'De echte Ajax-jongens vonden elkaar net zo goed als in Jong Ajax onder Keizer'

    'De echte Ajax-jongens vonden elkaar net zo goed als in Jong Ajax onder Keizer'

    donderdag 20 september 2018 om 14:31

    Ajax begon woensdagavond in de Champions League-opener tegen AEK Athene (3-0) pas na de wissel van Klaas-Jan Huntelaar te 'flonkeren'. Dat stelt Henk Spaan.

    De columnist van Het Parool was in de Johan Cruijff Arena en constateerde een aantal dingen. 'Van de Beek is op 10 veel beter dan Neres, die op links beter is dan Tadic die in de spits beter is dan Huntelaar. Met Donny in het veld begon ook Eiting uitstekend te voetballen.

    In de tweede helft begon het te lopen bij de Amsterdamse ploeg. 'De echte Ajax-jongens, waar ik Frenkie de Jong toe reken, vonden elkaar net zo gemakkelijk als in Jong Ajax onder Keizer. Het is jammer voor Huntelaar dat het elftal pas na zijn wissel voetballend begon te flonkeren.'

    Huntelaar verliet na 62 minuten het veld met een blessure en werd vervangen door Van de Beek. De score werd daarna opgedreven naar 3-0. Het is nog niet bekend of Huntelaar, die last heeft van een hamstringblessure, zondag inzetbaar is tegen PSV.

    Plaats een reactie

    donderdag 20 september 2018 om 14:34
    Staat toch al op 10 goals totaal. Dat is een prima aantal.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 17:11
    nog gefeliciteerd pik , met de overwinning , mooie 2e helft , zag er goed uit
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 18:52
    Thx maat, zag er zeker goed uit, en jullie hebben ook een prima pot gespeeld. Zonder messi hadden jullie gewonnen. Verder vind ik barca wel erg matig, misschien ook de verdiensten van Mark van bommel. Die van bommel word een grote
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 23:33
    Tsja, Markie kent Barca natuurlijk. Heeft ook wel meegespeeld bij de goede wedstrijd van Psv. Ajax kan zondag niet verliezen.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 14:35
    Ja achteraf.. wat als Donny was begonnen in de basis, dan had je miss lui gehad die aangeven dat Donny geen basis materiaal is.
    Vind ik leuk
    2cents +54945
    donderdag 20 september 2018 om 14:35
    Spaan heeft een punt en dát Jong Ajax was een genot om naar te kijken.
    Vind ik leuk
    3Bier +8631
    donderdag 20 september 2018 om 14:38
    Ja dat geweldig. Maarja we weten allemaal dat het middenveld van toen helaas nooit in het eerste zal samen spelen.
    Verder zit dit stukje van Spaan weer vol opportunistme. Ajax voetbalde sowieso al lekkerder na die 1-0.
    Komt Ajax eenmaal op voorsprong dan wordt er af en toe heerlijk gevoetbald.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39118
    donderdag 20 september 2018 om 14:41
    Mwah ik vind het echt te simpel gesteld. Dat Jong Ajax was vooral in thuis potjes inderdaad echt geweldig. Maar kom op, Ajax begon te lopen toen Donny er in kwam? Dat was toch gewoon het moment dat het al liep?

    Doe mij maar altijd Donny hoor. Dat roep ik al sinds de kwalificaties van vorig jaar waarin alleen hij op de juiste momenten wist te scoren en dat na het 'verlies' van zijn maatje.
    Maar Spaan gaat hier wel wat te ver denk ik.
    Vind ik leuk
    2cents +54945
    donderdag 20 september 2018 om 14:56
    De daadwerkelijke impact van Donny was zeker duidelijker geweest als hij er bij 0-0 in was gekomen. Dat klopt.

    Maar de beweeglijkheid mét Donny was groter en met groter gevaar, dan met Klaas Jan. Ook na de 1-0. En dat kan met andere factoren te maken hebben, maar het was wel zichtbaar.

    En dat het in thuiswedstrijden zou zijn geweest is daarbij niet zo relevant. We zijn een paar jaar verder en de junioren van toen zijn inmiddels senioren met veel meer bagage.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39118
    donderdag 20 september 2018 om 15:10
    Oh zeker hor. Ik vond ook dat er een impact was. En dat ging verder dan alleen vermoeidheid bij de tegenstander. Maar is erg lastig om zo'n vergelijking te maken. Je stond al 1-0. Het was al 2e helft. De ruimtes werden groter. En ook het publiek werd enthousiaster.

    Ik geef Spaan ook echt gelijk in het '10' verhaal. Ik vind Neres wel een echte buitenspeler en geen 10. Donny zie ik wel heel graag op het middenveld.
    Maar ook voor Donny werden de grieken op een hoop gespeeld.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 23:35
    Neres centraal is belachelijk idd. Moet gewoon rechtsbuiten. De plek waar hij echt swingt.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 14:36
    Tuurlijk is Frenkie een Ajax jonge alles aan hem straalt Ajax uit. En ja hij was er ook bij met Keizer en ook toen was het al genieten.
    Vind ik leuk
    3Bier +8631
    donderdag 20 september 2018 om 14:40
    Appie, Donny,, Frenkie en Carel er achter. Heerlijk elftal toen hoor
    Vind ik leuk
    bettini +3
    donderdag 20 september 2018 om 14:37
    Hij vergeet er bij te zeggen dat Ajax met 1 0 voorstond en dat Ajax veel meer ruimte kreeg
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39118
    donderdag 20 september 2018 om 14:38
    Dat het de 2e helft begon te lopen lag niet alleen aan Donny. Want vanaf minuut 46 liep het al. Zeker na de 1-0 kwamen er ruimtes. Logisch.
    Zij werden moe. Er was meer felheid. Meer snelheid. En het veld werd zeer duidelijk breder gehouden.

    Toch is Donny wel een fors belangrijke kracht die wat toevoegt; diepte, power en mentaliteit. En daarmee vaak veel kansen.
    En wat Ten Hag wellicht minder begrijpt; bij Ajax hebben jongens van de club een streepje voor. Bij teamgenoten én publiek.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 14:39]
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1490
    donderdag 20 september 2018 om 14:58
    Momenteel zeker 15 gelijkwaardige spelers dus altijd teleurgestelden. Seizoen nog lang moo blessures, schorsingen, mindere vorm. Hoop dat Donny hoofd erbij houdt en niet zich zelf boven team plaatst..

    Off: leeft Sinkgraven nog?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39118
    donderdag 20 september 2018 om 15:11
    Volgens mij is ie terug aan het komen van zn blessure.... Sinkgraven dus.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20770
    donderdag 20 september 2018 om 14:39
    Ja, het werd beter in de 2e helft maar in de 1e helft wist men elkaar ook te vinden. Je kunt misschien wel stellen dat KJH tegen dit soort ploegen misschien niet hoort te spelen omdat er snelheid wordt gevraagd.
    Vind ik leuk
    Budazonen +378
    donderdag 20 september 2018 om 14:40
    Wat een onzin. Ajax begon pas te voetballen toen het 1-0 werd en de Grieken werden moe. Dat die Spaan nog platform heeft om onzin uit te kramen
    Vind ik leuk
    Leedz +6835
    donderdag 20 september 2018 om 14:41
    Ik ben het zo waar eens met Henk :s
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 14:42
    Toch heeft Huntelaar vrij weinig gedaan met al die voorzetten die er zijn geweest tijdens dat hij nog in het veld stond...

    Kan vd Beek er niet gewoon in voor Schöne?

    Snap dat rare gedoe sowieso niet: waarom iedereen op een plek zetten waar die eigenlijk niet hoort te/wil spelen?

    de Jong, vd Beek, Ziyech op middenveld en Neres, Huntelaar, Tadic voorin.

    Smaken verschillen dus je kan dan altijd vd Beek nog vervangen voor Eiting maar Neres op 10 slaat echt nergens op.
    Vind ik leuk
    Peterfc +679
    donderdag 20 september 2018 om 15:22
    Eens met Neres, maar hoort er volgens jou geen controleur/verdedigende middenvelder te spelen?
    Vier pure aanvallers, een controleur en een loper is denk ik prima. Dat is al aanvallend want veel clubs spelen met twee verdedigend ingestelde spelers op het middenveld
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 15:56
    Frenkie heeft volgens mij ook al gezegd dat zoiets vrij simpel gedacht is. Iemand is voor mij geen loper, aanvaller, bijtertje, controleur of aanvaller.

    Waarom kan Ziyech of de Jong geen bal afpakken? Wat mij betreft zoveel mogelijk voetballend vermogen of doelpunten opstellen.

    Wie kan voetballen kan ook verdedigen maar wie kan verdedigen kan niet per sé ook ballen.
    Vind ik leuk
    Peterfc +679
    donderdag 20 september 2018 om 17:27
    Je hebt punt maar dan zou je met elf aanvallers kunnen spelen.
    Elf Neressen? Lijkt me toch niet en ook niet met elf Huntelaars.
    Elf Frenkie's misschien.....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 17:30]
    Vind ik leuk
    Mari +8515
    donderdag 20 september 2018 om 14:46
    wat een mazzel dat al heel gauw stond Henk Spaan. Hoef ik niet verder te lezen
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    donderdag 20 september 2018 om 15:41
    De vent vond Ten Hag altijd al helemaal niks. Wie dat nu nog beweert zet zichzelf gruwelijk voor schut. Al die positiewisselingen die je nu ziet, het switchen van variaties zag je voor Ten Hag niet.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39118
    donderdag 20 september 2018 om 17:02
    Haha. Jouw Erik heeft de positie wisseling uitgevonden 😂
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 20 september 2018 om 14:50
    Lekker makkelijk scoren is dit weer zeg, wat ik gezien heb (vanaf 50 minuten ongeveer) speelden ze net zo goed met als zonder Huntelaar, maar ook kon je zien dat AEK niet meer geloofde en hun energie minder werd en dus is het ook makkelijker voetballen.

    Dat V/d Beek andere dingen dan Huntelaar brengt is ook duidelijk, en hij moet zich nu ook laten zien wanneer hij erin komt dus dat hij getergd is ook niet zo raar.
    Vind ik leuk
    Muscles +747
    donderdag 20 september 2018 om 14:53
    Spaan, houd nu eens je mond want die onzin in negatieve setting is zo doodvermoeiend saai. Je bent geen analist maar groot consument van azijn.......
    Vind ik leuk
    HupHolland +2256
    donderdag 20 september 2018 om 15:04
    Henk Spaan heeft schijnbaar het eerste doelpunt van Tagliafigo gemist.

    Dat hij nog betaald krijgt voor de onzin die hij uitkraamt is onbegrijpelijk.

    Het was wel zo, dat Huntelaar helaas weer niet erg scherp was.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 15:04]
    Vind ik leuk
    Foebele +54986
    donderdag 20 september 2018 om 15:34
    Wat een stuk weer Henk, eigenlijk zou iedereen die Henk heet geen platform meer mogen krijgen, Henk is een naam van iemand die minimaal de 50 gepasseerd is dus je tijd is geweest.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6063
    donderdag 20 september 2018 om 16:00
    We kunnen allemaal lullen als brugmaan maar het hangt o.a. van de beschikbare spelers en de vorm van de dag af wie er gaat winnen. Bovendien gaat PSV net als vorig seizoen op resultaat spelen of durven ze te voetballen, bij dat laatste leggen ze het af tov Ajax. Bommel zal dus wel kiezen voor behouden spel. Ben ook benieuwd wat de invloed van de VAR is komende zondag.
    Vind ik leuk
    Storm015 +239
    donderdag 20 september 2018 om 16:09
    En weer heeft Henkie gelijk, goeie en juiste conclusie, dus luisteren Erik de tuinkabouter met het punthoofd. Schone is klaar en kan weg, geldt ook voor Klaas Jan Kuttelaar
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 16:09]
    Vind ik leuk
    Bals +400
    donderdag 20 september 2018 om 16:29
    Wat een gelul. Eiting speelde daarvoor ook een toppartij.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    vrijdag 21 september 2018 om 09:15
    Henk Spaan komt altijd achteraf met dingetjes. Maar nooit heeft hij vooraf een mening of voorspelling. Achteraf kunnen we allemaal lullen is altijd zo makkelijk
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'De echte Ajax-jongens vonden elkaar net zo goed als in Jong Ajax onder Keizer'