De Boer adviseert Ajacied: Ik vind dat hij nog vaker naar  Busquets moet kijken

De Boer adviseert Ajacied: "Ik vind dat hij nog vaker naar Busquets moet kijken"

Gepubliceerd: vrijdag 14 september 2018 om 11:52vr 14-09-2018 om 11:52

Wesley Sneijder en Frenkie de Jong hebben een verschillende speelstijl. Dat stelt Ronald de Boer, die óók gelijkenissen ziet tussen de twee middenvelders.

"Je kan Wesley altijd in zijn voeten aanspelen. Frenkie de Jong heeft dat ook", zegt De Boer tegen Ajax Life. "Je bent niet bang dat ze de bal kwijtraken. Ze durven ook risico te nemen om vooruit te spelen. En ze kunnen uitstellen."

Sneijder en De Jong, die vorige week tegen Peru nog samenspeelden in Oranje, zijn volgens De Boer verschilllende type voetballers. "Frenkie kan gevaarlijk zijn in de buurt van de zestien, maar hij is in mijn ogen toch meer een aangever. Wesley was een aangever en afmaker."

De oud-international ziet nog een aantal verbeterpunten bij De Jong. "Ik vind dat hij nog vaker naar Sergio Busquets moet kijken. Soms loopt hij eigenlijk nog iets te veel met de bal. Al is dat ook weer meteen zijn kwaliteit, hoor. Hij zou het spel zelfs nóg sneller kunnen laten gaan. Maar ook op dat vlak is hij alweer stappen aan het maken."

Plaats een reactie

vrijdag 14 september 2018 om 11:54
Yesss eindelijk weer nieuws over onze god Frenkie!
Vind ik leuk
Robby G +1440
vrijdag 14 september 2018 om 11:57
Al die adviezen ook, hij moet toch vooral zichzelf blijven, dan wordt ie al top..
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 11:55
Maakte me al zorgen dat er geen frenkie nieuws was
Vind ik leuk
MagicFeeling +4075
vrijdag 14 september 2018 om 11:57
Kwestie van blijven trekken
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 11:56
Iedereen kan zien dat frenkie meer een pirlo is met zijn spel
Vind ik leuk
ReneAjax +8635
vrijdag 14 september 2018 om 11:58
Frenkie lijkt met zijn voetbalgogme meer op Cruijff ;-)
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19093
vrijdag 14 september 2018 om 11:56
Na deze woorden van De Boer weer 5 miljoen duurder.
Vind ik leuk
Zultkop +6369
vrijdag 14 september 2018 om 12:04
Dan moet Ronald een andere baan zoeken, 'influencer'. Als een speler door een interview 5 mln meer waard zou worden, doe je het niet verkeerd..
Vind ik leuk
Leedz +7460
vrijdag 14 september 2018 om 11:56
Gaan we weer een hoop reactie krijgen dat er weer een Frenkie topic is...

1 Tip Lees het niet
Vind ik leuk
Mari +11851
vrijdag 14 september 2018 om 12:01
Komt hij ook aanzetten.
Gijp - de Boer. GAAAAP
Vind ik leuk
G.Kopf +4363
vrijdag 14 september 2018 om 12:02
Vooruit kunnen spelen is op zich wel prettig. Al die eigen doelpunten en corners die je anders tegen krijgt gaan wel vervelend worden.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29095
vrijdag 14 september 2018 om 12:06
Frenkie is inderdaad de logische opvolger van Busquets dadelijk bij Barcelona. Voor nu is Busquets nog 1 van de beste verdedigende middenvelders ter wereld. Naar hem kijken kan absoluut geen kwaad.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6126
vrijdag 14 september 2018 om 12:14
Frenkie for presedent
Frenkie is the God
Till...........................
Vind ik leuk
MojoRisin +14576
vrijdag 14 september 2018 om 12:26
Op zich heeft hij wel een punt.. Maar De Jong en Busquets kun je nauwelijks met elkaar vergelijken..
Vind ik leuk
Storm015 +278
vrijdag 14 september 2018 om 12:31
Botox Ronald weet het allemaal wel!! Laat die jongen nou gewoon zichzelf blijven. Vergelijken is nooit goed. Ik bedoel de enige vergelijking die opgaat is dat Ronald de Boer en Pummy Bergholz dezelfde wat blinde speelstijl hadden...... toch😜👍
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 12:31]
Vind ik leuk
Gerro +8471
vrijdag 14 september 2018 om 12:35
Frenkie gaat beter worden dan busguets dus niet teveel naar kijken zou ik zeggen.
Vind ik leuk
Bizzy +23310
vrijdag 14 september 2018 om 12:55
Marco Asensio is nog een klasse beter dan Busquets. Slechts een jaartje ouder dan Frenkie.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 13:32
Als de jong geduld heeft wordt het een grote
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 13:44
Frenkie word een hele grote in het voetbal, het straalt er gewoon vanaf , die gaat voor heel veel geld weg , jammer dat we hem volgend jaar kwijt zijn .
Maar wel weer een grote som op de bank , waar we iets mee gaan doen hoop ik .
Vind ik leuk
Voetbal.com +1000
vrijdag 14 september 2018 om 13:45
Yes Frenkiiiiieee, Barca moet naar hem kijken niet andersom Ronald de Boer, Messi mag straks Frenkie zijn schoenen strikken...
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
vrijdag 14 september 2018 om 14:20
Waar hebben we het over?
Vind ik leuk
whiskey33 +585
vrijdag 14 september 2018 om 15:45
het is een talent van Willem II
Vind ik leuk
isaa +24
vrijdag 14 september 2018 om 21:23
De boers zijn nu toch wel uitgesloten voor commentaar? Nooit iets zinnigs gelezen na het klikken op topics de boers. Of het nou frank of Ronald is, het is toch niet te lezen uit de titel(clickbait)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws