Ten Hag komt met onverwachte Dolberg-twist: Dat noem ik geen blessure

    Ten Hag komt met onverwachte Dolberg-twist: "Dat noem ik geen blessure"

    dinsdag 18 september 2018 om 16:10

    Het lijkt erop dat Kasper Dolberg woensdagavond tóch inzetbaar is tijdens de Champions League-clash tussen Ajax en AEK Athene in Amsterdam. Trainer Erik ten Hag liet tijdens een persconferentie weten dat de Deense spits fit is. 

    Dolberg - die dit seizoen nog geen minuut in actie kwam - zóu maandag eigenlijk van de partij zijn tijdens de Keuken Kampioen Divisie-wedstrijd tussen Jong Ajax en Helmond Sport. Op het laatste moment haakte hij echter af met knieklachten. Onmiddellijk volgde er speculatie over nieuw blessureleed.

    "Of hij een blessure heeft? Dat is groot aangezet. Gisteren stond hij op met problemen in de knieholte, dat noem ik geen blessure. Hij moet nu minuten gaan maken", vertelde Ten Hag dinsdagmiddag.

    "Hij kan spelen. Als die klachten ernstig zouden zijn, dan zou hij niet trainen vandaag. Ik vind niet dat spelers die er lang zijn uit geweest, eerst voor Jong Ajax moeten voetballen. Als ik een rastalent als Dolberg zonder risico kan selecteren, dan doe ik dat."

    In de voorbereiding op het huidige seizoen kreeg Dolberg last van zijn buikwand. Eerder kampte hij met een voetkwetstuur.

    Plaats een reactie

    2cents +54995
    dinsdag 18 september 2018 om 16:14
    Misschien volgende keer niet meer aankondigen dat hij gaat spelen totdat hij op het veld staat?
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8341
    dinsdag 18 september 2018 om 16:16
    En waarom zou je dat doen? 😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 16:23
    Zodat we nuet allemaal voor jan doedel boor de buis zitten of naar fe wedstrijd toe gaan om dolberg te zien haha
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8341
    dinsdag 18 september 2018 om 16:25
    Nooit geweten dat de beste man zoveel kijkers trok 😂

    Maar goed...
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 18 september 2018 om 16:47
    Zo redeneren voetballiefhebbers wel hoor. Jong Ajax had vorig seizoen meer kijkers wanneer er een beter team stond.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8341
    dinsdag 18 september 2018 om 16:48
    Ik geloof je wel...
    Vind ik leuk
    Mari +8651
    dinsdag 18 september 2018 om 17:51
    ik niet
    Vind ik leuk
    ppdf +1003
    dinsdag 18 september 2018 om 16:55
    Haha ja de popcorn kon de kast weer in toen bleek dat hij niet speelde.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8341
    dinsdag 18 september 2018 om 16:56
    Thuiskomen van een koude kermis dus, wel jammer dat we beiden een talentvolle spits missen.

    Bij ons is dat Romero, bij Ajax Dolberg. Was leuk geweest wanneer ze beiden fit waren maar de vraag is...

    Hadden ze dan wel gespeeld?
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    dinsdag 18 september 2018 om 16:31
    Omdat nu bij een kleine irritatie aan de knieholte heel voetballand in rep en roer was over de “weer geblesseerde” Dolberg.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8341
    dinsdag 18 september 2018 om 16:36
    Ja, dat was hij toch ook?

    Hij was geblesseerd genoeg om niet te kunnen spelen.

    Dus ik snap nu nog je punt niet...
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    dinsdag 18 september 2018 om 16:37
    Hij was dus niet geblesseerd. Maar dat verschil is lastig.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8341
    dinsdag 18 september 2018 om 16:40
    Wat was hij dan volgens jou?

    Wedstrijdfit?

    😂😂😂
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    dinsdag 18 september 2018 om 16:43
    Als je niet fit bent hief je nog niet geblesseerd te zijn...

    Maar je reacties geven al aan dat dit waarschijnlijk te lastig is.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8341
    dinsdag 18 september 2018 om 16:44
    De reacties spreken inderdaad voor zich 😂

    Niet fit in de zin van last van de knie hebben is een knieblessure. De ernst van deze blessure is een verhaal apart. Een blessure kan ook na een paar dagen verholpen zijn of zelfs een paar uur 😋

    Hij heeft geen verkoudheid of griepje opgelopen.

    🤫

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 16:47]
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    dinsdag 18 september 2018 om 16:51
    In jouw bewoording is een verkoudheid ook een blessure, namelijk een ontsteking aan de slijmvliezen...
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8341
    dinsdag 18 september 2018 om 16:53
    Dat is zeer zeker waar!

    Daar krijg je dan ook een dikke 👍 voor!

    Fijn dat je dan toch wijzer bent geworden van onze discussie. Dat betekent dat deze zeer zeker nut heeft gehad👌

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 16:57]
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    dinsdag 18 september 2018 om 17:00
    Nu jij nog...
    Vind ik leuk
    Jajaja +356
    dinsdag 18 september 2018 om 16:37
    #dolbergout
    Vind ik leuk
    RtdDub +13241
    dinsdag 18 september 2018 om 16:56
    Ook niet op het wedstrijdformulier zetten.
    Je kan niet voorzichtig genoeg zijn
    Vind ik leuk
    Lampenpit +720
    dinsdag 18 september 2018 om 19:30
    Was gewoon fit gister, dat gelul met een terugslag..
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 16:15
    In mijn ogen zijn problemen in de knieholte, waardoor je niet kan voetballen, blessures Erik. You brilliant moron.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +511
    dinsdag 18 september 2018 om 16:17
    Zielig figuur ben jij ook weer. Als iemand net terug is van een blessure en hij heeft last van zn knieholte betekent het niet gelijk dat ie weer een blessure heeft, het kan ook gewoon zijn dat hij uit voorzorg niet mee speelde.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 16:21
    Ja ik ben echt zielig. Ik ben in ieder geval niet geblesseerd. Even voor jou gegoogled wat blessure betekend:

    verwonding of kwetsuur die vaak ontstaat tijdens het beoefenen van een sport, maar ook veroorzaakt kan zijn door een ongeval of ongeluk

    Volgens mij was Dolberg gewoon geblesseerd pik.
    Vind ik leuk
    Bill +710
    dinsdag 18 september 2018 om 16:22
    Je kan ook mentaal geblesseerd zijn.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +511
    dinsdag 18 september 2018 om 16:25
    Ja is toch triest om hem gelijk een imbeciel te noemen of wat? Menig supporter ziet een blessure echt als iets waardoor een speler er langer uit ligt. Denk dat Ten Hag dit ook bedoelt.
    Vind ik leuk
    Echt? +3392
    dinsdag 18 september 2018 om 16:59
    Heeft hij een geblesseerde pik?
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 16:22
    Migreren kan ook zorgen dat je niet kan voetballen is dat dan ook een blessure 🤔
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 16:23
    Is kramp een blessure? Ik weet er het fijne niet van, maar zou toch kunnen?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 16:24]
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1349
    dinsdag 18 september 2018 om 16:19
    Hoe moet je het dan noemen als je daardoor niet speelt?!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 16:19]
    Vind ik leuk
    Markieee +748
    dinsdag 18 september 2018 om 16:22
    Geen risco's nemen na heel lang blessureleed. Is toch helemaal niet zo'n gekke uitspraak. Hij bedoelt gewoon dat het niet om nieuwe echte blessure gaat. Maar het is logisch dat je in Dolbergs huidige situatie niet met een beetje last gaat spelen, waar je dat op een ander moment misschien wel zou doen. Dat maakt het niet meteen een blessure.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1349
    dinsdag 18 september 2018 om 16:31
    Licht geblesseerd heet zoiets dan toch maar snap je punt. Die gast is dus gewoon nog niet fit..
    Vind ik leuk
    Foden +4606
    dinsdag 18 september 2018 om 16:25
    Een Bergwijntje
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 16:20
    Gewoon basis morgen en een hattrick maken zijn we van dat gezeik ook weer af😋
    Als de stand het toelaat lekker laten invallen of bij een alles of niet poging heb liever dat eerste tho.
    Vind ik leuk
    guusje +1125
    dinsdag 18 september 2018 om 16:21
    Kasper Bergwijn?!?
    Vind ik leuk
    Henkings +523
    dinsdag 18 september 2018 om 16:25
    Hopelijk zit ik ernaast, maar zit het bij Dolberg misschien even niet goed tussen de oren? De "blessures" zijn vaak vaag. Wellicht heeft de beste jongen na dat fantastische seizoen wel enorm veel last van de druk.
    In ieder geval hoop ik dat hij snel weer te bewonderen is. Ongekend talent
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 16:31
    Dop fit dus voor psv!
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 18 september 2018 om 16:49
    Een chick op de site?
    Vind ik leuk
    Futjebal +2170
    dinsdag 18 september 2018 om 16:58
    De knvb moet Dolberg gewoon schorsen. Hij wilde gewoon niet voor jong Ajax spelen en deed net of hij geblesseerd was
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 17:06
    Iedere trainer heeft het dan over wedstrijdritme Ten Hag niet. Fantastische trainer. Niemand begrijpt hem
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2233
    dinsdag 18 september 2018 om 17:15
    Dolberg eens naar sm-meesteres sturen dan leert hij beetje incasseren
    Vind ik leuk
    Broes +1009
    dinsdag 18 september 2018 om 17:22
    Vreemd verhaal, ik ben benieuwd wanneer we Dolberg weer in het veld zien. Ik hoop snel want wat zou ik hem graag samen met Tadic, De Jong en Zyech zien spelen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 17:30
    Hij kan spelen , maar zo n jongen kun je onmogelijk speelminuten geven.

    Of het moet na een half uur 4-0 staan en dan nog is het een risico dat hij er gelijk weer maanden uit is door een kwetsuur.
    Vind ik leuk
    zwollie +7525
    dinsdag 18 september 2018 om 17:40
    Denk dat Dolberg zich te groot voelde voor jong Ajax.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1575
    dinsdag 18 september 2018 om 18:19
    Man van glas
    Vind ik leuk
    Guust +5595
    dinsdag 18 september 2018 om 18:34
    Beetje Sigthorsen 2
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 18:40
    Mooi Ten Hag, jij durft wel, ondanks dat VI/Driessen jou elke keer maar proberen af te zeiken. Jij bent volgens mij toch een goede trainer. beter in elk geval dan Frank de Boer.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6143
    dinsdag 18 september 2018 om 18:53
    Ligt het aan de communicatie talenten van Erik ten Hag of is het een tactisch move van onze tuinkabouter!!!
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1727
    dinsdag 18 september 2018 om 18:55
    Ik hoor eigenlijk liever hoe het met Frenkie de Jong is, heeft Barca nog interesse?
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 20:18
    Deze man is geen trainer voor een topclub
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws