KNVB komt met update: acht Eredivisie-duels gaan zeker door

    KNVB komt met update: acht Eredivisie-duels gaan zeker door

    donderdag 13 september 2018 om 18:09

    De KNVB laat via de officiële kanalen weten dat er zeker negen wedstrijden in het betaalde voetbal doorgaan, of er nou gestaakt wordt of niet. Het gaat om acht Eredivisie-wedstrijden en zeker één Keuken Kampioen Divisie-duel.

    De aangekondigde politiestaking heeft de KNVB al een aantal dagen in de wurggreep, maar zeker negen duels zullen gespeeld worden. Het gaat om SC Cambuur - Telstar (Keuken Kampioen Divisie), De Graafschap - VVV Venlo, Willem ll - Excelsior, Ajax - FC Groningen, ADO Den Haag - PSV, NAC Breda - Fortuna Sittard, sc Heerenveen - Heracles Almelo, FC Utrecht - FC Emmen en PEC Zwolle - Vitesse.

    De KNVB houdt de lijst met wedstrijden die doorgaan bij en voegt duels toe als zeker is dat ze gespeeld kunnen worden. 'Uiteraard hopen we voor de fans en clubs dat alle wedstrijden gespeeld kunnen worden', schrijft de KNVB.

    Plaats een reactie

    donderdag 13 september 2018 om 18:12
    Had al een vermoeden dat az-feyenoord zou ontbreken in die lijst. Hopen dat het door kan gaan.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8074
    donderdag 13 september 2018 om 18:15
    Alles gaat gewoon door.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 18:27
    Zou mooi zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 19:19
    Valt me mee dat onze wedstrijd doorgaat tegen die Haagse tokkies
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    donderdag 13 september 2018 om 19:46
    Nah, mot dat nah joh. Slaat natuurlijk nergens op.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 19:49
    Haags volk is toch oh oh cherso volk??? Watn tokkies
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 19:57
    Zitten je draadjes weer los joh.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    donderdag 13 september 2018 om 20:18
    Oh jij bent zo een mannetje dat alles van de tv hebt.
    Vind ik leuk
    R2 +4984
    donderdag 13 september 2018 om 21:01
    Valt allemaal reuze mee.. Er zijn zat andere dingen om je druk om te maken. Idioten heb je overal.
    Vind ik leuk
    Fooligan +975
    donderdag 13 september 2018 om 21:03
    Je zou voor de gein eens een keer de Moerdijkbrug over moeten gaan om het eens in het echt te bekijken....
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 21:29
    Volgens mij ben jij eens tegen een tokkie op gelopen en hebbie er wat aan overgehouden!
    Vind ik leuk
    Ger Aarts +88
    donderdag 13 september 2018 om 22:44
    ' n volgescheten pamper (?)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 20:51
    Je moeder zal trots op je zijn. Dappere, ongegronde praatjes op internet
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 21:27
    Die tokkies doen bij psv het licht wel even morgen uit, lampie of is het boer?
    Vind ik leuk
    Ger Aarts +88
    donderdag 13 september 2018 om 22:42
    Door stemmingmakers als jij zou daar dus 'n bommetje onder (zo'n beslissing) kunnen liggen !
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:54
    Volgens mij is de degene die stemming maakt olieBdomBommel!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 00:27
    Bek dicht Strontboer
    Vind ik leuk
    broedkip +1543
    donderdag 13 september 2018 om 22:00
    Reken er niet op de burgemeester van Alkmaar Bruinooge is een apart ventje, CDA en een grote C dus achterbaks.
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3805
    donderdag 13 september 2018 om 18:51
    Niet verrassend inderdaad. En zou dat nu door de AZ supporters komen of door de Feyenoord supporters...
    Vind ik leuk
    4everfcu +2341
    donderdag 13 september 2018 om 19:18
    zeg jij het maar
    Vind ik leuk
    13 +11413
    donderdag 13 september 2018 om 19:21
    De AZ-supporters natuurlijk 😜
    Vind ik leuk
    De Hout +1665
    donderdag 13 september 2018 om 19:47
    AZ- en Feyenoordsupporters hebben wel een verleden van onvriendelijkheden. Zeg maar..
    Vind ik leuk
    Vakkie D +1469
    donderdag 13 september 2018 om 23:02
    Feyenoord supporters zijn ooit aangevallen langs de snelweg door een groep doorgesnoven ajacieden toen ze omderweg waren naar alkmaar. Die halve zolen moet je helaas ook nog im het gereel houden bij deze wedstrijd.
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +974
    donderdag 13 september 2018 om 19:07
    Wordt zondag ochtend om 9.00uur bekend
    Vind ik leuk
    Pds010 +849
    donderdag 13 september 2018 om 19:16
    Als je onderweg bent als Feyenoord supporter weetje wel..
    Vind ik leuk
    Voebtal +5808
    donderdag 13 september 2018 om 20:48
    Feyenoord supporters zijn veelal slopers en agressieve coke snuivertjes. Logisch dat die wedstrijd niet doorgaat zonder politie.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12454
    donderdag 13 september 2018 om 20:50
    Kom vechten dan!
    Vind ik leuk
    Voebtal +5808
    donderdag 13 september 2018 om 21:06
    Hahahahahaha
    Vind ik leuk
    Gizmo +3869
    donderdag 13 september 2018 om 21:07
    Foei ... beetje jammer zo’n opmerking
    Vind ik leuk
    Koeroe +12454
    donderdag 13 september 2018 om 21:29
    Sarcasme toch joh
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 18:16
    Maak je borst maar nat Groningen. 7-1 gaan jullie lang nog onthouden.
    Vind ik leuk
    Echt? +1781
    donderdag 13 september 2018 om 18:18
    Wel een erg preciese voorspelling🤔
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 18:20
    Misschien kan het ook anders. 7.5-1. Das niet helemaal precies onecht?.
    Vind ik leuk
    Echt? +1781
    donderdag 13 september 2018 om 18:22
    Dat kan niet, halve doelpunten worden niet gegeven.

    Toont wel aan hoeveel jij eigenlijk van voetbal snapt
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 18:23
    Jij hebt het over precies. Dus dacht ga ik scheef. Ik keur het goed onecht?.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2068
    donderdag 13 september 2018 om 18:25
    Matchfixing anders kan ajax niet winnen 😉
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4289
    donderdag 13 september 2018 om 18:30
    Az is een leuke club maar ga nou niet beginnen over top 3 clubs, Jullie hebben nog altijd een heel stuk minder gewonnen dan Ajax-Feyenoord en Psv, Elk jaar heel veel hoop maar toch lelijk onderuit tegen alle 3.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2068
    donderdag 13 september 2018 om 18:50
    Zozo teentjes getrapt denk
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4289
    donderdag 13 september 2018 om 18:51
    Actie reactie gap, Je vraagt er zelf een beetje om.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2341
    donderdag 13 september 2018 om 19:19
    daar begint niemand over behalve jij zelf.
    Vind ik leuk
    Fok58 +156
    donderdag 13 september 2018 om 18:45
    Hahahaaaaaahaa. Gedroomt zeker. Ajax doet het na 90 minuten in de broek van schaamte.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 20:20
    Ja want Groningen is zooooo gevaarlijk
    Vind ik leuk
    HanV +3994
    donderdag 13 september 2018 om 19:09
    Toch ga je door zo'n bericht als om 17:00 twijfelen. Een gokkantoor dat meer uitkeert als Ajax wint. Meestal gaat het dan verkeerd, een gokkantoor is niet gek. Bovendien heeft Groningen na een wedstrijd waarin ze in het laatste half uur toen ze thuis op achterstand kwamen geen één keer op goal geschoten, die hebben wel wat goed te maken.
    Vind ik leuk
    Markieee +659
    donderdag 13 september 2018 om 20:14
    Ff checken of de scheids aangifte heeft gedaan van bedreiging😂
    Vind ik leuk
    HanV +3994
    donderdag 13 september 2018 om 20:18
    De 12e man bedreigd?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 19:25
    Ben er bang voor, helaas is het bij ons nog niet echt een team, en missen een creatieve leider in het veld. Verliezen oké, Als het maar niet met mietjesvoetbal is maar vrees er wel voor. Succes alvast!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 19:27
    Ik dol wat kerel. Maar 3 a 4 -0 is zeker mogelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 19:29
    Ik weet het haha, denk ook wel een 3-0. zodra we eenmaal achter komen te staan zie ik de bui alweer hangen en gaan ze alleen maar lopen verdedigen. En dat gaat altijd verkeerd bij ons. Als ajax in de eerste helft al 3 maakt word het een afslachting. Hattrickje tadic zou leuk zijn, tegen zn oude club
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 19:30]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 19:33
    Kan dus alle kanten op en voor Tadic zou het zeker leuk zijn. Stiekem heeft Groningen toch echt wel toppers in huis gehad zeg.
    Vind ik leuk
    Markieee +659
    donderdag 13 september 2018 om 20:15
    Zou ie juichen
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 22:38
    Tuurlijk waarom niet? Ajax is nu de club waar hij voor speelt, en twente zat er ook nog tussen. Maar hij waardeert zijn tijd wel hoor bij groningen. en twente.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    donderdag 13 september 2018 om 18:18
    Gelukkig gaat het door bij ons! Verder moeten ze lekker ministertje gaan treiteren met geen verkeersboetes uitdelen. Of lekker het binnenhof platgooien en andere overheidsinstellingen. Niet de burger gaan gebruiken als ambtenaar van de staat. Pak lekker jullie meesters aan!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 18:22
    Binnenkort ga ik naar Den Haag maat. Heb je een tip?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    donderdag 13 september 2018 om 18:27
    Haagskwartier 25
    Koffieshop Dizzy Duck
    Binnenstad ('t plein)
    Haagse Harry spotten op de Grote Markt (foto mag uiteraard niet ontbreken)
    Scheveningen (Boulevard) (zat te doen)
    Geleenstraat


    Overheidsinstellingen overslaan tenzij je eieren meeneemt!

    Zo heb jij jouw dagje wel, is het niet genoeg dan heb ik nog wel wat.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 18:30]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 18:29
    Dat moet dus helemaal goed komen maat. Thanks
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    donderdag 13 september 2018 om 18:30
    Graag gedaan gozah.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 18:34
    Gaan jullie punten pakken tegen onze eindhoofse vrienden?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    donderdag 13 september 2018 om 18:53
    Ik denk dat we onze Eindhovense vrienden wel gaan aanpakken ja.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 19:00
    Als jullie van PSV winnen dan stuur ik een krat bier naar............ toe.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 19:07
    En als PSV kampioen wordt, wil ik erbij zijn als jij die PSV-tattoo laat zetten...
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 19:09
    Voor mij geen probleem.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    donderdag 13 september 2018 om 19:47
    Gaat een duur grapje voor je worden. Dat kratje moet 3200km reizen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 19:50
    Als het zover is dan moet je het mij laten weten. Ik stuur het maandag meteen op.
    Vind ik leuk
    cheeks +3494
    donderdag 13 september 2018 om 21:18
    Midden Noord, ik gun je veel overwinningen maar as zaterdag toch even niet.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12140
    donderdag 13 september 2018 om 18:57
    Een dubbel broodje schnitzel met katjangsaus bij de Vrijheid is voor mij ook wel een must.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    donderdag 13 september 2018 om 20:20
    Boven de snelweg.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12140
    donderdag 13 september 2018 om 20:29
    Zeker, en dicht bij centraal
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 21:38
    Utrechtsebaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 19:07
    Hij gaat naar prinsjedag
    Vind ik leuk
    4everfcu +2341
    donderdag 13 september 2018 om 19:21
    geleenstraat hahaha daar zitten alleen nog maar heroine hoeren tegenwoordig leuk uitje
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 19:22]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 19:27
    Reageer anders nooit op opmerkingen maar heb 10 jaar lang mezelf kapot geblowed en zeker 150 verschillende coffeshops gehad in Breda Roosendaal Tilburg Eindhoven Rotterkutdam Bergen Op Zoom Goes Almere Amsterdam Den Helder maar Den Haag heeft kwalitatief de beste soorten wiet voor de beste prijzen :) Dizzy Duck is samen met Creemers en nog een 2 tal veruit de 4 beste shops waar ik ooit heen ben geweest, handsdown ; ook een geweldig gezellige stad om rond te lopen , ode aan Den Haag als smoker !
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    donderdag 13 september 2018 om 19:49
    Ik heb ook ervaring gozah. ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 19:28
    Reageer anders nooit op opmerkingen maar heb 10 jaar lang mezelf kapot geblowed en zeker 150 verschillende coffeshops gehad in Breda Roosendaal Tilburg Eindhoven Rotterkutdam Bergen Op Zoom Goes Almere Amsterdam Den Helder maar Den Haag heeft kwalitatief de beste soorten wiet voor de beste prijzen :) Dizzy Duck is samen met Creemers en nog een 2 tal veruit de 4 beste shops waar ik ooit heen ben geweest, handsdown ; ook een geweldig gezellige stad om rond te lopen , ode aan Den Haag als smoker !
    Vind ik leuk
    2cents +53807
    donderdag 13 september 2018 om 18:25
    Voetbal wordt gebruikt omdat de rest niet werkt. Dat is irritant maar op zich wel begrijpelijk want blijkbaar krijgen ze nu wel de aandacht.

    Daarbij zal het voor hen teleurstellend zijn dat er zoveel wedstrijden gewoon door lijken te gaan. Dat reduceert het effect nogal.

    Hopelijk wordt voetbal hierdoor iets minder een doelwit.

    Al kun je erop wachten dat ze het gaan doen als er straks toppers op het programma staan.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 18:35
    Ik werd vanmiddag nog staande gehouden. Inhalen over doorgetrokken streep en 40 km te hard.

    Dikke preek en meneer sluit af met "maar je hebt geluk, wij staken"
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +3718
    donderdag 13 september 2018 om 18:48
    Had je haast? 😁
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 18:59
    Ja, nogal.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +3718
    donderdag 13 september 2018 om 19:00
    Wel voorzichtig doen he!
    We willen je niet kwijt.
    Vind ik leuk
    035 +5069
    donderdag 13 september 2018 om 19:42
    En nu voel jij je een stoere kerel zeker.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 19:50
    Nee hoor. Vooral een gelukkige kerel.
    Zo stoer is het niet om aangehouden te worden. Ik had het zweet in de handen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20471
    donderdag 13 september 2018 om 18:54
    Waar is dat goed voor dan?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 18:59
    Wat, dat staken?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20471
    donderdag 13 september 2018 om 19:02
    Reageerde op dit bericht toch?

    Ik werd vanmiddag nog staande gehouden. Inhalen over doorgetrokken streep en 40 km te hard. 
    Vind ik leuk
    Wijndalum +128
    donderdag 13 september 2018 om 18:22
    De ene wedstrijd niet, de andere weer wel. Heeft wat weg van competitievervalsing.
    Vind ik leuk
    johnaz +17
    donderdag 13 september 2018 om 18:25
    bij knvb kan alles
    Vind ik leuk
    Wijndalum +128
    donderdag 13 september 2018 om 18:29
    Dat blijkt maar weer.

    Wanneer moet AZ-FEY dan ingehaald worden? Ergens doordeweeks? Richting kerstmis? KNVB moet ernaar streven om onder gelijke omstandigheden te voetballen. Dat gebeurt helaas niet.

    Achja, misschien gaat de wedstrijd gewoon door.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 18:32
    Telstar altijd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 18:33]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20471
    donderdag 13 september 2018 om 18:55
    Wat heb jij toch altijd met Telstar?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 20:44
    Groot fan van de club. Een trouw supporter is weer overdreven.

    Ik woon er in de buurt.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 18:35
    Gewoon als supporter je eens van de goede kant laten zien ( degene die het normaal niet laten kunnen )
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 18:36
    Eigenlijk belachelijk dat je tegenwoordig voor vermaak, want dat is voetbal toch, POLITIE bescherming moet hebben,kunnen de bezoekers niet normaal doen?
    Vind ik leuk
    HanV +3994
    donderdag 13 september 2018 om 19:22
    Je punt was sterker geweest als er echt wedstrijden niet door konden gaan, het lijkt nu alleen om mogelijk 1 wedstrijd te gaan. Mij valt de politie alleen op omdat ze met hun busje op de stoep gaan staan zodat de voetgangers soms over het fietspad moeten. Verder controleren ze soms na afloop of je als voetganger niet de weg oversteekt, daar kun je zelfs een stadionverbod voor krijgen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 19:25]
    Vind ik leuk
    Whatevaa +213
    donderdag 13 september 2018 om 18:56
    Als alles gewoon door gaat dan zou ik mijn conclusies trekken als burgemeester en politie zijnde. Alleen nog maar inzet tijdens risicowedstrijden. Als je nu nl geen popo inzet nodig hebt waarom dan al die andere weekenden wel. Scheelt weer enige belasting euries!!
    Vind ik leuk
    Jackhalls +145
    donderdag 13 september 2018 om 19:00
    Hoezo moer de politie veiligheid bieden in de keukenkampioen divisie als er geen hond op af komt ?
    Vind ik leuk
    13 +11413
    donderdag 13 september 2018 om 19:26
    Ik snap ook helemaal niet waarom daar voorlopig maar 1 wedstrijd doorgaat?
    Vind ik leuk
    luccerd +3006
    donderdag 13 september 2018 om 19:29
    VP, wrijf het er maar in hier in t zuiden. De kop: Acht EREdivisie duels gaan zeker door....
    Rodastadion (prachtdingetje natuurlijk!) op de achtergrond...
    En waar voetbalt mijn mooie club? KKD i.p.v. ED... :(
    Vind ik leuk
    Rodajc +13845
    donderdag 13 september 2018 om 19:31
    Haha viel me ook al op.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:58
    Roda hoort er steeds bij:-)
    Vind ik leuk
    Rodajc +13845
    vrijdag 14 september 2018 om 00:27
    Was het maar zo haha. Maar wel leuk van VP dat ze nog doen alsof!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 08:57
    Roda is gewoon ere-divisie club in mijn ogen, kwestie van tijd!
    Vind ik leuk
    Kakkerlak +52
    donderdag 13 september 2018 om 19:32
    alles door laten gaan.....mooie test voor toekomst.....angst is een slechte raadgever....
    Vind ik leuk
    HaagseHaas +1494
    donderdag 13 september 2018 om 19:34
    Lekker hoor morgen lekker naar ADO-PSV kijken in het stadion, bacootje en een sigaartje erbij, kijk er nu al naar uit

    Ga uit van een mooie 2-2
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 21:47
    Ik zou zaterdag gaan als ik jou was, voordeel van morgen is wel dat je makkelijk een parkeerplaats vind dicht bij het stadion!
    Vind ik leuk
    HaagseHaas +1494
    donderdag 13 september 2018 om 22:44
    LOL je hebt helemaal gelijk

    Ik heb een lang weekend dus het Vrijdaggevoel al :-))
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:47
    Lekker lang voorpret dan maar:-) op wat er gaat gebeuren!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 20:50
    Laten ze het stadion van Roda zien met de kop eredivisie😀
    Voelt toch een beetje goed dan.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 20:51
    Eredivisie duels gaan door en bij dit bericht nemen we een foto van het stadion van Roda, dat kk divisie speelt. Heel snugger vp!
    Vind ik leuk
    Johnnie +486
    donderdag 13 september 2018 om 21:08
    Wat een mooie achtergrond op die foto!
    Vind ik leuk
    Maan88 +3517
    donderdag 13 september 2018 om 21:23
    Het zou de KNVB sieren als PSV en ajax niet zouden te hoeven spelen op dat moment. Zou beter zijn voor Nederlands voetbal en de punten
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    KNVB komt met update: acht Eredivisie-duels gaan zeker door