Kuwas hakt knoop door: 'Ik had een transfer moeten maken voor Oranje'

    Kuwas hakt knoop door: 'Ik had een transfer moeten maken voor Oranje'

    vrijdag 14 september 2018 om 15:12

    Brandley Kuwas is eruit: niet Nederland, maar Curaçao wordt 'zijn' land. De aanvaller van Heracles Almelo speelde negentig minuten mee in de interland tegen Grenada (10-0 zege) en heeft daardoor definitief zijn keuze gemaakt.

    "De vorige interlandperiode heb ik de beslissing genomen, maar kon toen vanwege een blessure niet spelen. Dit keer wel", vertelt Kuwas aan TC/Tubantia. "Het is simpel: als je je naam bij Oranje hoort vallen, is dat mooi. Maar als je het reëel bekijkt, had ik een transfer moeten maken om weer in beeld te komen."

    De Heracles-aanvaller kreeg twee jaar geleden een belletje van Danny Blind. De toenmalige bondscoach zag hem als een potentiële Oranje-international. Dat zorgde voor twijfels bij Kuwas, die ook werd begeerd door Curaçao. De keuze is uiteindelijk gevallen op het land waar zijn ouders opgroeiden.

    "We zijn heel professioneel en serieus bezig om in de finalepoule van de Nations League te komen. Om dat te bereiken, moeten we nog drie wedstrijden winnen", aldus Kuwas. Met de feestende selectie van Curaçao ging hij deze week viral. "In Nederland drinken we na een bijzondere prestatie soms met een lach een biertje in de bus, dat is Kuwas. Maar zingen en dansen past ook bij me, dat is ook Kuwas."

    Poll

    Was Kuwas een potentiële Oranje-international?

    (1802 stemmen)

    Plaats een reactie

    HJR +7877
    vrijdag 14 september 2018 om 15:17
    Je had beter moet zijn voor Oranje
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30206
    vrijdag 14 september 2018 om 15:19
    Ruben Schaken heeft het ook gehaald.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    vrijdag 14 september 2018 om 15:38
    Die speelde al langere tijd goed en had de omstandigheden van nauwelijks concurrentie mee.

    Die Kuwas speelde 3 maanden behoorlijk en Blind dacht; Kom, laat mij eens lekker pro-actief zijn anders gaan mensen weer over Ziyech zeiken en ging Bradley Kuwas lopen bellen..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30206
    vrijdag 14 september 2018 om 15:40
    Ja, maar die was een paar jaar voor zijn debuut ook allesbehalve in beeld.

    Ik zeg ook niet dat Kuwas toen opgeroepen had moeten worden, maar als hij nu een transfer had gemaakt had het best gekund.
    Blind is gewoon slecht in het inschatten van kwaliteit. Kuwas 2 jaar te vroeg, De Ligt 2 jaar te vroeg. Laat die man maar scouten.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    vrijdag 14 september 2018 om 15:46
    Ja.... laatbloeiertje.
    Kwam voor 0 euro op zijn 27ste van VVV.
    Als er 1 nieuwe speler me ooit gigantisch is meegevallen, was hij het wel.

    Zo eentje die even voor het gemak vergeten wordt als het gaat om Van Geel te bekritiseren.

    Wat ik het beste vind voor Blind zal genoegzaam bekend zijn..... Laten we het daar maar niet meer over hebben.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:47]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30206
    vrijdag 14 september 2018 om 15:49
    Haha, ja kan ik me voorstellen.

    Nou, ik denk ook wel dat het overdreven is om hem daar krediet voor te geven. Hij had een goedkope buitenspeler nodig en Schaken presteert het om door te groeien tot international. Niemand had dat ooit verwacht, inclusief Van Geel.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    vrijdag 14 september 2018 om 15:56
    Hij haalt hem transfervrij naar Feyenoord..... en het was nou niet bepaald een gevecht op leven en dood met andere clubs die hem wilde hebben.
    Wil hem niet de credits geven dat Schaken international wordt maar wel dat het lekker uitpakte voor Feyenoord, die transfer.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30206
    vrijdag 14 september 2018 om 16:23
    Klopt. Niemand had er veel van verwacht.
    Ja, dat laatste klopt. Auassar pakte minder goed uit, maar dat is het risico als je goede spelers moet kopen voor 0 euro
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9556
    vrijdag 14 september 2018 om 16:14
    Joop Gall had dat wel verwacht ;-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30206
    vrijdag 14 september 2018 om 16:21
    Ja oke, maar Joop Gall kan alles.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9556
    vrijdag 14 september 2018 om 16:13
    Wil je mij nog uitleggen wat jij het beste vindt voor Blind? ;-)
    Vind ik leuk
    rexxo +1287
    vrijdag 14 september 2018 om 16:34
    Zo ken ik er nog een paar uit de begintijd van Basten als bondscoach.
    Riemen vast hier komen ze:
    Denneboom ,Yilderim, Engelaar, Slory, Koevermans, Nicky Hofs, de Cler, Lucius, Dave van de Bergh, Henk Timmer,Urby, Maartijn Meerdink, Jaliens, Collins John.
    Met alle respect voor deze spelers maar dit is en mag nooit Oranje materiaal zijn.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30206
    vrijdag 14 september 2018 om 16:36
    Ja, maar Van Basten heeft ook als trainer wel aangetoond niet helemaal in orde te zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:52
    Als je dat even op je in laat werken komt vanzelf schaamte om de hoek kijken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30206
    vrijdag 14 september 2018 om 17:25
    Wat?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:42
    Als je je begint te beseffen dat zelfs Schaken voor Oranje heeft gespeeld dan schaam je je toch kapot als Nederlander.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30206
    vrijdag 14 september 2018 om 20:47
    Ik denk dat je het van meerdere kanten kunt bekijken.
    Aan de ene kant heb je gelijk en is Schaken geen echt Oranje materiaal.
    Aan de andere kant is het iemand die bij BV Veendam in de Jupiler League speelde en dacht 'fuck, ik vergooi m'n talent.', voor zijn sport ging leven, via VVV eigenlijk met geluk (Feyenoord was blut) een kans kreeg bij een top drie club en zich zo op heeft gewerkt tot Oranje. Op zich vind ik dat ook wel een prestatie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:18
    Succes.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5412
    vrijdag 14 september 2018 om 15:19
    Kuwas in Oranje, dat was best bijzonder geweest.
    Vind ik leuk
    Kakkerlak +348
    vrijdag 14 september 2018 om 15:20
    Echt echt echt iets voor feyenoord, die spits ook trouwens....
    Vind ik leuk
    Zultkop +5412
    vrijdag 14 september 2018 om 15:25
    Het zou zomaar uit de koker van v Geel kunnen komen zo'n naam. Ik vind kuwas niet goed genoeg, en met die spits bedoel je ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:26
    Kuwas vliegt nu geregeld gratis naar curacao, goed geregeld, toch?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:33
    Lekker man, vliegtuigje. Niks mis mee toch?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9556
    vrijdag 14 september 2018 om 16:15
    Heerlijk toch? Geroosterde kip, lekker zonnetje. Niets meer aan doen.
    Vind ik leuk
    harryheck +1446
    vrijdag 14 september 2018 om 15:41
    Je hebt toch wel begrepen WIE !;! je een potentiële Oranje kandidaat noemde, Kuwas??????????????
    Vind ik leuk
    Bizzy +20979
    vrijdag 14 september 2018 om 15:55
    Het huidige Oranje wint niet zomaar van Curaçao.
    Vind ik leuk
    pos +8780
    vrijdag 14 september 2018 om 16:02
    Lekker gedaan weer van Koeman. Hij had opgeroepen kunnen worden ipv Sneyder tegen Cuba.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 16:03]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31826
    vrijdag 14 september 2018 om 16:10
    Goede keus.

    Komt tekort voor de top.
    Vind ik leuk
    0260165 +662
    vrijdag 14 september 2018 om 16:12
    De enige bondscoach die het in hem zag zitten was Blind.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:18
    Hij heeft meegedaan met curacao dus dan is de keuze toch al gemaakt? Of ..?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    vrijdag 14 september 2018 om 16:38
    Ja, want het was voor de kwalificatie Midden-Amerikaanse Nations League.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 16:38]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:59
    Ja daarom, maar de tekst insinueert dat hij de keuze na de wedstrijd heeft gemaakt, vind ik dan beetje raar.
    Vind ik leuk
    Sota +93
    vrijdag 14 september 2018 om 16:20
    Als hij stabieler goed was geweest dan had hij zijn transfer wel gehad
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    vrijdag 14 september 2018 om 16:37
    Mooi man, Nederland had het toch nooit geworden. Lekker af en toe in het zonnetje spelen, kan slechter.
    Vind ik leuk
    Wilkie58 +220
    vrijdag 14 september 2018 om 16:51
    Wat een droeftoeter. Denkt zelf dat hij ontzettend goed kan voetballen. En steekt dat niet onder stoelen of banken. Maar is volkomen misplaatste arrogantie. Hij mag blij zijn dat hij nog opgesteld wordt bij Heracles. Vermoedelijk is de trainer de enige in Almelo die het nog in hem ziet zitten.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1424
    vrijdag 14 september 2018 om 16:58
    Niveautje scholletje, hebben we meer dan genoeg
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9567
    vrijdag 14 september 2018 om 18:20
    Jammer. Hij had er met kop en schouder bovenuit gestoken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws