RB Leipzig kiest voor rad van fortuin als boeteysteem: Maakt veel meer indruk

RB Leipzig kiest voor rad van fortuin als boeteysteem: "Maakt veel meer indruk"

Gepubliceerd: donderdag 13 september 2018 om 15:39do 13-09-2018 om 15:39

Wie bij RB Leipzig de clubregels overtreedt, heeft een probleem. Dat meldt BILD. Ralf Rangnick, trainer van de Duitse club, heeft geen boetesysteem, maar een zogeheten rad van fortuin ingevoerd.

Rangnick vindt dat geldboetes geen effect meer hebben in het hedendaagse voetbal, omdat elke voetballer in de (sub)top van de Bundesliga een fortuin verdient. Hij heeft daarom een nieuw systeem ingevoerd: spelers moeten aan het rad draaien als ze te laat komen voor de training, hun mobiel gebruik in de kleedkamer of een te hoog vetpercentage hebben.

"Het maakt veel meer indruk als ze echt iets moeten doen, zodat ze minder vrije tijd hebben. Grasmaaien bijvoorbeeld of drie uur werken in de fanshop", vertelt Rangnick aan BILD. De spelers kunnen nog veel meer straffen 'winnen' door aan het rad te draaien.

De twaalf straffen

1. Ballenassistent: ballen oppompen, naar het veld dragen en na afloop schoonmaken
2. Assistent-trainer in opleiding: één van de jeugdteams trainen op een vrije dag
3. Gids bij stadiontour: bezoekers meenemen door het stadion, waaronder de kleedkamer
4. Geluk: geen straf
5. Terreinknecht: maaien en zorgen voor het gras op het trainingsveld
6. Prinses: een roze tutu dragen tijdens de training
7. Barman: water en andere dranken mixen voor de training
8. Fanshop: drie uur werken in de winkel van de club
9. Keukenhulp: salades serveren in de kantine en na afloop de tafel schoonmaken
10. Kledingman: wassen van de shirts, helpen met het schoonmaken van de schoenen
11. Teambus: de spelersbus bevoorraden met kratten en tassen op de dag voor een uitwedstrijd
12. Cadeaus: kleine cadeaus kopen voor alle medewerkers van RB Leipzig (60 man)

Lees meer over:BundesligaRB Leipzig

Plaats een reactie

The Genius +3611
donderdag 13 september 2018 om 15:44
Ach wel leuk, weer eens wat anders
Vind ik leuk
Youri99 +9878
donderdag 13 september 2018 om 16:24
Dit is prachtig, de ego'tjes van die voetbalmiljonairs worden in sneltreinvaart kleiner als ze in een roze tutu op het trainingsveld dienen te komen.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 15:45
Ze zullen wel blij wezen als ze gestraft worden op nummer 7........;-)
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 15:45
Haha allemaal van die straffen waar je als speler helemaal geen zin in hebt.
Vind ik leuk
The Genius +3611
donderdag 13 september 2018 om 15:47
dat is het idee van "straf"
Vind ik leuk
Springbok +1332
donderdag 13 september 2018 om 16:35
Haha, koekoek! +1
Vind ik leuk
AllAdIn +20962
donderdag 13 september 2018 om 16:51
Toch is dit een betere straf dan 1000€ moeten betalen of zoiets, dat vind ik namelijk géén straf voor gasten dat per dag verdienen..
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 18:09
Eerder per half uurtje op het veld.
Vind ik leuk
AllAdIn +20962
donderdag 13 september 2018 om 20:56
Ik probeerde het nog een beetje schappelijk te houden.. 😁
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 15:47
Ik denk dat deze straffen meer effect zullen hebben dan als een speler een boete moet betalen. Die boete word makelijker afgetikt dan als je echt klusjes komt te doen en zo voorkom je dat dit in de toekomst weer gebeurd. Goede zet van Ragnick.
Vind ik leuk
#Keizerout +38087
donderdag 13 september 2018 om 16:23
En ik denk dat het ook nog een leuk effect heeft als er gedraaid moet worden. Dat is mooi voor de rest van de spelers.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 16:48
Vooral het trainen in de roze tutu lijkt me een erg leuke straf om mee te maken als medespeler zijnde dan. Haha
Vind ik leuk
#Keizerout +38087
donderdag 13 september 2018 om 16:54
Haha, ja, maar het wordt ook lachen als blijkt dat de spits in de fanshop moet gaan werken of de shirtjes moet wassen.
Dat wordt lachen en joelen en één speler die een beetje zit te mopperen, omdat hij geen zin heeft :p
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 15:47
Geweldig dit. Moeten ze bij meet clubs doen en oom bij rode kaarten met landelijke opdrachten. En dat in je vrije tijd.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 18:10
Helemaal eens. Heeft het meteen een maatschappelijke bijdrage.
Vind ik leuk
Leedz +7225
donderdag 13 september 2018 om 15:51
Briljant, gelijk invoeren voor de verwende nestje hier in NL
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 15:53]
Vind ik leuk
Jelmer038 +183
donderdag 13 september 2018 om 15:52
Geniaal!
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 15:53
Is dat wel slim? Jonge/rijke gozers aansporen om te gaan gokken??
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 16:14
Ja want je leert ze dat de kans groter is dat ze verliezen met gokken dan dat ze winnen en geen straf krijgen.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 16:21
Je weet toch dat ik het sarcastisch bedoelde?
Vind ik leuk
Il Gordo +14791
donderdag 13 september 2018 om 16:47
Sarcasme is leuk.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 16:27
Fantastisch
Vind ik leuk
Laliga +2527
donderdag 13 september 2018 om 16:35
Dit is gewoon top en zorgt voor een hoop humor onderling
Vind ik leuk
TopsyKrets +1590
donderdag 13 september 2018 om 16:42
Heeft idd meer effect dan een geldboete, dit komt de teambuilding en binding met de club ook ten goede.
Vind ik leuk
Argento8523 +6947
donderdag 13 september 2018 om 16:59
Geniaal
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 17:05
Hahaha mooi man dit!
Vind ik leuk
danny117869 +2312
donderdag 13 september 2018 om 17:17
Dit is op de juiste manier straffen. Het kan leuk zijn voor zowel de spelers maar ook de supporters zullen het leuk vinden om een van de spelers te zien in de fanshop
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 18:04
Schitterend! Graag overal invoeren! Werkt beter en is nog leuk ook!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws