VP-voetbalkantine: 'Van Persie was de beste Eredivisie-speler in augustus'

    VP-voetbalkantine: 'Van Persie was de beste Eredivisie-speler in augustus'

    donderdag 13 september 2018 om 17:00

    De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

    Stelling 1: 'De Eredivisie moet ook wedstrijden in het buitenland gaan spelen'

    Stelling 2: 'Eredivisie-clubs moeten zelf hun beveiliging regelen in en om het stadion'

    Stelling 3: 'Van Persie was inderdaad de beste Eredivisie-speler in augustus'

    Plaats een reactie

    Arvin +2948
    donderdag 13 september 2018 om 11:12
    Absoluut nee. Niet alles draait om geld.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 11:15
    Als ze mijn reis en verblijfkosten ook betalen...
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 11:15
    Nee natuurlijk niet,het voetbal is aan het ontsporen.
    Alles draait voortaan om geld.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 11:16]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 11:16
    Wie verzint zoiets?
    Vind ik leuk
    RtdDub +11861
    donderdag 13 september 2018 om 11:20
    "managers"
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 11:17
    Ja. En de Maltese competitie moet een ronde hier afwerken.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 11:19
    Heracles-Emmen in Nordhorn bijvoorbeeld.
    Is te fietsen voor beide partijen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22688
    donderdag 13 september 2018 om 11:19
    Dat zal nooit gebeuren. De clubs zullen hier dwars gaan liggen, hoe komen ze erbij? Denken ze dat 20.000 mensen zich naar het buitenland begeven om hun seizoenskaart in Hamburg, Rome of Wladiwostok te gaan nuttigen? De binding met de achterban zou in een enkel seizoen naar de gallemiezen zijn, dus dat doen we mooi even niet.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    donderdag 13 september 2018 om 11:53
    Vladivostok, ja verder kom je niet meer mcmodd. :D
    Wel gaaf, op reis met de Trans-Siberian Railway.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22688
    donderdag 13 september 2018 om 12:26
    Lijkt me gaaf, een zwager en schoonzus deden dat jaren geleden eens. Kwamen ze beide met van die echte beremutsen thuis (zonder dure camera, die was in het water gevallen bij het vissen, w.s. 300 m. diep.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    donderdag 13 september 2018 om 12:29
    Die hebben dan echt geleefd man. Dat wil ik ook ooit nog eens doen. Met de trein naar Vladivostok.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22688
    donderdag 13 september 2018 om 12:58
    Je kunt gewoon in Amsterdam, Brussel, Parijs of Barcelona opstappen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    donderdag 13 september 2018 om 13:09
    Da's wel gaaf zeg, alleen zal ik ten alle tijden in Moskou opstappen. Dat is voor mij om de hoek.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22688
    donderdag 13 september 2018 om 13:26
    Ja, het bekort je reistijd aanzienlijk man.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11861
    donderdag 13 september 2018 om 11:19
    Stelling 1;
    Ja, Emmen - Heracles.

    Is het na 1 keer ook meteen afgelopen met die flauwekul.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 11:25
    Nee alsjeblieft niet zeg. Laat ze lekker hun eigen voetbalcompetitie organiseren die ze kunnen gaan bekijken.
    Vind ik leuk
    Zultkop +4066
    donderdag 13 september 2018 om 11:33
    Leuk idee VP...Maar zien jullie Emmen al een wedstrijd spelen in Miami ofzo? Dat is voor zo'n club een aardige aanslag op het budget.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 11:33
    Gezien de comments van mensen op dit forum, spelen clubs al tweewekelijks in het buitenland. Duitsland, België, Turkije en Marokko ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 11:34
    Even serieus VP, hoe dom kan je een stelling maken? Wie zit er in vredesnaam in het buitenland te wachten op Eredivisie wedstrijden? Ajax/Feyenoord/PSV onderling zal je misschien een stadion mee vol krijgen, maar elke andere wedstrijd heeft niet de commerciële waarde om in het buitenland te spelen. Totaal onnozele stelling door een stagiar die waarschijnlijk toe was aan een rookpauze.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22688
    donderdag 13 september 2018 om 12:28
    Bij VP wordt allang niet meer gerookt. Ja toch, op het stagiairefeestje net voor de zomer. Paling.
    Vind ik leuk
    013Tilburg +312
    donderdag 13 september 2018 om 11:38
    Absoluut niet! Als ze daar mee beginnen lever ik mijn seizoenskaart in. Flauwe kul allemaal. Haal aub zo snel mogelijk dat grote geld uit het voetbal. De sport gaat eraan kapot.
    Vind ik leuk
    JWK +189
    donderdag 13 september 2018 om 11:50
    Dat zeg je wel, maar jullie gaan anders flink cashen als ze ons aller Frenkie de Jong gaan verkopen!😊
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3225
    donderdag 13 september 2018 om 12:10
    10% van de verkoop en daarvan is 60% voor Willem II en 40% voor RKC.
    Dus bij een verkoop van 75 milj (hier ergens gelezen) is 4,5 milj voor Willem II en 3 milj voor RKC.
    Blijft er 67,5 milj over voor Ajax.
    Of dit exclussief zak geld voor Frenkie is weet ik niet.
    :o)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 12:11]
    Vind ik leuk
    013Tilburg +312
    donderdag 13 september 2018 om 13:02
    Dat klopt. Maar de enige reden dat we daar blij mee moeten zijn is omdat de sport dus geregeerd wordt door het grote geld.
    De sport is in eerste instantie bedoeld om de supporters te vermaken. Door ze per jaar minimaal 1 wedstrijd af te pakken om er geld mee te verdienen dient dat doel bepaald niet. Ook niet als met die opbrengsten betere spelers gehaald kunnen worden. Ik wil mijn club bij elke wedstrijd live kunnen zien spelen en aanmoedigen. Is voor veel mensen belangrijker dan die rot centen.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 13 september 2018 om 12:03
    Klopt, het grote geld maakt voetbal kapot.
    Maar Ook het geldgericht denken van dit soort malloten.
    Voor het milieu zou dit een ramp zijn.
    Laat ze eerst zorgen dat onze trainers meer spectaculair voetbal spelen.
    Vind ik leuk
    Junk +0
    donderdag 13 september 2018 om 12:45
    Zonder groot geld, blijft voetbal op hoog niveau niet bestaan.
    In Nederland betekent dit op zee niveau, dus niet al te hoog.
    Vind ik leuk
    013Tilburg +312
    donderdag 13 september 2018 om 13:10
    Ik denk dat dat niet per sé het geval is.
    Bovendien, als het niveau overal daalt heb je nog steeds leuke wedstrijden. Alleen zit je dan niet tegen een stel overbetaalde verwende eikeltjes aan te kijken. Is ook wat waard.
    Vind ik leuk
    Utca030 +12206
    donderdag 13 september 2018 om 11:47
    Wat een onzin dit.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    donderdag 13 september 2018 om 11:51
    Stelling 1: No fucking way! Je zal maar een seizoenskaart hebben en naar China moeten vliegen. Pleur op met het grote geld!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 11:54
    Actieve bezoekers van VP geven voeding aan de vigerende opvattingen over 'modern football' en zijn in dier voege indirect propeller cq aanjager van deze beoogde ontwikkelingen.

    Primeurpassanten overschatten zichzelf schromelijk en menen groter te zijn dan de club waarmee ze sympathiseren. 99% is echter het meest actief tijdens wedstrijdtopics, heeft nog nooit een stadion van binnen gezien, laat staan een onoverdekte staanplaats in de gutsende regen of snijdende sneeuw, en plengt hier nu huichelachtig krokodillentranen.

    Voetbal wordt door geld kapotgemaakt. Steek je hand in eigen boezem...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 12:04]
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 13 september 2018 om 12:08
    Laat jij je berichten vormen door een of andere dictionaire generator of zo? Want er zit geen enkele lijn, logica of aanknopingspunt bij wat je nu wilt zeggen.
    Het lijkt erop dat jij dit een goed idee vindt.
    Lijkt mij een vigerende gedachte dat jij elders ook onze werkelijk schitterende Nederlandse taal verspreidt.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 12:27
    Het kan mij uiteraard niet kwalijk worden genomen dat contextualiserend lezen bepaaldelijk niet je forte is

    Je potsierlijke en buitengewoon krampachtig geformuleerde aanbeveling leg ik uiteraard glimachend naast me neer.

    Fijne dag nog! Enchantée ou enchanté!
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1963
    donderdag 13 september 2018 om 14:45
    Moet je toch even verbeteren met je stupide woordgebruik.
    "begrijpend lezen is bepaald niet een van je kwaliteiten"
    En de rest begin ik maar niet over.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 13 september 2018 om 14:58
    Laten we het positief bekijken, er zijn veel reacties waarbij mijn hersens in slaapstand niet eens van opleven. En deze man doet nog een poging.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:26
    Van verbeteren is uiteraard geen enkele sprake. Je bent opmerkelijk rolvast en volhardend in (zelf)overschatting.

    Salutations distinguées! En nog een fijne dag!
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1963
    donderdag 13 september 2018 om 16:25
    Ook voor jou hebben ze een kliniek.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 13 september 2018 om 14:54
    Maar als warmbloedig medeburger wil jij mijn falende contextualisering vast wel een handje helpen, door uitleg te geven.

    Jammer dat mijn krampen je niet uitlokken tot uitleg, dat komt ietwat snobistisch over, daal af tot mijn niveau en geniet het uitzicht aan mijn kant van het spectrum.

    Ook een fijne dag nog. Met een duidelijker uitleg was de enchanté er op zeker gekomen, maar helaas, vooralsnog niets.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1710
    donderdag 13 september 2018 om 12:41
    Lol! Ho, ho, wacht eens ff. Dit is niet zomaar iemand. Dit is Schwalbe De Lubricz! De levende legende die vanuit een andere dimensie reageert. Graag wat meer respect aub!

    Lees zijn comments al jaren, zat ook op VI, en moet eerlijk gezegd altijd wel een beetje lachen om zijn style haha. De enige schwalbe die ok is!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 12:42]
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 13 september 2018 om 15:08
    Velen hier hebben een woordenschat van een kind van 8. Het valt idd te prijzen dat Schwalbe dat overtreft. Excuseer mijn irritatie.

    Ik blijf erbij dat hij nietszeggende bijvoeglijke naamwoorden bijeen schraapt om tot een verbale oprisping te komen.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1710
    donderdag 13 september 2018 om 17:02
    No worries, vond jouw reactie net zo grappig.

    Het is een hele aparte figuur inderdaad.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22688
    donderdag 13 september 2018 om 12:41
    Zeg Schwalbe, intussen is bij jou de situatie wel aardig aan het escaleren. Snel concluderend kom ik tot de conclusie dat die dagelijkse schwalbes hebben geresulteerd in ongelooflijk plat geslagen grijze cellen, waarvan de verbindingen allen zijn losgezongen van elke functionele werkzaamheid. Jammer voor je, de conclusie, noem het gerust een diagnose, luidt dat dit onherstelbaar is.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:25
    Een aanstekelijke wijze om op elegante wijze verschil van inzicht te etaleren.

    Cordiallement.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 13 september 2018 om 15:10
    Ik heb sterk het gevoel dat elk woord wat Lubritz gebruikt tegen zijn buurman roept; "Wat doe jij hier?". :)
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +2929
    donderdag 13 september 2018 om 18:52
    😂😂😂

    👏
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 18:55]
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 13 september 2018 om 11:58
    Nou, behalve een paar ge-emigreerde Friezen zit er vast niemand op Heerenveen te wachten; veel landen hebben zelf al buitenlanders.
    Uit oogpunt van milieu ook niet zo'n goed idee, nog meer vlieguren en verspilling van olie waar we al niet zoveel meer van hebben. En nog meer opwarming van de aarde.
    Maar er is dus wel een club die ik graag zou zien vertrekken, het geeft een kans om te zorgen dat ze ons land niet meer inkomen. :)
    Humor; mensen in H'veen dat zouden jullie OOK eens moeten proberen.
    Vind ik leuk
    Markieee +659
    donderdag 13 september 2018 om 12:09
    Nee optiefen met die onzin. Nationale competitie speel je in je land. Je naait seizoenskaarthouders ermee. Draait alleen maar om geld dit soort bullshit en niet om de sport en de supporters.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:12
    Absoluut jaaaa en wel in japan, australie, brazilie. Lekker ver weg van de politie stakingen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:16
    Stelling 1: in welk land dan ? Denemarken, Belgié ? Laat de KNVB maar eerst het niveau van de ED en de Keukendivisie op een hoger peil tillen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:20
    is natuurlijk wel goed voor je jeugdspelers, kunnen ze zeggen dat ze in het buitenland hebben gespeeld. Dit gaat toch nergens meer om. het voetbal wordt je gewoon ontnomen op deze manier.
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1214
    donderdag 13 september 2018 om 13:23
    Nee, oneerlijk voor seizoens kaart houders.
    Vind ik leuk
    HanV +3994
    donderdag 13 september 2018 om 14:56
    Dat is een detail dat nog uitgewerkt moet worden. Maar er is twee jaar geleden al een proef geweest toen een wedstrijd op Woudestein in een stadion live uitgezonden is op schermen onder grote publieke belangstelling. Dat biedt ongekende mogelijkheden. Voortaan 17 thuiswedstrijden meer in een seizoen zonder last van supporters die voor een andere club zijn, geen uitvak meer, dus politievriendelijk en goed voor de omzet van de horeca. Het schaadt ook de grasmat niet dus er zijn alleen voordelen. Logisch dat de stap bij wedstrijden tussen de toppers door te spelen in een derde stadion in het buitenland en uitzending in 2 Nederlandse stadions ook wordt onderzocht. Iedereen wil de toppers zien.
    Vind ik leuk
    repeP +713
    donderdag 13 september 2018 om 15:18
    Denk dat je eerder die eDivisie internationaal uit zal kunnen baten.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:27
    Eredivisie in het buitenland moet kunnen,
    WillemII-PSV in Turnhout Belgie
    NAC-PSV in Antwerpen Belgie
    Groningen-Emmen in Osnabruck duitsland
    VVV-Fortuna in MonchenGladbach Duitsland op normaal gras!
    en zo zijn er meer te bedenken....
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:38
    Stelling 2 : een goed idee en dan militairen met rubberkogels als stewards voir de idioten op de tribune net als in ierland .
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    donderdag 13 september 2018 om 16:48
    Stelling 1: NEE!!! Sódemieter op met die eeuwige commerciele belangenverstrengeling. Geld is niet alles. Dit idee maakt het hele voetbal kapot.

    Stelling 2: Deels, Begeleiding in en rond het stadion zou prima door Stewards en door de club aangestelde Verkeersregelaars gedaan kunnen worden. Maar de Politie zal altijd één overziende rol houden bij het begeleiden van groepen mensen van 10.000 of (veel)meer.

    Dat deze stelling nu gemaakt wordt, vind ik eigenlijk meer neigen naar een ondermijning van de stakings-positie die de politie nu aanneemt.

    Als een beleidsbepaler, en al zijn personeel, zó met elkaar in de clinch liggen, is het geen zaak om ál het personeel maar te vervangen, dan zoek je een betere beleidsbepaler!
    Vind ik leuk
    plein19 +1619
    donderdag 13 september 2018 om 17:07
    1 nee compleet belachelijk
    2 nee want dat kunnen de meeste clubs niet betalen
    3 gevoelsmatig niet. Maar zestig statistieken is best veel. Jammer dat hij weinig voor het Nederlandse voetbal betekende toen er Europees werd gespeeld. Hoeveel wedstrijden zijn er eigenlijk gespeeld in augustus? Het zou eigenlijk een psv-er moeten zijn. Zij hebben tenmiste wel al hun wedstrijden gewonnen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 18:34]
    Vind ik leuk
    meloen87 +738
    donderdag 13 september 2018 om 17:20
    1. Hahahaha, alsof er belangstelling zou zijn om bijv. Feyenoord-Ajax te zien in de Verenigde Staten...waar gaat het voetbal in godsnaam heen.
    2. Wellicht deels, brengt ook weer een hoop kosten met zich mee.
    3. Gezien de statistieken heeft hij het zeker verdiend. En dat nog op zijn 35-jarige leeftijd, ik denk dat Feyenoord nog veel plezier aan hem zal beleven (als hij fit blijft).
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 17:33
    Stelling 3: 'Van Persie was inderdaad de beste Eredivisie-speler in augustus'

    Niet alleen in augustus, maar van Persie wordt gewoon de beste speler van het hele seizoen.
    Vind ik leuk
    Kaar +295
    donderdag 13 september 2018 om 17:38
    Helemaal mee eens!
    Vind ik leuk
    rinirat +2195
    donderdag 13 september 2018 om 18:31
    hahahahahahahahhahaha
    Vind ik leuk
    Kaar +295
    donderdag 13 september 2018 om 18:33
    Ik vind het net zo leuk als jij!
    Vind ik leuk
    rinirat +2195
    donderdag 13 september 2018 om 18:35
    Ik denk ook wel van Europa,hij hoort nog bij de top 3 van de wereld Messi Ronaldo v Persie
    Vind ik leuk
    Kaar +295
    donderdag 13 september 2018 om 18:36
    Nou.....daar kan je best wel eens gelijk in hebben!
    Vind ik leuk
    Donnygo +2970
    donderdag 13 september 2018 om 17:40
    1) NEE
    2) JA
    3) NEE
    Vind ik leuk
    rinirat +2195
    donderdag 13 september 2018 om 18:30
    1 nee
    2 ja
    3 nee er waren veel betere,belachelijk dat hij uberhaubt genoemd wordt
    Vind ik leuk
    Kaar +295
    donderdag 13 september 2018 om 18:32
    Stelling 3: helemaal mee eens en dit zal ook niet de enige maand dit seizoen zijn dat hij de beste is 👊🏼🤗
    Vind ik leuk
    barry m +159
    donderdag 13 september 2018 om 20:54
    ja leuk idee hahahah.

    ik woon in brazilie en kan niet wachten om fc emmen of fortuna sittard hier te zien spelen tegen corinthians of flamengo hahahah

    om eerlijk te zijn kunnen de nederlandse clubs beter in nederland blijven spelen.

    (1) als ze verliezen hebben de supporters geen extreem iritante lange
    terugweg
    ( als ze uitspelen)
    (2) We besparen dat andere landen nog harder lachen om ons slecht
    voetbal
    (3) de koste voor toeschouwers worden niet duurder
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VP-voetbalkantine: 'Van Persie was de beste Eredivisie-speler in augustus'