Zeven conclusies: Tagliafico imponeert, Van de Beek haalt gram, Marley-effect

    Zeven conclusies: Tagliafico imponeert, Van de Beek haalt gram, Marley-effect

    woensdag 19 september 2018 om 21:30

    Ajax weet weer hoe mooi Champions League-voetbal kan zijn. In eigen huis werd AEK Athene met 3-0 verslagen. VoetbalPrimeur trekt zeven conclusies.

    GOAT voor één avond: Nicolás Tagliafico
    Debuteren in de Champions League doe je zó. Tagliafico scoorde twee keer, waarvan zijn laatste de mooiste was. De Argentijnse linksback lobte de bal - al dan niet bewust - in de lange hoek, over de Griekse doelman. De status van GOAT is één avond niet voor Lionel Messi, die drie keer scoorde tegen PSV, maar voor landgenoot Tagliafico. In alle opzichten een topaankoop.

    Johan Cruijff Arena in vuur en vlam
    In het Europese topseizoen 2016/2017 was Ajax praktisch onverslaanbaar in eigen huis en dit seizoen is dat gevoel weer helemaal terug. Sturm Graz, Standard Luik en Dinamo Kiev moesten er in de voorronden aan geloven, woensdagavond gevolgd door AEK Athene. De Johan Cruijff Arena kan nét wat meer op Europese avonden. Veelzeggend was het kabaal dat de fans produceerden na de Ajax-goals.

    Van de Beek neemt revanche
    Zijn manier van juichen zei veel, heel veel: ijskoud, met de armen over elkaar. Van de Beek werd voor de wedstrijd gepasseerd door trainer Erik ten Hag, die enigszins verrassend voor Carel Eiting koos op het Ajax-middenveld. Door de blessure van Klaas-Jan Huntelaar mocht Van de Beek in het laatste half uur het ongelijk van zijn trainer bewijzen en dat deed de middenvelder met verve. Volleerde de bal prachtig binnen: 2-0.

    Frenkie-'experiment' slaagt niet helemaal
    De eerste helft was het bewijs dat Frenkie de Jong echt alleen op het middenveld hoort te spelen. Hij is geen verdediger en ondanks zijn aanvallende bijdragen was het middenveld niet sterk genoeg zonder de creativiteit van de kersverse Oranje-international, waardoor Ajax in de eerste helft geen enkele kans creëerde. Carel Eiting was rustig en secuur aan de bal, maar had het zwaar in de duels.

    Het Marley-effect
    Enkele weken na zijn bezoekje aan de Johan Cruijff Arena, was Ky-Mani Marley er woensdagavond weer bij. De zoon van de legendarische Bob Marley daalde in de rust af naar het veld en zong Three Little Birds. De Ajax-fans scandeerden het lied nog ná de aftrap voor de tweede helft uit volle borst en dat zorgde blijkbaar voor elan bij de spelers: binnen een minuut was het raak (1-0).

    Grote uitslag bonus
    Ajax had het moeilijker tegen AEK dan in de drie voorronden tegen Sturm Graz, Standard Luik en Dinamo Kiev. Vlak na rust viel het allemaal de kant van de Amsterdammers op: Frenkie de Jong won een kopduel op de rand van het Griekse strafschopgebied, David Neres gaf voor en Nicolás Tagliafico volleerde van dichtbij raak. Dat Ajax vervolgens nóg twee keer scoorde, was een heerlijke bonus - en goed voor het doelsaldo.

    Next up: Bayern München
    De spelers van Ajax kunnen hun borst natmaken. Over twee weken staat de - op papier - lastigste wedstrijd van de groepsfase op het programma: Bayern München-uit. De Duitsers trappen woensdagavond om 20.45 uur af tegen Benfica. Ajax speelt vóór de trip naar Duitsland nog tegen PSV (Eredivisie), HVV Te Werve (KNVB Beker) en Fortuna Sittard (Eredivisie).

    (Ruben Winkels / VoetbalPrimeur.nl)

    Plaats een reactie

    Niels92 +24408
    woensdag 19 september 2018 om 21:31
    Conclusie 8: Er komt weer een roeibootje met bijna 3 miljoen euro ( bonus ) naar Amsterdam toe gevaren, het salaris van Tadic dit seizoen is al verdiend :)

    Wij Zijn Ajax, Wij Zijn De Beste!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20633
    woensdag 19 september 2018 om 21:34
    Conclusie 9: de topper wordt een hele mooi3
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1529
    woensdag 19 september 2018 om 21:38
    Daar ga ik wel van uit Kaamon. En moge de beste dan winnen! Zal een spannende pot worden!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20633
    woensdag 19 september 2018 om 21:39
    Dit seizoen hebben zowel.PSV als Ajax bewezen zeer steek te kunnen voetballen. Voor mn scorito is een 5-4 het best :p

    Zolang minn 8 spelers maar veel mogen scoren en assists geven (en PSV uiteindelijk wint natuurlijk)
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1529
    woensdag 19 september 2018 om 21:44
    Daarom kan ik je ook echt niet zeggen wie er aan t langste eind gaat trekken. psv heeft t thuisvoordeel, Ajax heeft een heerlijk pot in de CL in de benen. Daarom heb ik er ook zo’n zin in. En als Psv verdiend zou winnen zal je mijn felicitaties mogen ontvangen.

    Ps. Je snapt wel als Ajax verliest dat het aan de scheids, het veld, en het vuile spel van Psv ligt he? 😂😂😂
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20633
    woensdag 19 september 2018 om 21:46
    Ja dat snap ik ;)

    Beiden goeie ploegen. moge dat nog lang blijven!
    Vind ik leuk
    RebelVox +7264
    woensdag 19 september 2018 om 23:04
    Oeff wat een geweldige wedstrijd was het vanavond.
    Vind ik leuk
    De Haan +267
    donderdag 20 september 2018 om 00:43
    Kan2 kanten op gaan voor de veiligheid maar dumfries tagliafico en onana een bank plekje gegeven voor wat mindere goden dit weekend.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 00:52]
    Vind ik leuk
    harryheck +1439
    woensdag 19 september 2018 om 22:17
    Niels92: en nu nog het terechte deel van transfersom afstaan aan FC Twente
    Vind ik leuk
    Niels92 +24408
    woensdag 19 september 2018 om 22:19
    Welk deel, Ajax heeft niks met Twente te maken, die zoeken maar ergens anders geld :)
    Vind ik leuk
    RebelVox +7264
    woensdag 19 september 2018 om 23:04
    Helemaal mee eens, Twente club van list en bedrog heeft nergens recht op, moet er dan toch betaald worden zet het dan maar door naar fc Groningen die deze fantastische voetballer ontdekt heeft.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:05
    Haal t maar bij Munsterman.
    Vind ik leuk
    Cazzy +1746
    woensdag 19 september 2018 om 21:33
    Tagliafico is een geit?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20633
    woensdag 19 september 2018 om 21:34
    Nee hij is Argentijn

    Ik voel me bestolen van een halve titel :(
    Vind ik leuk
    Niels92 +24408
    woensdag 19 september 2018 om 21:33
    Hilarisch toch dat er nog steeds figuren zijn die Tagliafico geen geweldige linksback vinden :)
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:37
    Idd. Wat willen we nog meer zien?
    Vind ik leuk
    Niels92 +24408
    woensdag 19 september 2018 om 21:38
    Nog meer punten, om te overwinteren :)
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 22:11
    Bij Argentinie in het WK speelde hij niet zo goed... Bij Ajax gelukkig veel beter.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 22:59
    Idd zei het al na het WK: Tagliafico hoort minimaal bij de 5 beste verdedigers ter wereld!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:07
    Mag ik jouw glazen bol? Hehe. Eens, dit is een zeldzaam goede verdediger en linksback.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:22
    Idd niet normaal! Zoud bij bijna elke club in de wereld in de basis staan!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:25
    Precies. Ongelofelijk dat Ajax deze speler uberhaupt kon halen. Voegt zoveel toe. Daarbij is het bijzonder dat hij al vanaf het begin coachend bezig is, terwijl hij amper Nederlands of Engels kan.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:29
    Idd niet voor niets aanvoerder van Argentijnse elftal geworden! Ook voor slechts 4,5 miljoen(!) gehaald wat natuurlijk echt een koopje is terwijl ik hem echt een paar klasses beter vind dan Blind die echt vele male meer heeft gekost en nu verdiend.
    Vind ik leuk
    Mr bien +1303
    woensdag 19 september 2018 om 21:35
    Conclusie Ajax haalt weer de punten voor Nederland binnen
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:37
    Jups.
    Vind ik leuk
    Sigma +2631
    woensdag 19 september 2018 om 21:43
    En het vreemde is dat er nog steeds mensen zullen zeggen dat het niet zo is.....ppppfff....zucht....
    Vind ik leuk
    Foebele +55063
    woensdag 19 september 2018 om 21:36
    Donny heeft het ongelijk van de trainer niet bewezen, de trainer brengt toch een wissel erin die een goal maakt, dan heeft de trainer toch juist gelijk!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:37
    Tsja, zo ken je het ook zien.
    Vind ik leuk
    Foebele +55063
    woensdag 19 september 2018 om 21:53
    Had Donny op de plek van Eiting gestaan dan had hij deze goal niet gemaakt, omdat hij dan vooral ingehouden had moeten spelen en nauwelijks in de 16 zou komen.

    Daar ligt juist zijn kwaliteit, dus Donny niet op die plek zetten is een goede keuze, dat bewees Donny na rust toen hij als 10 in het veld kwam.
    Vind ik leuk
    Morris +22330
    woensdag 19 september 2018 om 21:37
    Wat een kut start van de CL.

    We worden alleen maar rijker.. Geld moet op het veld staan 😜😋
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    woensdag 19 september 2018 om 22:14
    Hahaha hier valt niet tegenop te investeren! ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:38
    Grootste conclusie ajax heeft een team let eens op de manier hoe spelers met elkaar omgaan tijdens de wedstrijd!!! Die gasten gaan voor elkaar door het vuur
    Vind ik leuk
    TonS +35
    woensdag 19 september 2018 om 21:46
    AEK, zwakste uit de poel, zou toch fantastisch kunnen zijn als ze over 2 weken punt over zouden kunnen houden bij Bayern, is toch een iets ander kaliber dan AEK, maar dat zou erg mooi zijn
    Vind ik leuk
    Muscles +747
    woensdag 19 september 2018 om 21:50
    Dat is geen goed nieuws want de Ligt is een steunpilaar achterin. Toch moet AEK Athene geen hindernis te zijn. Forza AFCA
    Vind ik leuk
    Muscles +747
    woensdag 19 september 2018 om 21:52
    I’m in heaven💫💫💫💫💫💫
    Vind ik leuk
    Budazonen +378
    woensdag 19 september 2018 om 22:09
    Zoals verwacht 3 punten. Nu zondag PSV afmaken.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1261
    woensdag 19 september 2018 om 22:28
    10 is dat blind nu al het niveau niet aankan. De man van 16 miljoen is door het ijs gezakt voor de zoveelste keer. Die gaat er zondag niks, maar ook helemáál niets van bakken. Maar och, daar hoef je geen blinde voor te zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 07:16
    Gewoon op de jong zetten. Die is net zo traag. Moet goed komen tegen psv
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Zeven conclusies: Tagliafico imponeert, Van de Beek haalt gram, Marley-effect