Van Bommel geheimzinnig over basisdebuut PSV'er: Vertel ik eerst mijn spelers

    Van Bommel geheimzinnig over basisdebuut PSV'er: "Vertel ik eerst mijn spelers"

    vrijdag 21 september 2018 om 14:18

    Mark van Bommel gaat het systeem van PSV niet omgooien voor de Eredivisie-topper tegen Ajax. Dat laat de trainer vrijdag weten op de persconferentie in Eindhoven.

    PSV begint opnieuw in een 4-3-3-formatie aan het thuisduel met Ajax. "Waarom zou ik er tegen Barcelona aan vasthouden en tegen Ajax niet?", aldus Van Bommel. "Voor de wedstrijd tegen Barcelona heb ik gezegd dat er nuanceverschillen zijn. Dus binnen je systeem moet je tegen alle systemen kunnen spelen."

    Van Bommel doceert: "Tegen de ene tegenstander kun je aanvallend spelen, tegen de andere tegenstander moet je oppassen. Maar we spelen wel hetzelfde, dus niet in één keer met twee spitsen of vijf verdedigers. Het duurt weken, maanden voordat je dit systeem onder de knie hebt. Als je elke wedstrijd in een ander systeem speelt, dan weten de spelers het ook niet meer."

    Het is afwachten of Erick Gutiérrez zijn eerste basisplaats krijgt bij PSV. De Mexicaanse middenvelder kán starten, laat Van Bommel weten. "Of hij dat gaat doen, vertel ik eerst mijn spelers."

    Lees meer over:EredivisiePSVAjax

    Poll

    Wat wordt PSV - Ajax?

    (21064 stemmen)

    Plaats een reactie

    Leedz +6842
    vrijdag 21 september 2018 om 14:22
    Wordt toch gewoon lekker counteren waar PSV bekend om staat
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 14:23]
    Vind ik leuk
    buddha +8776
    vrijdag 21 september 2018 om 14:25
    we gaan het zien.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5784
    vrijdag 21 september 2018 om 14:26
    Soms doet het er niet toe hoe je wint.
    Vind ik leuk
    Leedz +6842
    vrijdag 21 september 2018 om 14:28
    Precies, je hoort mij ook niet zeggen dat dat er wel toe doet alleen 1 ding is zeker PSV zal counteren zoals ze altijd doen of de winst er mee gehaald wordt dat moeten wij afwachten maar we moeten niet gaan doen alsof PSV vol op de aanval zal gaan spelen
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1494
    vrijdag 21 september 2018 om 14:32
    Nee joh… dat noemen ze daar reactievoetbal 🤮
    Vind ik leuk
    henkvlis +4063
    vrijdag 21 september 2018 om 14:38
    PSV klapt er vol op.
    Guti in de basis en ook de 10 anderen super gebrand om alles te geven.

    4-1 ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 15:06
    Ik denk dat 1-3 wordt. Dit Ajax speelt zo makkelijk voetbal dat jullie centrum nu al bang is.

    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1087
    vrijdag 21 september 2018 om 16:06
    bang zoals Ten Hag vorig jaar dacht? flikker toch op ... wie is er nog bang voor Ajax...
    Vind ik leuk
    MeAgain +6376
    zaterdag 22 september 2018 om 17:12
    Fc groningen was ook niet bang, waarom PSV dan wel? Wat een grapjas.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +45108
    vrijdag 21 september 2018 om 16:57
    Jammer dat van Bommel niet speelt. Die kegelt er wel een paar omver
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 17:19]
    Vind ik leuk
    PinPelado +1521
    vrijdag 21 september 2018 om 20:08
    Tijd zal het leren
    Vind ik leuk
    john52 +491
    vrijdag 21 september 2018 om 22:08
    Ga gauw verder slapen kloothommel
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8314
    zaterdag 22 september 2018 om 21:46
    Makkelijk voetbal maar tegen wie?

    Tegen vergelijkbare tegenstanders spelen wij minstens net zo aamvallend en overtuigend.

    Standaard Luik is niet de Luik van vorig jaar, ze staan nu dan ook 6e in de Belgische competitie en kregen een pakslaag in de EL, men sprong een gat in de lucht maar in Luik werd het gewoon 2-2 tegen een zeer matige tegenstander.

    Dinamo Kiev, slecht begonnen aan de competitie. Ze staan 3e en al 7 punten achter sjachtar. In de EL speelden ze in eigen huis 2-2 gelijk tegen Astana! Een paar keer kwamen ze goed weg zelfs.

    Ook tegen Kiev speelde Ajax uit met 1-1 gelijk.

    Om de wedstrijd tegen Heracles maar niet te noemen. Vergelijkbare wedstrijden zoals tegen PEC en Fortuna sluiten we wel winnend af.

    Daarbij zijn er een aantal twijfelgevallen bij Ajax en het scheelt een hoop of deze namen meedoen of niet.

    De punten blijven in Eindhoven en de gat is zondag gewoon 5 punten en een behoorlijke doelsaldo.

    3-1! Pereiro maakt er minstens 1.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 21:51]
    Vind ik leuk
    14forever +8513
    vrijdag 21 september 2018 om 15:09
    1-4 komt dichter.in de buurt... :)
    Vind ik leuk
    aartstyle +1123
    vrijdag 21 september 2018 om 15:51
    Psv wil best aanvallend spelen, maar Ajax wil dat ook en wil perse het spel maken. Psv hoeft dat niet ten koste van alles omdat men met de omschakeling nog een sterk wapen heeft. Om psv een pure omschakelploeg te noemen gaat te ver.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3868
    vrijdag 21 september 2018 om 16:49
    De laatste jaren is Ajax vanaf minuut 1 al tijd aan het rekken in Eindhoven....
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 19:40
    Wat een stupide opmerking
    Vind ik leuk
    Polly11 +3868
    vrijdag 21 september 2018 om 20:51
    O ja? Goed onderbouwde kritiek heb je. Ben bij al deze wedstrijden geweest, Cillissen die over iedere uittrap 2 minuten deed, totaal geen stupide opmerking, zelf bijgeweest. Zeg niet dat PSV dit bij Ajax ook niet deed.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 02:24
    Cillissen? Of Cillesen?

    Ja die doelman...

    Da's een tijd geleden...

    "Zeg niet dat PSV dit bij Ajax ook niet deed"

    Pfffff... da's bijna tragisch... compleet gestoorde in de war zijnde opmerking.. je haalt ze door elkaar PSV en Ajax. of... weet eigenlijk niet meer,,,

    moet ik iemand bellen?

    Gaat het wel goed met je?

    Ik ben er voor je hoor..
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 02:29]
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 06:52
    Waar heb jij het over?
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 14:33
    Was het vorig jaar ook counteren tegen Ajax in Eindhoven?
    Vind ik leuk
    Leedz +6842
    vrijdag 21 september 2018 om 15:31
    Voor die ene keer in een kampioenswedstrijd waarbij alles mee zat en waar al een riante voorsprong op Ajax was nou als je die wedstrijd wilt hebben als aanvallend PSV hier heb je
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 15:40
    Top! Al was het wel zo wanneer Ajax gewonnen had, zouden ze nog gewoon een kans hebben hoor..
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1087
    vrijdag 21 september 2018 om 16:05
    zo is het ; 3 punten eerst daarna zien wel.........
    Vind ik leuk
    Bullshit +1115
    vrijdag 21 september 2018 om 16:16
    Je leeft in het verleden gozer, maar goed, daar hebben ajacieden patent op.
    Vind ik leuk
    Leedz +6842
    vrijdag 21 september 2018 om 16:27
    Awhh op de teentjes getrapt? Nou bij deze PSV speelt nu al maanden geweldig aanvallend voetbal, tegenstanders worden helemaal scheel getikt met mooi en aanvallend voetbal
    Vind ik leuk
    Bullshit +1115
    vrijdag 21 september 2018 om 16:31
    Nee hoor, ik ben niet op mijn teentjes getrapt hoor.
    Hoe kom je er bij.
    Ik geef alleen aan dat je in het verleden leeft, is alleen een constatering.
    Maar dat zul je wel niet begrijpen.
    Ik snap ook werkelijk niet waar je dat superioriteitsgevoel vandaan haalt dat je mij mag betichten van het feit dat ik op mijn teentjes getrapt zou zijn.
    Daar is iets meer voor nodig dan iemand zoals jij kan ik je verzekeren. :) :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 19:31
    PSV mag van mij gerust counteren hoor, 7 - 0 uit 7 counters lijkt mij wel wat!
    Vind ik leuk
    Polly11 +3868
    vrijdag 21 september 2018 om 16:47
    Ze maken toch stiekem veel goals. Counterploeg was onder Cocu, met van Bommel ziet het er tot nu toe dominant uit.
    Vind ik leuk
    PinPelado +1521
    vrijdag 21 september 2018 om 20:06
    Als ze maar winnen. Het hoe maak mij niet uit!
    Vind ik leuk
    stratumseind +166557
    vrijdag 21 september 2018 om 14:23
    Ik verwacht gewoon weer de standaard 11 van bommeltje
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 14:25
    Ik verwacht Guti zondag wel op de positie van Rosario..
    Vind ik leuk
    stratumseind +166557
    vrijdag 21 september 2018 om 14:25
    ik denk het nog niet.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5077
    vrijdag 21 september 2018 om 14:27
    een maandje wennen aan een spelsysteem is nog altijd beter dan 1 tot 2 jaar.... :D
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 14:28
    Hoort bij het proces ;)
    Vind ik leuk
    henkvlis +4063
    vrijdag 21 september 2018 om 14:39
    Guti start zondag wel in de basis verwacht ik.

    Des te sneller is hij gewend.
    Learning by doing
    Vind ik leuk
    14forever +8513
    vrijdag 21 september 2018 om 15:11
    Standaard spwlwrs, ja je ken er ook niet meer dan 11 opstellen. Klopt als.een bus.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166557
    vrijdag 21 september 2018 om 15:13
    toch?
    Vind ik leuk
    14forever +8513
    vrijdag 21 september 2018 om 16:03
    Precies, je hebt helemaal gelijk.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166557
    vrijdag 21 september 2018 om 16:05
    das niks nieuws toch?
    Vind ik leuk
    14forever +8513
    vrijdag 21 september 2018 om 21:45
    Je kan ook overdrijven he.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 15:17
    Met z’n twaalf voor de goal?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12704
    vrijdag 21 september 2018 om 14:24
    Lijkt me logisch..
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 14:24
    Het zal hoe dan ook een mooie wedstrijd worden zondag! Mogen de beste winnen!
    Vind ik leuk
    Wijndalum +498
    vrijdag 21 september 2018 om 14:26
    Die is duidelijk iets van plan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 14:28
    Een 3 puntertje voor PSV
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    vrijdag 21 september 2018 om 14:38
    1-3.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 15:15
    Never nooit!
    Vind ik leuk
    Bill +696
    vrijdag 21 september 2018 om 14:55
    Het zullen wel 3 controleurtjes worden waarvan één drie turfen hoog en de ander kaal en ook 3 turfen hoog.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31564
    vrijdag 21 september 2018 om 14:58
    Ouwe stiekemerd.

    * deze pagina werkt niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 15:14
    Nogmaals AJAX WANT WZAWZDB!
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 15:36
    PSV is en blijft een erg vervelende tegenstander voor Ajax. De kans dat PSV wint is 60-70%
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 19:44
    Welnee, 35% PSV, 35% Ajax. 40% gelijk

    Zeker geen 60-70% PSV

    Absolute onzin

    Is nergens op gebaseerd
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 15:37
    Wij gaan er voor. AJaX is de grootste, HC.😇😇😇😋
    Vind ik leuk
    john52 +491
    vrijdag 21 september 2018 om 22:13
    Cerneus.....je bent een snotneus
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1310
    vrijdag 21 september 2018 om 15:47
    Dit worden 5 punten los.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    vrijdag 21 september 2018 om 15:53
    Al die namaak 'vanGalen' als trainer... ik word er al jaren niet goed van.
    Elke week gooien ze weer alles om, ze willen vooral de indruk geven dat tactiek alles bepaalt. Die Gaal zette ooit de rechtsbuiten op linksback en Jan Wouters op linkshalf. Dan is Bommel toch een verademing. Die laat de spelers op het veld het verschil maken.
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +659
    vrijdag 21 september 2018 om 16:21
    Met Erick Gutiérrez erbij of niet, de 3 punten gaan zondag gewoon mee naar Amsterdam
    Vind ik leuk
    john52 +491
    vrijdag 21 september 2018 om 22:14
    Ik zie dat jij het nog steeds niet snapt.....maar ja, amsterdammertjes snappen niet veel.
    Vind ik leuk
    Bocajuun +445
    vrijdag 21 september 2018 om 19:09
    Koning Toto
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1359