Trotse Mazraoui verrast: 'Dacht dat meeste supporters mij niet zouden kennen'

Trotse Mazraoui verrast: 'Dacht dat meeste supporters mij niet zouden kennen'

Gepubliceerd: vrijdag 14 september 2018 om 23:21vr 14-09-2018 om 23:21

Noussair Mazraoui heeft volop genoten van zijn interlanddebuut voor Marokko. Tegen Malawi mocht de rechtsback van Ajax in de 73e minuut invallen.

"Het was een geweldige ervaring", zegt Mazraoui tegen Ajax TV. "Toen ik klaar stond om als invaller het veld in te gaan, was ik ontzettend trots. Het publiek scandeerde mijn naam toen ik inviel, en daar kreeg ik kippenvel van. Dat had ik niet verwacht, ik dacht dat de meeste supporters mij niet zouden kennen. Qua spanning en zenuwen viel het gelukkig mee. Vanaf de bank had ik in de eerste helft al gezien dat Malawi er niet heel veel van bakte."

Mazraoui richt zich nu weer op Ajax, dat het zaterdagavond opneemt tegen FC Groningen. "Dat we thuis kunnen opstarten is wel prettig. Als ik eerlijk moet zijn, is het best zwaar", wijst de verdediger annex middenvelder naar het drukke schema. Hij speelde met Ajax al zes Europese duels, vier competitiewedstrijden en dus een interland met Marokko.

"Maar je moet negentig minuten gas blijven geven, anders ga je fouten maken. Dat heb ik zelf al ervaren", aldus Mazraoui, doelt hij op het Champions League-voorrondeduel met Standard Luik, waarin hij in de slotfase een strafschop veroorzaakte.

Plaats een reactie

Fritz Korbach +24779
vrijdag 14 september 2018 om 23:23
Dit is een wahed topper!!!
Vind ik leuk
JIDF +201
vrijdag 14 september 2018 om 23:38
Word zeker weten de beste rechtsback ter wereld
Vind ik leuk
Kopstootje +9536
vrijdag 14 september 2018 om 23:27
Leuke voetballer waar er veel van rondlopen.
Vind ik leuk
Camacho +202
vrijdag 14 september 2018 om 23:29
Alleen de speelt bij Ajax 😜
Vind ik leuk
035 +7202
vrijdag 14 september 2018 om 23:55
In Amsterdam wel ja.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2690
vrijdag 14 september 2018 om 23:36
Ja die denken in Marokko natuurlijk dat ze een wereldtopper in huis hebben gehaald ...
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 23:37
Een echte fan kent zijn spelers inclusief de jeugd. En daar hebben ze er veel van.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 23:38]
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 23:37
Gewoon simpelweg niet goed genoeg als rechtsback. En eigenlijk ook gewoon te slecht voor Ajax 1. Je kan hem tijd gunnen wat je wilt, maar dit gaat hem noiit echt worden .
Vind ik leuk
Chielus +133
vrijdag 14 september 2018 om 23:49
Hoop voor hem dat hij nu ook echt in het Marokkaans elftal minuten mag gaan maken en niet dat het na enkele invalbeurtjes al stopt, zoals menig andere die de laatste jaren hebben gedebuteerd (Lees: Mahi, Tannane, Tighadouini, etc)
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 23:57
Leuk voor je, Noussair: je hebt je hart gevolgd i.p.v. je hoofd. Dat kan nooit fout zijn. Succes!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 23:57]
Vind ik leuk
AllAdIn +22483
zaterdag 15 september 2018 om 06:56
Precies!
Vind ik leuk
stratumseind +191631
zaterdag 15 september 2018 om 00:23
Zo zonde dat ie niet voor het grote oranje gekozen heeft , hij had er gezien zijn status direct een basisplaats gehad
Vind ik leuk
zaterdag 15 september 2018 om 00:57
Nu overdrijf je met Tete, Janmaat, Veltman en Karsdorp.
Vind ik leuk
Daaniet123 +399
zaterdag 15 september 2018 om 10:30
Blijkbaar voelt hij zich meer verbonden met Marokko dan met Nederland, een harde conclusie voor ons.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws