Frenkie de Jong lacht: Dan moet ik vanaf nu tot mijn veertigste alles spelen

    Frenkie de Jong lacht: "Dan moet ik vanaf nu tot mijn veertigste alles spelen"

    vrijdag 14 september 2018 om 15:44

    Na zijn dubbele optreden voor het Nederlands elftal gaat de focus van Frenkie de Jong weer op Ajax. Eén van zijn doelen: een doelpunt maken in de Eredivisie.

    "Een goaltje van mij zou heel lekker zijn. Het zal ook eens tijd worden, maar ik zou er niet op inzetten", lacht De Jong tegenover AT5. Op de vraag of hij niet te goed wil spelen, omdat anders de clubs in de winter weer op de stoep staan, antwoordt hij. "Ik moet juist wel beter gaan voetballen. En ook al staan ze er: ik maak het seizoen in principe af bij Ajax."

    De Jong kijkt met een positief gevoel terug op zijn twee optredens voor Oranje. In de oefeninterland tegen Peru maakte de Ajacied zijn debuut, waarna tegen Frankrijk een basisplaats volgde. "Over het algemeen heb ik mij prima staande kunnen houden, maar in het begin is altijd alles positief en kijkt men vooral naar de positieve punten. Ik moet nu zorgen dat ik een vaste waarde wordt bij Oranje."

    Na het debuut van De Jong werd in de Johan Cruijff Arena afscheid genomen van recordinternational Wesley Sneijder. "Daar ben ik nog ver van verwijderd. Ik ben bang dat ik de 134 niet ga halen, want dan moet ik vanaf nu tot mijn veertigste alles spelen", besluit hij lachend.

    Plaats een reactie

    vrijdag 14 september 2018 om 15:47
    Frenkie held. Een stuk van onze volksheld.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:48]
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18377
    vrijdag 14 september 2018 om 15:49
    In principe....
    Moet je eens opletten hoe snel die principes over boord gaan als de lokroep van Barça concreet wordt.
    Zelf zie ik hem ook liever nog lang bij Ajax zitten hoor, alleen bij dit soort talenten hou je het niet lang tegen.

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:49]
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +2933
    vrijdag 14 september 2018 om 15:52
    In principe, wel jaa!

    🤣😉
    Vind ik leuk
    Spartan +6406
    vrijdag 14 september 2018 om 15:57
    Yes, eindelijk een keertje een Frenkie de Jong topic!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:48
    Daar wachten we dan zó lang op. En als het er dan eindelijk is, valt het toch een beetje tegen...
    Vind ik leuk
    plein19 +1619
    vrijdag 14 september 2018 om 15:59
    Onzin want Ajax beslist
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +2933
    vrijdag 14 september 2018 om 16:12
    Dat is niet helemaal waar!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:20
    Precies dit inderdaad. Ajax heeft op dit moment genoeg geld om talenten langer te houden. Daarbij heeft Overmars de laatste tijd laten zien dat hij het onderste uit de kan weet te halen. Vooral nu de markt, sinds de laatste megatransfers in Europa, compleet is ontploft. Ik denk heel eerlijk gezegd dat Frenkie de Jong in de Zomer voor een record bedrag weggaat, hij is al op 75 miljoen geschat en het kan nog veel meer worden als bijvoorbeeld Guardiola echt geïnteresseerd/ overtuigd raakt.
    Vind ik leuk
    GunnerFan +220
    vrijdag 14 september 2018 om 16:27
    Ajax kan er idd 1 keer voor gaan liggen, maar een 2e keer een transfer blokeren word lastig denk ik. Er worden denk ik ook afspraken gemaakt met de spelers, nu hebben we de selectie intact weten te houden maar ik vrees dat we volgend jaar een leeg loop zullen hebben...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:30
    Het is vrijwel zeker dat de Jong aankomende zomer verkast.
    Echter is het zo dat hij heel erg in de belangstelling staat op dit moment. En niet bij de minste clubs ook.
    Ik zeg stel dat city zich ermee gaat bemoeien, dan gaat de prijs ook omhoog. Ik zie dat wel zitten City en Barcelona die om de Jong gaan vechten. €€€€
    Vind ik leuk
    Gerro +6163
    vrijdag 14 september 2018 om 20:53
    Dat hangt natuurlijk ook heel erg af van hoe Ajax het dit jaar gaat doen in Europa. Met succes willen spelers doorgaans sneller blijven zeker als daar een loonsverhoging bij komt kijken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 00:36
    Dat zou nog mooier zijn volgens deze scenario. En wat je zegt als Frenkie het goed doet in de CL, dan zal men meer moeten aftikken.
    En geloof me Frenkie kan dat niveau makkelijk aan. Als je ziet hoe hij tegen de werldkampioen overeind bleef en schitterde dan maak ik me geen zorgen daarom.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1321
    vrijdag 14 september 2018 om 17:55
    Je loopt achter 150 miljoen imitator.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:33
    Wat bedoel je met imitator?
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1321
    vrijdag 14 september 2018 om 20:24
    Zoals de rest.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 00:33
    Als meerdere mensen het over iets eens zijn wil niet zeggen dat ze elkaar imiteren.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1321
    zaterdag 15 september 2018 om 00:35
    Allemaal nalopers allemaal niks geen eigen mening Rotterdammers zeggen het in je gezicht Amsterdammers achter je rug.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 00:37
    Jij bent niet goed bij je hoofd hoor je het van een Amsterdammer recht in je porem
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1321
    zaterdag 15 september 2018 om 00:39
    Een idioot meer niet ,met een grote te grote bek meer niet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 01:34
    Kras in je plaat makker
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 01:34]
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3202
    vrijdag 14 september 2018 om 20:40
    Tenzij je hem meer geld geeft, heel misschien maak je dan wel een kans om hem te behouden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:41
    Zoek een leven met je “reactie wijzigen om maar bovenaan te staan”
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:43
    Nee. Flikker op ratje van de wereld.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5749
    vrijdag 14 september 2018 om 15:47
    Je eerste goal word meteen de mooiste tegen PSV!!! yeah
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:49
    Ja toch.. Hij gaat scoren tegen PSV op de manier zoals Ibrahimovic toendertijds tegen NAC deed. Alleen hij tikt nog de bal in met zijn neus terwijl die op de grond ligt.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +3728
    vrijdag 14 september 2018 om 15:56
    Als hij de bal maar niet opsnuift....
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:57
    Heb je het nu over Neres of over de Jong? ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:57
    Dan is zijn kop er allang vanaf geschopt
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:49
    als ie er blij van word om de 3-1 te maken , dan ben ik ook blij voor hem
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7141
    vrijdag 14 september 2018 om 15:47
    Kampioen worden met Ajax in maart en dan in mei een transfer voor 75 miljoen naar FC Barcelona.

    Frenkie heeft een prachtig leven.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:48]
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +3728
    vrijdag 14 september 2018 om 15:49
    Jij toch ook?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:51]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7141
    vrijdag 14 september 2018 om 16:02
    Ik heb niks te klagen :)
    Vind ik leuk
    michelhx +3505
    vrijdag 14 september 2018 om 17:01
    Maar toch is dat het enige dat je hier de hele dag doet.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7141
    vrijdag 14 september 2018 om 17:01
    Over mijn leven, slimmerd.
    Vind ik leuk
    Echt? +1781
    vrijdag 14 september 2018 om 15:49
    Dat is hij denk ik nooit geweest en zal hij ook dit jaar niet worden🤔
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7141
    vrijdag 14 september 2018 om 15:50
    Dit jaar niet meer nee, dit jaar wordt er ook geen kampioenschap meer vergeven. Maart/april 2019 staat Frenkie met de schaal.
    Vind ik leuk
    Echt? +1781
    vrijdag 14 september 2018 om 15:54
    Schaal? Gaat hij bitterballen serveren?
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7141
    vrijdag 14 september 2018 om 16:03
    Misschien ook wel, als ie een slokje te veel op heeft na de prachtige titel ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:51
    zal voor jou ook wel een nieuwe belevenis worden
    misschien je eerste kampioenschap nadat je vorig jaar hebt besloten om voor Ajax te worden
    denk je dat je van je mama mag opblijven om de huldiging te zien ???
    Vind ik leuk
    Tfoe +3020
    vrijdag 14 september 2018 om 19:17
    Nee daar is geen ruimte voor op de schaal.
    Daar moet de beker op .
    Vind ik leuk
    Vato75 +2241
    vrijdag 14 september 2018 om 16:47
    Gaat ie weg in de winterstop
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7141
    vrijdag 14 september 2018 om 16:55
    Gelukkig niet!
    Vind ik leuk
    Vato75 +2241
    vrijdag 14 september 2018 om 18:48
    Is niet te houden denk ik zo een voetballer op die leeftijd wil elke topclub in zijn selectie hebben
    Vind ik leuk
    3-5-2 +774
    vrijdag 14 september 2018 om 15:49
    Waar kan ik tekenen ?
    Vind ik leuk
    Ballotelli +1187
    vrijdag 14 september 2018 om 15:49
    En jij een geweldige droom!
    Vind ik leuk
    mcmodd +22690
    vrijdag 14 september 2018 om 16:10
    Edit.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 16:12]
    Vind ik leuk
    mcmodd +22690
    vrijdag 14 september 2018 om 16:10
    Zo, wat een problemen de laatste tijd. Steeds berichten weer weg bij de plaatsing, en dan ineens staat het dubbel.
    Dus Frenkie de Jong in 2019 weg, dus Cheat codes, wij leven in 2018 en Frenkie al in 2019. Denk eens aan Stengs van AZ.. Dat wens ik Frenkie niet toe, maar het kan ook hem overkomen en dan wordt het misschien 2020 of helemaal nooit naar Barçelona. Zullen we nu eerst even deze competitie afwachten? Er komt ook weer een wintertransferwindow aan, dus wie weet.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 16:16]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7141
    vrijdag 14 september 2018 om 16:17
    Ik geef alleen mijn toekomstbeeld van Frenkie, he. Mijn voorspelling.
    Vind ik leuk
    Senn +6928
    vrijdag 14 september 2018 om 18:57
    Ik heb nog geen enkele voorspelling zien uitkomen van je
    Vind ik leuk
    Guust +5513
    vrijdag 14 september 2018 om 19:36
    Voor velen is de competitie al gelopen, zijn zo duidelijk in wie er kampioen word, lachen als het Utrecht word.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:49
    de nieuwe Bazoer!
    Vind ik leuk
    heur es +490
    vrijdag 14 september 2018 om 15:52
    Ja want NL zal niet veel WK’s meer gaan spelen. Dat kost je interlands.

    Zolang Veurmer, De Roon, Strootman, Promes en Blind erbij blijven heb ik er een hard hoofd in.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:57
    Kappen met je in principe, je maakt het seizoen gewoon af bij onze aller Ajax.🤩Moet toch eervol zijn om voor onze club te mogen spelen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:58]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:16
    Die blijft wel joh, geen zorgen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:00
    Frenkie kan niet anders zeggen dan hij werkelijk al denkt
    Als hij zo door ontwikkeld komt zijn gedachten echt wel uit
    Eerst maar focussen op Ajax
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:08
    In principe? Dat betekend dus het tegenovergestelde, in principe.
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +1051
    vrijdag 14 september 2018 om 16:12
    Ja als alle eindtoernooien worden gemist dan wordt het wel lastig ja
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:42
    Kun je toch nog wel in De Eredivisie scoren? :>
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 16:43]
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +1051
    vrijdag 14 september 2018 om 18:02
    Het gaat toch over recordinternational worden ofbiet dan.. Wat heeft dat met scoren in de eredivisie te maken??
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:13
    Oh dat was een van zijn doelen.
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +1051
    vrijdag 14 september 2018 om 18:26
    Ja lees het hele artikel eerst maar eens haha. Wat in de titel staat wordt verwezen naar wat hij in de laatste alinea zegt
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:29
    Oh oké, zal vanavond misschien nog eens kijken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:16
    Aardige normale gozer.
    Mooi man.
    Vind ik leuk
    HaagseHaas +1495
    vrijdag 14 september 2018 om 16:22
    Ik dacht al..... Geen Frenkie de Jong stukjes vandaag???

    Maar gelukkig daar is die weer....
    Vind ik leuk
    Tfoe +3020
    vrijdag 14 september 2018 om 19:19
    Haas.Haagse.
    Uit de duinen dan?
    Vind ik leuk
    Bill +589
    vrijdag 14 september 2018 om 16:47
    Een verademing deze jongen.
    Vind ik leuk
    Bill +589
    vrijdag 14 september 2018 om 16:47
    Gaat straks barca regisseren.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2241
    vrijdag 14 september 2018 om 16:52
    Frenkie de jong is net als dolberg en co toch eigen jeugd zo werkt dat toch in Amsterdam
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:09
    Wist je dat niet? Messi is ook ajaxjeugd. En trouwens mark van Bommel was niet goed enige voor Ajax 1 en is daarom maar direct door gestroomd als trainer van PSV maar dus ook Ajax jeugd.

    Heb je nu je zin?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 17:09]
    Vind ik leuk
    Tfoe +3020
    vrijdag 14 september 2018 om 19:20
    Wat een zieke geest😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 23:41
    Je bedoelt niet mij toch? Niet iedereen begrijpt sarcasme hier namelijk hahah
    Vind ik leuk
    Vinnie J +634
    vrijdag 14 september 2018 om 16:56
    Hebben ze het ajax ook al over Barça?
    Vind ik leuk
    michelhx +3505
    vrijdag 14 september 2018 om 16:59
    Kan een speler niet beter zeggen: Ik maak het seizoen uit principe af?
    Dan geef je zelf aan dat je principieel tégen een wintertransfer bent.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:00
    Hij haalt de 134 niet? Hoe kan dat nu, oranje wint vanaf heden alles wat er maar te winnen valt met Frenkie. Minimaal 200 oranje duels, maradonna, pele, buquets, xavi, iniesta,mogen zijn schoenen nog niet eens strikken... zo goed is Frenkie, de godenzoon van minimaal 250 miljoen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 17:03]
    Vind ik leuk
    stratumseind +154491
    vrijdag 14 september 2018 om 17:11
    Hey een keer een frenkie topic... ok mooi
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8074
    vrijdag 14 september 2018 om 17:13
    In het voetbal kun je niet van principes uitgaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:16
    Mogen we ook nog weten in welke pyama Frenkie slaapt ?
    Vind ik leuk
    Tfoe +3020
    vrijdag 14 september 2018 om 19:22
    Calvin klein.
    Stiksels naar binnen.knoopjes op binnenzoom.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 06:53
    Ben jij zijn billenmaatje of zo ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:28
    (H)eerlijk jong toch die Frenkie😉
    Vind ik leuk
    RebelVox +6848
    vrijdag 14 september 2018 om 18:51
    Je mag van mij tot je 40e doorgaan, blijf dan ook lekker zolang bij Ajax!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Frenkie de Jong lacht: "Dan moet ik vanaf nu tot mijn veertigste alles spelen"