Beslissend gat in Eredivisie nu al geslagen: 'Kansloze missie van AZ en Feyenoord'

    Beslissend gat in Eredivisie nu al geslagen: 'Kansloze missie van AZ en Feyenoord'

    Gepubliceerd: maandag 17 september 2018 om 12:57ma 17-09-2018 om 12:57

    PSV en Ajax gaan met zijn tweeën uitmaken wie dit seizoen kampioen van Nederland wordt, verwacht Valentijn Driessen. Volgens de chef voetbal van De Telegraaf zullen 'naaste belagers' Feyenoord, AZ en Vitesse niet eens in de buurt van de Eindhovenaren en de Amsterdammers komen.

    AZ en Feyenoord speelden zondagmiddag met 1-1 gelijk in Alkmaar. 'Beide clubs onderstreepten tijdens hun onderlinge ontmoeting het kansloze van hun missie om aan te sluiten bij PSV en Ajax', schrijft Driessen in zijn column. AZ werkt liever met eigen jeugd dan met dure spelers van buitenaf en probeert zo de aansluiting met de Eredivisie-top te hervinden. 'Blijft AZ vasthouden aan het gevoerde beleid dan gaat het de doelstelling van zijn levensdagen niet halen. Hetzelfde geldt voor Feyenoord, zolang het van een financiële injectie verstoken blijft van bijvoorbeeld het nieuwe stadion Feyenoord City.'

    PSV en Ajax durven wél fors te investeren in hun selectie. Driessen haalt Dusan Tadic, Daley Blind en Erick Gutierrez aan als voorbeelden, terwijl Hakim Ziyech en Hirving Lozano bij hun clubs zijn gebleven. 'Topspelers (voor Eredivisie-begrippen), die met hun kwaliteiten het verschil maken in de Eredivisie', aldus Driessen, die spreekt van een 'nieuwe realiteit' in de Eredivisie. Hoewel Feyenoord slechts drie punten achter Ajax en vijf achter PSV staat, denkt de journalist dat het beslissende gat in de Eredivisie al is geslagen. 'Nu al, na pas vijf competitieduels.'

    Poll

    Gaan Ajax en PSV de dienst uitmaken in de Eredivisie?

    (1984 stemmen)

    Plaats een reactie

    ArieBombarie +41803
    maandag 17 september 2018 om 13:00
    Driessen die ziet dat PSV en Ajax het gaan uitmaken.
    Sherlock Driessen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 13:00]
    Vind ik leuk
    heytse +411
    maandag 17 september 2018 om 13:03
    Kampioen open deuren intrappen inderdaad haha
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:10
    Nouja, voorafgaand aan het seizoen was het slechts een verwachting. Bovendien riep iedereen dat Ajax fluitend kampioen zou worden. Nu 5 competitiewedstrijden verder lijkt het vrij zeker dat PSV en Ajax beiden zullen strijden om de titel.
    Vind ik leuk
    heytse +411
    maandag 17 september 2018 om 13:17
    Ja, als hij het dan had gezegd was het al anders geweest. Maar nu tja haha
    Vind ik leuk
    Korm +37650
    maandag 17 september 2018 om 13:34
    hahaha inderdaad! ben blij dat we met beperkte middelen gewoon mee kunnen strijden. uitstekend beleid in Eindhoven!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:18
    Beperkte middelen valt wel mee, met de betaling van de transfer van Romero er bij opgeteld, heeft PSV ook gewoon meer dan 30 miljoen uit gegeven. Het transfervrij binnen halen van Sainsbury en Viergever is overigens ook goed gedaan en mooi meegenomen.
    Vind ik leuk
    Bert56 +218
    maandag 17 september 2018 om 14:17
    En mochten Ajax of PSV het mogelijk voetbaltechnisch niet redden, krijgen zij nog wel hulp van de arbiter, met gemakkelijk geven van een penalty.
    Vind ik leuk
    Korm +37650
    maandag 17 september 2018 om 14:52
    penalty is een penalty. Daar kan je met VAR niet meer om heen :)
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 14:52]
    Vind ik leuk
    fier&koen +831
    maandag 17 september 2018 om 16:40
    Hahaha lekker dan hebben we eindelijk de var is het weer niet goed. Korm je hebt groot gelijk. Ik vind sowieso dat PSV een goed beleid erop nahoud. Vind dat van Ajax ook nu hebben we het geld en de talenten aanvulling met Tadic en Blind en het behoud van Ziyech is gewoon top. Net als PSV die zijn topspelers behouden heeft. Word een spannend seizoen tussen die 2. En in Europa staan we met zijn allen achter deze 2 top clubs uit de eredivisie ( de haters daar gelaten). Succes morgen ik duim voor jullie.
    Vind ik leuk
    Korm +37650
    maandag 17 september 2018 om 16:42
    jullie ook succes!!
    Vind ik leuk
    Bizzy +21405
    maandag 17 september 2018 om 13:06
    Bij de NOS hebben ze een zekere Arno Vermeulen die na 20 min Erick Gutteriez afschreven heeft. Analisten en sport journalisten bléren maar wat de ether in om op te vallen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41803
    maandag 17 september 2018 om 13:11
    Haha ik luister echt graag naar analisten. Maar in NL worden echte analisten met een onderbouwde mening zo snel afgeschoten. Ik was t niet vaak eens met een gast als Jan van Halst; maar hij kwam wel echt met feitjes en veld analyses. Hij onderbouwde tenminste iets en kwam met iets nieuws tov anderen.

    100x beter dan de vooringenomen en niks toevoegende Arno Vermeulen en Driessen. Bruggink en Ronald de Boer idem. Of een Heitinga, Hooijdonk en vd Vaart; niks te vertellen. Een Frank de Boer was dan wel weer leuk, of een Louis van Gaal en van Marwijk. Maar in NL is het zeer, zeer mager. Te vaak veel te goedkoop.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21405
    maandag 17 september 2018 om 13:17
    100 % met je eens. Heb je Arthur Numan wel eens gezien als analist ? Ik kon hem wel pruimen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41803
    maandag 17 september 2018 om 13:22
    Numan is altijd normaal gebleven. Zit ook overduidelijk niet in het voetbalwereldje voor de knaken of de aandacht. Maar omdat ie t spelletje mooi vindt.
    Vind ik leuk
    Cptje +210
    maandag 17 september 2018 om 13:31
    Ja goed en nuchter verhaal , deed ook veel tv werk in schotland
    Vind ik leuk
    Bizzy +21405
    maandag 17 september 2018 om 13:35
    Wat mij betreft schuift hij vandaag nog aan bij NOS of Foxsport. Niet omdat het een oud PSV er is maar een goede analist.
    Vind ik leuk
    Cptje +210
    maandag 17 september 2018 om 13:39
    Sorry heb echt een teringhekel aan psv maar Numan is een topper( ook oud haarlem en twente
    Vind ik leuk
    Bizzy +21405
    maandag 17 september 2018 om 13:45
    Woon zelf in Amsterdam. Ben wel wat gewend :)
    As zondag de enige echte clash van de eredivisie kijken met Ajacieden. Daarna aan bier. En ja ook dat kan in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Futjebal +2258
    maandag 17 september 2018 om 14:00
    Komt die tering hekel voort uit angst voor weer een seizoen zonder prijzen??
    Vind ik leuk
    Cptje +210
    maandag 17 september 2018 om 14:56
    Nee hoor heb ik al vanaf begin jaren 80
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1921
    maandag 17 september 2018 om 13:33
    Kan me de aflevering studio voetbal nog zo goed herrineren waar Adriaanse, Van Marwijk, Van gelder en die halve zool van Mulder aan een tafel zaten! Adriaanse en Van Marwijk hadden het samen over wapens in een veld. Dat was een prachtig stuk die Van Gelder en Mulder zaten met hun bek vol tanden wat de andere 2 allemaal wisten te vertellen!!
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1908
    maandag 17 september 2018 om 13:33
    Vind Kenneth Perez ook wel vaak rake opmerkingen maken.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41803
    maandag 17 september 2018 om 13:37
    Zeker. En geeft ook leuke invalshoeken.
    Maar vind hem soms erg negatief overkomen richting vele spelers/clubs/trainers.
    Hij herkent altijd direct negatieve trends als er eentje is iets fout doet. Maar hij heeft in ieder geval wel een eigen mening.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    maandag 17 september 2018 om 18:20
    Je kiest niet de makkelijke mening... hulde daarvoor.

    Maar om van Halst te roemen, dat gaat zelfs mij te ver Arie? :)
    Volgens mij is het probleem voor analisten in dit land dat spelers de ene week heel leuk spelen en de week erna er weer niks van kunnen. Ze zijn zo blij als er weer een talentje komt dat ze hem meteen de hemel in schrijven.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32979
    maandag 17 september 2018 om 13:08
    Ik vraag me altijd af hoe weinig verstand de rest van de telegraaf ervan heeft als Driessen chef voetbal is geworden.
    Vind ik leuk
    isnake +2538
    maandag 17 september 2018 om 13:49
    Omdat hij verhalen schrijft die gelezen worden.
    En bij de telegraaf draait het om de lezers, niet om de feiten.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32979
    maandag 17 september 2018 om 13:55
    Ja, dat is zo. Ik begrijp die lezers ook gewoon helemaal niet, dat is denk ik het probleem. Kennelijk valt het hun niet op dat Driessen nog nooit iets kloppends of interessants heeft geschreven.
    Of ze denken 'de kans dat iemand het duizend keer op rij fout heeft is ook wel heel klein, dus nu klopt het vast.'
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    maandag 17 september 2018 om 18:24
    Wellicht wordt dat nog eens uitgelegd in een #metoo.
    Overigens heb ik geen idee wie Driessen is,
    vast een hele kundige man. Je wordt niet zomaar een hele pief.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32979
    maandag 17 september 2018 om 18:27
    Ik denk dat hij zichzelf vooral heel goed kan verkopen.
    Hij zal ook vast dingen kunnen, alleen niks voetbalgerelateerds.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    maandag 17 september 2018 om 20:23
    Op zich zou dat wel handig zijn als chef-sport.
    Maar dat is slechts mijn vermoeden.

    Of is ook deze man door ambitie komen bovendrijven?
    Is het misschien iets als we in dit land kwaliteit laten bovendrijven ipv tomeloze zelfoverschatting?

    Is maar een idee hoor?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32979
    maandag 17 september 2018 om 20:26
    Ik denk dat in veel gevallen doen alsof je het heel goed weet voldoende is.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    maandag 17 september 2018 om 20:33
    Helaas een ware en trieste constatering.

    De Arno Vermeulen tactiek. :p
    Vind ik leuk
    Wat nu? +1
    dinsdag 18 september 2018 om 01:08
    Veel mensen weten niet dat Driessen ook nummers schrijft. Borsato,s grootste hit "Dromen zijn bedrog" heeft hij aan meegeschreven. Guus Meeuwis maakt ook gebruik van zijn liedjes.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    dinsdag 18 september 2018 om 14:48
    Mijn beste "Wat Nu" ben je niet in de war met Leo Driessen? Das die lange commentator van Telstar, dat vind ik een begaafde man. Ik geloof niet dat Valentijn dat niveau heeft.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1027
    maandag 17 september 2018 om 13:10
    Sherlock Driesen,
    heeft gelijk we worden het nieuwe Portugal 'verglijkbaar' waar Benfica en porto jaarlang de dienst uit maakte, en iedereen Sporting op kan noemen als eeuwige 'derde' die rol zie ik dan voor Feyenoord AZ Vitesse weggelegd, de rest zal een roulatie worden van eredivisie en kkd, jaar mindere selectie en je bent degradatie kandidaat , Ajax en PSV reizen de pan uit met dominatie in Nederland
    Vind ik leuk
    Dodito +80
    maandag 17 september 2018 om 13:12
    En wie weet hopelijk een aantal jaren op rij PSV, Ajax in CL en F, AZ, V in de EL. Zou ik voor tekenen. Beste wat de ED kan leveren denk ik. Nog een paar subtoppers eronder en rechterrijtje is gewoon bagger.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 13:13]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41803
    maandag 17 september 2018 om 13:15
    De vraag is of Ajax en PSV dit gaan volhouden.
    PSV heeft met beperkte middelen een geweldige selectie neergezet. Die backs erbij, Lozano; gewoon goed ingekocht.
    Maar kunnen zij vervangers halen als de duurdere spelers vertrekken? Hoeveel miljoen blijft er over door de schimmige deals met de Mexicaanse clubs? En dat bedoel ik niet negatief of zo, serieus vraag ik mij dat af.

    Bij Ajax is er geld zat en gaat er bizar veel geld verdiend worden. Maar is de huidige visie houdbaar?
    Ja ze halen nu Blind en Tadic voor geld. Maar ik zie het niet veel vaker gebeuren dat we zulke spelers naar NL kunnen halen. Was dit geen gelukje? Hetzelfde geldt voor het door laten stromen van talent. Nu lukt dat een keer goed met de fenomenale de Ligt en Frenkie. Maar we hebben ook jaren gehad met Riedewald, El Ghazy en Ozbiliz. En die jaren komen hoe dan ook weer; hoe vangen ze dat op dan? Wordt het weer ieder jaar opnieuw beginnen?
    Vind ik leuk
    Korm +37650
    maandag 17 september 2018 om 13:39
    Tja voor al die vragen heb je wel een glazenbol voor nodig Arie.
    Ik denk dat PSV het wel weet vol te houden, de schimmige deals zijn klaar helder voor PSV en daarom weten ze ook voor hoeveel de speler PSV kan verlaten. PSV blijkt ook wat met talenten te doen dus daar zit straks de winst in. Ik hoor al tientalle jaren dat PSV dit niet vol kan blijven houden maar we zitten er nog steeds en pakken veel prijzen. Ik zie het wel goedkomen.

    Over Ajax heb ik geen twijfel, die gaan de 2de bayern worden
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41803
    maandag 17 september 2018 om 14:48
    Tuurlijk heb je daar een glazen bol voor nodig om het exacte antwoord te geven. Maar t punt is dat dit seizoen echt alles goed valt voor beide clubs.
    Waar de belangrijkste spelers zijn gebleven (wat niks met beleid te maken heeft hor, maar gewoon wat geluk), zijn er ook nog is precies leuke spelers teruggekomen.

    En kijk gerust naar het verleden. Dan zie je altijd dit soort leuke golfbewegingen.

    De schimmige deals van PSV zijn bij PSV zelf wel bekend. Punt is wel dat duidlijk is dat ze weinig over houden van eventuele grote verkopen. Een Lozano voor 9 miljoen is gewoon niet te koop.

    Een 2e bayern is onmogelijk. Bayern is de top van de top. Als die eens een geweldige speler halen, blijft ie totdat Bayern het niet meer wil of de speler alles wel gezien heeft na 4 jaar kampioenschappen.
    Ajax kan sommige biedingen gewoon niet tegenhouden. 1 jaar een uitblinkende Tadic en hij is in principe weg. Frenkie na dit seizoen vanzelfsprekend ook mits hij zo blijft spelen. Tel daarbij Ziyech, Onana en de Ligt op en je kan weer opnieuw beginnen.
    Kortom; het lot van een NLD'se club. Iets wat Bayern nooit zal meemaken waardoor het veel 'makkelijker' is uit te blinken in je competitie en het gat groot te houden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 14:50]
    Vind ik leuk
    Korm +37650
    maandag 17 september 2018 om 14:50
    klopt, het zijn inderdaad golf bewegingen maar ik zie Ajax en PSV ook niet zo ver weg zakken. Zeker niet als ze beide CL blijven behalen.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    maandag 17 september 2018 om 13:40
    Wat een onzin... PSV heeft de boel de laatste jaren ook prima voor elkaar financieel, zeker met het kapitaal op het veld en de extra inkomsten van de CL dit jaar.
    Ajax helemaal grootverdiener, zeker aan het einde van het seizoen als er hoogstwaarschijnlijk voor meer dan 200 miljoen verkocht gaat worden. Met een EV van 300 miljoen kunnen ze juist dan spelers in een andere categorie halen dan de andere clubs in Nederland, ook het salarisplafond is losgelaten... Nederland heeft een van de gezondste competities van Europa en Ajax hoort bij de gezondste 10 van Europa. waarom zou Ajax bv geen Vertongen of andere suptoppers kunnen contracteren. De mix van ervaring en aankomende jeugdige talenten (Gravenberch en Unuvar bv) is de juiste gebleken... nu op die voet doorgaan. Bij PSV is het niet anders, alleen in iets minder mate... een verkoop van Lozano en of bergwijn vergroot ook weer de financiele mogelijkheden.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41803
    maandag 17 september 2018 om 14:51
    Financieel goed voor elkaar is maar hoe je t ziet.
    PSV is nog fors bezig aan het aflossen en moet jaarlijks toch heel wat miljoenen verkopen om uberhaupt iets te kopen. Geen sneer of zo, maar is echt wel ff een ding als je straks 10 miljoen overhoudt aan Lozano. Haal dat maar is terug dan.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    maandag 17 september 2018 om 16:18
    Ik ben zelf Ajacied, maar tot 2 jaar geleden had je best gelijk.... PSV heeft destijds gegokt met het aantrekken van Romero en Lozano... misschien wel met dubieuze constructies voor ons Ajacieden en slimme constructies voor de PSV supporters door te spelen met eigendomsrechten en of doorverkooprechten . lozano gaat ook wel tussen de 50 a 60 miljoen opleveren indien hij door gaat op de voet die hij heeft ingezet, daar blijft schat ik zo n 60% over voor PSV (afdracht % Pachuca en zaakwaarnemers). is toch snel 30 miljoen, Bergwijn is 100 %, en bv een verkoop van Perreiro ook wel snel rond de 10 tot 15 miljoen. Samen is dat al snel 70 tot 80 miljoen en daarbij zit nog niet de verdiensten van de CL. Ook PSV gaat een beste financiele klapper maken aan het einde van dit seizoen. En we weten dat ze het kapitaal meteen weer op het veld zette n dus ook daar zal volgend seizoen aardig wat aankopen te verwachten zijn. Ajax zal uiteaard ook flink aan de bak moeten voor komend seizoen, omdat het kampioenschap van 2020 waarschijnlijk rechtstreekse plaatsing oplevert. Wordt een nek aan nek race
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:42
    Ik denk dat je met betere salarissen best wel leuke spelers aan kan trekken.Alleen vraag me af hoe Tadic, Ziyech en Blind betaald worden.Je kan niet je begroting omhoog gooien.Transfers zijn geen gegarandeeerde inkomsten.Wellicht wordt er handgeld aangeboden vanuit t eigen vermogen.Op die manier kan je spelers wel wat leuks bieden.Het draait toch uiteindelijk allemaal om geld he!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32979
    maandag 17 september 2018 om 13:44
    Ik zou niet weten waarom niet.
    PSV laat al een paar jaren zien dat ze creatief genoeg zijn om vertrekken goed op te vangen. Lozano en Gutierrez krijgen ze misschien niet 100% voor, maar ze hoefden ook geen 100% te betalen en haalden op die manier toch spelers die anders onhaalbaar zouden zijn. Voor Lozano krijg je sowieso een bedrag waar je één of twee nieuwe Lozano's van kunt halen en dan waarschijnlijk zonder constructie. (Of 3 of 4 mét constructie?)

    En Ajax kan misschien niet ieder jaar zo'n speler halen, maar als ze door het nieuwe beleid spelers langer vasthouden hoeft dat denk ik ook niet. De gemiddelde leeftijd stijgt al en er lopen nu wel genoeg ervaren spelers tussen volgens mij.
    Daarnaast zijn Suarez en Vertonghen niet de jongste meer.
    Daarna krijg je Alderweireld.
    Bij Ajax lijken ze overigens ook iets succesvoller te worden in langer vasthouden van talenten, maar ik kan me vergissen.
    Vind ik leuk
    3Bier +10757
    maandag 17 september 2018 om 13:46
    Waar beide clubs ook tegenaan lopen is dat ze zowel als kampioen als nr 2 voorronde in de CL moeten spelen. Die 40 miljoen zullen ze dus niet beide elk jaar op kunnen halen bij de UEFA. En dan kan je niet elk jaar een Tadic of Gutierrez binnen halen.
    Voor Ajax zal het nog wel meevallen vanwege de financiële positie van de club maar ik denk dat PSV na 1 of 2 jaartjes zonder CL behoorlijk zal moeten inleveren.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:52
    Daarom moeten we weer een paar plekken stijgen op de lijst.Dan is de kampioen weer automatisch geplaatst.Veel slechter dan de laatste jaren kunnen we t eigenlijk niet meer doen.
    Vind ik leuk
    3Bier +10757
    maandag 17 september 2018 om 14:02
    Inderdaad. Aan Ajax en PSV dus om hun eigen vaste CL plekkie veilig te stellen. Ik vrees alleen dat PSV weinig punten zal halen vanwege die zware loting. En mocht Ajax 2e worden dan zullen ze die ronde daarna er meteen uitvliegen. Ik denk dat we voorlopig nog wel even aan die voorronde CL vast zitten.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:05
    Daarom zou t mooi ziin als PSV Inter van zich weet af te schudden.In de EL kan PSV met dit elftal nog weleens gaan verrassen.En mocht Ajax er dan in de 2e ronde eruit vliegen hebben we toch best wel punten neem ik aan.En de concurrerende landen om ons heen zullen ook wel punten laten liggen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 14:06]
    Vind ik leuk
    3Bier +10757
    maandag 17 september 2018 om 14:14
    Ja inderdaad. Als we echt willen stijgen is het haast noodzakelijk dat zowel PSV als Ajax minimaal 3e wordt.
    De Grieken kunnen bijvoorbeeld met POAK en Olympiakos behoorlijk wat punten pakken in de EL. Red Bull Salzburg zal ook wel weer ver komen in de EL.
    De Turken hebben met Besiktas en Fenerbache 2 zeer sterke ploegen in de EL. Deze landen zullen aardig wat punten binnen halen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 14:15]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:20
    Ik weet niet hoeveel punten ervoor staan als Ajax de knock outs haalt.En anders worden we beide derde en spelen we beide de EL finale:)
    Vind ik leuk
    3Bier +10757
    maandag 17 september 2018 om 14:35
    Clubs which reach the round of 16, quarter-finals, semi-finals or final of the UEFA
    Champions League or the quarter-finals, semi-finals or final of the UEFA Europa
    League are awarded an extra point for each such round. In addition, four points
    are awarded for participation in the group stage of the UEFA Champions League
    and four points for qualifying for the round of 16.
    These bonus points are also included in the association coefficient calculation.

    Dus als ik het goed begrijp zou Nederland dan 5 bonuspunten extra verdienen als Ajax de laatste 16 haalt. Delen door 5 clubs is dus 1 extra punt op de coefficientenlijst.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:40
    Javis een beetje onoverzichtelijk he! Je zou denken dat plaatsing voor een knock out beter moet worden gewaardeerd als t halen van de kwartfinale EL.Of dat zo is weet ik niet.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41803
    maandag 17 september 2018 om 14:54
    Ja dat is wel zo. De groepsronde overleven levert iets van een extra bonus op in de CL. De exacte getallen ken ik nie uit mn hoofd.

    Toch haalde Ajax in het EL-finale jaar veel meer punten binnen dan veel CL clubs. Gewoon omdat ze een goede poulefase hadden en weinig verloren...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:57
    Daarom is t eigenlijk zuur dat PSV met 2 van die rijkere clubs in hun poule nog ff Inter treffen.Ook een club met een groter budget en individueel sterkere spelers.Had toch liever op die plek Viktoria Pilzen of Club Brugge gezien.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    maandag 17 september 2018 om 18:28
    Ja, Ajax doet dit jaar mee om de prijs. Maar ze hebben 2 spelers waar je op moet letten. Zi en Ta, spelers met uitzonderlijke kwaliteit, iets beter dan PSV.
    Maar PSV heeft er wel 7 die het verschil maken en Ta en Zi zijn wel uit te schakelen, Groningen en Heracles kwamen al een end, maar de 7 van PSV, kan je nooit allemaal uitschakelen en dan nu Guti er ook nog bij, die is misschien wel beter dan Ziyech?
    Vind ik leuk
    Dodito +80
    woensdag 19 september 2018 om 10:39
    PSV heeft straks met een paar verkopen wel meer geld dan 5-10 M Euro te betalen voor een speler. Die doorverkooppercentages zullen niet hoger zijn dan 20% (v.d. verkoopprijs) denk ik. Dus er blijft best wat over. De CL nu levert al zo'n 35M op incl. tickets. Ze hebben iets van 21.25M gekocht en 16.75M verkocht. 30M eigen vermogen. Dus dat eigen vermogen gaat Ajax achterna. Met Malen etc. hebben ze best wel wat goede tot heel goede eigen spelers. Dus zoveel hoeven ze niet eens bij te kopen: misschien a la Ajax: 2 oudere goede spelers.

    Bij Ajax blijven Blind & Tadic wel. Met v.d. Beek (die blijft wel als-ie basis is volgend jaar), Dani de Wit, Cerny, Dolberg heb je toch wel een leuke jonge groep. Hoef je er 1-2 volwassen spelers bij te kopen.

    Dan hangt het ervan af wie, of allebei, CL speelt. Dat trekt ook weer toptalent vanuit elders die meer kans bij ons hebben. Doorselecteren. Dus ik zie dit wel als een scenario waar AJAX en PSV meer en meer geld zullen uitgeven aan individuele spelers met extra waarde en de rest aanvullen met jeugd die ze straks overal ter wereld sourcen. En die jeugd misschien ook meer betalen als ze brood-jeugd-speler zijn en daarvoor naar Chelsea gaan.

    Zelfs Kluivert krijgt het zwaar bij Roma. Dus meer en meer top-jeugd ziet ook wel dat het weinig zin heeft zo vroeg weg te gaan. zeker als Ajax en PSV vaker met CL kunnen meedoen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 10:41]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    maandag 17 september 2018 om 13:34
    Je mag alles met elkaar vergelijken, maar Nederland met Portugal slaat nergens op... PSV en Ajax hebben een iets andere financiele positie dan Benfica en Porto die samen meer dan 500 miljoen in de schuld staan.. dit zijn gewoon "illegale etalageclubs"voor zaakwaarnemers die hun veelal Braziliaanse talenten worden gestald. En allen diezelfde zaakwaarnemers worden er rijk van... corrupt land en clubs daar
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:45
    Precies, in Portugal zitten allemaal 3e partijen die een groot deel van de winst wegkapen.Dan doen PSV en Ajax t beter.Hoogstens heb je te maken met een doorverkoopclausule.De rest van de winst is gewoon voor beide clubs.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1027
    maandag 17 september 2018 om 13:49
    Gaat over dominantie, niet over club structuur.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:53
    Wat bedoel je precies?
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1027
    maandag 17 september 2018 om 14:01
    Lees berichten terug en je weet waar je op reageert.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:02
    Met de juiste clubstructuur ga je toch voor dominantie? Dat is toch t doel van PSV en Ajax op dit moment.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    maandag 17 september 2018 om 14:04
    Dan moet je Sporting Portugal er ook bij noemen, dus een top 3
    Zeg dan bv voormalig Schotland met Celtic en de Rangers,
    Duitsland kent alleen nog een top 1, Frankrijk ook, Italie ook, Spanje eigenlijk alleen een top 2.
    En als in de komende 5 jaar Ajax 3 a 4 keer kampioen wordt en deelname CL kan afdwingen en PSV zou bv diezelfde jaren geen CL inkomsten hebben zal hier in Nederland ook heel snel sprake zijn van een top 1.
    Iedereen kan voorbeelden noemen wat ze willen, maar als je puur kijkt op langere termijn is gewoon maar 1 ding bepalend : het geld.
    Ajax heeft met de 4 jaar van de Boer als kans gehad om definitief de rest op afstand te zetten, maar heeft die kans laten lopen door alleen maar in te zetten op eigen jeud en jonge ruwe talenten uit het buitenland. Dat heeft ze 4 x het kampioenschap gekost. Wel heeft men in diezelfde periode veel geld verdient aan transfers. Met het juiste beleid, wat men nu hopelijk inziet: loslaten salarisplafond, ervaring maar ook tevens kwaliteit inkopen, zal hun de komende jaren wel eens kunnen brengen naar een onoverbrugbare kloof naar de rest. Dit zullen natuurlijk alle Feyenoorders en PSVers ontkennen, maar als men reeel is behoort dit zeker tot de mogelijkheden. Of het goed is voor de Nederlandse competitie weet ik niet, voor alle Ajacieden is het wel degelijk heel lekker
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 14:06]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:27
    Maar dit kan natuurlijk ook de andere kant opgaan als PSV 3 titels op rij pakt.T enige voordeel dat Ajax heeft, is dat de t 'merk' iets waardevoller is.En dat Ajax meer eigen vermogen heeft.Kortom wij kunnen iets beter een stootje hebben als PSV, maar ook Ajax zou uiteindelijk wel prijzen moeten winnen natuurlijk.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 14:27]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    maandag 17 september 2018 om 16:22
    Precies, Ajax zou alleen al met transferopbrengsten prima 3 a 4 jaar zonder CL inkomsten kunnen overleven. Maar vergeet niet dat PSv aan het einde van dit seizoen ook best een tussen de 80 en 100 miljoen kan bijschrijven op transferinkomsten.
    Maar zoals ik al zei... het zal gaan om welke van deze 2 clubs de komende jaren CL kunnen spelen.
    voor de waarde van spelers, aantrekkingskracht voor spelers van buitenaf,aanzien, clubcoefficient, financien, jeugdspelers, allemaal enorm belangrijk.
    Vind ik leuk
    Dodito +80
    woensdag 19 september 2018 om 10:44
    Ik denk dat NL wel een top-2 kan hebben. En ALS we op de 10e plaats kunnen blijven staan hoeft de nr 2 ook minder voorronden te spelen. Je zult niet altijd de route hebben die ze nu hebben, maar het zal ook niet altijd Atletico zijn die ze treffen. Plus ik vind beide teams eindelijk eens wat volwassener spelen: en dat is volgens mij ook 50% van de redenen van verlies geweest de afgelopen 10 jaar.
    Vind ik leuk
    Dodito +80
    maandag 17 september 2018 om 13:11
    Precies. En PSV en Ajax laten dat ook niet meer los de komende 5 jaar. Dus elk jaar kunnen we weer zo'n "analyse" verwachten ;-)
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2782
    maandag 17 september 2018 om 15:49
    Competitie is net begonnen... Een beetje voorbarig. Vind wel Psv beter en meer een team, dan Ajax!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:02
    Wat een gelul na 5 wedstrijden
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:03
    Leg uit, schat...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:08
    Geen gelul. Op iedere positie zijn AZ en Feyenoord 3 klasses minder dan PSV en AJAX op diezelfde posities.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:02
    Die 21 procent in de poll zijn provocateurs...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:03
    Dat ziet toch iedereen Valentijn.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 13:05]
    Vind ik leuk
    Broekie +544
    maandag 17 september 2018 om 13:03
    Valentijn
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32979
    maandag 17 september 2018 om 13:06
    Briljant, Ajax en PSV zijn dus beter dan AZ en Feyenoord. Wat ontzettend goed gezien. Als je je broek niet verkeerd om aantrekt 's ochtends heb je kennelijk al een redelijke kans dat je ooit chef sport wordt bij De Telegraaf.
    Vind ik leuk
    Korm +37650
    maandag 17 september 2018 om 13:42
    Er zijn mensen die zien dat niet hoor en die worden nog beter betaald en zitten hoog in de rang. voorbeeld? GIO!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32979
    maandag 17 september 2018 om 13:52
    Dat is waar, maar daar verbaas ik me eigenlijk ook nog steeds elke week over. Staat 'ie te vertellen dat Ajax en PSV beter zijn gestart. Alsof het ligt aan de start. Even vergelijken, Bijlow tegen Onana en Zoet. En dat dan een heel elftal vol.
    En elke week die arme arme arme Sam Larsson wisselen. Geef je in een slecht draaiend elftal 4 assists in 4 wedstrijden is het verdomme nog niet goed. Mag die schele Colombiaan er weer in. Arme arme Sam Larsson.
    En hoe is Bijlow überhaupt eerste keeper geworden? Is Kenneth Vermeer een arm kwijt ofzo? Heb ik dat gemist? Hij zal best een groot talent zijn hoor, maar laat hem dan lekker in de KKD keepen of bij Excelsior of Emmen ofzo.
    Ik heb echt geen idee waar hij mee bezig is en hij zelf volgens mij ook niet.
    Vind ik leuk
    Korm +37650
    maandag 17 september 2018 om 13:56
    hahaha dit dus! ik snap er ook werkelijk niks van. maar ja zo kan ik nog wel een paar kantjes vol schrijven over Feyenoord. Ik heb niks tegen de club, vind het zelfs jammer dat ze de aansluiting niet hebben gehaald maar er gaat daar zo veel fout...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32979
    maandag 17 september 2018 om 14:12
    Ja, ze waren juist zo mooi op weg.
    En nu moeten ze echt heel erg op gaan passen voor AZ. Die pakken dingen in mijn ogen veel beter aan.
    De fans zijn daar niet altijd blij met Van de Brom, maar het kan een stuk erger :p
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:06
    Het verschil zal elk jaar alleen maar groter worden, zeker als psv en ajax zich ieder jaar zullen plaatsen voor de CL. Dan word het verschil in geld alleen nog maar groter.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5670
    maandag 17 september 2018 om 13:08
    Goh, eerst maar eens afwachten hoe PSV en Ajax de cl doorkomen. Wanneer ze net als Feyenoord vorig jaar ineens heel veel langdurig geblesseerde spelers krijgen is het kampioenschap ook gelijk een ander verhaal.
    Beetje voorbarig, Valentijn.
    Vind ik leuk
    David4Ajax +1255
    maandag 17 september 2018 om 13:16
    Ajax en in mindere mate PSV hebben wel een bredere selectie dan het Feyenoord van zowel dit als vorig jaar.
    Vind ik leuk
    De Haan +352
    maandag 17 september 2018 om 13:08
    Verschil in kwaliteit is dit jaar wel erg groot inderdaad. Aanstaande zondag word een ontzettend belangrijke pot voor beide
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6191
    maandag 17 september 2018 om 13:09
    Als er ooit een missie was. Zowel bij AZ als bij Feyenoord weten ze als geen ander de selecties van Ajax als die van PSV op alle positie beter zijn en hebben een veel bredere selectie wat nodig is voor de CL.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 13:11]
    Vind ik leuk
    sundaymanara +1030
    maandag 17 september 2018 om 13:10
    En Heracles wordt derde.
    Vind ik leuk
    JoeyC +2912
    maandag 17 september 2018 om 13:10
    Alleen PSV maakt de dienst uit. Ajax kan uitgeven aan spelers wat ze willen. Door het beleid blijven ze achter de feiten aanlopen. Dit seizoen ook weer.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8036
    maandag 17 september 2018 om 13:49
    Toppers halen uit de PL is inderdaad slecht beleid😂 Als er één club een slecht beleid heeft is het PSV, die werken alleen maar aan de korte termijn. Begint nu iets beter te worden met een aantal jeugdspelers.

    Maar jij ziet het ongetwijfeld anders, vertel.
    Vind ik leuk
    Korm +37650
    maandag 17 september 2018 om 13:58
    Hahaha hier sla je weer de plank mis. Moet zeggen dat je vandaag wel erg afgeeft op PSV. Beetje respect voor de kampioen mag wel!
    Vind ik leuk
    Korm +37650
    maandag 17 september 2018 om 13:58
    Wat een onzin, Ajax heeft dit seizoen prima versterkt en sterkhouders als de ligt en ziyech weten te behouden. Mag wel meer respect getoont worden hoor!
    Vind ik leuk
    ronnieb +584
    maandag 17 september 2018 om 13:12
    Feyenoord gaat de volgende vier wedstrijden drie keer thuis en een keer uit (W2) spelen. Met de terugkomst van Jorgensen en ook Haps is het niet ondenkbaar dat dit 12 punten gaat opleveren. Ajax en PSV spelen tegen elkaar en hebben de komende vier weken een heel zwaar CL programma dus het is ook niet ondenkbaar dat een van de twee of beide in de komende weken punten gaan verspelen en hoe gaan ze ermee om om overal te verliezen, kans op blessures, vermoeiheid, onderschatting enz....Al met al is het goed mogelijk dat Feyenoord over een week of drie gedeeld eerste of tweede staat. Dat wil niet zeggen dat ze kampioen worden en uiteraard hebben Ajax en PSV sterkere selekties maar als Feyenoord mid Oktober ook bovenaan staan moeten de heren Driesen en consorten weer iets anders schrijven want....stel dat Feyenoord ineens gaat draaien?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:13
    Toch vreemd dat Fey. nu al afgehaakt schijnt te zijn voor de titelrace. Die ploeg heeft geen spelers hoeven te verkopen en heeft ook geen verplichtingen meer in Europa. Voor Fey. is het maar goed dat Jorgensen is teruggekeerd.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:25
    Jones, Boëtius, El Ahmadi, Diks weg, Amrabat
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:55
    O ja die zijn inderdaad verkocht of beter gezegd.....gevlucht ? (Iets met Kuipvrees of zo). Nou ik woon pal tegenover De Kuip en voel me zo veilig als de Bank of Scotland.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:14
    Dit hoort in de categorie ‘gewaagde uitspraken’
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 13:15]
    Vind ik leuk
    COYG +6852
    maandag 17 september 2018 om 13:15
    Nu heeft Feyenoord 3 en 5 punten achterstand. Na volgende week is dat waarschijnlijk weer veel minder. Dus wat probeert hij nu precies te zeggen? De achterstand bepaalt zo vroeg in het seizoen nog niks.
    Vind ik leuk
    guusje +1197
    maandag 17 september 2018 om 13:33
    dus jij gaat er van uit dat Feyenoord wint!?!?!
    Vind ik leuk
    COYG +6852
    maandag 17 september 2018 om 15:00
    Als je kijkt wat het programma is, wat jij duidelijk niet hebt gedaan, is de conclusie duidelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:17
    scorebordjournalistiek!
    Zorgwekkend is wel het povere spel van beide clubs! Feyenoord trekt het niveau van vorig seizoen moeiteloos door. Dat kan veel beter!!!
    Ze spelen alle elf op 50% van hun kunnen! Daar moet Gio mee aan de slag. Gaat dit naar 100%, dan kun je profiteren van het zware programma van Ajax en PSV...haal het maximale eruit en je wordt kampioen!
    Ohh ja, ook topwedstrijden winnen ( 6 punten wedstrijden)
    Vind ik leuk
    plein19 +2460
    maandag 17 september 2018 om 13:21
    Feyenoord verliest tegen de topploegen 10 punten
    Vind ik leuk
    Sappie36 +56
    maandag 17 september 2018 om 13:19
    De hoge pet van hoe heet ie ook al weer van Ajax kan niet op tegen team PSV want hij kan niet in zijn eentje de Ajax kar trekken als die uitvalt valt heel Ajax in stukken
    Dus PSV wordt kampioen
    Az en fey moeten accepteren dat ze minder kwaliteiten hebben maar wel hun best doen want van Persie kan niet in zijn eentje de fey kar trekken
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 13:21]
    Vind ik leuk
    plein19 +2460
    maandag 17 september 2018 om 13:20
    Als we van psv verliezen staan we ook op 5 punten.. Groot gat maar nog niet kansloos
    Vind ik leuk
    sundaymanara +1030
    maandag 17 september 2018 om 13:23
    Maar jullie hebben Heracles gehad en er een punt aan over gehouden.
    Vind ik leuk
    plein19 +2460
    maandag 17 september 2018 om 14:54
    😂 😂 😂
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1276
    maandag 17 september 2018 om 13:22
    Dit kan mijn broertje van 8 nog voorspellen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:22
    "'Blijft AZ vasthouden aan het gevoerde beleid dan gaat het de doelstelling van zijn levensdagen niet halen."

    AZ doet exact hetzelfde als dat Ajax jarenlang gedaan heeft: Oppotten. Wij krijgen straks het gezeur om onze eigen 'Marc Netto'. Maar pas op er komt een moment dat AZ kwalitatief betere (lees: duurder en meer ervaren) spelers kan halen van het geld dat wordt verdiend de afgelopen en aankomende jaren. Een uitstekend langer termijn plan dat geduld vergt. Vergeleken met Feyenoord heeft AZ overigens een uitstekend toekomstperspectief. Bij Feyenoord is immers het geld gewoon op straks.
    Vind ik leuk
    sundaymanara +1030
    maandag 17 september 2018 om 13:25
    Alleen jammer dat er zoveel lege plekken in het stadion waren.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:26
    Ik weet niet waar je zat, maar volgens mij was het aardig druk.
    Vind ik leuk
    3Bier +10757
    maandag 17 september 2018 om 13:58
    Inderdaad, uitstekend beleid daar in Alkmaar. Geld oppotten, talenten de kans geven en uitstekend verkopen. Dit heeft Ajax ook jarenlang gedaan en heeft er voor gezorgd dat ze financieel ijzersterk staan en klaar zijn voor de toekomst. AZ gaat dat nu ook doen en dan kan het zijn dat je een keer een minder jaar hebt. Het gaat om het grotere plaatje.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:24
    Een hele knappe analyse dit! Moet je echt voor geleerd hebben LOL
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:25
    Ik denk dat onze Nostradamus wel gelijk heeft helaas..
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34155
    maandag 17 september 2018 om 13:25
    Dit kon iedereen al voorspellen.

    Vind ik leuk
    El Lobo +2117
    maandag 17 september 2018 om 13:28
    Als hij dat 5 wedstrijden eerder aangaf dan hadden we het seizoen kunnen overslaan!

    Op basis van de eerste 5 potjes kan je conclusies trekken, maar geen eindconclusie! Wat nu als....
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22060
    maandag 17 september 2018 om 13:28
    Onzin van Driessen.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1908
    maandag 17 september 2018 om 13:32
    Ach, Valentijn Driessen. Na 1 matige wedstrijd van Ajax of Psv schrijft hij deze clubs ook net zo makkelijk af. De waan van de dag regeert bij Driessen. We zijn net begonnen.
    Vind ik leuk
    Korm +37650
    maandag 17 september 2018 om 13:33
    Wat is dit anders dan andere jaren ;)
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:47
    Geef Driessen met z'n alle ook even een like dan is die man weer een poosje stil.
    Vind ik leuk
    isnake +2538
    maandag 17 september 2018 om 13:51
    Ajax en PSV lijken inderdaad veel beter dan de rest van de competitie, maar beiden hebben ook nog een zware Championsleague ernaast. En hopelijk overwinteren ze daar ook nog.
    Het zou helemaal niet vreemd zijn als ze rondom die wedstrijden nog wel eens wat laten liggen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:51
    Grappig statement als je dan als voorbeeld een blind aanhaalt. Ja je kan duur inkopen, maar is een dure aankoop standvast de juiste keuze?

    Blind voegt weinig toe aan kwaliteit. Ajax heeft met hem gewoon meer dan de helft van het aankoopbedrag verbrand want je krijgt er geen reet meer voor terug. Tadic daarintegen voegt wel wat kwaliteit toe.

    En hoezo kan bijvoorbeeld een AZ geen potjes breken met eigen jeugd of een Vitesse met huurspelers? Is weer een statement van lik m'n anjer!
    Vind ik leuk
    HanV +4629
    maandag 17 september 2018 om 14:30
    Ik heb de voorspellingen van de top 10 van de poule op voetbalpoules geturft.
    nr 1: Ajax 6, PSV 2, Feyenoord 2
    nr 2: Ajax 3, PSV 7
    nr 3: Ajax 1, PSV 1, Feyenoord 4, AZ 3, Vitesse 1

    Mogelijk heeft het halen van Tadic en Blind veel invloed gehad op de voorkeur welke ploeg 1 of 2 wordt.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:39
    PSV en Ajax zijn de 2 favoriete maar feyenoord en Az moet je ook niet onderschatten ze doen beide nog steeds mee
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1031
    maandag 17 september 2018 om 14:54
    Ik hoop dat Feyenoord nog 2de wordt. Al is het alleen maar voor Valentijntje...we zijn 5 wedstrijden in het seizoen....

    Artikel ophangen in je kleedkamer als ik AZ of Feyenoord was en dan in de Arena van Valentijns goden winnen.
    Vind ik leuk
    Floaz +940
    maandag 17 september 2018 om 16:45
    2de?Feyenoord? Whahaha
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 15:00
    Wat een gedurfde uitspraak.
    Vind ik leuk
    munkikiii +2142
    maandag 17 september 2018 om 15:02
    En dan schat ik Vitesse op dit moment nog het hoogste in van az fey en vit
    Vind ik leuk
    Kramertje +887
    maandag 17 september 2018 om 15:40
    eerlijk is eerlijk ze doen het beide niet verkeerd zeker psv niet

    maar we moeten nu ook weer niet zo gaan doen dat die 5 potjes allemaal gemakkelijk gingen.
    PSV kwam zeker goed weg tegen Zwolle en tegen Fortuna was ook maar net
    terwijl Ajax het ongelooflijk moeilijk had tegen Heracles en VVV
    (dus het is een beetje kwaliteit en het zit ook behoorlijk mee)

    maar met PSV - AJAX in de planning kan de ranglijst er de komende periode ook anders uit zien.

    Ik vind ook wel dat AZ en Feyenoord nog zoekende zijn (hebben best aardige selecties alleen de pech met blessures)

    een fitte Haps en Jorgensen zal Feyenoord naar een hoger niveau brengen

    en hetzelfde met AZ die hebben nu de pech met die buitenspeler die het heel goed deed maar ook met een Stengs en Vejinovic als die echt aansluiten dan wordt az nog sterker.

    we wachten het af
    Vind ik leuk
    AlbS +292
    maandag 17 september 2018 om 15:43
    Mijn hemel wat een gelul van die Driessen. Voor dat er nog maar een bal was getrapt kon ik je al vertellen dat het, zoals elk jaar, zal gaan tussen Ajax en PSV. Dit past echt in de categorie oeverloos "gelul" En Driessen vul de jaargangen 2019 t/m 2035 ook maar vast in. Ajax/PSV. De rest is blad vulling.
    Vind ik leuk
    DeNeutrale +103
    maandag 17 september 2018 om 16:07
    Om dit te stellen, is naar mijn mening ietwat voorbarig. Een gelijkspel tussen PSV en Ajax aanstaande zondag en Vitesse, AZ en Feyenoord lopen weer 2 punten in op de 2 koplopers.
    Vind ik leuk
    Patje41 +918
    maandag 17 september 2018 om 16:40
    Az met eigen Jeugd???? Ze hebben alleen al dit sezoen 3 afdankertjes van Jong-Ajax gratis opgehaald
    Vind ik leuk
    Floaz +940
    maandag 17 september 2018 om 16:44
    Zitten bij az ook op de bank
    Vind ik leuk
    Patje41 +918
    dinsdag 18 september 2018 om 01:13
    maar zijn geen jeugdspelers waar az zo prat op gaat
    Vind ik leuk
    companen +1412
    maandag 17 september 2018 om 19:37
    Slechts 6 spelers van eigen jeugd tegen Feyenoord, meesten van de eredivisie overigens dit weekend
    Vind ik leuk
    Floaz +940
    maandag 17 september 2018 om 16:44
    Gaat niemand een opmerking maken over het verschil in begroting tussen az en Feyenoord, toen met Trencin was dat zo grappig....
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:18
    PSV wordt geen kampioen want wat je bent kan je niet worden whahaha typisch die Eindhovense humor!
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    maandag 17 september 2018 om 18:15
    Wat ik treurig vond van Feijenoord was dat AZ een verdediger eruithaalden en Maher als extra midvelder bracht, AZ wilde 3 pts.
    En Feijenoord?
    Die haalde er een spits uit... voor een spits, angst?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 21:07
    PSV - Ajax

    Lyon - Marseille

    goede weekend
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws