'Ik heb veel met Van Bommel gesproken. Hij was niet gelukkig in Barcelona'

    'Ik heb veel met Van Bommel gesproken. Hij was niet gelukkig in Barcelona'

    dinsdag 18 september 2018 om 07:50

    PSV-trainer Mark van Bommel gaat dinsdagavond zijn rentree maken in Camp Nou. De 41-jarige Limburger speelde tijdens het seizoen 2005-2006 voor FC Barcelona en won toen de Spaanse landstitel én de Champions League.

    Van Bommel kwam tot 38 officiële wedstrijden namens de Catalaanse grootmacht, maar vertrok na één seizoen alweer naar Bayern München. Het trainersduo Frank Rijkaard-Henk ten Cate kondigde aan vaker te willen rouleren en Van Bommel zag de bui al hangen met concurrenten als Xavi, Andrés Iniesta en Deco. "Ik heb heel veel met Mark gesproken, hij zocht naar bevestiging. Hij was niet gelukkig", blikt Ten Cate terug in gesprek met De Volkskrant.

    Clublegende Johan Cruijff had zijn bedenkingen bij Van Bommel en sprak daar regelmatig over met het Nederlandse trainersduo. Rijkaard en Ten Cate schatten Van Bommel wel op waarde. "We spraken met Johan, maar voeren ook onze eigen koers. Wij wisten wat hij kon. Met een buitenlandse coach had Van Bommel het misschien moeilijker gehad."

    'Haat en liefde'
    De supporters van FC Barcelona hebben gemengde gevoelens overgehouden aan Van Bommel, nadat hij eenmaal vertrokken was uit Catalonië. Volgens Diario Sport keek men met genoegen naar de Champions League-wedstrijd tussen Real Madrid en Bayern München uit 2007: Van Bommel scoorde in het Estadio Santiago Bernabeu en maakte obscene gebaren naar het thuispubliek. Deze 'liefde' is echter deels overschaduwd door de 'haat' die Van Bommel opriep tijdens de WK-finale van 2010. De controleur viel op door enkele harde overtredingen, met name op ex-ploeggenoot Iniesta.

    Poll

    Wat wordt Barça-PSV?

    (14253 stemmen)

    Plaats een reactie

    Cazzy +1746
    dinsdag 18 september 2018 om 07:53
    Fix ff die error...
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 07:57
    Zeiden de Feyenoordsupporters ook tegen Gio...
    Vind ik leuk
    Mr bien +1286
    dinsdag 18 september 2018 om 08:05
    Maar nog steeds niet verholpen
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 08:22
    Na vanavond hebben ze helemaal een hekel aan hem,psv gaat stunten.
    Vind ik leuk
    3Bier +8631
    dinsdag 18 september 2018 om 08:30
    Tsja Van Bommel. Was lekker als je hem in je team had maar wat een vervelende speler was dat zeg. Bij elke beslissing stond hij als eerste bij de scheidsrechter. Snap ook wel dat de Barca supporters ondanks dat hij daar gespeeld heeft hem niet echt mogen.
    Als trainer bevalt hij me tot nu toe wel. Hij oogt erg rustig en zelfverzekerd. Zie hem weinig bij de 4e man staan klagen. Hopelijk blijft dit ook zo na een paar tegenslagen.
    Vind ik leuk
    Senn +7371
    dinsdag 18 september 2018 om 08:39
    Hoezo mogen ze hem niet? Waar baseer je dit op.
    Vind ik leuk
    3Bier +8631
    dinsdag 18 september 2018 om 08:59
    Door zijn overtredingen in de WK finale tegen Iniesta
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 18 september 2018 om 09:07
    Niemand mag Van Bommel.
    Vind ik leuk
    Senn +7371
    dinsdag 18 september 2018 om 09:45
    Ik wel
    Vind ik leuk
    Always PSV +11066
    dinsdag 18 september 2018 om 10:36
    In Amsterdam misschien niet, maar in Eindhoven is v Bommel een held!
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 08:56
    ze "mogen" hem niet omdat ie in de WK finale, tegen Spanje , enkele overtredingen maakte
    dit heeft dus niks met zijn tijd in Barcalona te maken
    Vind ik leuk
    3Bier +8631
    dinsdag 18 september 2018 om 09:00
    Dat klopt
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1479
    dinsdag 18 september 2018 om 12:39
    Haha hij is constant aan het zuigen bij de 4e official. Verschillende programma's hebben dat al laten zien en het scheidrechterskorps schijnt er al over vergaderd te hebben. Neemt niet weg dat zijn trainerschap veelbelovend is begonnen.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    dinsdag 18 september 2018 om 08:34
    Toch weer proberen een speler met een PSV achtergrond weg te werken he. Wat was het toch een rat. Naast het Rat Verlegh stadion had er ook een Rat Cruyff Arena moeten zijn.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 18 september 2018 om 09:07
    Van Bommel had daar niks te zoeken.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    dinsdag 18 september 2018 om 09:36
    Jij wel natuurlijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 08:36
    Van Bommel was gewoon niet goed genoeg voor Barcelona. Ik heb zelf een wedstrijd mogen meemaken in de tijd van Ronaldinho en waar Messi inviel en het viel me op dat het publiek hem bij elk balcontact uitjoelde. Het is niet des Barca's om alleen balletjes terug en breed te tikken. Zijn geniepige spel paste beter bij Bayern. Daar werd hij wel de held ...
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:30
    hij speelde de CL finale , en volgens mij stelt elke trainer dan zijn beste 11 op
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2746
    dinsdag 18 september 2018 om 08:37
    Obscene gebaren Van Bommel: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf21022007_044

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 08:39]
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:10
    Van Bommel heeft met zijn beslissing om van FC Barcelona naar Bayern München te gaan een wijze beslissing genomen destijds. Van Bommel paste perfect bij Bayern München en het is niet voor niets dat Bayern München al jarenlang naar de diensten van van Bommel hengelt. By the way, bij het FC Barcelona van de afgelopen jaren moet men niet willen spelen want het hangt van onsportiviteit aan elkaar met als dieptepunt de wedstrijd in de CL tegen PSG van een paar jaar geleden.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1258
    dinsdag 18 september 2018 om 09:50
    Karakter noemen we dat. Iets wat we hier veel te weinig zien.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1575
    dinsdag 18 september 2018 om 09:50
    Hij kwam tekort voor het Barca niveau , dat mag je gewoon zeggen
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 11:48
    Ja joh, denk het ook. Daarom speelde hij ook mee in de CL finale. Je weet wel, die wedstrijd die ze wonnen van Arsenal waar de "grootheid Dennis B" de hele wedstrijd wel op de bank zat.
    Vind ik leuk
    BoRiNo13 +259
    dinsdag 18 september 2018 om 12:17
    Stoer hoor.. Vergelijken met Dennis B. Ik zie t Dan maar zo: op dat moment had Dennis t al lang laten zien aan de wereld.. Bommeltje nog niet. Nuttige vergelijkingen hoor calimero
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ik heb veel met Van Bommel gesproken. Hij was niet gelukkig in Barcelona'