Boodschap uit België voor Koeman: 'Mijn voorkeur gaat nu uit naar Nederland'

Boodschap uit België voor Koeman: 'Mijn voorkeur gaat nu uit naar Nederland'

Gepubliceerd: maandag 3 september 2018 om 06:55ma 03-09-2018 om 06:55

De kans bestaat dat Arnaut Danjuma binnenkort de knoop moet doorhakken: wordt hij international van Nederland of Nigeria? Op dit moment heeft de sensatie van Club Brugge een lichte voorkeur voor Oranje.

Danjuma, die in zijn NEC-tijd door het leven ging als Groeneveld, heeft een dubbele nationaliteit. Door zijn uitstekende prestaties sinds zijn overstap naar de Belgische kampioen Club Brugge, is het niet uitgesloten dat bondscoach Ronald Koeman hem binnenkort polst voor Oranje. Danjuma (21) is nu nog international van Jong Oranje, maar houdt de optie Nigeria, het land waar zijn moeder vandaan komt, open.

"Ik wil zo snel als mogelijk bij een van beide landen in het eerste team zitten", laat Danjuma weten aan De Telegraaf. "Met de keuze tussen beide landen houd ik me nu nog niet bezig. Ik zit nu bij Jong Oranje en daar wil ik laten zien wat ik waard ben voor het Nederlands elftal. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar Nederland, maar wie weet wat de toekomst brengt."

De teller van Danjuma in België staat inmiddels op zes wedstrijden in de Jupiler Pro League. Daarin was hij drie keer trefzeker, waaronder afgelopen vrijdag tegen Zulte Waregem (2-5 zege).

Poll

Moet Groeneveld zo snel mogelijk opgeroepen worden?

(2098 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 3 september 2018 om 06:57
Weet nou niet of dit een aanwinst is voor het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
phritzzz +4261
maandag 3 september 2018 om 07:01
In zijn ENEESEE tijd is hij me niet opgevallen
Vind ik leuk
Emmenaar +807
maandag 3 september 2018 om 08:22
Dan vraag ik me af of je vorig seizoen überhaupt naar NEC hebt gekeken. Deze jongen was namelijk met afstand hun beste speler.
[Reactie gewijzigd op maandag 3 september 2018 om 08:22]
Vind ik leuk
Bertjes +1557
maandag 3 september 2018 om 09:00
Inderdaad. Hij is daarnaast tot dusverre ook de sensatie bij Brugge en begint beter dan bijvoorbeeld Limbombe die ook van ons kwam en Belgisch international is.

Maar blijkbaar is het inderdaad alleen goed als je via Ajax komt. Cillessen komt ook van NEC af en is via Ajax gegaan en daar heb je nooit iemand over gehoord. Nu is gaat er een via Brugge en kan hij er niks van. Bijzonder..

Ik heb hem 2 seizoenen bij ons aan het werk gezien en ik verwacht dat hij met zijn topsportmentaliteit zeker nog stappen gaat maken. Hij steekt als een van de weinige spelers enorm veel tijd in zichzelf buiten trainingen om om zich te verbeteren. Vandaar dat hij ook zo snel aansluit bij het niveau van Brugge. Dat is toch wel een behoorlijke stap vanaf de KKD..

Vind ik leuk
Barry Engels +32313
maandag 3 september 2018 om 11:53
Hij heeft inderdaad veel potentie.

Dus.... selecteren en laten invallen en kijken hoe het verder gaat!
Vind ik leuk
maandag 3 september 2018 om 12:03
Inderdaad, de beste van een heel matig NEC, wat zegt dat?
Vind ik leuk
Het Brein +4777
maandag 3 september 2018 om 07:48
Zou hem toch maar strikken..
Vind ik leuk
Korm +39909
maandag 3 september 2018 om 08:32
slechter dan de spitsen die we nu hebben zal hij niet zijn toch?
Vind ik leuk
Koeien +3768
maandag 3 september 2018 om 09:19
Hebben we een spits dan? Ik zie voorin alleen maar indraaiende buitenspelers, een oudgediende Babel die roteert tot ie zelf niet meer weet wat z'n positie moet zijn en...

oja Luuk.
Vind ik leuk
Korm +39909
maandag 3 september 2018 om 09:26
precies, dat!
Vind ik leuk
maandag 3 september 2018 om 12:58
Hij is 21 jaar, ik sluit zeker niet uit dat het een leuk spelertje wordt voor de subtop. Kan helemaal geen kwaad om hem op te roepen.
Vind ik leuk
Voebtal +7450
maandag 3 september 2018 om 06:58
Mooi hoor. Nog nooit van gehoord.
Vind ik leuk
Robby G +1434
maandag 3 september 2018 om 07:02
Arrogant in de trend van..als je me nu niet oproept kies ik voor Nigeria...byeee
Vind ik leuk
kevinleo +3076
maandag 3 september 2018 om 07:06
Dat word idd een trend
Vind ik leuk
maandag 3 september 2018 om 07:20
Blijkbaar moet er eerst geselecteerd worden op paspoort ipv op kwaliteit. Dubbel paspoort geeft ineens macht.
Vind ik leuk
kevinleo +3076
maandag 3 september 2018 om 10:38
Waar ik mij zo dood aan irriteer is dat die jongens na 2 wedstrijden in het eerste team van een matige club al roepen dat ze verbaasd zijn dat koning Willem niet samen met Koeman is langs geweest om hem te ridderen en basis speler te maken in het mooie Oranje. En op het moment dat ze een dubbelpaspoort hebben gebruiken ze dit soort woorden om voor hun geboorteland uit te komen. Vaak speelden ze hun hele leven voor jong oranje en ineens spelen ze voor Marokko oid. Dat land heeft nooit interesse getoont tot dat moment en ze kiezen er gelijk voor, dat is alsof je een crush hebt die je niet ziet staan tot het moment dat je voldoende geld hebt en ineens interessant genoeg bent.
[Reactie gewijzigd op maandag 3 september 2018 om 10:39]
Vind ik leuk
Cheat Codes +7667
maandag 3 september 2018 om 07:10
Gemiste kans voor PSV.
Vind ik leuk
Dezeun +6300
maandag 3 september 2018 om 07:53
Nee hoor te licht bevonden
Vind ik leuk
robertus +2437
maandag 3 september 2018 om 08:31
PSV wilde hem terug halen van NEC. Maar hij koos voor Brugge.
Vind ik leuk
Korm +39909
maandag 3 september 2018 om 08:34
Omdat?
Vind ik leuk
NvC +8524
maandag 3 september 2018 om 07:11
Halen! Prima back-up van Memphis, Promes, Kluivert, Bergwijn.
Vind ik leuk
Smithsonian +43365
maandag 3 september 2018 om 07:15
Deze kun je ook wel missen.
Vind ik leuk
Hesses +1220
maandag 3 september 2018 om 07:22
Blijkbaar zijn we als NL elftal zo ver afgezakt dat dit soort spelers in beeld komt i i g een x selecteren zodat mochten we als NL elftal npg verder afzaklen hij 1 van de toppers kan zijn.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29726
maandag 3 september 2018 om 07:29
Nigeria, sla je slag!
Vind ik leuk
Floaz +902
maandag 3 september 2018 om 07:37
Meteen happen anders kiest ie voor Marokko haha
[Reactie gewijzigd op maandag 3 september 2018 om 07:37]
Vind ik leuk
Kuip +9986
maandag 3 september 2018 om 08:05
Het vervelende is met dit soort jongens dat het meteen zo’n druk legt. Er is geen enkel geduld.
Op dit moment is Groeneveld op de goede weg maar nog niet rijp voor het grote Oranje.
Zo ‘n land als Nigeria zal niet denken geef hem nog wat tijd. Die zullen hem als de kans er is meteen pakken.
Door deze opmerkingen maakt Groeneveld het zichzelf en anderen lastig. Koeman moet zich niet onder druk laten zetten. Hij kan het gesprek met hem aangaan en hem tot geduld manen. Als hij over twee jaar nog niet goed genoeg voor Oranje is moet ie maar voor Nigeria gaan spelen.
Maar die jongens willen te snel.
Vind ik leuk
2cents +61654
maandag 3 september 2018 om 08:52
Het is inderdaad belachelijk dat hij Koeman nu onder druk zet.

Hij zou zoiets moeten hebben van trots om voor Oranje te spelen. Of voor Nigeria. Maakt mij niet uit.

En daar moet hij dan vol voor gaan.

Je laten verleiden door de eerste die langskomt met een uitnodiging voor het A elftal duidt op opportunisme en willekeur.

Dan heb ik liever dat dit soort gasten voor het andere land spelen dan Nederland. Hebben toch geen speciaal gevoel bij Oranje.
Vind ik leuk
Paul1982 +12071
maandag 3 september 2018 om 08:19
Selecteren!!!
Vind ik leuk
Korm +39909
maandag 3 september 2018 om 08:31
die gaat niet naar oranje
Vind ik leuk
robertus +2437
maandag 3 september 2018 om 08:33
Gewoon oproepen, 4 minuten mee laten doen en je bent voor de rest van zijn leven verzekerd van zijn diensten. Mocht het wat worden, mooi, en zo niet, jammer dan.
Vind ik leuk
pietprecies +11765
maandag 3 september 2018 om 08:36
Lekkere poll ook
Vind ik leuk
Vinnie J +1974
maandag 3 september 2018 om 08:44
Op basis van 3 doelpunten in 6 wedstrijden. Het geeft je te denken😂
Vind ik leuk
maandag 3 september 2018 om 09:14
Laat hem eerst een een heel seizoen pieken dan praten we weer. Duurt het je te lang? Veel plezier bij de Africa cup!
Vind ik leuk
Chielus +130
maandag 3 september 2018 om 09:23
Hem had ik deze keer op zijn minst ook al in de voorselectie gezet, om alvast goed aan te geven dat hij in beeld is. Dat zal hem extra motiveren om voor Oranje te kiezen, want kan net als Bergwijn een toevoeging zijn voor Oranje, zie zijn wedstrijden in jong.
Vind ik leuk
Karakter1 +1319
maandag 3 september 2018 om 09:39
Als hij geselecteerd wordt, dan wel graag spelen met Groeneveld achterop. Maar als ik het artikel zo lees wil hij snel snel bij een team erbij zitten. Hij gaat dus voor Nigeria voetballen in dat geval.
Vind ik leuk
Donnygo +4960
maandag 3 september 2018 om 10:21
Oproepen, is een speler die vooral in de komende jaren nog een mooie rol kan vervullen op de flanken samen met spelers die hopelijk ook een goede ontwikkeling door gaan maken, Malen, Bergwijn en Kluivert.
Vind ik leuk
maandag 3 september 2018 om 10:23
Zo snel mogelijk laten debuteren, dan hoeft ie niet meer te kiezen.
Vind ik leuk
kees ee +924
maandag 3 september 2018 om 10:23
. . heeft deze jongen amsterdamse connectie's ?? . . want anders heeft zo'n voorkeur bij de knvb (amsterdams-oranje) weinig zin !?
Vind ik leuk
Nielsk +2374
maandag 3 september 2018 om 10:25
Nodig je hem een keer uit voor een oefenwedstrijd, laat je hem spelen en kijk je of het klikt
Vind ik leuk
maandag 3 september 2018 om 10:52
jammer dat PSV hem niet terug heeft kunnen halen, was echt een aanwinst geweest denk ik.
Vind ik leuk
soksa +1763
maandag 3 september 2018 om 16:13
Ik zou hem als Koeman zijnde zeker volgen. Kan dus qua niveau wedijveren met Bergwijn en Berghuis aangezien hij het net als hen goed doet in een ongeveer even sterke competitie. Ookal zijn die laatste 2 nu natuurlijk niet opgeroepen, kan hij zich misschien toch ontwikkelen tot een hele goede speler.
Vind ik leuk
pinkelman +4367
maandag 3 september 2018 om 17:58
Tjee, Groeneveld en nu dus Danjuma.
Was de oerhollandse naam Groeneveld niet goed meer of zo?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws