Berghuis: Drie dagen later wonnen we in Eindhoven van PSV. Wat is wijsheid?

    Berghuis: "Drie dagen later wonnen we in Eindhoven van PSV. Wat is wijsheid?"

    Gepubliceerd: maandag 17 september 2018 om 15:18ma 17-09-2018 om 15:18

    Feyenoord keerde zondag met een punt terug naar Rotterdam. Op bezoek bij AZ werd het 1-1 en Ajax en PSV lopen door overwinningen op respectievelijk FC Groningen (3-0) en ADO Den Haag (0-7) verder uit. Volgens Steven Berghuis is er echter nog niets aan de hand. Volgens de aanvaller hebben de Rotterdammers nog genoeg tijd om het tij te keren.

    "We kunnen er niet omheen dat Ajax en PSV er goed opstaan zo vroeg al in het seizoen", laat Berghuis weten in gesprek met het Algemeen Dagblad. "De vraag is of de komende kampioen veel punten zal laten liggen dit seizoen. We gaan het zien."

    Waar Ajax en PSV dit seizoen allebei Champions League spelen heeft Feyenoord geen Europese verplichtingen. Of het een voordeel is weet Berghuis niet. "Wij wonnen twee seizoenen geleden thuis van Manchester United, een loodzware wedstrijd. Drie dagen later wonnen we in Eindhoven van PSV. Wat is wijsheid?"

    Volgens Jens Toornstra is een gat van vijf punten op PSV te repareren. "Toch lukte het ons twee seizoenen geleden om de titel te pakken. En ik zie niet zo veel niveauverschil tussen de selectie van toen en de huidige selectie, eerlijk gezegd."

    Poll

    Kan Feyenoord dit seizoen meedoen om de titel?

    (1091 stemmen)

    Plaats een reactie

    Reinier86 +1504
    maandag 17 september 2018 om 15:21
    We worden kampioen!!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34644
    maandag 17 september 2018 om 15:21
    In 2020 misschien.
    Vind ik leuk
    Bengelino +12356
    maandag 17 september 2018 om 15:25
    2035 op zijn vroegst, zorg eerst maar dat jullie dan nog bestaan
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11311
    maandag 17 september 2018 om 15:28
    Ja, want Feyenoord staat er heel slecht voor.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    maandag 17 september 2018 om 15:58
    We liggen op onze rug en spartelen nog wat na!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 15:32
    Haha, dat is dan meteen weer het andere uiterste.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34644
    maandag 17 september 2018 om 15:53
    Wtf dude?

    Feyenoord staat er beter voor dan 10 jaar terug.
    Vind ik leuk
    Romario9 +12057
    maandag 17 september 2018 om 17:04
    Het is niet te hopen, maar misschien wordt dat veel te dure stadion jullie ondergang.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34644
    maandag 17 september 2018 om 17:04
    Denk niet dat het door zal gaan.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:34
    Komt niet op naam van de club.
    Vind ik leuk
    3Bier +10900
    maandag 17 september 2018 om 15:26
    Dat zou die Feyenoord supporter die de bushalte 20 heeft laten veranderen niet zo leuk vinden
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1333
    maandag 17 september 2018 om 15:41
    Welk jaartal zou dat in Feyenoord termen worden dan? 010010, zoiets? Lijkt wel het binaire stelsel joh.
    Vind ik leuk
    plein19 +2475
    maandag 17 september 2018 om 15:44
    Financieel zijn de verschillen gemaakt. Dat maakt het stadion niet meer goed. Alleen een rijke investeerder kan het verschil nog overbruggen
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7035
    maandag 17 september 2018 om 15:42
    Van het rechterrijtje inderdaad. Maar dat is in Rotterdam vast wel een huldiging waard!
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    maandag 17 september 2018 om 16:23
    Is dat nou een extra bijkomstigheid van inteelt, dat je repertoire uit één grap bestaat?
    Vind ik leuk
    Dorzon +4434
    maandag 17 september 2018 om 16:20
    als je al niet bij az kan winnen wordt het een lastig verhaal Ajax en PSV winnen altijd van az. Dus ik geef je niet al teveel kans
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34644
    maandag 17 september 2018 om 15:21
    Wij zijn weer de lachende 3de helaas.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 15:24
    Als je lachende derde wordt, betekent dat je kampioen wordt. Kan ik hieruit opmaken dat je hoopt dat Feyenoord geen kampioen wordt? 😉
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34644
    maandag 17 september 2018 om 15:53
    Was sarcastisch bedoeld.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 15:58
    Ah, that naked sense...
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1926
    maandag 17 september 2018 om 15:21
    Feyenoord mag blij zijn als ze derde worden. Denk dat Az en Vitesse zich ook met die derde plek gaan bemoeien.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 16:09
    Ach schei toch uit man. Dat eeuwige gebash op het niveau van Feyenoord. Tuurlijk zijn Ajax en PSV verder, maar Feyenoord zit gewoon dus de top en de subtop in.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1926
    dinsdag 18 september 2018 om 07:49
    Dus mogen ze blij zijn als ze derde worden. Veel meer zit er niet in. Heeft niks met gebash te maken.
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2388
    maandag 17 september 2018 om 15:22
    Feyenoord komt er denk ik wel weer bovenop, eerst zorgen dat jong Feyenoord er komt. Dan een bezem door de technische staf met van Geel en Gio eruit, vervolgens Bosz aanstellen en kijken naar een goede technisch directeur. Meer talenten de kans geven en ervoor zorgen dat die op het juiste moment verkocht worden en ze zijn er weer klaar voor.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13521
    maandag 17 september 2018 om 15:27
    Ja...want Bosz wordt ten slotte overal waar hij komt kampioen, hè?
    Die neemt ten slotte de veruit beste ploeg in Israel halverwege het seizoen over, bovenaan stand, en maakt ze keurig netjes 2de.

    Aan de andere kant kan je met veel fantasie stellen dat ie al een Feyenoord kampioenschap achter zijn naam heeft door bij Ajax te gaan werken.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11311
    maandag 17 september 2018 om 15:29
    Heb je een punt. Ik verwacht alleen wel dat Bosz er op dit moment aanzienlijk meer uithaalt dan Van Bronckhorst...
    Vind ik leuk
    fedor2501 +5058
    maandag 17 september 2018 om 15:40
    Bosz mag nooit meer in de Kuip komen. Goede trainer maar heeft een te groot aandeel gehad in het bijna ophouden te bestaan van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11311
    maandag 17 september 2018 om 16:02
    Alsof Bosz in z'n eentje de handtekeningen zette onder de transfers?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 15:36
    Wat je zegt klopt helemaal. Ajax kon veel beter en had eigenlijk kampioen moeten worden dat seizoen..
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3438
    maandag 17 september 2018 om 15:43
    Ja dat is makkelijk praten. Ajax moet elk seizoen kampioen worden gezien hun begroting en spreekt dat ook elk jaar uit.
    Vind ik leuk
    Copr +276
    maandag 17 september 2018 om 15:38
    Daarnaast zijn we nog nog aan het afbetalen van de vorige periode Bosz bij Feyenoord.
    Aan de andere kant hebben we destijds ook mogen genieten van al zijn geweldige aankopen zoals Danny Buijs, Angelos Charisteas, Dwight Tiendalli, Joonas Kolkka, Stein Huysegens en Phillipe Leonard.
    Vind ik leuk
    fc roodwit +682
    maandag 17 september 2018 om 15:48
    Ja Copr dat waren nog eens tijden,toen kon je nog eens lachen in de Kuip.
    Vind ik leuk
    Copr +276
    maandag 17 september 2018 om 16:04
    Alleen hoongelach.Het is dat Mario Been iets later presteerde om 10e te worden anders was de periode Bosz de slechtste periode van deze eeuw. .
    Feyenoord is de laatste 60jaar 9 keer buiten de top5 geeindigd.
    3x hiervan was met Peter Bosz aan het roer.
    Vind ik leuk
    Echt? +4162
    maandag 17 september 2018 om 16:18
    Charisteas, 😥 wil je die naam nooit meer noemen...
    Vind ik leuk
    rinirat +2940
    maandag 17 september 2018 om 15:24


    Dat riep hij gisteren ook al ,Feyenoord loopt 5 jaar achter in management en trainer dat zie je terug op het veld.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 15:27]
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9360
    maandag 17 september 2018 om 15:24
    Feyenoord moet komende wedstrijden absoluut beter gaan voetballen en weer hun normale niveau halen. Zoals ook in andere topics gezegd, denk ik ook dat daarbij wisselingen in de elf tov AZ uit nodig zijn. Dan zie ik ons zekers te weten minimaal derde worden en maximaal 2e
    Vind ik leuk
    Leeuw +6234
    maandag 17 september 2018 om 15:27
    OFF TOPIC.

    VP. Doe aub iets aan de melding.

    This page isn’t working
    www.voetbalprimeur.nl is currently unable to handle this request.
    HTTP ERROR 500
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 15:29
    Maar een keer of 100x per dag. Denk dat ze dat bij VP mee vinden vallen blijkbaar!
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 15:30]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 16:45
    Via de app geen probleem. Alleen vind ik vervelend om ieder keer te refreshen.
    Vind ik leuk
    Foebele +54659
    maandag 17 september 2018 om 15:28
    Ajax en PSV hebben beiden betere teams, jullie zouden normaal gesproken makkelijk 3e moeten kunnen worden, maar aangezien jullie heel matig draaien is die plek ook dit seizoen geen garantie.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 15:28
    Nou Jens Feyenoord is echt wel minder dan 2 seizoenen geleden. Elia is beter dan Larsson, kuytje nooit onderschatten, karsdorp was beter, Jorgensen veel meer in vorm en ga zo maar door. Tevens is Toornstra nu ook niet verder dan 2 jaar geleden.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5001
    maandag 17 september 2018 om 15:29
    Verschil in kwaliteit is te groot, en zie Ajax en PSV ook met de CL miljoenen steeds verder weglopen. Ajax en Psv kunnen aankopen doen die Feyenoord niet kan doen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 16:00
    Ben ik mee eens, maar de 30 of 35 miljoen die ze te besteden hadden! Daar hadden ze beter 2 of 3 top aankopen kunnen doen dan 6 a 7 spelers van middelmaat kopen. Daar is het fout gegaan. Nu heb je zelfs geen restwaarde meer. Dat is dus geldverspilling. Helaas
    Vind ik leuk
    Corse996 +1614
    maandag 17 september 2018 om 15:29
    Zolang spelers met deze instelling erin staan dan komt het dus niet ok. Ben wel een beetje klaar met die instelling.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8249
    maandag 17 september 2018 om 15:40
    En dan met name de instelling van Berghuis. Die verbeeld zich de ster van Feyenoord te zijn.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1614
    maandag 17 september 2018 om 15:44
    Ja, echt he. Met name zijn reactie bij dom balverlies van zichzelf.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8249
    maandag 17 september 2018 om 15:46
    Stilstaan en dom kijken met een blik van "hoe kan dat nou".
    Het is pas echt erg als hij geen vrije trap krijgt. Dan gaat ie op de grond zitten slaan als een kind in de supermarkt dat geen snoepje krijgt.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8249
    maandag 17 september 2018 om 15:29
    Als er iemand geen recht heeft van spreken over andere clubs is het Berghuis wel. Het is dat hij de gelijkmaker erin prikte, anders was hij by-far de slechtste man op het veld gisteren. Zelden zo'n luie voetballer als hem gezien. Hij leid eigenhandig de 1-0 in en nadat hij de bal verliest vind hij het niet nodig om mee te verdedigen.
    Vind ik leuk
    GPSV +604
    maandag 17 september 2018 om 15:30
    Nou beste Jens, het verschil op dit moment is dat PSV en Ajax erop vooruit zijn gegaan en jullie niet. Dus het niveauverschil lijkt mij aardig groot, het zijn de big two die dit seizoen gaan uitmaken wie er met de schaal vandoor gaat..
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 15:30]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 15:46
    Alleen dat we die zelfde Klote trainer nog hebben!!!!!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 15:51
    Nee natuurlijk niet zijn te emo voor
    Vind ik leuk
    Korm +37695
    maandag 17 september 2018 om 16:08
    We gaan het meemaken. Wel denk ik ALS Feyenoord kampioen wordt dat Ajax en PSV het zichzelf moeten aanrekenen. kan mij namelijk niet voorstellen dat Feyenoord die 2 voorbij gaan gezien de kwaliteiten van de elftallen
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 16:08]
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1017
    maandag 17 september 2018 om 16:15
    Kunt van Geel de schuld geven echter godenzoon Peter Bosz heeft Feyenoord bijna kapot gemaakt als Technisch directeur met zijn 35+ aankopen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:37
    Dat klopt wel, Jens. Alleen zijn psv en Ajax wel veel beter dan 2 seizoenen geleden.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +5058
    maandag 17 september 2018 om 17:39
    Goed lezen. Hij heeft er een groot aandeel in gehad.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:43
    Berghuis is ook geen Neres, Ziyech, Bergwijn,Pereiro. Dat zegt toch al genoeg.. Feyenoord heeft geen " sterren " meer in de groep en moeten het doen met jorgensen, vergaande glorie Clasie, nog niet gearriveerde Bijlow, botteghin die nooit Feyenoord niveau geweest is en ga zo maar door...
    Vind ik leuk
    Cookee +11289
    maandag 17 september 2018 om 17:53
    Is geen schande om 4e te zijn. PSV en Aja hebben meer kwaliteit.
    Ik zie dit als overgangsjaar voor Feijenoord, wie weet in de winter nog iets halen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:02
    Kampioenschap in zicht!
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1789
    maandag 17 september 2018 om 18:05
    Toto kampioen wellicht. Maar dit elftal heeft nagenoeg geen kwaliteit.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14161
    maandag 17 september 2018 om 18:39
    Hou dat goede gevoel dan maar vast, gozert. Als jullie dan ook nog ns beter gaan voetballen?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:59
    Kein gelul...Fussball spielen!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:30
    He Berghuis
    Doooooooooooooeeeeeeeereeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !
    Vind ik leuk
    Marco S +6044
    maandag 17 september 2018 om 20:46
    Ik geloof hem wel, gewoon even twee meer winnen van psv en je staat zo tweede..
    Vind ik leuk
    repeP +1482
    dinsdag 18 september 2018 om 00:53
    Nuchter blijven lijkt mij het credo op dit moment in de competitie. Zijn nog 29 speelronden te gaan. Is nog niets beslist.
    Vind ik leuk
    D.J +22
    dinsdag 18 september 2018 om 11:50
    als die berghuis nu eerst is gaat leren de bal aan de juiste kleur te geven dat scheelt een hoop tegen doelpunten en dan zijn mede spelers is goed aan speelt en niet alleen van persie en mee blijft doen vrij lopen aan bieden echt mee verdedigen niet schijn op wekken dat hij mee doet loop nu alleen in de weg want doet niks en dan zijn je mede spelers altijd te laat dankzij dat softe gedoe doe eens iets nuttigs vrijlopen sturen helpen diep gaan en niet zo'n negatief gedrag naar mede spelers help als je werkelijk zo goed bent als denkt ????????
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws