Ten Hag komt met onverwachte Dolberg-twist: Dat noem ik geen blessure

Ten Hag komt met onverwachte Dolberg-twist: "Dat noem ik geen blessure"

Gepubliceerd: dinsdag 18 september 2018 om 16:10di 18-09-2018 om 16:10

Het lijkt erop dat Kasper Dolberg woensdagavond tóch inzetbaar is tijdens de Champions League-clash tussen Ajax en AEK Athene in Amsterdam. Trainer Erik ten Hag liet tijdens een persconferentie weten dat de Deense spits fit is. 

Dolberg - die dit seizoen nog geen minuut in actie kwam - zóu maandag eigenlijk van de partij zijn tijdens de Keuken Kampioen Divisie-wedstrijd tussen Jong Ajax en Helmond Sport. Op het laatste moment haakte hij echter af met knieklachten. Onmiddellijk volgde er speculatie over nieuw blessureleed.

"Of hij een blessure heeft? Dat is groot aangezet. Gisteren stond hij op met problemen in de knieholte, dat noem ik geen blessure. Hij moet nu minuten gaan maken", vertelde Ten Hag dinsdagmiddag.

"Hij kan spelen. Als die klachten ernstig zouden zijn, dan zou hij niet trainen vandaag. Ik vind niet dat spelers die er lang zijn uit geweest, eerst voor Jong Ajax moeten voetballen. Als ik een rastalent als Dolberg zonder risico kan selecteren, dan doe ik dat."

In de voorbereiding op het huidige seizoen kreeg Dolberg last van zijn buikwand. Eerder kampte hij met een voetkwetstuur.

Plaats een reactie

2cents +59187
dinsdag 18 september 2018 om 16:14
Misschien volgende keer niet meer aankondigen dat hij gaat spelen totdat hij op het veld staat?
Vind ik leuk
Jajaja +501
dinsdag 18 september 2018 om 16:37
#dolbergout
Vind ik leuk
RtdDub +13420
dinsdag 18 september 2018 om 16:56
Ook niet op het wedstrijdformulier zetten.
Je kan niet voorzichtig genoeg zijn
Vind ik leuk
Lampenpit +1305
dinsdag 18 september 2018 om 19:30
Was gewoon fit gister, dat gelul met een terugslag..
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 16:15
In mijn ogen zijn problemen in de knieholte, waardoor je niet kan voetballen, blessures Erik. You brilliant moron.
Vind ik leuk
Roffel1998 +2142
dinsdag 18 september 2018 om 16:17
Zielig figuur ben jij ook weer. Als iemand net terug is van een blessure en hij heeft last van zn knieholte betekent het niet gelijk dat ie weer een blessure heeft, het kan ook gewoon zijn dat hij uit voorzorg niet mee speelde.
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 16:21
Ja ik ben echt zielig. Ik ben in ieder geval niet geblesseerd. Even voor jou gegoogled wat blessure betekend:

verwonding of kwetsuur die vaak ontstaat tijdens het beoefenen van een sport, maar ook veroorzaakt kan zijn door een ongeval of ongeluk

Volgens mij was Dolberg gewoon geblesseerd pik.
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 16:22
Je kan ook mentaal geblesseerd zijn.
Vind ik leuk
Roffel1998 +2142
dinsdag 18 september 2018 om 16:25
Ja is toch triest om hem gelijk een imbeciel te noemen of wat? Menig supporter ziet een blessure echt als iets waardoor een speler er langer uit ligt. Denk dat Ten Hag dit ook bedoelt.
Vind ik leuk
Echt? +5256
dinsdag 18 september 2018 om 16:59
Heeft hij een geblesseerde pik?
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 16:22
Migreren kan ook zorgen dat je niet kan voetballen is dat dan ook een blessure ūü§Ē
Vind ik leuk
Leeds United +1453
dinsdag 18 september 2018 om 16:23
Is kramp een blessure? Ik weet er het fijne niet van, maar zou toch kunnen?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 16:24]
Vind ik leuk
j-roen11 +1987
dinsdag 18 september 2018 om 16:19
Hoe moet je het dan noemen als je daardoor niet speelt?!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 16:19]
Vind ik leuk
Markieee +1058
dinsdag 18 september 2018 om 16:22
Geen risco's nemen na heel lang blessureleed. Is toch helemaal niet zo'n gekke uitspraak. Hij bedoelt gewoon dat het niet om nieuwe echte blessure gaat. Maar het is logisch dat je in Dolbergs huidige situatie niet met een beetje last gaat spelen, waar je dat op een ander moment misschien wel zou doen. Dat maakt het niet meteen een blessure.
Vind ik leuk
j-roen11 +1987
dinsdag 18 september 2018 om 16:31
Licht geblesseerd heet zoiets dan toch maar snap je punt. Die gast is dus gewoon nog niet fit..
Vind ik leuk
Foden +4562
dinsdag 18 september 2018 om 16:25
Een Bergwijntje
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 16:20
Gewoon basis morgen en een hattrick maken zijn we van dat gezeik ook weer afūüėč
Als de stand het toelaat lekker laten invallen of bij een alles of niet poging heb liever dat eerste tho.
Vind ik leuk
guusje +1281
dinsdag 18 september 2018 om 16:21
Kasper Bergwijn?!?
Vind ik leuk
Henkings +850
dinsdag 18 september 2018 om 16:25
Hopelijk zit ik ernaast, maar zit het bij Dolberg misschien even niet goed tussen de oren? De "blessures" zijn vaak vaag. Wellicht heeft de beste jongen na dat fantastische seizoen wel enorm veel last van de druk.
In ieder geval hoop ik dat hij snel weer te bewonderen is. Ongekend talent
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 16:31
Dop fit dus voor psv!
Vind ik leuk
Cheat Codes +7731
dinsdag 18 september 2018 om 16:49
Een chick op de site?
Vind ik leuk
Futjebal +2619
dinsdag 18 september 2018 om 16:58
De knvb moet Dolberg gewoon schorsen. Hij wilde gewoon niet voor jong Ajax spelen en deed net of hij geblesseerd was
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 17:06
Iedere trainer heeft het dan over wedstrijdritme Ten Hag niet. Fantastische trainer. Niemand begrijpt hem
Vind ik leuk
Hugo59 +2156
dinsdag 18 september 2018 om 17:15
Dolberg eens naar sm-meesteres sturen dan leert hij beetje incasseren
Vind ik leuk
Broes +1040
dinsdag 18 september 2018 om 17:22
Vreemd verhaal, ik ben benieuwd wanneer we Dolberg weer in het veld zien. Ik hoop snel want wat zou ik hem graag samen met Tadic, De Jong en Zyech zien spelen...
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 17:30
Hij kan spelen , maar zo n jongen kun je onmogelijk speelminuten geven.

Of het moet na een half uur 4-0 staan en dan nog is het een risico dat hij er gelijk weer maanden uit is door een kwetsuur.
Vind ik leuk
zwollie +8981
dinsdag 18 september 2018 om 17:40
Denk dat Dolberg zich te groot voelde voor jong Ajax.
Vind ik leuk
GROBAR66 +1537
dinsdag 18 september 2018 om 18:19
Man van glas
Vind ik leuk
Guust +6074
dinsdag 18 september 2018 om 18:34
Beetje Sigthorsen 2
Vind ik leuk
El Cazador +8629
dinsdag 18 september 2018 om 18:53
Ligt het aan de communicatie talenten van Erik ten Hag of is het een tactisch move van onze tuinkabouter!!!
Vind ik leuk
PoepWagen +2082
dinsdag 18 september 2018 om 18:55
Ik hoor eigenlijk liever hoe het met Frenkie de Jong is, heeft Barca nog interesse?
Vind ik leuk
dinsdag 18 september 2018 om 20:18
Deze man is geen trainer voor een topclub
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws