Lof voor Clasie: Wellicht dat de Premier League toch iets te zwaar voor hem was

    Lof voor Clasie: "Wellicht dat de Premier League toch iets te zwaar voor hem was"

    maandag 27 augustus 2018 om 09:17

    Jordy Clasie, Jens Toornstra en Robin van Persie staan er goed op na de 3-5 overwinning van Feyenoord op sc Heerenveen. Kees Kist maakt het trio een compliment.

    Clasie is volgens de oud-aanvaller en rapporteur van De Telegraaf op de weg terug. "Je ziet dat hij langzaam weer beter wordt", oordeelt Kist in de ochtendkrant. "Op het middenveld wordt hij steeds bepalender. Wellicht dat de Engelse Premier League toch iets te zwaar voor hem was, maar hier in de Eredivisie lijkt hij weer op te staan."

    Kist genoot van Toornstra, die twee keer scoorde. "Dat is echt een speler naar mijn hart. Hij heeft de juiste instelling, toont honderd procent inzet en heeft een enorm loopvermogen. In mijn optiek is hij één van de beste spelers van het elftal. Zijn spel is niet altijd mooi en sierlijk, maar het is wel een echte."

    Net zo enthousiast werd Kist van Van Persie. "In mijn ogen blijft dat een grootheid. Ondanks zijn leeftijd (35, red.) heeft dit Feyenoord hem hard nodig. Hij raakt de bal zelden kwijt, kijkt drie stations vooruit en weet altijd direct waar de bal naartoe moet. Als je dat in je hebt, kun je nog wel wat langer meer."

    Plaats een reactie

    Smithsonian +31724
    maandag 27 augustus 2018 om 09:20
    Ze speelden beiden oke.

    Clasie.komt fysiek tekort voor de premier maar is prima voor de mickey league.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19564
    maandag 27 augustus 2018 om 09:25
    In Belgie kwam hij ook niet aan spelen toe. Is Clasie nou het bewijs dat de Nederlandse competitie nog zwakker is dan de Belgische?
    Vind ik leuk
    Brabolimbo +693
    maandag 27 augustus 2018 om 09:30
    Zou kunnen, al bewees Ajax toch duidelijk beter te zijn dan luik.
    Denk dat deze jongen ook gewoon het vertrouwen heeft gemist in het buitenland. Voor zijn vertrek naar Engeland was hij toch een dragende kracht van Feyenoord en zat hij dicht tegen de basis van het Nederlands elftal aan (met een beter middenveld tov nu).
    Als hij weer wedstrijd ritme heeft gaat Feyenoord hier nog veel plezier aan beleven
    Vind ik leuk
    pinkelman +4160
    maandag 27 augustus 2018 om 14:46
    Luik is ook geen Anderlecht of Brugge
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9421
    maandag 27 augustus 2018 om 09:30
    Neuh, daar kwam-ie in een ingespeeld kampioensteam en heeft-ie ondanks dat toch z'n potjes nog gespeeld. Ze wilden 'm ook behouden in Brugge.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11321
    maandag 27 augustus 2018 om 09:31
    Maar in België kwam hij wel in een goed draaiend team terecht, waar ze geen reden tot wisselen hadden. En andersom is net zo goed geval, kijk naar Vormer en Denswill
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31724
    maandag 27 augustus 2018 om 09:35
    Jep.
    Vind ik leuk
    Vente +52
    maandag 27 augustus 2018 om 10:07
    Tuurlijk niet... vormer kwam toch in nl niet aan de bak door clasie en in België was het andersom heeft alles te maken met vertrouwen van de coach en je plek veroveren in een elftal....
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    maandag 27 augustus 2018 om 10:53
    Ik denk dat het veel meer door zijn style van spelen en de mannen om hem heen komt, dan door de sterkte van de competitie.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14638
    maandag 27 augustus 2018 om 16:01
    Precies, in België ligt de nadruk op fysieke aspecten en dan sneeuwt hij onder. Hier meer op voetballende aspecten en dan is hij van waarde. Niveauverschil is niet perse groot.
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    maandag 27 augustus 2018 om 13:11
    Nee, Clasie is het bewijs dat kleine middenvelders geen loopduels aan moeten willen gaan (heb je Iniesta of Xavi die ooit zien winnen?).
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    maandag 27 augustus 2018 om 09:36
    Hij lijkt zelfs een beetje qua afmetingen op Mickey M.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1755
    maandag 27 augustus 2018 om 14:01
    is logisch, centraal komt Clasie te kort in de PL daarom verdween hij ook enig moment naar de rechterkant later vaak naar de bank. Voor Feyenoord zal hij in lengte van jaren een versterking blijken. Clasie heeft altijd de intentie om naar voren te spelen wat een kwaliteit is.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1575
    maandag 27 augustus 2018 om 09:22
    Kan snel gaan, 1 week kun je er niks meer van, week later, ben je weer op de weg terug, ben benieuwd hoe die er volgend weekend bij staat.
    Vind ik leuk
    maandag 27 augustus 2018 om 09:23
    In de belangstelling van “grotere” clubs waarschijnlijk
    Vind ik leuk
    Hakbal +990
    maandag 27 augustus 2018 om 09:25
    Haha vorige week kon toornstra er nog niks van inderdaad, kist vond hem toen 1 van de mindere bij feyenoord en nu scoort hij en speelt hij goed en is hij de beste. Haha wat een vent die Kist.
    Vind ik leuk
    rinirat +2648
    maandag 27 augustus 2018 om 11:17
    Nog steeds kan hij er niets van,ze kregen de doelpunten cadeau.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1755
    maandag 27 augustus 2018 om 14:03
    hij doet nu net als die supporters uit de tweede voetbalhoofdstad van Nederland...het is een vorm van borderline
    Vind ik leuk
    Hakbal +990
    maandag 27 augustus 2018 om 15:23
    Kunnen ze in eindhoven ook niks aan doen.:) 29 om 33 titels
    Vind ik leuk
    maandag 27 augustus 2018 om 09:35
    Het zou fijn zijn als de echte oordelen pas na een wedstrijd of 10 worden getrokken
    Vind ik leuk
    Te ligt +266
    maandag 27 augustus 2018 om 12:33
    Das beter dan 2 potjes ja voor het gemiddelde maar ook dat zegt niks in een wereld die zo veranderlijk is als de voetballerij ^^ neem die Torres, op basis van z'n goede periode speelde hij telkens voor de beter clubs waar ie er gewoon geen pepernoot van bakte...
    Vind ik leuk
    Hoppakee +67
    maandag 27 augustus 2018 om 13:56
    Heb je het nou over Fernando Torres en doe je alsof die er niets van kan?
    Vind ik leuk
    Te ligt +266
    maandag 27 augustus 2018 om 14:06
    Ik doe niet alsof hij er niks van kan om je vraag te beantwoorden en ja die Torres.. na zijn 2e seizoen in Liverpool heeft hij zijn voorgaande niveau nooit meer bereikt.. niet dat hij er "niks" van kan, maar een niveautje lager..
    Vind ik leuk
    Hoppakee +67
    maandag 27 augustus 2018 om 18:12
    Dus hij heeft bij Atleti gepresteerd, transfer gemaakt naar Liverpool, daar prima gepresteerd, naar Chelsea getransfereerd (waar elke spits het lastig heeft, incl morata), scoort nog in een cl-finale, gaat terug naar atleti en sluit het prima af. Dan heb je verkeerde keuzes gemaakt maar hoef je niet een niveautje lager te voetballen.
    Vind ik leuk
    Te ligt +266
    maandag 27 augustus 2018 om 18:36
    Ik zeg niet dat ie een niveautje lager moet gaan voetballen, dat moet ie zelf weten.. statistieken wijzen erop dat hij beter een niveautje lager had kunnen spelen of vind je dat 20 doelpunten in 5 seizoenen bij Chelsea voor een spits prima is? Het jaar na Chelsea is hij bij Milan ook niet uit de verf gekomen en nu terug bij Atletico ook niet. Wat opzich heel opmerkelijk is want het verleden wijst uit dat hij een top spits was en plots stokte zijn rendement wat nooit meer is terug gekomen. Goed, hij pikt hier en daar een doelpunt mee maar de oorlog win je er niet meer mee....
    Vind ik leuk
    mason +1898
    maandag 27 augustus 2018 om 09:38
    Ik heb de wedstrijd gezien. En ik vond clasie helemaal niet goed. Leed veel balverlies op het middenveld. Het was een foutenvestijn van beide kanten.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9421
    maandag 27 augustus 2018 om 11:43
    Ja, een waar vestijn.
    Vind ik leuk
    mason +1898
    maandag 27 augustus 2018 om 12:50
    Normaal schrijf ik fries dus mijn excuses dat ik een keer in het nederlands iets verkeerd schrijf.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    maandag 27 augustus 2018 om 09:54
    Tegen Heerenveen is iedereen op de weg terug, kunst zeg......degradatie kandidaat.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17763
    maandag 27 augustus 2018 om 11:24
    Basisplaats in Oranje!
    Vind ik leuk
    maandag 27 augustus 2018 om 09:23
    Vooral als je de mooie dingen in je gedachten houd wat van Persie al heeft laten zien in zijn carriere, blijft het toch genieten elke wedstrijd wat hij er nog bij aanplakt
    In welk tenue dat dan ook is maakt voor echt helemaal niks uit
    Vind ik leuk
    heur es +714
    maandag 27 augustus 2018 om 09:24
    Ik neem Kees niet serieus!
    Vind ik leuk
    Hakbal +990
    maandag 27 augustus 2018 om 09:25
    Ik pas als hij in de kist ligt
    Vind ik leuk
    Hammie +1176
    maandag 27 augustus 2018 om 09:56
    Twente nemen we wel serieus toch?

    Vind ik leuk
    Henkie3e +74
    maandag 27 augustus 2018 om 09:29
    Op van Persie, Wijnaldum en van Nistelrooy na, kan ik niet 1 speler bedenken die na de eredivisie het wel waar heeft kunnen maken in de Premier League.
    Dus niet een die via een omweg naar de PL is gegaan, maar een speler die rechtstreeks vanuit de eredivisie naar de PL is gegaan...
    Vind ik leuk
    maandag 27 augustus 2018 om 09:38
    Eh...Jaap Stam , Arnold Muhren , Frans Thijssen , J.Hasselbaink....
    Vind ik leuk
    Henkie3e +74
    maandag 27 augustus 2018 om 09:47
    Jaap Stam klopt, Mühren en Thijssen gingen wel naar Engeland maar was het nog geen PL.. Hasselbaink ging via Boavista naar Leeds destijds dus niet rechtstreeks van Eredivisie naar PL, daar komt bij dat Hasselbaink nooit in de eredivisie heeft gevoetbald.
    [Reactie gewijzigd op maandag 27 augustus 2018 om 09:50]
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1799
    maandag 27 augustus 2018 om 10:03
    Bergkamp deed het ook best aardig in de PL.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1575
    maandag 27 augustus 2018 om 10:13
    Ging via Inter naar de PL
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1799
    maandag 27 augustus 2018 om 10:16
    Ja na 1 mislukt seizoen. Dus zoveel heeft hij niet geleerd bij inter. Ik denk dat als Bergkamp gelijk naar Arsenal was gegaan na Ajax dat hij het ook wel had gered hoor.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1575
    maandag 27 augustus 2018 om 10:20
    Daar gaat het mij niet om, zeg alleen dat hij niet rechtstreeks van de eredivisie naar PL ging, meer niet..
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1763
    maandag 27 augustus 2018 om 10:08
    Eriksen, Vertonghen, Janmaat, Tadic en van Aanholt.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1199
    maandag 27 augustus 2018 om 10:14
    Robben
    Vind ik leuk
    Henkie3e +74
    maandag 27 augustus 2018 om 10:18
    Ook vergeten.... Maar zo langzamerhand komen we nog wel aan 10 NL voetballers die met succes zijn doorgebroken
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9421
    maandag 27 augustus 2018 om 10:36
    Ene Ruud.... wat was z'n achternaam ook alweer? Heeft bij PSV gespeeld en stond in de spits. Ging toen naar ManU.
    Vind ik leuk
    Henkie3e +74
    maandag 27 augustus 2018 om 10:43
    van Nistelrooy, staat erbij :)
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9421
    maandag 27 augustus 2018 om 10:55
    :-)

    In dat geval: Melchiot, Kuyt, Westerveld, Pieters, Propper, Overmars, Boateng, Zenden, Ooijer, Ed de Goeij, Paultje Bosvelt.

    Kom op, beetje creatief zijn ;-)

    Oh ja, en volgens de meeste Ajacieden hier is Blind ook onomstreden geweest bij ManU ;-)
    [Reactie gewijzigd op maandag 27 augustus 2018 om 10:57]
    Vind ik leuk
    Henkie3e +74
    maandag 27 augustus 2018 om 10:16
    Eriksen, Vertonghen en Tadic zijn geen Nederlanders... Janmaat en van Aanholt spelen niet in de top, maar in de kelder van de PL..
    Daar kon zelfs Leroy Fer nog meekomen, ik bedoel de top... En tevens Nederlanders... Bergkamp kon ook zeer zeker mee komen met het niveau in de PL.. Dat ik die vergeten heb is gewoon stom van me :)
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1763
    maandag 27 augustus 2018 om 11:11
    Je praat in je hele verhaal nergens over nederlanders specifiek? Want wat is het verschil tussen een Nederlander uit de Eredivisie of bijvoorbeeld een Deen? Verder hoor ik je ook nergens over de top van de BPL je verhaal raakt kant nog wal. Er zijn inmiddels genoeg namen genoemd on je tegendeel te bewijzen
    Vind ik leuk
    Sazzz +11321
    maandag 27 augustus 2018 om 10:20
    Van Dijk
    Vind ik leuk
    Henkie3e +74
    maandag 27 augustus 2018 om 10:26
    Ging via Celtic, niet rechtstreeks
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    maandag 27 augustus 2018 om 11:43
    Blijven "bedenken........" !
    Vind ik leuk
    Korm +36569
    maandag 27 augustus 2018 om 09:34
    ik weet niet of ik die Clasie wel zo goed vind... vind het allemaal nog magertjes wat hij laat zien. geef hem nog ff wentijd..
    Vind ik leuk
    Butsbal +15270
    maandag 27 augustus 2018 om 09:38
    Ietsje maar
    Vind ik leuk
    merlijn +22
    maandag 27 augustus 2018 om 09:42
    Toornstra zet zich altijd voor 100% in. Clasie weet ik nog niet zo goed te plaatsen. h Ze presteren nog niet altijd constant. Of dat te maken heeft met kwaliteit of instelling of anders weet ik niet. maar dat Kist ook wisselvallig is moge duidelijk zijn
    Vind ik leuk
    Deck010 +7746
    maandag 27 augustus 2018 om 10:39
    Denk dat er met de mentaliteit van Clasie niets mis is.
    Het is nog te vroeg om hem te beoordelen. Hij heeft echt te weinig gespeeld de afgelopen tijd, dus eerst maar eens afwachten tot hij weer voldoende wedstrijden in de benen heeft.
    Tot nu toe zie je hem wekelijks iets beter worden dus er is vooruitgang.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1996
    maandag 27 augustus 2018 om 09:50
    Niet echt een compliment, Toornstra een van de beste spelers van Feyenoord.
    Althans voor hem leuk maar verder..
    Vind ik leuk
    Ossenaar +30
    maandag 27 augustus 2018 om 10:42
    Is dit een grapje? Niet alleen Clasie, maar het volledige team heeft zich geblameerd tegen Trencin (2x) en de Graafschap. Vervolgens laat Excelsior, Feyenoord winnen omdat anders de geldkraan en toestroom van talenten dicht gaat. En nu komen ze gisteren goed weg tegen Heerenveen en dan gaan we deze spelers meteen loven.
    Vind ik leuk
    Sytz +3228
    maandag 27 augustus 2018 om 10:47
    Exca laat Feyenoord winnen? Ze zijn al lang geen satellietclub meer en krijgen ook geen talenten meer. Goed weg tegen Hveen misschien, maar Clasie speelde ook goed. Tot zijn wissel was het ook prima. Nauwelijks foutjes gemaakt. Toornstra ook prima. RVP behoeft überhaupt geen uitleg.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9421
    maandag 27 augustus 2018 om 11:44
    Hahaha, "geldkraan" en "toestroom". Dan heb je echt onder een steen geleefd de afgelopen jaren.

    Welkom in 2018!
    Vind ik leuk
    rinirat +2648
    maandag 27 augustus 2018 om 11:14
    Het was een bizar slechte wedstrijd,Heerenveen nooit zo slecht gespeeld.
    En wat gaan we roepen,Clasie was goed.
    Jongens schei toch uit en wacht tot dat ze serieuze tegenstand krijgen.
    De doelpunten werden bijna weggegeven.
    Zeer matige wedstrijd.
    Begin aub niet over Toornstra..hoort niet in de basis.
    Heeft Kist een blowtje gerookt?
    Vind ik leuk
    soksa +1544
    maandag 27 augustus 2018 om 11:51
    Toornstra speelt 1 wedstriid goed en meteen wordt er weer gestrooid met superlatieven? Hij loopt er al heel lang met lood in zn schoenen bij.
    Vind ik leuk
    maandag 27 augustus 2018 om 12:51
    Feyenoord had genoeg kansen om ook van de Graafschap te winnen, maar als Boetius en Vilhena voor open doel missen, houdt het op!
    Vind ik leuk
    maandag 27 augustus 2018 om 14:51
    Clasie heeft een te zwak lichaam voor topsport. Jammer voor hem.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws