Ajax komt met update: Halsema ziet geen aanleiding tot afgelasten

    Ajax komt met update: Halsema ziet geen aanleiding tot afgelasten

    donderdag 13 september 2018 om 15:51

    De competitiewedstrijd tussen Ajax en FC Groningen in de Johan Cruijff gaat vooralsnog gewoon door. Dat laat de Amsterdamse club donderdag weten.

    Burgemeester Femke Halsema ziet vooralsnog geen aanleiding om de Eredivisie-wedstrijd af te gelasten, meldt Ajax. De club is donderdag op de hoogte gebracht door de gemeente Amsterdam. Ajax trapt zaterdag om 20.45 uur af tegen FC Groningen.

    Vrijdag dient eerst nog een kort geding over de aangekondigde politiestaking van komend weekend. Als het kabinet de eisen van politiebonden niet inwilligt zal de politie alleen uitrukken bij grote nood. Ook dan zal Ajax - Groningen hoogstwaarschijnlijk doorgaan.

    Ajax liet donderdag aan De Telegraaf weten dat de club ook zelf de veiligheid in het stadion kan regelen. "We hebben in een gesprek met de gemeente en de politie aangegeven samen met FC Groningen ook zonder politie-inzet de veiligheid in het stadion te kunnen garanderen", aldus een woordvoerder. Halsema heeft het laatste woord.

    Plaats een reactie

    Bill +626
    donderdag 13 september 2018 om 15:54
    Altijd lekker een zaterdagavond potje.
    Vind ik leuk
    frhoi +590
    donderdag 13 september 2018 om 15:55
    sowieso! ik moet t zondag (als t door gaat) doen met vroeg de auto instappen richting Alkmaar. 12.15 uur slaat echt nergens op helaas.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:03
    Ben je wel weer mooi op tijd thuis en kan je weer fris en fruitig aan de nieuwe werkweek beginnen.
    Vind ik leuk
    frhoi +590
    donderdag 13 september 2018 om 17:15
    Dat is dan ook het enige voordeel.
    Vind ik leuk
    Bill +626
    donderdag 13 september 2018 om 16:04
    Maar moet kunnen. Ik denk makkelijke overwinning, 3-1
    Vind ik leuk
    frhoi +590
    donderdag 13 september 2018 om 17:14
    Ik hoop op een 1-3 dan ;)
    Vind ik leuk
    Koeien +2360
    donderdag 13 september 2018 om 20:01
    Gezien de huidige staat van de FC, vrees ik helaas nog veel erger...
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:18
    Gewoon lekker op tv kijken dan heb je dat gezeik niet, alleen onnozele gaan nog naar een stadion toe.
    Vind ik leuk
    Whatevaa +210
    donderdag 13 september 2018 om 16:39
    Je bent zelf onnozel. En je opmerking is onnozelheid in het kwadraat!!
    Vind ik leuk
    frhoi +590
    donderdag 13 september 2018 om 17:13
    ik support m'n club gewoon graag en ga thuis en uitwedstrijden. ieder zijn ding, maar je hoeft mij en andere supporters die naar het stadion gaan niet onnozel te noemen.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4405
    donderdag 13 september 2018 om 18:50
    Domste reactie die je je maar kan bedenken op een voetbalsite, Hoeveel mensen denk je dat hier naar wedstrijden gaan of een seizoenskaart hebben ?. Jij bent er zeker ook zo een die nepshirtjes koopt en niet zijn club support met die paar euro.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 18:54]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:55
    WZAWZDB altijd maar weer.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:02
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 16:39]
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2241
    donderdag 13 september 2018 om 16:03
    Waar is de J dan?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:10
    Ajax is nog wel de beste. Meer titels dan ons helaas
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:34
    Titels en aanzien. Stadion, begroting, Europese successen. Psv gaat Ajax natuurlijk nooit meer voorbij. Althans niet meer onze levens.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 16:34]
    Vind ik leuk
    GunnerFan +285
    donderdag 13 september 2018 om 16:47
    Super reactie jongens! Zo kun je dus ook met dat trollen om gaan! De laatste jaren is het gelijk waardig in mijn ogen! En hopelijk gaat PSV ook weer pieken in de CL! Zoals ze een aantal jaren geleden ook al hebben gedaan!!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 18:14
    Dat maakt het des te pijnlijker dat er al 4 jaar niks te vieren valt in amsterdam
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:42
    Meer titels inderdaad, maar de afgelopen 50 jaar heeft PSV de meeste titels gepakt.

    Ennuh, Ajax is niet nog wel de beste... De beste is de landskampioen! 😉
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 17:29
    Als je de titels,toen ze nog met een bal met paardenhaar erin voetbalden mee telt wel;-)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 17:30]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:21
    Lachen man.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3334
    donderdag 13 september 2018 om 17:15
    Kleuter.
    En een echte ook nog.
    Vind ik leuk
    frhoi +590
    donderdag 13 september 2018 om 15:54
    Gezien t programma de komende tijd zal het echt slecht uitkomen als er wedstrijden niet door gaan
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +315
    donderdag 13 september 2018 om 16:54
    Zal voor jullie niet zo'n groot probleem zijn 😉. Geintje natuurlijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:55
    Alsof de Groningen supporters en Amsterdammers ruzie Met elkaar gaan maken.. prima besluit. Maar toch Zou Ik als je een uit supporter bent van Groningen niet je kinderen mee nemen, voor Hun veiligheid. Gewoon om zeker te zijn
    Vind ik leuk
    Echt? +2173
    donderdag 13 september 2018 om 16:12
    Hartelijk welkom in Amsterdam, maar kinderen thuis laten.

    Voor volwassen Groningen fans zijn ze een beetje bang maar de kids lopen wel gevaar.

    Lees ik het zo goed Pooltje??
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:25
    Sommige mensen zijn toch zo moeizaam. En jij bent daar 1 van..🤦‍♂️
    Vind ik leuk
    Degraaf +16411
    donderdag 13 september 2018 om 18:13
    In Eindhoven zijn zelfs verstandelijk beperkte kinderen niet veilig, daar zijn we onlangs weer achter gekomen.
    Vind ik leuk
    Echt? +2173
    donderdag 13 september 2018 om 18:15
    En dan huilen als er een grap over Nouri wordt gemaakt, net zo stijlloos dit....sneu stukje uitschot
    Vind ik leuk
    Mari +7757
    donderdag 13 september 2018 om 16:13
    Juist wel de kinderen meenemen
    De imbecielen gedragen zich dan misschien t.o.v. ouders met kroost minder als idioten.
    Ik heb begrepen dat een idioot een iq heeft lager dan 40 en een imbeciel hoger
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:27
    Nou als Ik kinderen had, Zou Ik Het zeker niet gedaan hebben om hun mee te nemen als er geen politie aanwezig is, fuck dat. Waarom dat risico uberhaupt lopen.
    Vind ik leuk
    Mari +7757
    donderdag 13 september 2018 om 17:12
    Ik ook niet. Haha
    Vind ik leuk
    plein19 +1717
    donderdag 13 september 2018 om 15:55
    Hopelijk verkoopt alles ordelijk. Best opvallend van de nieuwe burgemeester.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:58
    ik denk dat de Ajax supporters de laatste tijd bewezen hebben dat ze zich netjes gedragen
    en daarom heeft ze er vertrouwen in dat het goed verloopt
    Vind ik leuk
    plein19 +1717
    donderdag 13 september 2018 om 16:35
    az ajax is bij vorige acties ook prima verlopen
    Vind ik leuk
    Springbok +1237
    donderdag 13 september 2018 om 15:55
    Zou dan de eerste goede daad van Mevrouw Halsema kunnen zijn, is als GL-corifee in de Tweede Kamer niet gelukt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 15:56]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:57
    Of een hele grote fout als het helemaal uit de hand loopt.
    Maar Het is wel stoer van haar dat ze dit een kans geeft eerst.
    Vind ik leuk
    The Iceman +7995
    donderdag 13 september 2018 om 16:07
    Als ik Klaver hoor praten verlang ik terug naar Halsema in de TK. Die snapt iig nog iets van de wereld.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:16
    Beiden kan ik gewoonweg niet aanhoren. Ze kramen zoveel onzin uit met hun geitewollen sokken idealen. Zijn beiden heel erg naief
    Vind ik leuk
    The Iceman +7995
    donderdag 13 september 2018 om 16:19
    Halsema is nog criminologe en heeft een idee van de schaduwzijde van de maatschappij. Klaver heeft z’n hele carrière andermans geld verdeeld.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:31
    Groen Links he. Maar snel weer over op voetbal.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 17:57
    Klaver🤥
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 17:58
    Klaver🤥🤥
    Vind ik leuk
    HanV +4028
    donderdag 13 september 2018 om 17:24
    Zo bijzonder is het ook weer niet, tot nu toe gaat alles door.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8069
    donderdag 13 september 2018 om 15:56
    Groningen ff scheel tikken.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18335
    donderdag 13 september 2018 om 15:57
    Dan ga ik vooralsnog uit van een 5-0 overwinning.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:59
    Lekker belangrijk of het wel of niet door gaat. 020 heeft in beide gevallen 0 punten zaterdagavond! 🤣
    Vind ik leuk
    Mari +7757
    donderdag 13 september 2018 om 16:10
    020.010, 030 enz
    Goh, ben jij ook zo een zielig figuur
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 17:59
    Nee fout! Ben een 040 figuur 🏆

    Zielig zijn de 010 en 020 figuren idd
    Vind ik leuk
    Mari +7757
    donderdag 13 september 2018 om 18:23
    Je weet toch wel waar de afkorting enz. voor staat?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 18:52
    Jazeker, maar het is een beetje verwarrend hoe je het schrijft:

    020punt010kommaspatie030

    Daarnaast is mij het algoritme niet helemaal duidelijk
    020-010-030-???

    Bij 010-020-030 enz begrijp ik dat 040 daaropvolgend is...
    Vind ik leuk
    Mari +7757
    donderdag 13 september 2018 om 19:56
    algorithemes?
    Ik vind het gewoon achterlijk dat mensen namen van steden/voetbalclubs meent te moeten vervangen door een paar onbeduidende cijfers
    Vind ik leuk
    Mari +7757
    donderdag 13 september 2018 om 16:00
    "Als het kabinet de eisen van politiebonden niet inwilligt zal de politie alleen uitrukken bij grote nood"

    Wat is grote nood?
    Nu moeten ze (en terecht) direct uitrukken. Want de gevolgen zullen zij moeten dragen
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:04
    Sneu voor Groningen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:10
    als dat door gaat kan alles door gaan
    Vind ik leuk
    2cents +53775
    donderdag 13 september 2018 om 16:13
    Zou mooi zijn. Geen rotzooi trappen en laten zien dat dit gewoon moet kunnen.
    Vind ik leuk
    410hhw +1752
    donderdag 13 september 2018 om 16:20
    Halsema niet zo mierenneukerig gelukkig.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 16:23]
    Vind ik leuk
    rexxo +182
    donderdag 13 september 2018 om 16:28
    Doet die groene kabouter een keer wat goeds.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:32
    Ze had nog wel zo beloofd in haar boek dat ze nooit een burgemeesters functie zou aanvaarden.
    Vind ik leuk
    HaagseHaas +1660
    donderdag 13 september 2018 om 16:33
    FC Twente heeft ook gereageerd met dat dit absolute competitie vervalsing is ten nadele van Twente :-))
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:42
    Hè hè, eindelijk weer een driepunter voor ons
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:44
    Organiseert de FC Groningen supporters vereniging voor Ajax-Groningen een tripje naar het 3 landenpunt dan? 🤔
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 17:55
    Friesland, noord-Holland en flevoland, hoop dat ze kunnen zwemmen😉
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:42
    Heb ik eindelijk Fox Sports, zal de wedstrijd zeker niet door gaan.. verdomme! 😒
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 07:44
    Er bestaat ook nog zoiets als een stadion, kun je gewoon heengaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:49
    lekker man, biertje, hotdog en een pot voetbal
    Vind ik leuk
    DEWEE +2148
    donderdag 13 september 2018 om 16:56
    Mooi besluit als beginnend burgemeester....
    Een soort gift naar de supporters? Laat maar zien dat het zonder politie kan.... Gaat het mis dan kun je het in de toekomst ook vergeten.
    Vind ik leuk
    J R Riquelme +1252
    donderdag 13 september 2018 om 17:17
    👏🏼
    Vind ik leuk
    Nbl +544
    donderdag 13 september 2018 om 17:39
    Komen 20supporters van Groningen mee dat moet toch wel te doen zijn. Om te beveiligen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 17:51
    Goed gedaan Femke! Laat nu al ballen zien...
    Vind ik leuk