De Jong 'flikkert alles door de kleedkamer': Echt, echt heel pissig

    De Jong 'flikkert alles door de kleedkamer': "Echt, echt heel pissig"

    Gepubliceerd: zaterdag 15 september 2018 om 21:31za 15-09-2018 om 21:31

    De Graafschap-trainer Henk de Jong is zaterdagavond in de rust van het thuisduel met VVV-Venlo (1-2) woest geworden op zijn spelers. De coach vond de eerste helft werkelijk onacceptabel. Na 45 minuten stond de promovendus met 0-2 achter. 

    "Laten we eerlijk zijn: wij zijn gewoon een Jupiler League-ploeg in de Eredivisie", aldus een opgewonden De Jong voor de camera van FOX Sports. "Dat betekent één ding: allemachtig gas geven. En verdomme, de eerste helft... Om in de termen van Gertjan Verbeek te blijven: wij speelden schijtbakkenvoetbal."

    "Als we zo spelen, zullen we nooit meer een punt halen", vervolgde De Jong. "Daar was ik echt, echt heel pissig over. Gelukkig is er niemand gewond geraakt, want je flikkert dan ook alles door de kleedkamer."

    "Ik vind het zonde. Als je die eerste goal bekijkt... Het is te simpel voor woorden. Het begint met normale dingen. Gas geven. Ik kan begrijpen dat het publiek fluit. Dat was terecht."

    Na vijf duels in de Eredivisie staat De Graafschap op vier punten.

    Lees ook: VVV wint van inspiratieloos en zwak De Graafschap en staat vierde

    Plaats een reactie

    Strijp +14036
    zaterdag 15 september 2018 om 21:33
    Ah daar is de term “schijtbakkenvoetbal” weer :-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 21:34
    Maakt niet uit de jong doet lasse elk jaar als ze de titel mis lopen
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11832
    zaterdag 15 september 2018 om 21:36
    Wat probeer jij nou weer populair te doen....
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 21:38
    Haha t is wel waar !! Lasse blijft altijd overtuigd dat nog kan !
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11832
    zaterdag 15 september 2018 om 21:40
    Want jij komt bij Ajax in de kleedkamer? Snap trouwens sowieso niet wat dit bericht met Ajax te maken heeft
    Vind ik leuk
    pietprecies +7602
    zaterdag 15 september 2018 om 21:37
    Wat heeft dit artikel met Schone en Ajax te maken? Of ben je er alweer zo een die doet alsof hij voor psv is maar eigenlijk een obsessie heeft met Ajax?
    Vind ik leuk
    NvC +5238
    zaterdag 15 september 2018 om 21:48
    Ze hebben allemaal een obsessie met Ajax 😉
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 21:38
    Hou je een keer met je eigen club bezig waar je zogenaamd trots op bent. Volgens mij sta jij op met Ajax en ga je met Ajax naar bed. Het is nogal een obsessie voor je.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13288
    zaterdag 15 september 2018 om 21:36
    Heb het niet gezien, maar voor een club als De Graafschap moet je tegen een VVV thuis wel je punten halen.. Anders wordt het aardig kansloos..
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 00:00
    Ik schat VVV toch een stukje hoger in dan Fortuna, Emmen en de Graafschap...want 1 van deze 3 gaat degraderen en de andere 2 spelen na competitie
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13288
    zondag 16 september 2018 om 00:06
    Zeker, maar je moet ergens je punten pakken..
    Zelf schat ik Emmen het hoogste in van deze 3, die kunnen aardig voetballen..
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 08:52
    Je kunt ook geen punten pakken...ze hebben alle 3 een bij elkaar geraapte selectie die niets mag kosten, waar dus ook geen kleredivisie waardige spelers lopen die een elftal kunnen dragen of kunnen slepen naar een overwinning
    Vind ik leuk
    Robby G +1280
    zondag 16 september 2018 om 08:53
    VVV had met rust met 0-4 voor moeten staan, was 3 klasse beter dan de Graafschap, dat zwaar teleur stelde.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10704
    zaterdag 15 september 2018 om 21:37
    Een trainer die zegt dat-ie heel boos is geworden in de rust. En met dingen heeft lopen smijten. Wat wil je dan eigenlijk zeggen?
    Vind ik leuk
    tremere +721
    zaterdag 15 september 2018 om 21:46
    Dat hij het zelf ook niet weet? Aardig zwaktebod van een trainer.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10704
    zaterdag 15 september 2018 om 21:48
    Exact.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11832
    zaterdag 15 september 2018 om 21:49
    Zo boos worden kun je 1 of 2 keer in een seizoen worden, anders gaan de spelers je uitlachen
    Vind ik leuk
    Enden +4196
    zaterdag 15 september 2018 om 21:49
    Klopt.
    Vind ik leuk
    Enden +4196
    zaterdag 15 september 2018 om 21:48
    Die de Jong is zo overdreven in de reacties, volgens mij wordt ie achter zijn rug na zo'n reactie niet serieus genomen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10704
    zaterdag 15 september 2018 om 21:50
    100%.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 22:04
    Vaak wel maar als je deze eerste helft zag is niks overdreven. Ze hadden alle 11 het shirt moeten inleveren. Een gemiddeld team uit de 4de klasse begint met meer passie en strijd aan zijn wedstrijd...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10704
    zaterdag 15 september 2018 om 23:11
    Ik heb de wedstrijd en zeker de 1e helft niet gezien. Maar kan dat ook te maken hebben met hoe een trainer z'n team tactisch het veld in stuurt? Dat je door teveel ruimte niet in de duels komt?

    M.a.w.: ik vind dit soort teksten van trainers altijd net iets te gemakkelijk. Maar nogmaals, heb net alleen de samenvatting gezien.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 04:16
    Ja absoluut. Henkie was van plan zijn ploeg aan te passen om zo vvv onder druk te zetten in eigen huis maar dit kwam totaal niet van de grond. Je kon na 10 minuten al zien dat er 11 spelers stonden die totaal geen idee hadden wat ze moesten doen. Lekker het probleem verplaatsen met een tikkie breed, tikkie terug...
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 22:02
    Henk, was jij niet degene die riep dat vvv niet zou komen om het publiek te vermaken? Als er vanaf de aftrap tot het eind 1 ploeg was die z’n best deed om het publiek te vermaken was het vvv. Dat wij zo slap aan de wedstrijd beginnen mag Henk zich ook zeker aanrekenen. Hij moet die gasten immers op scherp zetten zeker voor een belangrijke thuiswedstrijd...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10704
    zaterdag 15 september 2018 om 23:11
    Amen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 22:05
    Ben ik de enige die moe word van die man? Komt bij mij een beetje gemaakt over te "gewoon" zeg maar...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10704
    zaterdag 15 september 2018 om 23:12
    Nee. Hier nog één. Ook al ken ik 'm niet. Heb het idee dat het een act is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 23:09
    Zou hij nu ook in de kleedkamer tegen zijn keeper hebben geroepen dat "hij zo'n kutkeeper" is? Lekker met dingen gooien, schelden...

    Kennelijk een trekje onder de trainers bij Gelderse clubs.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 23:12]
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 23:56
    Wat een gelul..."Allemachtig gasgeven"???????

    Als je dit soort termen in de kleedkamer moet aanhoren van je trainer dan zeik je toch in de broek en vraag je of hij wel goed wijs is.

    Barcelona en Ajax kunnen even 15 min gasgeven en lopen dan zo over de tegenstander heen. Maar die 11 van de Graafschap is gewoon lachwekkend in de kleredivisie en hebben geluk dat Emmen, Groningen, Fortuna en Nac ook geen gas kunnen geven..maar Groningen en Nac. zullen in de winter de zak geld trekken om niet te degraderen. Dus mogen Emmen, Fortuna en Graafschap lootjes trekken wie er mag degraderen en na competitie gaan spelen
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 08:45
    Nagemaakte eikel. Van hetzelfde niveau als zijn elftal. Heel matig.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 10:15
    Prima Henk. Aanpakken die pussys
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 10:20
    Goed zo Henk. Aanpakken die pussy's
    Vind ik leuk
    grptje +108
    zondag 16 september 2018 om 10:56
    Hofstede oprotten
    Vind ik leuk
    deltiaan +1284
    zondag 16 september 2018 om 12:00
    wil die gek zo de aandacht trekken die halve gare ,hij is toch de trainer die het elftal samen stelt en als het niet loopt zijn de spelers de schuld
    Vind ik leuk
    MG MG +265
    zondag 16 september 2018 om 12:00
    Wat een schijterig spel. Durfden totaal niet te spelen. Lijkt wel of ze blokkeren door die volle tribunes en het kabaal. Moet wel zo snel mogelijk anders.