Mislukt avontuur bij PSV: Ik wil het doorstrepen en vooruit kijken

    Mislukt avontuur bij PSV: "Ik wil het doorstrepen en vooruit kijken"

    vrijdag 14 september 2018 om 17:12

    Adam Maher wil zijn periode bij PSV achter zich laten en zich richten op AZ. De kersverse AZ'er wil slechts kort iets kwijt over zijn tijd in Eindhoven.

    "Uiteindelijk mag ik wel blij zijn dat ik de stap naar PSV heb gemaakt", vertelt Maher aan Veronica Inside. "Dat maakt je uiteindelijk toch sterker. Waarom het daar niet gelukt is? Dat heeft met bepaalde factoren te maken. Uiteindelijk wil ik naar mezelf kijken. Ik wil het doorstrepen en vooruit kijken."

    Maher werd met hoge verwachtingen binnengehaald, maar stelde uiteindelijk teleur. "Ik ben gehaald als nummer tien. Uiteindelijk heb ik geen enkele wedstrijd op nummer tien gespeeld, maar dat is verleden tijd." Aan zijn instelling ligt het volgens hem niet. "Helemaal niet. Als je het vraagt aan de trainers, zeggen ze dat het niet aan m'n instelling ligt."

    Nu gaat Maher bij AZ voor eerherstel. "Anderhalve maand geleden ben ik naar Max (Directeur Voetbalzaken Huiberts, red.) en heb ik gevraagd of ik mee kon trainen. Het was de bedoeling om mee te trainen en m'n conditie op peil te houden. Uiteindelijk is het goed gegaan en zijn we tot een akkoord gekomen."

    Poll

    Heeft Maher de kwaliteiten voor PSV?

    (1053 stemmen)

    Plaats een reactie

    Cheat Codes +8061
    vrijdag 14 september 2018 om 17:14
    Omdat ze bij PSV meer van werkertjes à la Hendrix houden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 17:14]
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    vrijdag 14 september 2018 om 17:40
    Het is zijn eigen schuld ,maar hij kan goed voetballen en dat is jammer. Lang leven de lol.
    Vind ik leuk
    Bontscoach +366
    vrijdag 14 september 2018 om 20:56
    Volgens mij is er geen PSV fan die Maher verwijt dat hij lui was. Integendeel. Het kwam er niet uit, maar iedereen vond het vooral jammer en bleef wel sympathie houden.

    Hopelijk vindt hij de weg omhoog weer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 21:27
    Maher is gewoon te sportief, PSV heeft het liefst grote jankdozen zoals de Jong.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 21:28]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:16
    Ik gun en wens Maher heel veel succes bij AZ. Had hem nog graag zien spelen, nooit geklaagd in de media of dergelijke en altijd een goede inzet.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6702
    vrijdag 14 september 2018 om 17:18
    Helemaal mee eens!
    Voorbeeldprof.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:24
    Maar wel natrappen om zijn eigen tekortkomingen te verbloemen.
    Sjiek man
    Vind ik leuk
    SanKev +806
    zaterdag 15 september 2018 om 00:04
    Mwuah k vind het meevallen het natrappen. Hij is logischerwijs teleurgesteld. Mag ook best een mening hebben over hoe hij al dan niet is opgesteld bij PSV. Hij verwoordt het netjes. Hoop dat hij de draad weer oppakt bij AZ, jammer dat het bij PSV niet ging
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 09:09
    Vind het niet sjiek,had ook nooit verwacht dat hij het niet zou halen,had een hoge pet op van hem.
    Wens hem uiteraard het beste in zijn verdere loopbaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:24
    Ik weet net zomin als iedereen waaraan het ligt. Maar mijn gevoel zegt ligt vooral aan Cocu. Als je mensen haalt moet je ze wel op de plek neerzetten waar ze bij hun vorige club opvielen. Cocu heeft er een handje van om mensen ineens op een andere plek neer te zetten waardoor ze minder presteren. Ramselaar bijv. Als een semie linksbuiten. Lozano op rechts. Deze jongen zoals hij zegt nooit op 10. Perreiro op rechtsbuiten. En zo kan ik er nog een paar vinden als ik maar goed nadenk. Zal zeer zeker niet alleen aan Cocu liggen. Dat zeg ik ook niet.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4038
    vrijdag 14 september 2018 om 17:26
    Zo ook met Pereiro nu hij op 10 speelt doet hij het uitstekend.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:35
    In ieder geval een stuk beter dan hiervoor. Wat mij betreft mag het nog iets stabieler. Maar je ziet dat hij op 10 beter tot zijn recht komt
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:27
    De cijfers van perreiro op rechts liegen er ook niet om.
    Toppers kunnen op meerdere plekken spelen
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:32
    Mahar gaat het weer goed doen in het altijd gemoedelijke en warme Alkmaar
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:28
    Klopt subtop is max haalbaar voor deze jongen,want bij az hoef je niet iedere week te winnen.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2590
    vrijdag 14 september 2018 om 20:01
    Dat is echt bullshit. Huiberts en Eenhoorn leggen de lat heel hoog en willen gewoon elke wedstrijd winnen..
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:13
    Az is top wannebee,maar is het gewoon niet.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2590
    vrijdag 14 september 2018 om 20:14
    Maar is gewoon bullshit wat je zegt dat bij AZ er niet elke week gewonnen moet worden
    Vind ik leuk
    SanKev +806
    zaterdag 15 september 2018 om 00:08
    Bij AZ is de druk wel net iets lager dan bij PSV en Ajax naar mijn idee hoor. Daarnaast vind ik best dat AZ zich de laatste tijd aardig kan meten met de top3, echter is bij hen het seizoen niet mislukt als ze de titel niet winnen en om die reden mogen ze een keertje vaker verliezen.

    Ik zeg daarmee echter niet dat daar voor Adam het probleem lag bij PSV
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2590
    zaterdag 15 september 2018 om 00:19
    Ik zeg ook niet dat het even hoog is als PSV en ajax maar het klopt niet dat er geen druk word opgelegd om niet te winnen elke week.

    Vorig jaar was een mooi testcase van AZ om met de druk om te gaan. De media klopte de wedstrijden tegen PSV ajax en Feyenoord behoorlijk op en de bekerfinale en alles verloor en daar moet de ploeg AZ stappen in maken waar de organisatie wel die stappen heeft gemaakt. Want Eenhoorn, Huiberts en vd Brom riepen ook dat het tijd werd om die wedstrijden ook te winnen. En legde zich ook die druk op in de media.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 09:50
    Ik ben het helemaal met je eens! Ik vergelijk AZ met valencia en sporting portugal, ze willen juist bij de top aansluiten. Die ambitie is goed en zijn zelfs al een paar x kampioen geworden. Mijn respect vanuit Amsterdam
    Vind ik leuk
    soccer02 +581
    vrijdag 14 september 2018 om 17:33
    Maher was toen de frenkie de jong van nu. Na de wedstrijd tegen italie. Wilde iedereen maher hebben. Barca, real madrid, arsenal, man united. Ze hadden zich allemaal gemeld, maar hij wilde het rustig aan doen. Eerst slagen bij een nederlandse topclub.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40811
    vrijdag 14 september 2018 om 17:38
    Daan vreemd. Ajax wilde hem niet hebben. Zagen die het dan alleen juist?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:44
    leuk geprobeert
    maar Ajax wilde hem ook hebben ....
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40811
    vrijdag 14 september 2018 om 17:49
    Maher vertelde zelf dat Ajax hem niet wilde als jeugdspeler.

    Overmars was ook duidelijk toen PSV officieel kwam voor Maher. 'Wij hoeven hem niet'.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:47
    Die leipe mocro flavor
    Vind ik leuk
    Vak-T +713
    vrijdag 14 september 2018 om 17:58
    Wedstrijden lang was Maher kompleet onzichtbaar hier, terwijl het toch een verbindingsspeler zou moeten zijn, geen goede wedstrijdmentaliteit, totaal geen leider....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 17:58]
    Vind ik leuk
    stratumseind +171145
    vrijdag 14 september 2018 om 18:06
    Bij Twente was het ook een mislukt avontuur
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:17
    Kon niet tegen druk,bij az mocht je bij psv moet je.
    Vind ik leuk
    Floaz +944
    vrijdag 14 september 2018 om 18:32
    Psv-ers zeggen dan dat ie mislukt is, maar inderdaad hij is een nummer 10, ga je em ergens anders zetten, tsja dan ligt het gewoon aan de trainer/club. Als ik een bakker nodig heb, haal ik toch ook geen slager binne, mensen het is zo lastig allemaal...
    Vind ik leuk
    Vak-T +713
    vrijdag 14 september 2018 om 19:27
    Ook op 10 heeft hij kansen gehad, en ook daar totaal onzichtbaar. (Helaas)....
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5260
    vrijdag 14 september 2018 om 19:47
    welke wedstrijd was dat dan ?
    Vind ik leuk
    Vak-T +713
    vrijdag 14 september 2018 om 20:57
    De eerste wedstrijden onder Cocu, toen psv geweldig voetbal liet zien, met Depay, willems, wijnaldum, etc.
    Enige dissonant was Maher, jammer dat het niet lukte.
    Vind ik leuk
    Floaz +944
    vrijdag 14 september 2018 om 23:49
    Hoe vaak?
    Vind ik leuk
    Mari +9311
    vrijdag 14 september 2018 om 18:45
    Cocu opteerde voor schijtbakkenvoetbal. Daar paste Maher niet in.
    Goede voetballer, die vast en zeker (als Brom hem echt de kans geeft) weer top wordt
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5260
    vrijdag 14 september 2018 om 19:47
    En weer een goede nummer 10 uit de competitie die kapot is gemaakt bij PSV.

    Ramselaar is het volgende slachtoffer.

    Volgens mij haalt PSV die spelers alleen maar om de concurrentie zwakker te maken, een erg zwakke strategie.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4160
    vrijdag 14 september 2018 om 19:59
    Wel vreemd, je haalt voor 8 miljoen een speler als nr.10 en je zet hem vervolgens merendeels linksvoor.
    Overigens AZ heeft het zelfde gedaan met Bel Hassani, die heeft volgens mij enkel rechtsbuiten gespeeld.
    Soms is het allemaal moeilijk te begrijpen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 08:17
    In wezen hele slechte scouting van PSV zoals wel vaker gebeurt is. Zie Ramselaar, Luckassen etc..... Binnenlandse transfers en PSV is de laatste 5 jaar een slechte combinatie. Spelers halen en proberen deze om te turnen tot allround middenvelders...... Zowel Maher en Ramselaar komen fysiek tekort voor een dergelijke rol. Bij Propper lukte het wel........ Van Bommel kiest wel voor een '10' maar acht anderen beter dan Ramselaar.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 10:50
    krijgen we vandaag ook nog een stukje over Suljemani .als we dan toch over miskopen praten .toen was 16 miljoen nog een hoop geld.daar kan je drie mahers voor kopen.als die toen naar psv was gegaan was die een paar keer kampioen geworden. terug in het verleden kijken is makkelijk in de toekomst kijken toch
    een stuk moeilijker.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 10:51]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws