Immers over minuut stilte: 'Misschien zeg ik: jongens, blijf even staan allemaal'

    Immers over minuut stilte: 'Misschien zeg ik: jongens, blijf even staan allemaal'

    vrijdag 21 september 2018 om 18:46

    Supporters van Vitesse en ADO Den Haag zullen zaterdag vier minuten en twaalf seconden na de aftrap een minuut stilte in acht nemen ter nagedachtenis aan de vier kinderen die donderdag omkwamen bij een tragisch ongeluk in Oss. ADO-speler Lex Immers zal mogelijk proberen af te dwingen dat het spel wordt stilgelegd.

    "Wie weet zet ik mijn voet op de bal en zeg ik tegen de spelers: jongens, blijf even staan allemaal", verklaart hij tegenover Omroep West. Immers verklaart dat hij een brok in zijn keel kreeg toen hij het nieuws hoorde. "Je gaat het scenario in je hoofd afspelen. Dat je zelf je kleintje bij de crèche afzet en tot straks tegen ze zegt... Ja, dat is verschrikkelijk."

    Bij het drama in Oss kwamen donderdagochtend vier kinderen in de leeftijd van vier tot elf jaar om het leven. Van de zes slachtoffers komen drie kinderen uit één gezin. Het gaat om zusjes. ADO-trainer Alfons Groenendijk heeft al gezegd dat hij het gebaar 'volledig zal ondersteunen'.

    Plaats een reactie

    stratumseind +166709
    vrijdag 21 september 2018 om 18:53
    brrrr ik kan er nog steeds niet over uit.
    Hoe meer ik erover lees hoe triester ik word.
    Vind ik leuk
    Rondebal +696
    vrijdag 21 september 2018 om 18:58
    Inderdaad! Echt verschikkelijk!! Denk dat dat senario bij de meeste ouders door het hoofd heeft gespookt! Sterkte aan alle betrokkenen
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 19:02]
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 19:52
    Laten we met zijn alle even een minuut stilte houden voor het tragische ongeluk in OSS waarbij 4 kinderen zijn overleden en er nog 2 personen vechten voor hun leven.
    Voor alle nabestaanden en famillie heel veel sterkte toegewenst met deze ontzettend trieste gebeurtenis ❤️
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12716
    vrijdag 21 september 2018 om 19:03
    Ja.. Die begeleidster ligt nu in het ziekenhuis, benen kwijt en een mega-trauma.. En alle andere betrokkenen natuurlijk.. Dit verzin je bijna niet..
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 19:54
    Het is echt verschrikkelijk. Mag ik vragen hoe je aan dit nieuws komt? Is er ook al wat meer bekend over het meisje. In de landelijke kranten staat er niets over namelijk.
    Het is zo triest en niet voor te stellen hoe erg dit is voor de betrokkenen.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12716
    vrijdag 21 september 2018 om 19:56
    Weet even niet meer waar ik dat gelezen heb.. Meisje is ook zwaargewond..
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 20:04
    Ja man, zo triest dit. Zou niet mogen dit...
    Vind ik leuk
    Patje41 +645
    vrijdag 21 september 2018 om 20:49
    Na het ongeluk is inderdaad door een getuige gezegd dat 1 been van de begeleidster langs het spoor lag.... afschuwelijk! Overigens later niets meer over gehoord dus voor zover ik weet niet officieel bekend gemaakt.
    In en in triest wat daar is gebeurd
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 22:19
    Sorry, maar als je het niet zeker weet meld het dan alsjeblieft niet, ik kom uit de buurt, hier kennen ook veel mensen wel een van de betrokkenen, hier gaan veel wilde verhalen rond net zoals overal, maar laten we gewoon bij de feiten blijvendie we zeker weten.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12716
    vrijdag 21 september 2018 om 22:30
    Ik heb het wel degelijk gelezen, alleen of het echt waar is weet ik idd niet zeker..
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 06:09
    Hart van Nederland maakt er melding van. Dus dat je het gelezen hebt klopt zeker.
    Weet je, je hoort zo graag een beetje goed nieuws in deze ellende. Het is gewoon te erg allemaal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 19:05
    Ik ben niet snel onder de indruk maar ik heb zelf kids, kippenvel, man...
    Vind ik leuk
    JT5142 +545
    vrijdag 21 september 2018 om 19:16
    Besef voor die ouders van de 3 kids, 2 ervan zijn overleden en de 3e is zwaar gewond, die arme mensen hebben niet eens de tijd en ruimte om te rouwen om hun overleden kinderen, te bizar voor woorden.
    Triest dat zulke dingen gebeuren, wel mooi dat iedereen er samen door komt in de steun betuigingen, laat altijd zien dat de mensheid nog niet helemaal gedoemd is om te falen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 19:53
    Ofniet, denk er heel de dag al aan. Die reddeloze kindertjes die door een trein geschept worden. Verschrikkelijk 😢
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 19:55
    En dan zit ik me druk te maken om de 'tweede klassieker', pppfff...
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4138
    vrijdag 21 september 2018 om 19:12
    Het ergste zijn gelijk sommige mensen uit die buurt die gelijk met opmerkingen kwamen over dat die dingen veel te snel gaan enz enz enz. Daar hebben die ouders lekker veel aan.
    Vind ik leuk
    Stranger +5055
    vrijdag 21 september 2018 om 20:12
    Ik ook niet. Het zal lang duren voordat ik normaal over die overgang kan of gedachteloos op station west de trein kan pakken.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166709
    vrijdag 21 september 2018 om 20:15
    sterkte man , ik ken een paar mensen vanuit het verleden uit oss en las dat jullie elkaar veel steunen .
    Dit is dusdanig bizar dat er geen woorden voor zijn.
    Vind ik leuk
    Stranger +5055
    vrijdag 21 september 2018 om 20:19
    Ik denk dat elke gemeenschap dit zou doen.
    Maar dank je wel.
    Al hebben de direct betrokkenen die steun veel meer en harder nodig.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 20:20]
    Vind ik leuk
    stratumseind +166709
    vrijdag 21 september 2018 om 20:21
    das waar natuurlijk....
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    vrijdag 21 september 2018 om 21:55
    Het nieuws wat je liever overslaat omdat het je pakt...
    Vind ik leuk
    stratumseind +166709
    vrijdag 21 september 2018 om 21:57
    kon je sommige dingen maar overslaan in je leven maar helaas....
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    vrijdag 21 september 2018 om 22:00
    Heb zelf een zoon van 3, als je er over denkt dat jij in zo’n situatie zou zitten... 3 dochters uit 1 gezin, dit grijpt je naar de strot. Maar ook de machinist die het ziet gebeuren en machteloos is, kan niet uitwijken niks. Een springer vraagt er zelf om, deze kinderen en begeleidster niet
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 18:54
    Dat zal iedereen kunnen waarderen Lex super Actie Gozer
    Ik sta achter je
    Vind ik leuk
    Broekie +466
    vrijdag 21 september 2018 om 19:03
    Krijg nu weer kippenvel!
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4138
    vrijdag 21 september 2018 om 19:13
    Moet eigenlijk door de scheidsrechter gewoon uit respect stilgelegd worden en het niet laten afhangen van een speler.
    Vind ik leuk
    gerard.. +210
    vrijdag 21 september 2018 om 19:15
    ja ik zit ook in stadion zal indrukwekkend worden ja en dan komen de tranen vanzelf . ik heb zelf kleinkinderen moet er niet aan denken
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 19:17]
    Vind ik leuk
    BariAFCA +228
    vrijdag 21 september 2018 om 19:00
    Prima dat Lexie dit zegt
    Vind ik leuk
    Deck010 +7323
    vrijdag 21 september 2018 om 19:00
    Respect Lex.
    Hoop dat iedereen diezelfde geste maakt.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12716
    vrijdag 21 september 2018 om 19:01
    Doen !
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    vrijdag 21 september 2018 om 19:02
    Super zielig en super sneu maar ik zou die bal toch vol tegen de touwen rossen. Dit kan prima voor de wedstrijd
    Vind ik leuk
    Utrecht FC +1172
    vrijdag 21 september 2018 om 19:07
    Het gaat erom dat sommige dingen belangrijker zijn dan voetbal.
    Vind ik leuk
    snorrepof +1024
    vrijdag 21 september 2018 om 19:12
    Of er voor of tijdens de wedstrijd wordt stilgestaan staat toch niet in relatie met hoe belangrijk het is?
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    vrijdag 21 september 2018 om 19:23
    Het is in Nederland een gewoonte aant worden dat we met alle erge gebeurtenissen een wedstrijdje gaan doen wie t mooiste gebaar kan maken. Wat er gebeurd is verschrikkelijk en staat buiten kijf maar ik kan niet zo goed tegen dit soort uitspraken.
    Vind ik leuk
    edje2307 +377
    vrijdag 21 september 2018 om 19:07
    Zegt meer over jou persoon!!!
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4138
    vrijdag 21 september 2018 om 19:15
    Sommige dingen moet je maar gewoon in dat hersenloze hoofdje van je houden want hierbuiten is dit echt respectloos wat je nu zegt.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    vrijdag 21 september 2018 om 19:21
    Ik zeg toch niks slechts iver die kinderen? Het wordt zoals gewoonlijk weer een wedstrijdje met wie t meeste er bij stil kan staan. Het is ziekelijk hoe erg mensen in t nieuws willen komen. Fantastisch van de supporters maar blaas t niet verder op dan nodig is.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4138
    vrijdag 21 september 2018 om 19:26
    Als dit de actie is die deze supporters met elkaar afspreken wie ben jij dan om er iets van te zeggen. Als de spelers er ook aan meedoen helemaal mooi. En of het nou oprecht is of niet gewoon accepteren en niet zeiken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 20:59
    Ik schrik van je bericht. Waarom zeg je dit?
    Vind ik leuk
    John M. +4746
    vrijdag 21 september 2018 om 22:35
    Ik denk dat je op de verkeerde reageert, aan de reactie van fedor is niks aan te merken.
    Vind ik leuk
    edje2307 +377
    zaterdag 22 september 2018 om 09:17
    je maakt je per opmerking meer belachelijk Koeroe!!!
    Vind ik leuk
    Reyhan +361
    vrijdag 21 september 2018 om 19:19
    Nou nee! Lex heeft het nadrukkelijk over 04:12 minuten. Jou reactie doet mij vermoeden dat je zelf geen kinderen hebt. Klopt dat ? Anders kan ik je reactie namelijk niet verklaren.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    vrijdag 21 september 2018 om 19:22
    Zie mijn reactie hierboven op fedor
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4392
    vrijdag 21 september 2018 om 20:02
    Waarom precies 4:12 ?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21706
    vrijdag 21 september 2018 om 20:21
    Netnummer van Oss.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 19:28
    Je formulering is wat lomp, maar deel wel je vraag waarom we dit niet gewoon op het moment van de aftrap doen.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    vrijdag 21 september 2018 om 22:07
    Omdat 4.12 is gekozen vanwege het netnummer... waarom gaan alle mensen die brandweerlieden knuffelen gister? Om ze een hart onder de riem te geven... om te laten zien dat ze er niet alleen voor staan
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 07:44
    Ik vraag niet waarom 04.12...
    Ik denk alleen dat vlak voor de aftrap een prima moment zou zijn daarvoor. Scheids kan het dan regisseren. Omroeper kan wat zeggen daarover; iedereen die het snapt.

    Tijdens de wedstrijd is een minuut stilte gewoon onhandig, vandaar dat men normaal een minuut applaus doet.

    Doe nou niet net als of ik geen enkele vezel in mijn lichaam heb die meeleeft met die mensen.
    Vind ik leuk
    PeterAdo +302
    vrijdag 21 september 2018 om 19:02
    Kippenvel bij de gedachte
    Vind ik leuk
    edje2307 +377
    vrijdag 21 september 2018 om 19:06
    Ergste nachtmerrie ooit!!!
    Vind ik leuk
    Aliassmits +166
    vrijdag 21 september 2018 om 19:06
    Mooie geste van het voetbal. Waren we altijd maar zo eensgezind! (op een enkeling na)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    vrijdag 21 september 2018 om 19:07
    Dit is onze LEX IMMERS!


    RIP
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 19:07]
    Vind ik leuk
    Deck010 +7323
    vrijdag 21 september 2018 om 19:15
    Wees maar zuinig op hem. Lex is een held.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4138
    vrijdag 21 september 2018 om 19:16
    Lex is een topgozer.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1389
    vrijdag 21 september 2018 om 19:13
    Alle competities 1 min stilte. Dat zou een klein eerbetoon zijn aan t drama.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4086
    vrijdag 21 september 2018 om 20:04
    Echt Verschrikkelijk dit, de grootste nachtmerrie van ouders. Respect voor dit gebaar. Hopelijk doen alle clubs dit. Voetbal is niks. Veel sterkte voor de ouders, familie en andere nabestaanden. En sterkte voor de hulpverleners.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21706
    vrijdag 21 september 2018 om 20:28
    Het verdriet en de machteloosheid is niet te beschrijven.

    Vertel je geliefden dat je van hen houdt, elke dag. Koester mooie momenten, hoe klein ook. Ben dankbaar. Je weet nooit of morgen komt.

    Lexie is een topper!
    Vind ik leuk
    Zultkop +5163
    vrijdag 21 september 2018 om 20:28
    😥 verschrikkelijke gebeurtenis! Veel sterkte voor alle direct betrokkenen!
    Mooie actie van Lex, hopelijk zal de scheids dit gebaar ook toelaten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 20:51
    Elke keer als ik dit lees of hoor krijg ik een brok in mijn keel.
    Mijn vrouw werkt ook in de opvang en daar reden ze ook vaak met zo'n stint.
    Die dingen rijden 15-17 km per uur wat best snel is voor zo'n log apperaat.

    Moet er niet aan denken dat ik zulk nieuws thuis zou krijgen leef dan ook enorm mee met de betrokkenen.😢
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 09:35
    Laat ik voorop stellen dat wat hier gebeurd is verschrikkelijk is en dat je dit niemand gunt. Het is een ramp vooral als het jezelf aan gaat. Medeleven is dus hier op zijn plaats.
    Wat mij echter ook van het hart moet is het volgende en wel de willekeur van het medeleven in Nederland. Je kunt de krant niet openslaan of je leest verschrikkelijke berichten, waarbij 1 of meerdere slachtoffers vallen. Schoolbussen met kinderen die verongelukken waarbij 10 tallen doden vallen. ouders die zichzelf en hun kinderen iets aan doen, kinderen die de verkeerde ( of juist geen) inenting hebben gekregen en daardoor gestorven zijn, kinderen die een dodelijke ziekte hebben enzovoort. Het is verschrikkelijk wat er in Oss gebeurd is en voor de ouders die het aan gaat is er niets zo erg als wat hen over komen is ( een terecht gevoel) maar doe dan niet al die andere verschikkingen op een andere manier af.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws