'Gutiérrez moet Van Ginkel-rol op zich nemen: Van Bommel wijzigt middenveld'

'Gutiérrez moet Van Ginkel-rol op zich nemen: Van Bommel wijzigt middenveld'

Gepubliceerd: vrijdag 14 september 2018 om 08:14vr 14-09-2018 om 08:14

Het is nog niet duidelijk of Erick Gutiérrez zaterdag meteen in de basis begint bij PSV in het duel met ADO Den Haag. De Mexicaanse aanwinst is wel fit, meldt het Eindhovens Dagblad. Voor Pablo Rosario lijkt de komst van Gutiérrez slecht uit te pakken.

Het 21-jarige jeugdproduct begon dit seizoen verrassend als basisspeler, maar het ED denkt dat hij pas op de plaats moet maken door de komst van Gutiérrez. De boezemvriend van Hirving Lozano, die overkwam van Pachuca, moet een middenveld gaan vormen met Jorrit Hendrix en Gastón Pereiro.

'De Mexicaan kan de verbindingen in een elftal maken en er ook voor zorgen dat een ploeg niet in twee delen uiteenvalt', schrijft het ED. 'Iets waar de afgelopen jaren ook Marco van Ginkel bij PSV regelmatig voor zorgde. 'Guti' wordt geacht in balbezit extra vermogen aan PSV toe te voegen, waarbij hij de snelle aanvallers diep kan sturen.'

Waar Rosario uit de basis verdwijnt, neemt ook het perspectief voor spelers als Mauro Júnior, Bart Ramselaar, Dante Rigo en Ramon Lundqvist af. Zij staan in de pikorde nog achter het eerder genoemde viertal.

Plaats een reactie

vrijdag 14 september 2018 om 08:23
Tja dat is dan logisch de beste speler speelt. Wel zonde dat het talent zich dan niet kan door ontwikkelen, maar de korte termijn prestaties zijn daarin belangrijker.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 08:42
Er komen nog genoeg wedstrijden, zeker wanneer je midweeks CL speelt. In de Premier League is dit nog veel erger, de topteams hebben daar vaak 22 'basisspelers' rondlopen omdat er in periodes 3x per week gespeeld wordt. Rosario pakt zijn wedstrijden nog wel.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 14 september 2018 om 08:23
Logisch!

Mooi. We kunnen het nu allemaal gaan zien.

Ik verwacht GEEN wonderen van Guti de eerste maanden. Ook Guardado had wat tijd nodig.

Gewoon zijn taken uit gaan voeren, dan komt de rest vanzelf.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 08:24]
Vind ik leuk
Foden +4562
vrijdag 14 september 2018 om 08:23
Ongeveer 1.100 supporters van #PSV hebben een uitkaartje gekocht voor het duel van dinsdag bij FC Barcelona. De verwachting is niet dat er nog enorm veel bijkomen, de 4.600 wordt lang niet gehaald. Tot en met vanavond 23.59 nog tickets verkrijgbaar via psv.nl/kaartverkoop

https://mobile.twitter.com/RikElfrink/status/1040256802678550528

Waar slaat dit dan op?
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 14 september 2018 om 08:25
Ik kan niet.
Ik moet op VP acteren.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 08:25]
Vind ik leuk
Foden +4562
vrijdag 14 september 2018 om 08:25
Zonde, gemiste kans...
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 14 september 2018 om 08:32
Ik wilde gaan.
Maar Turkse Nederlander zegt dat het 7-1 wordt. Dat vind ik net teveel.
En ik ben al een paar keer bij Barca geweest.
Vind ik leuk
Fritske01 +4833
vrijdag 14 september 2018 om 08:35
maar die spoort niet.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 14 september 2018 om 08:40
Ow ja.... dat klopt.
Die heeft de gekke-geiten-ziekte :)

Ik ga mijn vrouw vragen of ik nog naar Barca mag.
Vind ik leuk
Futjebal +2619
vrijdag 14 september 2018 om 08:45
Jullie lopen altijd te blaten dat PSV een klein provincieclubje is , en nu zouden er ineens 10 duizenden supporters mee moeten gaan? Nee PSV heeft echte supporters en geen successupporters
En btw...wat heeft dit met Guti te maken?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 08:46]
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 08:57
wat ik hier in mijn omgeving hoor , is dat de meesten liever naar Londen of Milaan gaan ipv Barcalona
niet iedereen heeft het geld voor 3 uitwedstrijden , dus dan moeten er keuzes worden gemaakt
en die valt niet op Barcalona dit jaar
Vind ik leuk
dhrwobo +40188
vrijdag 14 september 2018 om 09:10
Nee als je daar heen gaat, ga je voor minimaal één overnachting. Met vliegen, overnachting, kaartje en eten/drinken ben je al gauw 500-600 euro kwijt. Dat is voor veel supporters toch aardig wat geld voor een wedstrijd die je waarschijnlijk toch gaat verliezen. Plus de sfeer in Nou Camp is minder leuk dan bijvoorbeeld in veel Engelse stadions.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 09:15
dat zeg ik toch ook
niet iedereen heeft geld voor 3 uitwedstrijden , dus moeten er keuzes gemaakt worden
ook kost dat 3x2 vrije dagen , die heeft ook niet iedereen meer aan het einde van het jaar
Vind ik leuk
frhoi +1510
vrijdag 14 september 2018 om 08:29
echt schandalig weinig
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 14 september 2018 om 08:30
Waarom schandalig?
En bij welk aantal zou het niet schandalig zijn?
Vind ik leuk
frhoi +1510
vrijdag 14 september 2018 om 08:33
kom op zeg, gaan er elke awayday zo weinig mee want bij zo loting zou toch iedereen er naar toe willen! is gewoon een kans je eigen club in zo groot stadion met wereldsterren te zien voetballen. ( dat je hem zo goed als niet wint maakt niks uit) de trip alleen al moet geweldig zijn.
Vind ik leuk
Harrie82 +4131
vrijdag 14 september 2018 om 08:38
Te kort dag deze wedstrijd.
Veel mensen kunnen geen vrij meer regelen of vliegtickets te duur.
Daarbij niet te vergeten hoeveel er in het Barca vak zullen zitten, omdat je anders 3e ring zit.

En alle uitwedstrijden zijn normaal uitverkocht.
Mooier was geweest eerst thuis spelen en daarna de uitwedstrijden.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 14 september 2018 om 08:39
In Brabant werken ze nog hè.....
Vind ik leuk
Harrie82 +4131
vrijdag 14 september 2018 om 08:39
Haha
Vind ik leuk
frhoi +1510
vrijdag 14 september 2018 om 08:42
hoe veel mogen er naar spurs en Milaan ? en gaan die uitverkocht raken denk je? psv wel echt een goede loting voor de uitwedstrijden met grote uitvak.

snap dat mensen moeten werken, maar had wel rond de 3000 verwacht die er heen zouden gaan
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 14 september 2018 om 08:48
Ik heb geen idee.
En het boeit me ook niet echt.
Als iemand wil gaan, moet ie gaan. En anders blijft ie thuis.
Ik heb heel Europa gezien 'vroeger' en genoten. Tegenwoordig zou ik niet meer zo snel gaan. Teveel gedoe, regels, veel te duur.

Wel hoop ik altijd een uit zijn voegen barstend uitvak te zien bij uitduels van PSV. Zeker Europees.
Is ook zat wel gebeurd! Met een fan-tas-tische sfeer!

Als mensen een wedstrijdje ver-pissen over uitsupporters gaan starten: Go Ahead (die hebben er ook maar 80 :))
Vind ik leuk
Harrie82 +4131
vrijdag 14 september 2018 om 21:09
Londen raakt wel uitverkocht en Milaan zal afhangen van of er nog wat te halen valt. Bent meteen enkele honderden euro’s kwijt per uitwedstrijd.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 08:59
mensen kiezen voor een andere trip , bijvoorbeeld Londen of Milaan
niet iedereen heeft het geld en de vrije dagen om 3 uitwedstrijden te bezoeken
dus dan moeten er keuzes worden gemaakt , en die valt niet op Barcalona
Vind ik leuk
Harrie82 +4131
vrijdag 14 september 2018 om 08:36
Te kort dag deze wedstrijd.
Veel mensen kunnen geen vrij meer regelen of vliegtickets te duur.
Daarbij niet te vergeten hoeveel er in het Barca vak zullen zitten, omdat je anders 3e ring zit.
Vind ik leuk
frhoi +1510
vrijdag 14 september 2018 om 08:49
vliegtickets te duur? retour 75 euro, maandag heen vanaf eindhoven naar girona en woensdag terug.

dat mensen misschien geen vrij kunnen krijgen oke, maar vliegtickets zijn niet duur als je gewoon normaal zoekt
Vind ik leuk
Harrie82 +4131
vrijdag 14 september 2018 om 19:47
Weet niet waar jij die gehaald hebt, maar Naar Barca kosten ze gewoon €200,-.
Dat is alleen vlucht overnachtingen nog 100,- en kaartjes dan ben je al €350,- kwijt. Dus ja zo kort dag en wetende dat er nog meer wedstrijden zijn begrijp ik dat men deze overslaat.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 21:14]
Vind ik leuk
Polly11 +4093
vrijdag 14 september 2018 om 08:51
Allemaal de schuld van Ryanair
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 08:54
Barcalona is de minst populaire uitwedstrijd hier
de meeste gaan naar Londen
mij trekt Barcalona ook niet zo eerlijk gezegd , ik ga ook liever naar Londen of Milaan
Vind ik leuk
frhoi +1510
vrijdag 14 september 2018 om 09:14
dat is wel logisch, maar zou toch denken barca lekker weer, leuke stad etc. zou ik eerder voor kiezen dan voor londen, spelen jullie trouwens in het nieuwe stadion of op Wembley? milaan zou ik sowieso ook gekozen hebben, prachtig stadion.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10538
vrijdag 14 september 2018 om 11:00
Begrijp ik niet zo'n fantastische wedstrijd!
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6107
vrijdag 14 september 2018 om 08:24
Wel weer jammer dat bij PSV niet het vertrouwen word gegeven aan de eigen jeugd
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 14 september 2018 om 08:26
Nou, dan heb je de eigen jeugd zelf niet gehoord.
Ze krijgen van Van Bommel juist ALLE vertrouwen, én (nog belangrijker) kansen.

Maar Ajax gaat toch ook (nog) niet met Eiting spelen?
Vind ik leuk
Blindsy +17258
vrijdag 14 september 2018 om 08:30
Donny vd Beek, van Oranje-klant naar bankzitter. Het kan verkeren.
Vind ik leuk
Sazzz +11026
vrijdag 14 september 2018 om 08:35
Die pakt toch geregeld zijn minuten mee
Vind ik leuk
benny-boys +1867
vrijdag 14 september 2018 om 08:58
De aangekondigde staking van Vliegverkeer zal ook wel een
belangrijke oorzaak zijn.
Vind ik leuk
aartstyle +1757
vrijdag 14 september 2018 om 08:27
Ik zou dit erg zonde vinden voor Rosario. Doet het voorlopig prima. Als ik Bommel was zou ik het gewoon voorlopig zo laten staan. Er volgt vanzelf een blessure op het middenveld en dan kun je Guti inbrengen.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 08:30
met rosario en hendrix speel je gewoon te afwachtend.
Als hij verdedigend ook zijn taken uitvoerd komt het helemaal goed!
Vind ik leuk
hamora +36
vrijdag 14 september 2018 om 08:32
Goed bezig al je dit doet, je eigen jeugd weer geen perspectief bieden. Als er nu eentje snel van het veld moet is het Pereiro, die blokkeert die jonge gasten En levert vrijwel gen meerwaarde
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 08:33
De beste spelen,zo simpel kan voetbal zijn.
Vind ik leuk
De Hout +1939
vrijdag 14 september 2018 om 08:35
Stukje logica.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 08:39
eigen jeugd?moet dan wel beter zijn en perreiro is echt wel een van de betere voetballers in de eredivisie.
Alleen wij vinden dat een 10 ook mee moet verdedigen en dat doet hij al een stuk beter dan andere jaren.
Met bal heb je aan rosario weinig met perreiro sta je binnen 2 passen bij de goal van de tegenstander!
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 08:54
Mét Pereiro staat de tegenstander ook in 2 passen van de eigen 16 meter bij Rosario.
En met een inkomende Gutierrez, kaatsende De Jong, aansluitende backs en beweeglijke spelers als Lozano en Bergwijn is er genoeg variatie om aanvallend het elke tegenstander moeilijk te maken.
Het enige dat je mist als Pereiro er niet bij is, zijn de prachtig geplaatste vrije trappen. Maar wie weet wat Gutierrez in huis heeft.
Vind ik leuk
psv1996psv +166
vrijdag 14 september 2018 om 09:03
Nou dat denk ik niet. Denk dat hij laatste 25 minuten erin komt en dan kan Cocu zelf zien wat hij te brengen heeft.
Maar ja als het dan al 3-0 staat is het natuurlijk minder duidelijk, want dan is de wedstrijd gespeeld. Staat het dan 0-0 en hij geeft 2 geweldige assists dan is de kans groot dat die basis staat next match!
Vind ik leuk
Miatz +103
vrijdag 14 september 2018 om 09:08
Mijn verwachting is dat Gutiérrez start tegen Den Haag en rond de 60' gewisseld wordt voor Rosario, met het oog op Barcelona. Er schijnt een uitgebreide besloten tactische training te zijn geweest.

Op de vraag of PSV nu met 3 puur sec linksbenige middenvelders speelt, heb ik Gaston al met scherp zien schieten met rechts en is het kunnen passen met het "verkeerde" been een must voor elke middenvelder, zeker in het systeem dat PSV onder Van Bommel hanteert (het korte een keer raken en kaatsen). Ik voorzie hier dan ook geen problemen. De driehoek moet altijd wel gevormd kunnen worden.

De verwachtingen zijn hoog, bezien of hij dit waar kan maken. Zoals met elke speler is dat afwachten, maar van wat ik tot nu toe van hem gezien heb (wel gebaseerd op youtube, want de Mexicaanse competitie -al dan niet live- volg ik niet) is in ieder geval veel belovend.

Dat jeugd plek maakt voor een aangekochte speler is een veelvuldig aangehaald topic, echter is de tendens (of zou het moeten zijn) bij een topclub dat de beste speler speelt. Eerste wedstrijden van het seizoen bij PSV laten zien dat het Van Bommel een worst zal wezen of deze speler aangekocht of zelf opgeleid is, zoals het hoort. De beste speelt.
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
vrijdag 14 september 2018 om 09:19
Get to the point.@beetje langdradig
Vind ik leuk
Miatz +103
vrijdag 14 september 2018 om 09:24
Dat is precies de reden dat ik met alinea's werk. Ik zal het voortaan in 4 afzonderlijke posts behandelen ;). Is dat in jouw ogen beter?
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
vrijdag 14 september 2018 om 10:08
Maak het klein😉
Vind ik leuk
Miatz +103
vrijdag 14 september 2018 om 10:09
Soms wat last van te veel spraakwater (lees: schrijfwater). gedachte erachter is in ieder geval om een onderbouwde post achter te laten. Ik zal je tip zeker meenemen, maar ben daarnaast ook wel wat eigenwijs ;)
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
vrijdag 14 september 2018 om 09:18
Moge de beste winnen
Vind ik leuk
Korm +39425
vrijdag 14 september 2018 om 12:12
en zo is het!
Vind ik leuk
stratumseind +191501
vrijdag 14 september 2018 om 09:26
Onzen guti begint nog niet in de basis
Vind ik leuk
Bizzy +23308
vrijdag 14 september 2018 om 09:37
Graag Pereiro eruit laten.
Vind ik leuk
stratumseind +191501
vrijdag 14 september 2018 om 09:58
Rosario doet het prima dus ik zou gewoon 12 man opstellen .... wat kan ons het verrotten . Hebben die Spanjaarden woensdag vast niet in de gaten.......



Waarschijnlijk ook niet als we met 15 man komen maar ja....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 09:59]
Vind ik leuk
WilcoS64 +3212
vrijdag 14 september 2018 om 11:44
Tot zo ver het seizoen van Rosario, kan volgend jaar in de verhuur.
Vind ik leuk
Korm +39425
vrijdag 14 september 2018 om 12:10
Als ik lees dat Guti aanvallers diep kan sturen hoop ik dat Romero eindelijk eens fit wordt, begreep dat deze manier van spelen het beste bij hem naar boven komt... maarja moet hij wel fit zijn
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 14:28
kampioen word je met zun allen !!!
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 14:51
Het is jammer voor de boys,maar wij hebben ze alsnog hard nodig,met dit zware progamma,moet je wel genoeg spelers hebben,ik hoop dat het een vrienden groep blijft,komop PSV wij gaan het maken,mouwen op stropen,Mark kan genoeg wissels gebruiken,Barca gaan we pakken,SUCCES
Vind ik leuk