Geen Feyenoord-doorbraak: 'Kijk naar Ebecilio. Wie ben ik dan om te klagen?'

    Geen Feyenoord-doorbraak: 'Kijk naar Ebecilio. Wie ben ik dan om te klagen?'

    vrijdag 14 september 2018 om 19:58

    Anass Achabar speelt voor het tweede seizoen op rij met NEC in de Keuken Kampioen Divisie, maar is onverminderd ambitieus. Een ver avontuur ziet de 24-jarige oud-Feyenoorder voorlopig niet zitten.

    "Ik ben een liefhebber en dat zal ik altijd blijven. Anders had ik nu wel in de zandbak gespeeld", zegt Achahbar tegen Voetbal International. "Daar voel ik me nog veel te jong voor, ik wil nog veel te graag, heb nog ambities. Als ik naar de zandbak zou gaan om nog even flink te verdienen, betekent dat dat ik er klaar mee ben. De speeltuin hier heeft ook een zandbak, dat vind ik voorlopig genoeg."

    De aanvaller was ooit een grote belofte bij Feyenoord, maar een doorbraak in De Kuip bleef uit. Ook bij PEC Zwolle slaagde hij niet. "Mijn weg is anders dan mensen ooit gedacht hadden. Misschien had ik het zelf ook wel anders voorzien, maar het gaat om gelukkig zijn en plezier hebben."

    "Ik heb nog best veel contact met de jongens met wie ik bij Feyenoord speelde. Dan heb je het er onderling weleens over hoe het gelopen is", vertelt Achahbar. "Kijk hoe het Kyle Ebecilio is vergaan. We schelen een maand, doorliepen de opleiding en de nationale selecties. Een zenuwaandoening veranderde alles voor hem. Wie ben ik dan om te klagen?"

    Lees ook'Heel arrogant mannetje' Achahbar: 'Ik ben eerlijk geweest, iedereen wist het'

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +88890
    vrijdag 14 september 2018 om 20:04
    Mentaal echt sterker geworden, gegroeid als voetballer en als mens.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +4707
    vrijdag 14 september 2018 om 20:06
    Ja vind je dat echt ?

    Als voetballer vind ik het namelijk niet zo goed als hoe die bij Feyenoord begon.

    Vond het vrij onnodig om achabar ook weg te doen hoor maar ik vind niet dat hij er beter van is gaan voetballen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88890
    vrijdag 14 september 2018 om 20:28
    Ja dat vind ik echt, anders zeg ik het niet Ruud. Als je kijkt dat hij bij Zwolle of kut speelde of zelfs helemaal niet. En kijk dan naar nu, laat het eindelijk een beetje zien en zegt verstandige dingen.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +4707
    vrijdag 14 september 2018 om 20:53
    Nou hij mag het laten zien van mij, zou toch leuk zijn als hij een beetje in vorm komt, wellicht dan toch met NEC de eredivisie in.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 21:13
    Komt ook door de leeftijd, denk ik..
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3675
    vrijdag 14 september 2018 om 20:12
    Feyenoord had hem op 10 moeten zetten ipv diepe spits. Denk dat hij dan veel meer had laten zien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 21:14
    Ik denk dat de subtop wel zijn grens is, misschien op zijn 26e.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 01:41
    Hij komt gewoon heel veel tekort voor dat niveau, daar had geen enkele positie iets aan veranderd!
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1437
    vrijdag 14 september 2018 om 20:05
    Eerlijk en oprecht! Misschien niet de allerbeste voetballer maar probeerd zich linksom of rechtsom toch te laten gelden bij normale clubs, klaagd weinig en doet gewoon zijn stinkende best! Daar heb ik wel respect voor i.p.v. naar de zandbak verkassen voor de poen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:05
    Word topscorer van de kkd
    en vanvond knalt hij er hopelijk 2in.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 20:06]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:24
    Drenthe word koning topscoorder...toch?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:25
    Dat is hij al van de toto
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88890
    vrijdag 14 september 2018 om 20:29
    Ben jij er weleens bij want het is nooit uitverkocht toch?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:31
    Redelijk vol maar nooit uitverkocht mantje of 9000
    en regen Roda of Twente sparta is het wel uitverkocht 13000.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88890
    vrijdag 14 september 2018 om 20:50
    Maar jij gaat nooit?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:10
    Ik liep vorige week dinsdag op het station dacht dat ik hem zag lopen dus ik riep : Anass Achahbar . Had ik niet moeten doen ben net pas vrij
    Vind ik leuk
    De Gekste +236
    vrijdag 14 september 2018 om 20:15
    Als ik zijn naam lees denk ik nog steeds aan die ontzettend mooie klote goal tegen PSV.. Had hoge verwachtingen van hem. Helaas voor hem en Feyenoord heeft hij het niet waar kunnen maken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:22
    Een zenuwaandoening? Dat is inderdaad erg, weet iemand wat hij heeft?
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3675
    vrijdag 14 september 2018 om 20:34
    Een zenuwaandoening volgens mij maar weet het niet zeker:-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:43
    ik bedoel waar de speler de zenuwaandoening heeft, in zijn rug, bekken of benen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 01:43
    Ik heb het proberen op te zoeken, maar kan het helaas ook nergens vinden.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1451
    vrijdag 14 september 2018 om 23:39
    Dicht gegroeid .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Geen Feyenoord-doorbraak: 'Kijk naar Ebecilio. Wie ben ik dan om te klagen?'