'Salaris dat hij krijgt is nog geen drie keer van wat hij bij PSV kreeg'

    'Salaris dat hij krijgt is nog geen drie keer van wat hij bij PSV kreeg'

    dinsdag 11 september 2018 om 23:34

    Phillip Cocu krijgt van Fenerbahçe géén ontslagvergoeding van 7,5 miljoen euro als hij ontslagen wordt. Dat bericht gaat rond in Turkse media, maar voorzitter Ali Koc ontkent stellig. Wel wil hij uit de doeken doen wat Cocu wél krijgt als hij de zak krijgt.

    "Ik wil het salaris van Comolli (technisch directeur Fenerbahçe, red.) en Cocu graag bekendmaken, maar dat mag ik niet vanwege privacyredenen", zegt Koc, geciteerd door diverse Turkse media. "Het bericht dat hij een ontslagvergoeding van 7,5 miljoen euro krijgt is niet waar. Ik kan niet zeggen hoeveel hij precies krijgt."

    "Wat ik wel kan zeggen is dat zijn ontslagvergoeding twaalf maanden salaris is. Het salaris dat hij ontvangt is nog geen drie keer van wat hij bij PSV kreeg. We zijn wat terughoudender met het geven van informatie, dus we geven wat beknopte antwoorden."

    Cocu is bij Fenerbahçe bijzonder slecht begonnen aan de Turkse competitie. Na vier wedstrijden heeft de Turkse topclub al drie keer verloren. Er wordt al volop gespeculeerd over het ontslag van Cocu.

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +89612
    dinsdag 11 september 2018 om 23:36
    Hoop het niet maar die kans is aanwezig. Was een aparte keus.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 11 september 2018 om 23:36]
    Vind ik leuk
    Counterattack +10588
    woensdag 12 september 2018 om 00:40
    Beroerd begin voor Cocu, kan zomaar een sportieve deceptie voor hem worden. Frank de Boer scenario gun je Frank en Phillip niet.
    Vind ik leuk
    Lucatonio +1414
    woensdag 12 september 2018 om 06:09
    Ga dan ook gewoon naar een fantsoenlijke buitenlandse club. Frank idem. Voordat je naar al die clubs gaat waar wanbeleid de normaalste zaak van de wereld is.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9155
    woensdag 12 september 2018 om 06:24
    Hij had ook haast om weg te gaan bij psv dat snap ik niet na zoveel mooie jaren in dienst. Met ups en downs in het begin maar goed.
    Zo ziet je maar (haast en spoed is zelden goed)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 september 2018 om 10:05]
    Vind ik leuk
    CalimerO94 +222
    dinsdag 11 september 2018 om 23:36
    Alsnog een goede 2,5 á 3 miljoen dus. Snel verdiend.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 01:01
    Tellen is nooit jouw sterke kant geweest he kuikentje?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 september 2018 om 01:01]
    Vind ik leuk
    CalimerO94 +222
    woensdag 12 september 2018 om 01:21
    3x1 miljoen lijkt me toch echt 3 miljoen. Maar zal volgende keer mijn rekenmachine erbij pakken!
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +3984
    woensdag 12 september 2018 om 01:42
    Jij denkt echt dat de Mourinho's, Ronaldo's en Messi's voor janlul de belasting ontduiken😂

    Zó makkelijk wordt je niet rijk!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 september 2018 om 01:42]
    Vind ik leuk
    CalimerO94 +222
    woensdag 12 september 2018 om 02:45
    En op basis van wat beweer je dat ik het over een netto bedrag had? Lijkt me duidelijk dat die 1 miljoen uit de berekening (salarisplafond PSV) een bruto bedrag is. Dus je reactie is totaal ongefundeerd. Potsierlijk.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +3984
    woensdag 12 september 2018 om 03:07
    Vooruit... dan nog zit je ernaast want voor zover ik weet verdiende Cocu 800.000 bruto per jaar en volgens het bericht ging het om bijna 3x zijn salaris bij PSV.

    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 september 2018 om 03:10]
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12252
    woensdag 12 september 2018 om 05:35
    “Nog geen drie keer van wat hij bij psv kreeg”. Waar staat dat het om BIJNA 3x zijn salaris bij psv ging?
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +3984
    woensdag 12 september 2018 om 13:27
    Ik zie het verschil niet... jij wel?
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12252
    woensdag 12 september 2018 om 17:09
    Ja, nog geen drie keer is niet per definitie bijna drie keer...
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +3984
    woensdag 12 september 2018 om 17:11
    Praten om te praten noem ik dat. Mierenneuken voor een paar likes...

    Succes ermee 👍
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12252
    donderdag 13 september 2018 om 06:20
    Pfff, als het praten om te praten is, zeg het dan gelijk juist, dan ben je klaar met praten om te praten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 06:21]
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +3984
    donderdag 13 september 2018 om 09:13
    👋
    Vind ik leuk
    CalimerO94 +222
    woensdag 12 september 2018 om 11:48
    Grappig. Cocu verdiende in 2015 al 8 ton bruto volgens het ED maar verlengde in 2016 inclusief salarisverhoging. Dus ook hier sla je de plank mis.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +3984
    woensdag 12 september 2018 om 13:29
    Nouja... wat is zijn bruto salaris volgens jou?

    Kom met bronnen dan kom ik met de mijne.
    Vind ik leuk
    Hast57 +762
    dinsdag 11 september 2018 om 23:37
    Zou die snor dan toch gelijk krijgen
    Vind ik leuk
    PRICE +33648
    dinsdag 11 september 2018 om 23:48
    Domme keuze om naar Fenerbahçe te gaan,wordt een smet op zijn carrière
    Vind ik leuk
    Hast57 +762
    woensdag 12 september 2018 om 00:03
    Als hij er uit zou vliegen kom dan maar weer eens aan de slag, zo,n geweldige CV als trainer heeft hij niet. Voorbeelden zat. Bosz en de Boer
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 01:02
    Erdogan?;)
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18304
    dinsdag 11 september 2018 om 23:39
    Kan hij nog snel naar Utrecht toe?
    Vind ik leuk
    broedkip +1555
    dinsdag 11 september 2018 om 23:39
    In Turkije is het crimi gehalte zo hoog daar kijken ze niet op een eurootje meer of minder. Maar in oktober komt er wel weer wat vrij in Nederland of Belgie want hoger is te hoog gegrepen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 september 2018 om 23:48
    wat weet jij over Turkse voetbal? Ali Koc is een hele goede voetbal en.businness man! Hij is multimiljonair,hij sponserd ook Barca (BEKO) ,op 3 juli 2011 hebben ze.geprobeerd Fenerbahce laten vallen met zo genaamde corruptie! na al die ellendige jaren probeert hij bij Fenerbahce een witte bladzijde te creeeren,Fenerbahce is op alle fronten vrij verklaard dus hou aub op Turkse voetbal te kleineren,kijk maar naar de laatste jaren betreft CL,Turkse kampioen mag rechtstreeks mee doen terwijl mijn PSV voorronde moet spelen!
    Vind ik leuk
    broedkip +1555
    woensdag 12 september 2018 om 00:15
    Ik kan hier wel over oordelen omdat ik trainers gesproken heb en heel goed ken, die in Turkije gewerkt hebben. Het gaat er daar vreemd aan toe. Wat jij zegt weet ik niet maar ik praat over Turkse clubs in het algemeen. Dit is dus geen kleineren en ben daar ook helemaal niet naar op zoek. Maar neem van mij aan dat ik de waarheid spreek. Dit is niet dit jaar gebeurd maar wel wat jaren geleden.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 07:43
    Wat jaren geleden....
    Ibrahim Ural probeert juist duidelijk te maken wat er nú bij Fener speelt. En dan kom jij met een tegenargument uit het verleden.

    En wie waren die trainers die jij hebt gesproken? Ontslagen trainers die de nodige wrok koesterden?
    Vind ik leuk
    broedkip +1555
    woensdag 12 september 2018 om 10:23
    Weet niet hoe dom jij bent maar wel eens van Privacy gehoord? Ik schrijf toch dat ik niet weet hoe het er nu aan toe gaat en dat dit van jaren terug is?
    Vind ik leuk
    QPK1985 +554
    woensdag 12 september 2018 om 00:41
    Ali Koç is een miljardair. Hij komt uit een van de rijkste families van Europa. Koç Holding is een zeer omvangrijk conglomeraat. Neemt niet weg dat Cocu op de schopstoel zit bij Fenerbahçe. De mogelijkheden zouden ongekend moeten zijn, maar in plaats daarvan staat er een zwaar teleurstellend team waar je absoluut niet mee kunt strijden voor de titel.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1666
    woensdag 12 september 2018 om 07:16
    Wat ik wel opvallend vind is dat mensen zich direct aangevallen voelen. Het zou mij werkelijk niks interesseren wanneer iemand op een anoniem forum zich negatief uit zou laten over een Nederlandse club of het voetbal in zijn geheel. Wereldhonger, haat, oorlog, etc dan weer wel. Het is maar waar je je druk om maakt.
    Vind ik leuk
    Joee +53
    dinsdag 11 september 2018 om 23:40
    Alsnog prima!
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 september 2018 om 23:42
    Het is live op Fenerbahce TV,de voorzitter Ali Koc geeft live interview op club tv,hij zei ook dat Cocu als er tegenvallende resultaten zijn in ieder geval tot de winterstop.blijft maar gelooft er.heilig in dat Fenerbahce goede resultaten zal boeken.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +5004
    dinsdag 11 september 2018 om 23:43
    Had hij Frenkie de Jong maar. Dan waren al z'n zorgen voorbij.
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 september 2018 om 23:47
    Die had ie mee kunnen nemen. Maarja hij koos voor Ajax.;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 september 2018 om 23:46
    Lekker verdiend, voor een paar maandjes werken. Hoop wel voor hem dat het euro's zijn en geen lira's.
    Vind ik leuk
    QPK1985 +554
    woensdag 12 september 2018 om 00:25
    Koç zou dit niet zeggen als Cocu niet op de wip zat.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 01:00
    Een heel jaarsalaris vangen voor een paar maandjes werk is natuurlijk nooit verkeerd;)
    Vind ik leuk
    Butsbal +15260
    woensdag 12 september 2018 om 01:01
    Is toch ook gewoon een verkeerde keuze van Cocu geweest. Wie snapte deze move nou ?
    Vind ik leuk
    derksen +8734
    woensdag 12 september 2018 om 01:13
    We blijven even in de waan vd week
    Kijken of iedereen hem snapt wat ik nu gaat zeggen

    Die keeper van Achilles is gewoon een kut keeper godverdomme wat is dat een kut keeper

    O nee sorry hij is echt gewoon een goede keeper

    Bijlow was begin van seizoen een kut keeper godverdomme wat is dat een kut keeper

    O nee mag niet gezegd worden dat het een kut keeper is
    Ok 11-09-2018 mag wel gezegd worden dat het gewoon een kut keeper is

    Cocu wat een kut trainer is dat nou toch godverdomme wat een kut trainer

    Maak PSV kampioen laat geen speler beter spelen volgens peirero is het gewoon een kut trainer

    Conclusie van dit alles ?

    Was het godverdomme maar kut hadden we tenminste nog wat !
    Vind ik leuk
    Counterattack +10588
    woensdag 12 september 2018 om 02:20
    @ Derksen: lullo :-)
    Vind ik leuk
    Maan88 +3521
    woensdag 12 september 2018 om 05:58
    Aparte keuze om naar Turkije te gaan als trainer. Zeker als je kijkt hoeveel trainers daar afgelopen jaren ontslagen zijn! Hij zal er zijn redenen wel voor hebben. Dat het een stroeve start zou worden wist iedereen. Had ie trouwens ook bij PSV. Hoop dat ie de kans krijgt on zich te revancheren. Wanneer je jezelf staande houd als trainer in Turkije op de leeftijd van Cocu met hetgeen hij zelf in het verleden gepresteerd heeft als speler en nu in die paar jaar al gewonnen heeft als trainer zou hij wel is een mooie stap kunnen gaan maken!! Maar eerst Fenerbahçe maar ie op de rit krijgen nu.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29982
    woensdag 12 september 2018 om 06:28
    Met kerst weer lekker thuis.
    Vind ik leuk
    NickA +58
    woensdag 12 september 2018 om 07:24
    Waan van de dag in dat soort landen leidt zo naar de uitgang. Zie reactie van de voorzitter
    Vind ik leuk
    Blindsy +10632
    woensdag 12 september 2018 om 07:26
    Nou ja, 2,5 jaarsalaris op PSV-niveau voor een paar maandjes werk, best okay.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 08:21
    Bij psv starten hij ook slecht,als fenerbahçe slim is laten ze hem zijn gang gaan en een beetje meer geduld,dan komt het helemaal goed.
    Net of een andere trainer de ommekeer gaat geven.
    Ploeg heeft overwinningen nodig om vertrouwen te krijgen,en die komen echt wel.
    Vind ik leuk
    De Goffert +373
    woensdag 12 september 2018 om 08:41
    Cocu heeft geen uitstraling! Hij staat vaak ook als een doffe deur zijn intervieuws te doen en zal ook daaraan moeten werken. Frank de Boer heeft gewoon een te hoge dunk van zichzelf. Heeft Ajax welliswaar paar keer kampioen gemaakt maar omdat andere clubs hun jaren niet hadden! Ajax speelde lelijk voetbal. Leek wel italiaans🤮
    Maar goed... Cocu zal wat mee moeten hebben zitten anders vliegt er uit en kan hij op hangende pootjes terug naar Nederland
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 12:21
    Die wordt er binnen 3 weken uitgeCoçukeld.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 17:59
    Cocu zal het niet lang meer maken daar wat ie ook nog krijgt; je kunt dan weer op zoek naar een ander voetbalteam
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Salaris dat hij krijgt is nog geen drie keer van wat hij bij PSV kreeg'