AZ contracteert doelman (17): 'Binnen drie jaar AZ 1 en daarna Nederlands elftal'

AZ contracteert doelman (17): 'Binnen drie jaar AZ 1 en daarna Nederlands elftal'

Gepubliceerd: vrijdag 14 september 2018 om 12:43vr 14-09-2018 om 12:43

De zeventienjarige Mees Bakker heeft vrijdag zijn eerste profcontract getekend bij AZ. De sluitpost uit Heiloo ligt nu tot medio 2021 vast in Alkmaar.

Bakker speelt al vanaf zijn elfde voor AZ en behoorde tot de selectie van Oranje O17 die in mei van dit jaar Europees kampioen werd. "Het betekent voor mij heel veel om bij deze club te tekenen", aldus Bakker op de website van AZ. "Ik ga al van jongs af aan naar het stadion en dan is het heel mooi om hier nu onder contract te staan."

Volgens directeur voetbalzaken Max Huiberts is Bakker 'een talentvolle, jonge doelman'. "Mees ontwikkelt zich goed en dat willen we belonen. We zien veel potentie in hem en daar is dit meerjarige contract het bewijs van."

Bakker maakte onlangs zijn debuut in het betaald voetbal. Bij het competitieduel tussen Jong AZ en Almere City stond hij onder de lat. De doelman van AZ Onder 19 heeft duidelijk voor ogen wat hij bij AZ wil bereiken. "Ik hoop binnen nu en drie jaar in het doel van AZ 1 te staan. En uiteindelijk wil ik ook het Nederlands Elftal halen en daarmee op het WK spelen. Dat is mijn droom."

Plaats een reactie

3-5-2 +1793
vrijdag 14 september 2018 om 12:48
Tsja... dat willen de MEESten wel...........
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 13:47
Leuk gevonden, jammer dat het met hoofdletters duidelijk gemaakt moet worden.
Vind ik leuk
Miatz +103
vrijdag 14 september 2018 om 12:49
Hard blijven werken, geluk hebben en daarbij ook altijd zelfkritisch blijven. Veel succes gewenst :) De ambitie hebben is in ieder geval het begin.
Vind ik leuk
fr1963 +4052
vrijdag 14 september 2018 om 12:50
De amsterdamse bluf en grootspraak waait langzaam naar het noorden, zo te horen.
De wil is er, nou nog effe waarmaken. Succes!
Vind ik leuk
Niels92 +33632
vrijdag 14 september 2018 om 12:53
Het is zijn droom om voor het Nederlands elftal uit te komen op een WK, geen idee wat dat met bluffen te maken heeft?

''Uiteindelijk wil ik ook het Nederlands elftal halen'', dat wil toch iedere voetballer?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 13:41]
Vind ik leuk
3Bier +12614
vrijdag 14 september 2018 om 13:59
In Nederland is het verboden om je ambities openbaar te maken. Want dat is arrogant. Pas als je iets bereikt hebt mag je zeggen dat dit altijd je ambitie is geweest.
Vind ik leuk
Bizzy +23310
vrijdag 14 september 2018 om 12:52
Iedereen met een paar voetbalschoenen maakt kans om geselecteerd te worden voor Oranje.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3315
zaterdag 15 september 2018 om 19:37
Wij ook ?😁
Vind ik leuk
Bizzy +23310
zaterdag 15 september 2018 om 20:23
Idd wij ook. Zeist verlegd haar grenzen.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3315
zaterdag 15 september 2018 om 21:49
Mooi man . Hoe is het verder man ?? Tijd niet gesproken !
Vind ik leuk
Bizzy +23310
zaterdag 15 september 2018 om 23:19
Wij glijen door Mr Smith. Geen klagen verder.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3315
zaterdag 15 september 2018 om 23:22
Mooi man Bizz
Vind ik leuk
Bizzy +23310
zaterdag 15 september 2018 om 23:20
En met jouw ?
Vind ik leuk
Meneer Smith +3315
zaterdag 15 september 2018 om 23:22
Gaat goed man maat ,thnx .. Lekker die overwinning weer he ..0-7😁 gelukkig wonnen we ook 🤣 van Groningen
[Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 23:24]
Vind ik leuk
Bizzy +23310
zondag 16 september 2018 om 00:03
Zo houden we de competitie spannend. Moment van van afzeiken wordt groter. Zelfs Mw Paay zou er jaloers op zijn
Vind ik leuk
Meneer Smith +3315
zondag 16 september 2018 om 00:07
😁
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 12:52
Denk dat hij een goede is en kan worden voor Az, maar zou de sluitpost van oranje zeker de komende 3 jaar nog niet gaan wisselen, al kan hij er vast wel komen
Vind ik leuk
AZAlkmaar2 +592
vrijdag 14 september 2018 om 12:54
Hij wil binnen drie jaar bij AZ 1 onder de lat staan, DAARNA oranje. Ik zie hem AZ 1 trouwens ook niet halen binnen drie jaar. Hij heeft Schendelaar en De Boer nog voor zich.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 12:56]
Vind ik leuk
Kakkerlak +581
vrijdag 14 september 2018 om 12:54
Az.....props voor jullie....wat een jeugd en wat geef je ze kansen!
Vind ik leuk
pinkelman +4262
vrijdag 14 september 2018 om 12:54
AZ heeft nogal wat keeperstalenten; Schendelaar, de Boer, Bakker.
Wie zal van deze drie het echt gaan maken?
Vind ik leuk
pos +9315
vrijdag 14 september 2018 om 13:01
En allemaal willen ze binnen 3 jaar eerste keeper van AZ zijn. Bizot wordt vast al nerveus.
Vind ik leuk
pinkelman +4262
vrijdag 14 september 2018 om 13:10
In ieder geval hoeft AZ niet voor dik geld een keeper te gaan zoeken als het zo'n geweldige talenten zijn die het in huis heeft.
Vind ik leuk
#Keizerout +42201
vrijdag 14 september 2018 om 12:54
AZ fans, is dit nou echt de derde Mees in de hoogste twee teams?
Vind ik leuk
Yesze +48
vrijdag 14 september 2018 om 13:43
Yep!. Mees Hoedemakers, Mees Kaandorp en Mees Bakker.
Vind ik leuk
#Keizerout +42201
vrijdag 14 september 2018 om 13:48
Selecteren jullie daarop ofzo? ;p
Vind ik leuk
RtdDub +13422
vrijdag 14 september 2018 om 12:57
Als je bij Oranje O17 al niet in het doel staat moet je vooral gaan roepen dat je het nederlands elftal wel effe gaat halen.
Vind ik leuk
Lebeast*AZ* +1595
vrijdag 14 september 2018 om 12:59
Ja met Bijlow win je de oorlog zeker.. die heeft Jong Oranje hoogst persoonlijk van het EK gehouden.. proficiat!
Vind ik leuk
RtdDub +13422
vrijdag 14 september 2018 om 15:09
Nee. Koorevaar. https://int.soccerway.com/players/joey-koorevaar/506322/
Je weet wel, degene die Oranje O17 Europees kampioen maakte.

Waarom Bijlow er bij halen?
Ik zeg iets over een niet al te realistische AZ speler en dus moet jij een Feyenoord speler afbranden want wraak?



Vind ik leuk
COYG +7774
vrijdag 14 september 2018 om 16:16
Tja AZ'ers halen altijd van alles erbij wat er niet toe doet. Moeilijke mensen wel.
Vind ik leuk
viking55 +241
vrijdag 14 september 2018 om 12:59
Goed lezen is voor jou kennelijk een kunst.....
Vind ik leuk
ELD070 +989
vrijdag 14 september 2018 om 13:04
Dat roept hij helemaal niet. Hij zegt dat hij daarvan droomt. Het zou nog gekker zijn als de keeper van Oranje O 17 roept dat hij helemaal het NL elftal NIET wilt halen.
Vind ik leuk
RtdDub +13422
vrijdag 14 september 2018 om 15:04
Maar hij is de keeper van O17 helemaal niet.
Dat is nou net mijn punt.
Kan je wel gaan dromen dat je Nederlands nr1 wordt, als je dat nu al niet bent kan je maar beter ergens anders over dromen.
Vind ik leuk
Ryanaz +2759
vrijdag 14 september 2018 om 19:47
Ohw Ja of het nu al bepalend is of je in jong elftallen speelt... je kan ook een laat bloeien zijn, een trainer ziet het wat meer in een ander keeper zitten.. Dit is zo kortzichtig
Vind ik leuk
De Hout +1938
vrijdag 14 september 2018 om 13:28
Mees, vliegende keep!
Vind ik leuk
guusje +1290
vrijdag 14 september 2018 om 13:35
maar blijf wel in je kool, mees!
Vind ik leuk
Hulsink +557
vrijdag 14 september 2018 om 13:43
O, ja -;)
Vind ik leuk
Ot +47
vrijdag 14 september 2018 om 13:59
die bakker bakt er ook niet veel van
Vind ik leuk
shovel +167
vrijdag 14 september 2018 om 14:04
ik wil bier
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
vrijdag 14 september 2018 om 14:14
Mooi dat hij de lat hoog durft tw leggen. Zeker een talent om in de gaten te houden
Vind ik leuk
lebonton +797
vrijdag 14 september 2018 om 16:17
Als keeper zou ik het juist heel fijn vinden als de lat heel laag lag.
Vind ik leuk
repeP +2088
vrijdag 14 september 2018 om 16:15
Aan ambities geen gebrek. Prima voor iemand van zijn leeftijd. Zet hem op jongen!
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 18:49
De meeste dromen zijn bedrog
Vind ik leuk
Ryanaz +2759