Ajax weigerde 33 miljoen euro: Het is een teken dat ik op de goede weg ben

    Ajax weigerde 33 miljoen euro: "Het is een teken dat ik op de goede weg ben"

    dinsdag 18 september 2018 om 23:46

    David Neres ervaart een gevoel van trots omdat Ajax afgelopen winter een bod van 33 miljoen euro van Borussia Dortmund afsloeg. De club wilde de belangrijke Braziliaan niet laten vertrekken.

    Neres is geen moment bezig geweest met een mogelijke transfer naar de Bundesliga of naar welke competitie dan ook. "Ik houd me pas met de interesse van andere clubs bezig als mijn zaakwaarnemer zegt dat Ajax wil onderhandelen", vertelt Neres aan De Telegraaf.

    "Natuurlijk heb ik wel over de interesse van Borussia Dortmund gelezen, maar er nooit over hoeven nadenken. Zo kon ik mijn focus volledig op Ajax houden. Maar het streelt je ego natuurlijk wel als een grote club zo veel geld voor je over zou hebben. Het is een teken dat ik op de goede weg ben."

    In plaats van te vertrekken koos Neres ervoor om een nieuw, verbeterd contract te tekenen bij Ajax. Hij ligt nu vast tot 2022. "Uit de aanbieding sprak veel waardering. En voor mij is het nieuwe contract een stimulans om zo door te gaan, zelfs nog harder te werken en nog beter te worden."

    Neres heeft geen idee hoe zijn toekomst er over een jaar uitziet. "Ik ben geen planner. Het belangrijkste doel is nu om te presteren en te schitteren in de Champions League. Je merkt in de groep dat we dat allemaal heel graag willen."

    Plaats een reactie

    dinsdag 18 september 2018 om 23:50
    33 miljoen, wat hebben ze gedronken bik Dortmund.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:54
    Dat zal wel Dortmunder Pilsener zijn geweest, een pulletje of 6.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:56
    Is inderdaad een schandalig laag bod, hoe durven ze?!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 00:43
    DAB
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 01:17
    Dortmunder aktien Brauerei, daar kun je erg leuke middagjes vertoeven.
    Rondleiding, etentje en alle soorten bier, maar wel met de taxi gaan dan;))
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19203
    dinsdag 18 september 2018 om 23:50
    Lekker knallen bij Ajax! Dan komen de grote clubs vanzelf wel :)
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2045
    woensdag 19 september 2018 om 06:41
    Er meld zich niemand voor ,allemaal fabels uit de .......krant.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 11:30
    Je duim.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2045
    woensdag 19 september 2018 om 17:30
    Hahaha lolbroek.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +6322
    dinsdag 18 september 2018 om 23:51
    Laat ze hem maar lekker uitlachen om zn ogen, hij heeft beter inzicht dan wie dan ook hier.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2045
    woensdag 19 september 2018 om 06:40
    Inzicht van een vol geperste luier.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13830
    dinsdag 18 september 2018 om 23:52
    Neres, altijd spelend in dienst van het elftal.
    Mooie complete voetballer.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5124
    woensdag 19 september 2018 om 00:33
    Volgens Stratum en Bien zou hij Sulejmani 2.0 worden, maarja die zeiden ook dat De Ligt het nooit zou gaan redden zelfs niet onder het subtop niveau.... Tja... ;)
    Vind ik leuk
    Degraaf +16766
    woensdag 19 september 2018 om 06:43
    Dan noem je er ook twee op, weten nauwelijks dat er lucht in een bal zit ;-)
    Vind ik leuk
    repeP +1281
    woensdag 19 september 2018 om 00:47
    Die bedragen van niet door gegane transfers klinken wellicht leuk maar over de voorwaarden waaronder worden zelden of nooit vermeld. Bedoel, wie zou wat krijgen, en wanneer?
    Vind ik leuk
    Foebele +55259
    woensdag 19 september 2018 om 01:58
    Er lijkt tegenwoordig steeds meer aan de strijkstok te blijven hangen, dat is duidelijk gezien die mega fees die sommige zaakwaarnemers opstrijken.

    Wel blijft er natuurlijk nog voldoende over, zeker als het voor spelers zoals De Ligt of Frenkie geboden wordt, die komen uit eigen jeugd of zijn op jonge leeftijd voor een laag bedrag gehaald.

    Wel zit er nog een lekkere doorverkoopsom voor Willem2 in de pijpleiding, dat is ze gegunt.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 05:24
    En waar is die 50 miljoen die dollie waard zou zijn gebleven hahaha,allemaal klets/grootspraak om de fans te pleasen .......nou dat lukt hier op vp wel hoor met de ajax-fans hiero.

    Die happen wel!.
    Vind ik leuk
    rinirat +2458
    woensdag 19 september 2018 om 00:48
    Hij is een vrij nuchtere jongen lijkt het.
    Kan alleen maar beter worden ,ontwikkelt zich goed.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7948
    woensdag 19 september 2018 om 01:11
    Goed gastje.
    Vind ik leuk
    DON7 +127
    woensdag 19 september 2018 om 01:22
    Onzin artikel. In een eerder intervieuw had Neres gezegt dat er alleen interesse was maar een officieel bod er nooit is geweest.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 01:39
    Neres is ook een juweeltje!
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2045
    woensdag 19 september 2018 om 06:39
    Neres met zijn oogjes toe is ook maar 20 miljoen max.
    Vind ik leuk
    Foebele +55259
    woensdag 19 september 2018 om 01:56
    Ontwikkeld zich goed, weet niet of ik helemaal fan ben van hem op 10, maar uiteindelijk is dat allemaal maar op papier, in het veld wisselen ze vaak van posities.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31584
    woensdag 19 september 2018 om 06:27
    50 miljoen voor dolberg blijft toch wel hilarisch 😂
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2045
    woensdag 19 september 2018 om 06:38
    Lees je verkeerd 0,50 miljoen .
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2045
    woensdag 19 september 2018 om 06:37
    Goh wat hebben ze weer een grote bek want PSV heeft geflatteerd verloren ,ik hoop dat ze afgaan tegen AEK en zul je ze niet zien of horen.Trouwens ik kreeg gister twee kaarten van ajax aangeboden door een bedrijf waar ik voor werk ,ik heb ze geweigerd.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 06:59
    Wat ben jij een zielige nsb-er. Omdat psv gisteren verloren heeft, moet ajax ook verliezen. Ik vind het jammer dat psv verloren heeft. Als we europeus gaan ben je altijd voor een nederlandse ploeg
    Vind ik leuk
    Butsbal +15511
    woensdag 19 september 2018 om 06:41
    Zie het al voor me, Overmars met die Duitsers bellen "33 miljoen bieden, dan denkt hij dat hij dat nog waard is ook". De materiaalman van BD belt en zo komen deze bedragen de wereld in.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1575
    woensdag 19 september 2018 om 07:38
    Volgend jaar het dubbele waard
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 08:18
    DeAjax supporter zegt dat PSV veel heeft uitgegeven en de PSV supporter zegt andersom :) Deze Utrecht supporter zegt dat beide clubs behoorlijk veel geld hebben uitgegeven en de laatste seizoenen. Voor PSV heeft dat een aantal keer de landstitel opgeleverd en Ajax heeft een superseizoen gehad in de Europa League. Beide clubs hebben wel eens teveel geld aan een speler uitgegeven helaas. Dat is inherent aan voetbal. Ik denk dat PSV zeker niet zwakker is geworden ten opzichte van vorig jaar maar ik vind het ook heel knap dat Ajax 2 spelers weg haalt uit de Premier League. Ik hoop dat beide het heel goed doen in de Champions League! Voor de landstitel durf ik geen weddenschap aan te gaan op dit moment.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 08:37
    On Topic

    @ Snelkookpan. Je vergeet even die droogte tussen 2008 en 2015. Waar was PSV toen? Jij bent echt een zeurende gloeilamp. PSV is gisteren op zijn nummer gezet en zondag gaat Ajax daar dunnetjes overeen. Conclusie? Het zou zomaar weer zeven jaar kunnen duren voordat die platte kar tevoorschijn kan komen. Hou je bij de topic die gaat over het weigeren van 33 miljoen maar dat kan jij niet. Elk berichtje over Ajax moet jij weer gallen. Ga lekker in je stalletje staan en hopen dat er in Nederland geen Afrikaanse varkenspest komt. Schijnt dodelijk te zijn voor varkens en daar lopen er miljoenen van rond in Brabant.

    On Topic. Ajax is een gezonde club en kan 33 miljoen weigeren. Ajax heeft dit seizoen een pak geld uitgegeven en tegelijk meer in kas terug gezien. Overmars begon met zaaien en nu kan Ajax oogsten.
    Vind ik leuk
    Jash +5
    woensdag 19 september 2018 om 09:18
    Neres is niet zo goed gebleken dat je 33 miljoen weigert. Van dat bedrag had je een vervanger van minstens 25 miljoen kunnen halen die misschien beter is en er meteen kan staan. 25 miljoen is een nog grotere uitgave dan voor Blind en Tadic maar je hebt dan ook 33 miljoen ontvangen dus toch winst gemaakt. Of voor 30 van de 33 miljoen koop je 2 talenten van elk 15 miljoen die rond de 20 jaar zijn en er ook best meteen kunnen staan. Voor 15 miljoen krijg je echt wel talent. Maar omdat je bij jonge jongens nog niet weet of ze gaan slagen heb je er dan ook 2 van.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 09:22]
    Vind ik leuk