Update: Kwestie rond 'niet-speelgerechtigde' Van Moorsel loopt met sisser af

    Update: Kwestie rond 'niet-speelgerechtigde' Van Moorsel loopt met sisser af

    Gepubliceerd: dinsdag 25 september 2018 om 17:25di 25-09-2018 om 17:25

    Go Ahead Eagles heeft donderdagavond een statement afgegeven over het onderzoek naar middenvelder Paco van Moorsel, dat de club met vertrouwen tegemoet ziet. De Brabander viel op 31 augustus in tegen MVV, terwijl hij niet op het wedstrijdformulier zou hebben gestaan.

    De KNVB heeft aangekondigd dat het de zaak gaat onderzoeken, maar Go Ahead benadrukt dat het slechts om een vooronderzoek gaat. 'Dit houdt in dat hij – op dit moment intern – onderzoekt of er überhaupt een onderzoek komt', laten de Deventenaren weten via de officiële kanalen. De aanklager betaald voetbal doet eerst navraag binnen de voetbalbond bij de ICT-afdeling. 'Go Ahead Eagles wordt in dit stadium niet gehoord.'

    De huidige nummer twee van de Keuken Kampioen Divisie verwacht aan het begin van komende week te horen of de KNVB verdere maatregelen neemt. 'De club ziet de uitkomst hiervan met vertrouwen tegemoet', spreekt Go Ahead klare taal via de clubsite.

    Update 25/9 17.25: Van Moorsel was 'gewoon' speelgerechtigd tegen MVV en dus volgen er géén consequenties. Dat meldt Go Ahead dinsdagmiddag via de officiële kanalen. 'De vierde official heeft voorafgaand aan de wedstrijd de naam van Van Moorsel op het wedstrijdformulier in de wedstrijdapp zien staan. Ondanks een ICT-technisch onderzoek, kan niet worden verklaard waarom deze naam later van de lijst is verdwenen, maar de aanklager ziet geen aanleiding om te twijfelen aan de verklaring van de vierde official.'

    Plaats een reactie

    NvC +5090
    donderdag 20 september 2018 om 23:17
    KNVB gaat niks doen, tik op de vingers en klaar.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2233
    donderdag 20 september 2018 om 23:18
    Mooie club idd en de ijsselderby 😏
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16851
    donderdag 20 september 2018 om 23:19
    Nare club uit het Gerard Joling van de Nederlandse steden. Hopelijk pakt de KNVB ze keihard aan.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 23:21
    Augurk eerste klas.
    Vind ik leuk
    WED +268
    vrijdag 21 september 2018 om 00:23
    Dit zegt alles over jou...Ruud
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 00:24]
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 02:58
    Ik ben zelf niet érg vaak op deze site maar echt altijd wanneer ik op een topic klik dat enige betrekking heeft tot de Eagles zie ik jou met een trieste reactie..
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4629
    vrijdag 21 september 2018 om 07:59
    GAEagles.
    Gewoon een prachtige club met een stadion aan de Veldkampstraat(?) die nostalgie uitstraalt.
    Van mij mogen ze promoveren, maar dan wel samen met mijn clubje ;-)
    Vind ik leuk
    HansVites +5219
    dinsdag 25 september 2018 om 19:24
    Bijna goed het is de Vetkampstraat.
    Maar inderdaad een mooie traditie club
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11702
    dinsdag 25 september 2018 om 17:30
    Go Ahead is een heerlijk sfeervol clubje, niks mis mee.
    Vind ik leuk
    twentepet +217
    vrijdag 21 september 2018 om 01:18
    Als dat zo is dan ook straffen.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22029
    vrijdag 21 september 2018 om 06:40
    Niet speelgerechtigde speler opstellen is overspelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:22
    Prachtige club! Hoop ze snel weer tegen te komen! (In de eredivisie voor de degradatie comments me hier om de oren vliegen)
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:04
    KNVB graag met gelijke mate meten. Als een speler het veld in is geweest en niet op het wedstrijd formulier stond. Dan moet de wedstrijd overgespeeld worden of punten in mindering worden gebracht. Jong Ajax - Nec vorig jaar iets van gelijke situatie??
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 10:41
    Mooie club. Hoop dat ze het goed doen en een kans maken om te promoveren!
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 14:54
    Wordt gewoon 3punten in mindering dat kan de Knvb niet goed keuren .
    Straks staat een club achter wordt er een speler in gegooid die niet staat op geschreven .
    Dan mag je over spelen nee dat kan de Knvb niet doen .
    Dus gewoon straffen .
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 18:35
    Loopt met een sisser af,vp plaatst weer vage berichten,ze hadden dit vorige week al kunnen weten, maar blijkbaar komen ze niet verder dan Amsterdam e.o.met het checken van hun berichten.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    dinsdag 25 september 2018 om 18:59
    Die Leontien van Moorsel die was echt goed hoor.
    Alleen jammer dat ze het brabantse accent voor meer Westers inruilde.

    Maar Paco ook, die ken ik van Cambuur, nuttig en allround.
    Mooie selectie Eagles, die gaan ver komen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 19:00]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws