Infantino reageert op Spaanse wedstrijd in VS: 'Zie daar liever een MLS-wedstrijd'

    Infantino reageert op Spaanse wedstrijd in VS: 'Zie daar liever een MLS-wedstrijd'

    Gepubliceerd: dinsdag 18 september 2018 om 11:27di 18-09-2018 om 11:27

    FIFA-president Gianni Infantini voelt niets voor de plannen om wedstrijden uit de Primera Division af te werken in de Verenigde Staten. Infantino is van mening dat competitiewedstrijden niet buiten de landsgrenzen gespeeld zouden moeten worden.

    De kans is groot dat Girona en FC Barcelona volgend jaar op 26 januari een competitiewedstrijd afwerken in het Hard Rock Stadium in Miami. "Ik zie liever een mooie MLS-wedstrijd in de Verenigde Staten dan La Liga. In het voetbal is het algemene principe dat je een 'thuiswedstrijd' ook 'thuis' speelt en niet in het buitenland", zo verklaarde de FIFA-president tegenover AS.

    In een reactie reageert La Liga-president Javier Tebas op de opmerkingen van Infantino. 'Ik wil de FIFA-president er graag aan herinneren dat in de MLS drie Canadese teams meedoen, en Toronto is de huidige kampioen. En in Canada is ook een professionele competitie', tweet hij.

    De Canadese ploegen Toronto, Montreal en Vancouver doen inderdaad mee in de MLS, maar spelen hun thuiswedstrijden wel in hun eigen stad.

    Plaats een reactie

    ELD070 +969
    dinsdag 18 september 2018 om 11:30
    Hmm, voor het eerst ooit dat de FIFA niet voor het geld kiest.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13309
    dinsdag 18 september 2018 om 11:33
    Hij zegt het wel maar doet er toch niets aan..
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15891
    dinsdag 18 september 2018 om 11:35
    Hij kan er niks aan doen. Hij kan alleen zijn mening geven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 11:58
    dat verandert wel weer als het over de FIFA hun geld gaat
    hier verdient de FIFA niks aan , alleen de spaanse bond , Girona en Barca waarschijnlijk verdienen veel geld aan dit idiote idee
    ik ben ook benieuwt hoe Girona dit op gaat lossen met hun supporters
    die kopen een seizoenkaart , en horen dan in September dat een wedstrijd tegen een Spaanse topclub in Miami is
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 12:11
    De supporters van Girona krijgen 10 euro korting op de entreeticket in Miami én op de vliegreis
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 12:47
    "Moreover, [...], will receive 5,000 free tickets for the away game at Barcelona, so any fans that do not want to go to Miami will not lose out on a game."

    De seizoenkaarthouders van Girona krijgen dus gratis toegang tot de wedstrijd in Barcelona.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5256
    dinsdag 18 september 2018 om 12:50
    Heb je nog weinig aan, Ik zou als seizoenskaarthouder not amused zijn.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5710
    dinsdag 18 september 2018 om 13:01
    inderdaad, een beetje vliegticket Barcelona-miami kost ongeveer 449 euro, dan je hotel en verblijf er bij...een uurtje of 10 vliegen.. dat kost je al een of meer dagen vrij.

    Alles bij elkaar kost een wedstrijdje in miami al ongeveer 800 euro... dat doe je niet 2x per maand.
    Ik denk dat er vooral Amerikanen in het stadion zullen zitten....voor de supporters doen ze het in ieder geval niet.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19402
    dinsdag 18 september 2018 om 11:32
    Infantielo is het er waarschijnlijk niet mee eens omdat de FIFA er geen geld van krijgt.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5710
    dinsdag 18 september 2018 om 13:02
    Infantiele reactie van die man hoor.
    Vind ik leuk
    Leeds United +1133
    dinsdag 18 september 2018 om 11:32
    Dit valt me 100% mee van Infantino. Lijkt toch echt een verbetering tov Blatter
    Vind ik leuk
    El Lobo +2113
    dinsdag 18 september 2018 om 11:33
    Krijg je als seizoenskaarthouder dan ook een gratis vliegticket naar Miami?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13309
    dinsdag 18 september 2018 om 11:34
    Ja precies, het is gewoon asociaal..
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15891
    dinsdag 18 september 2018 om 11:36
    Volgens mij wel ja. Of althans dat waren de plannen toen ik het een tijdje terug las.

    Maar dan nog je kunt niet zomaar weg gaan, mensen hebben werk dingen die gedaan moeten worden etc.
    Vind ik leuk
    El Lobo +2113
    dinsdag 18 september 2018 om 11:44
    Ik zie het al voor me! Straks moet ik voor een thuiswedstrijd van Heracles gaan bezoeken in New York, Moskou of weet ik waar!
    Vind ik leuk
    Leeds United +1133
    dinsdag 18 september 2018 om 12:03
    Echt een bizar idee! Ik woon thans +200 km van mijn club Arsenal af dus heb ik een alternatief gevonden in Leeds United. Wedstrijden in de USA staan vrij ver af van mijn adagium: “support your local team”. Heel slecht experiment in mijn ogen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 12:04]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22134
    dinsdag 18 september 2018 om 12:21
    Leeds pff je ksn ook een mooi3r alternatief zoeken bij York zelfde shire :);)
    Vind ik leuk
    Leeds United +1133
    dinsdag 18 september 2018 om 12:25
    Er is op Elland Road wel een gave sfeer hoor! Bevalt me uitstekend. Bovendien zit er wat perspectief in dit seizoen. Na hun nagenoeg faillissement zijn ze van erg ver gekomen. Ik zou zeggen ... kom een keer kijken :)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 12:25]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22134
    dinsdag 18 september 2018 om 12:27
    Niks mis met Leeds hoor, alleen het grootste probleem van ze is dat de mooiste Engelse sportclub zo dicht in de buurt zit ;). Komen kijken klinkt leuk maar ik pass voorlopig. Als ik in de buurt kom van York wil ik toch liever mijn eigen clubje live zien spelen :)
    Vind ik leuk
    Leeds United +1133
    dinsdag 18 september 2018 om 12:31
    Fair enough!
    Vind ik leuk
    El Lobo +2113
    dinsdag 18 september 2018 om 14:40
    Hoeveel kosten de kaartjes van een Leeds homegame?
    Vind ik leuk
    Leeds United +1133
    dinsdag 18 september 2018 om 14:51
    Je hebt al prima kaartjes voor 37 pound. Misschien volgend jaar veel meer ... als ze promoveren.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 14:54]
    Vind ik leuk
    Arbee +2309
    dinsdag 18 september 2018 om 12:29
    De plannen waren om 1500 fans gratis vliegtickets te geven. 1500! Dat is maar een zesde van de capaciteit van Girona's eigen Estadi Montilivi. En die gasten zouden dan geen gratis verblijf krijgen, maar slechts korting. Word je dus ook nog op onkosten gejaagd... Belachelijk!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13309
    dinsdag 18 september 2018 om 14:07
    Op zich een leuk uitje, maar moet ook maar even kunnen idd..
    Vind ik leuk
    DrDeef +2195
    dinsdag 18 september 2018 om 13:13
    Ja, maar je moet dan wel verplicht deelnemen aan de combi-regeling.
    Vind ik leuk
    R94 +1991
    dinsdag 18 september 2018 om 11:34
    Netjes FIFA en netjes VP. Je lult die geldwolf van La Liga met zijn meest zwakke tegenargument ooit er even uit in je laatste zin, wat een kul haha.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13309
    dinsdag 18 september 2018 om 11:34
    Het slaat ook nergens op.. Heb je een seizoenskaart en dan wordt zo'n beetje de mooiste wedstrijd van het jaar door je neus geboord.. Ze moeten massaal hun seizoenskaart opzeggen..
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2014
    dinsdag 18 september 2018 om 11:37
    Haha, die Tebas begrijpt het dus echt niet. Wat een debiele vergelijking.

    Nooit verwacht dat ik iemand van de FIFA ooit een compliment zou geven. Goed bezig, die badmuts. Oh, en ik vergeet Van Basten natuurlijk. Zonder hem zouden de plantjes op kantoor uitdrogen. Petje af voor beiden!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 11:38]
    Vind ik leuk
    Jur74 +9097
    dinsdag 18 september 2018 om 11:59
    Dan moet je het verbieden!!!!
    Vind ik leuk
    satesaus +976
    dinsdag 18 september 2018 om 12:42
    Wat wil zo'n (sorry voor het woordgebruik) hufter als Tebas nu eigenlijk? Dat iedereen overal haar wedstrijden speelt? Ik kan me niet eens voorstellen dat er 0,5% van de voetballiefhebbers met zijn plan eens is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 14:19
    De Verenigde Staten en de MLS; een competitie voor 51 staten + Canada. De MLS competitie is de equivalent van een Europese competitie, maar dan de light versie. Komt niet van de grond die Europese competitie, we moeten het doen met cup voetbal. Jammer?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws