Werkloze oud-speler van PEC heeft eisen: 'Ga niet voor koelkastcontractje spelen'

    Werkloze oud-speler van PEC heeft eisen: 'Ga niet voor koelkastcontractje spelen'

    vrijdag 14 september 2018 om 08:04

    Terell Ondaan zit met zijn 25 jaar in de bloei van zijn leven, maar nadat hij op 31 augustus zijn tot 2020 lopende contract bij PEC Zwolle liet ontbinden, heeft zich geen club voor hem gemeld. De buitenspeler vult zijn tijd momenteel met looptrainingen.

    Ondertussen hoopt hij op een belletje van zijn zaakwaarnemer. Ondaan gaat echter niet met de eerste de beste club akkoord. "Ik wil niet naar een club die lange ballen speelt. En ik ga ook niet voor een koelkastcontractje spelen", stelt hij in gesprek met De Volkskrant.

    Toch dringt de tijd voor Ondaan, want de Eredivisie staat al voor de vijfde speelronde. "Ik weet dat mijn achterstand oploopt, maar probeer daar niet aan te denken. Anders word ik gek", stelt hij. De aanvaller wil niets liever dan weer bij een club aan de slag. "Ik mis de bal, de kleedkamer, een vol stadion. Dat doet pijn."

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +12224
    vrijdag 14 september 2018 om 08:10
    Wat een jankerd, had ie in Zwolle maar beter zijn best moeten doen.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +21757
    vrijdag 14 september 2018 om 08:33
    Hij liet nota bene zelf zijn contract ontbinden, omdat hij 100 % zeker was dat de clubs in de rij zouden staan. Nu is hij ondaan dat het niet zo blijjkt te zijn.
    Vind ik leuk
    Kevindo +685
    vrijdag 14 september 2018 om 10:39
    Verkeerd gegokt door Ondaan.
    Vind ik leuk
    Robby G +1264
    vrijdag 14 september 2018 om 08:11
    Misschien je bij een kleinere club in de kijker spelen ipv kieskeurig zijn..
    Vind ik leuk
    Bertjes +947
    vrijdag 14 september 2018 om 09:14
    Inderdaad, wat een arrogantie. Mag lijen dat hij hij alleen maar aanbiedingen krijgt van kleine clubs..
    Vind ik leuk
    Robby G +1264
    vrijdag 14 september 2018 om 09:34
    Misschien verdient zo iemand geen club, eigen schuld dikke bult...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 08:15
    Ben er ontdaan van
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +21757
    vrijdag 14 september 2018 om 09:47
    je jat mijn grappen Pim
    Vind ik leuk
    Multatuli +111
    vrijdag 14 september 2018 om 10:13
    @Plattekar bv:

    Hoe kan hij je grappen jatten als jij niet grappig bent ?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +21757
    vrijdag 14 september 2018 om 15:07
    Ik ben met de 30 likes nog altijd grappiger dan jij met 2 likes
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:07]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12224
    vrijdag 14 september 2018 om 10:15
    Deze grap is echt al 1000 keer gemaakt, het lijkt me stug dat jij daar de eerste mee was.
    Vind ik leuk
    buenosje +728
    vrijdag 14 september 2018 om 11:18
    Daarbij was hij iets eerder..
    Vind ik leuk
    Hakbal +800
    vrijdag 14 september 2018 om 08:16
    Black henkie heeft aardig wat eisen. Was je nu maar onder contract blijven staan in zwolle
    Vind ik leuk
    MG MG +190
    vrijdag 14 september 2018 om 08:26
    Ik vraag mij af waar zo'n speler zonder club van leeft? Krijgt hij dan een uitkering? En moet hij dan solliciteren?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89668
    vrijdag 14 september 2018 om 08:32
    Hij heeft recht op een WW uitkering en moet zich inschrijven bij het VVCS.
    Vind ik leuk
    MG MG +190
    vrijdag 14 september 2018 om 08:40
    En dat wordt gezien als solliciteren of moet hij op zoek naar de "normale banen"?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89668
    vrijdag 14 september 2018 om 08:45
    Als je een WW uitkering hebt en bent ingeschreven bij het VVCS dan heb je wel even de tijd voor je de arbeidsmarkt op moet.Daarna gaan vele gewoon op hun reserves draaien.. Maar dit zal allemaal wel spaak lopen en uiteindelijk tekent hij wel ergens.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 08:45]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 08:41
    dat weet ik niet wat je nu zegt , hij heeft zelf zijn contract laten ontbinden , en als je in Nederland zelf stopt met werken heb je volgens mij geen recht op een uitkering
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 09:07
    Hoezo? Hij heeft zelf zijn contract laten ontbinden, is derhalve verwijtbaar werkloos toch? Dan dus geen WW.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22895
    vrijdag 14 september 2018 om 09:19
    Maar Harry, als je zelf je contract laat ontbinden, dan krijg je toch geen WW-uitkering? Ik denk dat ie van zijn spaargeld leeft, of misschien heeft hij een vriendin met een leuke kantoorbaan?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89668
    vrijdag 14 september 2018 om 09:43
    Ik zit er helemaal naast, was even het belangrijkste vergeten. Dat hij zelf het contract liet ontbinden. Geldt ook voor de andere reacties op mij. Excuus.

    Al denk ik dat hij wel bij het VVCS ingeschreven kan worden?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 09:44]
    Vind ik leuk
    mcmodd +22895
    vrijdag 14 september 2018 om 15:53
    Ja sowieso die inschrijving zo lang hij nog verder een contract wil krijgen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11992
    vrijdag 14 september 2018 om 09:25
    Vraag ik me af. Hij is niet buiten eigen schuld werkloos geraakt.
    Bijstand lijkt me voor de hand liggender dan WW
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 09:46
    dat ligt er maar net aan wat zijn vermogen is
    als hij nog bijv 25000 op zijn bankrekening heeft staan , moet ie dat eerst opmaken voordat ie een bijstandsuitkering krijgt
    Vind ik leuk
    RtdDub +11992
    vrijdag 14 september 2018 om 09:56
    Ja mooi hè?
    Heb je 35 jaar gewerkt, kom je in de bijstand en moet je eerst je eigen poen opmaken.
    En je buren die een leven lang hand ophouden als levensstijl hebben gekozen maar lachen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 09:56]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:02
    ja juist , ik heb 23 jaar gewerkt en ben nu afgekeurd , maar voordat ik afgekeurd werd zou ik eigenlijk in de bijstand komen
    maar ik had teveel eigen vermogen en moest dat eerst opmaken
    gelukkig heb ik wat geld goed geinvesteerd waardoor ik nu helemaal niet afhankelijk ben van de staat
    maar inderdaad , mijn buren die nog nooit een dag gewerkt hebben lachen het hardst
    Vind ik leuk
    RtdDub +11992
    vrijdag 14 september 2018 om 10:07
    En volgende week dinsdag horen die paar die nog de moeite nemen om te gaan werken hoe hard ze nou weer genomen gaan worden ten faveure van zij die nooit gaan bijdragen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 08:27
    hoe dom kan je zijn, je hebt een contract en laat deze ontbinden, zonder dat je vooruitzichten hebt op een nieuw contract. als ik de leiding had over een club zou ik zo'n speler niet willen hebben, met de gedachte "loopt het niet zoals meneer wenst, laat hij zijn contract dan weer ontbinden" Als club zijnde investeer je in zo'n speler, je mag er dan ook van uit gaan dat hij voor 100% voor jouw gaat.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89668
    vrijdag 14 september 2018 om 08:31
    Misschien een ''keuken'' contract Terrel.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10702
    vrijdag 14 september 2018 om 08:37
    En anders meedoen met het voetbalschooltje van Ard van Peppen.
    Hij zoekt nog iemand die het wél goed kan voordoen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89668
    vrijdag 14 september 2018 om 08:38
    Heeft hij serieus een voetbalschool? Hahaha
    Vind ik leuk
    Blindsy +10702
    vrijdag 14 september 2018 om 08:42
    Check even het artikeltje over Ard, is recent geplaatst.
    Hij zit ook thuis en overweegt nu met n andere ex-prof voetbalkampen te gaan organiseren. Daar kan Ontdaan dan als 3e ex-prof ook aan meedoen?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89668
    vrijdag 14 september 2018 om 08:46
    Hahaha, lol.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89668
    vrijdag 14 september 2018 om 10:05
    Samen met Frank Demouge een voetbalschool beginnen.
    Hahaha, hoe verzinnen ze het. :)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27289
    vrijdag 14 september 2018 om 11:47
    Daar zullen me toch een pareltjes vandaan gaan komen..
    Vind ik leuk
    Blindsy +10702
    vrijdag 14 september 2018 om 17:27
    Betonharde, lompe verdedigers?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27289
    vrijdag 14 september 2018 om 17:33
    En niet scorende spitsen met veel strijd.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10702
    zaterdag 15 september 2018 om 07:25
    Ja, die ook, natuurlijk 😉
    Vind ik leuk
    Sazzz +11308
    vrijdag 14 september 2018 om 08:43
    Hij wil niets liever dan spelen, maar hij wil dit niet en hij wil dat niet... blablabla
    Vind ik leuk
    Pec010 +1946
    vrijdag 14 september 2018 om 09:07
    Ik gun hem het beste maar hij doet nu alleen loop training, lopen is nou juist het enige wat hij al kan. Hij kan beter fulltime met een bal gaan trainen.
    Vind ik leuk
    Peterfc +264
    vrijdag 14 september 2018 om 09:07
    Éen ding spreekt in zijn voordeel; hij is tenminste eerlijk. Hij zegt eerlijk dat hij het meest verwende nest is op de Nederlandse velden
    Vind ik leuk
    Vinnie J +847
    vrijdag 14 september 2018 om 09:19
    Leg het contract maar in de koelkast
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3279
    vrijdag 14 september 2018 om 09:26
    Beter laten invriezen
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20409
    vrijdag 14 september 2018 om 09:48
    Kijken sommige mensen weleens in een spiegel?
    Vind ik leuk
    Snuck +518
    vrijdag 14 september 2018 om 09:58
    Ik zou blijven wachten op een club uit Madrid! 😜
    Vind ik leuk
    El Cazador +5810
    vrijdag 14 september 2018 om 10:03
    soccer live is a bitch
    Vind ik leuk
    Miatz +62
    vrijdag 14 september 2018 om 10:06
    Nooit je oude schoenen wegdoen voor je nieuwe schoenen hebt. Gevalletje mislukte blufpoker?

    Weet iemand de achtergrond van de ontbinding van het contract (op zijn initiatief)? Was dit echt omdat hij dacht gemakkelijk elders aan de slag te kunnen?
    Vind ik leuk
    Pec010 +1946
    vrijdag 14 september 2018 om 13:27
    Hij was overbodig bij Pec. Met wederzijdse goedkeuring dus deze oplossing bedacht.
    Vind ik leuk
    Miatz +62
    vrijdag 14 september 2018 om 13:35
    Aha, dus geen geval zoals hierboven geschetst wordt. Het is in samenspraak gegaan. Dank voor je reactie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:15
    De kansen voor Terry Ondaan op de Nederlandse arbeidsmarkt lijken aanmerkelijk geslonken na de schalkse badinerie van onze onvolprezen minister-president. Mark Rutte heeft zichzelf ongewild gekroond tot mental coach en is in morele, economische en sociale zin schatplichtig aan Terell Ondaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:20
    Dit topic is een therapeutische liksteen voor ongetalenteerde loonslaven met modaal of zelfs minder inkomen en een onaanzienlijk, nooit tot de verbeelding sprekend routinebaantje.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +30112
    vrijdag 14 september 2018 om 11:16
    Lekker naar het oostblok ventje. Of naar de amateurs.
    Vind ik leuk
    peinke +2006
    vrijdag 14 september 2018 om 11:26
    Is ook geen betaald voetballer, te weinig kwaliteit! Onbegrijpelijk dat hij z'n contract heeft laten ontbinden wat liep tot 2020. Zichzelf iets te veel overschat, er is niemand die ook maar enige interesse toont, wat ik had verwacht.
    Dit zijn jongens die louter in geld denken en niet aan het ontwikkelen van de voetbalcarriere. Jammer, maar vooral dom!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 11:27]
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +199
    vrijdag 14 september 2018 om 11:34
    Was goede voetballer bij willem2,maar had toen ook al praatjes ! Overschat denk ik
    Vind ik leuk
    Mari +7757
    vrijdag 14 september 2018 om 11:38
    Je hebt hier zelf voor gekozen
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 12:15
    Bij Willem2 en Pec verneukt. Zou een spiegel kopen Ondaan ➿
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 12:17
    Wat is een koelkastcontract?
    Vanwaar die associatie met een koelkast?
    Vind ik leuk
    kwartje50 +529
    vrijdag 14 september 2018 om 14:48
    Pannnnnnekoek!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:58
    Hij is er erg Ondaan over
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Werkloze oud-speler van PEC heeft eisen: 'Ga niet voor koelkastcontractje spelen'