Kluivert meldt zich 'met borst vooruit' bij Roma: Kan ik alleen maar waarderen

    Kluivert meldt zich 'met borst vooruit' bij Roma: "Kan ik alleen maar waarderen"

    vrijdag 21 september 2018 om 16:18

    AS Roma heeft met Rick Karsdorp en Justin Kluivert twee Nederlanders in dienst. De één is een Rotterdammer, de ander een Amsterdammer en de twee kunnen het goed met elkaar vinden.

    Karsdorp en Kluivert trekken veel met elkaar op in Rome. "We zijn allebei Nederlanders, dus we zoeken elkaar op. Het maakt dan niet uit of hij van Ajax, Roda JC of Feyenoord komt. We beheersen de taal nog niet, dus we hebben elkaar gewoon nodig. We hebben echt wat aan elkaar", vertelt Karsdorp aan Ziggo Sport.

    Kluivert speelt sinds de zomer in de hoofdstad van Italië. De manier waarop hij binnenkwam, kan Karsdorp wel waarderen. "Toch dat arrogante", lacht de rechtsback. "Ik ga geen voorbeelden noemen, maar Amsterdamse bluf of arrogantie heeft hij wel. Dat maakt hem ook wel een grappige en leuke jongen. Als je negentien bent en je komt hier binnen met de borst vooruit, dan kan ik dat alleen maar waarderen."

    Karsdorp en Kluivert zijn dit seizoen niet verzekerd van een basisplaats. De oud-Feyenoorder speelde twee competitieduels, terwijl Kluivert het moet doen met drie invalbeurten. Bij de Champions League-wedstrijd tegen Real Madrid zat het duo op de tribune.

    Lees ook: 'Raiola op voet van oorlog met Roma door situatie Kluivert'

    Plaats een reactie

    vrijdag 21 september 2018 om 16:21
    Is er nog een die er van geniet.
    Vind ik leuk
    Voebtal +6606
    vrijdag 21 september 2018 om 16:23
    Ik had ze beiden graag nog in de eredivisie willen zien elke week. Zonde.
    Vind ik leuk
    Michiel1913 +8750
    vrijdag 21 september 2018 om 16:22
    Arrogantie hebben ze allemaal in amsterdam.
    Vind ik leuk
    Snapje? +6692
    vrijdag 21 september 2018 om 16:39
    Klopt helemaal, eindelijk een boertje die het begrijpt!
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 16:40
    Ik ben liever arrogant, dan dat ik het achter m'n ellebogen heb. Gewoon durven zeggen wat je denkt. Niks mis mee.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2071
    vrijdag 21 september 2018 om 16:48
    Weet je wel wat arrogant betekend? Het tegenovergesteld is iig niet achter de ellebogen zijn.
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2159
    vrijdag 21 september 2018 om 16:49
    Je hebt zelfvertrouwen verkeerd gespeld.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 16:58
    En alle Psv-ers zijn bescheiden!!! 😂😂😂
    Vind ik leuk
    Foebele +55096
    vrijdag 21 september 2018 om 17:19
    Beste PSV fans, haal dit stront jong dan ook eens door de mangel met zijn domme opmerkingen ipv alleen maar je te focussen op de trollen van andere clubs!

    Rot lekker op idioot, als je niet normaal kunt reageren en alleen maar uit bent om te trollen dan heb je hier niks te zoeken.
    Vind ik leuk
    Michiel1913 +8750
    vrijdag 21 september 2018 om 18:45
    Ik doe het afentoe voor de grap niet elke dag moet kunnen vind ik.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 18:45]
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2792
    zaterdag 22 september 2018 om 06:43
    Eindhoven ook
    Vind ik leuk
    Wijndalum +485
    vrijdag 21 september 2018 om 16:22
    Die trainer is volgens mij wel een clown
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2309
    vrijdag 21 september 2018 om 16:22
    Terwijl Karsdorp tijd zat had om te taal te leren lijkt me...
    Vind ik leuk
    Radya .G . +1138
    vrijdag 21 september 2018 om 21:06
    De klik die ze hebben zal ook niets met de taal te maken hebben vermoed ik.
    Vind ik leuk
    Foebele +55096
    vrijdag 21 september 2018 om 16:23
    Heeft hem geen reedt geholpen, zit gewoon op de tribune en mag slechts sporadisch invallen, wat volkomen terecht is.

    Tadic bij Ajax heeft nu al bijna net zoveel bijgedragen aan Ajax dit seizoen als omhoog gevallen Kluivertje in heel het vorige seizoen heeft bijgedragen, dat joch is nog slechts talent, maar denkt al iemand te zijn, Depay 2.0.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2309
    vrijdag 21 september 2018 om 16:24
    Ho ho ho!!

    Depay heeft in de Eredivisie absoluut uitgeblonken! Wat hij daarna heeft gedaan is absoluut niet top bij zijn Man United tijd! Maar de eredivisie was hij ontgroeid! 100%
    Vind ik leuk
    Foebele +55096
    vrijdag 21 september 2018 om 16:28
    Schei toch uit man, in dat jaar waren Wijnaldum en Guardado de absolute dragende krachten en ook Luuk was zeer belangrijk, Depay liet goede dingen zien, maar liet ook zien absoluut nog niet de beste van de groep, laat staan de eredivisie te zijn.

    Dat noem ik niet uitblinken, 1 jaartje goed spel met matig spel afwisselen. De eredivisie was hij dus totaal niet ontgroeid, anders had hij bij United een betere indruk gemaakt en bij Lyon direct de absolute topper geweest, terwijl hij dat nog steeds niet is, is nog steeds niet de bepalende man die in belangrijke wedstrijden het team draagt.

    Het is een momenten voetballer en zal dat altijd blijven!
    Vind ik leuk
    Summit +567
    vrijdag 21 september 2018 om 16:41
    Foebele niet overdrijven. Depay heeft het afgelopen jaar laten zien goed te kunnen ballen en ook europees mee te kunnen. Zeker op dit moment is hij de eredivisie ontgroeid dat moet zelfs jij zien. Kluivert gaat het hopelijk ook wel redden. Beetje positief denken.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2309
    vrijdag 21 september 2018 om 17:20
    Als Depay niet het niet was, was Klaassen het ook niet.. kies maar.. Jij bent gewoon een typische Ajacied die het PSV'ers niet gunt! Laat maar! Fijn weekend!
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    vrijdag 21 september 2018 om 18:02
    Spijker op de kop. Zou fijn zijn als cijfers wat vaker bepalen of een speler goed is, maar dat geldt ook voor Frenkie en Mathijs, ik zou graag willen zien, hoeveel balverlies spelers veroorzaken en hoe vaak ze reddend optreden. Frenkie heeft een mooie stijl en Mathijs heeft een goede uitstraling maar dat is nog wat anders dan echt het verschil maken.
    Depay was zeker niet de drijvende kracht van dat PSV, begrijp absoluut niet hoe mensen wel denken dat dat zo was.
    Vind ik leuk
    Summit +567
    vrijdag 21 september 2018 om 16:32
    Uitblinken nee, goed spelen wel. Depay was toen bij PSV een momentenvoetballer. Nu kan hij ook echt belangrijk zijn de gehele wedstrijd
    Vind ik leuk
    Pec010 +2071
    vrijdag 21 september 2018 om 16:57
    Depay heeft 50 goals gemaakt en 130 wedstrijden gespeeld voor PSV en was zijn laatste jaar de clubtopscorer van PSV en verkozen tot talent van het jaar. Niet te vergelijken met wat Kluivert heeft laten zien.
    Vind ik leuk
    Foebele +55096
    vrijdag 21 september 2018 om 17:13
    Klopt, maar de vergelijking is dan ook vooral gebaseerd op de houding. Je zegt het namelijk goed, talent van het jaar, niet speler van het jaar en iemand die slechts talent is moet niet verkassen naar het buitenland.
    Vind ik leuk
    Sanders +3767
    vrijdag 21 september 2018 om 18:55
    Depay had wellicht beter nog een jaar kunne blijven, maar dat geld twee keer zo veel voor kluivert. Die heeft echt nog helemaal niets laten zien los van wat goaltjes tegen de mindere clubs..
    Vind ik leuk
    Foebele +55096
    vrijdag 21 september 2018 om 19:31
    Ik vond toen al dat Depay niet de beste was (niet van PSV en dus ook niet van de Eredivisie) en die transfer te vroeg kwam.

    Enige goede hoop was dat hij onder de vleugels van van Gaal zou gaan werken en dat zou iets meer kansen bieden, maar dat nam niet weg dat hij het niveau gewoon nog niet aan kon.

    Kluivert is inderdaad nog een tandje erger, is eerder te vergelijken met Labyad, die is veel te vroeg vertrokken.

    En wees nou eerlijk, Tadic heeft in 12 wedstrijden al 7 goals en 5 assists gegeven, terwijl Kluivert vorig jaar in 36 wedstrijden 11 goals en 5 assists had.

    Talent is nog geen kwaliteit, talent is de potentie om kwaliteit te worden en dat wordt al jaren met elkaar verwart. We zijn bij Ajax er echt vooruit op gegaan, Kluivert verkocht en voor minder hebben we een betere speler terug gehaald, we hebben hem alleen een mooi salaris geboden wat hij ook waard is, terwijl Kluivertje al zo'n salaris eiste met dus minder goede statistieken.
    Vind ik leuk
    Sanders +3767
    zaterdag 22 september 2018 om 00:16
    Enige nadeel ervan is dat je niet weet hoe lang tadic dit niveau kan vasthouden, maar het is het hoe dan ook waard inderdaad.
    Vind ik leuk
    Foebele +55096
    zaterdag 22 september 2018 om 01:03
    2 seizoenen moet toch wel lukken, maar 3 lijkt me toch niet uitgesloten, hij verzorgd zijn lichaam goed.

    Daarbij liggen er grote transfersommen voor de Ligt en de Jong in het verschiet en dan zullen jongens als Onana, Tagliafico, Ziyech, Donny, Neres enz toch ook niet weinig gaan opleveren zoals het er nu naar uitziet.

    Dat betekend dus dat je voldoende geld kan investeren in jonge spelers die wel al wat bewezen hebben (en dus ook duurder zijn dan de 1-2 miljoen die je voor de Dolbergs, Eriksens en Fischers betaald hebt) en kun je een nieuwe Tadic proberen te halen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 17:53
    Voor de zekerheid reet maar met dt geschreven?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    vrijdag 21 september 2018 om 16:23
    Bravoure is prima, maar nu al zeuren dat je niet in de basis staat slaat nergens op..
    Vind ik leuk
    Friend +104
    vrijdag 21 september 2018 om 16:24
    Ja ja Kluivertje dacht zeker dat hij bij Roma de boel net zo dwars kon zitten als bij Ajax , nu blijkt hij dus gewoon tribuneklant te zijn en geen dragende speler zoals hij van zich zelf dacht !
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 16:25]
    Vind ik leuk
    Potjan3 +692
    vrijdag 21 september 2018 om 16:24
    Ze kunnen gewoon Nederlands blijven lullen op de tribune hoor .Geen probleem .er luistert toch niemand.
    Vind ik leuk
    Mari +8603
    vrijdag 21 september 2018 om 16:33
    Wel met de hand voor de mond
    (ivm knoflook?)
    Vind ik leuk
    Foden +4562
    vrijdag 21 september 2018 om 16:26
    Oh oh... een Feyenoorder die arrogantie van een Amsterdammer waardeert...
    Vind ik leuk
    Mari +8603
    vrijdag 21 september 2018 om 16:34
    Mensen
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 16:28
    Jammer van zo,n speler ze vader had hem hier voor moeten behoeden ervaring genoeg lijkt mij hoop dat het goed komt met hem ???
    Vind ik leuk
    PDJong +1242
    vrijdag 21 september 2018 om 16:29
    Gewoon doorzetten. Geen huilie huilie doen.
    Vind ik leuk
    Mari +8603
    vrijdag 21 september 2018 om 16:31
    haha lache.
    Je bent eerst mens en dan voetballer.
    Een Nederlander is niet minder dan een Italiaan.
    Goed zo jongens
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1215
    vrijdag 21 september 2018 om 16:47
    Kijk zo kan het dus ook...respect voor elkaar.
    Vind ik leuk
    Milanoo020 +317
    vrijdag 21 september 2018 om 16:59
    Potje kaarten op de tribune samen
    Vind ik leuk
    lexy88 +1362
    vrijdag 21 september 2018 om 17:05
    Een jaar in Italië voetballen maar de taal nog niet spreken... Way to go Karsdorp.. :/
    Vind ik leuk
    Rayo +6
    vrijdag 21 september 2018 om 17:13
    Ik heb zelf 5 jaar in Madrid gewoond en als je de taal wil leren helpt het niet om veel met landgenoten om te gaan.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26324
    vrijdag 21 september 2018 om 17:17
    Misschien samen op Italiaanse les? Maakt het leven in Rome nog mooier dan het al is. Karsdorp zit er al een jaar. Dan kan je best de moeite nemen om de taal te leren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 17:30
    Beetje het verhaal van Kluivert, teveel op papa's naam teren en dat kippenborstje te ver vooruit. Ik vind het prachtig dat hij daar gewoon op zn plek is gezet
    Vind ik leuk
    Argentario +503
    vrijdag 21 september 2018 om 17:46
    Die Francesco gaat er binnenkort uit dus No worries Justin , je krijgt ee eerlijke kans! Deze trainer zit in de knoop met zijn mislukte aankopen en spelers waarvan hij denkt dat ze er al klaar voor zijn ... zoals schik,pellegrini,cristante, sharaawy en census under ... trouwens nzonzi en pastore zijn verreweg de grootste miskopen van roma in tijden..
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    vrijdag 21 september 2018 om 18:20
    Hij heeft nu alleen zijn staart tussen de benen en zijn borst op zijn rug.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 19:20
    Ik denk dat trainer nu problemen kan krijgen . Want Kluivert is populair bij de fans . Leuke jongen echt Amsterdammer.
    Vind ik leuk
    barry m +345
    zaterdag 22 september 2018 om 05:24
    geloof je jezelf?
    je zegt dus dat kluivert jr groter is dan de club Roma.
    denk dat kluivert degene is die problemen gaat krijgen, hij mag nu al op de tribune plaats nemen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 23:02
    Het is niet arrogant maar zelfverzekerd. Ik heb in Brabant gewerkt maar daar zijn ze allemaal zo zacht voor elkaar. Dan komt iedereen die van buiten komt snel arrogant over. Maar het is straight to the point en niet dat Brabants er omheen getureluur.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 23:30
    Brabanders en er omheen tureluren.........wij hebben gewoon zoals de andere provincies (behalve Noord-Holland gok ik zo) in Nederland een pesthekel aan dat hoogmoedig gedrag, zonder ook maar echt iets gepresteerd te hebben
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 09:52
    Ik had het over zelfverzekerd en arrogant. Niet over hoogmoedig. Bij ajax praten we over zelfverzekerdheid wat een toestand is waarin men sterk vertrouwen heeft in het eigen kunnen en doelgericht te werk gaat mede door ervaringen uit het verleden. Zelfverzekerdheid is daarnaast een algemeen geloof in een goed vooruitzicht en het lef. Als je daarin niet in geloofd kan je nooit een wedstrijd winnen. Dit kan op 2 manieren gezien worden. Het is jammer dat jij het als arrogant of hoogmoed ziet. Maar het zegt wel dat jij je geïntimideerd voelt terwijl jullie bij PSV niet anders doen. En dat mag daar jullie kampioen zijn. Alleen zijn wij niet geïntimideerd hierdoor.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 11:07]
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 19:27
    Nee bij Ajax is het arrogantie en hoogmoed. Ajax is niet voor niets de meeste gehaatte ploeg van Nederland. Jij gaat het dan waarschijnlijk weer wijten aan jaloezie. Maar Ajax heeft niets waar de rest van Nederland jaloers op hoeft te zijn. En.......jullie bij PSV........nee ik heb totaal geem affiniteit met zowel Ajax als PSV als Feyenoord. Ik hoop alleen dat ze het goed doen in Europa, wat de eredivisie betreft mogen ze jullie spelers zo hard mogelijk door het grasmat boren. Dat is nou het mooie aan de kleinere clubs, bij ons mag het en moet weinig. Als jullie een keer puntverlies lijden, dan deugt er niks van de spelers, de trainer is kut en het wereldje is te klein. Winnen ze een keer dan is het geleden puntverlies weer vergeten en zijn jullie weer de beste van de wereld. Jullie zijn niet geïntimideerd, das lief wij, wij ook niet. De harder wij jullie uitlachen
    Vind ik leuk
    barry m +345
    zaterdag 22 september 2018 om 05:03
    is wel sportief van de coach om ze samen op de tribune te zetten.
    kunnen ze lekker met elkaar praten omdat ze nog geen italiaans kunnen spreken.
    dan zijn 90 min plus 15 min pauze o om
    Vind ik leuk
    Markus80 +2142
    zondag 23 september 2018 om 08:47
    Jammer dat onze grote meneer Kluivert meteen op de tribune wordt gezet als het ergens om gaat. Dat wordt zoals voorspeld helemaal niets bij Roma. Hij had gewoon nog even moeten wachten. Het is wat mij betreft al duidelijk dat hij zijn carrière verkloot heeft zoals zovelen.


    Ik zou vooral naar Raiola luisteren, die helpt je echt op weg, vooral zichzelf.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws