Bergwijn: Bijzonder dat ik 10 jaar later waarschijnlijk met hem op het veld sta

    Bergwijn: "Bijzonder dat ik 10 jaar later waarschijnlijk met hem op het veld sta"

    maandag 17 september 2018 om 08:59

    Steven Bergwijn ziet dinsdag een droom uitkomen: voetballen in Camp Nou. De aanvaller van PSV is fan van FC Barcelona en ging in zijn jeugd op de foto met Lionel Messi.

    Bergwijn sliep tien jaar geleden in hetzelfde hotel als de spelers van Barcelona. "Er was een computerruimte waar mijn broertje en ik spelletjes speelden en de voetballers op het internet gingen. Daar hebben we met hen gesproken en we zijn met ze op de foto gegaan. Ook met Messi", vertelt hij aan Voetbal International. "Het is heel bijzonder dat ik tien jaar later waarschijnlijk met hem op het veld sta."

    Dat de Champions League-campagne op het punt staat te beginnen, stemt Bergwijn gelukkig. In de groepsfase treft PSV naast Barça ook Tottenham Hotspur en Internazionale. "Zes absolute topwedstrijden, daar word je als voetballer alleen maar beter van. Ik denk dat iedereen ons als de underdog ziet. Dat snap ik natuurlijk, maar die wedstrijden moeten eerst nog maar eens worden gespeeld."

    De PSV'er ziet kansen tegen Barça. "Ik verwacht dat ze ruimte achter hun laatste linie weggeven en dan kunnen we misschien de snelheid van Lozano en mij gebruiken om kansjes te creëren", aldus Bergwijn, die het niet eens is met de stelling dat PSV bij voorbaat kansloos is in Camp Nou. "Ach, iedereen mag denken en zeggen wat hij wil. Wij denken zelf dat we niet kansloos zijn. We zullen zien wat er gebeurt."

    Plaats een reactie

    Knoerisgeitje +21038
    maandag 17 september 2018 om 08:59
    Maak het extra mooi door itt Messi wel te scoren ;)
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 17 september 2018 om 09:00
    Toch grappig, zulke dingen...

    Dat Messi over tien jaar denkt: wow, ik ben 20 jaar geleden al op de foto gegaan met WONDERKID Bergwijn!
    Vind ik leuk
    Lampenpit +716
    maandag 17 september 2018 om 21:24
    .
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 21:25]
    Vind ik leuk
    Johnnie +701
    maandag 17 september 2018 om 09:00
    Inter dit weekend zien spelen, alhoewel spelen... zien aanmodderen. Daar hoef je absoluut niet van te verliezen
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 09:05
    En Tottenham zit ook niet echt in een lekkere flow. Die had ik deze week wel willen treffen.

    Bergwijn heeft gelijk: je hebt altijd een kans. Natuurlijk beschikken die teams over immense budgetten en lopen er betere voetballers rond. Maar dat weerhoudt hen er niet van om ook met enige regelmaat een mindere wedstrijd te hebben, verrast te worden door een tegenstander of simpelweg een ploeg te onderschatten.
    Vind ik leuk
    Johnnie +701
    maandag 17 september 2018 om 09:11
    Daarnaast, win van inter en verlies niet van Tottenham....dan kom je al een eind
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 09:43
    weet jij als Spurs fan waarop het nieuwe stadion van de spurs is afgekeurd , omdat Tottenham hun thuiswedstrijden nog steeds op Wembley speelt
    ik dacht dat het de bedoeling was dat ze al in hun nieuwe stadion zouden spelen
    Vind ik leuk
    Springbok +1239
    maandag 17 september 2018 om 11:40
    Veiligheidssystemen konden nog niet getest worden. Nu (als het goed is) vanaf 24 november Chelsea thuis.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:14
    oke , ik ga naar spurs PSV op Wembley , en dat is natuurlijk geen straf
    maar ik had ook graag het nieuwe stadion van Spurs gezien
    misschien is het tegen die tijd al open voor een stadiontour
    als dat zo is , dan ga ik dat zeker doen
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6966
    maandag 17 september 2018 om 10:33
    Het kampioenschap van Nederland gaat de laatste jaren ook niet naar de "beste" club met de "beste" spelers en het meeste geld op de bank. PSV heeft wel een goede coach en er heerst teamgeest. Laat ze er maar voor gaan en ze zijn zeker niet kansloos..
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 11:04]
    Vind ik leuk
    rinirat +2458
    maandag 17 september 2018 om 09:03
    Die raakt geen bal dinsdag.
    Sneldheid kans?
    Nee gaat hem niet worden.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 17 september 2018 om 09:24
    We zullen zien.
    We gaan er gewoon voor!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16672
    maandag 17 september 2018 om 11:22
    Zo hoort het ook, en niet voor de wedstrijd met z'n allen al om het shirt van Messi gaan vragen.
    Respect oké, maar ontzag nee..
    Vind ik leuk
    PinPelado +1521
    maandag 17 september 2018 om 09:17
    Nice!
    Vind ik leuk
    danny9874 +2271
    maandag 17 september 2018 om 09:26
    Mooie week, man! Ik zie als ajacied ook echt uit naar morgen. Ik geloof wel in een kleine stunt van PSV.... Succes! (en Ajax wint trouwens gewoon met 3-0 ::)))
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 09:29]
    Vind ik leuk
    Henkings +523
    maandag 17 september 2018 om 09:37
    Ajax móet eigenlijk 3 punten pakken inderdaad om kans te maken op een mooie positie. Als PSVer kijk ook ik uit naar beide duels!
    Vind ik leuk
    danny9874 +2271
    maandag 17 september 2018 om 09:57
    Klopt man... Voordeel is echt dat eerste wedstrijd voor Ajax thuis is. Niet verkeerd bedoeld maar voor jullie lijkt me dat een nadeel. Clubs als Barca, Bayern, City etc willen zo snel mogelijk handhaving veilig stellen. Desalniettemin veel succes! :)
    Vind ik leuk
    Henkings +523
    maandag 17 september 2018 om 09:35
    Je bent nooit kansloos. Al dichten we in Nederland nu PSV ineens kans iets teweeg te brengen tegen de absolute top van Europa.
    Een klein verlies zou al knap zijn in mijn ogen. Als Messi en co het echter op hun heupen krijgen, kan PSV zo maar 6 a 7 keer moeten vissen
    Vind ik leuk
    Wilex +1154
    maandag 17 september 2018 om 10:29
    Kan het me niet voorstellen zo'n grote uitslag.
    Bij Barca zullen hun huiswerk ook wel gedaan hebben en tot de conclusie zijn gekomen dat vol op de aanval tegen psv zelfs voor hun risicovol is.
    Ik verwacht dat Barca redelijk op safe gaat spelen en dan prikken ze er ook wel 2 of 3 keer doorheen.
    3-1 voorspel ik met een ruststand van 1-0
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    maandag 17 september 2018 om 11:18
    Als teams als Bayern leverkusen al met dit soort cijfers naar huis gestuurd worden waarom PSV dan niet?
    Vind ik leuk
    Wilex +1154
    maandag 17 september 2018 om 11:36
    De meeste teams in de competitie verliezen ook maar met 1 of 2 goals daar en die zijn echt beter dan psv.
    Ik denk dat Barcelona ook niet meer het niveau heeft van een paar jaar geleden toen ze echt iedereen scheel tikte.
    Maar goed we gaan het zien, ik wil psv verder ook niet verdedigen, het zal me gewoon tegenvallen als ze helemaal geen weerstand kunnen bieden en er 7 om de oren krijgen.
    Wat is een 0-7 uitslag in de eredivisie dan nog waard?
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 12:01]
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    maandag 17 september 2018 om 11:42
    geheel mee eens, ik hoop ook op een stunt
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    maandag 17 september 2018 om 11:17
    precies mij gedachte!
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1349
    maandag 17 september 2018 om 09:36
    Dat hij maar oppast met dat kwetsbaar liesje anders kan hij zondag niet mee doen! Veel succes aan alles wat psv lief heeft !
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 09:38
    Landverrader,dat zegt een turk die in Nederland woont,beetje raar niet.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 09:40]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 09:46
    enige juiste instelling!
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1855
    maandag 17 september 2018 om 10:50
    👍🏻 Prachtig mooi mr wel focus in the match SB PSV™️
    Vind ik leuk
    Axim +838
    maandag 17 september 2018 om 11:02
    super man !! Wat een geweldig gevoel moet dat zijn voor een upcoming speler !!! Geniet er van en neem iig minstens een punt mee naar huis !! Toitoitoi !!!
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    maandag 17 september 2018 om 11:16
    Vooral professioneel blijven en niet te veel ontzag.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1727
    maandag 17 september 2018 om 13:00
    Nou maar hopen dat dat die Bergwijn niet vlak van te voren opeens zomaar geblesseerd raakt!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:17
    Kan iemand even een zeppelin sturen naar Eindhoven met de boodschap dat ze kansloos zijn xD
    Vind ik leuk