Advocaat moet lachen om Van der Gijp-vraag: 'Geloof jij alles wat hij zegt?'

    Advocaat moet lachen om Van der Gijp-vraag: 'Geloof jij alles wat hij zegt?'

    Gepubliceerd: maandag 17 september 2018 om 13:42ma 17-09-2018 om 13:42

    Dick Advocaat schrok toen hij naar FC Utrecht-FC Emmen zat te kijken. De ex-bondscoach is maandag begonnen als trainer van de Domstedelingen, die tegen FC Emmen hun eerste Eredivisie-thuisnederlaag in een jaar tijd moesten slikken.

    De aanhang scandeerde bovendien de naam van de pas ontslagen Jean-Paul de Jong. "Wat ik dacht toen ik zat te kijken? Dat er nog een hoop werk te doen is haha", liet Advocaat weten tijdens zijn presentatie. De Kleine Generaal heeft er echter alle vertrouwen in dat FC Utrecht er weer bovenop kan komen. Zijn eerste klus zal de uitwedstrijd tegen Feyenoord op zondag 23 september zijn. "Dat is toch makkelijker dan, bij wijze van spreken, FC Emmen-thuis."

    FC Utrecht heeft volgens de nieuwe trainer een prima selectie, maar mist nog de juiste 'afstemming'. "Iedereen heeft gezien dat het gisteren (zondag, red.) niet liep. Dat moeten we als eerste aanpakken. Jantje moet wel weten wat Pietje doet. Ik ben misschien geen moderne trainer, maar ik houd van een goede organisatie."

    Advocaat versus Gijp
    Advocaat kreeg tijdens zijn persconferentie ook nog een vraag van Veronica Inside-verslaggever Dennis Schouten. Deze haalde de uitzending van vrijdag aan, waarin René van der Gijp met een knipoog stelde dat de 71-jarige oud-bondscoach een ontsnappingsclausule in zijn contract heeft staan. "Geloof jij alles wat Van der Gijp zegt? Nee, dat staat er niet in", glimlacht Advocaat.

    Lees ook: Utrecht-duo mag blijven van Advocaat: 'Als ze goed luisteren, dan komen ze er wel'

    Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

    Poll

    Gaat FC Utrecht Europees voetbal halen met Advocaat?

    (4875 stemmen)

    Plaats een reactie

    tikkietoe +5464
    maandag 17 september 2018 om 13:45
    Inmiddels vind ik het toch prettig om het uit de wereld te hebben dat Advocaat een ontsnappingsclausule in zijn contract heeft staan.
    Vind ik leuk
    Cptje +210
    maandag 17 september 2018 om 13:49
    Als ze in de voetbalwereld nee zeggen bedoelen ze meestal Ja
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 13:49]
    Vind ik leuk
    danny117869 +2323
    maandag 17 september 2018 om 13:56
    Oftewel over 2 weken is hij weg ;)
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7702
    maandag 17 september 2018 om 14:21
    Sorry hoort Cptje, maar als jij die uitzending hebt gezien dan weet je dat Gijp dat als geintje bedoelde. Was echt overduidelijk.
    Vind ik leuk
    Cptje +210
    maandag 17 september 2018 om 13:49
    Als ze in de vietbalwereld nee zeggen bedoelen ze meestal Ja
    Vind ik leuk
    CPP +876
    maandag 17 september 2018 om 13:59
    Het is voetbal. Ontsnappen altijd mogelijk.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    maandag 17 september 2018 om 18:08
    "ontsnappingsclausule"

    Ach als Dicky er geen gat meer in ziet, kan hij altijd opstappen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:47
    Heerlijk moment om in te stappen, veel gunstiger dan wanneer ze met sprankelend voetbal een 6-0 overwinning hadden geboekt.

    Wellicht een paar omzettingen en een beetje fatsoenlijk people management / het terugbrengen van geloof in eigen kunnen wat Dick wel is toevertrouwd en ze staan binnen de kortste keren weer rond plaats 6 en dan heeft hij het toch weer voor elkaar gekregen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 13:51]
    Vind ik leuk
    CPP +876
    maandag 17 september 2018 om 14:00
    Of je stapt in met een 6-0 nederlaag
    Vind ik leuk
    wiedewiede +418
    maandag 17 september 2018 om 13:47
    Dickie voegt niet veel meer toe aan het voetbal....
    Vind ik leuk
    mcmodd +24111
    maandag 17 september 2018 om 13:51
    Nee natuurlijk niet wiede weerga. Je kunt wel weer gaan.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    maandag 17 september 2018 om 18:48
    Ben je blij met Dick?
    Is hij de man om voort te bouwen, want naar mijn mening speelde Utrecht de laatste jaren met een visie?
    Of zeg je we kiezen even korte termijn?
    Vind ik leuk
    mcmodd +24111
    dinsdag 18 september 2018 om 09:23
    Ik denk dat Dick meer in staat is om de spelers weer gewoon op hun juiste positie te zetten en vooral, om ze te motiveren. Dus ja, een tussenpaus die even de zaken weer opschudt.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    dinsdag 18 september 2018 om 15:01
    Die kwaliteit heeft Dick ongetwijfeld en hij past ook erg goed bij de club. En toch... ik vond dat Utrecht met iets moois bezig was voor het vertrek van ten Hag. In dat licht vraag ik me af of Dick dat proces niet stagneert?

    Had Bosz geen trek om halverwege in te stappen? Want het lijkt mij een kwestie van tijd voor Ajax Bosz weer nodig gaat hebben, dan had je Bosz voor de neus van Ajax weggekaapt.

    Vind ik leuk
    mcmodd +24111
    dinsdag 18 september 2018 om 15:26
    Ja, met die vragen heb ik ook geworsteld. Maar nu we een tussenpaus met Advocaat hebben, is het vertrekpunt om de zaak met deze spelers op de rails zien te krijgen. Als fan zet ik me daar graag voor in, tegelijkertijd ben je afhankelijk van wat de spelers doen en hoe lang het duurt totdat het opgepakt wordt. Is het onder Dick? Is het pas onder zijn opvolger? Wie het weet mag het zeggen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    dinsdag 18 september 2018 om 16:21
    Nou ja, er is geen betere om een team in ruste weer wakker te maken, je zag ook bij Oranje dat hij iets kon waar Basten/Blind geen kaas van geproefd hebben.

    Weet je nog we hadden het er vorig jaar over... kan JP het op eigen kracht ook? Toch ook erg sneu voor de persoon... dan vallen er toch slachtoffers zo he?

    Cambuur moest Dijkhuizen ontslaan, alsof je in je eigen hand snijdt lijkt mij. Klote.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 16:21]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:50
    Dick z'n pakhuis barst inmiddels uit z'n voegen, maar deze man is gewoon verslaafd aan voetbal.Toch prachtig om te zien straks weer langs de lijn dat Dicky zich eigen weer helemaal druk maakt om een verkeerd ingespeelde bal.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    dinsdag 18 september 2018 om 15:04
    Nog geen geranium voor Dick GBA.
    Ik vind het ook prachtig, de man is een verademing tussen de grijze muizen trainers.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33620
    maandag 17 september 2018 om 13:50
    Dus hij heeft een clausule. Een hele kleine. 😂
    Vind ik leuk
    The Iceman +11422
    maandag 17 september 2018 om 13:58
    Heel kleine lettertjes ook. Hij is tenslotte Advocaat.
    Vind ik leuk
    Broekie +536
    maandag 17 september 2018 om 13:51
    DICK schrikt iedere keer. Nou Dick als alles op rolletjes liep hadden ze jou niet gevraagd. Volgens mij genoeg potentieel om in de top 5 te spelen.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2358
    maandag 17 september 2018 om 13:54
    Top 5 ipv Feyenoord, AZ of Vitesse?
    Vind ik leuk
    Broekie +536
    maandag 17 september 2018 om 13:59
    Kan ook 6 zijn😉. Maar ik vind Utrecht niet minder dan Vitesse of AZ. AZ wordt heel erg gehypt. Uiteindelijk zie ik Feyenoord met een fitte Jorgensen wel top 3 spelen
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    maandag 17 september 2018 om 13:52
    Utrecht moet nog draai vinden want hebben prima elftal.
    Vind ik leuk
    Emnu +4752
    maandag 17 september 2018 om 14:03
    Zijn eerste klus zal de uitwedstrijd tegen Feyenoord op zondag 23 september zijn. "Dat is toch makkelijker dan, bij wijze van spreken, FC Emmen-thuis."

    Ouch, 😂
    Vind ik leuk
    Vato75 +2232
    maandag 17 september 2018 om 17:41
    Daar bedoeld ie mee dat je thuis van emmen moet winnen en Feyenoord uit mag verliezen(wat ook gaat gebeuren)
    Vind ik leuk
    Peterfc +2214
    maandag 17 september 2018 om 14:03
    De opmerkingen van Van Hooijdonk over Advocaat kwamen niet ter sprake. Van Hooijdonk beweerde tot twee keer toe dat Hiddink en Advocaat alleen maar werken om niet thuis te hoeven zijn bij hun vrouw.
    Dat is nogal een uitspraak. Misschien heeft Van Hooijdonk zelf een verschrikkelijke kenau thuis zitten die hem buiten zet of iemand die zegt: ga jij met je onzin maar met je vriendje Vermeulen zitten praten en laat mij en de vrouw van Advocaat er alsjeblieft buiten
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:15
    Ach. Van der Gijp, laat me niet lachen. Zielige ongelukkige man die zelfs in het circuit al door sommige vrouwen geweigerd, de viespeuk
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:16
    Het is toch al eens gebeurd? Hij lacht net als rutte elke vrijdag alle vragen weg.
    Vind ik leuk
    sundaymanara +1024
    maandag 17 september 2018 om 14:39
    "Dat is toch makkelijker dan, bij wijze van spreken, FC Emmen-thuis."

    Dank je, namens de Feyenoordfans.
    Ik denk wel dat hij gelijk heeft trouwens. Feyenoord hangt als los zand aan elkaar en heeft een kleine matige selectie.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 16:40
    Als wij tegen Feyenoord net zo voor de dag komen als tegen Emmen hebben jullie niks te vrezen hoor.
    Vind ik leuk
    Couto76 +636
    maandag 17 september 2018 om 15:38
    Utrecht mist gewoon een spits die er minimaal 15 inlegt, zoals bijvoorbeeld Vitesse die heeft met Matavz.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3514
    maandag 17 september 2018 om 21:38
    die is er wel maar die mist nog ritme
    Vind ik leuk
    Couto76 +636
    dinsdag 18 september 2018 om 09:07
    Makienok of die Bahebeck?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3514
    dinsdag 18 september 2018 om 09:35
    baheback
    Vind ik leuk
    Couto76 +636
    dinsdag 18 september 2018 om 09:56
    Oke die maakte vorig seizoen in de wedstrijden dat hij speelde inderdaad een zeer goede indruk. Hopelijk voor jullie is hij snel fit, want voor de rest hebben jullie gewoon een goed team, dat makkelijk top 6 moet kunnen eindigen.

    Wat vind je van de komst van Advocaat?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws