'Bij PSV denkt iedereen in hetzelfde belang, bij Ajax is er veel meer gedoe'

    'Bij PSV denkt iedereen in hetzelfde belang, bij Ajax is er veel meer gedoe'

    vrijdag 21 september 2018 om 06:55

    Nick Viergever neemt het zondag met PSV op tegen zijn oude club Ajax. De 29-jarige verdediger ziet een duidelijk verschil tussen beide clubs. Volgens Viergever trekt iedereen in Eindhoven 'aan hetzelfde touwtje'.

    "Spelers, staf, directie; iedereen denkt in hetzelfde belang, bij Ajax voelde je dat dit soms anders was", vertelt Viergever in het Algemeen Dagblad. In Amsterdam zag hij toch meer 'politiek'. "En veel meer gedoe en meninkjes in de pers. En dat werkt dan door naar boven in de club en naar de stemming bij supporters."

    Viergever is benieuwd naar de krachtmeting van zondag. PSV ging deze week met 0-4 onderuit bij FC Barcelona in de Champions League. Ajax won van AEK Athene, maar speelde wel een dag later. "We gaan zien hoe het allemaal uitpakt. Deze week met Barcelona en Ajax gaat duidelijk maken waar we staan", stelt de linkspoot.

    "Ik heb er zin in. Wij zijn niet van de kaart omdat het 4-0 werd tegen Barcelona. Er zijn genoeg goede punten uit die wedstrijd om mee te nemen. En dat gebeurt ook. We deden het met ons eigen spel goed tegen misschien wel de beste ploeg ter wereld."

    Poll

    Wat wordt PSV-Ajax?

    (9024 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 21 september 2018 om 07:00
    Ook te slecht voor PSV.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9538
    vrijdag 21 september 2018 om 07:25
    Net als elke trainer het zou zeggen (elke wedstrijd is anders elke wedstrijd is opzich)
    wij moeten gewoon onze eigen spel spelen En zorgen gat het Tot een goed einde komt😉

    Ik zelf ben benieuwd wie aan het langste eind trekt zondag 💪
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:35
    Ik verwacht een mooie wedstrijd zondag waarbij ik uiteraard hoop dat de punten naar Amsterdam gaan.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9538
    vrijdag 21 september 2018 om 07:42
    Laat de Beste winnen zal ik zeggen ik verwacht een heel open wedstrijd durf geen eigen mening nog te trekken beide clubs schat ik even sterk namelijk.😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:01
    Ik verwacht ook geen grote verschillen en ben benieuwd hoe de teams zich verhouden t.o.v. elkaar. Tot nu toe heeft PSV mij positief verrast en geniet ik echt van Ajax.
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +155
    vrijdag 21 september 2018 om 15:32
    PSV is inderdaad verrassend. AJAX is ook erg positief maar in de eredivisie vind ik het tot nu toe behoorlijk matig.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7942
    vrijdag 21 september 2018 om 07:01
    Heb er zin in. Dat kan een leuke pot worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:02
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 07:49]
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:16
    Eikel maar wat jij, volgens mij loopt het bij jou alweer dun door de broek, of nie..?
    Vind ik leuk
    Bertus +5255
    vrijdag 21 september 2018 om 07:38
    Toch knap dan dat die dorpsclub het heeft geschopt tot de meest succesvolle club in Nederland van deze eeuw. Misschien het bewijs dat normaal doen en gemoedelijkheid ook tot prestaties kunnen leiden.
    Vind ik leuk
    Molletje +86
    vrijdag 21 september 2018 om 08:01
    Deze eeuw is nog lang hoor... nog minstens 246 prijzen te verdelen...

    Daarbij maak je natuurlijk een vanaf moment die voor PSV het gunstigst is. Ajax is de meest succesvolle club van de laatste 8 jaar bijvoorbeeld... maar als we over het gehele totaal, vanaf de invoering van het betaald voetbal rekenen, is Ajax, zowel nationaal als internationaal de meest succesvolle Nederlandse club. Fijne dag en dat de beste moge winnen zondag en niet door een aanfluiting van de arbitrage.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 08:02]
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3466
    vrijdag 21 september 2018 om 09:36
    Makkelie fluit. Dus dat lijkt me wel gunstig.
    Hij is nogal streng, dan worden de Ajax-spelers tenminste niet de wedstrijd uitgeschopt.
    Vind ik leuk
    Gordito +389
    vrijdag 21 september 2018 om 10:54
    idd ik denk weer minimaal twee rode kaarten voor gefrustreerd geraakte Ajaxieden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 13:15
    Misschien voor Ajacieden, niet voor Ajaxieden. Moeilijk hè.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:03
    Maw heel veel meelopertjes in Eindhoven.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13350
    vrijdag 21 september 2018 om 07:06
    Maw heel veel egoïsten in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:08
    Gelukkig woon ik net onder Amsterdam... (-;
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13350
    vrijdag 21 september 2018 om 07:10
    Amstelveen of Uithoorn?
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:12
    Haha, vlakbij Uithoorn. Waar precies zeg ik niet... (-;
    Maar geboren Blauwbuik!(Google maar wat dat is)
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13350
    vrijdag 21 september 2018 om 07:14
    Ik heb in Uithoorn gewoond :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:16
    Lekker rustig, alleen te weinig PSV-supporters hier...(-;
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13350
    vrijdag 21 september 2018 om 07:24
    Ken er genoeg met een seizoenskaart in de 0297.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2779
    vrijdag 21 september 2018 om 09:03
    Weesp
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6906
    vrijdag 21 september 2018 om 07:24
    docu v.v. Gestel :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:26
    Gèstel jonguh!!!
    As Willy scoorde kon'k dèh in den achtertuin hore....
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6906
    vrijdag 21 september 2018 om 07:34
    haha..

    dat op BNN was toen echt lachen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:41
    Niet gezien, toen was ik al uit Gestel weg...maar in de jaren '70 was het echt ghetto man. De Bennekelboys en een paar van de Rock & Rebels met Kale Frits waren de harde kern van PSV...
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6906
    vrijdag 21 september 2018 om 07:43
    BNN volgde een paar jaar geleden een aantal weken lang een paar clubs, waaronder Gestel. Een vriendenteam, met een aantal uit de harde(re) kern van de L-side...
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:45
    Ik ken er wel van gezicht, heb seizoenkaart op 'L' gehad...
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6906
    vrijdag 21 september 2018 om 07:48
    Ik ook, een jaartje of 12....
    Toen nog op de lange zijde, lekker staan!
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:52
    Had bijbaan op zaterdag, dus ben later naar 'West' gegaan, kon ik effe bijkomen tijdens de wedstrijd... 😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:02
    Die beroemde 'Steau-goal' van Romario is aan de kant van 'West' gescoord en wie zat er met zijn lip bovenop? Juist ja, jouw maat Georgie...
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6906
    vrijdag 21 september 2018 om 08:09
    Haha, mooi man!
    Dat waren nog eens tijden!!
    Romario, dat was toch die luie Braziliaanse spits? 

    Ik vond Juul Ellerman beter…
    Juuuuuuuuullllllllll
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:14
    Ellerman beter?????????
    Wat stond jij te doen op 'L'? Met je pikkie aan het spelen??? (-;
    Vond jij Juul beter dan Barcelonaspeler en wereldkampioen Romario????

    Ik vergeef het je, we praten er niet meer over....
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6906
    vrijdag 21 september 2018 om 08:21
    Twee keer tegen Steaua.
    Dat kon Romario niet zeggen :)

    Blij dat je me vergeeft..... voor mijn grapje
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:23
    Nee, Romario 3 keer...
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6906
    vrijdag 21 september 2018 om 08:30
    I know, my friend…

    Ik kan de goals nog dromen.

    Maar ik zei alleen maar: geen twee goals :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:33
    Je bent wel lekker bezig vandaag, hè? :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 13:16
    Get a room.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164917
    vrijdag 21 september 2018 om 11:42
    weet jij wie die "schreeuwert" altijd was die dat keihard riep?
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 11:59
    ?
    Schreeuwerd op 'L'?
    Ken maar één schreeuwerd, was Willy, hadden we het al over gehad...
    Vind ik leuk
    stratumseind +164917
    vrijdag 21 september 2018 om 12:00
    klopt maar ik heb het nu over diegene met "juuuuuuuuuuuuullll"
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6906
    vrijdag 21 september 2018 om 12:07
    Was jij dat????
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 13:24
    ik heb 13 jaar op de Bennekelstraat gewoond
    tegenover de Barbaraschool
    van 72 tot 86
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 14:33
    Ik zat op de St. Barbaraschool, gap...
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 18:41
    ik ook ..
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 18:52
    Jaren '70
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 18:55
    ik van 76 tot 85 denk ik ongeveer
    welke straat woonde jij , en heb je toevallig ook bij Veloc gevoetbald in die tijd
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 18:56]
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 18:57
    Ik woonde achter het oude Veloc, Benoitstraat
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:43
    Ik was ook de enige uit de wijk die later ging sturen, haha
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5041
    vrijdag 21 september 2018 om 07:52
    Ben je buschauffeur geworden?
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:53
    Hahaha, studeren, foutje!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 13:23
    met Bertje B als trainer
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:49
    niet de blauwbuiken weer word helemaal gek van die lui
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 10:25
    Huh?
    Ben al vele jaren weg uit Brabant...
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 11:45
    Ik weet niet wat erger is, IN Amsterdam of ONDER Amsterdam..😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 11:56
    Amsterdam is te druk, jonguh...
    Teveel, hoe zeg ik dat netjes, mensen, jonguh...
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:07
    Zegt een supporter van de enige toeristenclub in Nederland. Oja, en provincialen -en poldersupporters...
    Vind ik leuk
    Birdiemann +342
    vrijdag 21 september 2018 om 07:04
    Ik vind het altijd kinderachtig om te zeiken over je voormalige clubs .
    Vind ik leuk
    zwollie +7461
    vrijdag 21 september 2018 om 07:06
    Viergevertje kan Ajax toch niet loslaten, hij heeft het altijd over Ajax.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13350
    vrijdag 21 september 2018 om 07:09
    Trauma's zijn moeilijk te verwerken.
    Praten helpt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:08
    Dat is het verschil tussen een echte topclub en PSV.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:19
    5 punten na zondag, best veel al he...?
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:34
    We gaan het zien. Al zouden jullie op 5 punten komen. Dan nog gaan jullie niet de naam krijgen die Ajax heeft in Nederland en de wereld.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31497
    vrijdag 21 september 2018 om 07:11
    De beste gaat winnnen.

    De vorm van de dag gaat doorslaggevend zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:12
    Bedankt Aad.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31497
    vrijdag 21 september 2018 om 07:13
    Het is wel zo.

    Ajax is qua selectie net iets beter, zeker verdedigend gezien.
    Vind ik leuk
    Emnu +2765
    vrijdag 21 september 2018 om 07:11
    Kan ook alleen maar in Nederland, met 4-0 naar huis gestuurd worden en er een goed gevoel aan over houden.

    Nou ja, zullen ze zich in Eindhoven zondag avond ook wel lekker voelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:21
    “Genoeg goede punten om mee te nemen” behalve dan de 3 punten.
    Het schijnt dat de Efteling 40 km verplaatst gaat worden naar het zuidoosten. Er schijnt daar nogal wat grond te zijn met een hoog sprookjesgehalte
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:23
    Kom zondag lekker naar Eindhoven man, mag jij in een achtbaan, waar na 90 min 3-0 op het scorebord staat, lekker man....
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:24
    Dat bedoel ik dus.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6906
    vrijdag 21 september 2018 om 07:28
    Je kan lezen wat je wilt lezen....
    PSV geeft alleen maar aan dat ze niet in de war zijn van een 4-0 bij Barca, en dat ze zich geen complex aan laten praten.
    Een aantal reageerders hoopt dat ze van slag zijn en geen (zelf-)vertrouwen meer hebben. Maar dáár zal het i..i.g. niet aan liggen zondag!
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:33
    Je hoeft ook niet van slag te zijn van een nederlaag bij Barca uit. Maar je hoeft ook niet te doen alsof het goed was.
    Zondag is gewoon een wedstrijd tussen de titelkandidaten en voor PSV de 2e serieuze test.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6906
    vrijdag 21 september 2018 om 07:39
    Ja, zo is het.

    Hoewel het tweeluik met Bate natuurlijk ook een goede test was.
    Die hebben gisteren met 0-2 gewonnen bij de club die nipt (1-2, 1-1) door AEK werd uitgeschakeld.
    Bate is geen topploeg, maar wat PSV over twee wedstrijden liet zien, was gewoon heel goed. Vooral dankzij Van Bommel, durf ik te zeggen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:58
    Dat ben ik met je eens, Van Bommel is volgens mij ook een prima trainer.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6906
    vrijdag 21 september 2018 om 08:01
    Die gaat niets aan scherpte verliezen dit seizoen.
    Hij schept duidelijkheid en een ideaal klimaat voor een (nieuwe) groepsprestatie.
    Maar daar word je niet zomaar kampioen mee.
    Ajax zou het eventueel ook nog kunnen worden :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:13
    Ook MvB is uiteraard afhankelijk van zijn materiaal. Door hem hebben ze denk ik wel goede spelers kunnen behouden en hij heeft de schwung er aardig in gekregen. Dat is knap, vooral als je kijkt hoe ze onder Cocu speelden.
    Vind ik leuk
    Emnu +2765
    vrijdag 21 september 2018 om 08:15
    Veel te vroeg om te zeggen.

    Wie weet ontstaat er onder Bommel wel vriendjescultuur.
    Misschien ook niet, maar veel te vroeg om hem nu al te bewieroken.
    We zijn net bezig.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6906
    vrijdag 21 september 2018 om 08:25
    Over hoe hij alles tot nu toe doet en oppakt, kan je al genoeg zeggen, vind ik…
    En als ik me iets niet onder Van Bommel voor kan stellen, dan is het vriendjespolitiek.

    Hij is keihard maar goudeerlijk, eis 100% van iedereen en telkens weer, is fair en open naar alle spelers (al die jeugdspelers zijn ook zó blij met hem)..

    Maar we gaan het zien!
    Vind ik leuk
    Emnu +2765
    vrijdag 21 september 2018 om 08:51
    Ik vond t als speler n achterbakse rat, kan me nauwelijks voorstellen dat-ie dat tijdens z’n trainerschap verborgen weet te houden.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6906
    vrijdag 21 september 2018 om 08:56
    Het is een winnaar.
    Een Van Basten, dat is pas een rat! Een echte, een vuile!
    Met dat soort types botst van Bommel volledig.
    Vind ik leuk
    Emnu +2765
    vrijdag 21 september 2018 om 08:58
    Zowel kwa talent, prijzen, als internationale waardering mag Bommel de schoenen van Van Basten nog niet eens vastmaken, laat staan poetsen.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6906
    vrijdag 21 september 2018 om 09:02
    En wat heeft dat in hemelsnaam te maken met het karakter van Van Basten?
    Vind ik leuk
    Emnu +2765
    vrijdag 21 september 2018 om 09:09
    Dat bommeltje, vergelijken met vBasten, maar een ordinair schoppertje is.

    Zowel in als buiten t veld.

    Dat vBasten besluiten nam die jij met je PSV bril niet leuk vindt, kan.
    Maar om hem op basis daarvan af te branden, zegt meer over jouw karakter dan die van Van Basten.

    Bommel heeft z’n hele carrière niks gedaan dan zuigen, janken en slijmen.
    Oh, en schoppen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1121
    vrijdag 21 september 2018 om 07:18
    Het is maar goed ook voor de rest. De interne strubbelingen zorgen ervoor dat Ajax er (nog) niet met kop en schouders bovenuit steekt. Laten we hopen dat het voorlopig zo blijft.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:18
    In Amsterdam trekt ook iedereen aan hetzelfde touwtje !
    En zondag trekt Nick aan t kortste eind.

    Overschatte speler. Beetje steken voor de wedstrijd. Dusan, David en Hakim spelen je zondag dol vriend.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:18
    Tot zondag.....................
    Vind ik leuk
    Nilsinno +105
    vrijdag 21 september 2018 om 07:26
    We zullen zondag zien voor ons wel te hopen dat de ligt er in iedergeval bij is zorgt wel voor wat meer rust in de verdediging. En viergevertje nooit pissen in de pot waar je jarenlang uit gedronken hebt
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:55
    Oh oh oh Viergever. Barca speelde op 60%. In de 2e helft zetten ze even aan en er liggen er direkt 3 in. PSV kon totaaaal geen vuist maken.
    Vind ik leuk
    Bill +694
    vrijdag 21 september 2018 om 07:59
    Klopt. Ajax is hollywood psv is teletubbies.
    Vind ik leuk
    markie +513
    vrijdag 21 september 2018 om 08:09
    Daar hebben we Nick "weer zeuren over je oude werkgever" Viergever weer.
    Vind ik leuk
    Bill +694
    vrijdag 21 september 2018 om 11:22
    Wat wilde hij graag bijtekenen onze Nickje.
    Maar hij is nu prima op zijn plekje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:12
    Viergever moet zich gewoon lekker afzijdig houden als het over zijn voormalig werkgever Ajax gaat. Ik als PSV'er erger me aan natrappen en die praatjes, want die vullen nu eenmaal geen gaatjes. Hij kan het beter zondag laten zien, zal een mooie pot worden waar beide teams genoeg kansen hebben dus ook Nick kan aan de bak.
    Vind ik leuk
    renemar +518
    vrijdag 21 september 2018 om 08:18
    Hoeveel keer heeft hij al een sneer naar AJAX en Amsterdam gegeven? Toen hij van az kwam heb ik dat nooit gehoord t.o.v. die club.
    Lulletje rozenwater is getransformeerd in een galbak.
    Vind ik leuk
    Tebannet +102
    vrijdag 21 september 2018 om 08:47
    Gelijk heb je.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16708
    vrijdag 21 september 2018 om 08:21
    "Volgens Viergever trekt iedereen in Eindhoven 'aan hetzelfde touwtje".

    Dus eigenlijk zegt hij dat het bij PSV allemaal trekpoppen zijn? ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:59
    Haha. Dat zou inderdaad kunnen. Miss is er bij psv juist minder zeggenschap. Al met al hou het gezond onderling en de clubs laten voor wat ze zijn. De 2 grootste van Nederland lekker houden zo en Europees voluit gaan! Het beste wat je hebt opstellen en vergaar die punten in Europa. Dan komt Nederland steeds meer op de kaart en daar hebben alle clubs profijt van de prestaties van de top 2 van Nederland. Beetje samen de mogelijkheden vergroten in Europa voor de rest van de competitie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 10:27
    Ze trekken wel ieder jaar aan t langste eind.....................
    Vind ik leuk
    Degraaf +16708
    vrijdag 21 september 2018 om 10:45
    Kijk de statistieken maar na, verleden jaar ook niet ff daarvoor 6 jaar lang niet. En die like ging overigens per ongeluk!
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 13:55
    Tot zondag............
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:41
    90 minuten lang,
    Voor onze club uit Amsterdam.
    Gekkenhuis op de tribune,
    Niemand die ons stoppen kan!!!
    Vind ik leuk
    Tebannet +102
    vrijdag 21 september 2018 om 08:47
    Bah vorig jaar was alles Ajax tot dat ie geen contract meer kreeg. En nu slechte verdediger.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:55
    Dat gepiep over gemoedelijker enz enz. Het ene seizoen heb je spelers die gemoedelijk nodig hebben andere seizoen heb je het nodig om wat gezeik te hebben zodat de groep gemotiveerd raakt en miss meer uit te halen. Psv kan gemoedelijk zijn. Bij ajax onrustiger, maar je streeft naar een doel en daar mogen meningen en botsingen zijn. Dat is juist goed om elkaar scherp te houden. Direct te zijn en dan een middenweg vinden eventueel. Niemand weet hoe het is en loopt maar als topclubs wil je het hoogste en dan heb je vaker gezeur want je wil het uitspreken en dan wordt er op je gelet. Ik hoop dat er bij psv ook een beetje onrust is want dan kan je juist verder komen. Mag best een beetje arrogantie inzitten ook bij psv maar dan op zijn brabands. Laten we elkaar in waarde laten en genieten wat onze Nederlandse clubs kunnen bereiken met een gezonde rivaliteit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:02
    Ajax heeft voor de stijgende lijn gezorgd voor het Nederlandse Europese voetbal. Mede door die prestaties zijn wij als Nederland weer iets omhoog geschoten. Daarmee zijn nu de top 2 van Nederland bezig om het voor de rest van Nederland makkelijker te maken om zich Europees te plaatsen. Ajax nam het voortouw al en alleen daarom is het nooit een verloren seizoen geweest door niet te winnen en geen kampioen te worden in die tijd. Daar is de lijn gezet en nu door ajax en psv opgeschoven op de belangrijke lijst. Ophouden met zeiken over onrust en het ongezonde stukje doodwensen. Doe je dat wens je de Nederlandse competitie dood dus ook je eigen club! Het gaat om een breder plaatje om Nederland weer wat verder te krijgen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:04
    Dankbaar moet je zijn voor beide clubs die het voor Nederland doen en ook een beetje voor zichzelf. Daar had veel meer punten gehaald kunnen worden als andere clubs het niet lieten afweten. Niet zo zeiken gewoon meedenken dan maar een oranje bril opdoen en even geen kleur bekennen. De top 2 moet top 2 blijven gezien de kracht van de selecties de rest moet eerst maar zorgen dat ze die kunnen ondersteunen door Europees te halen en ook mee doen om punten te sprokkelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:14
    Waarom zou die man het boegbeeld voor anderen zijn? Omdat hij toevallig de voorzitter is van jouw favo cluppie? Er zijn genoeg voorzitters die het bijna hun club goed doen of gedaan hebben. Ieder z'n kracht en pluspunten. De verheerlijking van deze man is zwaar overdreven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:16
    Trieste manier om zo je vorige werkgever te 'bevuilen'. Dit had ie moeten zeggen toen hij daar nog zat, had ie er misschien ook nog wat aan kunnen doen. Lekker makkelijk dit...
    Vind ik leuk
    alaaf +988
    vrijdag 21 september 2018 om 09:23
    Realistisch, op dit moment is PSV de mooiste en beste club van Nederland!
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:25
    Jullie deden het met jullie eigen spel niet goed tegen Barca Nick.
    Vind ik leuk
    Limboajax +53
    vrijdag 21 september 2018 om 09:26
    Dan ben ik blij dat hij weg is. Door nu pas zijn mond open te doen toont Viergever aan dat hij ook mee doet aan het zogenaamde gekonkel. Ik geloof er niks van wat hij zegt. Natuurlijk zal er een verschil zijn en overal is er wel iets. Bij Ajax, maar ook heus wel bij PSV.
    Ik vond hem de laatste tijd bij Ajax een bruikbare speler. Niet meer en niet minder. Maar met deze mentaliteit ben je geen volwaardige prof in mijn ogen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6063
    vrijdag 21 september 2018 om 09:26
    Nick Viergever ik heb slecht nieuws voor jou; na jou vertrek is er een hoop veranderd kijk alleen maar eens naar de samenhorigheid van de fans en de kas word nu ook goed aangesproken. Maak jij je borst maar nat voor zondag!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:30
    Lekker Ajax afzeiken. Man man man. Viergever is een windvaantje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:39
    Dat is het verschil tussen een topclub waar iedereen wat van gaat vinden en een provincie club. Goed dat Viergever bij PSV zit, volgend jaar ook Veltman overnemen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:42
    Viergever moet nu stoppen met natrappen.
    Viergever is dankzij zijn transfer naar Ajax beland waar hij nu is bij PSV en hij mocht in Nou Camp zijn kunsten laten zien.
    Viergever was wel heel nuttig voor Ajax geweest in de EL o.a.
    Geloof best dat de sfeer bij PSV meer warmer is dan bij Ajax.
    Viergever kan zondag zijn kwaliteiten tegen het Ajax' middenveld laten zien, maar nu stoppen met oud zeer te spuien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:52
    Wat loopt deze discussie weer onnodig uit de hand. Ajax is Ajax en PSV is PSV. Iedere club heeft haar eigen cultuur en respecteer dat dan ook.

    Persoonlijk hou ik niet zo van Viergever zijn reactie om over zijn oude club te praten...trouwens van geen enkele speler. Heb respect voor de clubs waar je voor uitgekomen bent en richt je alleen op je huidige club.
    Vind ik leuk
    langeGek +744
    vrijdag 21 september 2018 om 10:21
    We zijn je al lang vergeten Nick. Toch leuk dat je nog altijd met ons bezig bent.
    Vind ik leuk
    129 +930
    vrijdag 21 september 2018 om 10:37
    PSV teasen, Ajax bashen. Het hoort er blijkbaar allemaal bij.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1344
    vrijdag 21 september 2018 om 11:09
    Deze beste man blijft zich ook maar met Ajax bezig houden he!
    Vind ik leuk
    Bill +694
    vrijdag 21 september 2018 om 11:26
    Logisch, hij had er graag nog gespeeld.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    vrijdag 21 september 2018 om 11:32
    Daar is hij weer, man stop toch eens met dit zielige geslijm bij de PSV supporters.
    Vind ik leuk
    Mari +8515
    vrijdag 21 september 2018 om 11:38
    Hoge bomen jongen, hoge bomen
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 11:49
    Hij blijft afgeven op zijn oude werkgever. Is niet slim. Vuurtje opstoken door VP.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1900
    vrijdag 21 september 2018 om 12:03
    Zo, dit is al de 3e keer dat Viergevertje iets moet roepen over het verschil tussen Ajax en PSV... Heb het niet zo op die afgevertjes naar hun oude club.
    Misschien is Viergever precies datgene wat hij nu Ajax verwijt... de club Ajax is iets te groot voor hem... brak afgelopen dinsdag ook weer de ban voor Barca door het maken van een onbenullige overtreding rondom de 16.
    Precies de reden dat Ajax hem liet vertrekken. Al blijf ik erbij dat Overmars dit net goed heeft gehandeld... ze hadden hem een jaar ervoor kunnen verkopen voor een kleine 10 miljoen aan een Duitse club, gemiste kans.
    Maar snap het doorselecteren van Overmars mbt hem wel weer
    Vind ik leuk
    glenn +1027
    vrijdag 21 september 2018 om 12:07
    dat heeft Nick juist verwoord en is niks mis mee.....het ga je goed Nick enkel......voor 1 x zondag mag het een beetje minder zijn....sportief gezien hé gast.....topmentaliteit die jongen.
    Vind ik leuk
    Wong Ho +229
    vrijdag 21 september 2018 om 12:25
    dat we een dag later speelde maakt niet veel uit ,we speelde thuis,psv heeft twee keer uren moeten reizen is ook vermoeiend,bovendien hebben zij een pak slaag gehad en wij hebben ruim gewonnen,dus wij zullen ons een stuk beter voelen,en dat zal ook in de uitslag te zien zijn,wordt een overwinning voor Ajax ,gedoe of geen gedoe
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Bij PSV denkt iedereen in hetzelfde belang, bij Ajax is er veel meer gedoe'