Schuurs: Ik ben realistisch, dit is zo'n beetje de grootste stap die er is

Schuurs: "Ik ben realistisch, dit is zo'n beetje de grootste stap die er is"

Gepubliceerd: woensdag 19 september 2018 om 15:45wo 19-09-2018 om 15:45

Perr Schuurs speelde maandag met Jong Ajax tegen Helmond Sport in de Keuken Kampioen Divisie en behoort woensdag tot de wedstrijdselectie voor het Champions League-duel met AEK Athene. De verdediger baalt niet dat hij met de beloften moet meedoen.

"Als je ziet wat ik voor me heb, is het geen schande om mijn wedstrijden bij Jong Ajax te spelen. Ik ben realistisch, dit is zo'n beetje de grootste stap die er is. Ik moet hiermee kunnen omgaan en het accepteren", laat Schuurs weten in gesprek met Ajax Life.

De achttienjarige Limburger leert bovendien ook iedere wedstrijd nog bij Jong Ajax, zoals maandag tegen Helmond (2-0). "Zoals iedereen heeft kunnen zien, stonden we met drie man achterop en ik stond vaak een-op-een tegenover de Helmondspits. Normaal sta je met z'n tweetjes, nu moest ik het alleen doen en dan wordt er toch iets anders van je verwacht: alle duels winnen."

"Ik ging na de 1-0 even bij de trainer langs om te vragen of het goed ging", vervolgt Schuurs, die de voordelen ziet. "Het lijkt mij alleen maar positief dat we bij Jong Ajax dezelfde speelstijl hanteren als het eerste."

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
JackieChan +393
woensdag 19 september 2018 om 15:49
Zou hij volgend jaar al het 1e aankunnen? Nee toch..
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 15:50
Vast wel maar dat zien we dan wel weer.
Vind ik leuk
Castromann +8437
woensdag 19 september 2018 om 16:24
Schuurs gaat het niet halen.....
Komt gewoon weg te kort....
Staat wekelijks de schutteren bij jong ajax.
In de ajax jeugd lopen er betere.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 18:01
Dat deed onana toen de tijd ook en kijk hoe die ervoor staat ;)
Vind ik leuk
Lekkerjoh +746
woensdag 19 september 2018 om 18:49
Heb je z'n laatste wedstrijd gezien? Speelde waanzinnig goed, won elk duel stoomde plotseling middenveld op en gaf bijna een assist.
Vind ik leuk
koosje +1007
woensdag 19 september 2018 om 15:50
zeker weten van wel. uitstekende opvolger van de Ligt
Vind ik leuk
JackieChan +393
woensdag 19 september 2018 om 16:08
Gebaseerd op? Laten we het hopen!
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 17:48
Vrij weinig.
Weten we nu gewoon niet. Hij is nu in ieder geval nog niet goed genoeg.
Als hij zich door ontwikkeld zou hij dat wel kunnen worden.
Gewoon afwachten dus.
Vind ik leuk
koosje +1007
woensdag 19 september 2018 om 17:58
ik heb Schuurs 2 weken geleden tegen Den Bosch gezien. kun je niet vergelijken, snap ik. maar 2 jaar geleden heb ik ook de Ligt tegen Den Bosch gezien. daarop is het gebaseerd. Schuurs is echt een topper. Let maar op.
Vind ik leuk
3-5-2 +1793
woensdag 19 september 2018 om 15:58
Als hij echt zo'n groot talent is moet hij volgend jaar de opvolger van de Ligt worden....
Vind ik leuk
kwartje50 +1147
woensdag 19 september 2018 om 16:05
Heel zeker wel!
Vind ik leuk
popiejopie +2927
woensdag 19 september 2018 om 16:31
Hij zal achteraf wel balen dat hij nu weer zijn wedstrijden in de eerste divisie moet spelen terwijl zijn cluppie nu in de eredivisie aan het spelen is.
Vind ik leuk
Eimersweide +8616
woensdag 19 september 2018 om 17:18
Hij hoeft zich niet te vervelen op zondag zo te zien
Vind ik leuk
popiejopie +2927
donderdag 20 september 2018 om 09:11
Jij doelt op die bol klei die naast hem zit?

De meeste voetballers presteren op dat gebied toch net iets beter. Let maar op: binnen 2 jaar heeft hij zijn Opel ingeleverd voor een Mercedes.
Vind ik leuk
Eimersweide +8616
donderdag 20 september 2018 om 09:59
Ja daar doel ik op. Leuk meisje man. Maar ik rij dan ook liever in een Opel dan in zo'n ordi Mercedes.
Vind ik leuk
popiejopie +2927
donderdag 20 september 2018 om 10:48
Agjah smaken verschillen.

Trouwens niet elke Mercedes is ordinair ;)
Vind ik leuk
AllAdIn +22316
woensdag 19 september 2018 om 15:52
Zijn tijd komt echt nog wel..
Vind ik leuk
pico323 +7269
woensdag 19 september 2018 om 15:53
als de Ligt niet speelt hem voor de leeuwen gooien. Ik denk dat hij er veel zal verrassen.
Vind ik leuk
appeltje +2886
woensdag 19 september 2018 om 15:54
Verrassen zou die sowieso doen, ja. Positief dan wel negatief...
Vind ik leuk
pico323 +7269
woensdag 19 september 2018 om 15:55
positief zeker weten
Vind ik leuk
Lucky Kes +6057
woensdag 19 september 2018 om 16:44
Als ik vele Ajacieden hier hoor en op VZ, dan stelt hij niet veel voor.
Gekocht voor Jong Ajax te versterken?
Waar baseer jij dan op dat hij positief zou kunnen verassen?
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
woensdag 19 september 2018 om 17:07
Als je het vuurtje maar heet genoeg maakt is succes in deze verzekerd.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6057
woensdag 19 september 2018 om 17:56
Sorry, ik snap jou niet.
Ik volg Ajax alleen via de media en voetbal sites.
Daar las ik vaak genoeg dat Perr Schuurs zelfs bij Jong Ajax vaak genoeg "blunderde"en eigenlijk te kort komt voor het eerste.
Dus mijn eerste gedachte ging uit dat hij gehaald werd ter aanvulling voor Jong Ajax zoals wel meerdere spelers.
Echter Pico323 is zo verzekerd dat hij positief zou kunnen opvallen als hij nu ipv de Ligt zou spelen, vraag ik mij oprecht af waarop hij dat dan basseert.
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
woensdag 19 september 2018 om 18:34
Sorry, puur een reactie op je laatste woord "verassen".
Vind ik leuk
pico323 +7269
woensdag 19 september 2018 om 17:54
omdat het een prima voetballer is.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6057
woensdag 19 september 2018 om 17:57
Zijn wel veel meer prima voetballers in de eredivisie te vinden (hoger niveau dan Schuurs) die het ook niet zouden redden om De Ligt te vervangen.
Dus dat is geen argument.
Vind ik leuk
appeltje +2886
woensdag 19 september 2018 om 18:25
Perr is nog maar 18 en heeft al 2 jaar ervaring in het profvoetbal, waarvan vorig jaar aanvoerder bij de nr 2 van de Jupiler League. Daar was hij een van de beste verdedigers.

Schuurs' seizoensvoorbereiding met het eerste van Ajax was niet heel goed. Maar hij heeft dit seizoen al aardig wat stappen gemaakt, en speelde bijvoorbeeld maandag tegen Helmond Sport een klasse wedstrijd.

Vind ik leuk
G.Kopf +4326
woensdag 19 september 2018 om 16:03
Zijn vriendin heeft iig het grootste hoofd.
Vind ik leuk
popiejopie +2927
woensdag 19 september 2018 om 16:33
Een Dikkopf ;)
Vind ik leuk
G.Kopf +4326
woensdag 19 september 2018 om 16:36
De G staat dan ook voor Groß.
Vind ik leuk
popiejopie +2927
woensdag 19 september 2018 om 16:38
lijkt me dat hij deze vrouw bij een miljoen op zijn bank wel gaat inwisselen voor iets anders
Vind ik leuk
G.Kopf +4326
woensdag 19 september 2018 om 16:43
Ze is niet onaardig, alleen als rijke voetballer moet je inderdaad wel even van je status gebruik maken. En regelmatig een ander op en naast en onder de bank hebben
Vind ik leuk
wattenstaafje +23439
woensdag 19 september 2018 om 16:46
Jij heet toch Grote ?
Vind ik leuk
G.Kopf +4326
woensdag 19 september 2018 om 16:47
Groß
Vind ik leuk
wattenstaafje +23439
woensdag 19 september 2018 om 16:50
:-) dan wordt het nog lastig.
Vind ik leuk
kwartje50 +1147
woensdag 19 september 2018 om 16:04
Perr beter als wober duidelijk.
Vind ik leuk
fcfc +369
woensdag 19 september 2018 om 16:21
Ben bang dat het een hele periode gaat duren voordat er weer zo'n groot verdedigend talent als de ligt opduikt op de nederlandse velden. Ook Perr is nog lang niet daar.
Vind ik leuk
Donnygo +3952
woensdag 19 september 2018 om 16:27
Goede opvolger voor De Ligt, ook slim gedaan om hem nu al te halen erbij te nemen en zo te laten groeien achter de Ligt.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 17:11
Veel mensen vergelijken hem met de ligt. Zo ver is hij zeker nog niet, maar hij is 18. Geef hem nog twee jaar om beter en vooral sterker te worden en je hebt een prima speler.
Vind ik leuk
Cookee +12091
woensdag 19 september 2018 om 17:42
Mooie zus heeft die Schuurs, mooi koppie.
Misschien gaat hij wel spelen, hij is fysiek sterker dan Frenkie de Jong.
Vind ik leuk
Futre +4276
woensdag 19 september 2018 om 20:18
Zijn wijf lijkt op een appeltje. Geil.
Vind ik leuk
Vak115 +52
woensdag 19 september 2018 om 21:11
Lekker in de luwte zijn ding laten doen. Lekker ballen en van de zomer kijken of ie het niveau aankan.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 22:40
Beckenbauer in het kwadraat. Deze jongen komt er wel. Best een leuk poppetje heeft de Limburger.
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 00:55
Blijf je best doen man
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws