Werkloze oud-speler van PEC heeft eisen: 'Ga niet voor koelkastcontractje spelen'

Werkloze oud-speler van PEC heeft eisen: 'Ga niet voor koelkastcontractje spelen'

Gepubliceerd: vrijdag 14 september 2018 om 08:04vr 14-09-2018 om 08:04

Terell Ondaan zit met zijn 25 jaar in de bloei van zijn leven, maar nadat hij op 31 augustus zijn tot 2020 lopende contract bij PEC Zwolle liet ontbinden, heeft zich geen club voor hem gemeld. De buitenspeler vult zijn tijd momenteel met looptrainingen.

Ondertussen hoopt hij op een belletje van zijn zaakwaarnemer. Ondaan gaat echter niet met de eerste de beste club akkoord. "Ik wil niet naar een club die lange ballen speelt. En ik ga ook niet voor een koelkastcontractje spelen", stelt hij in gesprek met De Volkskrant.

Toch dringt de tijd voor Ondaan, want de Eredivisie staat al voor de vijfde speelronde. "Ik weet dat mijn achterstand oploopt, maar probeer daar niet aan te denken. Anders word ik gek", stelt hij. De aanvaller wil niets liever dan weer bij een club aan de slag. "Ik mis de bal, de kleedkamer, een vol stadion. Dat doet pijn."

Plaats een reactie

ruud wubbers +21137
vrijdag 14 september 2018 om 08:10
Wat een jankerd, had ie in Zwolle maar beter zijn best moeten doen.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32057
vrijdag 14 september 2018 om 08:33
Hij liet nota bene zelf zijn contract ontbinden, omdat hij 100 % zeker was dat de clubs in de rij zouden staan. Nu is hij ondaan dat het niet zo blijjkt te zijn.
Vind ik leuk
Kevindo +1914
vrijdag 14 september 2018 om 10:39
Verkeerd gegokt door Ondaan.
Vind ik leuk
Robby G +1440
vrijdag 14 september 2018 om 08:11
Misschien je bij een kleinere club in de kijker spelen ipv kieskeurig zijn..
Vind ik leuk
Bertjes +1510
vrijdag 14 september 2018 om 09:14
Inderdaad, wat een arrogantie. Mag lijen dat hij hij alleen maar aanbiedingen krijgt van kleine clubs..
Vind ik leuk
Robby G +1440
vrijdag 14 september 2018 om 09:34
Misschien verdient zo iemand geen club, eigen schuld dikke bult...
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 08:15
Ben er ontdaan van
Vind ik leuk
Plattekar bv +32057
vrijdag 14 september 2018 om 09:47
je jat mijn grappen Pim
Vind ik leuk
Multatuli +143
vrijdag 14 september 2018 om 10:13
@Plattekar bv:

Hoe kan hij je grappen jatten als jij niet grappig bent ?
Vind ik leuk
Plattekar bv +32057
vrijdag 14 september 2018 om 15:07
Ik ben met de 30 likes nog altijd grappiger dan jij met 2 likes
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:07]
Vind ik leuk
ruud wubbers +21137
vrijdag 14 september 2018 om 10:15
Deze grap is echt al 1000 keer gemaakt, het lijkt me stug dat jij daar de eerste mee was.
Vind ik leuk
buenosje +1032
vrijdag 14 september 2018 om 11:18
Daarbij was hij iets eerder..
Vind ik leuk
Hakbal +1034
vrijdag 14 september 2018 om 08:16
Black henkie heeft aardig wat eisen. Was je nu maar onder contract blijven staan in zwolle
Vind ik leuk
MG MG +331
vrijdag 14 september 2018 om 08:26
Ik vraag mij af waar zo'n speler zonder club van leeft? Krijgt hij dan een uitkering? En moet hij dan solliciteren?
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 14 september 2018 om 08:32
Hij heeft recht op een WW uitkering en moet zich inschrijven bij het VVCS.
Vind ik leuk
MG MG +331
vrijdag 14 september 2018 om 08:40
En dat wordt gezien als solliciteren of moet hij op zoek naar de "normale banen"?
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 14 september 2018 om 08:45
Als je een WW uitkering hebt en bent ingeschreven bij het VVCS dan heb je wel even de tijd voor je de arbeidsmarkt op moet.Daarna gaan vele gewoon op hun reserves draaien.. Maar dit zal allemaal wel spaak lopen en uiteindelijk tekent hij wel ergens.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 08:45]
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 08:41
dat weet ik niet wat je nu zegt , hij heeft zelf zijn contract laten ontbinden , en als je in Nederland zelf stopt met werken heb je volgens mij geen recht op een uitkering
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 09:07
Hoezo? Hij heeft zelf zijn contract laten ontbinden, is derhalve verwijtbaar werkloos toch? Dan dus geen WW.
Vind ik leuk
mcmodd +26099
vrijdag 14 september 2018 om 09:19
Maar Harry, als je zelf je contract laat ontbinden, dan krijg je toch geen WW-uitkering? Ik denk dat ie van zijn spaargeld leeft, of misschien heeft hij een vriendin met een leuke kantoorbaan?
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 14 september 2018 om 09:43
Ik zit er helemaal naast, was even het belangrijkste vergeten. Dat hij zelf het contract liet ontbinden. Geldt ook voor de andere reacties op mij. Excuus.

Al denk ik dat hij wel bij het VVCS ingeschreven kan worden?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 09:44]
Vind ik leuk
mcmodd +26099
vrijdag 14 september 2018 om 15:53
Ja sowieso die inschrijving zo lang hij nog verder een contract wil krijgen.
Vind ik leuk
RtdDub +13420
vrijdag 14 september 2018 om 09:25
Vraag ik me af. Hij is niet buiten eigen schuld werkloos geraakt.
Bijstand lijkt me voor de hand liggender dan WW
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 09:46
dat ligt er maar net aan wat zijn vermogen is
als hij nog bijv 25000 op zijn bankrekening heeft staan , moet ie dat eerst opmaken voordat ie een bijstandsuitkering krijgt
Vind ik leuk
RtdDub +13420
vrijdag 14 september 2018 om 09:56
Ja mooi hè?
Heb je 35 jaar gewerkt, kom je in de bijstand en moet je eerst je eigen poen opmaken.
En je buren die een leven lang hand ophouden als levensstijl hebben gekozen maar lachen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 09:56]
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 10:02
ja juist , ik heb 23 jaar gewerkt en ben nu afgekeurd , maar voordat ik afgekeurd werd zou ik eigenlijk in de bijstand komen
maar ik had teveel eigen vermogen en moest dat eerst opmaken
gelukkig heb ik wat geld goed geinvesteerd waardoor ik nu helemaal niet afhankelijk ben van de staat
maar inderdaad , mijn buren die nog nooit een dag gewerkt hebben lachen het hardst
Vind ik leuk
RtdDub +13420
vrijdag 14 september 2018 om 10:07
En volgende week dinsdag horen die paar die nog de moeite nemen om te gaan werken hoe hard ze nou weer genomen gaan worden ten faveure van zij die nooit gaan bijdragen.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 08:27
hoe dom kan je zijn, je hebt een contract en laat deze ontbinden, zonder dat je vooruitzichten hebt op een nieuw contract. als ik de leiding had over een club zou ik zo'n speler niet willen hebben, met de gedachte "loopt het niet zoals meneer wenst, laat hij zijn contract dan weer ontbinden" Als club zijnde investeer je in zo'n speler, je mag er dan ook van uit gaan dat hij voor 100% voor jouw gaat.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 14 september 2018 om 08:31
Misschien een ''keuken'' contract Terrel.
Vind ik leuk
Blindsy +17262
vrijdag 14 september 2018 om 08:37
En anders meedoen met het voetbalschooltje van Ard van Peppen.
Hij zoekt nog iemand die het wél goed kan voordoen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 14 september 2018 om 08:38
Heeft hij serieus een voetbalschool? Hahaha
Vind ik leuk
Blindsy +17262
vrijdag 14 september 2018 om 08:42
Check even het artikeltje over Ard, is recent geplaatst.
Hij zit ook thuis en overweegt nu met n andere ex-prof voetbalkampen te gaan organiseren. Daar kan Ontdaan dan als 3e ex-prof ook aan meedoen?
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 14 september 2018 om 08:46
Hahaha, lol.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 14 september 2018 om 10:05
Samen met Frank Demouge een voetbalschool beginnen.
Hahaha, hoe verzinnen ze het. :)
Vind ik leuk
#Keizerout +41810
vrijdag 14 september 2018 om 11:47
Daar zullen me toch een pareltjes vandaan gaan komen..
Vind ik leuk
Blindsy +17262
vrijdag 14 september 2018 om 17:27
Betonharde, lompe verdedigers?
Vind ik leuk
#Keizerout +41810
vrijdag 14 september 2018 om 17:33
En niet scorende spitsen met veel strijd.
Vind ik leuk
Blindsy +17262
zaterdag 15 september 2018 om 07:25
Ja, die ook, natuurlijk 😉
Vind ik leuk
Sazzz +11026
vrijdag 14 september 2018 om 08:43
Hij wil niets liever dan spelen, maar hij wil dit niet en hij wil dat niet... blablabla
Vind ik leuk
Pec010 +2356
vrijdag 14 september 2018 om 09:07
Ik gun hem het beste maar hij doet nu alleen loop training, lopen is nou juist het enige wat hij al kan. Hij kan beter fulltime met een bal gaan trainen.
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
vrijdag 14 september 2018 om 09:19
Leg het contract maar in de koelkast
Vind ik leuk
Lucky Kes +6088
vrijdag 14 september 2018 om 09:26
Beter laten invriezen
Vind ik leuk
wattenstaafje +23579
vrijdag 14 september 2018 om 09:48
Kijken sommige mensen weleens in een spiegel?
Vind ik leuk
Snuck +499
vrijdag 14 september 2018 om 09:58
Ik zou blijven wachten op een club uit Madrid! 😜
Vind ik leuk
El Cazador +8648
vrijdag 14 september 2018 om 10:03
soccer live is a bitch
Vind ik leuk
Miatz +103
vrijdag 14 september 2018 om 10:06
Nooit je oude schoenen wegdoen voor je nieuwe schoenen hebt. Gevalletje mislukte blufpoker?

Weet iemand de achtergrond van de ontbinding van het contract (op zijn initiatief)? Was dit echt omdat hij dacht gemakkelijk elders aan de slag te kunnen?
Vind ik leuk
Pec010 +2356
vrijdag 14 september 2018 om 13:27
Hij was overbodig bij Pec. Met wederzijdse goedkeuring dus deze oplossing bedacht.
Vind ik leuk
Miatz +103
vrijdag 14 september 2018 om 13:35
Aha, dus geen geval zoals hierboven geschetst wordt. Het is in samenspraak gegaan. Dank voor je reactie.
Vind ik leuk
Smithsonian +41297
vrijdag 14 september 2018 om 11:16
Lekker naar het oostblok ventje. Of naar de amateurs.
Vind ik leuk
peinke +2255
vrijdag 14 september 2018 om 11:26
Is ook geen betaald voetballer, te weinig kwaliteit! Onbegrijpelijk dat hij z'n contract heeft laten ontbinden wat liep tot 2020. Zichzelf iets te veel overschat, er is niemand die ook maar enige interesse toont, wat ik had verwacht.
Dit zijn jongens die louter in geld denken en niet aan het ontwikkelen van de voetbalcarriere. Jammer, maar vooral dom!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 11:27]
Vind ik leuk
Tilbo1896 +330
vrijdag 14 september 2018 om 11:34
Was goede voetballer bij willem2,maar had toen ook al praatjes ! Overschat denk ik
Vind ik leuk
Mari +11776
vrijdag 14 september 2018 om 11:38
Je hebt hier zelf voor gekozen
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 12:15
Bij Willem2 en Pec verneukt. Zou een spiegel kopen Ondaan ➿
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 12:17
Wat is een koelkastcontract?
Vanwaar die associatie met een koelkast?
Vind ik leuk
kwartje50 +1150
vrijdag 14 september 2018 om 14:48
Pannnnnnekoek!!
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 14:58
Hij is er erg Ondaan over
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws