Update: Duel tussen FC Dordrecht en FC Twente op losse schroeven

    Update: Duel tussen FC Dordrecht en FC Twente op losse schroeven

    donderdag 13 september 2018 om 13:36

    De KNVB heeft woensdag bekendgemaakt dat drie Eredivisie-duels en één wedstrijd in de Keuken Kampioen Divisie sowieso doorgaan. De wedstrijden stonden op losse schroeven door de aangekondigde politie-acties.

    Het gaat om FC Dordrecht - FC Twente, De Graafschap - VVV-Venlo, Willem II - Excelsior en NAC Breda – Fortuna Sittard, aldus de voetbalbond. De laatste dagen onstond er onzekerheid over het al dan niet doorgaan van de wedstrijden, omdat de politie grootschalige acties heeft aangekondigd.

    De KNVB staat 'in nauw contact' met de clubs en gemeentes. Zij werken momenteel aan alternatieven om dit weekend zoveel mogelijk wedstrijden te kunnen laten spelen. In Dordrecht, Doetinchem, Tilburg en Breda kan dus sowieso gespeeld worden.

    Door de politie-acties zijn er mogelijk geen agenten beschikbaar om de veiligheid rondom voetbalwedstrijden te regelen. In het weekend van 14 tot en met 16 september wordt alleen nog op spoedmeldingen gereageerd. Het doel van de acties is om betere arbeidsvoorwaarden af te dwingen. Minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) heeft overigens een kort geding aangespannen om de acties afgezwakt te krijgen.

    Update 13-9 12:20 uur: Ook de wedstrijd sc Heerenveen - Heracles Almelo gaat 'gewoon door'. Dat meldt de club uit Friesland via de officiële kanalen. 'De wedstrijd tegen Heracles Almelo gaat a.s. zondag, ondanks een eventuele op handen zijnde politiestaking, gewoon door. Dit is vandaag besloten na overleg tussen de Politie, gemeente Heerenveen en sc Heerenveen. De aftrap van de wedstrijd is zondag om 14.30 uur', schrijft de club. Ook het duel tussen SC Cambuur en Telstar gaat door.

    Update 13:36 uur: FC Dordrecht laat via de officiële kanalen weten dat het niet duidelijk is of het duel met FC Twente doorgaat. Daar volgt vrijdag uitsluitsel over. 'In verband met de landelijke politiestaking die morgen gepland staat, is er een aanzienlijke kans dat de wedstrijd FC Dordrecht - FC Twente wordt afgelast. Hierover volgt na overleg met de burgemeester vrijdagmiddag rond 13:00 uur een definitieve beslissing.' 

    Plaats een reactie

    woensdag 12 september 2018 om 18:27
    Doe dan alles of niks.
    Vind ik leuk
    Hoekie89 +451
    woensdag 12 september 2018 om 18:28
    Een slechte grap die in het verkeerde keelgat van Grapperhaus schiet.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 18:57
    Hij is eenmaal de baas van de grappen. Dus hij mag bepalen welke wel en niet leuk zijn.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19624
    woensdag 12 september 2018 om 19:35
    Ik versta altijd Gabberhouse als ik zijn naam hoor..
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 19:50
    'Allo Allo', Herr von Grappenhausen..
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1461
    woensdag 12 september 2018 om 21:39
    Tering het kriebelt
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19624
    woensdag 12 september 2018 om 21:54
    ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 18:30
    Zou NEC - Jong PSV echt niet zonder politie kunnen?
    Vind ik leuk
    danny117869 +2326
    woensdag 12 september 2018 om 18:31
    Voor het aantal uit fans wat daar op af komt zou ik het nket wagen ;)
    Vind ik leuk
    Peterselie +117
    woensdag 12 september 2018 om 18:57
    Zou heel goed kunnen. Bijna geen uitfans + geen dramatische resultaten dit seizoen. Kans op ongeregeldheden is nihil. Of de Nijmeegse politiek (en met name de burgemeester) dit inziet is nog maar de vraag.
    Vind ik leuk
    pietprecies +6232
    woensdag 12 september 2018 om 19:06
    Zolang er geen zwervers zijn om muntjes naar te gooien...
    Vind ik leuk
    Jan3611 +157
    woensdag 12 september 2018 om 19:10
    Zo braaf zijn de PSV supporters dat het ergste wat ze doen geld gooien naar zwervers is.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 20:22
    geven er geen cent.om
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 19:18
    ben je jaloers dat er niemand muntjes naar jou gooit als je bij het centraal station ligt .....
    Vind ik leuk
    Polly11 +3903
    woensdag 12 september 2018 om 19:26
    Voor ons blijven de kroegen in Manchester in ieder geval gewoon open...
    Vind ik leuk
    danny117869 +2326
    woensdag 12 september 2018 om 18:31
    Lekker alles door laten gaan, dit weekend laten zien dat het ook zonder politie kan
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4763
    woensdag 12 september 2018 om 19:35
    Precies, alles door laten gaan en als het echt uit de hand loopt, politie bellen en zeggen dat het om een spoedmelding gaat.

    Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je in dit land alleen onder politiebegeleiding naar een voetbal wedstrijd toe kan ?
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 20:26
    was het maar waar dat al die wedstrijden zonder politie kunnen. Kunnen ze ander nuttig werk doen wat anders hierdoor blijft liggen.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1935
    woensdag 12 september 2018 om 18:33
    Stom gedoe ik wil voetbal kijken dit weekenddd
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 september 2018 om 18:33]
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4763
    woensdag 12 september 2018 om 19:36
    Heb je geen TV thuis ?
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1935
    woensdag 12 september 2018 om 21:30
    Er gaat toch niks boven een stadionbezoek
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 september 2018 om 21:30]
    Vind ik leuk
    Pur Sang +399
    woensdag 12 september 2018 om 22:49
    Dat kan. Er zijn amateurwedstrijden in de Tweede Divisie, Derde Divisie en lagere klassen. Ook over de grens kun je genoeg voetbal kijken!
    Vind ik leuk
    Wijndalum +565
    woensdag 12 september 2018 om 18:36
    Mooi, dan heb ik als VVV’er iets te kijken dit weekend.
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +1945
    woensdag 12 september 2018 om 18:47
    Hier zie je de ongedwongenheid van wijndalum!
    Vind ik leuk
    Polly11 +3903
    woensdag 12 september 2018 om 19:27
    Als je je broek maar aanhoud
    Vind ik leuk
    Wijndalum +565
    woensdag 12 september 2018 om 19:41
    Haha +1
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 18:41
    Mooi, geen cops, nu nog alle hekken open in de stadions!!
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 19:04
    En als het fout gaat? Als er doden vallen?
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4763
    woensdag 12 september 2018 om 19:37
    Dat is niet zo erg, zolang het alleen maar in Rotterdam gebeurt.

    We kunnen dan altijd nog de politie bellen en zeggen dat het een spoedmelding is.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 12:39
    Wat jij nou zegt zal 80% van de Nederlandse bevolking over Amsterdam zeggen, waaronder ik 🙏
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 20:11
    Tja...als...
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 19:13
    Haha,bij Zwolle kan dat makkelijk.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21529
    woensdag 12 september 2018 om 19:03
    Ze moeten toch hulpverlenen, dus gewoon spelen
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 19:04
    Net als jij ... moeten ze niks.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31894
    woensdag 12 september 2018 om 19:05
    Mij maakt het niet zoveel uit. Prima zo.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 19:12
    We gaan allemaal rond de 12 euro meer betalen voor de zorg. Het lijkt mij een goed idee om de politie wat meer te gaan betalen van dat geld. Kan het voetbal ook doorgaan. Nee, dit is geen grap
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 19:21
    Dat konden ze mooi betalen van de dividend belasting.

    Maar nee hoor, jan lul betaald wel weer. Zonder protesten. De gewoonste zaak van de wereld.

    De premie zou niet hoger worden dan 100 euro, door de marktwerking. Leugenaars.

    Met de euro zou alles beter worden. Leugenaars.

    Na de crisis zou alles veranderen. Leugenaars.

    Het milieu gaat verbeterd worden. Leugenaars.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 september 2018 om 19:23]
    Vind ik leuk
    Sniper1 +1075
    woensdag 12 september 2018 om 20:16
    Psv wordt kampioen. Leugenaars.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3812
    woensdag 12 september 2018 om 20:30
    tja vvd he?
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4763
    woensdag 12 september 2018 om 19:39
    Ik betaal de politie al genoeg voor de verkeersovertredingen.
    Vind ik leuk
    Fooligan +1026
    woensdag 12 september 2018 om 19:59
    Die betaal je helemaal niet aan de politie...
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 20:27
    Dat doe je zelf
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:05
    Ik werd vanochtend staande gehouden. €560,- zei de beste man.

    "maar je hebt geluk, wij staken"
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4763
    donderdag 13 september 2018 om 19:41
    Als ze nou allemaal ontslag nemen, scheelt mij dat een hoop geld.
    Vind ik leuk
    HJR +7876
    woensdag 12 september 2018 om 19:50
    Er moeten meer agenten komen.
    Vind ik leuk
    Wien1978 +359
    woensdag 12 september 2018 om 19:14
    En dan moet ik zeker begrip gaan opbrengen voor die klaplopers😡
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 19:25
    Dan geloof jij toch die boeven van Rutte.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 20:28
    Die alles weg lacht elke vrijdag bij NOS
    Vind ik leuk
    Tfoe +3812
    woensdag 12 september 2018 om 20:34
    Word schijtziek van die Rutte.
    Weet precies hoe het moet bij de gezinnen.
    Heeft nog nooit een vrouw gehad laat staan kinderen.Die vent weet niks die kween.
    Lacht en lult het ene na het andere schandaal weg.
    Toppunt van een moderne dief.
    Vind ik leuk
    Wien1978 +359
    woensdag 12 september 2018 om 20:46
    Ik vind mensen die protesteren gewoon helemaal niets. Waarom moeten mensen die er niets mee te maken hebben er de dupe van worden? Iedereen wil er per slot van rekening wel wat loon bij hebben.
    Vind ik leuk
    HJR +7876
    woensdag 12 september 2018 om 19:58
    Ze staken door dat er teveel werkdruk is. Waarom ga jij er niet werken?? Waarschijnlijk je antwoord : verdient niet genoeg of 'ik heb wel gestudeerd. Dan weet je gelijk wat de reden van het staken is. Een juist doordat mensen geen begrip kunnen op brengen, wil niemand meer naar de politie, gaat niveau naar beneden, gaat mensen nog meer klagen.
    Dus eerst na jezelf kijken ;).
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 20:30
    Ten eerste moeten ze meer betaald krijgen omdat ze gevaarlijk werk oplossen in deze ongezonde wereld. Ten tweede : ze konden allang meer verdienen,maar de hoge pieten moeten weer dure feestje geven in het Amstel hotel /restaurant. Ten derde: gaan we volgende week dinsdag zien, hoe mensen al jaren lang bedrogen worden.leugenaars zaten er al voor RUTTE 1
    Vind ik leuk
    Wien1978 +359
    donderdag 13 september 2018 om 13:02
    Jij schets het idd helemaal juist! Ik zou er idd niet willen werken vanwege het type werk, inkomsten en type collega’s. Je weet van te voren de arbeidsomstandigheden en de arbeidsvoorwaarden. Deze veranderen grotendeels niet. Ben je het er niet mee eens ga je gewoon solliciteren bij een andere organisatie punt! Val mij en de rest van de mensen niet lastig met die onzin!
    Vind ik leuk
    Tossa +2198
    donderdag 13 september 2018 om 13:56
    Serieuze vraag: als je bestolen wordt, bel je dan de politie? Als je thuiskomt en je ziet dat er nig inbrekers bij je binnen zijn, bel je dan de politie? Val je dan de politie ook lastig terwijl ze ook ander werk kunnen doen?
    Vind ik leuk
    HJR +7876
    donderdag 13 september 2018 om 13:58
    Het nadeel dat de meeste mensen zo denken. Wat mag natuurlijk je moet zelf weten wat voor werk je wil doen.
    Maar als een groep gaat staken is dat altijd nadelig voor mensen.
    Ze staken in eerste instantie om de werkdruk te verlagen. En politie doet nu eenmaal werken met burgers.
    We hebben meer agenten nodig, want binnen paar jaar stoppen er heel veel, en voor veel mensen is het salaris het probleem waarom ze niet naar de politie gaan. Dus verhoging van salaris is puur om het aantrekkelijker te maken voor nieuwe agenten
    Vind ik leuk
    Realistfan +114
    woensdag 12 september 2018 om 19:18
    Gaat aankomend weekend alles wel door?
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 19:35
    Dit gaat over aankomend weekend
    Vind ik leuk
    La Luz +594
    donderdag 13 september 2018 om 13:56
    Is dit dé Ricardo?????
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:14
    Ja zeker!
    Vind ik leuk
    La Luz +594
    donderdag 13 september 2018 om 16:40
    hahaha
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 20:31
    Meen je dit serieus of heb je een sarcastische dag?
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 19:40
    Waarom moeten de supporters leiden onder de stakingen :@ Snap dat ze meer geld willen voor het gevaarlijke werk wat ze doen.Maar nu laten ze zoveel mensen hun plezier wegnemen dat het respect alleen nog maar meer afneemt wat niet zou moeten gebeuren.Geef de agenten gewoon wat ze verdienen.
    Vind ik leuk
    de buffels +696
    woensdag 12 september 2018 om 19:40
    laat of alles doorgaan of helemaal niets
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 19:48
    Kleine aanvulling... PSV zal ook niet doorgaan aangezien iedere wedstrijd van die oververhitte boertjes een risicowedstrijd is.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11603
    donderdag 13 september 2018 om 01:21
    Okay
    Vind ik leuk
    broedkip +1691
    woensdag 12 september 2018 om 19:51
    We leven nu eenmaal in een politiestaat.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9880
    woensdag 12 september 2018 om 20:02
    Jammer dat voetballen niet meer mogelijk is zonder politionele bijstand, droevig hoor.....
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5264
    woensdag 12 september 2018 om 20:03
    Met een beetje geluk kan door de wedstrijdstakingen, Dick Advocaat straks ook FC Utrecht - FC Emmen nog coachen.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2469
    woensdag 12 september 2018 om 20:33
    Als je het niet eens bent met de voorwaarden, het salaris etc. Van de politie, ga daar dan niet werken.. zielige mensen, eerst daar gaan werken en daarna staken omdat ze het niet eens zijn met de voorwaarden waar ze notabenen zelf voor hebben getekend..
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 22:55
    Dan hebben we geen politie meer over, ze staken niet voor niks met z'n alle. Ik ben het met je eens, als er een kleine groep is die het niet eens is met bepaalde dingen in het beroep, zoek ander werk. Maar in dit geval is het het overgrote deel, en we kunnen (helaas) niet zonder politie in deze maatschappij.
    Vind ik leuk
    HJR +7876
    woensdag 12 september 2018 om 23:56
    Ja moedig het nog aan dat ze er niet moeten gaan werken. De werkdruk is juist het probleem. Er gaan er de komende jaren veel met pensioen en die moeten worden vervangen. Anders krijg je pas echt een probleem
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 20:35
    Zo stoere jongen ben je Ultra, wees blij dat er politie is!
    Vind ik leuk
    woensdag 12 september 2018 om 20:42
    Dan bellen alle clubs toch een uur voor de wedstrijd toch even 112 voor een spoedmelding..
    Vind ik leuk
    harryp +993
    donderdag 13 september 2018 om 01:37
    Toen ik die wedstrijden las dacht ik: zijn dit niet allemaal Keuken Kampioen wedstrijden?
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    donderdag 13 september 2018 om 08:13
    Zijn tenminste wel de clubs waar schijnbaar zonder politie ook gewoon gevoetbald kan worden. Bij de andere clubs zijn ze toch ergens bang voor
    Vind ik leuk
    harryp +993
    donderdag 13 september 2018 om 08:28
    Eens, maar dat is iets totaal anders
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31894
    donderdag 13 september 2018 om 12:39
    Alles moet door gaan of niets.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12635
    donderdag 13 september 2018 om 13:47
    Want?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31894
    donderdag 13 september 2018 om 14:05
    Dat is het eerlijkst.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12635
    donderdag 13 september 2018 om 14:09
    Dat levert alleen maar meer problemen op. Al die wedstrijden moeten weer ingepland worden. Er moet maar net ruimte zijn in de desbetreffende steden. Je zal waarschijnlijk toch al de wedstrijden verdeeld moeten inhalen, kan je net zo goed zoveel mogelijk door laten gaan. Doordeweekse wedstrijden ziveel mogelijk vermijden
    Vind ik leuk
    Koeroe +12635
    donderdag 13 september 2018 om 13:47
    Tja snap t wel. Je wilt natuurlijk niet dat er straks personeel van je afgetuigd wordt omdat Twente supporters naar huis willen als ze weer verloren hebben
    Vind ik leuk
    Maronk +271
    donderdag 13 september 2018 om 14:01
    Vrijspel voor FC Twente dus... kunnen nu dit weekend lekker frauderen weer
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 14:08
    Wat word ik moe van mensen als jou
    Vind ik leuk
    Maronk +271
    maandag 17 september 2018 om 15:48
    "dan" jou.....
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    donderdag 13 september 2018 om 15:54
    Bij Cambuur is nooit politie-inzet volgens mij, dacht dat de club dat allemaal zelf regelt. En bovendien Telstar is een fijne club meestal.
    Godzijdank hoor ik nooit meer iets over Hooligans, want een stel domme dwazen waren dat toch?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws