'De VAR vraagt een andere manier van verdedigen, lijkt mij lastig als speler'

    'De VAR vraagt een andere manier van verdedigen, lijkt mij lastig als speler'

    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:15

    Door de invoering van de VAR zullen sommige spelers hun spel aan moeten passen. Vooral fysiek sterke spelers zullen daar anders de nadelen van ondervinden.

    Dat stelt oud-verdediger John de Wolf. "Want alles ligt onder de loep", aldus de 55-jarige oud-Feyenoorder tegenover het Algemeen Dagblad. "We moeten er nog aan wennen, dat is duidelijk. En spelers moeten zich ook anders opstellen", meent hij. Toch vindt hij dat spelers niet anders moeten gaan spelen. "Als je jezelf niet bent, moet je het veld niet opgaan. Wanneer je met de handrem erop speelt, heeft het geen zin."

    Volgens De Wolf is een ploeg als ADO in het nadeel. "Omdat ze gewend zijn op een fysieke manier te spelen. Bij hoekschoppen of vrije trappen net even de tegenstander vasthouden, spelers moeten dat soort slimmigheidjes weer afleren. Het wordt niet meer verbloemd, terwijl het jarenlang geaccepteerd werd. De VAR vraagt een andere manier van verdedigen. Als speler lijkt het mij lastig om nog te veranderen.''

    Vroeger konden spelers zich veel meer permitteren. "Met één tot twee camera's rond de velden kon er nog weleens wat, ja. Nu zijn er alleen al twee scheidsrechters. Alles wordt daarnaast met beelden uitgelicht", aldus De Wolf.

    Lees meer over:Eredivisie

    Plaats een reactie

    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:18
    Jullie slaan allemaal te ver door over de VAR. lijkt wel alsof dit land te Klein is voor de VAR. Ik vind Het een goede toepassing!
    Vind ik leuk
    The Genius +3035
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:22
    "Wij" slaan te ver door? wie is Wij in deze? En vervolgens vind je het een goede toepassing... slaan we nou te ver door of is het een goede toepassing...kan niet allebei op deze manier
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:25
    Slaan door in negatieve zin. Alleen maar slecht nieuws over de VAR. Daarna zeg ik dat Ik Het juist een goede toepassing vindt. Het spel wordt gewoon vaker eerlijker nu, Einstein.
    Vind ik leuk
    Cookee +10011
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:11
    Ik kan 1 ding bedenken wat ik negatief vind, de scheids kan veel toelaten maar als de VAR dan een 'pietje-precies' is zoals bij VVV dan fluit de scheids wel 'in de wedstrijd' maar de Var niet en dan heeft de grote club weer voordeel.
    Ik denk dat je duidelijk moet afkaderen waar de VAR wel en waar niet naar kijkt. Naar mijn mening gaat dit om groot onrecht en niet pietluttigheden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:26
    Mister poolski alleen, hij noemt graag wij, zodat hij denkt niet alleen te zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:40
    Noemt hij jou bij naam of praat hij in het algemeen dat zij die er problemen mee hebben het nadelig vinden zodat ze niet meer die kleine smerige overtredingen kunnen doen.
    Vind ik leuk
    snorrepof +1020
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:25
    "Jullie"? De meesten vinden het een goede oplossing en het voorkomt gewoon heel veel onjuiste beslissingen. De discussie over de interpretatie van de scheidsrechter bij sommige beslissingen zullen we altijd wel houden, maar al met al is het eerlijker.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:26
    Ik bedoel daar uiteraard niet iedereen mee. Ook genoeg die Het wel prima vinden. Ik geef Het maar even zo aan, want in mijn tekst lijkt Het inderdaad alsof ik letterlijk uedereen bedo👍🏻
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:30
    Ik zie een doelpunt afgekeurd worden om een reden van niks.

    Nogal bepalend voor het wedstrijdverloop.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:32
    Was terecht afgekeurd.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:35
    Ik weet dat velen dat vinden. Heb ik hier heel vaak kunnen lezen. Maar als je de goal om deze reden afkeurt dan kunnen we wel ophouden met voetballen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:39
    Ik denk dat wij (17 miljoen trainers/scheidsrechters) alles heel goed weten, dus ik snap heel goed dat het afgekeurd is. Vasthouden is 1maal strafbaar.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3651
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:54
    Eigenlijk was het vreemd dat er geen geel volgde.. shirtje vasthouden zou daar immers mee bestraft moeten worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:55
    Klopt helemaal.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:57
    Zal niet de laatste vreemde beslissing na ingrijpen van de VAR zijn... ik geef het je op een briefje... het wordt een ellenlang verhaal vol onrecht en discutabele beslissingen...
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +1547
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:07
    Discutabel zal het altijd blijven, met of zonder VAR. Als er geen VAR was geweest zou het doelpunt van VVV gewoon geteld hebben. Maar zouden enkele zeurpieten vinden dat Ajax een doelpunt was ontnomen. Nu is het andersom. De VAR is pas van meerwaarde als de regels duidelijk afgebakend zijn. Nu blijft het nog steeds willekeur bij de scheidsrechters. Het systeem werkt prima, de gebruikers daarentegen verprutsen het.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:29
    Daar had niemand over gezeurd omdat niemand überhaupt een overtreding had gezien. Alleen in de vertraging van de vertraagde herhaling is dit uitgelegd als een overtreding... zoiets noemen ze in fatsoenlijk Nederlands ook wel een aanfluiting.
    Vind ik leuk
    PB +97
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:57
    Tuurlijk niet. Shirtje vastpakken is een overtreding. Geen zware, maar een domme en onnodige.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:02
    Blom heeft het niet gezien en voor de VAR zich ertegenaan bemoeide was er zelfs geen Ajacied die zich er werkelijk om bekommerde.
    Vind ik leuk
    mason +1865
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:31
    VAR. Verschrikkelijk achterlijke rotzooi. Direkt afchaffen. Het haalt het charme uit het voetbal. Je kunt als verdediger niks meer flikken achterin of je hebt al een penal aan je broek. Ik ben zwaar tegen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:59
    Ik denk je door de var een nog grotere achterstand krijgt in europa. Want die blijven wel de slimmigheidjes gebruiken die wij zijn afgeleerd door de var in nationale competitie. Als var doorbreekt en overal gebruikt zal gaan worden heb je er weer een voordeel mee. Maar ben bang dat je te ver op achterstand raakt, want je hebt al een flinke achterstand!
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +1547
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:04
    Klopt. Dit is mierenneukerij 1e klas. Het is dus maar hoe die VAR wordt toegepast. In dit geval onjuist. Dan kun je de 16 netzogoed een zone maken waarin geen contact mag zijn.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3651
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:51
    Die toch maar de helft zo lang is als zonder de VAR..
    Vind ik leuk
    Henk3 +540
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:05
    VAR is grote bullshit doordat het de ene keer wel wordt toegepast en de andere keer niet. Gewoon eenduidigheid erin klaar.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5824
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:29
    Je bedoelt dan kunnen we stoppen met overtreding maken aangezien deze opeens, geheel terecht, bestraft worden. Voetbal doe je met je voeten.. het wordt eens tijd dat spelers hun handen thuis houden.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:31
    En nog een Wassen-Neus-reactie !!!
    Vind ik leuk
    Voebtal +5824
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:35
    En nog een inhoudelijk zeer sterke reactie !!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:36
    Moet wel wat aan veranderen naar mijn mening. Nu bepaalt de scheids of hij de VAR wil gebruiken. Je moet het eigenlijk net zo invoeren als bij tennis. Ook moet de VAR niet als iemand gaan zitten die voor alles de scheids naar de camera roept, maar ook zelf als scheidsrechter denkt.
    Vind ik leuk
    Deck010 +5154
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:02
    Misschien nog beter, net als met hockey. Gewoon pas de beelden terug laten kijken op verzoek van de aanvoerders. Als ze gelijk hebben behouden ze het recht, hebben ze het fout dan verliezen ze dat recht. Misschien dit in combinatie met het ophouden met dat eeuwige gezeik tegen de scheids. Er is niemand langs het veld die het beter ziet als de spelers zelf. Laat hun maar lekker beslissen of de VAR moet worden ingezet. Alleen bij smerige overtredingen de VAR alsnog zelf in laten grijpen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:04
    Ja idd!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:50
    Ben het niet vaak met je eens maar in deze wel.
    Het maakt het “spelletje” gewoon eerlijker!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:18
    Een andere manier van verdedigen.... ze noemen dat ook wel de hockey-verdediging.... achterlijke VAR.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:21
    Het is een verschrikkelijke arbitrale ravage geworden
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20995
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:00
    Aldus Fons-:)
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:21
    Haha ja klopt. Vond hem wel grappig
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20995
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:35
    Hij heeft wel gelijk. Klote VAR zorgt alleen maar voor nog meer hoofdpijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:44
    Ik ben er wel gecharmeerd van haha. Als er een goal gemaakt is, kan hij 2 min later opeens afgekeurd zijn. Het is wel eerlijker, maar wel een stuk meer sensatie
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20995
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:58
    Nou eerlijker is het alleen als ze consequenter zijn en niet de ene keer wel en de andere keer weer niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:07
    Laat ik het zo zeggen, ze beoordeelen nou wel meer situaties goed. Je kan lullen wat je wilt, ajax had mischien wel verloren zonder var, en dat zou dus onterecht zijn. Maar er zijn genoeg gevallen wat ze missen ja, maar dat komt vanzelf wel goed. Zolang ze niet overal verbinding hebben zoals in Sittard. Kun je nog niet stellen dat het al vlekkeloos loopt
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20995
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:17
    Bij VVV-Ajax waren er 10 camera's en bij Heracles-Den Haag 6 camera's. De VAR moet de eindverantwoordelijke zijn en niet de scheids.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:20
    De var is een hulpmiddel, anders gewoon de scheids verbannen uit een stadion. En gewoon op een scherm laten zien of er een overtreding gemaakt is. Dan is een scheidsrechter nutteloos natuurlijk
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20995
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:27
    Bedoel alleen in VAR situaties.
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1059
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:25
    Enige is dat de klok stil zou moeten worden gezet tijdens de review. Zuivere speeltijd zou echt een zegen zijn voor het voetbal. Ben je direct van het tijdrekken af.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:22
    Zoals Arman Avsaroglu, imo de beste voetbalcommentator van Nederland, zei: spelers proberen aan alle kanten de scheids dwars te zitten en te bedotten. Is dus intentie en gaat niet om het voetbal. En dat is voor een arbiter, ook met vierde man erbij, niet goed meer te managen. Dát is waar de VAR goed voor is. Niet fysiek spel ligt onder de loep maar het achterbakse gedoe achter de rug van de scheids om.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:28
    Wat die Arman ook allemaal zegt: zo wordt het spelletje al bijna 150 jaar gespeeld. Die VAR is echt overbodig en bovendien aanleiding voor willekeur en nodeloze discussie. Met Hawkeye voor buitenspel en doellijn-technologie had je de belangrijkste zaken aangepakt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:35
    Behalve dat het spelletje inmiddels echt anders wordt gespeeld dan 150 jaar... we worden het niet eens over de VAR. Eind van het seizoen maar eens op terug kijken en dan evalueren.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37916
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:36
    Onzin. In Engeland en Spanje wordt dit gedrag al lang en breed verfoeid en afgefloten. Het maken van overtredingen behoort daar niet tot 'hard spel' maar tot 'vuil spel'.

    Spelers die het fysiek niet aankunnen (het harde) gaan over tot overtredingen (het vuile). Precies waar het misgaat in NL; het harde kunnen we niet aan.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:40
    Gisteren waanzin.... vandaag onzin.... dag Arie.
    Vind ik leuk
    PB +97
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:06
    Maar jij vindt dus dat overtredingen gewoon onbestraft moeten blijven? En jij geniet wel van dat domme getrek en gesjor in de zestien?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:08
    Mijn punt is dat niemand het een overtreding vond tot de VAR zich ertegenaan ging bemoeien. Zoals ik eerder al opmerkte: als je de goal om deze reden afkeurt dan kunnen we wel ophouden met voetballen.
    Vind ik leuk
    PB +97
    woensdag 22 augustus 2018 om 00:12
    Hmmm, het werd voorheen in ieder geval vaak niet of onvoldoende gezien. Het is wennen dat dat nu wel het geval is. Ik erger me in ieder geval al jaren kapot aan al die kleine ‘professionele’ overtredingen. Anyway, ieder z’n voorkeuren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:18
    Ja. Geef ons de schuld maar weer ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:22
    Ja dat verbaasd me ook niks 😁 grapje eey
    Vind ik leuk
    Tim +4585
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:20
    Bij ADO is vooral een MAR nodig, die lopen 90 minuten onbeschoft te schelden tegen de scheidsrechter.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20995
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:04
    Gelukkig is de scheids nergens anders het mikpunt🤔
    Vind ik leuk
    Tim +4585
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:30
    Precies dat scheelt inderdaad een hele hoop, maar ADO valt helaas zwaar uit de toon.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20995
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:42
    Dat vindt jij.
    Vind ik leuk
    Tim +4585
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:09
    Met dt ja? Dat denk ik niet hoor.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20995
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:25
    Je hebt gelijk. Typte het zonder erbij na te denken, maar je hebt gelijk als het onderwerp je/jij achter de persoonsvorm staat is zonder dt.
    Vind ik leuk
    patjeado +252
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:00
    de scheidsrechters verstaan jullie gebral ook niet
    Vind ik leuk
    Tim +4585
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:13
    Kijk aan, dan komt dat Groningse boerenaccent toch nog eens van pas.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:15
    Nee, en Friesch is geen spraekgebreck ?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20995
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:24
    Dat is een heel andere wereld.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 17:25]
    Vind ik leuk
    Tim +4585
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:26
    Waar heb jij het nou ineens weer over? We hebben hier een discussie tussen een Hagenees en een Groninger.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:54
    Jij bent toch Friesch?
    Vind ik leuk
    Tim +4585
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:56
    Tiefstraal even een eind op gek, en jij bent Marokkaan. Man man man.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:59
    Wat doet die Friesche vlag in je avatar?
    Friezen zetten Groningers graag te kakken. Vandaar dat ik het vroeg. Je begon zelf over het Groningse Boerenaccent...
    Ik kan het niet helpen dat je gelijk op je achterste benen gaat staan....
    No offence.
    Vind ik leuk
    Tim +4585
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:02
    Ja ik heb een Gronings accent, ja dat wordt door de meeste mensen als boers ervaren, nee mijn avatar is geen friese vlag, ja/nee mijn achterste benen zijn ook mijn voorste beentjes.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:05
    He sorry man.
    Ik heb een schermpje van een paar inch.
    Je avatar ziet eruit als de pompebleaden.
    Daar kan ik niks aan doen.
    Werkt verwarrend. Excuses.
    Vind ik leuk
    Tim +4585
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:09
    Geeft niet Petertje, ik dacht eerst ook dat jij een broodje komkommersalade was maar jij blijkt gewoon een heerlijk lekker braziliaans wijf te zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:11
    Geregeld.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1873
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:21
    Wat een onzin. Je kunt ook fysiek spelen zonder de regels te overtreden.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +960
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:25
    Je kunt het ook omdraaien: de technisch verzorgd voetbal spelende teams zijn al zo'n 60 jaar de dupe van voetbal zonder VAR.
    Vind ik leuk
    ELD070 +465
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:30
    Spijker op z'n kop!
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1638
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:35
    Onzin ploegen die technisch verzorgd voetbal spelen, Ontlopen hiermee iedere vorm van fysiek duel. Zie city en barca als voorbeeld.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +960
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:31
    Ga er even serieus op in dan.... zo'n talent ben je niet😉
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1638
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:50
    Persoonlijk vind ik dit er een verschil zit tussen contact maken( het is tenslotte een contact sport) en een overtreding. Zo kan je ieder klein duwtje ook bestraffen. Ik durf te wedden dat er dan niemand hier meer voetbal kijkt want dan ligt het spel constant stil. De VAR speelt alles in slow motion af en het ziet er dan super heftig uit. Wat betreft die ploegen waar jij het over hebt, die worden de laatste al meer “geholpen” door de invoering van het naderhand kunnen straffen van spelers en de 4de official die was er 60 jaar terug nog niet. De VAR gaat van het voetbal een zaalvoetbal maken en doet hij dat niet betekent dit dat hij niet voor elke situatie hetzelfde handelt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 21:51]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:31
    Var is een grote vriend van Ajax. Godenzonen van Ajax hebben het niet nodig, maar is altijd welkom.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:32
    Dat is nog eens een eerlijke reactie!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:34
    Dacht ben je ff voor!
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1292
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:40
    Maar aan de andere kant: als Blom een goede scheidsrechter zou zijn had het hem dat 2 loopjes naar het scherm gescheeld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:46
    Oh nu is hij dua slecht hahahaha. Wat een dooddoener zeg.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1292
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:35
    Jij vond dat ie een goede wedstrijd floot?
    Volgens mij heeft ie wat dingetjes over het hoofd gezien waardoor de VAR moest optreden
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1638
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:36
    Je bedoeld natuurlijk 1 bij die penalty van de Huntelaar die andere ben je gewoo gematst
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1292
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:43
    Precies, ietwat overdreven om de goal af te keuren maar oke, er werd aan het shirtje getrokken.
    Verder was de actie op de Jong ook niet helemaal volgens de regels ;)
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +153
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:32
    Geef het een seizoen de tijd, daarna kunnen we altijd nog zeiken. Ik denk dat als het een paar maanden in gebruik is het zeker wel kan helpen in echt belangrijke situaties. Los daarvan ben je nog steeds afhankelijk van wie er naar het schermpje kijkt, want Blom denkt toch echt anders over vasthouden bij een corner dan Nijhuis.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:34
    VAR moet wel in opzet flink aangepast worden, maar is een prima toevoeging.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37916
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:37
    Hard spel is iets anders als hard spel.
    In NL leren sommige teams zichzelf vuil spel aan. Lekker regels overtreden uit t zicht van de scheids.
    In Engeland moet men daar echt niks van hebben. Hard spel; toegestaan. Fysiek je tegenstander de baas te zijn. Een blok zetten, hoger springen, duelleren; dat is allemaal toegestaan. Ook met de VAR. Juist met de VAR.
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1638
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:38
    Helemaal gelijk de VAR moet er zijn voor in situatie als van het weekend bij Van Overeen en die tackle op de Jong. De VAR is totaal overbodig bij situatie als die goal van Venlo waar gewoon een duel uitgevochten word. Die penalty van Huntelaar moet iedere scheids kunnen waarnemen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37916
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:21
    Iemand aan zijn shirt trekken is dus geen duel uitvechten. Dat is simpelweg tegen de regels en vooral dom van de speler zelf.
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1638
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:07
    Even vast houden en trekken is een wereld van verschil. Heb ooit een proeftrainint van edward sturinng gehad dat is het eerste dat die je leerde als verdediger
    Vind ik leuk
    PB +97
    woensdag 22 augustus 2018 om 00:16
    Onze Edward kon er ook niet zo veel van :’)
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +1137
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:38
    We beginnen steeds meer op een vrouwensport te lijken.. doe mij maar een lekker ouderwets potje voetbal en daar mag best hier en daar eens een shirtje lichtelijk worden vastgehouden of een schouderduw worden gegeven. Door dit allemaal vertraagd onder de loop te nemen lijkt het allemaal een stuk erger dan het is. Precies het voorbeeld van afgelopen weekend bij ajax met die afgekeurde goal. Tuurlijk was het wel terecht dat Huntelaar door de VAR nog een penalty kreeg maar dit mag de scheidsrechter (of andere 3 officials) ook wel met zijn blote ogen zien als je het mij vraagt. Scheidsrechters fluiten hierdoor ook veel minder snel omdat ze uiteindelijk toch nog gered kunnen worden door de VAR. Hierdoor staat het spel weer een paar minuten stil en is het maar een rare bedoeling in mijn ogen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 14:40]
    Vind ik leuk
    timo45 +432
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:40
    Toch vind ik dat John hier wel een beetje gelijk in heeft. Ik kan onwijs genieten van diego costa. Hoe hij de strijd aangaat met de verdedigers gaat meestal te ver maar toch geniet ik er wel van. Met de VAR kan dat niet meer
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18335
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:41
    Vroeger waren er ook geen gele en rode kaarten. Heeft men ook aan moeten wennen.
    Terugspelen op de keeper die hem in de handen mocht nemen mag ook niet meer. Was ook wennen voor de verdedigers (en de keeper natuurlijk).
    Dus hier moet men ook maar aan gaan wennen. Zal misschien wat langer duren maar dat leren ze echt wel.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8356
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:52
    Uiteindelijk een goede oplossing.
    Al zal het voor sommige spelers wennen zijn dat alles in beeld word gebracht.
    Vind ik leuk
    El Lobo +1890
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:11
    De VAR is een goed instrument, mits goed ingezet!

    Net als hockey moet elk team 1x dit in kunnen zetten.
    Is het terecht dan houd je deze
    is het onterecht dan ben je de mogelijkheid kwijt
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1059
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:19
    In het hockey heeft de videoscheidsrechter echter het eindoordeel.

    Zoals de VAR nu is ingevoerd kan een scheidsrechter het advies van de VAR gewoon in de wind slaan als hij daar zin in heeft. Hij heeft nog steeds de macht om een club/speler (on)bewust een oor aan te naaien omdat hij niet overruled kan worden.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3651
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:48
    Moet je dan tijdens de wedstrijd eerst de discussie "erg genoeg" uitpraten?
    Vind ik leuk
    Grijs +1242
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:11
    Heeft wel gelijk; alles komt onder een vergrootglas en onder dat vergrootglas lijkt het lichtste tikje in slow motion al een normale overtreding.

    Het zou me niets verbazen dat spelers bij een lichte aanraking nu nóg sneller naar de grond zullen storten. Slow motion dramatiseert de situatie namelijk altijd. Bovendien heb ik het idee dat er bij de VAR meer wordt gekeken of iemand wel of niet aangeraakt is, dan naar de overtreding zelf.

    Ik denk dan ook dat we veel pingels gaan zien onder het motto "had hij maar geen aanleiding moeten geven".
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89669
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:13
    Heel het voetbal naar de klote.

    *kunstgras
    *ABBA
    *VAR

    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:18
    Het is heel simpel zonder VAR waren die scheidsrechters ook niet consequent allemaal eigen interpretatie van de regels.
    En dat doet de VAR ook.
    Vind ik leuk
    remakil +5563
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:30
    Dat de VAR om een andere manier van verdedigen vraagt is absurd! Ik vind het al jaren onbegrijpelijk, dat een licht duwtje op het middenveld een vrije trap is en in de 16 was vrij worstelen toegestaan. Dat lag voornamelijk asn de slapte van de scheidsrechters en daar is nu een einde aan gekomen...
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2030
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:38
    Er zijn een hoop mensen tegen de VAR omdat schwalbes ook bekeken worden zoals jankerdje luuk nogal vaak doet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:39
    Je moet je anders opstellen, je moet je niet aanpassen, niet veranderen maar wel anders.. Wacht ff.. Wat wil je nou zeggen John?
    Vind ik leuk
    mchollie +3429
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:58
    Var slaat door, voetbal is een contact sport. Je zal zien dat sommige aanvallers, lees vooral van de top, hiervan gebruik maken. Het zijn al duikelaars en nu hebben ze een grotere kans om iemand een kaart aan te smeren of een penalty te kringen. Als blinkt dat het swalbes zijn dan ook geel durven geven, zo wordt de var weer eerlijker.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:06
    De Wolf was met VAR nooit een bekende (oud) speler geworden! VAR staat voor eerlijk voetbal, geen ongein met ff vasthouden enz, lang leve VAR.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:23
    Dat is het ook. Het hele voetbal is veranderd. De clubs mogen wel op zoek naar zaalvoetballers gaan.
    Kijk uit, straks ziet de VAR je. Verstop je.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1643
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:27
    VAR creëert zaalvoetbal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:46
    En toch jammer dat ze die overtreding op Luuk on bestraft laten en die judo actie van de ligt ook
    Vind ik leuk
    Hulsink +438
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:35
    Het werd de hoogste tijd, hopelijk zijn we nu van dat duw- en trekwerk af!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'De VAR vraagt een andere manier van verdedigen, lijkt mij lastig als speler'