Middenvelder AZ op weg terug: 'Heeft me met beide benen op de grond gezet'

    Middenvelder AZ op weg terug: 'Heeft me met beide benen op de grond gezet'

    vrijdag 14 september 2018 om 07:31

    Marko Vejinovic is op de weg terug bij AZ. Als het competitieduel tegen Feyenoord zondag doorgaat, zal hij nog tribuneklant zijn, maar zijn rentree komt steeds dichterbij.

    "Trainingsfit ben ik, conditioneel gaat het hartstikke goed. Dat breidt je steeds meer uit en nu sta ik te popelen om weer wedstrijdminuten te mogen maken", aldus de middenvelder voor de camera van FOX Sports.

    Vejinovic vertelt dat de blessure hem 'met beide benen op de grond' heeft gezet. "Het heeft me het gevoel gegeven dat je van elk moment moet genieten en dat je alles moet geven en in het hier en nu moet leven. Zoals je ziet: met een blessure kan je er zo weer een jaar eruit liggen. Soms als speler zie of voel je dat niet en denk je: dat hoort er allemaal bij. (...) Maar zo'n blessure laat je wel, als je weer fit bent, genieten van het spelletje."

    Volgens de middenvelder worden er oefenduels georganiseerd om hem ook weer wedstrijdfit te krijgen. "Ik hoop dat ik na twee, drie wedstrijden volledige minuten heb gemaakt en dat ik daarna weer kan aansluiten bij de groep."

    Plaats een reactie

    Echt? +1782
    vrijdag 14 september 2018 om 07:37
    Blijkt straks gewoon een topper te worden bij AZ, goed gedaan weer van Feyenoord
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3676
    vrijdag 14 september 2018 om 08:01
    Dus omdat deze jongen de druk niet aankon bij Feyenoord ligt het aan de club. Vreemd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:50
    Zijn er wel erg veel die de druk dan niet aankunnen
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3676
    vrijdag 14 september 2018 om 11:36
    Ja dat heb je met een grotere club. Wat me ook opvalt is dat spelers die van AZ komen vaak niet slagen als ze hogerop gaan spelen.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4134
    vrijdag 14 september 2018 om 12:48
    Grotere club, grotere club.. zeg maar groot stadion, voor de rest is feyenoord een subtopper met veel aanhang.
    Overigens hebben Berghuis en Haps totaal geen moeite om te slagen bij Feyenoord, sterker het zijn de betere uit de Feyenoord selectie.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 12:50]
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3676
    vrijdag 14 september 2018 om 12:54
    Berghuis mislukte bij Watford. Haps is goed maar moet eerst een heel seizoen fit blijven. Janssen en Maher kan je ook noemen alhoewel ik vind dat Maher nooit echt een kans heeft gekregen bij Psv. En dat we geen topclub in NL zijn is natuurlijk onzin.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4134
    vrijdag 14 september 2018 om 12:58
    Het gaat er om dat die AZers geen moeite hebben met Kuipvrees, sterker het zijn de betere uit de Rotterdamse selectie.
    Wat betreft het buitenland, daar slagen de laatste tijd de meeste niet. En tja, gezien spelers van de traditionele normaliter niet overstappen naar een andere eredivisieclub kun je niet stellen dat ze wel zouden slagen bij andere eredivisieclubs
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 13:03]
    Vind ik leuk
    Echt? +1782
    vrijdag 14 september 2018 om 10:54
    Die jongen had meer tijd verdient. Persoonlijk had ik liever hem erbij dan Clasie.

    Kan me ook nog wel herinneren wat AZ aan Vincent Jansen heeft verdiend
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3676
    vrijdag 14 september 2018 om 11:34
    Nog meer tijd? Goede voetballer maar gewoon mentaal niet sterk genoeg.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 08:37
    Haha dat zie ik niet gebeuren man. Heeft het gewoon niet gered bij feyenoord doordat hij eigenlijk geen goede wedstrijd gespeeld heeft en grossierde in riskant balverlies. Feyenoords fout was hem te kopen.
    Vind ik leuk
    Kuip +6946
    vrijdag 14 september 2018 om 07:41
    Hoe zit het eigenlijk met Stengs?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 08:14
    Traint al mee
    Vind ik leuk
    mchollie +3434
    vrijdag 14 september 2018 om 09:07
    En scoort al weer
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 02:58
    Waar?
    Vind ik leuk
    mchollie +3434
    woensdag 19 september 2018 om 11:02
    Er was een filmpje over hem in een partijdje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 07:46
    Hij mag nog niet eens in de schaduw staan van Frenkie de Jong...
    Vind ik leuk
    Echt? +1782
    vrijdag 14 september 2018 om 07:46
    Past ook niet, is maar een klein mager schaduwtje
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 08:13
    Ik hoop het voor hem, goeie voetballer. Al dacht ik toen ik de titel las dat het over Calvin Stengs zou gaan... Ook een goeie voetballer en hoop dat hij zijn niveau weer terug kan halen.
    Vind ik leuk
    Korm +33699
    vrijdag 14 september 2018 om 08:15
    Je ziet veel spelers die in de middenmoot goed draaien maar echt te kort komt voor in de top. Topclubs in nederland krabben zich wel vaker achter het oor als het om een middenmoot speler gaat.
    Vind ik leuk
    Potjan3 +307
    vrijdag 14 september 2018 om 09:22
    Het is niet anders.de beste spelers van de subtoppers slaan tegenwoordig de top gewoon over. Die gaan meteen naar het buitenland.
    Vind ik leuk
    Korm +33699
    vrijdag 14 september 2018 om 09:55
    om daar kei hard te falen, verkeerde stap als je het mij vraagt
    Vind ik leuk
    Potjan3 +307
    vrijdag 14 september 2018 om 10:03
    Misschien. Maher had toen ook de keus en die had beter wel kunnen gaan.niet alleen voor zijn bankrekening maar ook sportief gezien.als het bv bij Arsenal niet gelukt was kan ie vanaf die club altijd door naar een Feyenoord bijvoorbeeld.nu zat ie bank PSV om vervolgens te degraderen met Twente.
    Vind ik leuk
    Korm +33699
    vrijdag 14 september 2018 om 11:32
    daar heb je wel een goed punt, maar als je dan ook faalt (de kans is groot) dan is het ook daadwerkelijk gedaan
    Vind ik leuk
    timm0s +454
    vrijdag 14 september 2018 om 11:39
    Vejinovic kwam al te kort voor vitesse, die gaat het ook niet redden bij az
    Vind ik leuk
    pinkelman +4134
    vrijdag 14 september 2018 om 13:06
    Had hij dan niet zijn transfer naar Feyenoord te danken aan zijn goede spel bij Vitesse??
    Overigens bij AZ deed hij het voor zijn blessure heel aardig.
    Vind ik leuk
    timm0s +454
    vrijdag 14 september 2018 om 13:13
    Hij is goed met standaard situaties maar heeft de tweede helft van zijn laatste seizoen bij vitesse op de bank gezeten.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4134
    vrijdag 14 september 2018 om 13:17
    En daarom kocht Feyenoord hem, omdat hij op de bank zat?
    Vind ik leuk
    timm0s +454
    vrijdag 14 september 2018 om 13:20
    Ik heb geen flauw idee waarom feyenoord hem heeft gekocht.
    Vind ik leuk
    mchollie +3434
    vrijdag 14 september 2018 om 09:10
    Ben benieuwd hoe hij terug komt, hij had een heel fijn balgevoel en kon spelers met een prachtige pass zo voor het doel zetten.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11892
    vrijdag 14 september 2018 om 09:28
    Werkt lekker die nieuwe Onder23 regel voor de "Jong" ploegen.
    Moet je op zoek naar oefenwedstrijden om een oudere speler die er een jaar uit heeft gelegen weer wedstrijdfit te krijgen.
    Vind ik leuk
    Multatuli +109
    vrijdag 14 september 2018 om 10:10
    @Rtddub:
    Tja als een speler zoals Vejinovic die een jaar niet gespeeld heeft een wedstrijdje meedoet tegen bijvoorbeeld Go Ahead, Sparta of Nec gaan die clubs (en supporters) meteen klagen dat er een "topspeler" tegen hun heeft meegespeeld en dat het competitievervalsing is.

    Ik vind het ook triest. Ze hadden best een regel op kunnen nemen dat spelers die van een blessure terugkomen (en die daarom bijv. meer dan 3 maanden niet gespeeld hebben) wel 1 a 3 wedstrijden mogen meespelen.

    Eigenlijk zouden clubs als Ajax, PSV, AZ, Utrecht, e.d. gewoon 3 teams in de competitie moeten kunnen laten meespelen.
    - 1e team (beste spelers)(hoogste divisie)
    -2e team (reserve spelers, dus spelers die die week niet gespeeld hebben)(1e divisie)
    - 3e team (jong team, -23)(2e divisie)

    Maar goed omdat men dit niet wil, zou er in ieder geval een aparte competitie moeten zijn voor de reserves, aangevuld met jonge spelers.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 10:11]
    Vind ik leuk
    RtdDub +11892
    vrijdag 14 september 2018 om 10:17
    Precies.
    Geef spelers die minimaal 3 of 6 maanden er uit zijn geweest 3 "Jong" wedstrijden dispensatie.
    Meestal toch een kwestie van eerst een halve wedstrijd, dan 2x 60 minuten voordat ze weer een half uurtje in het eerste staan.

    Ik weet dat dat weer extra administratie voor de knvb oplevert en dat dat al lastig genoeg is als het om gele kaarten gaat in die afdeling, maar dat moet dan maar.

    Zo'n speler nu tot aan de winterstop in Jong AZ laten lopen omdat het middenveld staat bij AZ zou inderdaad niet moeten mogen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:55
    Het scheelt dat we niet Europees voetballen. Anders worden extra oefenwedstrijden een overvol programma.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11892
    vrijdag 14 september 2018 om 11:00
    Ja... maar tegen wie wil je oefenen?
    De niet-voetbalpiramide Jong elftallen hebben hun eigen competitie weer maandag.
    Ach... misschien dat je Jong Feyenoord kan vragen want die zijn dan vrij. m
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 11:09
    ADO? Willem II? Net wat Ajax deed, tegen Utrecht
    Vind ik leuk
    RtdDub +11892
    vrijdag 14 september 2018 om 11:12
    (Jong) ADO en WIllem II hebben maandag al bezigheden.

    Ach... misschien gaat AZ - Feyenoord er wel uit zondag en kan er vriendschappelijk gespeeld worden achter gesloten deuren?
    Lekker duelletje met Vilhena aangaan en ....oh.

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 11:12]
    Vind ik leuk
    repeP +747
    vrijdag 14 september 2018 om 16:07
    Sterkte Vejinovic! Sierlijke voetballers zijn een aanwinst voor elke competitie.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Middenvelder AZ op weg terug: 'Heeft me met beide benen op de grond gezet'