'Salaris dat hij krijgt is nog geen drie keer van wat hij bij PSV kreeg'

'Salaris dat hij krijgt is nog geen drie keer van wat hij bij PSV kreeg'

Gepubliceerd: dinsdag 11 september 2018 om 23:34di 11-09-2018 om 23:34

Phillip Cocu krijgt van Fenerbahçe géén ontslagvergoeding van 7,5 miljoen euro als hij ontslagen wordt. Dat bericht gaat rond in Turkse media, maar voorzitter Ali Koc ontkent stellig. Wel wil hij uit de doeken doen wat Cocu wél krijgt als hij de zak krijgt.

"Ik wil het salaris van Comolli (technisch directeur Fenerbahçe, red.) en Cocu graag bekendmaken, maar dat mag ik niet vanwege privacyredenen", zegt Koc, geciteerd door diverse Turkse media. "Het bericht dat hij een ontslagvergoeding van 7,5 miljoen euro krijgt is niet waar. Ik kan niet zeggen hoeveel hij precies krijgt."

"Wat ik wel kan zeggen is dat zijn ontslagvergoeding twaalf maanden salaris is. Het salaris dat hij ontvangt is nog geen drie keer van wat hij bij PSV kreeg. We zijn wat terughoudender met het geven van informatie, dus we geven wat beknopte antwoorden."

Cocu is bij Fenerbahçe bijzonder slecht begonnen aan de Turkse competitie. Na vier wedstrijden heeft de Turkse topclub al drie keer verloren. Er wordt al volop gespeculeerd over het ontslag van Cocu.

Plaats een reactie

Midden-Noord +93374
dinsdag 11 september 2018 om 23:36
Hoop het niet maar die kans is aanwezig. Was een aparte keus.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 11 september 2018 om 23:36]
Vind ik leuk
Counterattack +11281
woensdag 12 september 2018 om 00:40
Beroerd begin voor Cocu, kan zomaar een sportieve deceptie voor hem worden. Frank de Boer scenario gun je Frank en Phillip niet.
Vind ik leuk
Lucatonio +2022
woensdag 12 september 2018 om 06:09
Ga dan ook gewoon naar een fantsoenlijke buitenlandse club. Frank idem. Voordat je naar al die clubs gaat waar wanbeleid de normaalste zaak van de wereld is.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10862
woensdag 12 september 2018 om 06:24
Hij had ook haast om weg te gaan bij psv dat snap ik niet na zoveel mooie jaren in dienst. Met ups en downs in het begin maar goed.
Zo ziet je maar (haast en spoed is zelden goed)
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 september 2018 om 10:05]
Vind ik leuk
CalimerO94 +718
dinsdag 11 september 2018 om 23:36
Alsnog een goede 2,5 á 3 miljoen dus. Snel verdiend.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19119
dinsdag 11 september 2018 om 23:39
Kan hij nog snel naar Utrecht toe?
Vind ik leuk
broedkip +1852
dinsdag 11 september 2018 om 23:39
In Turkije is het crimi gehalte zo hoog daar kijken ze niet op een eurootje meer of minder. Maar in oktober komt er wel weer wat vrij in Nederland of Belgie want hoger is te hoog gegrepen.
Vind ik leuk
dinsdag 11 september 2018 om 23:48
wat weet jij over Turkse voetbal? Ali Koc is een hele goede voetbal en.businness man! Hij is multimiljonair,hij sponserd ook Barca (BEKO) ,op 3 juli 2011 hebben ze.geprobeerd Fenerbahce laten vallen met zo genaamde corruptie! na al die ellendige jaren probeert hij bij Fenerbahce een witte bladzijde te creeeren,Fenerbahce is op alle fronten vrij verklaard dus hou aub op Turkse voetbal te kleineren,kijk maar naar de laatste jaren betreft CL,Turkse kampioen mag rechtstreeks mee doen terwijl mijn PSV voorronde moet spelen!
Vind ik leuk
broedkip +1852
woensdag 12 september 2018 om 00:15
Ik kan hier wel over oordelen omdat ik trainers gesproken heb en heel goed ken, die in Turkije gewerkt hebben. Het gaat er daar vreemd aan toe. Wat jij zegt weet ik niet maar ik praat over Turkse clubs in het algemeen. Dit is dus geen kleineren en ben daar ook helemaal niet naar op zoek. Maar neem van mij aan dat ik de waarheid spreek. Dit is niet dit jaar gebeurd maar wel wat jaren geleden.
Vind ik leuk
woensdag 12 september 2018 om 07:43
Wat jaren geleden....
Ibrahim Ural probeert juist duidelijk te maken wat er nú bij Fener speelt. En dan kom jij met een tegenargument uit het verleden.

En wie waren die trainers die jij hebt gesproken? Ontslagen trainers die de nodige wrok koesterden?
Vind ik leuk
broedkip +1852
woensdag 12 september 2018 om 10:23
Weet niet hoe dom jij bent maar wel eens van Privacy gehoord? Ik schrijf toch dat ik niet weet hoe het er nu aan toe gaat en dat dit van jaren terug is?
Vind ik leuk
PoepWagen +1980
woensdag 12 september 2018 om 07:16
Wat ik wel opvallend vind is dat mensen zich direct aangevallen voelen. Het zou mij werkelijk niks interesseren wanneer iemand op een anoniem forum zich negatief uit zou laten over een Nederlandse club of het voetbal in zijn geheel. Wereldhonger, haat, oorlog, etc dan weer wel. Het is maar waar je je druk om maakt.
Vind ik leuk
Joee +312
dinsdag 11 september 2018 om 23:40
Alsnog prima!
Vind ik leuk
dinsdag 11 september 2018 om 23:42
Het is live op Fenerbahce TV,de voorzitter Ali Koc geeft live interview op club tv,hij zei ook dat Cocu als er tegenvallende resultaten zijn in ieder geval tot de winterstop.blijft maar gelooft er.heilig in dat Fenerbahce goede resultaten zal boeken.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6844
dinsdag 11 september 2018 om 23:43
Had hij Frenkie de Jong maar. Dan waren al z'n zorgen voorbij.
Vind ik leuk
dinsdag 11 september 2018 om 23:47
Die had ie mee kunnen nemen. Maarja hij koos voor Ajax.;-)
Vind ik leuk
dinsdag 11 september 2018 om 23:46
Lekker verdiend, voor een paar maandjes werken. Hoop wel voor hem dat het euro's zijn en geen lira's.
Vind ik leuk
Butsbal +14876
woensdag 12 september 2018 om 01:01
Is toch ook gewoon een verkeerde keuze van Cocu geweest. Wie snapte deze move nou ?
Vind ik leuk
derksen +8940
woensdag 12 september 2018 om 01:13
We blijven even in de waan vd week
Kijken of iedereen hem snapt wat ik nu gaat zeggen

Die keeper van Achilles is gewoon een kut keeper godverdomme wat is dat een kut keeper

O nee sorry hij is echt gewoon een goede keeper

Bijlow was begin van seizoen een kut keeper godverdomme wat is dat een kut keeper

O nee mag niet gezegd worden dat het een kut keeper is
Ok 11-09-2018 mag wel gezegd worden dat het gewoon een kut keeper is

Cocu wat een kut trainer is dat nou toch godverdomme wat een kut trainer

Maak PSV kampioen laat geen speler beter spelen volgens peirero is het gewoon een kut trainer

Conclusie van dit alles ?

Was het godverdomme maar kut hadden we tenminste nog wat !
Vind ik leuk
Counterattack +11281
woensdag 12 september 2018 om 02:20
@ Derksen: lullo :-)
Vind ik leuk
Maan88 +5809
woensdag 12 september 2018 om 05:58
Aparte keuze om naar Turkije te gaan als trainer. Zeker als je kijkt hoeveel trainers daar afgelopen jaren ontslagen zijn! Hij zal er zijn redenen wel voor hebben. Dat het een stroeve start zou worden wist iedereen. Had ie trouwens ook bij PSV. Hoop dat ie de kans krijgt on zich te revancheren. Wanneer je jezelf staande houd als trainer in Turkije op de leeftijd van Cocu met hetgeen hij zelf in het verleden gepresteerd heeft als speler en nu in die paar jaar al gewonnen heeft als trainer zou hij wel is een mooie stap kunnen gaan maken!! Maar eerst Fenerbahçe maar ie op de rit krijgen nu.
Vind ik leuk
Smithsonian +37767
woensdag 12 september 2018 om 06:28
Met kerst weer lekker thuis.
Vind ik leuk
NickA +65
woensdag 12 september 2018 om 07:24
Waan van de dag in dat soort landen leidt zo naar de uitgang. Zie reactie van de voorzitter
Vind ik leuk
Blindsy +15822
woensdag 12 september 2018 om 07:26
Nou ja, 2,5 jaarsalaris op PSV-niveau voor een paar maandjes werk, best okay.
Vind ik leuk
woensdag 12 september 2018 om 08:21
Bij psv starten hij ook slecht,als fenerbahçe slim is laten ze hem zijn gang gaan en een beetje meer geduld,dan komt het helemaal goed.
Net of een andere trainer de ommekeer gaat geven.
Ploeg heeft overwinningen nodig om vertrouwen te krijgen,en die komen echt wel.
Vind ik leuk
De Goffert +694
woensdag 12 september 2018 om 08:41
Cocu heeft geen uitstraling! Hij staat vaak ook als een doffe deur zijn intervieuws te doen en zal ook daaraan moeten werken. Frank de Boer heeft gewoon een te hoge dunk van zichzelf. Heeft Ajax welliswaar paar keer kampioen gemaakt maar omdat andere clubs hun jaren niet hadden! Ajax speelde lelijk voetbal. Leek wel italiaans🤮
Maar goed... Cocu zal wat mee moeten hebben zitten anders vliegt er uit en kan hij op hangende pootjes terug naar Nederland
Vind ik leuk
woensdag 12 september 2018 om 12:21
Die wordt er binnen 3 weken uitgeCoçukeld.
Vind ik leuk
woensdag 12 september 2018 om 17:59
Cocu zal het niet lang meer maken daar wat ie ook nog krijgt; je kunt dan weer op zoek naar een ander voetbalteam
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws