Groep E: Bayern München rekent af met Benfica, koppositie voor Ajax

    Groep E: Bayern München rekent af met Benfica, koppositie voor Ajax

    woensdag 19 september 2018 om 22:54

    In de groep van Ajax en AEK Athene heeft Bayern München goede zaken gedaan. De Duitsers begonnen de Champions League-campagne woensdagavond met een zege bij Benfica.

    Benfica schakelde op weg naar de groepsfase Fenerbahçe en PAOK Saloniki uit en leek klaar voor revanche op vorig seizoen, toen de Portugese topclub niet één punt pakte in de groepsfase. Bayern München werkte echter niet mee met het Benfica-feestje. De Duitse recordkampioen was simpelweg te sterk.

    Na tien minuten was het al raak in Lissabon. Robert Lewandowski kreeg de bal op een presenteerblaadje van Franck Ribéry en de Poolse topspits rondde koeltjes af: 0-1. Ook in de tweede helft was het na tien minuten raak. Dit keer was Renato Sanches de gevierde man. De oud-speler van Benfica liep een voorzet van James Rodriguez binnen, juichte niet en werd getrakteerd op een applaus van het Portugese publiek.

    Benfica had geen antwoord op de Duitse aanvalsdrift en stond uiteindelijk met lege handen in het Estadio Da Luz. Arjen Robben speelde negentig minuten. Door het resultaat bij Benfica - Bayern gaat Ajax aan de leiding in groep E van de Champions League. De Amsterdammers hebben evenveel punten als Bayern, maar één keer vaker gescoord. Over twee weken: Bayern - Ajax.

    Plaats een reactie

    BariAFCA +228
    woensdag 19 september 2018 om 22:55
    Leuk 2 oktober spelen om de koppositie
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 00:06
    WIJ STAAN BOVENAAN! WIJ STAAN BOVENAAN!!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 22:55
    Ajax gaat de koppositie niet meer afstaan. Bayern van eigen veld vegen. Nico die Robben aanpakt. Bayern bezwijkt onder de immense drukzettend Ajax.
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1492
    woensdag 19 september 2018 om 22:57
    Dat verwacht ik niet hoor
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:00
    Ik wel, om daarna likkebaardend de kranten te lezen. :-)
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1492
    woensdag 19 september 2018 om 23:01
    Zou mooi zijn inderdaad.
    Maar voor vandaag… Ik krijg die lach niet van mijn gezicht.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:02
    Echt he. Idd, heerlijke partij voetbal.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 18:51
    Nu psv met 3-0 winst voor de ajacieden

    Zet t voort, zet t voort deze heren krikgen steeds meer ervaring erbij die jonge gasten

    Krijg toch allemaal de klere,want wij winnen de beker

    Final barcelona - ajax
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 03:33
    Molikker
    Vind ik leuk
    Degraaf +16710
    woensdag 19 september 2018 om 23:23
    Hahaha, ik ook niet. Het is onrealistisch te hopen dat wij Bayern voor zullen blijven, net als het onrealistisch is dat PSV van Barca kon winnen. Misschien een klein kansje tegen Benfica, maar ook dat wordt een moeilijk verhaal. We gaan het zien de aankomende maanden.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8204
    donderdag 20 september 2018 om 07:22
    Tegen Bayern meer kans als tegen Barca hoor, Dat duitse spelletje ligt ons een stuk beter
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:35
    Ik verwacht de 12de man
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 22:59
    Zullen we even niet overdrijven, gelijkspel daar is ook goed hoor ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:00
    Goed plan. Thanks a lot voor de tip. :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:12
    Mooi beschreven, daar teken ik voor;))
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:14
    hehe, jups. Ik stuur je zo het tekenformulier.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 00:42
    Dank je wel maat;)
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:17
    Gaap!
    Vind ik leuk
    BariAFCA +228
    woensdag 19 september 2018 om 23:33
    Waar kan ik tekenen voor dit resultaat ;)
    Vind ik leuk
    Lampenpit +702
    woensdag 19 september 2018 om 23:47
    Maar dan gaat blind tóch in de fout! He jammer...
    Vind ik leuk
    BariAFCA +228
    woensdag 19 september 2018 om 23:50
    Wat een haat tegen Blind zeg och och
    Vind ik leuk
    3Bier +8644
    woensdag 19 september 2018 om 22:56
    Nu deze plek vasthouden!
    Vind ik leuk
    2cents +54947
    woensdag 19 september 2018 om 22:58
    Dat zou lekker zijn, maar bijna onmogelijk natuurlijk. Maar een beter begin hadden we ons in ieder geval niet kunnen wensen. Van Bayern mag je best verliezen, dat is geen schande, maar dan is het wel zaak dat Bayern ook die andere potjes wint. Dat maakt het makkelijker om tweede te worden. Mogelijk heb je dan op het einde nog een gelukje als Bayern met een B ploeg naar Amsterdam komt.
    Vind ik leuk
    Voebtal +6593
    woensdag 19 september 2018 om 23:00
    Bayern heeft een paar waanzinnig goede spelers.. denk dat een gelijkspel uit het hoogst haalbare is.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 22:56
    Na Ajax heeft Bayern ook zijn plicht gedaan.....winnen bij Benfica.
    Vind ik leuk
    Sigma +2631
    woensdag 19 september 2018 om 22:56
    Ajax eerste na eerste speel ronde.....
    Vind ik leuk
    Florian87 +10605
    woensdag 19 september 2018 om 22:57
    Das logisch en zondag ook eerste in de competitie! Ajax is los en zal gaan toeslaan!
    Vind ik leuk
    Killshot +163
    woensdag 19 september 2018 om 22:57
    Waar we thuis horen!
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1479
    woensdag 19 september 2018 om 23:06
    Heb je je naam afgeleid van een disstrack toevallig?
    Vind ik leuk
    Killshot +163
    woensdag 19 september 2018 om 23:06
    Jazekers
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1479
    woensdag 19 september 2018 om 23:08
    Nice haha moest ff checken of je em kende 😉
    Vind ik leuk
    Killshot +163
    woensdag 19 september 2018 om 23:10
    Ja hoop dat ie weer gaat reageren, Em heeft hem al klaar staan denk ik. Wel goed voor de hip hop scene dit. Echt genieten en een echte rapgod.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1479
    woensdag 19 september 2018 om 23:16
    Ja en nee, die onderlinge diss is wel cool maar em had die hele Diddy en biggie shit er niet opnieuw bij moeten pakken. Anderzijds ja deze scene heeft wel hard wat nodig ligt echt behoorlijk op zijn gat al een tijdje met een hoop matige rappers zonder inhoud.
    Vind ik leuk
    Killshot +163
    woensdag 19 september 2018 om 23:45
    Dat was wel low, maar typisch Em. En wat het laatste betreft heb je echt een punt ja.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 22:57
    VP doe wat aan die error berichten die je steeds krijgt voordat je een link opent. Heb nu al meer dan een week last van! En ben niet de enige!

    Sorry Ajax supporters dat dit in jullie topic moet. Van harte met de e punten
    Vind ik leuk
    Foebele +55066
    woensdag 19 september 2018 om 23:03
    Misschien is het budget voor onderhoud van de site opgemaakt door mannetjes naar Barcelona te sturen om vervolgens net niet Suarez te interviewen...

    We irriteren ons er allemaal aan, dit soort offtopic comments zijn prima, want het moet bijdragen aan een betere site (als ze er eindelijk wat mee gaan doen).
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:04
    Ik gebruik 'Safari', nooit last van. 'Chrome'-gebruikers wel...
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:13
    Bedankt voor de tip!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:15
    Zie je wel dat ik aardig ben voor andere clubsupporters!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:23
    Dit doe je alleen maar zodat ik op vp blijf, en dat je me kan blijven treiteren hahah ;p
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:29
    Je hebt wel gelijk! (-;
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 22:57
    Wat was het geweldig, ik heb heerlijk genoten van m'n gewonnen kaarten. Nu dit doorzetten.
    Vind ik leuk
    Mr bien +1303
    woensdag 19 september 2018 om 22:59
    Geef Ajax helaas weinig kans tegen dit Bayern.
    Elk punt tegen Bayern is mooi mee genomen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 23:00]
    Vind ik leuk
    Foebele +55066
    woensdag 19 september 2018 om 23:02
    Iemand die iets zinnigs kan zeggen over hoe Benfica gespeeld heeft? Kan dit team niet zo goed inschatten en heb de pot niet gezien.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:05
    Niveau aek
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:06
    Benfica had niks te zeggen over de aanvaldrift van Bayern😊
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +6156
    woensdag 19 september 2018 om 23:03
    Ik denk dat we Bayern uit gewoon op ons klote krijgen zoals PSV gisteren maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Thuis zie k redelijk grote kans om Bayern te verslaan, laatste wedstrijd dus hopelijk zijn ze geplaatst maar met die magische sfeer en geweldig spel zoals onder Bosz in de EL zijn we vrijwel onverslaanbaar.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 23:07]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:22
    Vrijwel...0-3 tegen man.united toch?!!!
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    woensdag 19 september 2018 om 23:37
    1. Dat was niet in de ArenA.
    2-0
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +6156
    donderdag 20 september 2018 om 07:21
    Begrijpend lezen is te lastig voor Jolanda en Emiel😂
    Vind ik leuk
    Darter 876 +596
    woensdag 19 september 2018 om 23:07
    Maar 0-1 geeft toch wel aan dat Benfica een lastige tegenstander wordt!!! 2e plek moet haalbaar zijn...
    Nummer 1 word lastig!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:08
    VP toch... Franck Ribéry gaf de assist helemaal niet (kijk de beelden maar na). En dat noem je toch geen 'presenteerblaadje'? Lewandowski maakt een mooie beweging en stelt zichzelf daardoor in staat te scoren...
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:25
    Op livescore krijgt Alaba ‘m
    Vind ik leuk
    Johan_D +3504
    woensdag 19 september 2018 om 23:15
    Bayern uit wordt heel lastig.
    Als Ajax een superdag heeft en Bayern een mindere dag heeft kan je misschien een resultaat halen.

    Wel goed resultaat voor Ajax dat Bayern uit bij Benfica heeft gewonnen.

    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:16
    Er is geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat Bayern thuis de bovenliggende partij zou zijn.

    Het zijn verwarrende tijden.
    Vind ik leuk
    LargoWynch +1170
    woensdag 19 september 2018 om 23:18
    Een hoop zure gezichten in Rotterdam nu Ajax eenvoudig wint. Arme Feyenoorders toch, weer met buikpijn naar bed vanavond ;)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 23:18]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:24
    Feyenoord? Daar had niemand het over!!!!
    PSV van zondag wel....
    Vind ik leuk
    Tjeentje +198
    woensdag 19 september 2018 om 23:19
    Uhm,vanwaar de arrogantie? Ja 3-0, maar, AEK!? F@(-€) AEK, geen Bayern, geen Madrid, geen Barca, AEK jongens, vergelijkbaar met AZ, Utrecht, Vitesse... gefeliciteerd, ben blij met de 3 punten, maar die arrogantie is echt misplaatst !
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:25
    Van arrogantie is uiteraard geen enkele sprake.

    Vind ik leuk
    LargoWynch +1170
    woensdag 19 september 2018 om 23:28
    Welke arrogantie? Iedereen kan zien dat AEK Athene niet zoveel voorstelt, letterlijk niveau Heerenveen zelfs. Toch mag Ajax terecht oprecht blij zijn na 4 jaar afwezigheid, overtuigend met 3-0 winnen is dan een mooie terug van weggeweest.
    Vind ik leuk
    pietprecies +4705
    donderdag 20 september 2018 om 03:34
    Daarom winnen ze idd van PAOK en Fenerbahce
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20780
    donderdag 20 september 2018 om 06:22
    Welke arrogantie?
    Vind ik leuk
    pietprecies +4705
    woensdag 19 september 2018 om 23:19
    Wij staan BOVENAAN
    Vind ik leuk
    DON7 +127
    woensdag 19 september 2018 om 23:28
    Ajax wint de CL. Na 1 wedstrijd en ze staan al boven Bayern! Dit kan niet meer misgaan! :p
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 00:45
    Jajaja zou leuk zijn maar een gelijkspelletje?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Groep E: Bayern München rekent af met Benfica, koppositie voor Ajax