Heerenveen in zee met Gullit-pupil: Hij hoort bij de beste spelers ter wereld

    Heerenveen in zee met Gullit-pupil: "Hij hoort bij de beste spelers ter wereld"

    Gepubliceerd: donderdag 20 september 2018 om 15:14do 20-09-2018 om 15:14

    SC Heerenveen heeft zich versterkt met een nieuwe eSporter. Floris Jorna (19) van Team Gullit gaat de Friese club aankomend seizoen vertegenwoordigen in de eDivisie.

    Jorna is geboren en getogen in Heerenveen en maakt sinds januari 2018 deel uit van Team Gullit, dat bestaat uit een wereldwijd team met talentvolle eSporters. Bij Heerenveen is Jorna de opvolger van Niels Krist, die de eerste twee seizoenen voor sc Heerenveen in de eDivisie uitkwam.

    Gullit, ambassadeur van de 'eSports academy' die zijn naam draagt, reageert op de website van Heerenveen verheugd op de kans die Jorna krijgt. "Voor Floris was dit een logische vervolgstap na zijn succesvolle halfjaar bij Team Gullit. Hij heeft laten zien bij de beste spelers ter wereld te horen, en wil dit ook graag binnen Nederland laten zien."

    "Heerenveen was eigenlijk de eerste keuze", aldus Gullit. "Floris is opgegroeid in Heerenveen en heeft enkele jaren een seizoenkaart gehad. Hij sprak de wens uit om voor Heerenveen uit te komen, waarna wij contact hebben gelegd. Zij waren eigenlijk meteen enthousiast!"

    Plaats een reactie

    donderdag 20 september 2018 om 15:18
    Allemaal leuk en aardig maar de prestaties op de playstation zijn inmiddels beter dan die op het veld.
    Zullen we de focus maar weer even op het echte voetbal leggen?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 15:18]
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 15:20
    Hoe doet Rodney Kongolo het eigenlijk bij Heerenveen? Dat vind ik interessanter dan deze kolder.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 15:27
    Goeie vraag. Hij speelt niet veel. Heeft nu volgens mij 2 keer meegespeeld in de ED.
    Hij voetbalt leuk mee maar valt niet op, in zowel positieve als negatieve zin.
    Vind ik leuk
    rexxo +2200
    donderdag 20 september 2018 om 16:01
    Zijn er statistieken bekend van spelers die vertrokken op zeer jonge leeftijd naar Engeland en andere oorden? Ik ben zeer benieuwd wat daar de uitkomst van is. Ik meen te herinneren dat volgens Feyenoord mensen de jongere Kongolo een zeer groot talent was.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 16:01]
    Vind ik leuk
    Deck010 +8131
    donderdag 20 september 2018 om 16:26
    Helaas blijkt uit de stand in de ED dat we er wel eens naast zitten.
    Vind ik leuk
    rexxo +2200
    donderdag 20 september 2018 om 16:51
    Beste Deck, wat bedoel je precies?
    Vind ik leuk
    Rodajc +15746
    donderdag 20 september 2018 om 19:21
    Je kunt natuurlijk naar de selectie van het Nederlands elftal kijken.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5652
    donderdag 20 september 2018 om 19:24
    Je ziet dat hij bewegelijk is en goed aan de bal. Viel maandag overigens, evenals anderen door de mand. Jongen met potentie is het zeker, mag een kans krijgen minder dan nu kan toch niet.

    Kobiyashi is een voorbeeld van koning bal verlies en tikje breed, er liggen dus kansen voor hem.

    Overigens wordt het voor ons de hoogste tijd dat Schaars terug is.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5652
    donderdag 20 september 2018 om 19:27
    Nou daar verbaas je je nog over. Die Niels of hoe die kerel heette was bar slecht heb ik begrepen ;-)

    Maar ben het volledig eens met de strekking van je post, als we dat nerd achtige computer voetbal nu ook nog serieus gaan nemen.. dan is het einde wel zoek niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 15:18
    Lekker belangrijk.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2478
    donderdag 20 september 2018 om 15:20
    Zal Gullit ook gamen? Football manager ofzo.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5670
    donderdag 20 september 2018 om 15:35
    Gullit speelt hattrick waarschijnlijk...
    Vind ik leuk
    Martinnat +1015
    donderdag 20 september 2018 om 16:20
    Gullit speelt alleen fantastic games
    Vind ik leuk
    repeP +1331
    donderdag 20 september 2018 om 15:23
    Kunt van alles vinden van Gullit maar een man die zulke kids de wereld op heeft gezet zal bij mij altijd een streepje voor blijven houden: http://static0.persgroep.net/parool/image/16f362f4-8a76-40b6-bfbc-5b392eb017ef?width=664&height=374
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 16:00
    Foetsie-ballen?
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1349
    donderdag 20 september 2018 om 15:25
    Die Gullit, voelt zich ook nergens te goed voor. Ouwe snabbelaar.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    donderdag 20 september 2018 om 16:11
    Een knoppen-druk-voetballer.
    Gaaf voor wie dat interessant vindt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:55
    Je moet zo denken ik geniet wel hier van dat het niet goed gaat bij onze buren.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    vrijdag 21 september 2018 om 15:09
    Ze hadden lol als er in Lwd iets foutging.
    Maar Cambuur klimt stadig door en bij hun brokkelt alles af. Die spits is het niet, heibel in de selectie, intern splitsing, tribune die leegloopt. En door de VAR krijgen ze nauwelijk meer onterechte penalties mee. Je weet, Groningen krijgt gemiddeld 3 en H'veen 12, dat kan dus 18 pts minder zijn.
    Kijk ik wil niet iemand zijn die lol heeft om lijden van anderen.
    Maar ze hebben ons altijd zo getreiterd... een vage glimlach mut kenne. ;)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 15:10]
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 17:17
    Ik heb al jaren hier verteld dat de echte volkclubs overblijven en die andere clubs het heel zwaar.
    Cambuur krijgt straks nieuw onderkomen en dat is ook weer afwachten eerst vanavond afwachten wat we gaan doen tegen jong Utrecht per wedstrijd bekijken.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    vrijdag 21 september 2018 om 19:33
    Ja, ik hoop dat je gelijk krijgt, want ik baal van al die nep-clubs waar geen enkele druk is met successupporters. Maar om eerlijk te zijn lijkt het erop dat je geen gelijk hebt, want Twente, Roda, NEC, Eagles en Sparta zitten erbij.
    In de ED noem ik alleen Feijenoord, Utrecht, NAC, Graafschap echte clubs en die hebben het eerder moeilijk dan clubs waar het minder fanatiek toegaat. Ook den Bosch is een kwestie van tijd dat die ook promoveren, extern geld kan je ook omhoogbrengen. En of sponsors echt komen helpen bij Cambuur dat moeten we ook afwachten, voorlopig heeft H'veen nog een begroting van 25 milj... nog.
    Vind ik leuk
    Caniggia +940
    donderdag 20 september 2018 om 16:21
    Misschien beter Heerenveen zelf es op de rails zetten.Voordat je met dat esporter gezeur begint.Heerenveen heeft geen esporter nodig ,maar een hechte defensie.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1027
    donderdag 20 september 2018 om 16:31
    Succes Floris Jorna.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws