KNVB komt met update: acht Eredivisie-duels gaan zeker door

KNVB komt met update: acht Eredivisie-duels gaan zeker door

Gepubliceerd: donderdag 13 september 2018 om 18:09do 13-09-2018 om 18:09

De KNVB laat via de officiële kanalen weten dat er zeker negen wedstrijden in het betaalde voetbal doorgaan, of er nou gestaakt wordt of niet. Het gaat om acht Eredivisie-wedstrijden en zeker één Keuken Kampioen Divisie-duel.

De aangekondigde politiestaking heeft de KNVB al een aantal dagen in de wurggreep, maar zeker negen duels zullen gespeeld worden. Het gaat om SC Cambuur - Telstar (Keuken Kampioen Divisie), De Graafschap - VVV Venlo, Willem ll - Excelsior, Ajax - FC Groningen, ADO Den Haag - PSV, NAC Breda - Fortuna Sittard, sc Heerenveen - Heracles Almelo, FC Utrecht - FC Emmen en PEC Zwolle - Vitesse.

De KNVB houdt de lijst met wedstrijden die doorgaan bij en voegt duels toe als zeker is dat ze gespeeld kunnen worden. 'Uiteraard hopen we voor de fans en clubs dat alle wedstrijden gespeeld kunnen worden', schrijft de KNVB.

Plaats een reactie

donderdag 13 september 2018 om 18:12
Had al een vermoeden dat az-feyenoord zou ontbreken in die lijst. Hopen dat het door kan gaan.
Vind ik leuk
Kopstootje +9350
donderdag 13 september 2018 om 18:15
Alles gaat gewoon door.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 18:27
Zou mooi zijn.
Vind ik leuk
broedkip +2222
donderdag 13 september 2018 om 22:00
Reken er niet op de burgemeester van Alkmaar Bruinooge is een apart ventje, CDA en een grote C dus achterbaks.
Vind ik leuk
Ab Normaal +4281
donderdag 13 september 2018 om 18:51
Niet verrassend inderdaad. En zou dat nu door de AZ supporters komen of door de Feyenoord supporters...
Vind ik leuk
4everfcu +5467
donderdag 13 september 2018 om 19:18
zeg jij het maar
Vind ik leuk
De Hout +2037
donderdag 13 september 2018 om 19:47
AZ- en Feyenoordsupporters hebben wel een verleden van onvriendelijkheden. Zeg maar..
Vind ik leuk
Vakkie D +4788
donderdag 13 september 2018 om 23:02
Feyenoord supporters zijn ooit aangevallen langs de snelweg door een groep doorgesnoven ajacieden toen ze omderweg waren naar alkmaar. Die halve zolen moet je helaas ook nog im het gereel houden bij deze wedstrijd.
Vind ik leuk
ronnie1100 +1108
donderdag 13 september 2018 om 19:07
Wordt zondag ochtend om 9.00uur bekend
Vind ik leuk
Pds010 +1463
donderdag 13 september 2018 om 19:16
Als je onderweg bent als Feyenoord supporter weetje wel..
Vind ik leuk
Voebtal +7436
donderdag 13 september 2018 om 20:48
Feyenoord supporters zijn veelal slopers en agressieve coke snuivertjes. Logisch dat die wedstrijd niet doorgaat zonder politie.
Vind ik leuk
Koeroe +12302
donderdag 13 september 2018 om 20:50
Kom vechten dan!
Vind ik leuk
Voebtal +7436
donderdag 13 september 2018 om 21:06
Hahahahahaha
Vind ik leuk
Gizmo +3692
donderdag 13 september 2018 om 21:07
Foei ... beetje jammer zo’n opmerking
Vind ik leuk
Koeroe +12302
donderdag 13 september 2018 om 21:29
Sarcasme toch joh
Vind ik leuk
Midden-Noord +95381
donderdag 13 september 2018 om 18:18
Gelukkig gaat het door bij ons! Verder moeten ze lekker ministertje gaan treiteren met geen verkeersboetes uitdelen. Of lekker het binnenhof platgooien en andere overheidsinstellingen. Niet de burger gaan gebruiken als ambtenaar van de staat. Pak lekker jullie meesters aan!
Vind ik leuk
2cents +63567
donderdag 13 september 2018 om 18:25
Voetbal wordt gebruikt omdat de rest niet werkt. Dat is irritant maar op zich wel begrijpelijk want blijkbaar krijgen ze nu wel de aandacht.

Daarbij zal het voor hen teleurstellend zijn dat er zoveel wedstrijden gewoon door lijken te gaan. Dat reduceert het effect nogal.

Hopelijk wordt voetbal hierdoor iets minder een doelwit.

Al kun je erop wachten dat ze het gaan doen als er straks toppers op het programma staan.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 18:35
Ik werd vanmiddag nog staande gehouden. Inhalen over doorgetrokken streep en 40 km te hard.

Dikke preek en meneer sluit af met "maar je hebt geluk, wij staken"
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6307
donderdag 13 september 2018 om 18:48
Had je haast? 😁
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 18:59
Ja, nogal.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6307
donderdag 13 september 2018 om 19:00
Wel voorzichtig doen he!
We willen je niet kwijt.
Vind ik leuk
elmagico070 +23638
donderdag 13 september 2018 om 18:54
Waar is dat goed voor dan?
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 18:59
Wat, dat staken?
Vind ik leuk
elmagico070 +23638
donderdag 13 september 2018 om 19:02
Reageerde op dit bericht toch?

Ik werd vanmiddag nog staande gehouden. Inhalen over doorgetrokken streep en 40 km te hard. 
Vind ik leuk
Wijndalum +1027
donderdag 13 september 2018 om 18:22
De ene wedstrijd niet, de andere weer wel. Heeft wat weg van competitievervalsing.
Vind ik leuk
johnaz +37
donderdag 13 september 2018 om 18:25
bij knvb kan alles
Vind ik leuk
Wijndalum +1027
donderdag 13 september 2018 om 18:29
Dat blijkt maar weer.

Wanneer moet AZ-FEY dan ingehaald worden? Ergens doordeweeks? Richting kerstmis? KNVB moet ernaar streven om onder gelijke omstandigheden te voetballen. Dat gebeurt helaas niet.

Achja, misschien gaat de wedstrijd gewoon door.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 18:35
Gewoon als supporter je eens van de goede kant laten zien ( degene die het normaal niet laten kunnen )
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 18:36
Eigenlijk belachelijk dat je tegenwoordig voor vermaak, want dat is voetbal toch, POLITIE bescherming moet hebben,kunnen de bezoekers niet normaal doen?
Vind ik leuk
HanV +5671
donderdag 13 september 2018 om 19:22
Je punt was sterker geweest als er echt wedstrijden niet door konden gaan, het lijkt nu alleen om mogelijk 1 wedstrijd te gaan. Mij valt de politie alleen op omdat ze met hun busje op de stoep gaan staan zodat de voetgangers soms over het fietspad moeten. Verder controleren ze soms na afloop of je als voetganger niet de weg oversteekt, daar kun je zelfs een stadionverbod voor krijgen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 19:25]
Vind ik leuk
Whatevaa +956
donderdag 13 september 2018 om 18:56
Als alles gewoon door gaat dan zou ik mijn conclusies trekken als burgemeester en politie zijnde. Alleen nog maar inzet tijdens risicowedstrijden. Als je nu nl geen popo inzet nodig hebt waarom dan al die andere weekenden wel. Scheelt weer enige belasting euries!!
Vind ik leuk
luccerd +3072
donderdag 13 september 2018 om 19:29
VP, wrijf het er maar in hier in t zuiden. De kop: Acht EREdivisie duels gaan zeker door....
Rodastadion (prachtdingetje natuurlijk!) op de achtergrond...
En waar voetbalt mijn mooie club? KKD i.p.v. ED... :(
Vind ik leuk
Rodajc +19261
donderdag 13 september 2018 om 19:31
Haha viel me ook al op.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 22:58
Roda hoort er steeds bij:-)
Vind ik leuk
Rodajc +19261
vrijdag 14 september 2018 om 00:27
Was het maar zo haha. Maar wel leuk van VP dat ze nog doen alsof!
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 08:57
Roda is gewoon ere-divisie club in mijn ogen, kwestie van tijd!
Vind ik leuk
045Brunssum +1109
donderdag 13 september 2018 om 20:50
Laten ze het stadion van Roda zien met de kop eredivisie😀
Voelt toch een beetje goed dan.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 20:51
Eredivisie duels gaan door en bij dit bericht nemen we een foto van het stadion van Roda, dat kk divisie speelt. Heel snugger vp!
Vind ik leuk
Johnnie +874
donderdag 13 september 2018 om 21:08
Wat een mooie achtergrond op die foto!
Vind ik leuk
Maan88 +6426
donderdag 13 september 2018 om 21:23
Het zou de KNVB sieren als PSV en ajax niet zouden te hoeven spelen op dat moment. Zou beter zijn voor Nederlands voetbal en de punten
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws