik leuk
Jopi1982 +830
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:51
Goed verhaal lekker kort!
Vind ik leuk
Come on Utreg +29011
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:54
Cillissen kan beter op het bankie in de zon de zitten in Barcelona, dan op het bankie in de regen in Manchester.
Vind ik leuk
torinofc +614
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:57
Always a bridesmaid never the bride!
Vind ik leuk
Koalabeer +472
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:00
Ik denk dat hij bij City wel veel meer wedstrijden kan spelen omdat ze daar zoveel wedstrijden spelen.
Vind ik leuk
Twente +296
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:02
Cillesen heeft hier niets aan, het .aakt niet uit of je nou op de bank zit bij barca of bij man city
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:03
Zou mooi zijn dan kunnen wij muric houden
Vind ik leuk
Wazzupp +625
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:04
Lekker van de tweede viool bij barca naar de tweede viool bij Man City
Vind ik leuk
Xienix +142
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:04
Ongelofelijk sommige reacties hier. Het gaat hier om een Nederlandse keeper die bij de grootste clubs ter wereld word gevraagd. Dit betekent gewoon dat de grootste trainers ter wereld vertrouwen hebben in hem.

Dan hebben wij toch een van de beste keepers ter wereld?

Vind ik leuk
fr0do +1490
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:13
Jij snapt toch wel dat hij 2e keus is he? En van horen zegge doet barca het europees gezien ook best leuk hoor....
Vind ik leuk
Xienix +142
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:34
Hij zou komen als vervangen als vervanger Navas. Het zou mij niet verbazen. Is gewoon een hele goeie keeper.
Vind ik leuk
TheRedMen +3481
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:16
Er is wel een verschil tussen gevraagd worden als eerste of tweede doelman door de beste manager ter wereld. Ik vind Cillessen een hele goede keeper maar absoluut geen wereldtop.
Vind ik leuk
Xienix +142
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:36
Waarom dan? Ze willen echt geen pannenkoek hoor. Ze willen een keeper die er gelijk staat. Zou mij niet eens verbazen dat hij 1e keeper gaat worden.
Vind ik leuk
TheRedMen +3481
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:55
De eerste doelman van City moet wereldtop zijn, de tweede niet. Je hebt ook niks aan twee wereldkeepers in je selectie. Dat zorgt alleen maar voor onrust omdat er altijd eentje niet tevreden is. En ik denk al helemaal niet dat hij eerste keeper gaat worden. Pep heeft Ederson gehaald omdat die voetballend zo goed is, misschien wel de beste ter wereld van alle doelmannen. Cillessen komt voetballend echt niet in de buurt van Ederson.
Vind ik leuk
fr0do +1490
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:12
Ik zou liever bankzitter in Barca willen zijn dan in Manchester.... voor zover ik weet ligt hij in Barca goed in de groep, bij city moet je maar zien hoe ze daar onderling zijn.
Vind ik leuk
Smithsonian +41131
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:15
De beste tweede nederlandse keeper ooit 🤣
Vind ik leuk
Guntherr +1613
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:18
Lekker bij barca blijven.. Kan beter met lekker weer op de bank zitten dan regen.
Vind ik leuk
Donnygo +3959
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:23
Hangt af van mogelijke wedstrijden die hij dan mag spelen als hij de FA en League cup mag spelen zullen het er meer zijn dan 6 of 8 die hij nu speelt.
Hij is ook een keeper die erg goed past bij het spel van Pep dus denk dat die intresse er wel zal zijn van City uit.

Alleen is het niet meer spelen als Cillessen en bedoeld en zal ook City niet snel 30 of 35 mln betalen voor een 2e keeper al is dat niet uit te sluiten tegenwoordig.
Vind ik leuk
COYG +7766
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:23
Hij kan geen transfer maken. Eerder was er toch een bericht over een 'Gentlemen's agreement'?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 13:23]
Vind ik leuk
Argento8523 +7052
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:23
Bij City zou Jasper weer tweede doelman worden
Ik denk niet dat hij Ederson uit de basis zal spelen
Al ben ik (persoonlijk) niet weg van Ederson

Vind ik leuk
Tenno +91
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:27
Ach, je kunt er wat van vinden of niet. Maar hij is blijkbaar beter dan de 38 keepers van de profclubs in Nederland. Ze willen hier allemaal weg maar geen belangstelling van buitenlandse clubs.
Vind ik leuk
chuckie88 +2488
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:49
Denk dat Ajax het prima vindt als hij alsnog een transfer zou maken... 12% kan toch al snel 3 a 4 miljoen opleveren
Vind ik leuk
Och jeh +2308
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:53
Om weer op de bank te gaan zitten, beter bij Barca blijven dan
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:54
Dan komt hij van de regen in de drup
Vind ik leuk
RtdDub +13420
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:11
796 contract spelers en de paniek breekt uit als de reserve keeper geblesseerd raakt.
Fijn beleid.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:23
Cillessen vind ik niet slechter als Ter Stegen en Ederson. Wat hij laat zien is echt heeeel goed in de wedstrijden die hij speelt. Echter denk ik dat Ter Stegen of Ederson meehebben dat ze al bij een grote club in de basis gepresteerd hebben ... Cillessen zou zomaar de voorkeur kunnen krijgen bij city boven Ederson..
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:56
Van de regen in de drup dus.
Vind ik leuk
Mari +11718
dinsdag 21 augustus 2018 om 15:28
City gaat niet voor Cillessen.
Misschien die jongen van Liverpool (Karius?) slechts stand-in. Moet kunnen.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 15:40
De enige die van deze transfer zou profiteren is NEC en Ajax.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 15:58
Hij gaat echt niet voor de bank naar City.
Vind ik leuk
Polly11 +4095
dinsdag 21 augustus 2018 om 16:06
Die van Liverpool heeft al CL ervaring, kans is groot dat City hem haalt
Vind ik leuk
Lampenpit +1304
dinsdag 21 augustus 2018 om 16:11
City kan toch wel een keeper vinden rond de 10 miljoen max die er 10 potten een paar ballen uithoudt? Een kneus is geen goed idee, dan hang je al ederson geblesseerd is, maar er zijn echt wel degelijke keepers te vinden die je af en toe achter een defensie van een miljard kan zetten.
Vind ik leuk
Paul1982 +11957
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:38
Ik zou liever in de Spaanse zon op de reservebank zitten dan in de Engelse regen.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:54
De transfermarkt is toch gesloten in engeland
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 00:10
Dit overschatte en arrogante keepertje komt bij geen enkele topclub aan de bak als eerste keeper. Alleen in de Mickey Mouse competitie maakt hij een kans.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws