'Slaat nergens op. Dan zet je zo iemand neer..Blind verdient dat helemaal niet'

'Slaat nergens op. Dan zet je zo iemand neer..Blind verdient dat helemaal niet'

Gepubliceerd: donderdag 13 september 2018 om 18:53do 13-09-2018 om 18:53

Leo Driessen is het niet eens met Willem van Hanegem, die in het Algemeen Dagblad stelde dat Daley Blind niet kan verdedigen. "Dat is volkomen onzin."

"Dat slaat helemaal nergens op. Dan zet je zo iemand neer..Hij verdient dat helemaal niet", zegt Driessen bij FOX Sports. "Dan zijn ze bij United drie jaar gek en blind geweest? Tja, ik vind het onzin."

Collega-commentator Leo Oldenburger haakt in en vraagt zich af of Blind geschikt is om op de linksbackpositie te spelen bij Oranje. "Hij is er niet sneller op geworden. Het probleem van Blind is dat hij in principe een goede centrale verdediger is, maar daar ga je Virgil van Dijk of Matthijs de Ligt niet uit de basiself voor zetten. Misschien kan hij controlerend op het middenveld spelen, maar hij is geen linksback in een 4-3-3-systeem. Ook niet in een 5-3-2-systeem."

Driessen denkt te weten waarom het soms stroef met Blind gaat. "Hij heeft een hele tijd niet gevoetbald. Dat wreekt zich. Dat kost echt tijd. Nu heeft hij in een korte tijd veel wedstrijden moeten spelen. Als een voetballer die risico in z'n spel legt en flegmatiek is niet in vorm is, valt het dubbel op. Daley is geen poetser en man van de slidings. Als hij net even wat minder scherp is, valt dat sneller op dan bij een voetballer die dat kan maskeren door werklust etc.."

Plaats een reactie

Midden-Noord +94678
donderdag 13 september 2018 om 18:55
De hysterie kan weer losbarsten hier.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 18:57
Ja daar zorg jij, kopstootje, Ucta030 en een paar Psvers wel voor.
Vind ik leuk
Heer Bommel +6615
donderdag 13 september 2018 om 19:17
Driessen is het er niet mee eens dat heel Nederland hetzelfde zag als Van Hanegem. Namelijk, dat Blind niet kan verdedigen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 19:20]
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 19:20
Niet heel Nederland.. kan je voor jezelf praten aub?
Vind ik leuk
Heer Bommel +6615
donderdag 13 september 2018 om 19:21
Jij hebt het ook gezien, maar zit nog in de ontkenningsfase.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 19:27
Neehoor, bij oranje (2 wedstrijden) was hij slecht. Bij ajax (6 wedstrijden) doet hij het zeer sterk. Vandaar dat ik vind dat hij kan verdedigen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 19:28]
Vind ik leuk
Heer Bommel +6615
donderdag 13 september 2018 om 19:31
Dan heb ik net die twee gezien + de twee voorafgaande interlands :)))
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 19:32]
Vind ik leuk
hamora +37
donderdag 13 september 2018 om 19:53
Heb je de TV wel aangehad of keek je naar de verkeerde zender?
Vind ik leuk
Heer Bommel +6615
donderdag 13 september 2018 om 19:56
Raadpleeg de spelersrapporten :))))))
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 23:19
Hij staat in het elftal van de maand hoor, lul niet man ..
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 20:11
Utopia
Vind ik leuk
GunnerFan +335
donderdag 13 september 2018 om 19:56
En het WK voor het gemak dan maar ff vergeten? Waar hij zijn transfer dus mee verdient had! Blind is gewoon voor velen de ultieme zondebok. Ook al kopt iemand anders met 1 kopbal de hele verdediging uit positie, dan gaan we Blind afzeiken omdat 1 van de beste spelers van de wereld / 1 van de snelste van de wereld uit zijn rug weg loopt terwijl hij net een 60/40 duel half in ging op randje 16. Heel makkelijk in mijn ogen.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 21:22
Interlands maakt me vrij weinig uit, gaat mij om Ajax en daar is hij dikke prima.
Vind ik leuk
Heer Bommel +6615
donderdag 13 september 2018 om 21:26
Laat dit artikel nou juist over het optreden van Blind in Oranje gaan :)))))))))))
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 22:45
Jij hebt het over zijn verdedigende kwaliteiten.. daar reageer ik op, dus snap niet waarom je hier mee aan komt. Ik noem een voorbeeld dat hij wel kan verdedigen en dan begin je hier over, een zwaktebod of?
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 22:43
Hij hoort niet op deze manier in oranje. En zolang hij het hij Ajax goed doet, dikke prima.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2260
vrijdag 14 september 2018 om 07:37
Of je ziet alleen wat je wil zien Trojan
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 07:38]
Vind ik leuk
Castromann +8481
donderdag 13 september 2018 om 20:02
In de Mickey Mouse league en tegen laagvliegers in Europa.....
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 21:56
als ie een vrije rol heeft in de verdediging is ie sterk
maar zo gauw ie tegen een directe tegenstander staat heeft ie het gewoon moeilijk
hij komt duelkracht en snelheid tekort daarvoor
die spits van Emmen zette hem gewoon opzij
maar opbouwend is ie heel goed , ook is ie positioneel goed waardoor ie veel op kan lossen
Vind ik leuk
Tfoe +3890
donderdag 13 september 2018 om 20:22
Ik denk dat jij gewoon een meeloper bent.
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1636
donderdag 13 september 2018 om 23:58
Daley natuutlijk geen pure verdediger en moet concurreren met Schone
Vind ik leuk
Heer Bommel +6615
vrijdag 14 september 2018 om 00:00
Juist! Dat was ook het punt van Willem.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
donderdag 13 september 2018 om 18:58
Zal wel meevallen toch?
Iedereen heeft alles al gezegd. De meesten minimaal drie keer
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 19:00
Blind kan echt wel voetballen maar hij valt eigenlijk tussen wal en schip. De LB-keuze van Koeman maakt Blind's positie alleen maar moeilijker. Want het is een keuze bij gebrek aan beter. En iedereen toetert elkaar nu na dat hij de zwakke schakel in de verdediging is, ergo er ook heeeeuuuulemaal niets deugt aan de man. Mateloos overdreven.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 19:02]
Vind ik leuk
FSCeara +8905
donderdag 13 september 2018 om 20:56
Niemand zegt dat Blind niet kan voetballen.maar in Oranje hoort hij ook niet,zeker niet als linksback en centraal staan er die veel beter zijn.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
donderdag 13 september 2018 om 19:37
Je had helaas gelijk...
Mijn god, wat een niveau...
Vind ik leuk
Foden +4562
donderdag 13 september 2018 om 18:56
Eindelijk iemand met verstand
Vind ik leuk
Gutierres14 +1355
donderdag 13 september 2018 om 18:58
Klopt. Laten we blij zijn met profs als Blind. Zeurt niet, goed naar de buitenwereld en een voorbeeld voor menig verwaand spelertje van 18 in hun Gucci en Prada pakjes. Blind heeft ons mede geholpen naar plek 3 op het wk als 5e verdediger op links, maar is geen back! Dat hij de afgelopen 4 jaar waarvan 3 als basisspeler bij Man u heeft gespeeld als voornamelijk cv wordt even vergeten! Hier was hij op een gegeven moment de minst gepasseerde verdediger zonder enige kaart te pakken! Kraak een modelprof niet zo omdat hij het probleem aan gebrek aan beter moet oplossen in het NL elftal. Blind is geen leider en probeert dat ook niet te zijn. Blind is een leider door zijn ervaring en nogmaals, zijn professionele houding naar pers en club. Hulde voor Blind! Maar dan op 4 of 6 ..
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 19:00]
Vind ik leuk
plein19 +2842
donderdag 13 september 2018 om 18:59
In Nederlands elftal zag het er niet uit. Maar waarschijnlijk toch nog steeds de beste optie op deze positie
Vind ik leuk
ajax1973 +2379
donderdag 13 september 2018 om 19:16
bij oranje verwacht ik van ajax spelers ook niet meer dan dat ze fit en uitgerust terug komen daar moeten ze ook niet alles geven dat hoort enkel voor de club niet voor onzin
Vind ik leuk
Vowtar +6333
donderdag 13 september 2018 om 18:59
Driessen vindt dat Blind een prima verdediger. Als argumenten geeft hij dat Blind te weinig werklust heeft, geen slidings kan maken en te langzaam is. Uhuh.
Vind ik leuk
plein19 +2842
donderdag 13 september 2018 om 19:01
Hoezo selectief
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 19:00
Wanneer er met 2 betere CV’s dan Blind in Oranje gespeeld kan worden en hij is geen goede back dan dient Blind dus niet opgesteld te worden. Want ook op het middenveld heeft Blind niets te zoeken in Oranje er zijn vele betere opties beschikbaar dan Blind in die linie.
Vind ik leuk
Guust +6082
donderdag 13 september 2018 om 19:21
Waarom zeurt niemand over Strootman, dat is pas een voddebaal. Iedereen lult elkaar maar na.. Blind doet het redelijk goed, lang niet gespeeld en dat groeit wel weer, maar zo kan het hele middenveld en vooral de aanval wel naar huis, allemaal niets. Dus waarom over. Kind zeuren.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 20:39
Guust waarom zou je over Strootman moeten zeuren in een draadje wat over Blind gaat?
Vind ik leuk
chicken +14014
donderdag 13 september 2018 om 20:56
Das ook iets voor een ander topic, maar snap hem wel..

Blind hoort op 6 in het nl elftal. Als back hoort er een snelle jongen te staan..
Vind ik leuk
Cheat Codes +7732
vrijdag 14 september 2018 om 02:31
Op de positie op het middenveld vlak voor de verdediging is hoogstens Frenkie beter, maar verder niet. We hebben Wijnaldum, Strootman, Pröpper en nog heel wat geprobeerd, maar die bleken minder.

Blind hoort als nr. 6 in de basis met Frenkie en Wijnaldum voor zich. Wil je 4-4-2 spelen, kan Pröpper er nog bij.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 02:32]
Vind ik leuk
Ruud1987 +5611
donderdag 13 september 2018 om 19:00
Weet niet of Blind wel per se mee zou moeten met oranje?

Ja.ik ben blij dat ie terug is bij ajax (zij het voor teveel geld) maar vind het nog geen steunpilaar, wellicht dat zijn mentaliteit goed.is en dat overbrengt maar anders zou ik Blind gewoon lekker thuislaten, hij is ook niet meer de jongste.
Vind ik leuk
Cheat Codes +7732
vrijdag 14 september 2018 om 02:32
Hij is 28...
Vind ik leuk
Kakkerlak +581
donderdag 13 september 2018 om 19:03
Blind word alleen gesteund door supporters die het hem gunnen....Hij is echt geen goede linksback....kom op man...centraal ok....
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 19:07
Als back totaal ongeschikt. Bleek afgelopen weekend ook.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 19:10
Driessen heeft nog steeds geen kijk op voetbal
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2704
donderdag 13 september 2018 om 19:17
Leo driessen is ook een ajax lover en al die ajaxieden zijn op hun pik getrapt, als de waarheid wordt verteld! Blind is en zal altijd een slechte verdediger zijn en ook totaal niet geschikt voor op 6 in Nederlands elftal
Vind ik leuk
Mjblinker +871
donderdag 13 september 2018 om 19:19
Het is een “aanvallende verdediger”, prima bij eigen balbezit; een stuk minder goed als de tegenstander sterker is.
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2704
donderdag 13 september 2018 om 19:21
Aanvallend is Blind ook geweldig en scoort ook heel veel goals..... wat een grap zeg.. wahahahaha... Ik val gewoon van de bank van het lachu
Vind ik leuk
Il Gordo +17024
donderdag 13 september 2018 om 21:37
Dus 't is eigenlijk geen verdediger?
Vind ik leuk
Mjblinker +871
donderdag 13 september 2018 om 21:46
Zit tussen een verdediger en middenvelder in denk ik, hij is best goed aan de bal en een stuk minder goed als hij er achteraan moet rennen; maar nu genoeg gezegd over Blind wat mij betreft...
Vind ik leuk
Il Gordo +17024
donderdag 13 september 2018 om 21:48
Vooruit ;-)
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2704
donderdag 13 september 2018 om 23:27
Hij is eigenlijk geen voetballer, maar waarschijnlijk zo waterdrager😂😂
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 23:27]
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
donderdag 13 september 2018 om 19:22
Scholletje junior is a disspointment.
Vind ik leuk
Bizzy +23310
donderdag 13 september 2018 om 19:22
Lijkt erop dat Blind dat analisten en mensen bij de knvb Daley Blind ten koste van alles Oranje willen in lullen. Triest
Vind ik leuk
Cheat Codes +7732
vrijdag 14 september 2018 om 02:33
De analisten kijken tenminste verder dan 2 mindere wedstrijden van Blind. Kunnen veel mensen op dit forum nog wat van leren...
Vind ik leuk
Bizzy +23310
vrijdag 14 september 2018 om 08:10
We hebben wel meer wedstrijden van Blind gezien waar het 1 grote fouten festijn is. Het is een beperkte voetballer. Zelfs mensen uit jouw achterban geven dat toe. Een Ajax onwaardige voetballer.
Vind ik leuk
Cheat Codes +7732
vrijdag 14 september 2018 om 16:01
Blijf dat maar lekker denken, Blind heeft zich al lang bewezen. Geen wereldtop, maar voor Ajax een hele goede en voor Oranje een goede speler.
Vind ik leuk
Bizzy +23310
vrijdag 14 september 2018 om 16:19
Als PSV supporter hoop ik dat hij nog vele jaren voor Ajax blijft spelen. Graag zelfs maar ons nationale team verdiend beter dan een beperkte voetballer als Daley Blind.
Je kan hem niet betichten van een onprofessionele houding. Hij gedraagt zich voorbeeldig maar voetballend stelt het niet weinig veel voor.

Ajax wil zo graag de Bayern Munchen van Nederland worden. Laten we eerlijk wezen met Blind jr gaat dat toch niet lukken.
Vind ik leuk
Cheat Codes +7732
vrijdag 14 september 2018 om 16:22
Nu doe je net of het niveau in Nederland zo hoog is, ik zie geen betere ‘6’ in Nederland rondlopen dan Blind. En ook centraal achterin maakt hij tot nu toe een prima indruk bij Ajax, ik zie buiten De Ligt weinig centrale verdedigers in de Eredivisie rondlopen die beter zijn.

Je hebt geen Messi’s, Ronaldo’s, Iniesta’s nodig om het Bayern van Nederland te worden.
Vind ik leuk
Bizzy +23310
vrijdag 14 september 2018 om 17:56
Meer in de rol van vb controleur met rugdekking van de Ligt. Maar Blind als CV is vragen om problemen. Hij kan dat niet belopen.
Vind ik leuk
ajaxdev +592
donderdag 13 september 2018 om 19:25
Ja hoor Blind is weer terug en het gezeur begint weer. Prima voetballer bij ajax en ja hij is geen links back. Verder moeten de azijnpissers maar een andere hobby zoeken. Ben blij dat hij terug is bij ajax
Vind ik leuk
satesaus +1349
donderdag 13 september 2018 om 19:30
Ach Leo, kritiek op een ajaxied. Erg hè?
Vind ik leuk
Kuip +9713
donderdag 13 september 2018 om 19:31
Blind is geen international. Het is geen slechte voetballer maar komt op alle posities op topniveau te kort. Hij is simpelweg niet snel en atletisch genoeg.
Voor Ajax is het een prima speler, maar ook hier geldt weer hetzelfde voor de CL duels.
Koeman kan voor de linksbackpositie het beste voor van Aanholt of Kongolo kiezen.
Vind ik leuk
Op afstand +1047
donderdag 13 september 2018 om 19:38
Dit is gelukkig weer een onderwerp voor de azijnzeikers en ajaxhaters. Hanegem wordt voortdurend uitgemaakt voor ouwe seniele zak, maar nu het Blind betreft, dus Ajax, is zijn mening geweldig, stelletje hypocrieten.
Natuurlijk is Blind niet geweldig in Oranje, maar wie dan wel op zijn plaats, kom maar eens met een oplossing.
Vind ik leuk
isaa +24
donderdag 13 september 2018 om 19:45
Leo Driessen komt even dagen later natrappen. Is hij onder druk gezet door Danny Blind?
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 19:51
De Kromme wordt niet voor niets zo genoemd, lekker laten lullen👍
Vind ik leuk
Il Gordo +17024
donderdag 13 september 2018 om 21:37
Inderdaad. Die vent snapt er geen kut van.



..
Vind ik leuk
reggie +2020
donderdag 13 september 2018 om 19:58
Met andere woorden, hij komt te kort voor het Nederlands elftal en ajax.
Vind ik leuk
Leeds United +1453
donderdag 13 september 2018 om 20:02
Bij ManU was hij best okay hoor. Wat een geneuzel weer. Willem was zelf ook niet de snelste maar was wel een echte voetballer. Ik zie hem nog verbijten toen hij er bij Utrecht door Jung Moo Huh er uitgelopen werd. Wat een kabaal weer om niets. Pfff
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 20:04]
Vind ik leuk
Voetbal.com +1000
donderdag 13 september 2018 om 20:07
Leo is dat een broer van Valentijn?
Vind ik leuk
stratumseind +191635
donderdag 13 september 2018 om 20:08
Niks mis met willem , hij spreekt gewoon de waarheid
Vind ik leuk
repeP +2088
donderdag 13 september 2018 om 20:23
Blind doet mij altijd denken aan Emanuelson in zijn tijd bij Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 20:23
Volledig met Willem eens. Blind komt op alle fronten te kort behalve op zijn bankrekening.
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
donderdag 13 september 2018 om 20:24
Blind gewoon nooit meer oproepen. Is er ook geen discussie meer
Vind ik leuk
Staaijman74 +1284
donderdag 13 september 2018 om 20:32
Van Gaal zette Blind op t WK in het 5-3-2 systeem hangend op links en dus niet in de mandekking links centraal. Op die plek in dat systeem is blind in mijn ogen het beste. Voor die plek kan ie best aardig zijn verdedigende taken uitvoeren en benut je tegelijkertijd zijn kwaliteiten. Zijn passing, inzicht, en zijn fantastische voorzet. Blind is weliswaar traag maar hij hoeft niemand voorbij met zijn traptechniek. Echter, op die plek krijgt ie nooit meer de kans. Daar snap ik juist niks van.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 20:32]
Vind ik leuk
Il Gordo +17024
donderdag 13 september 2018 om 21:36
Omdat ze de laatste potjes bij Oranje met vier verdedigers speelde?
Vind ik leuk
Smash +4010
donderdag 13 september 2018 om 20:32
Daar heb je Valentijn 'Kom niet aan de Amsterdammertjes' Driessen weer hoor. Van Hanegem heeft gewoon gelijk. Op het middenveld kan je Blind misschien nog wel gebruiken. Als verdediger komt hij gewoon veel te kort. Hij is traag, kan niet opbouwen, kan niet koppen.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 21:03
Idd, dan nog liever als linkermiddenvelder. Hij is geen verdediger, misschien vergelijken ze hem teveel met zijn vader. En staat hij daarom daar.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 21:04]
Vind ik leuk
Smash +4010
vrijdag 14 september 2018 om 13:36
Ze hebben hem proberen om te turnen tot verdediger met als resultaat; zwaar mislukt! Onbegrijpelijk dat Ajax voor hem minimaal 16 miljoen heeft betaald.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 00:02
Een Rotterdamer zeker.
Vind ik leuk
Cheat Codes +7732
vrijdag 14 september 2018 om 02:35
Beter lezen, dit is LEO Driessen.
Vind ik leuk
Smash +4010
vrijdag 14 september 2018 om 13:39
Als je het stukje naderhand aanpast wel ja. Er stond eerst toch echt Valentijn Driessen van de Telegraaf.
Vind ik leuk
Cheat Codes +7732
vrijdag 14 september 2018 om 15:54
Serieus? Wat triest.
Vind ik leuk
Cruijfffan +1229
donderdag 13 september 2018 om 20:48
ik ben het eens met Driessen
Vind ik leuk
Mari +11854
donderdag 13 september 2018 om 20:57
Twee opmerkingen
1. Blind verdient genoeg
2. Hanegem is er echt niet op uit om Blind af te maken. Geen reden toe
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 20:59
Klopt. Hij verdiend geen uitnodiging voor Oranje.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 21:03
Leo is blind. Blinde liefde.
Vind ik leuk
Basik013 +618
donderdag 13 september 2018 om 21:25
Gejank, prima verdediger, ga iemand anders bashen nu is het niet leuk meer.
Vind ik leuk
Smash +4010
vrijdag 14 september 2018 om 13:41
Hoezo bashen? Hij is gewoon niet goed genoeg voor internationaal voetbal. Als hij zo goed was geweest, zou hij echt niet naar Ajax (lees Nederlandse competitie) gekomen zijn hoor. Hij is gewoon matig.
Vind ik leuk
Basik013 +618
vrijdag 14 september 2018 om 15:19
Bullshit ajax en psv zijn gewoon prima Europees niveau
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 21:30
Driessen heeft gewoon gelijk.
De blind haat bij sommige domoren zit diep maar toen hij de voorzet gaf op van persie op het wk liepen diezelfde domoren de polinaise.
Vind ik leuk
Il Gordo +17024
donderdag 13 september 2018 om 21:34
Ik ben een domoor.

Dat is vier jaar geleden. En je hebt nu betere alternatieven in de verdediging.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 22:17
De haters zijn domoren.
Indien jij hem gewoon niks vind ben je geen domoor.
Vind ik leuk
Il Gordo +17024
donderdag 13 september 2018 om 22:21
:-)

Ik ben geen hater. Sowieso is haten niet best.
Vind 'm ieder geval als verdediger (in NL, CL of Oranje) niks.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 22:24
Prima toch.
Ik vind de driehoek de ligt/blind met daarvoor frenkie een gouden driehoek.
Naast frenkie een sloper en een diepganger en twee killerbacks en je gaat hoge ogen gooien.

Je hoeft centraal niet twee pure verdedigers te hebben indien je goede backs hebt. Die kunnen makkelijk knijpen. Bovendien kan je met blind een 4e middenvelder creeeren.
Ik zou het wel weten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 22:28]
Vind ik leuk
Il Gordo +17024
donderdag 13 september 2018 om 22:27
Qua voetbal(slimheid) wel. En toch zie ik in zo'n driehoek graag een type Sanchez. De Ligt en De Jong hebben genoeg voetballend vermogen om dat van een echte voorstopper te compenseren. En sorry, maar een centrale verdediger zie ik niet in Blind, hoe gedurfd ik zijn stap naar Nederland vind.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 22:38
Ik zie hem ook niet als centrale verdediger. 9 van de 10 ploegen spelen met max 2 spitsen. Die zijn voor de backs. Ik ga uit van balbezlt met de ligt in de opbouw met op 10 meter schuin voor hem blind en daar weer schuin voor frenkie.
Bij balverlies klappen de backs op de spitsen en zakken de middenvelders mee in om opkomende mensen op te vangen. Indien je dan weer de bal verovert heb je gewoon een voetballer meer ipv twee verdedigend ingestelde centralen.
Vind ik leuk
Smash +4010
vrijdag 14 september 2018 om 13:43
Dat was dan ook zijn enige hoogtepunt bij Oranje. Heeft allemaal niets met haten te maken. Ik (en met mij heel veel anderen) vind het gewoon geen verdediger. Zijn echt wel betere alternatieven hoor.
Vind ik leuk
Il Gordo +17024
donderdag 13 september 2018 om 21:34
Maar Leo, als iemand een hele tijd niet gevoetbald heeft en dat zich wreekt. Dan moet je 'm toch ook niet in Oranje opstellen? Daley is inderdaad geen poetser en man van de slidings. Dan heeft Willem toch ergens wel een punt?
Vind ik leuk
voorstopper +1087
donderdag 13 september 2018 om 21:39
Blind moet centraal net voor Dr Ligt en Virgil staan als controleur. Zelfde positie als waar F de Jong zou moeten staan.

Vind ik leuk
Prof(.) +268
donderdag 13 september 2018 om 21:45
Wat nou niet in vorm😅 staat gewoon in de Eredivisie-elftal van Maand🙌🏼
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 21:48
Ach, hij kan een Alexis Sanches he-le-maal uit de wedstrijd spelen. Dan kun je verdedigen.

En nee, het was niet goed afgelopen 2 interlands. Koeman zal er wat mee doen.
Vind ik leuk
Iefmeister +7912
donderdag 13 september 2018 om 21:56
Met andere woorden hij is even useless als een derde tiet.
Die Blind moet echt eens even bij zichzelf te rade gaan want op deze manier gaat zelfs ten hag hem ernaast zetten.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 22:20
Blind moet gewoon naast de Ligt in oranje.
Van dijk is overschat. Met de Ligt heb je van dijk niet meer nodig. Dat een gek 80 mln voor hem betaalde zegt mij niets.
Vind ik leuk
poklane +5468
donderdag 13 september 2018 om 23:43
Eens dat Van Dijk eruit moet (als je met 4 verdedigers speelt), meest overschatte verdediger op de velden. Maar dan vervangen door De Vrij.
Vind ik leuk
Smash +4010
vrijdag 14 september 2018 om 13:45
Hahaha Bill!! ............ nu ben ik klaar met je. Jou neem ik niet meer serieus.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 22:23
Blind gewoon te langzaam voor linksback, op cv niet bij de beste 3-4 en voor het middenveld heeft hij te weinig voetballend vermogen...
Vind ik leuk
Kopstootje +9536
donderdag 13 september 2018 om 22:55
Ik zou alleen zeggen dat ze er bij United inderdaad geen kijk op hebben gehad.
Vind ik leuk
poklane +5468
donderdag 13 september 2018 om 23:42
Blind kan prima meevoetballen als je de wedstrijd domineert en 70% balbezit hebt, en dat zie je ook bijvoorbeeld terug bij Ajax omdat dat daar 9 van de 10 keer het geval is. Maar op het moment dat er ook maar een klein beetje druk op de verdediging komt te staan is Blind de eerste die het laat afweten. Bij Ajax kan je hem prima opstellen, en in Oranje ook als je tegen kut landen zoals Letland, Kazakhstan, Luxemburg etc. speelt maar als je hem tegen de serieuze tegenstanders opstelt vraag je gewoon om problemen. Doe je het dan toch, zet dan lekker een formatie met 5 verdedigers neer zodat je altijd nog een extra centrale verdediger hebt om zijn fouten recht te zetten.
Vind ik leuk
Marco S +6560
donderdag 13 september 2018 om 23:48
Ach daley staat twee keer op p2 binnenkort..
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 23:56
Willem kijkt door een Rotterdamse bril. Mischien een beetje jaloers dat feyenoord dat niet kan betalen. Wel een beetje jammer Willem ik had respect voor je als voetballer maar als analist zet ik er een ? Bij.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 07:41
Blind is toch te sloom voor een back moet er dan perse een plek vrij gemaakt worden het is geen Inesta
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 07:39
als ik dhr.driesen dus goed begrijp zegt hij wat meneer van Hanegem dus bedoelt blind is sloom heeft geen inzet en kan niet verdedigen
maar hij speelt bij zijn favo. club en heet Blind dus hij is goed en moet er koste wat kost een plekje voor hem worden gecreeeerd
Vind ik leuk
renemar +735
vrijdag 14 september 2018 om 08:46
Driessen heeft hierin helemaal gelijk. Blind is een ander type verdediger dan een jongen als Tete bijvoorbeeld. Blind speelt op inzicht, is technisch goed en heeft een prima inspeelpass. Hij moet ook als CV spelen en niet als LB. Dat is zijn positie gewoon niet. Als Blind speelde bij Man.U. was de opbouw doorgaans beter verzorgd.
Hij is weliswaar niet snel maar dat was Frank de Boer ook niet. Met zich goed positioneren kun je heel veel oplossen. Als je hem een sprint laat maken tegen Mbappe ziet het er niet uit. Maar ik ken geen enkele verdediger die zo winnen van de Fransman. Temeer omdat de aanvaller al in de sprint zit terwijl de verdediger die nog moet inzetten.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
vrijdag 14 september 2018 om 10:54
Ja en ze waren bij Man Utd. zo tevreden dat hij er nog jaren bleef.
Vind ik leuk
renemar +735
vrijdag 14 september 2018 om 16:42
Ze verlengden in ieder geval zijn contract. Voor je onzin uitkraamt moet je eerst eens nalezen wat de mensen van United (zowel spelers, technische staf als supporters) over Blind zeggen.
Vind ik leuk
Krav +202
vrijdag 14 september 2018 om 09:46
Het is iig geen creatieve middenvelder. Meer het tikkie breed. En geen poetser/geen werker.

Net als zn vader.. een laatste man.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 10:15]
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 13:36
ik snap werkelijk niet dat ajax überhaupt blind heeft terug gehaald waar moet je ermee heen achter kan niet te traag er raak snel in paniek als het spel even te snel gaat en op het midden veld kan ook niet daar worden andere dingen gevraagd waar hij wel sterk in is dat is breed en weer terug en dan ook nog met zo een salaris nee hij is goed voor groningen , heerenveen enz
Vind ik leuk
HupHolland +3601
vrijdag 14 september 2018 om 22:08
"Blind is geen man van slijdings",zo'n opmerking verdiend Blind niet!

Blind is geen man van slijdings, kopkracht,tackles,snelheid,dribbles.

Hij heeft een aardige paas en geweldig inzicht,wowww
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws