Frenkie de Jong lacht: Dan moet ik vanaf nu tot mijn veertigste alles spelen

Frenkie de Jong lacht: "Dan moet ik vanaf nu tot mijn veertigste alles spelen"

Gepubliceerd: vrijdag 14 september 2018 om 15:44vr 14-09-2018 om 15:44

Na zijn dubbele optreden voor het Nederlands elftal gaat de focus van Frenkie de Jong weer op Ajax. Eén van zijn doelen: een doelpunt maken in de Eredivisie.

"Een goaltje van mij zou heel lekker zijn. Het zal ook eens tijd worden, maar ik zou er niet op inzetten", lacht De Jong tegenover AT5. Op de vraag of hij niet te goed wil spelen, omdat anders de clubs in de winter weer op de stoep staan, antwoordt hij. "Ik moet juist wel beter gaan voetballen. En ook al staan ze er: ik maak het seizoen in principe af bij Ajax."

De Jong kijkt met een positief gevoel terug op zijn twee optredens voor Oranje. In de oefeninterland tegen Peru maakte de Ajacied zijn debuut, waarna tegen Frankrijk een basisplaats volgde. "Over het algemeen heb ik mij prima staande kunnen houden, maar in het begin is altijd alles positief en kijkt men vooral naar de positieve punten. Ik moet nu zorgen dat ik een vaste waarde wordt bij Oranje."

Na het debuut van De Jong werd in de Johan Cruijff Arena afscheid genomen van recordinternational Wesley Sneijder. "Daar ben ik nog ver van verwijderd. Ik ben bang dat ik de 134 niet ga halen, want dan moet ik vanaf nu tot mijn veertigste alles spelen", besluit hij lachend.

Plaats een reactie

vrijdag 14 september 2018 om 15:47
Frenkie held. Een stuk van onze volksheld.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:48]
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +19517
vrijdag 14 september 2018 om 15:49
In principe....
Moet je eens opletten hoe snel die principes over boord gaan als de lokroep van Barça concreet wordt.
Zelf zie ik hem ook liever nog lang bij Ajax zitten hoor, alleen bij dit soort talenten hou je het niet lang tegen.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:49]
Vind ik leuk
plein19 +2607
vrijdag 14 september 2018 om 15:59
Onzin want Ajax beslist
Vind ik leuk
Vermeer1989 +3232
vrijdag 14 september 2018 om 20:40
Tenzij je hem meer geld geeft, heel misschien maak je dan wel een kans om hem te behouden.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 16:41
Zoek een leven met je “reactie wijzigen om maar bovenaan te staan”
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 16:43
Nee. Flikker op ratje van de wereld.
Vind ik leuk
El Cazador +8114
vrijdag 14 september 2018 om 15:47
Je eerste goal word meteen de mooiste tegen PSV!!! yeah
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 15:49
als ie er blij van word om de 3-1 te maken , dan ben ik ook blij voor hem
Vind ik leuk
Cheat Codes +7745
vrijdag 14 september 2018 om 15:47
Kampioen worden met Ajax in maart en dan in mei een transfer voor 75 miljoen naar FC Barcelona.

Frenkie heeft een prachtig leven.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:48]
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6514
vrijdag 14 september 2018 om 15:49
Jij toch ook?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:51]
Vind ik leuk
Cheat Codes +7745
vrijdag 14 september 2018 om 16:02
Ik heb niks te klagen :)
Vind ik leuk
michelhx +4044
vrijdag 14 september 2018 om 17:01
Maar toch is dat het enige dat je hier de hele dag doet.
Vind ik leuk
Cheat Codes +7745
vrijdag 14 september 2018 om 17:01
Over mijn leven, slimmerd.
Vind ik leuk
Echt? +4589
vrijdag 14 september 2018 om 15:49
Dat is hij denk ik nooit geweest en zal hij ook dit jaar niet worden🤔
Vind ik leuk
Cheat Codes +7745
vrijdag 14 september 2018 om 15:50
Dit jaar niet meer nee, dit jaar wordt er ook geen kampioenschap meer vergeven. Maart/april 2019 staat Frenkie met de schaal.
Vind ik leuk
Echt? +4589
vrijdag 14 september 2018 om 15:54
Schaal? Gaat hij bitterballen serveren?
Vind ik leuk
Cheat Codes +7745
vrijdag 14 september 2018 om 16:03
Misschien ook wel, als ie een slokje te veel op heeft na de prachtige titel ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 17:51
zal voor jou ook wel een nieuwe belevenis worden
misschien je eerste kampioenschap nadat je vorig jaar hebt besloten om voor Ajax te worden
denk je dat je van je mama mag opblijven om de huldiging te zien ???
Vind ik leuk
Tfoe +3860
vrijdag 14 september 2018 om 19:17
Nee daar is geen ruimte voor op de schaal.
Daar moet de beker op .
Vind ik leuk
Vato75 +2218
vrijdag 14 september 2018 om 16:47
Gaat ie weg in de winterstop
Vind ik leuk
Cheat Codes +7745
vrijdag 14 september 2018 om 16:55
Gelukkig niet!
Vind ik leuk
Vato75 +2218
vrijdag 14 september 2018 om 18:48
Is niet te houden denk ik zo een voetballer op die leeftijd wil elke topclub in zijn selectie hebben
Vind ik leuk
3-5-2 +1799
vrijdag 14 september 2018 om 15:49
Waar kan ik tekenen ?
Vind ik leuk
HierDieTitel +4065
vrijdag 14 september 2018 om 15:49
En jij een geweldige droom!
Vind ik leuk
mcmodd +25144
vrijdag 14 september 2018 om 16:10
Edit.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 16:12]
Vind ik leuk
mcmodd +25144
vrijdag 14 september 2018 om 16:10
Zo, wat een problemen de laatste tijd. Steeds berichten weer weg bij de plaatsing, en dan ineens staat het dubbel.
Dus Frenkie de Jong in 2019 weg, dus Cheat codes, wij leven in 2018 en Frenkie al in 2019. Denk eens aan Stengs van AZ.. Dat wens ik Frenkie niet toe, maar het kan ook hem overkomen en dan wordt het misschien 2020 of helemaal nooit naar Barçelona. Zullen we nu eerst even deze competitie afwachten? Er komt ook weer een wintertransferwindow aan, dus wie weet.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 16:16]
Vind ik leuk
Cheat Codes +7745
vrijdag 14 september 2018 om 16:17
Ik geef alleen mijn toekomstbeeld van Frenkie, he. Mijn voorspelling.
Vind ik leuk
Senn +7403
vrijdag 14 september 2018 om 18:57
Ik heb nog geen enkele voorspelling zien uitkomen van je
Vind ik leuk
Guust +5885
vrijdag 14 september 2018 om 19:36
Voor velen is de competitie al gelopen, zijn zo duidelijk in wie er kampioen word, lachen als het Utrecht word.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 15:49
de nieuwe Bazoer!
Vind ik leuk
heur es +817
vrijdag 14 september 2018 om 15:52
Ja want NL zal niet veel WK’s meer gaan spelen. Dat kost je interlands.

Zolang Veurmer, De Roon, Strootman, Promes en Blind erbij blijven heb ik er een hard hoofd in.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 15:57
Kappen met je in principe, je maakt het seizoen gewoon af bij onze aller Ajax.🤩Moet toch eervol zijn om voor onze club te mogen spelen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:58]
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 16:16
Die blijft wel joh, geen zorgen.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 16:00
Frenkie kan niet anders zeggen dan hij werkelijk al denkt
Als hij zo door ontwikkeld komt zijn gedachten echt wel uit
Eerst maar focussen op Ajax
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 16:08
In principe? Dat betekend dus het tegenovergestelde, in principe.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 16:16
Aardige normale gozer.
Mooi man.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 16:47
Een verademing deze jongen.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 16:47
Gaat straks barca regisseren.
Vind ik leuk
Vato75 +2218
vrijdag 14 september 2018 om 16:52
Frenkie de jong is net als dolberg en co toch eigen jeugd zo werkt dat toch in Amsterdam
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 17:09
Wist je dat niet? Messi is ook ajaxjeugd. En trouwens mark van Bommel was niet goed enige voor Ajax 1 en is daarom maar direct door gestroomd als trainer van PSV maar dus ook Ajax jeugd.

Heb je nu je zin?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 17:09]
Vind ik leuk
Tfoe +3860
vrijdag 14 september 2018 om 19:20
Wat een zieke geest😂
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 23:41
Je bedoelt niet mij toch? Niet iedereen begrijpt sarcasme hier namelijk hahah
Vind ik leuk
Vinnie J +2020
vrijdag 14 september 2018 om 16:56
Hebben ze het ajax ook al over Barça?
Vind ik leuk
michelhx +4044
vrijdag 14 september 2018 om 16:59
Kan een speler niet beter zeggen: Ik maak het seizoen uit principe af?
Dan geef je zelf aan dat je principieel tégen een wintertransfer bent.
Vind ik leuk
Voetbal.com +1012
vrijdag 14 september 2018 om 17:00
Hij haalt de 134 niet? Hoe kan dat nu, oranje wint vanaf heden alles wat er maar te winnen valt met Frenkie. Minimaal 200 oranje duels, maradonna, pele, buquets, xavi, iniesta,mogen zijn schoenen nog niet eens strikken... zo goed is Frenkie, de godenzoon van minimaal 250 miljoen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 17:03]
Vind ik leuk
stratumseind +187304
vrijdag 14 september 2018 om 17:11
Hey een keer een frenkie topic... ok mooi
Vind ik leuk
Kopstootje +9640
vrijdag 14 september 2018 om 17:13
In het voetbal kun je niet van principes uitgaan.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 17:16
Mogen we ook nog weten in welke pyama Frenkie slaapt ?
Vind ik leuk
Tfoe +3860
vrijdag 14 september 2018 om 19:22
Calvin klein.
Stiksels naar binnen.knoopjes op binnenzoom.
Vind ik leuk
zaterdag 15 september 2018 om 06:53
Ben jij zijn billenmaatje of zo ?
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 18:28
(H)eerlijk jong toch die Frenkie😉
Vind ik leuk
RebelVox +8680
vrijdag 14 september 2018 om 18:51
Je mag van mij tot je 40e doorgaan, blijf dan ook lekker zolang bij Ajax!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws