'Hij is lastig, maar we liggen niet wakker van Fran Sol'

    'Hij is lastig, maar we liggen niet wakker van Fran Sol'

    donderdag 13 september 2018 om 14:57

    De interlandperiode heeft volgens Adrie Poldervaart voor- en nadelen. De trainer van Excelsior merkt dat zijn spelers klachten krijgen en kan dat niet los zien van de onderbreking.

    "Het heeft voordelen, maar het heeft ook absoluut nadelen", zegt Poldervaart tegen RTV Rijnmond. "Het nadeel is dat je uit je ritme bent. De jongens ervaren dat ook. De dagen erna hebben ze het moeilijk. Dan ontstaan er klachten. Dat komt kennelijk door de break. Het heeft ook voordelen: je kunt eens een keer wat anders doen."

    De kans lijkt klein dat Excelsior spoedig een beroep gaat doen op Mounir El Hamdaoui, die sinds kort meetraint met de Kralingers. "De fitheid die hij laat zien is prima, maar dat is nog altijd anders dan een hele wedstrijd. Hij oogt heel fit en is volop bezig. We letten goed op de belasting en jagen hem niet over de kling. Als hij geblesseerd raakt heeft hij er niets aan, maar wij ook niet. We zijn daar voorzichtig mee."

    Zaterdag neemt Excelsior het op tegen Willem ll. Poldervaart weet dat Fran Sol de grote uitblinker is, maar ligt niet wakker van de Spaanse spits. Hij wijst zijn spelers wel op Sol. "Dat hebben ze bij PSV ook gedaan, maar ook daar scoort hij, ondanks dat ze met 6-1 verliezen. Hij heeft gewoon z'n kwaliteiten. Heel veel van hun spel is op hem afgestemd. Hij is lastig, maar dat is iedere Eredivisie-spits. Het is niet dat we wakker liggen van Fran Sol."

    Plaats een reactie

    Koenbres +784
    donderdag 13 september 2018 om 15:03
    Laat ze zich maar lekker met Fran bezig houden dan kunnen Ozbiliz, Avdijaj en Crowley hun gang gaan
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    donderdag 13 september 2018 om 15:51
    Ben je wat tevreden over Crowley Koen?
    Ik ken hem van Cambuur namelijk, daar was hij aanvallend goed
    en liet hij verdedigend nog wel eens een steekje vallen?
    Vind ik leuk
    Vendaron +218
    donderdag 13 september 2018 om 16:47
    Laat idd verdedigend nog wel eens een steekje vallen maar maakt dat ruimschoots goed met zijn aanvallende acties en zijn inzet.
    Vind ik leuk
    Koenbres +784
    donderdag 13 september 2018 om 17:55
    Beetje gemengde gevoelens, vind hem verdedigend zwak inderdaad maar dit wordt vaak goedgemaakt door de rest van het middenveld. Zie hem zelf het liefste op linksbuiten want voetballend en zijn techniek zijn echt leuk om naar te kijken
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    zaterdag 15 september 2018 om 13:26
    Dat ben ik met je eens en we moeten ook blij zijn dat er trainers zijn die hem willen opstellen want behalve die jongen van ADO zitten er nauwelijks echte voetballers in de ED toch?
    Vind ik leuk
    Koenbres +784
    zaterdag 15 september 2018 om 15:08
    Hij kan zeker voetballen en zijn acties zijn geweldig om te zien
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    maandag 17 september 2018 om 16:43
    Alleen het afmaken... daar had hij bij Cambuur vaak pech mee en nu bij WII nog steeds.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:06
    Ik reken vooral op een masterclass van Anita.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:39
    had ik gister al masterclass punniken.
    Vind ik leuk
    buddha +8873
    donderdag 13 september 2018 om 20:19
    ik kan ff niet meer punniken :( na een stoei partij met mn zoon en een elleboogje op mn neus, met een breuk als gevolg, mag je er niet eens meer naar wijzen ;)
    Vind ik leuk
    Deck010 +7746
    donderdag 13 september 2018 om 15:12
    Dit krijg je dus als je hoofdcoach eigenlijk fysiotherapeut is.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12636
    donderdag 13 september 2018 om 15:27
    Van een Rotterdammer had ik war meer verwacht. Echt een goede trainer is dit hoor!
    Vind ik leuk
    Deck010 +7746
    donderdag 13 september 2018 om 15:31
    Ik denk ook dat hij het zeker kan, alleen hinkt hij volgens mij steeds op 2 gedachten. Volledig tegen zijn Fysio gedachten in volop laten trainen en spelen of rustperiodes instellen voor spierherstel. Hoop dat zijn assistenten hem daarin goed steunen, dan komt hij er wel.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4570
    donderdag 13 september 2018 om 16:44
    In het geval van el Hamdoaui is dat logisch. Vorig seizoen bij twente ging hij ook te snel met een blessure tot gevolg.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:13
    Misschien moeten ze wakker liggen van dat plastic veld van ze. Geloof mij, daar bokst een interlandperiode niet tegenop.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:23
    ja dat is echt een drama
    lijkt wel een laminaatvloer met haar erop
    Vind ik leuk
    Echt? +3517
    donderdag 13 september 2018 om 15:36
    Weten we meteen hoe jij woont😂
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:50
    jij bedoeld hoe mijn vrouw er beneden uitziet ....
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:36
    haha een laminaatvloer met haar. Die onthoud ik
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:26
    Wordt een makkie voor Willem 2
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    donderdag 13 september 2018 om 15:48
    Excelsior doet het goed in uitwedstrijden, dus makkie wordt het zeker niet.
    Vind ik leuk
    Vendaron +218
    donderdag 13 september 2018 om 16:50
    We hebben al jaren thuis niet gewonnen van Excelsior dus een makkie denk ik niet. Ik hoop dit jaar eindelijk eens op een overwinning.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:51
    goed team Willem II , dus ik geloof wel dat ze deze wedstrijd gaan winnen
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 18:10
    De quotering is naar beneden bijgesteld voor Willem 2,dus daar denken ze ook dat Willem 2 wint
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:51
    Nou een makkie zal het niet gaan worden (wij hebben thuis al 10 jaar niet meer van Excelsior gewonnen). Dat wij zaterdag met onze huidige selectie een hele goede kans maken op de winst kan ik niet ontkennen.

    Even off topic:

    Ik vind dat veel supporters van andere clubs de Kralingers wegzetten als klein broertje, lelijk eendje etc. en dat vind ik echt onterecht. Deze club presteert met een klein budget echt heel goed.
    Iedereen vindt het fantastisch als we roepen 'support you're local', dan vind ik dat de supporters van excelsior meer krediet verdienen. Ik bedoel hoe makkelijk is het om voor Feyenoord te zijn als je uit Rotterdam komt..??
    Vind ik leuk
    Sargon +1477
    donderdag 13 september 2018 om 16:18
    Zo makkelijk is het niet om Feyenoord supporter te zijn, maar 1 kampioenschap per 18 jaar...
    Vind ik leuk
    Vendaron +218
    donderdag 13 september 2018 om 16:51
    Dan maak je er in je leven toch gemiddeld 4 a 5 mee. Dat zie ik bij Excelsior nog niet gebeuren 😁
    Vind ik leuk
    Koenbres +784
    donderdag 13 september 2018 om 17:56
    Zeker mee eens, krijgen het voor elkaar om eigenlijk met niks toch altijd leuke spelers te halen
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1263
    donderdag 13 september 2018 om 18:46
    Ik snap dat je een goed gevoel hebt overgehouden aan de zege op de semiprofs uit breda, maar dit wordt een heel ander wedstrijdje Adri!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 20:25
    Willem2 krijgt zaterdag gewoon voetballes in eigen stadion.
    Vind ik leuk
    wil +1110
    donderdag 13 september 2018 om 21:56
    Solleke gaat Excelsior een poepie laten ruiken.
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +213
    vrijdag 14 september 2018 om 00:41
    Dadelijk jordes peters er achter nog bij en branderhorst in de goal dan zit het achter ook goed in elkaar !!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws