'Misschien is de club failliet, maar we hebben de administratie nog niet op orde'

    'Misschien is de club failliet, maar we hebben de administratie nog niet op orde'

    vrijdag 14 september 2018 om 10:46

    Achilles'29 staat op het punt van omvallen. Misschien is de club uit Groesbeek al failliet, laat de advocaat en enige toezichthouder Evert Vos weten aan de Gelderlander.

    Achilles heeft geen rooie cent meer, kan de accommodatiekosten voor De Heikant niet meer betalen, heeft een onbekend bedrag aan schulden en kan niet voldoen aan de licentievoorwaarden van de KNVB. Dat is nog niet alles, want buitenlandse clubs staan in Groesbeek op de stoep voor een opleidingsvergoeding van 75.000 euro voor de Nieuw-Zeelander Jesse Edge.

    Komende week verwacht Achilles uitspraak in de zaak. "Als die 75.000 euro wordt toegewezen, is het einde oefening", aldus Vos in de rechtbank van Nijmegen, geciteerd door de Gelderlander. De BV Achilles ging begin dit jaar failliet en de vereniging kwam daardoor ook in zwaar weer. "Misschien is de club allang failliet", laat Vos weten. "Maar we hebben de administratie nog niet op orde."

    Achilles probeerde de afgelopen jaren de stap naar het betaald voetbal te maken. Dat lukte, maar vorig seizoen ging het helemaal mis. Het bestuur overweegt nu een faillissement aan te vragen, als anderen de vereniging niet voor zijn, en een doorstart te maken. Achilles is ingedeeld in de Derde Divisie.

    Check ook: Achilles-drama gevat in documentaire: "Wat hebben wij een kutkeeper"

    Lees meer over:Achilles '29

    Plaats een reactie

    erekenner +267
    vrijdag 14 september 2018 om 10:54
    En het komt allemaal door die k*tkeeper!!!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21996
    vrijdag 14 september 2018 om 10:56
    Ehm nee. Net als veel andere fouten ligt dit vooral aan de niet makkelijk genoege doorstroming vanuit de amateurs naar de 1eD.
    De KNVB is to blame, once again
    Vind ik leuk
    erekenner +267
    vrijdag 14 september 2018 om 11:03
    Dat weet ik ook wel ;) maakte een verwijzing naar de docu waarin de coach constant de doelman uitmaakte voor kutkeeper
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21996
    vrijdag 14 september 2018 om 11:28
    Ah oke die had ik niet eens door. Leuk gevonden :)
    Vind ik leuk
    Niels92 +27340
    vrijdag 14 september 2018 om 11:05
    Die club heeft ook helemaal niks in het betaald voetbal te zoeken, armoe troef daar in Groesbeek :) Lekker bij de amateurs blijven en anders opdoeken, daar zit geen toekomst in :)
    Vind ik leuk
    Degraaf +17681
    vrijdag 14 september 2018 om 11:21
    Precies Niels en met dank aan die magalomane voorzitter Derks.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21996
    vrijdag 14 september 2018 om 11:27
    Juist maar op deze manier heeft geen enkele club wat te zoeken. Geen doorstroming is toch niet goed?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 11:48
    Mwa, die doorstroming is inderdaad niet goed, maar Achilles balanceerde toen ze van de Topklasse naar de Eerste divisie gingen al op het randje van een financiële afgrond. Veel te veel geld uitgegeven in de race de beste amateurclub te worden. De promotie was destijds ook gewoon noodzakelijk, omdat de extra inkomsten in de Eerste divisie de financiële gaten weer tijdelijk kon dekken.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31900
    vrijdag 14 september 2018 om 11:11
    Kut reactie...
    Vind ik leuk
    MaxFR010 +1214
    vrijdag 14 september 2018 om 10:56
    Zijn er achilles fans op voetbalprimeur?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 10:56]
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11398
    vrijdag 14 september 2018 om 12:28
    Ja eentje, die loopt altijd op Vitesse topics te zeiken. Maar daar hebben we straks geen last meer van :)
    Vind ik leuk
    MaxFR010 +1214
    zaterdag 15 september 2018 om 13:58
    Haha welke kneus is er nou voor Achilles.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1965
    vrijdag 14 september 2018 om 10:56
    Gelderlander is ook schuld!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:56
    VP, DOE WAT AAN DIE 500 ERROR.
    Vind ik leuk
    vos199 +1201
    vrijdag 14 september 2018 om 11:02
    ik dacht dat het constant aan mijn browser lag! Wat irritant he!
    Vind ik leuk
    Niels92 +27340
    vrijdag 14 september 2018 om 11:06
    Ik had er ook last van, sinds woensdag geen last meer van gekregen :)
    Vind ik leuk
    Echt? +3707
    vrijdag 14 september 2018 om 10:56
    Las de kop, dacht dat het over FC Twente ging, jammer...
    Vind ik leuk
    Slayerized +1351
    vrijdag 14 september 2018 om 11:07
    Ik zou toch wat verwachtingsmanagement inbouwen, dat zorgt voor het beter kunnen handelen met dagelijkse teleurstellingen.
    Vind ik leuk
    Echt? +3707
    vrijdag 14 september 2018 om 11:10
    Ik doe aan disappointmenttherapy zodat ik de lessen verwachtingsmanagement niet hoef te volgen
    Vind ik leuk
    Slayerized +1351
    vrijdag 14 september 2018 om 11:34
    Maar dan zou je niet meer reageren op Twente nieuws😉

    Aan de andere kant: je zegt ‘jammer’ en niet GVD dus de cursus slaat goed aan.
    Vind ik leuk
    buenosje +968
    vrijdag 14 september 2018 om 11:36
    Ga ik ook maar eens volgen, ben zeer teleurgesteld als ik jouw reacties lees.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6697
    vrijdag 14 september 2018 om 10:59
    Opleidingsvergoeding voor Jesse Edge?
    Die zullen ze toch niet als prof hebben aangetrokken destijds, neem ik aan??
    En over amateurs hoef je geen vergoedingen te betalen, toch??

    Weet iemand hoe dit zit?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 11:03
    Nee.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12633
    vrijdag 14 september 2018 om 11:03
    Jawel, zo kreeg Quick Boys bijv geld voor Dirk Kuyt en Alphense Boys voor Jens Toornstra.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6697
    vrijdag 14 september 2018 om 11:06
    Ja, maar dat waren dan wegens bij profclub getekende contracten.

    En dat bedoel ik: deze Jesse zal toch zeker geen profcontract getekend hebben bij Achilles??
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 11:50
    Edge tekende in de winter van 2017 een contract bij Achilles, toen nog bij de profs.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6697
    vrijdag 14 september 2018 om 12:20
    Dank.

    Maar bij de profs kan je ook een amateurcontract tekenen. Gebeurt best vaak zelfs.
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    vrijdag 14 september 2018 om 11:45
    Pakt de oude club van Arjen Robben, V.V Bedum niet ook elke keer een bedrag? Is een van de rijkste amateurclubs van NL heb ik wel eens begrepen.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6697
    vrijdag 14 september 2018 om 12:21
    Ja, klopt. Maar dan gaat het zoals gezegd dus om profcontracten.

    Van Bedum had Arjen nog wel wat vaker van club mogen wisselen :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 11:18
    vervelend voor al die Achilles supporters "STERKTE in de komende dagen/weken" en hopen dat het nog goed komt!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 11:21
    Is toch jammer, de stap van amateurs naar prof is te groot denk ik.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 13:23
    Achilles mocht instromen, omdat VV Katwijk af zag van promotie naar de eerste divisie. Niet echt goed afgelopen voor de ploeg Achilles. Ik vraag me af hoe mijn club er voor had gestaan als ze naar de eerste divisie waren gegaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:24
    Katwijk en Achilles mochten promoveren en er zouden aanvankelijk twee beloften-elftallen worden toegevoegd. Katwijks weigering zorgde ervoor dat Jong PSV - derde geworden in de belofte eredivisie achter Twente en Ajax - alsnog de mogelijkheid kreeg.

    Wat er met Katwijk zou zijn gebeurd is natuurlijk raden. Echter Achilles stond er financieel al beroerd voor ten tijde van de promotie, iets waar Katwijk geen last van had. Wellicht hadden jullie het wel gered. Al pakte het seizoen na het afslaan van de promotie nou ook niet bepaald rooskleurig uit...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:59
    Dat is zeker waar, gelukkig hebben we ons goed hersteld. Binnen 2 jaar twee keer een kampioensfeest hebben is ook wel lekker.
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    vrijdag 14 september 2018 om 16:10
    Dit impliciete gevaar van de voetbalpiramide is al veel eerder door meerdere clubs aan gegeven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:01
    zon club moet toch geholpen worden..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws