'Ronaldo absolute topverdiener in Serie A; De Vrij en Kluivert vormen Oranje-top'

'Ronaldo absolute topverdiener in Serie A; De Vrij en Kluivert vormen Oranje-top'

Gepubliceerd: dinsdag 4 september 2018 om 17:55di 04-09-2018 om 17:55

Cristiano Ronaldo is de absolute grootverdiener in de Serie A. De Portugese ster staat na zijn overstap van Real Madrid naar Juventus op eenzame hoogte in Italië, blijkt uit gegevens van La Gazzetto dello Sport.

Ronaldo heeft een honorarium van liefst 31 miljoen euro netto per jaar in Turijn. Gonzalo Higuaín, die plaats moest maken bij Juventus en naar AC Milan vertrok, strijkt 9,5 miljoen op. Paulo Dybala is de nummer drie met zeven miljoen. De Oude Dame is verreweg het meest kwijt aan salarissen. Liefst achttien spelers in de selectie van coach Massimiliano Allegri verdienen meer dan twee miljoen netto per jaar.

Nederlanders ontbreken in de top van het klassement. Stefan de Vrij valt net buiten de top-twintig met een nettosalaris van 3,8 miljoen euro bij zijn nieuwe club Internazionale. Het AS Roma-duo Justin Kluivert (1,8) en Rick Karsdorp (1,5) komt ook boven het miljoen uit. De acht andere Nederlanders zitten daar allemaal onder. Marten de Roon komt met zeven ton bij Atalanta het dichtst in de buurt.

Top-tien grootverdieners Serie A

€31m Cristiano Ronaldo, Juventus

€9.5m Gonzalo Higuain, AC Milan

€7m Paulo Dybala, Juventus

€6.5 Miralem Pjanic, Juventus

€6m Douglas Costa, Juventus

€6m Gianluigi Donnarumma, AC Milan

€5.5m Leonardo Bonucci, Juventus

€5m Emre Can, Juventus

€4.6m Lorenzo Insigne, Napoli

€4.5m Radja Nainggolan, Inter

€4.5m Mauro Icardi, Inter

€4.5m Edin Dzeko, Roma

Plaats een reactie

FC Treurwilg +7655
dinsdag 4 september 2018 om 18:07
Las elders dat Nuijtink maar 100k zou verdienen in Italië. Zou de rest zwart zijn?
Vind ik leuk
mcmodd +27188
dinsdag 4 september 2018 om 19:29
En daar is helemaal niks mis mee. Wat die anderen verdienen is goed mis.
Vind ik leuk
dinsdag 4 september 2018 om 18:10
Geldddddddddd!!!!!!
Vind ik leuk
klaasvaak +201
dinsdag 4 september 2018 om 18:10
6x speler van Juventus in top 8 met ook nog enorme verschillen.
Daar zullen ook veel scheve gezichten rondlopen. Zoals hier in Nederland over Ajax gezegd wordt....
Vind ik leuk
dinsdag 4 september 2018 om 18:57
Indd voor scheve gezichten moet je in Amsterdam wezen.
Vind ik leuk
COYG +8144
dinsdag 4 september 2018 om 18:18
Waarom Kluivert noemen als 'Oranje top' terwijl hij ver achterloopt op De Vrij qua salaris en dicht bij Karsdorp zit. Zeg dam gewoon ''De Vrij vormt Oranje top''.
Vind ik leuk
2cents +61654
dinsdag 4 september 2018 om 18:25
Kluivert behoort blijkbaar tot de click-top.

De Vrij niet.
Vind ik leuk
Barry Engels +32313
dinsdag 4 september 2018 om 18:28
De veelgeprezen redactie van deze site blinkt weer eens uit daar waar het gaat om gebrek aan niveau.

Het lukt ze steeds weer om dat minstens 24x per dag voor elkaar te krijgen. Hulde !!!
Vind ik leuk
2cents +61654
dinsdag 4 september 2018 om 18:30
Het gaat om cashen hè, niet om inhoud.

Pas als die inhoud mensen wegjaagt zou het veranderen.
Vind ik leuk
mcmodd +27188
dinsdag 4 september 2018 om 19:31
Vanaf morgen wordt dat simpelweg 25 uur per dag, het moet niet gekker worden.
Vind ik leuk
Barry Engels +32313
dinsdag 4 september 2018 om 19:32
Hebben ze een nieuwe stagiaire gevonden dan?

Het mag namelijk niet te veel kosten he!
Vind ik leuk
Barry Engels +32313
dinsdag 4 september 2018 om 18:27
Om nog maar te zwijgen over de beweringen van sommigen hier dat De Vrij geen topverdediger zou zijn.... prutsers vangen geen 3,8 miljoen!
Vind ik leuk
COYG +8144
dinsdag 4 september 2018 om 19:22
Tja die kijken door een gekleurd brilletje of hebben er één nodig. De Vrij is samen met Van Dijk de beste CV die we sinds jaren hebben.
Vind ik leuk
Barry Engels +32313
dinsdag 4 september 2018 om 19:24
En De Ligt klopt ook nog eens BEHOORLIJK HARD op de deur.

De toekomst van Oranje ziet er steeds zonniger uit!
Vind ik leuk
mcmodd +27188
dinsdag 4 september 2018 om 19:32
De Ligt? Minimaal 32 miljoen per jaar geven. Die wordt vanzelf goed genoeg.
Vind ik leuk
Barry Engels +32313
dinsdag 4 september 2018 om 19:34
Veel te weinig man!
Vind ik leuk
COYG +8144
dinsdag 4 september 2018 om 19:40
Ja weetje, ik beoordeel De Ligt pas als hij in de Champions League speelt. Dan pas kan je kijken hoe hij is t.o.v. het niveau van de twee anderen.
Vind ik leuk
Barry Engels +32313
dinsdag 4 september 2018 om 19:41
Snap ik, maar het is ontegenzeggelijk een enorm talent.
Vind ik leuk
COYG +8144
dinsdag 4 september 2018 om 19:43
Dat staat buiten kijf natuurlijk.
Vind ik leuk
dinsdag 4 september 2018 om 18:24
En dat dan nog sommige spelers de belasting willen ontduiken,messi,Ronaldo meer,meer
Vind ik leuk
mcmodd +27188
dinsdag 4 september 2018 om 19:33
Dat is een vergissing, dat zie je verkeerd. Dat is een spelletje tussen die spelers. Kijken wie het langst onontdekt blijft.
Vind ik leuk
dinsdag 4 september 2018 om 20:00
Niet lang dus
Vind ik leuk
Floaz +902
dinsdag 4 september 2018 om 18:24
Voor 1.8 zit ik zelfs voor op de tribune als het moet
Vind ik leuk
Lesseh +144
dinsdag 4 september 2018 om 18:33
Is maar liefst 596,153. Euro per week
Niet slecht toch? Waanzin natuurlijk.
Maar ja verschil moet er zijn. Ronaldo kan niet rustig over straat lopen, overal loeren de fotograven. Hij heeft heeft veel geld maar geen privé leven meer. Alhoewel het geld veel vergoed.
Vind ik leuk
repeP +2198
dinsdag 4 september 2018 om 19:10
Wat denk je dan van de Vrij? Liefst €3,8 miljoen netto, oftewel €316.000,- per maand. Dat is dus ruim €10.000,- per dag!

Mijn hemel man, wat zijn dat voor bedragen?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 september 2018 om 19:10]
Vind ik leuk
Lesseh +144