Middenvelder AZ op weg terug: 'Heeft me met beide benen op de grond gezet'

    Middenvelder AZ op weg terug: 'Heeft me met beide benen op de grond gezet'

    vrijdag 14 september 2018 om 07:31

    Marko Vejinovic is op de weg terug bij AZ. Als het competitieduel tegen Feyenoord zondag doorgaat, zal hij nog tribuneklant zijn, maar zijn rentree komt steeds dichterbij.

    "Trainingsfit ben ik, conditioneel gaat het hartstikke goed. Dat breidt je steeds meer uit en nu sta ik te popelen om weer wedstrijdminuten te mogen maken", aldus de middenvelder voor de camera van FOX Sports.

    Vejinovic vertelt dat de blessure hem 'met beide benen op de grond' heeft gezet. "Het heeft me het gevoel gegeven dat je van elk moment moet genieten en dat je alles moet geven en in het hier en nu moet leven. Zoals je ziet: met een blessure kan je er zo weer een jaar eruit liggen. Soms als speler zie of voel je dat niet en denk je: dat hoort er allemaal bij. (...) Maar zo'n blessure laat je wel, als je weer fit bent, genieten van het spelletje."

    Volgens de middenvelder worden er oefenduels georganiseerd om hem ook weer wedstrijdfit te krijgen. "Ik hoop dat ik na twee, drie wedstrijden volledige minuten heb gemaakt en dat ik daarna weer kan aansluiten bij de groep."

    Plaats een reactie

    Echt? +3707
    vrijdag 14 september 2018 om 07:37
    Blijkt straks gewoon een topper te worden bij AZ, goed gedaan weer van Feyenoord
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4659
    vrijdag 14 september 2018 om 08:01
    Dus omdat deze jongen de druk niet aankon bij Feyenoord ligt het aan de club. Vreemd.
    Vind ik leuk
    Echt? +3707
    vrijdag 14 september 2018 om 10:54
    Die jongen had meer tijd verdient. Persoonlijk had ik liever hem erbij dan Clasie.

    Kan me ook nog wel herinneren wat AZ aan Vincent Jansen heeft verdiend
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4659
    vrijdag 14 september 2018 om 11:34
    Nog meer tijd? Goede voetballer maar gewoon mentaal niet sterk genoeg.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 08:37
    Haha dat zie ik niet gebeuren man. Heeft het gewoon niet gered bij feyenoord doordat hij eigenlijk geen goede wedstrijd gespeeld heeft en grossierde in riskant balverlies. Feyenoords fout was hem te kopen.
    Vind ik leuk
    Kuip +7981
    vrijdag 14 september 2018 om 07:41
    Hoe zit het eigenlijk met Stengs?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 08:14
    Traint al mee
    Vind ik leuk
    mchollie +3436
    vrijdag 14 september 2018 om 09:07
    En scoort al weer
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 02:58
    Waar?
    Vind ik leuk
    mchollie +3436
    woensdag 19 september 2018 om 11:02
    Er was een filmpje over hem in een partijdje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 07:46
    Hij mag nog niet eens in de schaduw staan van Frenkie de Jong...
    Vind ik leuk
    Echt? +3707
    vrijdag 14 september 2018 om 07:46
    Past ook niet, is maar een klein mager schaduwtje
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 08:13
    Ik hoop het voor hem, goeie voetballer. Al dacht ik toen ik de titel las dat het over Calvin Stengs zou gaan... Ook een goeie voetballer en hoop dat hij zijn niveau weer terug kan halen.
    Vind ik leuk
    Korm +36722
    vrijdag 14 september 2018 om 08:15
    Je ziet veel spelers die in de middenmoot goed draaien maar echt te kort komt voor in de top. Topclubs in nederland krabben zich wel vaker achter het oor als het om een middenmoot speler gaat.
    Vind ik leuk
    timm0s +502
    vrijdag 14 september 2018 om 11:39
    Vejinovic kwam al te kort voor vitesse, die gaat het ook niet redden bij az
    Vind ik leuk
    pinkelman +4161
    vrijdag 14 september 2018 om 13:06
    Had hij dan niet zijn transfer naar Feyenoord te danken aan zijn goede spel bij Vitesse??
    Overigens bij AZ deed hij het voor zijn blessure heel aardig.
    Vind ik leuk
    timm0s +502
    vrijdag 14 september 2018 om 13:13
    Hij is goed met standaard situaties maar heeft de tweede helft van zijn laatste seizoen bij vitesse op de bank gezeten.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4161
    vrijdag 14 september 2018 om 13:17
    En daarom kocht Feyenoord hem, omdat hij op de bank zat?
    Vind ik leuk
    timm0s +502
    vrijdag 14 september 2018 om 13:20
    Ik heb geen flauw idee waarom feyenoord hem heeft gekocht.
    Vind ik leuk
    mchollie +3436
    vrijdag 14 september 2018 om 09:10
    Ben benieuwd hoe hij terug komt, hij had een heel fijn balgevoel en kon spelers met een prachtige pass zo voor het doel zetten.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13605
    vrijdag 14 september 2018 om 09:28
    Werkt lekker die nieuwe Onder23 regel voor de "Jong" ploegen.
    Moet je op zoek naar oefenwedstrijden om een oudere speler die er een jaar uit heeft gelegen weer wedstrijdfit te krijgen.
    Vind ik leuk
    Multatuli +115
    vrijdag 14 september 2018 om 10:10
    @Rtddub:
    Tja als een speler zoals Vejinovic die een jaar niet gespeeld heeft een wedstrijdje meedoet tegen bijvoorbeeld Go Ahead, Sparta of Nec gaan die clubs (en supporters) meteen klagen dat er een "topspeler" tegen hun heeft meegespeeld en dat het competitievervalsing is.

    Ik vind het ook triest. Ze hadden best een regel op kunnen nemen dat spelers die van een blessure terugkomen (en die daarom bijv. meer dan 3 maanden niet gespeeld hebben) wel 1 a 3 wedstrijden mogen meespelen.

    Eigenlijk zouden clubs als Ajax, PSV, AZ, Utrecht, e.d. gewoon 3 teams in de competitie moeten kunnen laten meespelen.
    - 1e team (beste spelers)(hoogste divisie)
    -2e team (reserve spelers, dus spelers die die week niet gespeeld hebben)(1e divisie)
    - 3e team (jong team, -23)(2e divisie)

    Maar goed omdat men dit niet wil, zou er in ieder geval een aparte competitie moeten zijn voor de reserves, aangevuld met jonge spelers.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 10:11]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13605
    vrijdag 14 september 2018 om 10:17
    Precies.
    Geef spelers die minimaal 3 of 6 maanden er uit zijn geweest 3 "Jong" wedstrijden dispensatie.
    Meestal toch een kwestie van eerst een halve wedstrijd, dan 2x 60 minuten voordat ze weer een half uurtje in het eerste staan.

    Ik weet dat dat weer extra administratie voor de knvb oplevert en dat dat al lastig genoeg is als het om gele kaarten gaat in die afdeling, maar dat moet dan maar.

    Zo'n speler nu tot aan de winterstop in Jong AZ laten lopen omdat het middenveld staat bij AZ zou inderdaad niet moeten mogen.
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    vrijdag 14 september 2018 om 16:07
    Sterkte Vejinovic! Sierlijke voetballers zijn een aanwinst voor elke competitie.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws