Buitenlandse media lyrisch over Ajax: 'Kandidaat voor de tweede plek in de poule'

    Buitenlandse media lyrisch over Ajax: 'Kandidaat voor de tweede plek in de poule'

    donderdag 20 september 2018 om 07:20

    Ajax beleefde woensdagavond een geslaagde Champions League-rentree: het Griekse AEK Athene verliet de Johan Cruijff Arena met een duidelijke 3-0 nederlaag. Diverse buitenlandse media lieten weten genoten te hebben van de Amsterdammers. Een overzicht:

    Greek Reporter meent dat de verrassende Griekse landskampioen is 'overklast' door Ajax. 'AEK moet buigen voor het superieure Ajax', kopt het medium. 'De thuisploeg domineerde voor rust al, maar vergat om te scoren. Na rust was het Tagliafico die de ban brak.' Ook volgens Tovima was AEK kansloos in de Johan Cruijff Arena, waar 'een magische sfeer' hing. 'Naarmate de wedstrijd vorderde, kwam het steeds meer aan op doelpunten voorkomen. Na de 1-0 werd alles een stuk makkelijker voor Ajax. AEK moest iets forceren en Ajax kon de ruimte vinden die het nodig had.'

    De Grieken moesten het overigens doen zonder Marko Livaja, Tasos Bakasetas en Helder Lopes en dat was volgens Kahtimerini te veel van het goede. 'Trainer Marinos Ouzounidis had heel wat gaten om op te vullen en besloot om geen enkel risico te nemen. Dat leek één helft lang zijn vruchten af te werpen, maar AEK begon dramatisch aan de tweede helft en Nicolas Tagliafico kon scoren tijdens zijn eerste Champions League-wedstrijd ooit. Daarna was AEK zelfs niet meer in staat om een counter op te zetten en de tweede goal was slechts een kwestie van tijd.'

    Ook buiten Griekenland nam men kennis van de zege die Ajax boekte. The Daily Mail durfde zelfs de vergelijking aan met het gouden Ajax van de jaren zeventig en de Champions League-winnaars van 1995. 'Ajax speelde in de tweede helft dominant, snel en aanvallend: hét handelsmerk van de Ajax-teams die in de jaren zeventig drie keer de Europa Cup I wonnen en in 1995 de Champions League.'

    Het Spaanse AS meent dat Ajax 'zichzelf kandidaat stelde voor de tweede plaats in Groep E (met verder Bayern München en Benfica, red.).' De krant haalt het interview met gelegenheidsaanvoerder Dusan Tadic aan, die meende Ajax bewees in de Champions League thuis te horen. 'Dat is op dit moment zeker het geval en Ajax heeft een goede kans om er ook in 2019 bij te zitten. De eerste vijftien minuten waren nog exemplarisch voor het Ajax van een paar jaar geleden: veel balbezit, de tegenstander opjagen, maar geen doelpunten. Daarna ging de motor aan en was het einde verhaal voor AEK.'

    Poll

    Gaat Ajax overwinteren in de Champions League?

    (9804 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 20 september 2018 om 07:23
    Leuk en aardig allemaal maar de blessures beginnen al te komen. En niet de minste spelers die geel hebben gepakt.

    Moet het nog maar zien
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 07:31
    Nee, maar Ajax kan het zich veroorloven dat o.a. Dolberg van de Beek en de Ligt niet mee doen. PSV wisselt alleen Viergever...en we weten hoe die avond is afgelopen
    Vind ik leuk
    Bertus +5289
    donderdag 20 september 2018 om 07:36
    Alleen speelde die tegen Barcelona waar alleen maar absolute top speelt en Ajax tegen AEK waarvan niemand vooraf 2 spelers op zou kunnen noemen. Zondag zullen we zien we momenteel de beste van NL is. En het klopt dat PSV met Isimat verzwakte maar zondag staat de getergde Viergever er weer gewoon.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4845
    donderdag 20 september 2018 om 07:48
    Het is geen schande van Barca te verliezen hoor. Maar zeggen dat alles wat daar loopt wereldtop is is nou ook weer niet waar.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3706
    donderdag 20 september 2018 om 08:09
    Cillessen niet nee, maar de meesten wel.
    De top van Ajax, oa De Ligt en De Jong, zouden daar vaker bankzitter zijn dan bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4845
    donderdag 20 september 2018 om 08:14
    Dat er spelers van ons op de bank zouden zitten geef ik je helemaal. Maar als je het met de rest van de grote clubs moet vergelijken lopen er maar 3 of 4 spelers bij Barca die absolute wereldtop zijn.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3706
    donderdag 20 september 2018 om 08:21
    Oke, maar daaronder nog altijd topspelers.
    En dan bedoel ik spelers die hier in Nederland dan weer de absolute top zou zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 09:48
    Barcelona is top maar Messi maakt ze buitenaards.

    Mooie start voor Ajax maar AEK miste wel wat basisspelers. De grote vraag is hoe sterk Benfica nu eigenlijk is. Ajax heeft een mooie ploeg maar ik ben bang dat het gebrek aan killersmentaliteit ze kan gaan opbreken tegen echt grote teams. Ik vond AEK trouwens helemaal niet zo slecht. Zeker in verdedigend opzicht stonden ze vaak goed.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16686
    donderdag 20 september 2018 om 10:13
    Zonder Messi is Barcelona idd een stuk minder, denk dat Barcelona nu al bang is voor het moment dat Messi stopt met voetballen.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:19
    Stuk minder en nog zijn alle spelers van Barca 3x beter dan die van PSV
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16686
    donderdag 20 september 2018 om 11:25
    De kwaliteit van spelers wil niet zeggen dat je even automatisch van iedereen wint.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:49
    Zou Viergever zondag zijn Ajaxpyjama aantrekken? Zijn voorkeur bleek jaren geleden al, hè? Ik gun Viergever alles hoor. Maar niet met Psv.
    Vind ik leuk
    Johan_D +3507
    donderdag 20 september 2018 om 09:10
    Die hebben we graag een getergde Viergever.
    Die pakt dan snel een rode kaart met zn onbesuisde overtredingen ...
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2182
    donderdag 20 september 2018 om 10:02
    Ik denk ook 2-0 voor Psv aankomende zondag. Iedereen staart zich Blind over Ajax, maar het is maar AEK...
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:36
    As roma deed het ook goed man met al die aankopen whahaha
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2182
    donderdag 20 september 2018 om 17:19
    Effe warm draaien nog.. Komt goed! Als Psv maar win aankomende zondag😜
    Vind ik leuk
    Mari +8652
    donderdag 20 september 2018 om 11:51
    PSV heeft een goed team. Beide ploegen zijn gewaagd aan elkaar denk ik.
    PSV heeft het thuisvoordeel, maar ik denk dat Bommel
    (die ik een verademing vind in vergelijking met afgelopen jaren en een goede trainer is),
    de ploeg over de kling jaagt.
    Dinsdagavond tegen een van de beste teams spelen in Barcelona en dan woensdagmiddag trainen.
    Een beetje teveel van het goede
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 10:10
    PSV is voor zondag onrustig geworden, Mentaal is PSV een beetje geknakt, want toch een groot verlies en een goed draaiende Ajax. Ik voorspel dat PSV dat compenseert met hard spel, veel overtredingen en veel Ajaxspelers zullen met kleine en grote blessures van het veld stappen.
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +797
    donderdag 20 september 2018 om 10:22
    Zondag is ook een moment opname, we weten een paar dingen; 'tot nu toe heeft PSV gewonnen van degradatie kandidaten en niet allen terecht. Los van Barça hebben ze van Feyenoord verloren, dus ik vind echt dat veel PSV fans (los van jou Bertus) even wat afwachtend mogen zijn met het vergelijken van PSV en Ajax. Ajax heeft alle wedstrijden op een hoger podium gewonnen en PSV moet het nog laten zien.

    Mijn inschatting is dat het een clash wordt tussen twee rivale, een wedstrijd op zich. Mogen de beste van die dag winnen. De competitie is nog lang en er spelen heelveel elementen mee voor je kunt zeggen de besten van NL te zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 10:53
    Ook tegen Barca kreeg PSV kansen maar dan moet je laten zien dat je top bent en gewoon scoren. Bedoel sociedad maakte het Barca ook moeilijk
    Vind ik leuk
    Nummertien +5124
    donderdag 20 september 2018 om 11:36
    Onzin,topclub onwaardige excuses. Dat Isimat zich makkelijk laat uitspelen, dat hij steeds slecht stond heeft vooral zijn niveau aan. Onzin om te stellen, nou hij speelde tegen de top, geen schande bla bla
    Vind ik leuk
    Bertus +5289
    donderdag 20 september 2018 om 12:09
    Isimat is een beperkte speler die zich in de eredivisie net op de been kan houden. Nu kreeg hij te maken met één van de allerbeste spelers die ooit op de wereld heeft rondgelopen. En dan is het idd geen schande dat je door het ijs zakt. Elke verdediger ter wereld heeft problemen met Messi.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5124
    donderdag 20 september 2018 om 14:21
    Gaat erom de manier waarop!
    Vind ik leuk
    Adjab +817
    vrijdag 21 september 2018 om 00:04
    Ja ja Barça speelde op 70 % alleen 15 min.niet
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25690
    donderdag 20 september 2018 om 09:12
    Maasbert, ken je het verhaal van de appels en de peren? Aan je reactie te merken heb je er nog nooit van gehoord. Hoe kan je nou de wedstrijd van Ajax tegen fuckin A(noniem)E(n)K(waliteitsloos) vergelijken met de wedstrijd van PSV tegen Messi's Barcelona? Dan heb je echt geen isolatie onder je dakpannen liggen zeg.

    Ga eens naar de markt bij jou in de buurt en laat je door de groenteboer maar eens goed bijpraten over appels en peren, zodat je dit soort domme uitspraken niet vaker gaat maken. Anders gaan we je hier voortaan Maasbert Fouten noemen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 09:14]
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 09:25
    Maasbert schouten is ook één grote fout, maar je kan ook je kop in het zand steken, realist, je snapt er niet veel van hè
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25690
    donderdag 20 september 2018 om 10:06
    Lekker onderbouwd ook Ernie. En dan tegen mij zeggen dat ik er niet veel van snap. Ajax heeft de beste selectie, maar de vraag is wie het beste elftal heeft. De beste selectie heeft Ajax namelijk al 2-3 jaar, maar toch gaan andere teams er met de prijzen vandoor. Maar jouw vergelijk van wissels is gewoon scheef. PSV had Malen en Guti op de bank zitten, wat ook prima kwaliteit in de breedte te noemen is in jouw vergelijk. Maar Isimat Viergever komt je beter uit, dus benoem je alleen die. Pure willekeur om de club te bekritiseren die jij niet mag. Prima.. maar goedkoop en makkelijk scoren noem ik dat.
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +797
    donderdag 20 september 2018 om 10:36
    Gemankeerde Utrecht, Pec, Willem 2 en Ado hebben jullie gewonnen, met andere woorden : 'op niveau hebben jullie nog niets laten zien, dus hoe kun je de vergelijking met Ajax maken die het op niveau alles gewonnen heeft? Of wil jij de eerder genoemde teams vergelijken met AEK, Kiev, Luik od Sturmgras? Feyenoord hebben jullie ook verloren en Pec speelde jullie van de mat.

    Wat ik wil zeggen is ;' Blaas niet zo hard van de toren met al die vergelijkingen, tot noch toe heeft Ajax het laten zien en nu jullie nog.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:22
    Natuurlijk zoals het jou goed uitkomt om continu Blind te noemen, Calimero
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:07
    Guiterez en Malen zijn er ook ingekomen bij PSV
    als je de wedstrijd niet hebt gezien , lul dan niet zo slap
    en volgens mij is dit een topic over Ajax , niet over de wissels van PSV
    je bent nog een grotere eikel als de echte Maasbert Schouten
    en dat is knap ....
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:24
    Mijn reactie was op een psv'ertje dus doe niet zo hypocriet en lees de eerste reactie eens, maar dit pas typisch bij jullie clubje
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:43
    daaaag kneus
    die eerste reactie is van een Ajacied
    kijk maar ff op zijn profiel
    en die Ajacied heeft nergens het woord PSV in zijn reactie staan
    zieligerd met je kut smoesjes
    Vind ik leuk
    Castromann +6956
    donderdag 20 september 2018 om 09:02
    Als je in deze poule geen 2e wordt moet je kapot schamen.
    Makkelijker ga je ze niet meer krijgen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 09:03]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25690
    donderdag 20 september 2018 om 09:10
    Precies, ik hoop dat Ajax het goed gaat doen en zal overwinteren, dat zou in deze poule bijna moeten! Maar als er nu al blessures aankomen...

    En je slaat de spijker op z'n kop. Met name die Tagliafico pakt me toch een hoop kaarten de laatste maanden, niet normaal. Die knakker kan later over het hele seizoen zomaar 5-6 wedstrijden missen vanwege schorsingen als hij deze lijn doortrekt.
    Vind ik leuk
    035 +5589
    donderdag 20 september 2018 om 10:14
    Aard van het beestje denk ik.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 10:06
    Dat zou een rol kunnen spelen, maar we moeten niet als Derksen altijd reageert van ja dit, ja dat. Laten we toch genieten van het moment en het moment was gisteravond 2e helft. Met een echt goede trainer als ten Hag en een brede goede selectie zal het misschien nog wel goed komen met Ajax in de poule.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 10:29
    Je maakt je nu "bal" druk over de toekomst laat het los en geniet!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2380
    donderdag 20 september 2018 om 13:05
    Cerny en Dolberg zijn juist op hun weg terug.

    Enige die geblesseerd is geraakt, dat is de Ligt en die blessure valt hopelijk wel mee.

    Ik roep al een half jaar dat Ajax op z'n minst nog een CV had moeten kopen. De Ligt is de enige speler waar Ajax eigenlijk geen vervanger voor heeft. Alle anderen zijn vervangbaar.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3854
    donderdag 20 september 2018 om 22:52
    Je vergeet een goede extra spits.. vind ik het belangrijkste manco
    Vind ik leuk
    HupHolland +2380
    vrijdag 21 september 2018 om 10:49
    Ja,daar ben ik het ook mee eens. Ik zei een half jaar geleden een CV, RB en een spits.;-)

    Huntelaar is niet scherp genoeg meer en Dolberg is maar de vraag of hij zijn oude nivo weer gaat halen.
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +504
    donderdag 20 september 2018 om 07:26
    Gaat de The Daily Mail echt deze wedstrijd vergelijken met het Ajax van 1995 met de selectie van nu en dat is gebaseerd op een winst partijtje tegen de nummer 2 van notabene Griekenland?

    Serieus?

    Ik had niets anders verwacht dan een overwinnig. Maar om onze selectie de hemel in te prijzen. We hebben een goed team maar we lopen echt achter op Barcelona en Real.

    De Griekse competitie kun je niet vergelijken met die van Spanje of Engeland.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 07:29]
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 07:34
    Ajax van 1995 was echt top. Bayern verloor met 5-2😣
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +504
    donderdag 20 september 2018 om 07:42
    Het Ajax van 1995 was inderdaad echt heel goed. Alleen het Ajax van nu zie ik nu niet de CL winnen. Daar komen we gewoon kwaliteit te kort voor. Ik schat Bayern en Liverpool hoger in dan dit Ajax.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 07:54
    Real en Barca zijn daarentegen minder zeker..
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +504
    donderdag 20 september 2018 om 07:55
    Moet ik daar nog serieus antwoord op geven? Je snap mijn punt toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:03
    Hahah ja, was benieuwd wat voor reactie ik zou krijgen maar het valt mee.. ;)
    Vind ik leuk
    Killshot +163
    donderdag 20 september 2018 om 08:50
    Lekker trollen dus....
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:10
    #TenHagIn???
    Vind ik leuk
    Molletje +86
    donderdag 20 september 2018 om 07:59
    Begrijpend lezen is ook lastig hè azijndrinkert... ze vergelijken de manier van spelen, niet de kwaliteit... tuurlijk is dat niet te vergelijken. Daarbij is AEK inderdaad geen hoogstaande club, maar dat is een Rosenborg ook niet en met de verkeerde instelling krijg je dan de deksel op je neus. Dit Ajax speelt "des Ajax", dominant, aanvallend en met de wil om te winnen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 08:00]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2380
    donderdag 20 september 2018 om 08:16
    Op TV maakten Engelse commentatoren dat vergelijk al.

    Ik denk dat je zo'n vergelijking niet gelijk moet zien alsof Ajax de CL gaat winnen, maar eerder dat Ajax weer dominant en met sierlijk voetbal voor de dag kwam dat aan oudere tijden doet herinneren.

    Vind ik leuk
    Frevol54 +61
    donderdag 20 september 2018 om 11:47
    Ben het met je eens. Maar met Frenkie op het middenveld en een fitte de Ligt ben je al wat sterker. Eventueel met Dolberg als ie zijn ooit getoonde niveau weer haalt.
    Vind ik leuk
    Budazonen +378
    donderdag 20 september 2018 om 07:26
    Tjsja. 1 zwaluw maakt nog geen lente. Dit is maar een gehavend AEK.
    Vind ik leuk
    Johnny020 +105
    donderdag 20 september 2018 om 07:37
    Één? En Sturm, Standard, Kiev En AEK dan?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3706
    donderdag 20 september 2018 om 08:12
    Zaten een mus, een duif en een kraai bij.
    De zwaluw kwam nu pas
    ;-)
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3706
    donderdag 20 september 2018 om 08:11
    .........geen zomer
    Vind ik leuk
    HupHolland +2380
    donderdag 20 september 2018 om 08:19
    Hoeveel keer heb je dit al gezegd dit seizoen?

    Tegen Luik 2 keer en tegen Kiev 2 keer?

    Maargoed, ook 5 zwaluwen maken nog geen zomer, dat is ook weer waar.

    Het zag er gewoon opnieuw zeer goed uit wat Ajax deed en zo is het gewoon.
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2041
    donderdag 20 september 2018 om 07:35
    De resultaten zijn voorlopig goed en de amusementswaarde is zeker aanwezig. Laten we dit koesteren, want zulke wedstrijden winnen is al heel lang geen vanzelfsprekendheid meer.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 07:37
    WORD EENMOOI JAAR HUNTE LAAR GAAT HELE MAAL LOS F SIDE HIJ MOET ALTIJD SPELEN DE LIGT OOK EN BLIND ZIYECH KOM OP BROER NOERI NOERI MOKUM HOUDT VAN JE HAGGIE HUNTELAAR
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4845
    donderdag 20 september 2018 om 07:53
    TYP JIJ GEWOON EENS ZONDER CAPSLOCK, zo dus.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3706
    donderdag 20 september 2018 om 08:16
    Ik snap er niets van.
    Gelukkig schrijf jij groot anders had ik er helemaal geen donder van gesnapt
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:24
    Alles goed met jou wil je er over praten?
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4469
    donderdag 20 september 2018 om 07:45
    Knappe en verdiende zege voor Ajax. Belangrijk ook, gelijk een goede start. AEK is echter wel het zwakke broertje in de groep. Tegen Bayern vindt Ajax een echte graadmeter en tegen Benfica zal men er moeten staan en minimaal vier punten moeten pakken in die dubbele confrontatie
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    donderdag 20 september 2018 om 08:11
    Bayern is niet echt een graadmeter voor het niveau waarop Ajax staat. De categorie Bayern staat namelijk duidelijk boven Ajax.

    Benfica, dat is de echte graadmeter.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2380
    donderdag 20 september 2018 om 08:38
    Dat ligt eraan wat je wilt 'vergelijken'. Als je wilt zien of Ajax zich kan meten met de besten, ja dan is Bayern de enige graadmeter in de groep. Als je wilt weten of Ajax goed genoeg is om te overwinteren, dan zal Benfica de graadmeter zijn.

    Persoonlijk schat ik Ajax ergens tussen Benfica en Bayern in. Maargoed, dat is mijn inschatting en we zullen zien of dat mee of tegen gaat vallen.
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    donderdag 20 september 2018 om 08:42
    Meten met de besten is Nederlandse clubs niet gegeven. Al kun je best een incidenteel resultaat halen.

    Maar stel dat Ajax net als Lyon gisteren voor een stuntje zorgt in München, dan betekent dat toch niet dat ze (bijna) dat niveau hebben?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2380
    donderdag 20 september 2018 om 08:58
    Nouja .... Als je het zo stelt, dan mag je je afvragen wanneer je wel op dat nivo zit.

    Zodra Man U of Arsenal de clubnaam is?

    Zodra Liverpool uit het niks ineens in de finale staat (of zoiets als AS Roma)?

    PSG gaat uiteindelijk ook ten onder tegen Real en Liverpool..
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    donderdag 20 september 2018 om 09:03
    Op dat niveau zit je als je structureel met die ploegen meedoet en een resultaat tegen hen geen incident meer is.

    Liverpool doet al jaren mee. Man Utd in ingezakt en hangt er net als Roma onder. Arsenal ook.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4469
    donderdag 20 september 2018 om 09:29
    Ajax wil zich toch met de beste meten? Bayern is toch een mooie test of een de Ligt of de Jong zich staande kunnen houden op dat niveau
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    donderdag 20 september 2018 om 09:31
    Voor De Ligt of De Jong misschien wel, omdat ze straks op dat niveau moeten gaan spelen als je de verhalen mag geloven.

    Het gros van dit elftal zal echter nooit boven de Europese subtop uitkomen. Voor het elftal is het dan ook geen graadmeter.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:17
    Of 3 punten met een beter doelsaldo...….
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3706
    donderdag 20 september 2018 om 08:18
    Of 2 punten met een beter doelsaldo
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 07:52
    Aek pakt iedereen thuis dus gewoon plichtmatige overwinning maar de manier waarop is lekker zeker voor zondag met vertrouwen naar de boeren .
    Vind ik leuk
    Mooseair +85
    donderdag 20 september 2018 om 07:56
    Ik heb gisteren echt genoten van Ajax, maar tegelijkertijd stoorde ik me ook vaak aan die arrogantie van bepaalde spelers. Hakjes, tussen twee man door willen en teveel mooi op willen lossen. Ram die bal gvd in die touwen en maak niet net een actie teveel man. Dat kan je tegen AEK doen maar tegen Bayern of Benfica? die straffen dat direct af. Verder vond ik het echt weer genieten. Dit heb ik jaren niet meer gezien. Ben geen Ajax fan maar bij vlagen hebben ze echt de WOW factor aangetikt en dat zag ik voor het laatst in 95. Jammer dat Huntelaar het niet meer heeft. Snap btw ook echt niet waarom vd Beek niet in de basis stond. Je zag direct toen hij in het veld kwam, dat er een schwung ontstond.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:31
    Voor het laatst in '95? Dan heb je het jaar erop in een kelder gezeten? En in '98 ook? En in 2003? Het was gisteren echt niet beter dan toen. Wel fijn dat het in de CL weer eens goed was.
    Vind ik leuk
    Mooseair +85
    donderdag 20 september 2018 om 10:17
    Klopt 96 ook. Het gaat erom dat het lang geleden is dat Ajax zo heeft gespeeld. Om nu meteen weer een belachelijke reactie te geven met je kelder. Hoe dan? reageer eens volwassen en neem niet alles zo letterlijk. Dat is het probleem bij velen hier op VP.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 12:05
    Jij overdrijft toch? Niet miepen dan als je daarop gewezen wordt. Je bedoelt nota bene hetzelfde zeg je. Zeg dát dan.
    Vind ik leuk
    markie +546
    donderdag 20 september 2018 om 07:57
    Lezen we even mee: er hing een magische sfeer in het stadion.

    Hatertjes kom er maar in in 3,2,1....
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3706
    donderdag 20 september 2018 om 09:16
    Aan het provoceren?
    Vind ik leuk
    markie +546
    donderdag 20 september 2018 om 12:04
    Nee hoor, maar van niet ajacieden wordt er hier altijd verweten dat er in de arena nooit sfeer is. Nu een kranr over de fantastische sfeer schrijft wordt ben ik benieuwd wie er nu weer met dat zelfde argument gaat komen...
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3706
    donderdag 20 september 2018 om 12:10
    Oh maar niet alle niet Ajacieden verwijten dat er nooit sfeer is in de Arena.
    Kijk maar eens hoeveel sfeer er is als de Toppers er optreden ;-)
    Ik ben ook geen Ajacied maar kan er niet echt over oordelen omdat ik nooit naar wedstrijden van Ajax in Amsterdam ga.
    Alleen als ik FOX kijk hoor ik wel eens stilte, gek eigenlijk want stilte kun je niet horen.
    Maar bij de EL wedstrijden en nu de vCL en tegen AEK heb ik wel degelijk een sfeervolle mensen massa gehoord.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:09
    In dit Ajax zit heel veel rek. Goed elftal en een goede brede bank. Zondag gaat de Ajax trein door met een 0-5 overwinning op die arrogante mestboeren uit Schijthoven. Je verliest met 4-0 en dan nog zeggen dat je beter heb gespeeld dan Ajax. Dan zit de Afrikaanse varkenspest goed in hun hersens. Wat een stelletje jankende varkens daar in Schijthoven.
    Vind ik leuk
    Koenbres +611
    donderdag 20 september 2018 om 08:09
    Allemaal heel erg leuk dat iedereen zo positief is over ze maar laten we niet vergeten dat als AEK in eerste helft een aantal keren de juiste keuze had gemaakt qua steekballen het misschien wel 0-1/0-2 had gestaan bij rust.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:12
    2e? Gewoon 1e in de poule. Bayern speelt met 2 bejaarden voorin. Alleen Lewandowski uitschakelen...
    Appeltje eitje
    Vind ik leuk
    Korm +35658
    donderdag 20 september 2018 om 08:15
    en daar komt de hollandse zelfverzekerhied
    Vind ik leuk
    Toets +167
    donderdag 20 september 2018 om 11:24
    Zou zomaar kunnen dat hij een grapje maakte,....
    Vind ik leuk
    Korm +35658
    donderdag 20 september 2018 om 08:14
    Terug kijken naar de jaren 70 en 95 vind ik overdreven maar ajax heeft het prima gedaan! ik heb er van genoten.
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    donderdag 20 september 2018 om 09:00
    Buitenlandse media hebben voor de tussenliggende periode te weinig Ajax referentie.
    Vind ik leuk
    Korm +35658
    donderdag 20 september 2018 om 09:02
    helaas is dat inderdaad waar..
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +700
    donderdag 20 september 2018 om 08:31
    Jongens, dit is een Ajax artikel, ga eens ergens anders heen met je geneuzel over PSV. Hier mag alleen over onze superjoden gesproken worden....
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:58
    Ik zit eigenlijk te wachten op wat zure PSV-ers die nu gaan lopen zeiken dat het ook in de buitenlandse kranten ALTIJD over Ajax gaat! 😂
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3706
    donderdag 20 september 2018 om 09:19
    Ik ben geen PSV supporter..........maar het gaat ALTIJD over Ajax
    :OD
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 09:22
    Ik ben ook blij. Maar wel even nuchter blijven. Een zwaluw maakt nog geen zomer
    Vind ik leuk
    Pds010 +1161
    donderdag 20 september 2018 om 09:26
    Hosanna Hosanna ze winnen van AEK... laat ze de eerste 3 wedstrijden maar spelen en dan de balance opmaken.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 09:34
    Eerst maar de wedstrijd tegen Benfica afwachten...... Portugese clubs altijd lastig...
    Vind ik leuk
    Jan3611 +129
    donderdag 20 september 2018 om 09:35
    Jezus wat lijkt die dolberg op een wijf met down
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 09:47
    Even reëel blijven mensen als ajax nog enigszins kans wil maken moet het sws beide keren winnen van aek athene bayern wordt bijna kansloos en Benfica is ook niet de makkelijkste plek 3 moet haalbaar zijn
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    donderdag 20 september 2018 om 09:50
    Prachtig resultaat. Maar die euforie meteen! Die Grieken konden er werkelijk helemaal niets van. Toch blijft de 3-0 de verdienste van Ajax. Zonder meer. Ik had gisteravond dit opportunisme al aangekondigd en wat ,,koppen in de krant en voetbalmedia'' opgedreund. Resultaat: Ze kloppen haast allemaal.
    Ik voeg er nog een aan toe: ,,Swart: Waarom zou Ajax de cup met de grote oren niet kunnen winnen''. De komende dagen worden we weer verwend. Gelukkig gaat de aandacht snel over op de topper PSV - Ajax!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4846
    donderdag 20 september 2018 om 10:23
    Leuk allemaal, maar Ajax hoeft maar 1 mindere wedstrijd te spelen en alles is weer anders. Gewoon met beide benen op de grond blijven en per wedstrijd zien waar het schip zal stranden.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 10:56
    Wel grappig hoe de discussie ontstaat over ajax en PSV wíe er nou goed gespeeld heeft en niet en vergelijkingen van Athene is geen Barça bla bla.. feit is, Ajax is goed begonnen met 3 punten in de tas. PSV was bij voorbaat al kansloos in deze poule en nu al helemaal. Dus we kunnen van alles roepen maar feit is dat Ajax straks overwinterd en PSV niet. Aju paraplu
    Vind ik leuk
    Toets +167
    donderdag 20 september 2018 om 11:18
    Stel Ajax wordt 2e in de poule dan is de kans dat je een van de 7 (BM heb je dan al gehad) topploegen loot 100%. De 'overwintering' wordt dan wel een heel korte, zo eerlijk moet je dan wel zijn.
    Vind ik leuk
    Ajax 410 +101
    donderdag 20 september 2018 om 11:32
    Donder op met jullie critici gewoon gewonnen en AEK is geen barca klopt.mag ook wel een keer positief zijn hoor PSV supporters anders ga eens FF met jullie eigen club bezig houden altijd ja maar dit ja maar dat
    Vind ik leuk
    Mari +8652
    donderdag 20 september 2018 om 11:42
    Lyrisch. Ja hoor,
    Ajax speelde goed, maar creëerde te weinig. Als iets mislukt dan nog zag ik lachende gezichten. Dat snap ik niet. Behalve als je 100% zeker weet dat je toch wel wint. Zo goed zijn ze niet bij Ajax
    Vind ik leuk
    Whim +33
    donderdag 20 september 2018 om 13:39
    Barcelona staat 3e in de UEFA club ranking. AEK 84e, nog onder b.v. Young Boys, Astana, Maribor, dat is wel een verschil . Eerst maar eens kijken hoe Ajax het tegen Bayern doet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws