Van Persie reageert op harde teksten Van Hanegem: Dat vind ik echt onzin

    Van Persie reageert op harde teksten Van Hanegem: "Dat vind ik echt onzin"

    donderdag 13 september 2018 om 21:51

    Robin van Persie vindt niet dat hij degene is die zijn collega's aan moet pakken in de pers. De Feyenoord-spits voelt niet de behoefte om zijn medespelers af te branden. Willem van Hanegem vindt juist dat Van Persie wat harder op mag treden.

    "Dat is niet mijn rol", reageert de spits bij FOX Sports. "Het is niet mijn rol om spelers aan te pakken of in de media duidelijk maken dat ik de leider ben omdat dat zogenaamd zo hoort. Het is mijn rol om te helpen. Ik zie dat die gasten heel erg hun best doen, dus hoezo moet ik die jongens dan keihard aanpakken in de media? Om dan zogenaamd goed over te komen als leider? Dat vind ik echt onzin."

    "Iedereen mag z'n mening hebben. Ik loop al vanaf m'n achttiende mee. Ik heb geleerd dat kritiek erbij hoort", vervolgt Van Persie. "Het is prima, dat mag ook zo blijven. Ik stoor me er niet aan. Ik lees en zie het wel, maar het is niet mijn rol om die jongens keihard aan te pakken. Wat we wel doen is erover praten, maar dat krijgt niet iedereen mee."

    Van Persie haalt de fout die Eric Botteghin maakte in de slotfase van het duel met sc Heerenveen, waaruit gescoord werd, aan. "Dan is het toch een beetje geforceerd als ik de zogenaamde leider uit ga hangen en zeg: dat is niet goed hoor, Eric. Ik ben juist blij met Eric omdat hij daar wil voetballen. Omdat hij die keuze maakt, maken wij vijf goals. Willem of wie dan ook mag daar van alles van vinden. Ik vind dat prima."

    Lees ook: Van Hanegem ergert zich aan Van Persie-teksten: 'Triest dat-ie dat zegt'

    Plaats een reactie

    donderdag 13 september 2018 om 21:52
    stelletje kleuters, vecht dit lekker binnen feyenoord uit.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12474
    donderdag 13 september 2018 om 22:18
    Ik heb het hele interview gezien. Hij reageerde niet echt op Willem. Het ging over het reilen en zeilen van Feyenoord en zei toen iedereen mag een mening hebben. Ook Willem en de supporters. Dus dit is niet echt reageren op hem.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10316
    donderdag 13 september 2018 om 23:44
    Van Persie doet dit gewoon goed.
    Willem bedoelt het ook gewoon goed.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 23:50
    Dank je counter. Altijd. ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 23:30
    Doe niet zo kinderachtig.
    Vind ik leuk
    Swout +256
    vrijdag 14 september 2018 om 09:34
    Kan het iets minder Feyenoord en iets meer Frenkie de Jong?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 21:55
    Uit deze reactie van Robin leid ik veel meer leiderschap af dan blijkt uit het gebral van van Willem of Derksen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 21:57]
    Vind ik leuk
    Einstein71 +503
    vrijdag 14 september 2018 om 02:17
    Niet mee eens. Willem bedoelt dat Van Persie alles nueanceert en in een positief daglicht stelt. En....dat er bij Feyenoord iemand eens een keer met zn vuist op tafel slaat. Willem heeft gelijk wat mij betreft. JE kunt het voor de pers (en dus publiek) nog zo mooi vertellen, maar als je pretendeert een topclub te zijn, wordt je niet vrolijk van de huidige gang van zaken en moet je je daar ook over durven uitspreken. Dat doet Robin niet. Hij bedekt alles met de Mantel Der Liefde om de goede vrede te bewaren...
    Vind ik leuk
    Jerom +7
    vrijdag 14 september 2018 om 08:21
    Die onbenul van een trainer moet een keer met zijn vuist op tafel slaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 21:56
    Professionele reactie! Zeer goede voetballer die weet wat er gevraagd wordt!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 21:56
    Prima Robin. Die "gemaakte leiders", met dat kansloze gebler en gewijs, zijn al vervelend genoeg. Gewoon fit blijven en lol hebben in het voetbal. Dan kan ik tenminste nog wekelijks van íets genieten bij Feyenoord ;-)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 21:56]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:06
    Een kinderhand is gauw gevuld!! ;-)
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 22:08
    Tsja, maak daar op dit moment qua voetbal een "Feyenoord hand" van ;-)

    Maar nee, Van Persie zien spelen is mooi. Maar als hij ruk speelt en Feyenoord wint na een zwaarbevochten pot, kan ik stiekem ook wel gniffelen ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:23
    Van Persie als speler bij je club is waar voor je naar het stadion komt. Echt jammer dat ie in de herfst van zijn carriëre is. Want het is waar wat je zegt, al hoop ik wel natuurlijk dat hij dit jaar tegen ons het even niet laat zien. ;-)
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 22:25
    Hehehe. Dat hoop ik van Tadic, Neres, Ziyech, Huntelaar, De Jong, Dol.... zucht.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:27
    Ik weet het, 1 tegen elf is niet eerlijk. :)
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 22:28
    :-D
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1152
    donderdag 13 september 2018 om 21:56
    Die Robin is wel steeds vaker op een zinnige weloverwogen uitspraak te betrappen.
    Vind ik leuk
    danny9874 +1501
    donderdag 13 september 2018 om 21:57
    Je bent echt een beste voetballer, Van Persie maar begin alsjeblieft nooit meer te verkondigen dat het niveau op de training bij Feijenoord hetzelfde is als bij United of Arsenal...... Ik denk dat Wenger nog de tranen in z'n ogen heeft nadat hij dat bericht las...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 21:58]
    Vind ik leuk
    Stranger +4580
    donderdag 13 september 2018 om 22:38
    Blijkbaar ben jij ook veel op de trainingen bij Feyenoord,Arsenal en United geweest.
    Vind ik leuk
    danny9874 +1501
    donderdag 13 september 2018 om 22:57
    Klopt inderdaad....En ik zag ook dat ze bij Arsenal en United op 10 % trainen omdat ze 3 x per week spelen.... Hou toch op, man.... Wat positiviteit brengen is niks mis mee maar straks gaat hij nog vertellen dat Arsenal en United eigenlijk alles af hebben gekeken van Feijenoord en dat ze in Londen likkebaardend zitten te koekeloeren naar het positiespel van Feijenoord...
    Vind ik leuk
    Stranger +4580
    vrijdag 14 september 2018 om 17:36
    Nog meer onzin te vertellen?
    Op 10 % trainen 😂😂😂😂😂.
    Veelvuldig op de trainingen van Feyenoord ,Arsenal en Man U geweest.
    10, 20 ,100 of toch maar een keer langs het trainingscomplex gereden?
    Zogenaamd weten wat v. Persie nog meer gaat vertellen?
    Je moet het theater in , me zo'n onzin trek je volle zalen.
    Vind ik leuk
    PRICE +32204
    donderdag 13 september 2018 om 22:04
    Beetje afkraak week in de media deze week
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:06
    Van Hanegem mag god op zn versleten knieen bedanken dat rvp nog bij feyenoord wil spelen
    Vind ik leuk
    Einstein71 +503
    vrijdag 14 september 2018 om 02:21
    Daar gaat het helemaal niet om. Robin doet net alsof er niks aan de hand is bij Feyenoord. Terwijl Willem een topsport klimaat met winnaarsmentaliteit mist.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1482
    donderdag 13 september 2018 om 22:10
    Willem moet ook een boterham eten
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:23
    Maar bij het Algemeen Dagblad zijn ze hem liever kwijt dan rijk. Kom er maar eens "fatsoenlijk" van af.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:14
    Iedereen mag een mening hebben.

    Lekker toch?

    Maar doe alleen niet of het de waarheid is. Want dat is onzin.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 22:15]
    Vind ik leuk
    ficusje +1936
    donderdag 13 september 2018 om 22:16
    Vind v persie te dominant,de spelers hebben te veel respect voor hem.gaat feyenoord opbreken.bij kuyt was er een betere senario.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:19
    Elke speler ziet denk ik wel, dat zijn nivo veel hoger ligt. Dus dat gaat dan automatisch zo.

    De spelers gingen in het begin van het seizoen, in 1 keer ook allemaal hakballetjes geven ... haha, lachwekkend kopieergedrag.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 22:20]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:15
    Moet Willem niet doen op deze manier doe je je zelf geen plezier mee
    En het is super dat Robin voor Feyenoord wil spelen
    Maar wel beiden een icoon
    Mooi voor Feyenoord
    Vind ik leuk
    ficusje +1936
    donderdag 13 september 2018 om 22:18
    V hanegem was een icoon voor feyenoord,v persie niet.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5033
    donderdag 13 september 2018 om 22:25
    Andere tijden. F de jong wordt ook geen Ajax icoon. Ook niet als ie RVP kan evenaren of zelfs overstijgen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 22:27]
    Vind ik leuk
    ficusje +1936
    donderdag 13 september 2018 om 22:54
    Maar frenkie helpt ajax hiermee,v persie heeft feyenoord daar nooit mee geholpen.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5033
    vrijdag 14 september 2018 om 08:10
    daar heb ik het niet over. Ik heb het toch duidelijk over je ICOON verhaal.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 08:10]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 00:06
    Frenkie wie?
    Vind ik leuk
    Einstein71 +503
    vrijdag 14 september 2018 om 02:25
    Wat heeft Frenkie hier nou mee te maken? Heeft niks met icoon te maken. Robin vertrok al vroeg uit de Kuip, heeft zn beste jaren aan Arsenal en United gegeven.. Dus waarom zou hij een Feyenoord icoon zijn?
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5033
    vrijdag 14 september 2018 om 08:08
    Je noemt je Einstein, maar begrijpt niet wat Frenkie hier mee te maken heeft. Dombo zou beter zijn.
    Vind ik leuk
    heur es +490
    donderdag 13 september 2018 om 22:17
    Klasse Robin!
    Vind ik leuk
    Broekie +364
    donderdag 13 september 2018 om 22:20
    Positief verrast door zijn houding/presentatie bij Feyenoord. Totaal ander persoon dan bij NL elftal waar hij vaak de pers negeerde en als egoist overkwam. Sieraad voor her voetbal die tzt ook een mooi afscheid verdient bij NL elftal.
    Vind ik leuk
    barry m +159
    donderdag 13 september 2018 om 22:28
    V. Persie weet natuurlijk dat het nog niet geweldig gaat!
    maar wat schiet hij ermee op om negatief de media te woord te staan?
    hij zal zich op trainingen echt wel laten horen maar dat hoeft hij niet in de media te melden denk ik.

    V. Persie is goed bezig bij feyenoord ( is mijn meening)
    Vind ik leuk
    Einstein71 +503
    vrijdag 14 september 2018 om 02:28
    Klopt wat je zegt. Heeft geen zin om negatief via de media te doen, maar om het extra positief te doen, zorgt er wel voor dat je ongeloofwaardig wordt.
    Feyenoord is 1 van de 3 topclubs; dus moeten zij toch ook balen van de huidige gang van zaken?
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1965
    donderdag 13 september 2018 om 22:32
    Robin is in 10 jaar wel heel erg veranderd. Het is nu een weloverwogen volwassen speler die zijn woorden weegt voordat hij ze uitspreekt. Chapeau.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 22:32]
    Vind ik leuk
    plein19 +1628
    donderdag 13 september 2018 om 22:32
    Spelers persoonlijk afbranden in de media werkt alleen maar tegen. Maar de leiding moet veel kritischer zijn over wat niet goed gaat in plaats van steeds zeggen dat er prijzen gewonnen worden. Want het zijn prijzen ondanks de achteruitgang.
    Vind ik leuk
    Stranger +4580
    donderdag 13 september 2018 om 22:40
    Dus als je geen prijzen wint is het vooruitgang? Kun jd dat uitleggen ?
    Vind ik leuk
    plein19 +1628
    donderdag 13 september 2018 om 23:00
    Prijzen winnen is super. Maar om prijzen te blijven winnen moet je niet tevreden stilstaan. Maar kritisch blijven om vooruitgang te boeken. Want de concurrentie zal proberen te verbeteren. Kritisch blijven is lastig als je na hele lange tijd weer kampioen bent geworden
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:38
    Beste spits van oranje allertijden!!
    Vind ik leuk
    plein19 +1628
    donderdag 13 september 2018 om 23:01
    Huntelaar zijn gemiddelde is een stuk beter
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 23:11
    Gemiddeld aantal kansen missen per wedstrijd? Of smerige elleboogstoten per wedstrijd??

    Als antwoord op je reactie:Hunter was een goede afmaker in de 16. Persie was dodelijk koel voor de goal, voetballend een stilist en kan een vrije trap scoren. Al met al een beter speler en betere spits.
    Vind ik leuk
    plein19 +1628
    donderdag 13 september 2018 om 23:18
    RvP is technisch veel beter en mooier om te horen zien spelen. Huntelaar had veel minder minuten per doelpunt nodig dan Van Persie. En dat is het enige dat telt als spits
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 23:33
    Hahaha,droom lekker verder. Koop een huntelaar pyjama schatje
    Vind ik leuk
    plein19 +1628
    vrijdag 14 september 2018 om 00:06
    RvP 1 doelpunt per 146 minuten. Daar had Klaas Jan maar 103 minuten voor nodig
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 07:57
    Iedereen ziet toch dat van persie in zn linkerteen veel meer voetbal vermogen heeft zitten dan huntelaar überhaupt heeft?
    Vind ik leuk
    plein19 +1628
    vrijdag 14 september 2018 om 09:17
    Maar dat heb ik toch niet tegen gesproken. Alleen had hij per doelpunt veel meer tijd nodig om te scoren in Oranje. De doelpunten bij zijn clubs kun je niet vergelijken omdat hij bij grotere clubs heeft gespeeld in het buitenland. Wat ik zo vreemd vind is dat er in het overzicht staat dat hij 4 van de 5 schoten op doel raak schoot. 5 x op doel schieten als spits in 1 maand is idioot weinig.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 09:47
    Of hij heeft maar weinig kansen nodig. Maar het is duidelijk dat jij een voorkeur hebt.
    Vind ik leuk
    plein19 +1628
    vrijdag 14 september 2018 om 09:49
    vind jij 5 schoten niet erg weinig in een maand?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:04
    Als hij er 4 maakt uit 4 schoten op doel,en dan ook nog winnen vind ik het prima. Je kan ook 15 keer schieten waarvan er 8 op het parkeerplaats terecht komt.als wij terug kijken naar Arsenal man united,oranje en Feyenoord dan heeft van persie het heel er goed gedaan. Tegenwoordig speel je meer wedstrijden dan vroeger. Nogmaals, als hij er 4 uit 4 maakt en we winnen 30 wedstrijden, kan mij die ene statistiek geen bal schelen
    Vind ik leuk
    plein19 +1628
    vrijdag 14 september 2018 om 10:29
    maar je hebt 1 verloren en (2x in europa)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:42
    Ajax toch ook gelijk gespeeld,waardeloze voorbereiding gehad,al 4 jaar geen prijzen?
    Vind ik leuk
    plein19 +1628
    vrijdag 14 september 2018 om 11:00
    Ja ik sta ook niet te juichen bij Ten Hag. Belachelijke wijzigingen in de eerste wedstrijd.
    Maar zonder het als kritiek te bedoelen. 5x op de doel schieten is toch extreem weinig.? Als je niet schiet verlies je altijd punten
    Vind ik leuk
    Copr +169
    vrijdag 14 september 2018 om 14:29
    Je vergeet even dat RvP veel minder in de spits heeft gestaan dan Huntelaar. RvP heeft een groot gedeelte als rechtsbuiten gespeeld.
    Ze hebben sowieso 52 wedstrijden " samen" gespeeld. Al die wedstrijden was Huntelaar de spits.
    Daarnaast heft Rvp nog zo'n 20 wedstrijden met vNistelrooij als diepe spits gespeeld.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 09:28
    Wat een onzin redenatie. Robin was vaste klant in Oranje tegen de lastigste tegenstanders. Dat kan je van Huntelaar toch echt niet altijd zeggen.
    Vind ik leuk
    plein19 +1628
    zondag 16 september 2018 om 09:47
    Nee RvP heeft 26 wedstrijden meer gespeeld. Maar onzin is dat Huntelaar 76 voornamelijk makkelijke tegenstanders had.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29483
    donderdag 13 september 2018 om 22:41
    Sportieve reactie van een topgozert!
    Vind ik leuk
    ficusje +1936
    donderdag 13 september 2018 om 22:56
    Begrijp v hanegem wel,v persie heeft feyenoord benadeeld in de tijd,nu kan hij dat niet meer goed maken.
    Vind ik leuk
    barry m +159
    donderdag 13 september 2018 om 23:07
    onzin!

    van hanegem blijft in het verleden hangen!
    die man praat vrijwel nooit positief over een speler van feyenoord.
    hij kon zeker goed voetballen in zijn tijd. de tijd dat spelers niet naar de fitness school gingen en veel spelers gewoon peuken rookte.
    op de dag van vandaag is voetbal net een schaakspel en word er veeeeeel meer verwacht van de spelers.
    zelfs buite het voetbal word er gelet op wat spelers allemaal doen in hun vrije tijd.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 23:31
    Dit wilt voetbalprimeur dus. Reacties uitlokken!
    Vind ik leuk
    fer65 +231
    donderdag 13 september 2018 om 23:41
    Nou in wezen hebje gelijk je hoeft niet de aangewesen persoon te zijn alsje dat niet aan staat ,,ben ik dat metje eens.Maar een beetje kretiek mag iedereen in jouw groep op elkaar wel hebben ,met elkaar wel ff aan de beltrekken daar waar nodig is.Hier bij merk ik ook op dat het fanatisme bij niemand van jullie aanwezig is. De wil om te winnen is iets totaal anders dan winnen met 5-3 laat dat dan ook duidelijk zijn en dat word ook zo bedoeld Robin.Dat het voor jouw afgelopen is oke maar ga dan in een veteranen elftal spelen waar je geen kretiek op elkaar hoeft te uiten .Om dat het ook totaal nergens overgaat,een beetje lachen en plezier hebben doen we in de speeltuin of dierentuin .
    Vind ik leuk
    fer65 +231
    donderdag 13 september 2018 om 23:45
    Ik kom om deze reden niet meer naar het stadion ,om een flut zooitje de boel keer op keer ziet verzieken.Vele mensen kopen een kaartje of seisoenskaart in de hoop hun elftal tegen een middelmatig vvv of roda met goed voetbal te zien winnen.Dan heb jij jouw plezier maar de suporter ook nu is het een eenzeidig verhaal .
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 00:32
    Je moet helemaal geen discussie gaan voeren via de media.
    Van Persie weet zelf echt wel hoe de vork in de steel zit en dat moet gewoon voldoende voor hem zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 00:59
    Van Hanegem zanikt
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1451
    vrijdag 14 september 2018 om 06:29
    Uuhhh....zegt iets over het niveau Die 2 centrale moeten er gewoon uit Robin die zijn zo slecht terwijl je betere hebt daar zit het nu juist .
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 07:41
    Van Hanegem was er een meester in om iemand publiekelijk voor lul te zetten, met een zogenaamde grappige opmerking. Iedereen lag dubbel, maar de speler in kwestie ging er niet beter door voetballen. Ik ben blij dat van Persie hier volwassen mee omgaat. Overigens worden er ook bij PSV en Ajax geen spelers in de pers voor lul gezet. Ook daar wordt weleens een blunder begaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 09:59
    Mannen als van hanegem, derksen, sjaak swart vormen de 5e colone. Ze zitten eigenlijk niet meer helemaal in t wereldje maar willen toch graag aandacht en dan gaan ze prikken hier en daar om t prikken. Dat is nl. de enige manier vannachter de geraniums om nog aandacht te krijgen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:14
    Wat dacht je als de trainer de boel goed aanpakt en niet dat softe erom heen
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:13
    en toch heb meneer van Hanegem gelijk.
    want hij heb altijd gelijk ook als hij geen gelijk krijgt.
    dan heeft hij het toch
    ja toch
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 17:17]
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 14:37
    als je het hele interview ziet begrijp je dat dit niet direct over alleen Willem gaat maar in het algemeen.

    Het is wel zo dat het glas bij wvh half leeg is en bij van persie half vol. ;) (met alle respect voor wvh) bij
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws